Slovenija

Poudarki

  • Največ poletov državnikov z rednimi linijami in najetimi letali
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,7 od 20 glasov Ocenite to novico!
Falcon
Zgodba o Falconu ima že (pre)dolgo brado. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Kaj bo s Falconom, se še...

Dodaj v

Če ne leti falcon, "letijo" denarci: za polete ta čas 115.000 evrov

Falcon v nekaj letih izgubil štiri milijone evrov
8. februar 2010 ob 20:08
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vlada še vedno ni sprejela odločitve o falconu: ga prodati ali uporabljati? In ta čas, ko letalo čaka, da zapečatijo njegovo usodo, za najem letal "letijo" številni denarci.

Država je tako v zadnjih štirih mesecih, odkar je falcon pristal na Letališču Jožeta Pučnika (in tam obstal), za potovanja predsednika države Danila Türka odštela 41.000 evrov, za poti premierja Boruta Pahorja 57.000 evrov, za pohode zunanjega ministra Samuela Žbogarja pa 16.000 evrov. Največ poletov državniki sicer opravijo z rednimi linijami in najetimi letali.

Falcon v nekaj letih izgubil štiri milijone evrov
Pahor je obljubil, da bo vlada vendarle že te dni odločila, kaj in kako s falconom. Pri tem velja pojasniti, da izračuni kažejo, da ura letenja s tem letalom menda stane okoli 300 do 400 evrov več kot z najetim letalom. Vprašanje velikosti in varnosti slovenskih državnikov pa očitno ni tako pomembno, ugotavlja novinarka TV Slovenija Marjeta Klemenc.

Opozoriti velja še, da je falcon v času od nakupa izgubil precej vrednosti. Pred nekaj leti naj bi bil vreden 18,5 milijona evrov, danes pa po mnenju strokovnjakov okoli štiri milijone evrov manj.

M. N.
Prijavi napako
Komentarji
moonylink
# 09.02.2010 ob 20:36
A res, in katera "bistveno bogatejša država" nima takega "luksuza" kot je vladno letalo?

No, da slišimo. Glede na to da sploh ne govoriš na pamet, jih boš verjetno takoj nekaj stresel iz rokava, a ne?

Vse skupaj je pa pljunek v morje, tudi če je 30 milijonov namesto 15, pa če bi ga lepo vzdrževali in uporabljali bi se lahko z njim vozili 20+ let. Tako pa stoji na tleh, ker, kot je že omenil nekdo v svojem komentarju, bi novinarji in plebs morebitnega uporabnika letala, pa naj bo iz te ali one opcije, malo da ne križali.

30 mio € naš ljubi DARS mimogrede zagoni pri vsakem projektu ki se ga loti.

A če ima vlada vladno letalo se gre "aristokracijo" al kaj, a bi se naš premie (katerikoli si že bodi, levi ali desni) res moral okol s tabo vozit v tvojem jugotu, al kaj, da bi bil ti srečen?

Kakšna furmanska mentaliteta kombinirana z našem narodu tako lastnim prirojenim in privzgojenim kompleksom manjvrednosti, pa to ne morš verjet, joj joj ta dežela šentflorjanska pa to ni normalno no:-)

Petsto let pa še kakšen dan za časom.
kralj matjaž
# 09.02.2010 ob 12:37
Morem se nasmejat komentarjem, če ga imamo naj ga uporabljamo, čeprav bi nas ura letenja prišla bistveno dražje, kot najem letala. Pač ovce. Letalo je bistveno predrago za Slovenijo, še dosti bogatejše države nimajo takega luksuza. Ampak to ni pomembno našim aristokratom.
Pa kaj nekateri mešate malice tukaj zraven. Če bi vlada res želela dobro, potem bi zagotovila denar za brezplačne tako osnovnošolske, kot srednješolske malice, ne pa nekaj vmes.
graditelj
# 09.02.2010 ob 11:47
se strinjam z dragonom,
pa še bi dodal, da ta predlog o delnem sofinanciranju dijaške malice sploh ni slab. čeprav imam srednješolca se s tem strinjam. saj mi tudi on pove, da jih kar nekaj meče cele malce stran. če bi pa iz svoje džeparca morali nekaj dodat za malco, bi jo znali tudi cenit. ostanek financ pa naj gre rajši za malce v osnovne šole...
falcona pa, če ga že mamo, ga uporabljajmo. v vsakem primeru nas veliko košta, pa naj vsaj nekaj mamo od njega.
Dragoon
# 09.02.2010 ob 11:18

mietke10
8. februar 2010 ob 20:48
Prijavi neprimerno vsebino
Saj so zagotovili denar z ukinitvijo prehrane za dijake. Ja ,takole nas lupi ta vlada...eni so jo pač izvolili........
+ 14 glasov


Razlika je šla pa v prehrano osnovnošolcev.
Meni je bilo vseskozi sporno to, da je brezplačen obrok na "neobveznih" srednjih šolah, malica v obvezni OŠ pa je plačljiva...

