25 let
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 23 glasov Ocenite to novico!
Osamosvojitvena vojna 1991
Teritorialna obramba in milica sta bili takrat izjemno spoštovani strukturi in ljudje so se zanašali na nas, da bomo opravili vse dodeljene naloge, se spominja nekdanji poveljnik območnega štaba TO-ja na Ptuju. Foto: BoBo
Osamosvojitvena vojna 1991
Delegacija evropske dvanajsterice se je na Brionih 7. julija sestala s slovensko, hrvaško in zvezno delegacijo. V jugoslovanski delegaciji so bili predsednik vlade Ante Marković, notranji minister Petar Gračanin, zunanji minister Budimir Lončar in pomočnik obrambnega ministra Stane Brovet ter člani predsedstva SFRJ-ja. Hrvaško je zastopal Franjo Tuđman, iz Slovenije pa so se sestanka udeležili predsednik predsedstva Milan Kučan, premier Lojze Peterle, zunanji minister Dimitrij Rupel, slovenski predstavnik v jugoslovanskem predsedstvu Janez Drnovšek in predsednik slovenske skupščine France Bučar. Foto: BoBo
Osamosvojitvena vojna 1991
Prisega prve generacije vojaških nabornikov slovenske vojske junija 1991 na Igu. Foto: BoBo
Osamosvojitvena vojna 1991
Nekdanji poveljnik poudarja, da so imeli s civilnim prebivalstvom izjemno dobre odnose. Foto: BoBo
Osamosvojitvena vojna 1991
"Verjeli smo, da v popolnosti obvladujemo razmere in da tako napeto stanje ne more trajati v nedogled. Ocenjevali smo, da je bila posadka garnizona JLA, ki je bila na našem območju, moralno tako strta, da smo menili, da ni mogoče, da bi ti spopadi trajali dolgo," pravi Fišer. Foto: BoBo
Osamosvojitvena vojna 1991
Zadnji jugoslovanski vojaki so Slovenijo zapustili 26. oktobra. Foto: BoBo

Dodaj v

Poveljnik TO-ja: Zaščititi civiliste je bila naša odgovornost v vojni za Slovenijo

Pred 25 leti se je končala 10-dnevna vojna
7. julij 2016 ob 08:22
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Glavna značilnost naše vojne je bila, da sta se obe strani praviloma držali dane besede in potem so bili vsi sporazumi uresničeni tako, kot so bili dogovorjeni," razmišlja nekdanji poveljnik TO-ja Miran Fišer.

Danes namreč mineva 25 let od Brionske deklaracije, s katero so se ustavile vse sovražnosti v Sloveniji. Fišer je bil poveljnik območnega štaba Teritorialne obrambe (TO) na Ptuju, kamor je prišel iz ormoškega štaba, dolžnost pa je prevzel 28. maja 1991.

"Ta pozicija je bila precej občutljiva, glede na to, da je bilo to obmejno območje s Hrvaško, v mestu vojašnica oziroma močan garnizon JLA ter pet vojaških objektov s skladišči, ki jih je armada nameravala uporabiti v spopadu s TO-jem v času vojne za Slovenijo," se je v pogovoru za MMC spominjal Fišer.

Po prevzetju dolžnosti se je moral najprej seznaniti z novimi sodelavci in nalogami na območju Ptuja in Lenarta - torej takratne občine. Slovenske gorice, Haloze in Dravsko polje so bila območja moje odgovornosti, pojasnjuje.

Pestro že pred spopadi
"V tem obdobju pred vojno, je bilo nalog obilo. To je bilo obdobje, ko smo kot nova ekipa v območnem štabu z enotami, ki so bile v rezervi, najprej spoznavali naloge in izdelali načrte, da smo lahko svoje območje odgovornosti v celoti obvladovali. Blokirali smo komunikacije, načrtovali obkolitve vojašnic, preprečili možno napredovanje JLA iz sosednjih garnizonov in pa seveda navezovali intenzivne stike s takratno milico in civilnimi oblastmi, torej z lokalnimi župani in njihovimi sodelavci," pripoveduje Fišer.

Priznava, da je bilo veliko dela tudi znotraj ustroja, saj je bilo treba tudi utrditi zaupanje pripadnikov TO-ja iz rezervne sestave, ki svojih poveljnikov od prej niso poznali, saj je bila tik pred majem 1991 izvedena reorganizacija in so vzpostavili nove štabe.

