Trenutno se predvaja:
11. avgust 2017 ob 15:17Novice

V Koper vplula Natova britanska vojaška ladja

V koprsko pristanišče je dopoldne priplula Natova vojaška ladja Enterprise. Njen obisk je namenjen krepitvi sodelovanja med Slovensko vojsko in pomorskimi silami zveze Nato.
vojaška ladja Enterprise v Kopru
Kljub temu, da ladja Enterprise ni klasičen minolovec, saj se uvršča med raziskovalne poveljniške ladje, je ta v stalni pripravljenosti. V Sloveniji bo do ponedeljka. Foto: Nataša Ugrin Tomšič

Poudarki

  • Večnamenska ladja britanske kraljeve mornarice HMS Enterprise ima 72 članov posadke, vlogo poveljniške ladje Natove stalne protiminske bojne skupine 2 pa je prevzela 5. julija 2017.

Natovega minolovca Enterprise bo mogoče tudi obiskati, in sicer v soboto, 12. avgusta, med 9. in 11. uro.

V koprsko pristanišče je dopoldne vplula Natova vojaška ladja Enterprise. Njen obisk je namenjen krepitvi sodelovanja med Slovensko vojsko in pomorskimi silami zveze Nato. Razsodba arbitražnega sodišča v ničemer ni spremenila postopkov vplutja in izplutja ladij, zato ni pričakovati, da bo prihod te vojaške ladje pokazal, da se arbitraža upošteva. Na hrvaškem obrambnem ministrstvu smo poskušali izvedeti, ali jih je ladja Enterprise obvestila o vplutju v hrvaške vode, a odgovora še nismo prejeli.

Ladja britanske kraljeve mornarice je v slovenske vode vplula zjutraj, privezana je na potniškem terminalu v Kopru. Dovoljenje za vplutje izda obrambno ministrstvo, pojasnjuje protokol prihoda vojaških ladij Aljoša Besednjak iz Uprave za pomorstvo: "Ko ladja vpluje, sledi koordinacijski sestanek med Luko Koper, ministrstvom za obrambo, za notranje zadeve in nami; določijo se aktivnosti, ki se bodo izvajale, uprava za pomorstvo pa da dovoljenje časniku za zveze ministrstva za obrambo, da se lahko s pilotsko službo vkrca na vojaško ladjo."

Ladje se držijo ustaljenega režima ločene plovbe, za katero so se Slovenija, Hrvaška in Italija dogovorile leta 2000 in si tako razdelile breme povečanega ladijskega prometa. Ladje, ki so namenjene v Koper, Trst in Tržič, plujejo v hrvaških in slovenskih vodah, ko se vračajo, pa potujejo po italijanskih vodah.

Je način prihoda vojaške ladje poslal signal, da izvajamo arbitražno odločitev? Marko Perkovič, predavatelj na Fakulteti za pomorstvo in promet Portorož, pravik, da ne. "Če bi mi želeli to potrditev, bi morala ladja vpluti v nasprotno smer, nasproti vsem ladjam, ki plujejo noter, kar je sicer možno, vendar zelo nepraktično in s pomorskega stališča zelo neprofesionalno."

Perkovič meni, da bi ladja morala najaviti hrvaškim oblastem neškodljiv prehod, z arbitražnim sporazumom pa se postopki in plovne poti niso v ničemer spremenili.

Nataša Ugrin Tomšič


Zadnji prispevki