Slovenija

Poudarki

  • Barovič: Učinka ni, le država dobro služi s trošarinami
  • Bručan: Nekadilci zaščiteni pred nesramnimi kadilci
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,2 od 69 glasov Ocenite to novico!
Kajenje
Slovenija je tudi v skladu z evropsko zakonodajo pred petimi leti prepovedala kajenje v javnih ustanovah in gostinskih lokalih. Foto: BoBo
       Avgusta je o prepovedi kajenja v prostorih precej lažje govoriti kot decembra.       
 Aleš Gulič
       Zakon ni omejil kajenja in ni izboljšal stanja, le država je dobro zaslužila s trošarinami za cigarete, kar je edina pozitivna posledica.       
 Bogdan Barovič
Aleš Gulič in Bogdan Barovič
Takratna poslanca Aleš Gulič (LDS) in Bogdan Barovič (SNS) sta po sprejemu zakona protestno prižgala cigareti na seji državnega zbora. Foto: MMC RTV SLO
       Cilj zakona ni bil zmanjšati števila kadilcev, ampak nekadilce zaščititi pred nesramnimi, agresivnimi kadilci. Zato je to super zakon, eden najboljših, kar smo jih sprejeli takrat.       
 Andrej Bručan, minister za zdravje v času sprejemanja zakona
Andrej Bručan
Upokojeni Andrej Bručan je z zakonom še vedno zelo zadovoljen. Foto: BoBo
Prepoved kajenja
Nekdanji minister za zdravje Andrej Bručan je prepričan, da je ureditev, ki prepoveduje kajenje v določenih prostorih in krajih, zadostna in je ni treba zaostrovati. Zavzema pa se za prepoved kajenja med vožnjo. Foto: BoBo

Dodaj v

Bručan po petletki "izgona" kadilcev: "Super zakon, eden boljših v mojem mandatu."

Zaposleni delajo v varnejšem okolju
4. avgust 2012 ob 07:12
Ljubljana - MMC RTV SLO

Pet let po uveljavitvi zakona, ki je iz gostinskih in javnih prostorov pregnal cigaretni dim, se število kadilcev ni bistveno zmanjšalo, padla pa je prav tako škodljiva izpostavljenost nekadilcev tobačnemu dimu.

Zakon je imel pred uveljavitvijo tako strastne podpornike kot strastne nasprotnike. Med interesnimi skupinami so mu najbolj nasprotovali lastniki lokalov, nasprotnike pa je imel tudi na slovenskem političnem prizorišču.

Dve tleči cigareti v državnem zboru
Zakonu so ostro nasprotovali v stranki SNS, ki je vložila zahtevo za ustavno presojo zakona, najbolj pa sta se javnosti v spomin vtisnila poslanca Bogdan Barovič (SNS) in Aleš Gulič (LDS), ki sta po izglasovanju zakona v dvorani državnega zbora protestno prižgala cigareti.

Pet let po uveljavitvi zakona njuna stališča ostajajo enaka. Oba sta za MMC povedala, da sta še vedno prepričana, da zakon omejuje človekovo pravico do svobodnega odločanja, saj je zakon, ki je veljal takrat, problematiko kajenja ustrezno urejal. Spomnimo. Lokali so bili razdeljeni na kadilski in nekadilski del, pri čemer se v prostorih, kjer so stregli hrano, ni smelo kaditi.

Argument proti zakonu niso bili upadi zaslužka gostincev, o čemer se je takrat "preveč vpilo", je dejal Gulič. Popolnoma ustrezna bi bila zakonska ureditev pred t. i. kadilskim zakonom, posebej ker so morali tisti gostinci, ki so v tistem času odpirali nove lokale, vse urediti tako, kot da se bo v lokalu kadilo. "To je pač šlo na roko vsem, ki so prodajali te naprave, gostinci pa od tega niso imeli ničesar," je dejal.

Eni strogo, drugi "cum grano salis"
Sicer pa, "avgusta je o prepovedi kajenja v prostorih precej lažje govoriti kot decembra," je še rekel Gulič in dodal, da opaža, da se na podeželju zakona vseeno držijo bolj "cum grano salis", kar pomeni, da "lokal zaprejo in potem pač kadijo".

Tudi Bogdan Barovič, nekdanji poslanec SNS-a in nekdanji župan Trbovelj, je dejal, da se njegovo stališče ni spremenilo in da je bil zakon pred t. i. kadilskim ustrezna omejitev.

"Učinka ni, le država dobro služi s trošarinami"
"Stališča ne spreminjam. Mislim, da gre za omejevanje svobode," čemur bi se s prejšnjim zakonom in možnostjo, da lastnik sam izbere, ali bo njegov lokal kadilski ali ne, izognili, je dejal. Cilj ni bil dosežen, zakon je le eden izmed populističnih, ki "ni omejil kajenja in ni izboljšal stanja, le država je dobro zaslužila s trošarinami za cigarete, kar je edina pozitivna posledica," je dejal.

Nekadilci zaščiteni pred nesramnimi kadilci
Drugače pa misli minister za zdravje, v čigar mandatu se je zakon sprejemal. Andrej Bručan je prepričan, da bi bilo povečanje števila kadilcev brez zakona bolj strmo, in posebej izpostavlja (čemur pritrjujejo tudi na Inštitutu za varovanje zdravja), da je pozitivna posledica zakona predvsem v tem, da se je močno zmanjšal delež zaposlenih, ki so bili med delovnim časom izpostavljeni tobačnemu dimu.

Bručan vidi dve pozitivni posledici zakona: zmanjšanje števila kadilcev (po podatkih IVZ-ja je njihovo število po sprejetju zakona padlo, a se je nato zviševalo predvsem med mladimi, tako da kadi četrtina prebivalstva) in zaščita nekadilcev.

"Cilj zakona ni bil zmanjšati število kadilcev, ampak nekadilce zaščititi pred nesramnimi, agresivnimi kadilci," je za MMC dejal Bručan. "Zato je to super zakon, eden najboljših, kar smo jih sprejeli v mojem mandatu," je prepričan.

Bručan za prepoved kajenja v avtomobilih
Strožja zakonodaja po Bručanovem mnenju ni potrebna, zavzema pa se, da bi se z zakonom prepovedalo tudi kajenje med vožnjo, saj tako kot uporaba telefona moti zbranost voznika (in škodi sopotnikom). V bran zakona je še dodal, da je po njegovem prepričanju po petih letih do zakona kritičen le majhen delež ljudi, kadilci pa so se navadili kaditi zunaj. V lokale pač hodi več nekadilcev, je sklenil Bručan.

Igralnice se zavzemajo za omilitev prepovedi
Gostinci vztrajajo, da so prihodki zaradi prepovedi upadli za 20 odstotkov. V turistično-gostinski zbornici so za STA dejali, da je posebej prizadeta igralniška panoga. Sosednje države so to "napako" že popravile in omilile prepovedi za igralnice, saj se zavedajo pogubnih posledic za dejavnost, ki "prinaša zlata jajca", so dejali. Zbornica predlaga, da se kajenje dovoli v igralnicah z visokimi stropi in odličnim prezračevalnim sistemom in da se dovoli vnos pijače v kadilnice, saj mora biti v njih v skladu s predpisi zrak prečiščen, tako da se odstrani 99,9 odstotka sestavin, ki so značilne za tobačni dim.

IVZ: Pomemben upad izpostavljenosti cigaretnemu dimu
V obrambo zakonu so stopili tudi na Inštitutu za varovanje zdravja, kjer so poleg učinka manjše izpostavljenosti tobačnemu dimu dodali tudi učinek zmanjšanja števila pokajenih cigaret pri kadilcih. Statistični podatki, ki sicer niso sveži (najnovejša raziskava bo objavljena konec letošnjega leta), kažejo, da kadi okoli četrtina prebivalcev, število kadilcev pa se je povečalo med mladimi. Podatki veljajo za obdobje med 2006 in 2010, številke pa so še vedno nižje kot leta 2001. V Sloveniji lahko uporabi tobaka pripišemo 3.000 smrti na leto. Tobak pa je najpomembnejši preprečljivi vzrok smrti v svetovnem merilu.

Aleksandra K. Kovač
Prijavi napako
Komentarji
cepc
# 21.08.2012 ob 16:47
Tudi pokr avtomate so včasih preganjali iz gostiln,dokler niso pogruntal, da se da od njih potegnt davek.
cepc
# 21.08.2012 ob 16:45
Kajenje škodi zdravju,za proračunsko krpo pri trošarinah je pa dobr,potihem si politiki želijo da bi kadili vsi prebivalci Slovenije.Poglejte Avstralijo,če je tako škodlivo ,zakaj ga enostavno ne prepovejo.Smrtna kazen za vnos tobaka,stvar rešena.
bobbek
# 21.08.2012 ob 16:13
bil pred tednom v Slo v lokalu,kjer smo vcasih sedeli in kadili(v Sevnici) in seveda pili in mi rece lastnik,da odkar je ta zakon ma pozim zaprt,ker je lokal bil prvo zimo prazn,resuje ga mal poleti,ko je odprt vrt.Kdo je zdaj profitiral,drzava ko pobere za sest mesecev davkov namesto celega leta al kak.Pa tud drugje pa mestu lokali prazni,da te kap,vse mrtvo,me zanima kaj je pozim,verjetno,ce pridem dol tak nobenega ne srecas...
Penzic
# 14.08.2012 ob 00:38
se kar strinjam z madam, tudi meni je padlo v oči, koliko so prazni nekateri lokali pozimi in včasih nepopisna gneča zunaj, kelnerji res da se ne zelhajo znotraj lokala, zmrzujejo pa, ko pozimi strežejo zunaj in neprestano hodijo iz toplega na hladno, pa še vseeno vlečejo dim zunaj, ki ga je res manj, ampak izpostavljeni so še vedno, osebno sicer podpiram zakon, vsekakor pa se ne strinjam, da je neki oh in sploh učinek, nekateri smo pač spremenili navade, če sem prej užival jutranji kavici s časopisom v kafiču, zdaj pač to naredim doma, pa še cenejše je, predvsem v zimskem času pa pivo ali dve na vikendici, skupaj s kolegi, kjer pač "ogrožamo" sami sebe, pa prav tako prišparamo. Prav tako imam občutek, da v določenih klubih uporabljajo poleg prezračevanja tudi odišavljanje prostorov, da se ne občuti znoj gostov, kar pa verjamem, da prav tako kod dim ni prevč zdravo, pa tudi prekomerna uporaba raznih deodorantov sigurno ni preveč zdravju koristna. Vsekakor je zakon prinesel nekaj pozitivnih stvari, ampak ob tem je pa nastako kar nekaj negativnih, med njimi sigurno povečana netoleranca do kadilcev, veliko mladine se odloča za divje popivanje zunaj (kjer je seveda razlog tudi ekonomski in ne samo ta zakon), kjer verjamem, da se je povečala tudi uporaba drog, kajti prej so pač samo kadili cigarete po kafičih in samo skočili za vogal na kak dim, zdaj pa nekje na kakšni klopci skupaj z alkoholom in cigareti bolj pogosto skadijo še kak dzoint. V nekaterih sredinah se je zaprlo veliko manjših kafičev, predvsem pa vsi tisti, ki niso uspeli zagotoviti dovolj velike terase in raznih metod gretja zunanjih prostorov.
kolnkista
# 13.08.2012 ob 13:32
madam, si že slišala za deodorante? lastnik diskoteke pa verjetno še ne za prezračevalne naprave z rekuperatorjem.
fooZar
# 12.08.2012 ob 16:24
Glej ga zlomka. Očitno resnica boli, saj ne vidim drugega razloga za brisanje mojega kom. Pa poskušajmo ponovno takole. Nekadilci so imeli veliko za povedati preko nas kadilcev v lokalih. Bojda smo bili edini vzrok, da niso zahajali vanje. Zdaj me pa zanima kako to, da po sprejetju zakona kafiči in gostilne še zmeraj niso polni nekadilcev, saj jim zdaj nudijo svež zrak? Ne mi nakladati izgovorov v smislu, da je predrago! Dejstvo je namreč, da so najbolj glasni prav tisti nekadilci, ki gredo v lokal 2 ali pa 3 X na leto.
Po sprejetju zakona sem v zimskih mesecih striktno spremljala dogajanja v lokalih v centru Maribora. Ne moreš verjeti, ampak kadilci so bili odzunaj, lokali pa konstantno ob vseh urah prazni! V moji neposredni bližini se je zaprlo 5 lokalov, 3 neprestano menjavajo lastnike (ki upajo da bodo zaslužili vsaj za suh kruh pa vodo), ostali delajo ravno na meji rentabilnosti. Ker so v centru se večinoma držijo zakona, saj so inšpekcije preblizu :)( Znanka, ki ima enega izmed teh lokalov dela samo za plačilo pokojnine, vse stroške plačuje z max zamudo, plače nima, živi pa izključno od denarja moža. Vztraja, saj ima do pokojnine še 3 leta.
Kadilci pa hodimo v lokale (ko je mrzlo seveda), kjer se na zakon požvižgajo. Ali pa smo privat doma. Ker je opisana situacija z kafiči iz premera manj kot 1 km od mojega doma, si lahko prestavljamo kakšna je številka oseb, ki jih je ta zakon postavil na borzo. Najbolj dokazano dejstvo, ki nam ga je prinesel tale zakon pa je, da so lokali kljub prepovedi kajenja prazni, in da nekadilcev - razen onih za vzorec, ki so v gostilne zahajali tudi prej, ni od nikoder. Prav tako me resnično zanima, če bi mi kdo od vas razložil, zakaj za nas niso dovolj dobri zakoni npr. Avstrije, Nemčije, Danske ...? Zakaj se lastnik kafiča ne sme demokratično odločiti katere goste bo imel - kadilce ali nekadilce? Zakaj ni določena max kvadratura prostora kafiča v katerem se lahko kadi? Na vratih opozorilo lokal za kadilce, pa se odločite o vstopu. Večina se vas deklarira za ateiste, ste pa bolj papeški od papeža samega. LOL.

Pa še tole. Maja sva bila v diskoteki in skoraj me je kap. Od sramote nisem vedela kam bi. Po
cca 3 urah plesa sem zavohala sama sebe kako smrdim. Pa ne samo jaz, cel prostor je ob zzgodnjih jutranjih urah smrdel, da te kap. Lastniki bi morali odišavljati prostor s po1 sprejem na vsaj pol ure. Mislim, verjemite da raje vohtte dim kot pa ta švic. Res si nisem mislila, da je to tako ekstremno. V glavnem grozljivka. Pa tudi diskači - takoj po sprejetju zakona je tam kamor smo zahajali upadel promet za polovico. Sem mislila, da mogoče zaradi dopustov. Ampak jok, nikoli več se ni max napolnila. Zanimivo, ane?

(vzdevek madam)
Eska
# 12.08.2012 ob 11:09
Eni ne poznate razlike med demokracijo in anarhijo.
Kraner
# 09.08.2012 ob 16:16
zakaj ne bi še prepovedali vožnje z osebnimi avtomobili v mestih,ker je znano da avtomobili tudi močno onesnažujejo okolje in pa ogrevanje na trda goriva.
xbaruch
# 07.08.2012 ob 20:34
Ta zakon je po mojem edini pozitivni prispevek Majerjeve klike naši državi. Če smo s kadilci na odprtem, ni nobenega problema, če smo notri, grejo pa pač pokadit čik ven in se še kaj pomenijo - vsi smo na boljšem.
Anonimni12
# 07.08.2012 ob 14:18
ce se folk hoce ubijat s cigaretami naj se kar, samo ni treba da to pocno na racun mojega zdravja in to je zakon zagotovil!
generusus
# 07.08.2012 ob 12:26
DREADLORD 04.08.2012 ob 11:43
Še enkrat ponavljam: kadilci nimajo niti enega argumenta s katerim bi opravičevali kajenje oziroma očitali drugim, da jim kratijo človekove pravice. Res ne vem ali je tako težko razumeti, da je za večino nekadilcev vonj cigaretnega dima smrdeč. Meni osebno je tako, kot da bi vohal odprto greznico.
zekinho
# 07.08.2012 ob 07:42
Mislim, kadilci pišete tako, kot da ste hodili v lokale samo kadit oz. kot da so gostilne zato, da se tam samo kadi. Nekadilci krivi za upad prometa? Zakaj pa kadilci ne morete kaj spit, ne da bi zraven vlekli alkaloide v svoja pljuča in jih izdihavali v druge? Sploh pa, gostilne naj se raje vprašajo, ali upad prometa ne gre pripisati tudi stoprocentnim podražitvam pijač od sprejetja protikadilskega zakona; koliko je stala kavica ali pivo leta 2006, koliko pa danes? Za tiste tri mrzle mesece, ko res ne paše sedeti zunaj, pa so dovoljene kadilnice - koliko gostiln jih ima? Pa itak vemo, da jih četrtina krši zakon in dovoljuje kajenje, zlasti po koncu uradnega obratovalnega časa.
KunteKinte
# 06.08.2012 ob 18:06
Velika znanost..prepisati zakon od evrope z 10 letno zamudo :) Naš parlament bi precej bolš funkcioniral, če bi sprejemal nemško zakonodajo...no mal predelano :)

Naši so nesposobni na vseh ravneh..poslanci so slika ljudstva!
ginza
# 06.08.2012 ob 14:16
Tak jok in stok je bil na začetku, zdaj so se pa vsi navadili. Tudi veliko kadilcev je zadovoljnih s tem zakonom, kajti tudi velikemu številu le teh ne paše, da po 10 minutah v nekem zaprtem prostoru pridejo ven kot prekajene šunke.
ginza
# 06.08.2012 ob 14:14
luka007: "Cilj zakona ni bil zmanjšati število kadilcev, ampak nekadilce zaščititi pred nesramnimi, agresivnimi kadilci," je za MMC dejal Bručan. "Zato je to super zakon, eden najboljših, kar smo jih sprejeli v mojem mandatu," je prepričan.
Mislim, da takšen komentar pove vse o strpnosti do kadilcev.

