Takšne naslovnice po mnenju DNS-a niso sprejemljive. Foto: MMC RTV SLO
Takšne naslovnice po mnenju DNS-a niso sprejemljive. Foto: MMC RTV SLO

"Danes je dan, ko so slovenski časniki poteptali osnovne novinarske in etične standarde. Oglaševalski denar, ki so ga za to dobili, ne more biti kompenzacija za nepopravljiv udarec novinarski in uredniški integriteti in verodostojnosti," so zapisali v društvu (DNS).

Lastniki, ki bi spoštovali novinarsko delo in standarde ter bralce, bi morali takšne oglaševalske prijeme po besedah društva zavrniti, enako bi po njihovem mnenju morali storiti tudi odgovorni oglaševalci.

Oglasi na današnjih naslovnicah omenjenih dnevnikov po opozorilu društva niso nedvoumno in prepoznavno ločene od novinarskih vsebin, kot to zahteva kodeks novinarjev. Hibridi med oglaševalskimi ali politično propagandnimi in novinarskimi vsebinami pa so nedopustni.

Enako po opozorilu društva zahteva tudi listina o nedopustnosti prikritega oglaševanja, po kateri promocijski ali predstavitveni prispevki ne obstajajo. V medijih so le oglasi in novinarski prispevki, ti pa so delo uredništva, vsebino listine navajajo v društvu.

Vodstvo Dela: Gre za jasno in ne prikrito oglaševanje so v zvezi z naslovnicami poudarili, da naročniki zakupijo oglasni prostor glede na svoje želje, potrebe in zmožnosti. "Takšen zakup oglasnega prostora je povsem običajna praksa, kot ste opazili, tudi v drugih medijskih hišah," so zapisali.

Prepričani so, da niso kršili zakona, saj je šlo za jasno označen oglas, razviden pa je tudi naročnik. Ob tem so pojasnili, da kodeks novinarjev Slovenije novinarjem res prepoveduje oglaševanje, ne ureja pa oglaševanja, ki ni predmet novinarskega dela. Zagotovili so tudi, da novinarji Dela ne sodelujejo pri objavi oglasov.

"Spreminjanje naslovnic v oglasne strani je za naš časopis že ves čas zelo mejen in kratkoviden način reševanja oglaševalskih prihodkov," pa so zapisali v izvršnem odboru aktiva novinarjev Dela, kjer so prav tako prepričani, da je bil oglas kopija običajne Delove naslovnice, ki ne ločuje jasno novinarskih in oglasnih vsebin ter tako zavaja bralce.

Izvršni odbor aktiva novinarjev Dela je tudi sporočil, da od odgovornega urednika in vodstva časopisa v prihodnje pričakujejo "spoštovanje osnovnih novinarskih standardov in prekinitev tovrstnih zavajajočih oglaševalskih praks".

Proti naslovnici tudi novinarji Večera
Zaradi "prodane naslovnice Večera in proti njej" ostro protestirajo tudi novinarji in uredniki Večera. Tudi oni opozarjajo, da gre za nedopusten vdor oglaševalskih vsebin v časopis, ki niso nedvoumno in prepoznavno ločene od novinarskih.

"To, da sta se za iste prodane naslovnice odločila tudi Delo in Dnevnik, za nas ni nobena, niti najmanjša tolažba," še poudarjajo novinarji in uredniki Večera. Od vodstva zahtevajo, da se takšnim poslovnim praksam odpove in zaščiti uredniško avtonomijo. "Na ta način bodo izkazali tudi bralcem spoštovanje, kot si ga zaslužijo," so še zapisali.