"Načrtovali smo že tudi varovanje meje za takrat, ko bo to stopilo v veljavo - tudi s Hrvaško, ko si nismo niti prav predstavljali, kje je ta meja med nekdanjima republikama v skupni državi, potem pa bo kar naenkrat to postala med dvema suverenima državama," dodaja.

Ves čas imeli v mislih civilno prebivalstvo
27. junija pa se je začela dejanska vojna, do spopadov je prišlo tudi na sosednjem območju Ormoža. "Zato smo mi na Ptuju preprečevali kakršno koli bojno aktivnost in uporabo sil JLA, da ne bi prišli v stik s skladiščenim strelivom in drugo tehniko," pravi Fišer, ki ob tem izpostavlja izredno odločnost pripadnikov TO-ja v prvih dneh vojne.

"Skladišče orožja je bilo v samem centru mesta, na Potrčevi, kjer so bili v neposredni bližini tudi bolnica in drugi izredno občutljivi civilni objekti. Nismo si znali predstavljati, kako bi ti objekti prenesli bojno delovanje in morebitno eksplozijo v tem delu mesta," dodaja.

Nekdanji poveljnik poudarja, da so imeli s civilnim prebivalstvom izjemno dobre odnose in hvali tudi velik odziv pripadnikov TO-ja na vpoklice v enote - ta je bil skoraj 90- ali pa tudi 100-odstoten. "Ko je na teren prišla naša intendantska služba, ki je bila namenjena temu, da zagotavlja prehrano, je pogosto ugotovila, da so nas domačini že nahranili," se z veseljem nazaj v preteklost ob teh besedah ozira Fišer in ugotavlja, da sta bili Teritorialna obramba in milica takrat izjemno spoštovani strukturi. "Ljudje so se zanašali na nas, da bomo opravili vse naloge, ki nam jih državni vrh nalaga," je dodal.

Fišer poudarja, da je bila njihova odgovornost, da preprečijo spopade, ki bi na kakršen koli način prizadeli civilno prebivalstvo, a hkrati so z veliko energičnostjo obkrožili vse vojaške objekte in preprečili delovanje JLA. "Učinkovitost, odločnost in domoljubnost so bile izjemno izpostavljene lastnosti pripadnikov TO-ja," se spominja. "Predvsem pri tistih, ki so bili vpoklicani, je bilo zelo jasno, da to jemljejo kot svoje poslanstvo in se manj ozirajo na to, da bi jih nekdo utegnil kaznovati, če se na poziv ali dodeljene naloge ne bi odzvali," poudarja.

Verjeli, da v popolnosti obvladujejo razmere
Zdaj vemo, da je vojna v Sloveniji trajala le deset dni, kar je malo v primerjavi z morijo na Balkanu, ki se je razvlekla na več let. Pa so v tistih zadnjih junijskih in prvih julijskih dneh pričakovali, da jim bo uspela tako hitra in uspešna obramba države ali so bili bolj pesimistični?

"Takrat smo verjeli, da v popolnosti obvladujemo razmere in da tako napeto stanje ne more trajati v nedogled. Ocenjevali smo, da je bila posadka garnizona JLA, ki je bila na našem območju, moralno tako strta, da smo menili, da ni mogoče, da bi ti spopadi trajali dolgo," kot iz topa izstreli Fišer.

Poudarja, da nobene panike in strahu ni bilo zaznati niti v obeh primerih, ko je bila s sirenami označena nevarnost zračnega napada in so se v skladu s taktičnimi postopki umaknili. "Je pa res, da so bili naši fantje zaskrbljeni zaradi tistega manjkajočega dela tehničnih sistemov, ki bi se lahko kosali z letalskimi silami ali oklepnimi enotami JLA, saj smo se zavedali, da smo tukaj v zaostanku," priznava.

Bolel jih je odnos Evrope
Nato je končno prišel 7. julij - dan, ko so se z Brionsko deklaracijo ustavile vse sovražnosti na območju Slovenije, ta pa je za tri mesece zamrznila osamosvojitvene aktivnosti. Pogajanja so trajala kar 15 ur.