S falconom bi pa res lahko leteli, ker je tole že prav neumno.
palca
# 09.02.2010 ob 10:43
A če bi falkon letel, bi pa to bilo zastonj?
Tovarišiji se očitno zelo kolca in komaj čaka, da se popelje med oblake.
Seveda ne zastonj, a ljudstvo plača vse kar mu naložijo.
stanislavko
# 09.02.2010 ob 09:41
Verjetno imajo pomisleke,da avion ne bi dol padel.....mogoče je krivo Drnovškovo prekletstvo in to preko "šamana"...
graditelj
# 09.02.2010 ob 08:51
Zasrali so ga že z nakupm. Zdaj pa kar je je. Spravit g av uporabo, potegnit kakega pilota iz SV in ga uporabljat.
Zdaj razmišljajo o prodaji. To je kot bi kupil nov avto, ga 5 let gledal, zgubil 50 % vrednosti in ga potem prodal-biznis brez primere.
tejo
# 09.02.2010 ob 08:22
Samo res, naj ga uporabljajo zdaj ne!!!!!! Čisti idiotizem plačevati za nekaj, letalo se pa ne uporablja...naj ga uporabljajo in pika!
mineral
# 09.02.2010 ob 08:00
Uporabljajo naj ga!
Ambroise
# 09.02.2010 ob 06:47
Ne vem, kaj je še vedno problem tega avjona? Imamo ga, naj ga folk uporablja, madona, no. Kupil smo ga, zdej pa naj se vsaj kdo z njim voz. Ampak so vsi politiki cucki in si noben ne upa vanj, da ga ne bi narod linčal.
Mir dejte že s tem avjonom, folk. Kot da si ga ne zaslužmo? A veste kolk Adria računa za polete na rednih linijah. Bi vas kap. Itak da letijo vsi Business, in to ni 200€.
Ampak ne, vi bi radi, da sedi premier z vami v Economy, ne? Pol bi bli pa srečni. Kmetavzi.
KLIPAN
# 09.02.2010 ob 05:11
Drobiž v primerjavi nakupa Patrij.
lipa
# 09.02.2010 ob 01:15
Se nekaj. Tukaj nekateri sprasujete zakaj Falcona ne uporabljajo ce ga ze imamo. To je zato, ker nase gospodarstvo hira, ker so bivsi komunisticni direktorji postali lastniki prejsnji zafuranih jugo podjetij in zdaj gredo ta umirajoca podjetja, ki smo jih podpirali iz proracuna v stecaj, saj se vedno delajo isto neuporabno kramo, ki so jih delali v Jugi. Nove ideje in nove strokovnjake pa nihce ne podpre zato jih je veliko odslo v tujino, ker imajo boljse pogoje.
SANTER
# 09.02.2010 ob 00:52
Spoštovani M.N.!
Pred nekaj leti je tale sokolček stal 33 600 000 € in ne 18 500 000, kot zatrjuješ.
In če je danes vreden še 14 500 000, kakor trdiš v članku, je razlika ne 4 000 000, ampak 19 100 000€!
Verjamem, da na na FDV računstvo (matematika tole ravno ni) ni ravno glavni predmet študija, pa je vseeno kaj moralo ostati iz gimnazije?
Pa še to: za 300 ali 400€/uro bi se verjetno ne razburjal nihče. Da ti ni tudi tukaj , z ničlami na koncu, (seveda, nenamerno in predvsem nenamerno) zaštekala prej omenjena naravoslovna veda?
4 = 19 press :-)
Sci-fi
# 08.02.2010 ob 23:48
moonylink

Kar nekaj resnice je v tvojem komentarju, enkrat si bo treba naliti čistega vina in priznati, da tako majhna (po št. prebivalcev) država ne more financirati tako številčne javne službe in vsega kar spada zraven.
nr.1
# 08.02.2010 ob 23:46
alpe 3 - pripravljajo teren, da se bodo s tem letalom vozikali in zapravljali davkoplačevalski denar - katastrofa.
alpe3
# 08.02.2010 ob 23:36
Takšno letalce za se z njim vozit okrog ma že vsak vplivnejši poslovnež, mi pa naše premiejčke veselo pošiljamo naokrog z izi jetom, kot da so kakšni nepomembni uradniki.

