Slovenija

Poudarki

  • Wiitakorpi: Slovenija bo kmalu imela najboljše oklepnike na svetu
  • Erjavec: Preiskava ne kaže na krivdo Morsa
  • Obrambni minister bo zahteval odgovore v zvezi s poslom
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,3 od 11 glasov Ocenite to novico!
Direktor Patrie je zanikal vpletenost svoje družbe v podkupovanje in zatrdil, da se nikoli ni srečal z Walterjem Wolfom. Foto: MMC RTV SLO
       Notranja preiskava v Patrii je jasno pokazala, da nihče od naših uslužbencev ni plačal podkupnine komur koli v Sloveniji.       
 Jorma Wittakorpi
VIDEO
Pogovor z Jormo Wiitakorpijem
VIDEO
Afera Patria še kar brez...

Dodaj v

Direktor Patrie: Družba ni podkupovala

Erjavec na štiri oči z direktorjem Patrie
13. avgust 2008 ob 07:09,
zadnji poseg: 13. avgust 2008 ob 17:01
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Direktor Patrie Jorma Wiirakorpi je dejal, da je preiskava jasno pokazala nevpletenost Patriinih delavcev v podkupovanje.

Wiitakorpi je tudi zanikal, da bi Patria kadar koli sodelovala z avstrijsko-kanadskim poslovnežem slovenskega rodu Walterjem Wolfom. Wolfa naj ne bi nikoli niti srečal.

Patria vehicles ima po njegovih besedah v Sloveniji sklenjeni pogodbi z Rotisom ter s podjetjem Leban & Leban. Obema naj bi plačali le stroške, vezane na pogodbo. Wiitakorpi je potrdil sodelovanje s predstavnikom Patrie na Dunaju Wolfgangom Riedlom, vendar pa so pogovore v začetku junija prekinili.

Direktor Patrie je še povedal, da proizvodnja oklepnikov 8 x 8 na Finskem teče po načrtih in da bo Slovenija že kmalu imela najboljše oklepnike na svetu.

Erjavec: Protikorupcijsko klavzulo bi uveljavljali, če bi bilo potrebno
Minister za obrambo Karl Erjavec pa je po pogovoru z direktorjem finske Patrie dejal, da ga je zanimalo predvsem to, ali je preiskava na Finskem povezana s poslom 8 x 8 v Sloveniji. Erjavec je spomnil, da je sestavni del pogodbe protikorupcijska klavzula, tudi sicer pa naj bi bila pogodba napisana tako, da je naročnik maksimalno zavarovan. Wiitakorpiju naj bi tako zelo jasno povedal, da bi uveljavljal to klavzulo, če bi se izkazalo, da je prišlo do korupcije.

"Direktor Patrie je zopet ugovotil, da podjetje Patria ni nikdar ponudilo nobenega denarja nobenemu slovenskemu državljanu ali podjetju," je po Wittakorpijevem obisku še povedal minister Erjavec.

Kot je znano, je okrožno sodišče v Helsinkih 14. julija izdalo nalog za pridržanje dveh novih osumljencev v preiskavi prodaje oklepnikov Patrie Sloveniji, in sicer avstrijsko-kanadskega poslovneža slovenskega rodu Walterja Wolfa in nekadanjega zastopnika švicarske podružnice avstrijsko-ameriškega proizvajalca oklepnikov Steyr-Daimler-Pucha, Hansa Wofganga Riedla.

Wittakorpi je glede tega poudaril, da je podjetje sodelovalo s predstavnikom Patrie na Dunaju Riedlom, zanikal pa je, da bi kdaj sodelovali tudi z Wolfom. "Patria ima z Ridelovim podjetjem v Avstriji sklenjeno pogodbo, a sem njeno izvajanje suspendiral v začetku julija, ko se je v javnosti pojavila vprašanja o korupciji. Kakršnokoli sodelovanje z Ridelom sem v času kriminalistične preiskave zaustavil," je še razložil prvi mož Patrie.

Afero prvi odkrili Avstrijci?
Avstrijske oblasti naj bi že pred dobrim letom Slovenijo opozorile na domnevno sporne transakcije, povezane s poslom z oklepniki, zaradi česar je nekdanji predsednik preiskovalne komisije Milan M. Cvikl Erjavca tudi pozval, naj uveljavi protikorupcijsko klavzulo.