"Rezultate tistih pogajanj smo pripadniki TO-ja sprejeli kot nekaj pozitivnega, tisto, kar nam omogoča dosego naših ciljev. Čeprav nismo razumeli, kaj pomeni za tri mesece 'zamrzniti' aktivnosti. Zelo nas je žalostilo, da viden del mednarodne javnosti - zlasti evropske - ni naklonjen tem procesom osamosvajanja in dosežkom te vojne," pojasnjuje Fišer. Opozarja, da so pripadniki JLA, ki so prestopili v vrste TO-ja, rezultat tega sporazuma doživeli kot grožnjo, da jih bo JLA zahteval nazaj in kaznoval.

Vznesenost je jeseni popustila
Zadnji jugoslovanski vojaki so Slovenijo zapustili konec oktobra. Primopredaje vojašnic so ves ta čas potekale mirno, Fišer omenja le nekaj posameznih provokacij in incidentov. Ko so prevzeli vojašnice in skladišča, so jih še naprej stražili, vzpostavili so tudi nadzor na meji.

Poletje je še minilo v vznesenem duhu, jeseni pa je Fišer začel opažati spremembe v gospodarskem smislu. "Delodajalci so nam začeli sugerirati, naj vzamemo nekoga z borze dela, da bo opravljal to stražarsko službo, njihove zaposlene pa naj pustimo, da delajo," opisuje odnos pripadnikov TO-ja, ki so bili vpoklicani prek sekretariata za ljudsko obrambo tudi po tem, ko so bile sovražnosti že ustavljene in so prišli za nekaj tednov na opravljanje dolžnosti, zaradi tega pa morali zapustiti svoje delovne organizacije. "Tudi oni sami so to takrat že začeli doživljati kot motnjo v njihovem življenju in so želeli, da se stvari čim prej normalizirajo in bi te naloge prevzele profesionalne strukture," opisuje jesen 1991.

Zadnji vojak JLA je Slovenijo zapustil v koprskem pristanišču, v noči na 26. oktober. Fišer se sicer spominja tudi kršitve Brionskih sporazumov na svojem območju, ko je letalo JLA ponoči z osvetljevanjem preletelo Destrnik, a dodaja: "Mislim, da je glavna značilnost naše vojne za Slovenijo, da sta se obe strani pravilno držali dane besede in potem so bili vsi sporazumi uresničeni tako, kot so bili dogovorjeni," je zaključil.

Tina Hacler
Prijavi napako
Komentarji
gesan
# 07.07.2016 ob 08:28
Follow Me
# 07.07.2016 ob 08:26
Kej še ni minila 10 dnevna vojna?
........................................
.
Pri nas ni minila niti državljanska iz II. svetovne!
gesan
# 07.07.2016 ob 08:26
Bilo je alkohola in junaštva!
Potem pa so prišli iz bunkerjev in so se oklicali za junake, alkohol pa prepovedali!
Ori
# 07.07.2016 ob 08:41
Zakaj toliko kravala za več kot 25 let stare dogodek? Medtem, ko nam danes vladajo tirani iz Bruslja, ki so na plačilnih listah ameriških korporacij.
Luka Novak
# 07.07.2016 ob 08:57
Vojna za Slovenijo in vse v povezavi z nastankom Republike Slovenije mora čim prej na prve strani učbenikov.

Na to obdobje moramo biti zgolj ponosni, ne le tisti, ki smo se aktivno borili, ampak tudi vsi ostali.

Najpomembnejše je, da so državljani domoljubi, to pomeni, da so pripravljeni braniti svoj dom v primeru nevarnosti, kot je bila leta 1991 JLA in jugo politika, ki jo je napotila nad Slovenijo. Stranke , politika in ostalo so proti domoljubju komaj omembe vredno.
rooster
# 07.07.2016 ob 08:59
To pa še v našem primeru žal ni bilo oz. je Slovenija postajala mednarodni pravni subjekt šele oktobra 1991, ko so jo pričele priznavati tuje države.

težko dojameš realnost, ane. brez branjenja in lastnega nadzora na naših mejnih prehodih nas tuje države ne bi začele kar tako priznavati
M 48
# 07.07.2016 ob 08:46
Zanimiva vojna,skoraj na vsakem posnetku so civilisti,ki pasejo firbce na teških borbah in krvoločnem streljanju JLA vsenaokrog.Slava junakom osamosvojitvene vojne,ki so nas osvobodili izpod jarma SFRJ in JLA.
Follow Me
# 07.07.2016 ob 08:26
Kej še ni minila 10 dnevna vojna?
gesan
# 07.07.2016 ob 08:29
Ves čas imeli v mislih civilno prebivalstvo
........................................
.........................
Seveda!
Civilno prebivalstvo jih je rešilo!

Potem pa so na civilno prebivalstvo pozabili vsake 4 leta za 4 leta.
Med tem cajtom so jih samo molzli in kradli! Enkrat eni, drugič drugi...
luckyss
# 07.07.2016 ob 12:24
@ No, no Luka Novak, ustavi konje...
Sam sem bil na "mrtvi straži" ob enem večjih skladišč orožja v Sloveniji..
Ja, sem ga čuval pred JLA, da ga je potem nekdo lahko prodal za svoj žep...
Damyy
# 07.07.2016 ob 09:24
Končala se je 10 dbevna vojna in začela se je vojna, ki traja še danes.
SamoRes
# 07.07.2016 ob 13:45
Poveljnik TO-ja: Zaščititi civiliste je bila naša odgovornost v vojni za Slovenijo
Razumu nekaterih poveljnikov na terenu, ki so zavračali nora povelja se gre zahvaliti, da se je vse dobro končalo.

» Kaj pa naj naredim, če mi Janša vseskozi visi za vratom.«
» Kaj pa ima Janša s teboj? Pošlji ga nekam! Kje pa imaš Slaparja? Ali predsedstvo ve za ta nori ukaz?«
» Tega ne vem, ampak Janša me kliče vsakih deset minut in zahteva napad!«
» Janez, se ti sploh zavedaš, v kaj nas pošiljaš?«
» Tistih nekaj »mandeljcev« boste pa že obvladali!«
» Civili so po domovih! Najprej izvedite evakuacijo! Če se bo začelo bo letelo po Novem Polju, Zadobrovi, Črnučah, Zalogu, Trzinu do Domžal, pa Fužine, Nove Jarše, center Ljubljane.
»Janez, ukaza za napad na kasarno ne bom izdal, z menoj pa naredite kar hočete! Gotovo ne bom pustil pol Litije na tem polju!«
Končala sva pogovor.
http://www.veterani-ljubljane.si/e_files/content/Razprave/Gu
sti,%20spomini.pdf
rooster
# 07.07.2016 ob 09:10
Pomislite samo na ukaz o napadu na ljubljanske kasarne, ki bi lahko imel katastrofalne posledice.

Še pred tem je bil nek drug ukaz s strani JLA, citiram: "Pilot tega helikopterja je namreč tik pred tem od svoje kontrole v Zagrebu sprejel ukaz za raketiranje UC-ja Ig in ga potrdil. Ker so vsi trije MI-8 nosili po štiri polne zabojnike z raketami zrak-zemlja (po poznejših informacijah pa tudi po vod vojaških specialcev), bi bil rezultat grozljiv."
Enostavno
# 07.07.2016 ob 14:13
Luka Novak
Dejansko smo mi JLA "pojedli za zajtrk"

Da.Nedvomno.Si dobil medaljo,red za zasluge...medal of honor ali kaj že....imaš zasluženo rento-penzijo od EU-NATO Slovenije...ker si se boril proti "okupatorju"?Vsaka čast Borec.Hvala ti,ker si se boril za to kar imamo danes.
Ernesto
# 07.07.2016 ob 08:45
Jah no je lepo povedal po pravici. Dejstvo je, da, če se ne bi heroj slovenske osamosvojitve Milan Kučan dogovoril s Slobo, bi mi scali kri. Dejstvo je, da če ne bi po sestrelitvi helikopterja posredovala Brovet in Kolšek, Ljubljana dočakala najhujši trenutek v zgodovini, letala iz Bihača so se tisti dan, ko so zatulile sirene dvgnila z bojnimi nalogami, cilja - Ljubljana in Karavanški tunel. Res lahko samo hvalimo višjo silo, da sta Kadijevića lahko prepričala, Brovet in Kolšek ter, da je bil Mamula že v peziji, ker on je bil zaradi osebnih zamer pripravljen narediti iz Slovenije tepih. Zame so heroji osamosvojitve - Kučan, Drnovšek, Kolšek in Brovet. Kar se tiče plešastega, hvala bogu, da so ga imeli na povodcu, če ne bi slovenska kri tekla v potokih.
luckyss
# 07.07.2016 ob 12:07
@hogar13
Politiki ?!
luckyss
# 07.07.2016 ob 11:48
Kot prvo - ni bilo nobene vojne ampak "OTROŠKI VRTEC" in nepotrebne žrtve...
K sreči se je vse rešilo po diplomatskih poteh, ker Evropa ni hotela klanja neposredno pred vrati...
Če bi hotela, nas bi takratna JLA "pojedla za zajtrk" v dveh dneh...
Bi pa potem imela problem z zasedbo, ker bi se teritorialci šli gverilo..vsekakor bi bilo krvavo..
Torej ne mi o neki "vojni" in junakih..
Enostavno
# 07.07.2016 ob 10:57
Lupo

Ah...lep dan tudi vaši ljepi želim.Taprav si se oglasil...kr nekaj.
Sredinski
# 07.07.2016 ob 13:16
SDS bi morala že zdavnaj oditi na smetišče zgodovine, tudi zaradi izkrivljanja novejše zgodovine! Žal obstaja tistih nekaj deset tisoč (milo rečeno) naivnih in prepričanih Slovencev, ki to stranko podpirajo in ki ne poznajo pomena besede 'dvom'.

Strinjam pa se s tistim, ki je zapisal, da imajo za samostojno Slovenijo več zaslug Kučan, Drnovšek, Kolšek in Brovet kot IJJ in Krkovič. To bo pokazala zgodovina.
manuchao
# 07.07.2016 ob 10:16
tiste dneve je EU samo gledala,al pa še to ne,naredila pa nič
dandanes pa izobešamo evrozastave ob naših praznikih
stojan1111111
# 07.07.2016 ob 10:04
Dobro vemo da so manjše države in ljudi v teh državah, pogosto izkoriščani od močnejših držav. Govoriti o nekakšni samostojnosti je nelogično in zavajanje lasneg naroda. V svetu je zelo malo resnično samostojnih držav? Mislim da je najbolj samostojna država ki nima niti enga posameznika ki je revan. Več ni pomembna samostojnost, ampak kvaliteta življenja posameznika. Če posamezniki in družine, nimajo svojo streho nad glavo, nimajo kaj dati sebi in svojim otrokom za jesti, nimajo denarja za zdravlje in šolo, nimajo denarja za oblačila in obutev. Kako bo takšan človek srečan in zdrav Vas vprašam?
rooster
# 07.07.2016 ob 09:46
3/4 komentarjev tle trpi za indoktrinacijo JLA ali pa za Stockholmskim sindromom
stari maček
# 07.07.2016 ob 09:41
Zopet,dajte s tem že mir.
Luka Novak
# 07.07.2016 ob 09:05
@ivandruck : kje si bil leta 1991 ? Na položajih TO, JLA ali varno v kakšnem zaklonišču ?

Vsekakor nisi domoljub, zame si sramota za slovenski narod.
royayers
# 07.07.2016 ob 09:04
Kaj pa Janša pravi? Se strinja z napisanim, lahko kaj doda o tem, da je zaradi svoje zmešane glave Slovenija skoraj postala pogorišče? Bo zanikal ta pisanja, bo tožil pisce trilogije, ablastljub?
ivandruck
# 07.07.2016 ob 08:53
Pardon, zatipkal sem se: ne junija letos, ampak junija 1991. Sicer pa nas stranka SDS nonstop spominja, kot da bi bili letos leta 1991.
ivandruck
# 07.07.2016 ob 08:51
Desničarji še vedno ne morejo doumeti, da je JLA bila do oktobra 1991 pač naša vojska in država Jugoslavija do oktobra 1991 pač naša država, ne glede na to, kdo se je proti komu upiral. Zaradi tega pravno gledano ne more biti noben oficir obsojen za vojne zločine in za agresijo, pa če si mi to želimo ali ne. Ne me narobe razumeti, tudi jaz obsojam napad oz. vojno intervencijo JLA junija letos. Toda tudi če bi jih naše "krivosodstvo", kot to trdijo janševiki, obsodilo, bi ti isti ljudje spore dobili na mednarodnih sodiščih, ker to, da je JLA pač s tanki šla na mejne prehode lastne države, za mednarodno pravo ni vojno hudodelstvo ali agresija. Agresija bi pomenila napad tuje države na drugo ozemlje. To pa še v našem primeru žal ni bilo oz. je Slovenija postajala mednarodni pravni subjekt šele oktobra 1991, ko so jo pričele priznavati tuje države.
Enostavno
# 07.07.2016 ob 13:12
flupi

