Foto: BoBo
Foto: BoBo

Predstavniki podjetja Aerodrom Maribor, ki ima od lani novega lastnika, so se z ministrom za infrastrukturo pogovarjali o razvoju mariborskega letališča. Govorili so tudi o sporazumu o nameri za investicije na letališču, ki so ga lastniki podjetja podpisali s kitajskim podjetjem China State Construciton Engineering Corporation. Podrobnosti sicer niso znane: sporazum naj bi obsegal 660 milijonsko investicijo v podaljšanje letališke steze, gradnjo hotela, kongresnega centra, šolskega centra za pilote in druge infrastrukture.

A vsebine pogodbe niso razkrili ne javnosti ne ministrstvu. Javnost je o podpisu sporazuma obvestilo le vodstvo mariborske občine, Ministrstvo za infrastrukturo pa je bilo seznanjeno le z osnutkom. Državni sekretar pa pravi, da se lahko v letališče vlaga le v dogovoru z državo in v skladu z zakonodajo o javnem naročanju.

"Dve zasebni podjetji sta podpisali sporazum, ne da bi o tem sploh kdaj govorili z lastnikom infrastrukture - Republiko Slovenijo. Mi smo jih danes zelo resno opozorili, da sporazum ni izvedljiv v delu, ki se nanaša na javno letališko infrastrukturo v lasti Republike Slovenije in v tem delu je sporazum za nas mrtva črka na papirju," je dejal Leben.

Leben poudarja, da je razvoj letališča v interesu države, in obljublja, da bo država do maja sprejela državni prostorski načrt za podaljšanje letališke steze. Pravi, da Aerodrom najemnino plačuje redno, želi pa si uresničitev še drugih obljub: lani so namreč obljubili 11 novih letalskih povezav, povečanje števila potnikov na milijon in pol letno in povezave s kitajskimi letališči.

"Vemo, da količina potnikov ni v skladu s tem, kar je bilo podpisano v pogodbi, ampak to ni bil pogoj, zaradi katerega bi lahko pogodbo razdirali. Smo jih pa spodbudili, da že obstoječa infrastruktura omogoča pristajanje tako manjših kot tudi medcelinskih letal, da naj to izkoristijo in da naj naredijo čim več povezav, da bomo dosegli količino potnikov, ki je v pogodbi," je sklenil Leben.

Leben si na sestankih želi tudi predstavnike lastnikov Aerodroma Maribor, nizozemsko kitajskega podjetja SHS Aviation. Ta ima v lasti tudi letalsko družbo FlyVLM, ki je včeraj napovedala letalske povezave Maribora z Antwerpnom in Münchnom.

Predstavniki Aerodroma Maribor so bili za pojasnila danes nedosegljivi.

Celotna izjava državnega sekretarja na Ministrstvu za infrastrukturo Jureta Lebna: