Foto:
Foto:

Po podatkih Finančne uprave RS (Furs) je do 10.ure danes 40.723 zavezancev prevzelo 51.539 namenskih digitalnih potrdil, saj lahko za vsako elektronsko napravo uporabljajo ločeno digitalno potrdilo. Vseh zavezancev naj bi bilo po njihovih ocenah med 60.000 in 80.000, od tega pa jih še 27.200 uporablja davčne blagajne; izdali so skoraj 40 milijonov davčno potrjenih računov. Ob zaključkih v javnosti, da davčne blagajne uporablja le tretjina zavezancev na Fursu opozarjajo, da določeni zavezanci poslujejo z gotovino zelo redko in se jim posledično še ni bilo potrebno vključiti v sistem.

Zakasnitve posledica neustreznih programskih rešitev

Zavračajo tudi očitke, da sistem davčnih blagajn pri Fursu upočasnjuje izdajo računov pri poslovnih subjektih: "V kolikor prihaja do daljših zakasnitev pri izdaji, je to zaradi neustreznih programskih rešitev ponudnikov davčnih blagajn. Tudi, če bi bil sistem Fursa popolnoma nedostopen, mora davčna blagajna izdati račun najpozneje v roku štirih sekund." Kot so pojasnili, takšen račun v tistem trenutku res ne bi bil potrjen na Frusu, a bi ga avtomatično skušal potrditi na Fursu za nazaj, ko vzpostavi povezavo. Ob tem v Fursu opozarjajo, da glede na ugotovitve iz terena za zdaj ne morejo govoriti o sistemskem izogibanju vstopa v sistem davčnega potrjevanja računov.

Objavili najpogostejše tehnične napake na računih

Tistim, ki še niso vključeni v sistem, vendar delajo v smeri vključitve, pa med nadzorom postavijo nekajdnevni rok, v katerem morajo vzpostaviti povezavo in potrjevati račune. Ob ponovnem obisku lahko kršitelja, če ta ni popravil nepravilnosti, tudi kaznujejo. Da bi pomagali zavezancem, ki že izdajajo davčne račune, a na njih prihaja do napak, so objavili tudi doslej zaznane najpogostejše tehnične napake na računih, kot so: različni računi imajo enako ZOI številko, v kodi (QR, PDF417, 128) je zapisan napačen datum izdaje in v kodi (QR, PDF417, 128) je zapisana napačna davčna številka izdajatelja. Razdelili so tudi več kot 21.000 letakov, s katerimi osveščajo potrošnike, da morajo zahtevati in vzeti račun.

Foto: BoBo