Zakaj se jeziš zaradi nas Jugoslovanov?Danes 2016?Ti bodi raje jezen na svoje EU državljane,ki ti rušijo tvojo novo domovino EU....Brexit in ostali exit,ki ssledijo po tvoji novi ...bivši EU.Kaj češ...vi ste rušili nas od 1981...1991 in ste nas zrušili.Zdaj pa sami sebe rušite v tej vaši novi domovini EU.Kakor vi rečete...naj vam Bog pomaga.
svyatoslav
# 07.07.2016 ob 12:07
Osamosvojitev - vse lepo in prav, vendar nenasilno in brez zločinov.
Napad paravojske na edino uradno in legitimno vojsko (JLA) na ozemlju SR Slovenije, je v nasprotju z mednarodnim pravom, ustavo države in predstalja osnovo za obrambo te vojske pred napadi.
Slovenija je imela veliko srečo, ker je v generalštabu v Beogradu prišlo do veleizdaje. Zahodne obveščevalne agencije so že dalj časa imele svoje kadre v Beogradu. Primer Perišić, Adžić, Mamula, celoten oficirski kader hrvaškega in večina slovenskega ter muslimanskega porekla.
V tej brezglavi armadi (JLA) so žal nastradali 18 letni mladeniči na služenju vojaškega roka. Primer Tuzla (tuzlanska kolona), Sarajevo (Dobrovoljačka)...
Brozov komunistični nesposobni oficirski kader ima največjo odgovornost za številne in nepotrebne žrtve.
Raje si ne predstavljajte kaj bi se zgodilo, da bi recimo v kakšni ameriški zvezni državi proglasili "samostojnost" in napadli Ameriško vojsko.
pobrisan
# 07.07.2016 ob 11:41
gremyus

Ma vrnte nam nazaj jugo.
----------

Meja je odprta, pot na Balkan je odprta. Izvoli! Nam pa pusti našo državo.
prlek
# 07.07.2016 ob 09:15
"Poveljnik TO-ja: Zaščititi civiliste je bila naša odgovornost v vojni za Slovenijo"

Na srečo je bilo še nekaj takih pametnih glav v TO. Za razliko od nekaterih vodilnih politikov, ki so hoteli napasti vojašnice in to v Ljubljani. Razumni poveljniki TO so na srečo to preprečili. Ne morem si predstavljati koliko žrtev bi tako nerazumno dejanje povzročilo.
Luka Novak
# 08.07.2016 ob 10:55
@bata82

Še enkrat :

Na laži Slovencem in Sloveniji, pojdi lepo lagat v tujem jeziku komu drugemu in kam drugam.
bata82
# 07.07.2016 ob 22:05
U osnovnim crtama: JNA je tada lakomisleno pristala da bude zloupotrebljena, napuštena i osramoćena. Ista greška ponovljena kasnije u HR i BiH. Osramoćena zato što je nasela na jeftinu podvalu Slobe Miloševića, koji se sa Milanom Kučanom već bio dogovorio. Bio je plan sa fazom A i fazom B. Faza A (zauzimanje ključnih tačaka i graničnih prelaza) bio je ostvaren do 1. jula. Onda je seo "Štab vrhovne komande" i Kadijević je pitao da li da se pređe na fazu B (vojna okupacija, hapšenje, preuzimanje vlasti u Sloveniji itd.). Bora Jović je onda rekao da nema potrebe, neka idu kad su već zapeli. Kadijević se zgranuo i šapatom upitao generala do sebe (taj nam je pričao posle) da šta je to sad? ............... in tako naprej kaj bi povedali vi Slovenci