Strpnost se konča, ko s svojim obnašanjem ogrožaš zdravje in počutje nekoga drugega. Te pravice pač nimaš.
Rodoljub
# 06.08.2012 ob 14:03
Ma kaj se zdaj pogreva stara župa glede tega.
To je do zdaj najboljši izvedeni-implementirani zakon ki ga je uvedla naša presvetla državica od razglasitve samostojnosti.
Posledice tega so vidne vse povsod in so pozitivne. Ne pa da lastniki lokalov jokajo in cviljo kolk bodo imeli manj prometa-my ars.
Prej bi rekel da imajo več prometa, kajti sedaj lahko vstopiš v lokal nekaj pojest s froci, ne smrdiš ko prideš ven iz lokala, pa še pljuča so čista.
zemljemerec
# 06.08.2012 ob 10:03
Ko sem bil jaz šolar se je v Sloveniji povsod kadilo,avtobus,vlak,šola, celo zdravnik v ordinaciji je puhal dim v mene. Če je to svoboda v civilizaciji, potem raje živim med beduini.
zemljemerec
# 06.08.2012 ob 09:57
Poslanci, ki ne sodijo v Parlament !
shr00mz
# 06.08.2012 ob 09:41
vzeti svobodo ljudem - to pa je način:)
luka007
# 05.08.2012 ob 23:32
"Cilj zakona ni bil zmanjšati število kadilcev, ampak nekadilce zaščititi pred nesramnimi, agresivnimi kadilci," je za MMC dejal Bručan. "Zato je to super zakon, eden najboljših, kar smo jih sprejeli v mojem mandatu," je prepričan.
Mislim, da takšen komentar pove vse o strpnosti do kadilcev.
luka007
# 05.08.2012 ob 23:30
Še dobro, da obstajajo lokali, kjer lahko kadiš...ne bom povedal kje, ker bi še to zaprli...pa vam povem, da je odlično in vedno gužva, za razliko od nekadilskih lokalov, ki na veliko propadajo. Nekadilci sedaj lahko v miru hodite v nezakajene lokale in uživate v čistoči in praznini prostora...hehe. Me prav zanima zakaj propadajo...hehe. To velja posebej v zimskem času.
Lp, pa če se kdo čuti užaljenega zaradi mojega komentarja, je to njegov problem...mogoče pa naj taisti predlaga zakon za cenzuro kadilskih komentarjev...hehe.
PIKZIGMAR
# 05.08.2012 ob 21:44
Firnk, ti si nor! brez trošarin na cigarete in alkohol bi nas že zdavnaj hudič vzel! dejstvo je, da bi morali npr. policaji vsakega kadilca in alkoholika častno pozdraviti, saj jim dajeta plače...
PIKZIGMAR
# 05.08.2012 ob 21:37
Tomažin, se popolnoma strinjam s teboj. Hotel sem samo poudariti, da smo kadilci dovolj tolerantni, da smo se prilagodili razmeram, nekadilci, vsaj v primeru bivšega ministra pa se še vedno niso pripravljeni odreči žalitvam na račun kadilcev, čeprav jih ne motimo več. Tisti, ki so bili najglasnejši protikadilski privrženci, pa v lokalčke niso hodili niti prej, niti zdaj. Vprašaj gostince!
galoper
# 05.08.2012 ob 21:08
Na komercijalni TV sem opazil, da so ves ča poročanja o tem datumu vrteli le posnetke prižiganja cigaret, cigaretne ogorke, cigaretni dim, in nič o škodljivih posledicah, za primer posnetek zdravih pljuč v primerjavi s kadilčevimi, ali sliko prodiranja kapljice nikotina skozi tkivo. Sme komercijalna TV vrteti plačano in zdravju neprimerno vsebino?
espero
# 05.08.2012 ob 20:04
the pero@ replika Rad bi te videl ko bi se dogovarjal za konkretni biznis in bi človeku ki ti da kruh ,ukazal naj bo kar zunaj , jaz pa notr i. Si pa res pameten.
Tomažin
# 05.08.2012 ob 19:52
Sedaj pa grem en'ga prižagt.
Tomažin
# 05.08.2012 ob 19:51
@PIKZIGMAR
Pasivnemu kajenju so nekadilci na zraku praktično neizpostavljeni, saj tako dobrega prezračevanja, da bi se lahko enačilo z odprtim prostorom ni mogoče narediti.
Tako za kadilce kakor za nekadilce je bolje, da se v zaprtih prostorih ne kadi. Ker to tudi uničuje opremo, je to, da se gre kadit ven stvar osnovne kulture obnašanja nas, ki kadimo.
PIKZIGMAR
# 05.08.2012 ob 19:43
P.S. Od gospoda Bručana pa zahtevam osebno opravičilo v imenu vseh kadilcev, ki smo z doslednim upoštevanjem zakona dokazali svojo strpnost, medtem, ko je s svojo izjavo dokazal, da je njemu slogan "vsi drugačni vsi enakopravni" španska vas in da žaljive izjave v normalni, strpni družbi nimjo kaj iskati!
PIKZIGMAR
# 05.08.2012 ob 19:34
Priznam, da sem tudi sam kadilec. Dosledno spoštovanje zakona z naše strani samo potrjuje, da smo kadilci precej strpnejši, kako nasprotniki kajenja. Tudi mene je v lokalih motilo slabo prezračevanje, pa se kljub temu nisem nikoli pritoževal nad agresivnimi telesnimi vonjavami posameznih gostov ali nad pretirano uporabo parfumov....Dejstvo pa je, da se je pronet raznih kabičev in lokalov, ki nimajo zunanjih prostorov drastično zmanjšal, sploh v hladnejših mesecih; ...in celo takrat opažam, da so nekadilci raje med nami na mrazu in izpostavljeni pasivnemu kajenju, kakor, da bi samevali v lokalih s čistim zrakom...Prav zanima me, zakaj je temu tako in zakaj zdaj v te iste lokale zdaj ne zahajajo tisti, ki so se tako množično pritoževali nad tobačnim dimom?
zvonec5
# 05.08.2012 ob 17:41
Ah Bručan ta zakon je nedorečen in neumen!!!!!
Tomažin
# 05.08.2012 ob 17:22
@soncek-zlat
Ta problem bi bilo očitno zelo ensotavno rešiti v obojestransko zadovoljstvo.
Zamenjajta stanovanji.
On naj pride gor, od koder bo dim šel samo pod modro nebo, ti pa boš lahko po mili volji užival v svežem zraku.
Če sosed ne bo z bučnim aplavzom poslušal tvoje ideje, ga bo potrebno malo spodbuditi, recimo s kakšno tožbo, variant je več, kjer bi verjetno poravnalni sodnik na prvi stopnji predlagal enako, mislim pa, da bi morala zadoščati že samo omemba.
STANE
# 05.08.2012 ob 15:59
sonček-zlat
Tebi pa priporočam,da si kupiš ali narediš hičco nekje na samem na čistem zraku.
Če to ne gre,pizvej koliko je v bloku kadilce.Če jih je več kot polovica,bom moral potrpeti,če ne,večina prevladuje in jih pošljite nazaj v stanovanje kadit.
Saj smo v demokraciji al ne.Večina nad manjšino.Sicer pa v Novi zelandiji pripravljajo zakon,ki bo prepovedoval kajenje na vseh javnih prostorih-hudič je ker balkon menda tam ne spada.
Tomažin
# 05.08.2012 ob 15:47
Nič nimam proti užitkom, tudi pri kajenju. Tudi sam kdaj kakšno prižgem. In priznam, vonj dima dobrih cigaret diši. Težava je v tistem, ker ostane po dogotrajni izpostavljenosti cigaretnamu dimu v tekstilni oprami tako stanovanja kakor tudi atomobila in v obleki. In če tisti razpadajoči ostaniki dima naredijo tako svinjarijo na opremi, ki jo lahko tudi obnovimo ali zamnjamo, je jasno, da moramo pred tem paziti predvsem naša pljuča, kar storimo tako, da dima ne inhliramo, niti direktno niti iz okolice, kar pa pomeni, da če smo majčkeno pametni, si vzamemo pet minut in gremo pokadit na zrak. Čisto nič drugega, to pa je tudi bstvo zakona. In tisti, ki kvasijo o prepovedi užitkov ne morem reči drugega, kakor da mlatijo prazno slamo. Celo naprotno, hlastanje sploh ni več užitek, skulturnim kajenjem se užitek otrese slabega priokusa in postane še popolnejši.
STANE
# 05.08.2012 ob 15:33
Sedi skudina ljudi v kupeju na vlaku in je neznansko vroče.
Nekdo odpre okno in Janez reče,da je nedonošenček in ga moti,če piha,ker da takoj zboli, odprejo vrata kupeja in Janez spet prosi, da ga moti,ker je nedonošenček ,nekdo kihne,Janez prosi,naj kiha zunaj,ker je nedonošenček,Dotični se razpizdi:Pojti ti posim še za tri mesece nazaj v p...m....
Če se v tem štosu kdo prepozna je to zgolj naključje.
gremnasprehod
# 05.08.2012 ob 13:50
zakajenci smrdljivi :
http://www.jusonline.nl/smokers/gallery0
1.html

hitler, homeini in bush so nekadilci...
gremnasprehod
# 05.08.2012 ob 12:59
kolikor vem je že padla ideja da bi prepovedali mastno hrano, da ne govorim o sexu, katoliki naj bi ga že 2000 let imeli samo za otroke narest...

sem se ravnokar vrnil s kolesarjenja, brez čelade, čeprav je kar nekaj gumpcev okoli vlade, ki bi tudi to uzakonili...pejt ti na brezkofeinsko kavo u prazen lokal...
Firnk
# 05.08.2012 ob 12:49
Sex in sendvici so pa res cist isto kot zastrupljat sebe in svojo okolico s kemijo iz cigaret...
Pejd raj na sprehod namest da take neumnosti stresas v svet.
gremnasprehod
# 05.08.2012 ob 12:47
bloke pa kr podret, tam je toliko ljudi da gre vedno kdo komu na k... :)
gremnasprehod
# 05.08.2012 ob 12:25
prepovedat cigarete, alko, sex, sendviče in kremenatlce, kolesa omejit na max 10 na uro, avtomobili max 30, vsem pešcem čelade na glavo,prdet samo na stranišču in pljuvat šele ko dobiš tuberkulozo od svežga zraka...krasna družba...
soncek-zlat
# 05.08.2012 ob 12:08
Zakon, ki je, je premalo strog!! Meni se od soseda vsak večer "vali" dim egoističnega kadilca iz spodjega stanovanja v mojo sobo in smrdi kot, da bi sam kadil v svoji sobi. Njegov dim me zelo draži, da sem primoran zapirat okeno, ko se un drogira. Je pa ob tej vročini biti zaprt ubijalsko in ko zvečer vsa sparina udari v stanovanje. In ko že ležiš in ti ta začne z "dimno terapijo" si res lahko "vesel". Se je že zgodilo, da me je dim zbudil, ker me je dušilo in to ob pol enih zjutraj. Prepoved kajenja bi morala veljati tudi v blokih!!
Firnk
# 05.08.2012 ob 11:58
Komplet naj prepovejo cigarete in alkohol.
bozz
# 05.08.2012 ob 11:47
@Tomažin,
prav imaš. Se opravičujem za izpad.
kbm
# 05.08.2012 ob 10:27
Vreme je lepo in si na vrtu neke picerije privoščim pico. Ravno ko sem začel jesti, se k sosednji mizi prisede par in zraven avtomobilskih ključev, mobitelov, privlečeta na mizo še cigarete. O bog, pomislim in že sta " prižgala ". Ker se je tudi veter zarotil proti meni, mi je dobesedno ves dim tlačil v nos, Če vprašate mene, bi kajenje dovolil samo doma v svojih privatnih stanovanjih.
mk89
# 05.08.2012 ob 10:19
a no,seveda je zrak v lokalu bolj čist
samo če je to edina pozitivna lastnost in dejansko tudi je
potem ta zakon nima nobenega učinka
gre se za zdravje ljudi
in temu naj bi bil namenjen zakon
zaradi tega,ker je zrak v lokalu bolj čist,kot prej
pa ljudje niso nič bolj zdravi


Včasih so bili eni lokali prave dimne komore, na katere bi bil še Hitler ponosen... Danes temu več ni tako, hvala zakonu. Zadnjih 5 let mi ni blo treba poleg kave vdihavat cigaretnega dima, mislim da je to kar pozitivno vplivalo na moje zdravje.... Nekaterih vas res ne razumem no :) Kot, da vam ne deluje zdrava logika, pardon.
moonpie
# 05.08.2012 ob 10:00
Manjka samo še prepoved na vseh javnih mestih. Včeraj na trnfestu stojimo zunaj v krogu v tisti gužvi in dva (s katerima se sicer ne družim) prižgeta čik in zakadita cel krog. Idiots...
moonpie
# 05.08.2012 ob 09:56
Omg prvič vidim tole fotko kako v državnem zboru prižigata čik. Kera kretena. Hvala za ta zakon.
SlavkoMislej
# 05.08.2012 ob 09:51
Prvic sem prepoved kajenja dozivel enega 2004, ko sem bil v Dublinu. Pepelniki zunaj, noter pa veseli :-) Irci. To je bilo fenomenalno, saj drugi dan nisem rabil celi v kemicno cistilnico, da neham smrdet po cigaretnem dimu, kljub temu da smo spili ene 5 pirov v pubu.