Tako je razmišljal Bandelj, pa LDS-ova jara gospoda... Sem mislil, da je to mimo... Pa vidim, da se vse nagiba v to, da bo falkon istim tipom, ki so ga takrat nabavljali kao za Drnovška, končno služil za namene, za katere so ga dejansko nabavili...
Alchemist
# 08.02.2010 ob 23:36
strucko

''kao pomembne sestanke''??

Če misliš na to da morejo naši politi mesečno romat v Bruselj na sestanke, to je pač zahteva delovanja EU, kjer je za skupno odločanje potrebno da se v določenem obdobju vsi vrhovni politiki sestajajo na vrhih. To so kot neke redne seje in to je pač potrebno če hpčemo da EU normalno deluje

Kar se tiče pa raznih obiskov premiera in predsednika republike v tujini, se samo pozanimaj koliko gospodarstvenkov gre vsakič z njimi na obisk v tujino in s tem koliko novih poslovnih zvez in poslov sklenejo.

Pri tem letalu je pač tako, da bo zgubo proizvajal v vsakem primeru, če stoji na mestu (ker je najemnina za hangar draga), če se ga uporablja (ker so leti predragi) ali če se ga proda (ker je glede na začetno ceno že zgubu vrednost). Gre samo za to, kera varjanta je manj slaba, v vsakem primeru pa bo (in je že) en kup keša že ''zletelo'' stran. V takih razmerah ko se imaš za odločat med slabim in slabšim pa prav ne vidim kako lahko nabereš sploh kakšno polično točno. Pač dobili so problem v roke ko je potekla najemnina in sedaj ga morejo rešit, upam, da s čim manjšo finančno škodo, ki je že tako al tako velika.
aeterno
# 08.02.2010 ob 23:32
Čisto vse štima kar se tega tiče. Vsi trije so glavni organi diplomacije in prestavljajo Slovenijo v svetu. In čisto skladno z lestvico "pomembnosti" je tudi lestvica porabe.
lipa
# 08.02.2010 ob 23:19
Kako to da zunanji minister Zbogar porabi manj denarja za potovanja kot Turk in Pahor?
Nekaj tu ne stima. Ali Zbogar ne opravlja svojega dela (njegov glavni posel je potovati po svetu in predstavljati Slovenijo) ali pa predsednik vlade in predsednik drzave prevec potujeta po tujini namesto, da bi doma opravljala svoje delo za kar sta bila izvoljena.
ANTon RASIST
# 08.02.2010 ob 23:00
"Mah kakšen prestiž, dej ne ga srat, letalce za 15 mio € za vlado neke države je prestiž? Ja za nas rovtarje je že topla voda prestiž, taka je pač naša miselnost.

Takšno letalce za se z njim vozit okrog ma že vsak vplivnejši poslovnež, mi pa naše premiejčke veselo pošiljamo naokrog z izi jetom, kot da so kakšni nepomembni uradniki.

Kakšna sramota, lol:-)

Namest da bi se z njim vozili okrog, če ga že mamo, da ne bi izpadli ravno kot ta zadnji konjski hlapci povsod po svetu, pa se tle neki preseravajo s tem falkonom že sto pač let, vmes pa zmečejo trikrat tolko dnarja za kakšno čisto levo neumnost ki ji narod veselo ploska.

Če mene kdo vpraša če nimamo niti za tak burek kot je takšno letalce za državnike prevažat je bolje, da zapremo štacuno in lepo prosimo srbe in bosance če gredo spet z nami v španovijo, in se ne preseravamo z nekim "državništvom", raje se izrečemo za malo večje mesto, dobimo od EU mestne pravice in volimo župana, ne pa predsednika.

Slovenci bi pa tak živega požrli nekoga ki si nekaj več privošči od navadnega hlapčestva.