JNA u Sloveniji nisu porazili TO i policija (Milica); porazila je sama sebe.
Homer.
# 07.07.2016 ob 16:44
@svyatoslav
Strinjam da bi bilo treba raziskati vse zločine ko so bili v tem obdobju in to na obeh straneh, ne pa pometati pod preprogo.
Glede JLA pa se ne strinjam s teboj.
Ta je bila zlorabljena v politične namene in je popolnoma nelegitimno posegla v notranje politična dogajanja znotraj tedanje SFRJ.
Tudi če je bila pretveza varovanje premoženja je za to bila zadolžena policija (zvezna).
Sicer pa je s poskusom preprečitve samostojnosti bila prekršeni sklepi II zasedanja AVNOj, kjer je bila jasno napisana tudi pravica do odcepitve. Poseg JLA je bil tako narejen proti suvereni državi in je po vseh pravilih postal agresija, v trenutku ko so zapustili vojašnice in nastopili proti ljudstvu.
hogar13
# 07.07.2016 ob 12:21
@svyatoslav
in kaj naj bi naredili? Če je bila izglasovana odcepitev... bi za talce vzeli cca 2mil ljudi? jih na silo držali v neki itak na silo združeni skupnosti?
Ma kaj sem vam res kisa nekaterim od te vročine? In kako ste glasovali na plebiscitu, če smem vprašati?
janez100
# 07.07.2016 ob 11:32
Sami jugonostalgiki. Če vam je bilo tako všeč v bivši Jugi in vas ta zlobna EU in sedanja Slovenija motita, pa pojdite v drugo državo. Za začetek imate povsem blizu Srbijo, Črno Goro, Kosovo. Tam se še vedno cedijo "jugo" med in mleko. Lahko greste tudi v S. Korejo in tam onanirate na svoj priljubljeni komunizem - če boste seveda preživeli.
Razen pritoževanja in kritiziranja v življenju niste naredili nič in zato ne mečite v svoj koš še vse, ki so bili pripravljeni umreti za Slovenijo - na čelu z vojaki, policaij in ja tudi vso politično smetano.
gremyus
# 07.07.2016 ob 10:51
Ma vrnte nam nazaj jugo. S to novo zlagano državo se pa lahko sam spelete nekam, amateri...
Lupo
# 07.07.2016 ob 10:33
@enostavno
kako JNA skrbi za civiliste se je pokazalo kakšen mesec kasneje v Vukovarju, Dubrovniku in Sarajevu!
Jon Sneg
# 07.07.2016 ob 08:59
Vsaka čast takratnim politikom, ki so razmišljali s trezno glavo in so prekinitev spopadov ter kasneje odhod enot JLA dosegli s pogajanji. Če bi takrat prevladali razni gorečneži (ki si v veliki meri sedaj edini prisvajajo zasluge za osamosvojitev) in njihove želje po avanturah, bi zadeva bila lahko precej bolj krvava. Pomislite samo na ukaz o napadu na ljubljanske kasarne, ki bi lahko imel katastrofalne posledice.
genniuuss
# 07.07.2016 ob 08:55
Ernesto,

dejstvo je da se slobo ni z nikomor dogovarjal,
pa tud z milanom ne.
svatne
# 08.07.2016 ob 20:03
Konferenca je bila tripartitna:1) Evropska skupnost kot sklicatelj, 2) Republika Slovenija, kot napadena država (prvo de facto mednarodno priznanje RS) in 3.) SFRJ, kot agresor. Tudjman je bil del delegacije SFRJ kot član predsedstva SFRJ. Poleg tega je bila RH kot integralni del SFRJ (samostojnost je razglasila šele 8. oktobra 1991!) tudi agresor!
Luka Novak
# 08.07.2016 ob 17:47
@bata82

Še enkrat :

Na laži Slovencem in Sloveniji, pojdi lepo lagat v tujem jeziku komu drugemu in kam drugam.

Navajam :

"Sporni dogodek, izvor obeh političnih afer, je bila predaja skupine pripadnikov JLA, kar je posnela televizijska ekipa ÖRF. Na posnetku je razvidna skupina 3 vojakov, ki mahajo z belimi rjuhami v znak predaje, nakar so na njih streljali.

Vsi obtožitelji so izkoristili ta posnetek kot dokaz, da se je tu zgodil prvi vojni zločin vojn v nekdanji Jugoslaviji. Preiskava iz leta 1991, ki jo je vodil Drago Kos, je pokazala, da so streli prišli iz položajev rezervnih policistov, ki pa sploh niso bili v vidnem stiku s skupino vojaki (tako jih niso mogli niti zadeti), a so se pripadniki JLA skrili v zaklon, ker so mislili, da streljajo na njih. Preiskava je tudi pokazala, da so pripadniki, ki so se hoteli predati, vsi preživeli spopad in da so trije padli pripadniki JLA umrli že prej med samim spopadom. Eden izmed pripadnikov JLA, ki so se vdajali in so bili na posnetku, je leta 2006 dal intervju, v katerem je potrdil izsledke preiskave
"