Prijavi napako
Komentarji
buuu
# 16.08.2008 ob 13:36
29. Adeorex - Še eno dejstvo: iz same oblike komentarja je razvidno, da gre za obrambni mehanizem (z drugimi besedami: kaj ima tale (po novem) lastovka oporekati mojim "strokovnim" ugotovitvam?) - zanikanje tega dejstva pa pomeni... ah, saj boš že sam vedel, zakaj bi ti to razlagala ena lastovka. Razen če ne boš hotel priznati...

PS: iz navedenih dejstev, na katerih temelji čivk, logično spet ne moremo izpeljati "mešetarjenja Cvikla" kot temelja za zanikanje dejstev pri "našem pacientu - paranoiku".
Zaenkrat teorija spet "ni dosegla minimalnih standardov".
Adeorex
# 15.08.2008 ob 00:08
Mar naj spet vzklikam - s poimenovanjem? Ah! Uživajmo v svobodi govora; da je le ne bi znova pogrešili.

Metaforo, nanašajočo se na "vsem" znano dejanskost - razen tistim, katerim (tokrat naj za trenutek izpustimo Freuda) zavoljo kateregasižebodi razloga, ni dano soočiti se z njo, prepoznati jo kot tako - umeščajo v kategorijo psevdo nečesa, le psevdo neki.

O dejstvih - katerega čivk nekateri radi preslišijo.

"Kot pojasnjujejo na ministrstvu so pogodbo s Sistemsko tehniko podpisali po podpisu pisma o nameri, ki je bilo podpisano leta 1994. To je podjetju omogočilo izdelavo prototipa oklepnika 6X6 in delno sofinanciranje s strani ministrstva v višini 62,5 milijona evrov.

Na podlagi usmerjenega povpraševanja z dne 26.8.1997 so ponudbe poslali proizvajalci iz Nemčije, Švice in Slovenije. Najugodnejša ponudba je bila ponudba Sistemske tehnike, s katero je ministrstvo 15.9.1998 podpisalo pogodbo za nakup prvih 10 vozil 6X6," so zapisali na ministrstvu.

Od 22.1.1998, ko je vlada izdala sklep, da za proizvajalca oklepnikov 6X6 izbere Sistemsko tehniko, je bilo po podatkih ministrstva poleg osnovnih petih pogodb v naslednjih letih podpisanih več kot 20 aneksov, ki so prvotno dogovorjeno okvirno ceno 71,5 milijona evrov zvišali za "okvirno 12 milijonov"."
...

"Manjše razpoke" - "Švajger priznava, da je na nekaj valukih prišlo do "manjših razpok" na spodnjem delu oklepa vozila med prvo in drugo osjo" ... - bomo tokrat izpustili.

"Vse" posle so zares liberalni sklepali tako (oklepnike, ceste, bolnice, ...)

Leta 2004 (s pismom o nameri), se je (seveda) "Zgodba o uspehu" - po ustaljeni praksi nadaljevala: 21. Adeorex - Kdo je v tem projektu mešetaril (a glej ga zlomka, volitve mu (jim) preprečijo vnovično oškodovanje državne malhe), oznanja že vrsto let vsakdanji čivk.

Ker pa, spoštovani (rad bi preiskoval "Erjavce" skupaj s "Cvikli") očita - skladno z že zapisanim, torej (zdaj s Freudovo pomočjo) - "v sicer popačeni obliki", nekomu nekaj kar je drugi že počel ter nameraval tozadevnost ponoviti, bi bilo nadvse primerno, če bi za mešetarjenje"Erjavcev" navedel en sam samcat dokazek.

Torej, tukaj tiči projiciranje (in njemu pripadajoče), ne v aktu prvotne omembe.