Mal patetično deluje že vse skupaj počas:-)"
SE ČISTO STRINJAM S TABO Moonylink .SAMO NE VEM KJE SO SEDAJ VSI TISTI NOVINARJI ,KI SO PRIPOMOGLI K TEMU SRANJU.ZAKAJ NE PONATISNEJO TISTO KAR SO OB NASKUPU FALCONA ZGANJALI.NAJPREJ SO USTVARJALI TKIMENOVANO JAVNO MNENJE S KATERIM SO VLADO PRISILILI,DA JE FALCON A NAMESTO ,DA BI GA UPORABLJALA, ODDALA V NAJEM.SEDAJ PA SO SPET PAMETNI IN NA VSE SE SPOZNAJO.PA KAJ ČE JE PREVOZ DRAŽJI ZA 100 €.KAJ PA IZGUBLJEN ČAS S ČAKANJEM NA REDNE LINIJE,ZA PRESTOPE ETC.KATASTROFA.
-mikos-
# 08.02.2010 ob 22:56
Vlado in Predsednika države, naložit in naj se vozjo

dok se ne bodo dogovoril.

V slučaju da prej zmanka goriva je pa država končno rešena.
nr.1
# 08.02.2010 ob 22:52
Mene pa zanima, če si takšno letalo lahko privošči mala in zadolžena Slovenija in s kakšnimi letalami se vozijo nam primerljive države sigurno ne s Falconom, katerega si privoščijo razni Šejki.
Naši politiki pa se naj kar vozijo z rednimi linijami saj se jim nikamor ne mudi... če so se v času
predsedovanja EU-ja se še lahko naprej. V času recesije naj se potuje premišljeno in ne brez veze in naj se ne zapravlja davkoplačevalskega denarja - kriza je.
aeterno
# 08.02.2010 ob 21:51
lepo povedano moonylink!

Vsi naši politiki so tako polnih ust besed o ugledu slovenije v tujini, zraven se pa zarad poceni političnih prepucavanj na domačem parketu češ kdo se zeza z "luksuznim letalom" klošarijo po svetu da se nam verjetno vsi smejejo.

Bil sem na brniku za časa našega predsedovanja EU in je bilo prav mene sram ko sem gledal znane ministrske obraze kislih in mrkhi pogledov čičat pa čakat redno linijo ki je imela zamudo v čakalnici. Banana republika at its best vam rečem.

Novinarji pa tudi svojega denarja vredni. Če bi se pahor vsedel na ta frčoplan bi pa pisarili 1st page članke kaj za vraga se vendar gre sredi krize itd. itd.
mattur
# 08.02.2010 ob 21:48
Če bo sokol prodan,bom kot davkoplačevalec zahteval,da mi povrnejo denar,ki sem ga prispeval za nakup letala.Upam tudi,da bodo enako storili ostali državljani.
minnaema
# 08.02.2010 ob 21:36
FALKON naj ostane doma v Sloveniji.
Potrebno bo pa zaposliti enega ali dva dobra managerja(tudi v konstruktivnosti) ne le dekerativno, ki bosta FALKON znala dobro vrnovčiti) v vsakem času in momentu.
Tukaj je odvisna angažiranost in uspešnost adjutorja, ki bo poznal svoje delo-do podrobnosti, ko tega nebi bilo seveda bi avion imel izgube a tega se ne sme zgoditi .
Brez dvomna vedno bo potrebno se spogajati po dveh straneh glede zasedenosti aviona, da bo rentabilno letel - saj se zna, kjer je volja je tudi uspeh............... in Lp
strucko
# 08.02.2010 ob 21:19
alchemist, zbudi se... te ku... politične sam kreditne točke nabirajo, nč drugega. mene bi blo na njihovem mestu sram. a ni tko, da naj bi te butalci deloval v dobro države in slovenskega naroda?? glede financ, očitno so na to pozabli, če tako razmetavajo z našim denarjem. aja, zakaj so pa sploh letel na neke kao pomembne sestanke?? to bi lahk tud blo javnosti razkrito
Kluzo
# 08.02.2010 ob 21:16
To ni Bandljev ampak Drnovškov spomenik. Za vse neumnosti in afere je vedno kriv predsednik vlade, ki je take tipe izbral.
jolika
# 08.02.2010 ob 21:06
vsaj to bi novinar v prispevku, vsaj v oklepaju, lahko zapisal, da je bila ta "slavna" nabava izvršena menda leta 2001 in da je to spomenik m. Bandlja takratnega vladnega sekretarja. se ne bi mi zdaj "sekirali" med sabo.
hlupy
# 08.02.2010 ob 21:03
Tako to izgleda če si Janez omisli igračko....
resist
# 08.02.2010 ob 21:02
rakete gor pa gremo u afganistan , sj gre hitrej k naši pilatusi vrjetn

Namest raket bi nas cenej pršla vlada pa še več sranja bi nardila ko raketa.
Alchemist
# 08.02.2010 ob 21:00
Mah jaz sem laik v teh izračunih ko se gleda kaj bi se splačalo in kaj ne. Zato pač zaupam vladi da bo pač izbrala najboljšo varjanto.

