Foto:
Foto:

Tržni inšpektorat RS v zadnjem času opaža primere, ko trgovec za izdelek, ki ga potrošnik reklamira, ugotovi, da je reklamacija neupravičena in kupcu izvedeni pregled izdelka zaračuna. Tovrstno početje je mogoče zaslediti pri različnih izdelkih in storitvah, največ pa se jih pojavlja v primerih reklamacij tehničnega blaga, so povedali na inšpektoratu. Kot so izpostavili, je zaračunavanje t.i. neupravičenih reklamacij v nasprotju s potrošniško zakonodajo. Potrošnik ima namreč v primeru napake ali nepravilnosti na izdelku pravico uveljavljati zahtevke iz naslova garancije oz. stvarne napake, podjetje pa je dolžno ta izdelek pregledati in se do zahtevka potrošnika objektivno opredeliti.

Stroške pregleda izdelka nosi podjetje oz. dajalec garancije

Takšna opredelitev je mogoča po strokovnem pregledu izdelka, pri čemer stroške pregleda nosi podjetje oz. dajalec garancije. Če bi se dovoljevalo zaračunavanje takšnega pregleda, bi se s tem omejevale oz. lahko celo izključile pravice potrošnika do uveljavljanja garancije oz. stvarne napake. Te pravice pa potrošnikom pripadajo na podlagi zakona o varstvu potrošnikov in jih ni mogoče ne omejiti ne izključiti. Pri tem se po navedbah tržnega inšpektorata še bolj utemeljeno postavlja vprašanje, ali je odločitev trgovca o nepriznavanju reklamacijskih zahtevkov dejansko utemeljena in ali nima pri tem pred očmi samo zaslužka, še posebej, kadar je dokazno breme o tem, ali je napaka posledica mehanske poškodbe ali ne, na potrošniku.

V Trgovinski zbornici Slovenije se zavzemajo za spoštovanje zakonodaje

V Trgovinski zbornici Slovenije (TZS) s tem, da naj bi trgovci potrošnikom zaračunavali t.i. neupravičene reklamacije, niso seznanjeni. "V TZS pa se zavzemamo za spoštovanje zakonodaje, torej tudi na področju varstva potrošnikov in s tem povezanimi pravicami potrošnikov pri uveljavljanju dveh zakonskih institutov - pravic iz naslova stvarne napake ter garancije," so zapisali. Z informacijo inšpektorata so seznanjeni, z njo pa bodo prek zborničnega glasila T-Informacije seznanili svoje člane. Pozitiven pristop k razreševanju zahtevkov potrošnikov izpostavljajo v strokovnih usposabljanjih, so navedli in dodali, da člani TZS v praksi dajejo velik pomen tekočemu razreševanju vseh prejetih zahtevkov potrošnikov, ki izhajajo tako iz zakona kot iz uveljavljene dobre poslovne prakse.

Foto: Reuters