Z minimalnim trudom poskusa doumeti - uspe; (recimo jim tukaj) zaslepljenim pa, "ker se (jih) ne da prisiliti k premagovanju svojih notranjih odporov, in ker tako in tako povedo samo tisto kar hočejo povedati ...," preostane poslušanje "blagozvočnih" spevov "lastovk".
buuu
# 14.08.2008 ob 12:33
Še nekaj:... ne mi, oni so taki... (iz komentarja pod 21) Zanimiv primer zavarovanja samega sebe (spet obrambni mehanizem?), namreč: če to izgovorim prvi, me oni drugi ne more obtožiti istega, saj s tem to potrdi. A jaz bom to vseeno storil: Adeorex verjetno niti ne prizna, ampak takoj s pomočjo projekcije projicira lastno početje na drugega (zanikanje dejstev namreč).
buuu
# 14.08.2008 ob 12:18
Nekdo si sposodi "čivk", ga opredeli kot dejstvo, in potem na tej osnovi izpelje teorijo o paranoji. Toda: Zanikanje dejstva, da čivk ni dejstvo - obrambni mehanizem.
buuu
# 14.08.2008 ob 12:11
Nekaj pojasnil (če boš še to prebral): najprej glede zanikanja (predvidevam, da si "pacienta" uvrstil pod zanikanje dejstev) - teorija vzdrži, če ne bi problem nastal pri dejstvih - če bi lahko "mešetarjenje Cvikla" opredelili kot neizpodbitno dejstvo, potem teorija res vzdrži, toda: "Kdo je v tem projektu mešetaril... oznanja že vrsto let vsakdanji čivk." Teorija zanikanja čivka - strokovnjaštvo! Ergo: komentarji pod 20, 21 in 24 - obrambni mehanizem. Pa smo si na istem.
buuu
# 14.08.2008 ob 12:01
24. Adeorex - obrambni mehanizem, ni kaj.
Adeorex
# 14.08.2008 ob 11:18
Prebral, prebral; pa še kako ažurno nanese.

Zakaj se ti zdi? Še ti (še enkrat) preberi predhodna komentarja - je dokaj razvidno naznačeno.

In ne, teorija ni moja - avtorstvo je navedeno. Tudi "kao" ni; je teorija - veljavna v strokovnem svetu et non, in tako bo tudi ostalo, dokler je kakšen strokovnjak strokovno ne ovrže.

Torej, oporekanje - do nadaljnjega - strokovni teoriji, postavljajoč jo ob bok lastnemu "strokovnjaštvu", je natanko to, kar omenjata predhodna komentarja.

Pozorno oko, bi tudi rešitev te zagate uočilo (v zapisanem), a kaj ko imamo opravka s - če si smem (za spremembo) izposoditi "strokovnjaški" termin - cviklofrenikom.
buuu
# 14.08.2008 ob 10:47
Za Adeorexa (čeprav tega verjetno ne bo prebral): Zakaj se mi bolj zdi, da si s tem opisal sebe? Oziroma: se ti ne zdi, da gre pri tem tvojem "strokovnjaštvu" za podobno manifestacijo obrambnega mehanizma, kar se odraža s ciničnimi vložki v tvoji kao teoriji?
jani_mb1
# 14.08.2008 ob 00:36
...,glavno, da je Janša zaustavil Cvikla, da preiskava ne bi bila zaključena pred volitvami...,male ribe bodo stresli - velike bodo potrgale mreže in zbežale - kot vedno - nič novega.
Adeorex
# 13.08.2008 ob 22:43
Kdo je v tem projektu mešetaril (a glej ga zlomka, volitve mu (jim) preprečijo vnovično oškodovanje državne malhe), oznanja že vrsto let vsakdanji čivk .

Toda, pacientom seveda ni moč do živega. Psihoanaliza sicer pozna nekatere odgovore, a kaj ko zanikovalci vztrajno zavračajo prisluh lastnemu nezavednemu. Oni se raje poslužujejo najrazličnejših obrambnih mehanizmov.

Naš pacient - paranoik, ni nikakršna izjema.

S. Freud se problema paranoje loti že 1896: postavi dve teoretski trditvi:
1. paranoja je obrambna nevroza ; 2. da je njen glavni mehanizem[/i] projekcija.
Leta 1908 doda vez med paranojo in potlačeno homoseksualnostjo.