2009 sem bil na obisku pri juznih sosedih in dozivel sok, ko smo sli na kavo. Pol ure, pa sem bil kot dimljena klobasa, primern direkt za pranje.

Kolko se jaz pogovarjam s kadilci, se mi zdi, da imajo tudi oni radi svezi zrak...ce ne drugace med dvema cikoma :-D...tako da...

...zanimiv pa mi je sledec pojav. Kadi cca cetrtina ljudi, torej en od stirih za mizo v kaficu. In se vedno se bodo ostali trije prisedli v prostor ali na vrt v kaficu, kjer se kadi.

Aja, zakon se mi zdi dober in ne vem zakaj koga diskriminira. Gostinci pa naj raje razmislijo o brisanju racunov ;-).
gremnasprehod
# 05.08.2012 ob 09:39
zakon so sprejeli ravno tisti, ki so dvakrat na leto v lokalu...dolgočasni in zoprni nekadilci, ki svoje redke zabave vedno končajo v krogu kadilcev, ker je le tam zgovorno in zabavno...tudi meni je sicer prav, da se v lokalih več en kadi,mi vsaj cunje več ne smrdijo po dimu, na tisti čik bom pa že skočil ven če me prime, ni mi pa prav, ko se nekadilci, ki niti ne hodijo zvečer po lokalih, usajajo kako jih moti dim...mene motijo debili ala ol_im,_pi_ja...kdo bo njih prepovedal?
Mici92
# 05.08.2012 ob 09:38
Lokali bi lahko imeli ločene dele za in "proti" , manjši lokali bi se pa pač odločili kaj bodo...Kaj normalnejšega kot to... Sicer stavim da bi bili nekadilski prazni pa vendar...
Naj tudi napiše kak lastnik lokala za kolko mu je padel promet !!! Dejstvo je da se je za šankom pilo in kadilo...
Tisti ki pa tolk moralizirate se raje vprašajte kolk PLINA in ELEKTRIKE gre zdaj dobesedno u zrak z temi zunanjimi grelci (ki jiš poganja TEŠ) in spet se kadi...

Za vse nestrpneže; tudi mene moti kak star avto brez katalizatorja in zaradi tega ne bemtim in preganjam voznika zaradi smrada, da se o osebni higijenih in vonjavah nekaterih ne
pogovarjamo !!!
zabiče
# 05.08.2012 ob 09:29
kaj pa če bi lahko vsak lastnik lokala se odločil ali bo imel lokal za kadilce ali za nekadilce

samo potem bi lokali za nekadilce enostavno propadli
vsaj zdi se mi tako
gremnasprehod
# 05.08.2012 ob 09:17
V lokale pač hodi več nekadilcev, je sklenil Bručan.

hahahaha...če pogledaš lokale so notri prazni, vsi pa sedijo zunaj, tudi pri minus 10 ...najbolj zanimivo je pa to, da zdaj tudi nekadilci sedijo s prijatelji kadilci - zunaj :)
ol_im_pi_ja
# 05.08.2012 ob 09:14
Samo to bom rekel. Vsi kadilci, dajo za argument tistega, kako pozimi on zmrzujejo zunaj.

Seveda pa se ne vprasajo, kaksna je situacija poleti, ko je prav prijetno biti zunaj in uzivati ob pijacki, potlej pa se najde nekdo, ki kadi ob sosednji mizi. To pa je vse lepo in prav.

Mene osebno kajenje zelo moti. Prepovedal bi ga tudi na vse javnih mestih-avtobusnih postajah, zelezniskih,... In STADIONIH. Mene osebno zelo moti, ce na tekmi nekdo za tabo kadi, potem pa posreci se ogorki nate letijo....
zabiče
# 05.08.2012 ob 08:48
@zabiče
čisti lokali in ZDRAVI za vse
a to je pozitivni učinek ?
ok,če tako praviš pa naj bo


Da, tako pravim. Boš rekel da ni tako? Potem prosim argumentiraj, ne pa da preusmerjaš pozornost na druge stvari, kot so avtomobilski izpuhi. Če je druga stvar bolj škodljiva od prve, to še ne izniči škodljivosti prve stvari. In ta zakon je eden boljših, ki smo jih sprejeli.

Daj povej po pravici v kakšnem okolju raje pokadiš cigareto a) zunaj na svežem zraku ali b) v zaprtem prostoru poleg 10 drugih kadilcev, v sobi po kateri se že vleče prava megla od dima.


ja no,seveda je zrak v lokalu bolj čist
samo če je to edina pozitivna lastnost in dejansko tudi je
potem ta zakon nima nobenega učinka
gre se za zdravje ljudi
in temu naj bi bil namenjen zakon
zaradi tega,ker je zrak v lokalu bolj čist,kot prej
pa ljudje niso nič bolj zdravi

kar se pa mene tiče-
jasna stvar je da poleti kadimo zunaj
pozimi pa bi itak raje noter,pa tudi če je zameglejno od cigaretnega dima

sicer pa-
zakon je tak in treba se ga je držat
Samči
# 05.08.2012 ob 08:28
Kaj naj si mislim o vladi, katere najboljši zakon je ta fašistična neumnost??? Poglejte v okolico, Hrvati, Srbi, Avstrijci imajo boljše protikadilske zakone od nas...
Tomažin
# 05.08.2012 ob 01:53
@bozz
# 04.08.2012 ob 23:10
Smrdite in škodujete zdravju (tako svojem kot zdravju drugih). Brez zamere, ampak to je dejstvo. Smrdite.

V temelnji premisi tvojega razmisleka se strinjava.
Vendar široko sprejemanje kulturnega obnašanja nima čisto nič opraviti z nekim posameznim okusom, ampak je treba vsem ljudem vseh okusov pokazati prednosti tega in slabosti nadaljevanja po necivilizirani poti, torej gre za stvar skupnega dobrega, zato favoriziranje nekega posameznega okusa in zmerjanje ljudi z drugačnim okusom pri tem nima nobene vloge. Kvečjemu zamegljuje témo, odvrača pozornost nekam stran in ustvarja nestrpnost, s čimer minira sam skupni cilj, ki ga v osnovi postavljaš kot svojo temeljno premiso tvojega razmisleka.
Je to tvoj namen? Širjenje nestrpnosti proti zakonu o kajenju?
tedy123
# 05.08.2012 ob 01:29
zakon zakon, na žalost pa preveč ostalih pisanih na kožo takih in drugačnih lopovov...
gpag
# 04.08.2012 ob 23:46
Bravo g. Bručan, še danes sem vam hvaležen za ta zakon. Zaradi tega vas imam kot edinega ministra v zgodovini Slovenije v dobrem spominu. :)
thepero
# 04.08.2012 ob 23:31
@espero (komentar na prvi strani)
Si pa poišči druge kolege, saj je očitno njihovo kajenje pomembnejše od tebe.
bozz
# 04.08.2012 ob 23:10
Zakon na mestu. Kadilci, kadite tam, kjer drugim ljudem (nekadilcev je 75 % prebivalstva) cigaretni dim ne bo šel v nos in pljuča. Smrdite in škodujete zdravju (tako svojem kot zdravju drugih). Brez zamere, ampak to je dejstvo. Smrdite.
CtrlDelete
# 04.08.2012 ob 22:38
Evo, če pogledam današnjo gospodarsko situacijo, vidim, da vsi "pušimo".
Tudi zahvaljujoč Bručanu.
bistri08
# 04.08.2012 ob 22:35
Ne gre samo za zdravje. Tudi vsa obleka smrdi kot kuga, že če samo en prižge v zaprtem prostoru. Sem bil nedavno v Bosni, kjer so na otroškem tekmovanju starši mirno kadili. Smrdelo je potem še v hotelski sobi, dokler nisem vse obleke zmetal na balkon.
Seveda je to potem moj problem, če ne maram zakajene obleke.
Kakorkoli, meni se zdi smrad še večji problem, kakor pasivno kajenje. Da ne omenim navade kadilcev, ki mečejo čike vsepovsod. Tej navadi pa sledijo tudi pločevinke, saj ni nobenega osnovnega bontona v velikem odstotku teh ljudi. Redko srečam kulturnega kadilca. In če bi bila večina takih (kulturnih), zakona ne bi potrebovali.
sober
# 04.08.2012 ob 22:05
Bručan hvala!
silvotan Marjet
# 04.08.2012 ob 21:13
Sem nekadilec, priznam pa, da mi tobačni dim od daleš diši. No pa.. Sem proti vsaki vročekrvni nestrpnosti. Varovanje življenja se vedno bolj prepušča posamezniku, če vzamemo, da se bo slej ko prej solidarnost v zdravstvu zmanjšala. Pa še o nečem sem vedno bolj prepričan: bolje je živeti ekzaktno-kratko kot dolgo s kupom zdravil in omejitev. Slednje, torej omejitve, prenese res notranje urejen in discipliniran človek.
uroš27286
# 04.08.2012 ob 20:36
ha, ha evropska zakonodaja. omejeni slovenčki, zapeljite se preko severne meje pa boste videli ta evropski zakon v članici eu. kadi se tako po gostilnah, da je kuj hudo,k pepel jim pada v zrezke, ko zraven obeda kadijo. kadijo praktično vsepovsod, človek si ne bi mislil, pa se v eu od leta 95'.
Tanatos
# 04.08.2012 ob 19:55
Mene pa zanima, čemu sploh ta članek - a po novem praznujemo tudi obletnice zakonov? Bo naslednje leto 4. avgust še dela prost dan?
mk89
# 04.08.2012 ob 19:54
@zabiče
čisti lokali in ZDRAVI za vse
a to je pozitivni učinek ?
ok,če tako praviš pa naj bo


Da, tako pravim. Boš rekel da ni tako? Potem prosim argumentiraj, ne pa da preusmerjaš pozornost na druge stvari, kot so avtomobilski izpuhi. Če je druga stvar bolj škodljiva od prve, to še ne izniči škodljivosti prve stvari. In ta zakon je eden boljših, ki smo jih sprejeli.

