Foto:
Foto:

»V interni preiskavi škandala sodeluje okoli 450 strokovnjakov, vendar pa kaj več o odgovornih za manipulacije pri okoli 11 milijonih Volkswagnovih dizelskih vozil za zdaj ni mogoče povedati dokler "izsledki ne bodo absolutno vodotesni", je pojasnil predsednik nadzornega sveta koncerna Hans Dieter Pötsch. Cilj je, da končno poročilo pripravijo do skupščine podjetja, napovedane za 21. april 2016, je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa še povedal Pötsch. V preiskavi so doslej pregledali 1500 elektronskih nosilcev podatkov. Izvedli so 87 pogovorov z zaposlenimi. "Še več pa jih bo sledilo," je pojasnil Pötsch in dodal, da je do manipulacij glede izpustov prišlo zaradi niza napak, ki sega še v leto 2005, ko so se odločili za bolj agresiven prodor v ZDA. Ni pa šlo za enkratno odločitev, je zatrdil. Pötsch je napovedal tudi spremembe internih pravil, da do tovrstnih škandalov ne bi več prihajalo. Še posebej naj bi to veljalo za razvoj programske opreme za krmilne enote motorja, še navaja dpa.

Za kazni in odpravo škode so rezervirali 6,7 milijarde evrov

Afera Dizelgate je izbruhnila septembra, ko je ameriški okoljski regulator EPA obtožil Volkswagen, da je med uradnim testiranjem s pomočjo posebnih računalniških programov manipuliral z izpusti svojih dizelskih agregatov, da so kazali nižje vrednosti izpustov škodljivih dušikovih oksidov. Dejansko pa so Volkswagnovi dizli med običajno vožnjo izpustili v ozračje tudi 40-krat več škodljivih snovi, kot dovoljujejo ameriški standardi, ki so sicer višji od evropskih. Spornih naj bi bilo več kot 11 milijonov vozil znamk Volkswagen, Audi, Seat in Škoda. Sledila so številna razkritja o manipulacijah in goljufanju, ki so močno oškodovala ugled koncerna. Podjetje pa prvič po 20 letih posluje v rdečih številkah. Za kazni in odpravo škode so rezervirali 6,7 milijarde evrov. Vendar pa so v Volkswagnu prepričani, da ta afera ne bo usodna za podjetje. Položaj je sicer napet, a vodstvo zdaj dela vse, kar lahko, da bi omejilo učinke afere na poslovanje, je povedal predsednik uprave Volkswagna Matthias Müller, ki je sodeloval na skupni novinarski konferenci s Pötschem.

Krizo bodo izkoristili za potrebne spremembe

O konkretnih številkah Müller ni govoril. Povedal je, da se razlikujejo glede na trge in tudi blagovne znamke. "Vendar na splošno položaj ni dramatičen. Je pa napet, kot je bilo pričakovano. Čeprav je položaj resen, pa to ne bo zlomilo podjetja," je dejal. Napovedal je, da bodo krizo izkoristili kot katalizator za potrebne spremembe, ki da jih koncern nujno potrebuje. V prvi vrsti nameravajo predvsem decentralizirati vodenje podjetja. Med drugim pa je Müller še povedal, da bo Volkswagen v okviru prestrukturiranja zmanjšal svojo letalsko floto. Ohranili bodo nekaj letal, bodo pa prodali enega airbusa A319, je napovedal. Kot navaja dpa, ima Volkswagen celo svojo zasebno letalsko družbo. Registrirana je pod imenom Lion Air services na Kajmanskih otokih, leti pa predvsem med Braunschweigom in Wolfsburgom.

Rok za uveljavljanje pravic se izteka

Rok, do katerega lahko slovenski lastniki vozil koncerna Volkswagen s sporno programsko opremo prodajalca obvestijo o ugotovitvi neskladja in si tako zagotovijo spoštovanje pravic potrošnikov, se bo za večino iztekel 16.decembra. To velja zgolj v primeru, če od nakupa novega vozila še nista minili dve leti. Lastniki vozil s sporno programsko opremo morajo v dopisu prodajalcu navesti podatke o kupcu, podatke o vozilu, opis napake in zahtevek, ki ga želijo kot potrošnik uveljavljati. Slednjega se lahko določi tudi naknadno, ko bodo znani uradni podatki o naravi neskladnosti, pri čemer je treba upoštevati sorazmernost zahtevka glede na potreben obseg popravil. Na ministrstvu so pripravili tudi vzorec dopisa za obveščanje prodajalca o obstoju napake, ki je dostopen na njihovi spletni strani.

Foto: Reuters