Freud: "... paranoiki, v sicer popačeni obliki obliki razkrivajo prav tisto, kar drugi nevrotiki prikrivajo kot skrivnost. Ker se paranoikov ne da prisiliti k premagovanju svojih notranjih odporov, in ker tako in tako povedo samo tisto kar hočejo povedati ..."

Torej, če poenostavimo: on sicer prizna, vendar s pomočjo projekcije, projicira lastno (oziroma svojega bližnjega - tj. Cvikla) početje na druge(ga); še dodatna poenostavitev: ne mi, oni so taki.
Adeorex
# 13.08.2008 ob 22:40
Ooou - ali bolje buuu! Mar imamo Slovenci čisto svojega kvazi "Schreberja"?

Naj razdelim predočenje na dva karseda kratka dela. Najprej o zanikanju - obrambni mehanizem; tipi le-tega: zanikanje dejstev, ... odgovornosti, ... pomena, ... zavedanja, ... cikla in zanikanje zanikanja.

Se naš vzklikovalec ter uvajalec "neologizmov" prepozna v ponujenem? Prepozna se že, prizna pa ne; za to mu pride prav projekcija. Sicer tudi sam (okvirno; približno) ve, kje gre iskati rešitev - temu velja pripisati klic k psihologiji.
Ker imamo opraviti s konfliktom med Jazom in nezavednim, pobarajmo očeta tovrstne govorice (zavoljo preglednosti – nadaljevanje na drugi strani).
nesesekirat
# 13.08.2008 ob 21:23
Cvikl gor, Cvikl dol, ampak Patrije nabavlja ta vlada in kaj ima Cvikl , pa če ima še take veze na Ravnah v ST,pri tej vladi. Nazadnje bomo izvedeli, da je tajni Janšev svetovalec za oborožitveno tehniko. In Fincem verjamem 100%, da niso ponujali podkupnin. Pri "kšeftu" je tako, da dodatno "provizijo" zahteva kupec, prodajalec (lastne izkušnje) pa: sprejmi pogoje ali dobim drugega, "razumevajočega", dobavitelja. In kupec je država Slovenija, obrambni minister pa le njen pooblaščeni podpisovalec pogodbe, servirane mu od dejansko odločujočih, v njegovi senci skritih "kšeftarjev". In to so tisti, ki imajo v trgovini z orožjem bogate izkušnje od leta 1991 dalje (torej od pričetka "našega štetja").
franzz
# 13.08.2008 ob 19:54
buuu Ne vem kaj naj bi bilo cviklo frenik. Če bom naprimer omenil Olimpijo, bom po tvoje Olimpija frenik itd. Da ti malo pomagam, najbolje bo, da mi reces levo frenik.
Buldog
# 13.08.2008 ob 18:16
To je povsem normalno, da bi direktor rekel, da niso podkupovali. Sej skoraj vsak ovadeni, obtoženi reče, da ni kriv, pa še tudi kakšen obsojeni se najde, ki tudi trdi, da ni kriv, kljub obsodbi.

Kaj bi pomenil, če bi direktor rekel, da so podkupovali? Fabrko lahko pol kar zaprejo, razveljavljen bi bil posel s Slovenijo, posli v drugih državah bi se začel izpodbijat,... Njegova izjava bi bila dokaz v sodnih postopkih,...