Daj povej po pravici v kakšnem okolju raje pokadiš cigareto a) zunaj na svežem zraku ali b) v zaprtem prostoru poleg 10 drugih kadilcev, v sobi po kateri se že vleče prava megla od dima.
Tomažin
# 04.08.2012 ob 19:28
Cesarica Mirja Terezija je uzakonila, da morajo biti dimniki zidani, ker je bilo dotlej veliko požarov in država je imela veliko sistemsko izgubo, ter prebivalstvo, ki je bilo zaradi svoje nevednosti stalno revno.
Civilizacija ima prebivalstvo, ki je zaradi svoje nevednosti na smrt bolno in Bručan je napisal zakon o kajenju v zaprtih prostorih.
Korak naprej za civilizacijo.
Tomažin
# 04.08.2012 ob 19:18
Res, da ne kadim veliko, morda zavojček na leto. In dobra cigareta je lahko ob pametnem kajenju tudi užitek. Ampak tisti smrad, ki se zaje v tekstil in ga ne spraviš ven, za tisto, bi pa od malomarnega povzročitelja zahteval nakup nove opreme, obleke in avtomobila.
In če se to zgodi z obleko in opremo, moramo vedeti, kaj nam je povzročalo pasivno kajenje v zaprtih prostorih v naših pljučih, katerih pa od povzročitelja ne moremo pričakovati, da nam bo kupil nova kajne?
Sam nikoli ne kadim v stanovanju in nikoli v avtomobilu ali v zaprtem prostoru, že zaradi sebe ne.
Če eni za kulturno vedenje potrebujejo zakon, pa mora biti še zakon, kar se ne sme, se ne sme in pika.
zabiče
# 04.08.2012 ob 18:51
Odkar je v veljavi ta zakon so likali dosti bolj prijetni in predvsem ZDRAVI za vse. Eni se še vedno sklicujete na "pravice" kadilcev. Kaj pa pravica nekadilca, da lahko ob kavi diha normalen zrak? Poleg tega je tudi za kadilce bolje, da se kadi samo zunaj, če malo logično pomislite....

Tako da zabiče in podobni, prosim umirite svoj kadilski ego....


čisti lokali in ZDRAVI za vse
a to je pozitivni učinek ?
ok,če tako praviš pa naj bo

samo bolj kot cigaretni dim ljudem škodi vsa svinarija,ki se kadi iz avtomobilskih auspuhov,iz dimnikov tovarn in podobnega
pa da ne govorimo o alkoholnih hlapih
mk89
# 04.08.2012 ob 18:28
lokali* ne likali.
mk89
# 04.08.2012 ob 18:27
Odkar je v veljavi ta zakon so likali dosti bolj prijetni in predvsem ZDRAVI za vse. Eni se še vedno sklicujete na "pravice" kadilcev. Kaj pa pravica nekadilca, da lahko ob kavi diha normalen zrak? Poleg tega je tudi za kadilce bolje, da se kadi samo zunaj, če malo logično pomislite....

Tako da zabiče in podobni, prosim umirite svoj kadilski ego....
zabiče
# 04.08.2012 ob 18:22
povejta vi dva zgoraj
kakšne so pozitivne posledice tega zakona
obeliks
# 04.08.2012 ob 18:17
Ta zakon pa je zakon.Bravo Bručan. nisem verjel, da bo deloval, ampak deluje.
flagellum
# 04.08.2012 ob 18:16
1. Namen tega zakona ni zmanjšanje števila kadilcel za to so namenjene trošarine.
2. Kdor pravi da ta zakon ni prinesel nič dobrega je butec ali pa aroganten kadilec, ki misli, da se svet vrti okrog njega.
3. Tisi ki pravijo, da morajo pozimi piti kavico zunaj na mrazu. Nobeden jih v to ne sili. Lahko normalno pijejo v lokalu vendar brez, da kadijo.
4. Vsi imajo izbiro kje bodo pili kavico ali notri al zunaj. Zavedajo pa naj se, da če to počno zunaj nimajo kaj protestirati nad kadilci, ki kdaijo.
KR_edn
# 04.08.2012 ob 17:37
Sicer sem vmes nehal kaditi, in je lepo da se v zaprtih prostorih ne kadi, ampak če sem jaz pozimi kadil in pil kavo zunaj, pa naj sedaj isti nekadilci, ki imajo toliko pametnega za povedati, pijejo kavo notri z vsemi vozički in ne vem čem vsem in prepustijo mesto kadilcem!!!
zabiče
# 04.08.2012 ob 17:33
s tem zakonom ni bilo doseženega nobenega pozitivnega učinka
pa se lahko po trepalnicah mečete
mogoče pa ima ta zakon kar nekaj "zaslug" da se je povečalo število mladostnikov,ki kadijo
jozabroza
# 04.08.2012 ob 17:12
Sem nekadilec vendar me ne moti dim če sem v skupini kadilcev.
Bručan tako nima nič dobrega za pokazati sedaj se pa hvali s tem kaj da je naredil.
Edini ki imajo koristi od tega zakona so gostinski delavci ki so dotedaj delali v zakajenih prostorih vse drugo je pa čista izguba.
Ko bi se Bručan zares trudil za zdravje ljudi bi posegel v delovno zakonodajo kjer delavci vdihavajo strupene in rakotvorne snovi vsak dan .
Glede kajenja mladih pa res opažam da je ta v porastu s tem da ima že skoraj vsaki dostop do domačega tobaka po ceni 9-15€ in si ga lepo zvijajo seveda se zraven tudi zvije kakšna travca kar je lepo in prav pa še država nima od tega nič
zabiče
# 04.08.2012 ob 16:56
V komunističnih in v demokratičnih državah veljajo predpisi.

v demokraciji veljajo predpisi,ki ne smejo kršit človekove svobode
in svoboda nikakor ne more biti relativna stvar
galoper
# 04.08.2012 ob 16:45
zabiče<--- Bistvo demokracije je v mojem prvem stavku, če ga ne razumeš, in kot čaže ne razumeš delovanja države, preberi več v knjigah. V komunističnih in v demokratičnih državah veljajo predpisi.
zabiče
# 04.08.2012 ob 16:40
Vse se sme le do meje ko se začne škodovati drugemu. Tudi svoboda je relativna. V samoupravnem duhu in komunistično imuniteto (ne)vzgojeni otroci se ne znajdejo v ponujenih vrednotah.

svoboda je relativna?
ja v komunizmu
ne pa v demokratičnem sistemu

mater si kontradiktoren
galoper
# 04.08.2012 ob 16:36
Vse se sme le do meje ko se začne škodovati drugemu. Tudi svoboda je relativna. V samoupravnem duhu in komunistično imuniteto (ne)vzgojeni otroci se ne znajdejo v ponujenih vrednotah.
kolnkista
# 04.08.2012 ob 16:28
eden najboljših zakonov v Sloveniji .Prepovedat bi morali še kajenje v avtomobilih in na plažah in to iz razloga ker kadilci, vsaj večina, čik enostavno frcne čez okno ali po plaži. Tisti ''bolje osveščeni'' ga celo skrijejo pod skalo na plaži, wau.
in nekadilci se zarad tega pritožujemo, ker nas moti sam dim in smrad zato se strinjam da se omeji kajenje tudi po blokih, lahk bi uvedli podoben režim kot za pirotehnična sredsta :-P
kdaj vam bo kapnilo, da ste za razliko od alkoholikov,s svojim dimom precej moteči za okolico, samo v tem je problem. ustavna pravica vsakega pa je da diha čist zrak čeprav bi se dalo razpravljati tudi o tem kolk je zrak kot tak sploh čist.
timoti
# 04.08.2012 ob 16:28
espero, in pozabil si dodati - čimveč delaj, da bo blagajna fevdalcev čimbolj polna.
espero
# 04.08.2012 ob 15:48
Tukaj se vidi EGOIZEM nekadilcev. Oprane glave "hinavski čistuni", ki ploskajo njim , ki jim dajejo same prepovedi .Živimo v času samih prepovedi. In zato je življenje tako brezsmiselno. Vse gre po točno določenih" regelcih" nič se ne zgodi spontanega. Današnji slogan družbe je --bodi čist in pošten , ne kadi , ne pijančuj , pazi se seksa (spolne bolezni) ne rargrajaj in se ne tepi , kajti za vse boš kaznovan.! Obnašamo se kot prašiči pri polnem koritu !
galoper
# 04.08.2012 ob 15:33
Kadilci jasno pokažejo svojo "naklonjenost" cigaretnemu dimu tleče cigarete, ki jo, ali v pepelniku ali v roki ali kako drugače, čim bolj oddaljijo od sebe, da se izognejo nevšečnemu dimu.
Kajenje bi morali razglasiti za nemoralno dejanje in ga na ta način popolnoma odstraniti iz javnosti.
Izjave Baroviča in Guliča sta tako nepomembni, da ju ni vredno ponavljati. Je to morda reklama za kajenje, ki bi lahko bilo vrednota MMC?
STANE
# 04.08.2012 ob 15:27
Podpiram zakon,ki ga imajo Hrvati,Ti so nazaj dovolili lastnikom lokalom,da se sam odloči,da ali bo imel lokal za kadilece ali nekadilce.asaploh v velikih nakupovalnih centrih je toliko lokalov,da to absolutno funcionira.To seveda velja za kafiče, medtem tam,kjer je hrana,absolutne NE.Poleti je dobro tako,pozimi pa ne vem,kaj bolj škodi zdravju pokajena cigareta al stat na mrazu pri -20.Pa še nekaj,Kelnerji skoraj v večini kadijo in sami hodijo ven na cigareto.To da morajo ob mrazu streči zunaj,se mi zdi grozno.Da bi pa še doma na balkonu prepovedali kadit,češ da škodi sosedu, ta je pa absolutno lovska.Mislim,da večina kadilcev,doma v zaprtem prostoru ne kadi več.
zabiče
# 04.08.2012 ob 15:16
pa še neki: če bi vas tako skrbelo za zdravje državljanov... prenehajte izdelovati in prodajati cigarete, ... aja to pa ne, preveč denarčkov...