In še to, sedaj padajo kritike zato ker kao bi morali tako letalo uporabljati in ne prodati, ker je kao bolj varno in spodobno. Če bi ga res uporabljali in bi s tem metali dnar skoz okno pa bi padale kritike da je vlada potratna. Skratka, v nobenem primeru nebi bilo v redu. Nekateri prav nikoli niso zadovoljni, ni kej rečt.
kralj matjaž
# 08.02.2010 ob 21:00
Hvala tistemu, ki je to kupil.
Kaj pa vojaška bolnica, ali pa obnova tankov, pa valuki,..............

Hvala res hvala.
dwyane wade
# 08.02.2010 ob 20:54
rakete gor pa gremo u afganistan , sj gre hitrej k naši pilatusi vrjetn :D
mietke10
# 08.02.2010 ob 20:48
Saj so zagotovili denar z ukinitvijo prehrane za dijake. Ja ,takole nas lupi ta vlada...eni so jo pač izvolili........
moonylink
# 08.02.2010 ob 20:45
Mah kakšen prestiž, dej ne ga srat, letalce za 15 mio € za vlado neke države je prestiž? Ja za nas rovtarje je že topla voda prestiž, taka je pač naša miselnost.

Takšno letalce za se z njim vozit okrog ma že vsak vplivnejši poslovnež, mi pa naše premiejčke veselo pošiljamo naokrog z izi jetom, kot da so kakšni nepomembni uradniki.

Kakšna sramota, lol:-)

Namest da bi se z njim vozili okrog, če ga že mamo, da ne bi izpadli ravno kot ta zadnji konjski hlapci povsod po svetu, pa se tle neki preseravajo s tem falkonom že sto pač let, vmes pa zmečejo trikrat tolko dnarja za kakšno čisto levo neumnost ki ji narod veselo ploska.

Če mene kdo vpraša če nimamo niti za tak burek kot je takšno letalce za državnike prevažat je bolje, da zapremo štacuno in lepo prosimo srbe in bosance če gredo spet z nami v španovijo, in se ne preseravamo z nekim "državništvom", raje se izrečemo za malo večje mesto, dobimo od EU mestne pravice in volimo župana, ne pa predsednika.

Slovenci bi pa tak živega požrli nekoga ki si nekaj več privošči od navadnega hlapčestva.

Mal patetično deluje že vse skupaj počas:-)
Wodan
# 08.02.2010 ob 20:43
jah, če bi bili desni krivi, bi zagotovo tičal vmes vrinjeni stavek "ki so ga kupili v času Janševe/Bajukove vlade". v tem primeru pa seveda nič. res objektivni novinarji, ni kaj...
skuggi
# 08.02.2010 ob 20:42
potamoser
Cvikla pa res ni potrebno v vsako sranje vstavljat. On takrat se v politiki ni bil, kaj sele v kaksni vladi
potamošer
# 08.02.2010 ob 20:40
DRnovšek, Rop, Bandelj, Cvikel itd....
Kouvran
# 08.02.2010 ob 20:39
Škoda vsakega dne, ko letalo ne leti. To "gospodom" ne moreč dopovedati.
mihle
# 08.02.2010 ob 20:36
Letala se ne splača prodat, ne uporabljat. Lahko bi ga dali v najem. Eno stranko boste pa ja našli.
gregaa
# 08.02.2010 ob 20:34
http://sl.wikipedia.org/wiki/7._vlada_Re
publike_Slovenije
Jožeine
# 08.02.2010 ob 20:23
Pa jaz ne razumem teh pametnajkovičev političnih kateri so šli kupovat tako letalo... Nič ne bi imel proti, če bi kupili letalo katero bi lahko prepeljalo še kakega potnika več, bilo malo manj konfortno in imelo doseg ob polni natovorjenosti po celotni evropi in tja do Moskve. To je smisel - vse ostalo je preseravanje z davkoplačevalskim denarjem! - NE oni so potrebovali prekocensko letalo za prestiž.
Kazalo