REDKI BODO V SODNIH POSTOPKIH REKLI, DA SO KRIVI!
buuu
# 13.08.2008 ob 16:08
Nov cviklofrenik - franzz. (opomba: pomen besede cviklofrenik v komentarju pod 11)
franzz
# 13.08.2008 ob 15:32
Cvikel že ve, kako so poslovali pod vodstvom levice. Brez objav, pa zato z debelimi kuvertami. Cvikel druge sodi pač po sebi in prejšnji oblast.
luxor
# 13.08.2008 ob 14:58
seveda, avstrijci so pa pomotoma milijonsko transkacijo, ki je bila zgolj darilo med prijatelji, kvalificirali za sum podkupovanja in o tem pomotoma obvestili fince in slovence.
in potem so pomotoma finci ta denarni tok označili za sum podkupovanja in pomotoma pozaprli nekaj ljudi. no, najbrž jih je Cvikl prepričal v vse to. res ima dobre zveze. obrnil je tako avstrijce kot fince. edino pravno in moralno vrhunsko podkovani domači preiskovalni organi ob tem niso zaznali kakršnegakoli suma storitve kakršengakoli kaznivega dejanja.
provokatorr
# 13.08.2008 ob 14:36
In po Cviklovem ukazu v banarepubliki Finski zapirajo ljudi..........
jast123
# 13.08.2008 ob 13:00
In na Finskem so zaprti zaradi prometnih prekrškov
buuu
# 13.08.2008 ob 12:59
V psihologiji bi morali uvesti nov izraz - CVIKLOFRENIJA. Označevala bi vse politične fanatike, ki očitne napake svoje priljubljene politične opcije prevalijo na enega človeka, ki ponavadi opozarja na napake (v tem primeru Cvikl), in tako praktično z lažjo samim sebi še lahko vzdržujejo podporo priljubljeni politični opciji.
V prvih 10 komentarjih že lahko zasledimo nekaj cviklofrenikov - Kanin, pajon, Brad Prepitt in Masterz. Mnogo pa se jih še ni oglasilo.
Masterz
# 13.08.2008 ob 12:29
Finci nikoli ne podkupujejo. Cvikel in njegova leva struja je na razne načine proizvajala afere.

Resnično boli ker smo plačali 50 mil. Eurov manj za Oklepnike in levičarji niso imeli nič od tega.

Cvikel je bil prikrajšan za milijon evrov podkupnine od sistemske tehnike, če bi bila izbrana.
***
Brad Prepitt
# 13.08.2008 ob 12:26
Cvikl bi rad uveljavil protikorupcijsko klavzulo in s tem dal možnost svojim prijateljem v Sistemski. To ti je šele korumpiran politik.
NinoZ
# 13.08.2008 ob 12:05
Enkrat sm to že povedov....Mam ene par kolegov vojski. Edn je tud testirov te oklepnike...Tist od sistemske tehnike je ena cenena reciklaža enga avstrijskega oklepnika in je menda sranje od sranja. Baje se s patrio ne da primerjat, pa ni bil podkupljen:) Zavoljo varnosti naših vojakov in kvalitete vozil je velik boljš da so izbral Patrie kot pa Krpana
jast123
# 13.08.2008 ob 11:54
Ja, verjetno sem podkupoval jaz.
Sedaj kar naenkrat ne bi nihče kriv, nihče ni nikogar podkupoval, samo veliko denarja je zamenjalo lastnika.
pajon
# 13.08.2008 ob 11:41
To vse kar se dogaja okrog Patrie so Cviklove zablode (shizofrenija najbrž)!!!
proBayuc
# 13.08.2008 ob 11:40
Finci nikoli ne podkupujejo!
Kanin
# 13.08.2008 ob 11:30
Pa še to. Tudi če je tukaj kaj šlo narobe, je verjetno šlo manj, kot pod prejšnjimi vladami, ko so bile stvari dogovorjene pod mizo, brez javnih razpisov. G. Cvikl pozablja na preteklost ... Bo treba iti k zdravniku!
Kanin
# 13.08.2008 ob 11:28
No, poglejmo z dobre plati. Sistemska tehnika je tako ali tako nekonkurenčna, njihovi valuki pa se kvarijo kar naprej. Iz vojske je slišati, da so popravila izredno draga in nerazumno počasna ... Vse to me spominja na nekdanjo jugo ... Lahko smo celo veseli, da bodo naši vojaki, če že morajo imeti takšna vozila, dobili vsaj nekaj, kar je toliko vredno in se nam ne bo pojavljal še tu en Šentvid, kjer smo zmetali stran ogromno denarja, dobili pa kilavo dete. Sistemska tehnika, gotovo je boleče, a tudi vi boste iz socializma počasi morali priti v tržno gospodarstvo. Politični botri bodo morali počasi iti v penzijo.
kralj matjaž
# 13.08.2008 ob 11:11
Provokator a boš predstavil dokaze, da je vzel podkupnino.
provokatorr
# 13.08.2008 ob 07:43
A zdaj bo erjavec zahteval še en kovček??
Kazalo