točno tako
timoti
# 04.08.2012 ob 15:15
pa še neki: če bi vas tako skrbelo za zdravje državljanov... prenehajte izdelovati in prodajati cigarete, ... aja to pa ne, preveč denarčkov...
Jezni Smrk
# 04.08.2012 ob 15:14
Sovražim tobačne fašiste.
coffeecup
# 04.08.2012 ob 15:03
Pridružujem se mnenju večine. Tudi večini kadilskih kolegov je všeč, da se po večeru v gostilni ob prihodu domov ne ve, ali si bil pri maši ali za šankom. "Kava" v lokalu ima tako povsem drugačen-boljši okus.
zabiče
# 04.08.2012 ob 15:02
še ena zanimivost
poznam kar nekaj ljudi,ki so začeli kaditi,ker jim je bilo v baru dolgčas,ker so kadilci vsi zunaj
zabiče
# 04.08.2012 ob 14:47
blesav zakon da bol ne more bit
niti se ni zmanjšalo število kadilcev,niti se ni zmanjšalo število obolelih zaradi kajenja,niti se ni zmanjšalo število prodanih tobačnih izdelkov

in kako so zaščitili nekadilce?
vsi kadilci grejo ven kadit,zraven njih pa še vsi nekadilci sedet
pa se vsi prehladijo pozimi
CL1T
# 04.08.2012 ob 14:33
Lahko bi Kebra ukinii. En najbolj butastih zakonov v Evropi.
svatne
# 04.08.2012 ob 13:53
Smo že tam. Nadzor, kaj državljan misli, je le še vprašanje (prekleto kratkega) časa. Lepo je sinoči povedal "zasanjani zanesenjak" Križnar: Bodite pozorni! Elita ne potrebuje več sužnjev. Ima avtomate, naprave in tenhologijo. Kar se dogaja danes v Nubskih gorah, se bo jutri nam. Dodajam: Pod geslom varovanja okolja nas bodo odplaknili.
xfromz
# 04.08.2012 ob 13:36
za kozlat ta brucan, nima za kepico sladoleda v betici
Whisperer
# 04.08.2012 ob 13:35
Bom še enkrat napisal ! ! ! Bručan naj razloži kdo je lobiral in kdo pokasiral velike denarce pri nakupu operacijskih miz v UKC Ljubljana ! Vi pa kar brišite komentarje, slej ko prej boste tudi sami izbrisani.
viktoriana
# 04.08.2012 ob 13:35
To je nasploh eden najboljših zakonov (če ne, kar najboljši), ki jih je bila sposobna sprejeti katera koli izmed naših vlad v vseh teh letih.
Domobranec
# 04.08.2012 ob 13:28
Ja Bobr to sem tud pozabil v službi kadilnica z 2 klopem za kadilce a na njej sedijo sami nekadilci, ko je slabo vreme, dež, sne, veter, nikjer nobenega, v vročih dneh pa vsi iz fabrke uletijo vn. Mene sicer ne moti ker sem delovodja in si pavze sam razporejam ko imam pač čas, a ne bodite tako 2 lični.
Domobranec
# 04.08.2012 ob 13:23
Meni se pa najbolj smešno zdi recimo tole. Ko smo lahko kadili v lokalu, ni nobenemu nekadilcu prišlo na pamet da bi šli pozimi ven sedeti. Sedaj ko ne smemo več kadit v lokalu v poletnih dneh lepo sediš na terasi, piješ pivo, kadiš in se najde nekadilka ki vsa pametna začne tulit name naj preneham kadit da jo moti.
Pa dobro kaj bi sedaj vi radi, v lokalu je dosti prostora da se kadilcu umakneš in ti ne bo smrdelo ali te motilo. Ampak NEEEEEEE vedno se moramo kadilci umikat nekadilcem, ker njim tintara ne potegne da bi se lahko oni sami od nas umaknili, pridejo zavestno do tebe in te podijo stran in to od tam kamor te je zakon poslal. Zakaj v vročih dneh noben od nekadilcev ne sedi v lokalu ha?
Bobr
# 04.08.2012 ob 13:15
Tudi mene kot kadilca ta zakon ne moti, grem pač ven na cigaret, niti v avtomobilu me prepoved ne bi motila ker tam pač ne kadim...mi je pa smešna ta gonja ta gonja proti kadilcem. V službi imamo kadilnico kjer se med pavzami natlači zraven še cel kup nekadilcov čeprav je cel kup prostorov kjer se ne sme kaditi kjer bi lahko bili. Isto ko greš v kako diskoteko, cel kup nekadilcov v kadilnici...vglavnem očitno kar precej nekadilcov cigaretni dim ne moti tako zelo kot nam predavajo in smo označeni kot bi komu brizgali kislino v obraz...sicer pa mene tudi motijo nadležni parfumi ali pa kak smrdljiv dizelaš pa pač preživim tistih par minut pa je.
Borat Sagdijev
# 04.08.2012 ob 13:11
Hvala vladi Janeza Janše za pogumno potezo!
Molotow
# 04.08.2012 ob 12:51
"Cilj zakona ni bil zmanjšati število kadilcev, ampak nekadilce zaščititi pred nesramnimi, agresivnimi kadilci," je za MMC dejal Bručan. "Zato je to super zakon, eden najboljših, kar smo jih sprejeli v mojem mandatu," je prepričan.

Bruhan, upam da si s tem zakonom, ki je kot kaže brez višjega poslanstva, potešil svojo nizkotno slo po deljenju in represiji, ki hara nad to ravnozaraditebe še bolj gnilo državo. Bruhan, ti si en navaden snob nemaren...go k*** yourself.
dalton1
# 04.08.2012 ob 12:50
Že bivši češki predsednik Havel je dejal, da so s cigaretami bolj obremenjeni nekadilci kot kadilci.
nacekpacek
# 04.08.2012 ob 12:44
Neumen zakon. icer ne kadim že skoraj eno leto, prenehal pa sem samo zaradi cene. Sto evrov na mesec za čike je enostavno preveč. Če bi bili cenejši bi še kadil.
buzerator
# 04.08.2012 ob 12:36
Tudi jaz popolni absolutni nekadilec in super, da mi ob kosilu kje v restavraciji ni treba še vohati smrdečega cigaretnega dima in da mi ni treba smrdeti po cigaretih.

Kot so že nekateri drugi rekli, še vedno moti, da kdo kadi, ko skupaj z drugimi neznanci čaka pod kakšno nadstrešnico na avtobus.

Mene pa je v smeh parkrat spravil že kakšen hotel: ko sem prosil, da vnaprej rezerviram nekadilsko sobo, pgosto ni šlo, ker da je že vse zasedeno. Pa vprašam, ali imajo od vseh sob samo 50 % nekadilskih. Odgovorijo, da ne, da je samo eno nadstropje ali recimo 15 % sob kadilskih, ostalo je nekadilsko. In spet vprašam, če je torej res že vse nekadilsko rezervirano ... pa mi končno malo sramežljivo receptorka reče "hja, veste, tudi kadilci raje grejo v nekadilske sobe, ker tam nič ne smrdi ... v kadilskih sobah namreč zavese, tepih / tapison smrdijo in to tudi njih moti... zato grejo raje v nekadilske in veste, saj ne kadijo v njih, to pa že pazimo" Pogosto se začnem kar smejati ... kaj je zdaj kadilci, imate kadilske sobe in ne greste v njih??????????
aerodynamic
# 04.08.2012 ob 12:25
Če bodo prepovedali kajenje med vožnjo, potem bodo žal morali ženskam prepovedat nošenje minikril in globokih dekoltejev, ker to odnaša veliko več pozornosti v zgoščenem prometu kot pa cigareta :)
Roky89
# 04.08.2012 ob 12:23
Od kar je kajenje v lokalih prepovedano sem dosti raje v raznih lokalih diskačih, barih in na žurkah. Včasih se je človek skor zadušil in se res nisi mogo imeti fajn. Prav tako pogosto nisi vido dlje kot dva metra pred seboj. Poznam tudi veliko kadilcev, ki jim je prepoved všeč. Pač gredo ven na čik, kjer lahko malo počvekajo in grejo nazaj not. To je ful hud problem, ali?
Ćićo
# 04.08.2012 ob 12:19
Se strinjam!

Na cigarete nabiti še 200% davka pa bo Slovenija lepša, bogatejša in bolj zdrava dežela. Enako z alkoholom.
igorflkg
# 04.08.2012 ob 12:09
Tudi sam se mnenja, da bi lahko obstajali lokali za kadilce.

Predlagal bi sledečo rešitev. Dovolijo se lokali za kadilce, vendar so bolj obdavčeni. Osebje, ki dela v teh lokalih ima zagotovljeno neko večjo urno postavko.
Cene v teh lokalih bi bile posledično znatno višje. Vendar če so kadilci pripravljeni plačat, zakaj pa ne..
Mindmaster
# 04.08.2012 ob 12:05
Edini dober zakon, ki ga je tranzicijsko desničarska vlada kdajkoli sprejela.
Giroud
# 04.08.2012 ob 12:04
Sam sem bil na začetku skeptičen glede zakona, a se je izkazal kot dober. Včasih, ko sem bil zunaj in šel v kak lokal, sem prišel iz lokala kot kak zadrogiranec z rdečimi očmi. Tega sedaj ni več, kdor pa ima tako rad cigarete, bo pa pač šel za tiste dve minuti tudi pozimi ven na zrak in pač skadil tisti cigaret. Torej za nas nekadilce je zakon super.
Se pa strinjam, da se mora prepovedati tudi kajenje v avtih. Enako moti cigaret voznika med vožnjo, kot hrana, pijača, mobitel oz. karkoli imaš v rokah. Ženske khm (malo heca)
Pa lep pozdrav vsem :)
alesh__
# 04.08.2012 ob 11:45
super zakon, 100% podpiram! ne bi pa imel nič proti, če bi imeli kadilci svoje lokale ... tja pač ne bi zahajal.
DREADLORD
# 04.08.2012 ob 11:43
generusus

# 04.08.2012 ob 11:29
Prijavi neprimerno vsebino
Prepoved kajenja bi morala biti na ti. vrtovih, ki so pogosto kar precej zaprti s protivetrnimi ščiti. Ni kaj hujšega, ko pri sosednji mizi brezbrižen kadilec puha oblake cigaretnega dima pod nos.


