Trenutno se predvaja:
24. maj 2017 ob 16:37Novice

Avstrijska gospodarska delegacija v koprskem pristanišču

Koper je za Avstrijo že nekaj let najpomembnejše pristanišče. Gostje so si ga prišli osebno ogledat, da bi dobili več informaciji in vzpostavili tesnejše odnose.
Avstrijski gospodarstveniki na obisku v Kopru. Foto: Luka Koper
Avstrijski gospodarstveniki na obisku v Kopru. Foto: Luka Koper

Slovenijo in Avstrijo povezujejo odlični gospodarski in drugi odnosi. Avstrijske naložbe v Sloveniji omogočajo zaposlitev 15.000 ljudem. Koper je že od leta 2010 glavno avstrijsko pristanišče, prav tako našim severnim sosedom pripada tudi največji delež pri skupnem letnem pretovoru Luke Koper. Obisk avstrijskih gospodarstvenikov naj bi sodelovanje še okrepil.

Z več kot tremi milijardami evrov naložb je Avstrija daleč največji vlagatelj v naši državi. Slovenija je glede na število prebivalcev največja potrošnica avstrijskih proizvodov in storitev. Koper pa je že nekaj let najpomembnejše pristanišče za Avstrijo, je poudaril tudi predsednik avstrijske gospodarske zbornice Christoph Leitl: "Koper je za avstrijske družbe zelo pomembno pristanišče. Je zelo blizu in Avstrija ima veliko izvoznikov, zato je glede logistike izredno pomembno. Tu smo, da dobimo prave informacije in izboljšamo sodelovanje ter medsebojne odnose."

Avstrija predstavlja največji delež pri pretovoru koprskega pristanišča, kar pomeni, da je tamkajšnji trg ključnega pomena za Luko. Od leta 2010 je tudi glavno pristanišče, potem ko je primat prevzelo od severnoevropskih pristanišč. Predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić meni, da je možnosti za sodelovanje še veliko: "Seveda si obetamo več, ker vsi potenciali še niso izkoriščeni. Ugotavljamo, da je še veliko potenciala predvsem v severnem delu Avstrije, ki gravitira na Nemčijo in severnoevropska pristanišča. Delamo na tem in si obetamo še povečanje pretovora."

Južna transportna pot preko Kopra se tako vse bolj uveljavlja. Ker je tukajšnje pristanišče manjše od severnoevropskih, so v Luki bliže strankam in njihovim potrebam. Konkurenčni so cenovno in tudi časovno, čeprav bi se s posodobitvijo naših železnic in predvsem z izgradnjo drugega tira to obrnilo krepko nam v korist.

Prispevek Lada Bandlja:


Zadnji prispevki