Vir : https://sl.wikipedia.org/wiki/Spopad_za_mejni_prehod_Holmec
bata82
# 08.07.2016 ob 09:52
Lahko bi napisal v slovenščini, ampak posamezniki še vedno ne bi razumeli.
DA, bio je to mali prljavi, izvesno dogovoreni ili radije prećutno usaglašeni rat.
u qratz
# 07.07.2016 ob 22:07
luka,ti to resno ???
svyatoslav
# 07.07.2016 ob 11:51
So pa številni vojni zločini, ki bremenijo "osamosvojitelje" že zastareli.
Vsak zločin mora dobiti svoj epilog pred sodiščem, tudi če se zgodi v interesu globalistične oligarhije.
Naj nas idealizem ne zavede, v vsaki voji se dogajajo zločini, tudi če traja 10 dni. Nekateri se pač pometejo pod preprogo.
Enostavno
# 07.07.2016 ob 11:42
janez 100

Vsaka ti čast.Dobro si bil opran takrat.Svežina pranja se še danes občuti.Borili ste se za...NIČ.Posledica te vaše borbe je danes lepo vidna.Izguba Domovine,gospodarstva in kmetijstva ter nepotrebna izguba človeških življenj.Z to vašo slavno borbo ste nam prinesli samo okupacijo z strani tuje agresorske NATO armade in EU,ki se je na srečo zadnjič razpadla.
oziris.va
# 07.07.2016 ob 08:57
Aja, Vašington sem pozabil ...
janezi
# 09.07.2016 ob 23:37
Koliko jugobutlov !
Plavix
# 08.07.2016 ob 16:50
# Janez Janša je bil ob aferi JBTZ star 29 let, ko je razkril tajne dokumente s katerimi bi JNA vojska ostro posredovala v primeru civilnih nemirov v Sloveniji.

Janez Janša je bil star 32 let, ko je pomagal narediti obrambno strategijo proti takrat 5-i tehnično najmočnejši vojski v Evropi - JNA.

Janez Janša je na današnji dan 7.7.1991, pred 25-imi leti, SLAVIL ZMAGO nad peto tehnično najmočnejšo vojsko v Evropi - JNA in tako obranil mojo DOMOVINO in potrdil našo neodvisnost od SFRJ. Bil je star 32 let.
To je bil prvi oboroženi spopad v Evropi po drugi svetovni vojni. Poklon in spoštovanje njemu, vsem osamosvojiteljem in vsem Slovencem in Slovenkam! Danes je dan za praznovanje!

P.S. Za vse Janševe kritike pa povem še enkrat: ko boste pri taki starosti (29-32 let) uspeli narediti kaj takega kot njemu se mi javite in ga prosto kritizirajte. Do takrat pa se skrijte v najtemnejšo luknjo.
hogar13
# 07.07.2016 ob 12:02
Kako se že reče ljudem, ki pljuvajo po ali zaničujejo svojo državo-domovino in istočasno preferirajo drugo?
Luka Novak
# 08.07.2016 ob 06:46
@bata82

Na laži Slovencem in Sloveniji, pojdi lepo lagat v tujem jeziku komu drugemu in kam drugam.

V Sloveniji smo udeleženci vojne za Slovenijo porazili JLA. Prej ko si boš ti in drugi predstavniki ostalih narodov ex Juge to priznali, bolje bo za vas.

1. julija 1991 ni bilo niti približno tisto kar ti govoriš, takrat so bili nekateri mejni prehodi že osvobojeni, vojska JLA, ki jih je napadla za zapahi, orožje JLA uničeno ali zaseženo, JLA pa ne le poražena, ampak tudi ponižana (razmerje TO : JLA je bilo pogosto več kot 1 : 10 v vojakih, orožju itd.).

S tem smo potrdili znano dejstvo, da smo bili Slovenci t.i. Janezi v JLA najboljši vojaki, v vojnah na območju ex Juge smo imeli najmanj žrtev, najhitreje smo porazili JLA. Če bi imeli drugi narodi vsaj približno toliko pameti in nam pomagali na delu njihovega ozemlja (tanki iz Hrvaške) bi bilo po juliju 1991 na drugih območjih ex Juge bistveno manj žrtev.
Kazalo