No evo. Kadilcem vstop prepovedan. :-) Saj vas niti z lupo ni treba iskat. če te moti cigaretni dim upam, da ne živiš ali delaš v mestu, ampak nekje na podeželju. Ker toliko smeti in nezdravih plinov, kolikor ti nekadilski in kadilski sodržavljani zmečejo v tvoja pljuča, ti nek kadilec par metrov stran od tebe v kafiču ne more. Bi bil za prepoved vožnje z avtomobili z motorji na fosilna goriva?
Andromeda
# 04.08.2012 ob 11:32
Ja, dober zakon, za razliko od večine eden takih, ki gledajo na interese "šibkejših" (ob arogantnih kadilcih smo nekadilci kajpak šibkejši, saj jim pač ne moremo puhniti v pljuča toliko strupov...). Drugo vprašanje pa je, kako se zakon izvaja. Tu se vidi, da smo še globoki "balkan"; ali pa divji zahod. Poprosite na avtobusni postaji nekoga, ki se ustopi na sredo pod nadstrešek in mirno puha, naj se odmakne proč od ljudi in postaje, če hoče počenjati svojo asocialno dejavnost; pokažite nejevernemu kadilcu na avtobusni postaji simbol "kajenje prepovedano" (ne vem - a smo res samo nekadilci pismeni, da opazimo take "kuriozitete"?), pa bo presenečeno prisegel, da takih opozoril pa res ni še nikoli zaznal in mu niti pod razno ni jasno, zakaj se mu omejujejo povsem elementarne "pravice".
Skratka, sočloveku prijaznega kadilca boste našli le zelo izjemoma. Vsak se bo pač skliceval na nekakšne svoje "pravice" (pravico, da zastruplja sočloveka?). Nekdo je prej lepo ponazoril: kako bi vsak oh in sploh uvideven kadilec reagiral, če se mu vljudno userjete na krožnik in mu zaželite dober tek? In najlepše: do tega imate vso pravico, tega vam celo ne prepoveduje ama noben zakon na tem svetu. No, ljudje imamo pač razum in neko osnovno dostojnost do soljudi; le upamo lahko, da bo nekoč presvetlil tudi naše samouničevalne kadilske sodobnike.
ciracara
# 04.08.2012 ob 11:29
Resnično HVALA za ta zakon!
generusus
# 04.08.2012 ob 11:29
Prepoved kajenja bi morala biti na ti. vrtovih, ki so pogosto kar precej zaprti s protivetrnimi ščiti. Ni kaj hujšega, ko pri sosednji mizi brezbrižen kadilec puha oblake cigaretnega dima pod nos.

Poleg tega sem v minulih mesecih videl izjemno veliko nesprejemljivih obnašanj kadilcev, ki so neugasnjene ogorke metali po tleh, skozi okna avtomobilov med vožnjo, in celo v zelo suhem ozračju ob morju, kjer je velika nevarnost požarov.
DREADLORD
# 04.08.2012 ob 11:25
šurda

# 04.08.2012 ob 10:14
Prijavi neprimerno vsebino Moje skromno mneje je, da bi lahko imeli tudi kadilci svoje
lokale, kjer bi v miru kakšnega skadili ob pijači, ker spoštovane
in spoštovane, TUDI kadilke in kadilci so davkoplačevalci,
zato si tudi oni zaslužijo svoj kotiček, tudi to sodi med
demokracijo !


to lahko samo sanjaš. kot sanjam jaz pajzl, kjer bi lahko:
- poslušal samo death in black metal
- kadil ob šanku in kavi
- šlatal kelnerco
- svobodno preklinjal, ne da bi koga žalil
- gledal samo ksihte, ki so od mojih najboljših frendov
- gledal tekmo za šankom, ki bo mene dejansko zanimala.

Prišel sem do zaključka, da si bom ob bajti postavil mini brunarico in žena se je javila, da mi kdaj pa kdaj postregla in se pridružila. Klinc, ta moj boj proti zakonu me drago stane :-)
generusus
# 04.08.2012 ob 11:22
Ta zakon je najboljši zakon, ki ga je katerakoli vlada sprejela za dobrobit državljanov. Kadilci niso postregli niti z enim argumentom. Jasno, saj ga ni in ga nikoli ne bo.
DREADLORD
# 04.08.2012 ob 11:18
nekadilski zakon je čisto ok. Kar je problem je to, da je potem tako, da nekadilci želijo iti ven, če gremo kadilci na čik med popivanjem. Potem pa se kar zunaj parkiramo in je stvar rešena. Seveda pozimi. Moti me bolj to, da se morda za sosedjno mizo sredi poletja in nekaj vetriča pojavi četica nekadilcev, ki potem brundajo čez kadilca za sosednjo mizo, ker dim nese pomotoma v njih. Če jim pa potem rečeš, da je notranjost kafiča čisto prazna in sameva in je predvsem brezdimna, so pa užaljeni. Ne vem no, ampak kadilce so vrgli iz kafičev , da ne bi v notranjosti ogrožali nekadilcev. Čemu potem negodovanje, če nekadilci lahko pokažejo toliko fleksibilnosti in se parkirajo v notranjosti pajzla, kjer jih dim ne ogroža. :-)
Kauko
# 04.08.2012 ob 11:11
Res odličen zakon, ki se še ga celo držijo, za razliko od tistega glede alkohola.
vojnaslo91
# 04.08.2012 ob 11:08
Moj predlog vladi:
Igon Aleša Guliča in Bogdana Baroviča v Severno Korejo. Prepričan se, da poznajo ukrepe, za odvajanje od kajenja.
mercury89
# 04.08.2012 ob 10:59
Najbolj smešno je, ko kadilci jamrajo kako jih zebe pozimi, ko morajo zunaj kadit. Joj ko se mi smilite-niti malo! Nehajte kadit in dajte mir
apenko
# 04.08.2012 ob 10:52
Ta zakon je najboljše kar se je zgodilo.
Prej ko ga ni bilo si šel kam ven v kako gostilno ali koncert in si prišel domov smrdeč ko največji smrad. Poli pa cele dneve zračit obleko da se je "rešila" tistega smrada. Najhujše je pa ko smrdijo po cigaretih lasje...

Po sprejetju tega zakona pa je ratalo prav fajn hodt ven :)
Vodin
# 04.08.2012 ob 10:21
Bručan in SDS so uničili javno zdravstvo z uvedbo koncesionarjev, ki uporabljajo javno infrastrukturo. Dopoldne ko delajo zdravniki za državo imajo noge v luftu, popoldne pa delajo zase za dober koncesionarski denar.
anny22
# 04.08.2012 ob 10:15
O kar nekaj mojih znancev in znank je nehalo! Kombinacija zakona in čedalje višjih cen cigaret, v nekaterih podjetjih pa so tudi začeli čekirati izhode kadilcev. Vsak teden jim je zmanjkalo par ur in pri plači se je konkretno poznalo...toliko o produktivnosti kacilcev vs. nekadilcev.
No angel
# 04.08.2012 ob 10:15
Za nas nekadilce je ta zakon dober. Sploh za tiste,ki imamo težave z dihali. Kadilci na žalost nikoli ne pomislijo, da nam je ne samo neprijetno,ko nam puhajo dim v obraz,ampak nam lahko tudi povzročijo hude probleme. Zdaj pač pokadijo zunaj in je za vse fino.
Cicibanka
# 04.08.2012 ob 10:15
A je kdo preveril podatke, za koliko se je povečalo število prehladov in pljučnic v hladnejših obdobjih leta?
Ne kadim, a sem se že nekajkrat prehladil, ko sem solidarno čemel ob prijateljih na prostem pred bifejem ob minus stopinj Celzija....
šurda
# 04.08.2012 ob 10:14
Moje skromno mneje je, da bi lahko imeli tudi kadilci svoje
lokale, kjer bi v miru kakšnega skadili ob pijači, ker spoštovane
in spoštovane, TUDI kadilke in kadilci so davkoplačevalci,
zato si tudi oni zaslužijo svoj kotiček, tudi to sodi med
demokracijo !
PS: šurda nikoli ni kadil, in tudi nikoli NE BO, pa imam vseeno
šočutje do svojih sodržavljnk in sodržavljnov ( Slovenk in Slovencev)
ki kadijo !
Mici92
# 04.08.2012 ob 10:09
Jap ta zakon je bil res uspešen...
Uspel je spraznit lokale,mularija zdaj z flašo v roki paradira od zunaj okoli...
Določeni gostinci so zaradi tega zaprli lokale v katerih se je promet najmanj prepolovil...
Kadim in bom,pa čeprav zunaj na mrazu in obkrožen z nekadilskimi prijatli ki se jim ne da samim viset ob praznem šanku...
A se je kaj zmanjšala prodaja cigaret - mislim da ne !
Res uspeh!
Ivo Lola
# 04.08.2012 ob 10:06
Še noben kadilec ni prenehal kaditi zaradi zakona. Gre za pretirano samohvalo in propagando za desno politično opcijo...
ralok
# 04.08.2012 ob 09:56
Jaz sem že eden od tistih, ki po tem zakonu zdaj rad zaide v kakšen lokal na pijačo, kavico...
Nikoli pa nisem razumel, kako lahko nek nekadilec prenaša svojega partnerja kadilca. Meni že strašno smrdi, če samo stojim poleg kadilca, kaj šele, če dahne proti meni.
severnik
# 04.08.2012 ob 09:51
Jaz pa ne vidim problema v omejevanju svobode. Saj ni kajenje prepovedano. Je pa normalno, da se ne kadi tam, kjer lahko drugim skodujes.

Zakaj pa jaz ne smem ob 2h zjutraj na glas poslusat muske? Zakaj pa v blizini bolnic ne smem hupat? V bistvu tudi cloveka ne smem udarit. Same prepovedi. Lahko se pa vrnemo v kameno dobo, kjer bom moskega ubil, zeno posilil, otrok bo pa delal za mojo korist. Popolna svobodni boste. Priznajte si, prav prijetno je, ko ne smrdi v zaprtih prostorih. Pa oci vec ne pecejo, pa ne smrdis, ko prides domov,...
guren
# 04.08.2012 ob 09:42
me zanima kako bi slovenci reagirali, ko bi prepovedali prekomerno uživanje sladkarij, sladkih pijač in alkohola, ki skupaj škodi zdravju bolj kot pa cigareti. ali pa športna neaktivnost na dolgi rok ter življenje v mestih in degradiranih območjih.
sem kadilec in mi tale zakon sicer povzroča sive lase sploh pozimi, vendar se z njim nekako strinjam. imam pa poln k pravičniških nekadilcev, ki mi potem solijo pamet kaj je prav in ni čeprav tudi sami živijo nezdravo na nek drug način, ki pač ni tako očiten oz. ne tako publiciran kot kajenje
koprcan
# 04.08.2012 ob 09:37
zakon je rešil problem, ki nastane v gostinskih lokalih, kjer ne samo da zahajajo tam, ampak tudi delajo nekadilci..in ni prav, da so nekadilci med svojim delom izpostavljeni škodljivim vplivom dima. po drugi strani, pa je nekaj bistvenega kar ta zakon je ureja...namreč to, da starši še vedno kadijo v zaprtem prostoru doma, medtem ko imajo otroka zraven....vem da je težko, vendar bi tudi to morali malo urediti....ker so otroci najbolj ranljivi kar se tiče vsega, tudi cigaretnega dima.
jože1
# 04.08.2012 ob 09:27
Slovenski kretenizmi.
metla
# 04.08.2012 ob 09:18
mroz2000

se reje vsedam na bicikelj.Sem prej na morju kot avtu :)
mroz2000
# 04.08.2012 ob 09:14
Ej Metla,a veš,da kadilci prispevajo daleč največ v državno blagajno in posredno tudi za zdravstvo!!Nimaš pojma,rajš se vsed v avto in pejt v kšno kolono proti morju stat,ne pa da klatiš traparije!:)
884
# 04.08.2012 ob 09:12
Proti kajenju, posebej med mladimi, bo treba storiti še marsikaj.
trocki
# 04.08.2012 ob 09:09
Se strinjam. Ta zakon je bil dober. Kakor, da so bili prej kadilci uvidevni do nekadilcev.
Čeprav zakon se ne izvaja najbolje. Še vedno imaš na železniških in avtobusnih postajah kadilce, ki jih ne briga, da veter potegne dim naravnost v obraz nekoga za njimi.
NoriGoban
# 04.08.2012 ob 09:08
Tako je gospodje! Zadnja leta kar ne moremo več razumeti, kako lahko kdo sploh še kadi! Da si s tem koplje jamo v obliki raka, infarkta in ostalih bolezni! Dokazano je da imajo kadilci manjšo mišično moč kot nekadilci! WTF sploh še kdo kadi?
FunkedUp
# 04.08.2012 ob 09:02
pa sej smo se ga navadli tega zakona, eni so pač najdli druge načine (sej vemo privat prostor)

samo v avto pa naj le ne dirajo
tisti trenutek pogleda na to kje je steklo odprto al pa kje je pepelnik,
je isti kot pogledat v katero od ogledal, vsaj men ni treba pr tem nič razmišljat

ker če to moti, pol pa naj še policaje iz cest odstranijo, ker mi dosti več pozornosti vzame gledat števec pa njega v ogledalo gdaj bo prižgal luči
gantart
# 04.08.2012 ob 08:55
posebnost tega zakona je, da ga vsi spoštujejo - in to sami od sebe = brez represije
kenda
# 04.08.2012 ob 08:55
Podpiram ta zakon, ker nekadilce ščiti pred cigaretnim dimom. Natakarji in natakarice so na boljšem, saj se zdaj manj zastrupljajo z dimom svojih gostov. Nekadilci lahko gredo na javni prostor brez skrbi za svoje zdravje. Kajenje dokazano povzroča pljučnega raka -- vsem kadilcem zaradi njih samih priporočam, da čimprej nehajo kaditi.
zogg
# 04.08.2012 ob 08:53
To je eden boljših zakonov, ki so jih kadarkoli sprejeli v naši preljubi državi. Zdaj vsaj lahko greš normalno na kakšno pivo s kolegi, brez da bi smrdel po čikih
anny22
# 04.08.2012 ob 08:46
Epski uspeh prve Janševe vlade. Hvala vsem, ki so glasovali in vsem, ki so ga uveljavili!
Tomažin
# 04.08.2012 ob 08:43
Največje družbene pridobitve so tiste, ki so najbolj osnovne.
Tomažin
# 04.08.2012 ob 08:42
To je tako osnovna stvar, kakor da se za mizo ne opravlja velike potrebe ampak se gre to opravit na za to določeno mesto.
viljam_s
# 04.08.2012 ob 08:40
Zakon je odličen - lahko bi bil še bolj strog. Recimo prepoved kajenja v blokih, kjer se sosedom cigaretni dim vali v stanovanje in zastruplja njihov življenski prostor. Se pa zavzemam za to, da kajenje kot tako do konca prepovejo. In zakaj? Ker so kadilci odvisniki - kajenje jim v dazi odvisnosti ne da več čisto nič - razen živčnosti ob pomanjkanju nikotina, en velik denarni strošek in izjemno asocialno in grdo razvado zastrupljanja okolice in grenenja življenj sodržavljanom. Cigarete bi morali prepovedat in začet prodajat nikotin kot substanco - kdor ima potrebo po nikotinu naj ga snifa, si daje obliže ali pa si ga vbrizgava intra venozno če hoče. 100 aplikacij v telo obstaja, ki ne obremenjujeo okolice - pa še bolj so zdrave za same uživalce nikotina.
CooN
# 04.08.2012 ob 08:29
@metla
A res? Mogoce bi pa ti zelel zdravljenja bolnikov, ki so oboleli zaradi prekomernega kajenja, prevzeti na svoja pleca? Tako vsak mesec bos doniral 200€..

Če bi vsi prispevali toliko v proračun kot kadilci bi lahko bili glasni, tako pa se malce ustavite.
Jaz bi bil pripravljen za cigarete plačati tudi nekaj več ob vedenju, da gre kompleten znesek trošarine za graditev in vzdrževanje bolnišnice, ki bi skrbela za nas kadilce v primeru bolezni povezani s kajenjem. Imeli bi super moderen center glede na zneske, ki se obračajo. Glede na to koliko prispevamo v državni proračun bi se nas pravzaprav moralo spoštovat, ne pa da smo marginalci. Kaj pa vi nekadilci prispevate?? Če pijete alkohol ste podobni kot mi, razen zatirajo vas zaenkrat še ne! Pa še zanimiv podatek sem zadnjič zasledil o prašnih delcih in o tem koliko pljučnih obolenj povzročijo in s tem podatkom tudi mit o pasivnih kadilcih postavljen na zelo trhle temelje.
Sedaj grem pa na balkon reševat državo! XD
Pa lep pozdrav.
metla
# 04.08.2012 ob 08:26
mikic007

hmm, potem se tudi s sopotniki ne smes pogovarjat? Primer, si ze falil cesto, ker si se pogovarjal s cedno sopotnico?

Ce se bos v prihodnosti peljal z avtobusom, nad voznikom tudi pise, ne moti voznika med voznjo!

Cigareta se bolj moti voznika kot telefon, saj jo mora vsake toliko casa tudi otresti. V casu otresanja cigarete definitivno ne gledas ceste pred sabo ampak kvecjemu isces pepelnik na armaturi.
mlincek
# 04.08.2012 ob 08:22
Zakon ni plod slovenske pameti. Je samo prepisan od Evropskih smernic in zakonov drugih evropskih držav. Nič novega. Tako, da se važiti nima smisla. je pa to edino kar pri nas znajo. Prepisovati.
piton01
# 04.08.2012 ob 08:19
Država omejuje prav tisto, s katerim si polni proračun.
mikic007
# 04.08.2012 ob 08:19
Sam v avtu ne kadim, ker je premajhen prostor in ne maram vetra ter zvoka odprtega okna. Se je veliko bolje ustaviti in v miru pokaditi. Ni pa to enako kot telefon, saj pri telefonu ne gre toliko za to, da nekaj drzis v roki, temvec kaj drzis. In telefon je nevaren predvsem zaradi neosredotocenosti, se mi je kdaj zgodilo, da se nisem spomnil zadnjih 10 minut voznje, ko sem bil na mobitelu, kar se mi pri cigareti pac ne more zgoditi ...
Whisperer
# 04.08.2012 ob 08:04
Kaj pa afera z operacijskimi mizami ? Kdo in koliko milijonov je poneveril iz te afere? To je nadaljevanje afere z orožjem in predhodnica Patrie !
metla
# 04.08.2012 ob 07:53
Nikec3

A res? Mogoce bi pa ti zelel zdravljenja bolnikov, ki so oboleli zaradi prekomernega kajenja, prevzeti na svoja pleca? Tako vsak mesec bos doniral 200€..
royayers
# 04.08.2012 ob 07:52
sem kadilec in 100% podpiram ta zakon.
espero
# 04.08.2012 ob 07:51
Preseneča me prav to dejstvo da kadilci sami popolnoma upoštevajo zakon , kar je vsaj po mojem nekaj posebnega v Slovenskem prostoru. Kajti ljudje radi zakone izigravajo.. Sam kot nekadilec smatram da je zakon kljub vsemu pomanjkljiv in diskriminatoren do kadilcev. Pravzaprav diktatorski. Marsikje , kjer sta dva prostora v bifeju bi bil lahko eden namenjen kadilcem , a zakon tega ne dovoljuje. Samo kadilnice , izgradnja le te pa stane od 10.000 evrov navzgor. Morda ne veste da pozimi zebe zunaj tudi nas nekadilce ki v družbi kadilcev debatiramo o našem vsakdanu. S tem ko se g.Bručan hvali s tem zakonom je to tako , kot bi se Stalin hvalil pri svoji čistki. Hvaljenje z represijo...?? , Ne , hvala.
Nikec3
# 04.08.2012 ob 07:50
Za porast kadilcev med mladimi pa ni kriv noben zakon, ampak so za vzgojo zadolženi starši!

Po moji izkušnjah mladi večinoma kadijo občasno, pa še to po navadi travo, ki se je v zadnjih letih zelo razširila. Navadnih cigaret od mojih prijateljev redno ne kadi nihče, ko smo pijani pa kadimo vsi.
metla
# 04.08.2012 ob 07:48
da bi se z zakonom prepovedalo tudi kajenje med vožnjo

To je tudi totalna anomalija in nesmisel zakonov. Telefonirati se ne dovoli, ker pac voznik drzi telefon v roki, ampak kadi se pa lahko?? Slednje je se toliko bolj nevarno, ker lahko privede ob nesreci se do vziga avtomobila. Zanimivo, da tega se niso prepovedali?!
Medi13
# 04.08.2012 ob 07:42
Ta zakon je edina pametna stvar, kar jih je prva jajčeva vlada naredila. Namen zakona je bil očitno zaščita nas nekadilcev in to smo tudi dobili v javnih prostorih. Končno smo lahko tudi mi uživali v lokalih, brez da bi se dušili in zastrupljali z dimom. Takrat ko je bil zakon sprejet, sem samo od nekaj kadilcev slišal, da se strinjajo s tem, od enega celo to, da bo mogoče celo on zdaj nehal kaditi. Za porast kadilcev med mladimi pa ni kriv noben zakon, ampak so za vzgojo zadolženi starši!
Nikec3
# 04.08.2012 ob 07:42
Ta zakon je super, ker ščiti nekadilce. Danes se mi zdi povsem nezaslišano če bi si kdo prižgal cigareto v zaprtih prostorih.

Večji problem vidim v trošarinah. S trošarinami ti namreč država pove kaj lahko in kaj ne. Trošarine so trenutno največji jemalci svobode in ne bi smele obstajati. Ceno izdelkom naj določa trg in ne država!
cenitamsok
# 04.08.2012 ob 07:34
Rad bi videl Guličev obraz, če bi se negov poslanski kolega pri kosilu najedel fižola in parkiral poleg njega na popoldanski seji.
Kazalo