Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 38 glasov Ocenite to novico!
Ministrstvo za šolstvo ukinja poskusno uvajanje obveznega drugega tujega jezika v osnovnih šolah. Foto: MMC RTV SLO
Učenci
Od šolskega leta 2014/15 bodo imeli osnovnošolci obvezen tuj jezik od drugega razreda naprej. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Drugi tuji jezik v osnovnih šolah bo le izbirni predmet

MIZŠ oodpravlja poskus uvajanja obveznega drugega tujega jezika v osnovnih šolah
10. junij 2013 ob 14:13
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ministrstvo ne ukinja poučevanja nobenega tujega jezika, je glede polemik, da ministrstvo za izobraževanje odpravlja obvezni drugi tuji jezik v osnovnih šolah, pojasnil državni sekretar Aljuš Pertinač. Drugi tuji jezik bodo osnovnošolci lahko izbrali kot neobvezni izbirni predmet.

Na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ) pojasnjujejo, da se v šolskem letu 2013/14 na področju poučevanja tujih jezikov na osnovnih šolah ne bo nič spremenilo.

Končalo pa se bo poskusno izvajanje drugega tujega jezika kot obveznega predmeta. Kot je pojasnil državni sekretar na MIZŠ-ju Aljuš Pertinač, je zakon o osnovni šoli iz leta 2011 predvidel odpravo postopnega uvajanja obveznega drugega tujega jezika v osnovno šolo.

Prav tako pa obveznega drugega jezika ni predvidela t. i. Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju iz leta 2011. Le-ta namreč predlaga pouk drugega tujega jezika kot neobveznega izbirnega predmeta, kar naj bi se začelo uveljavljati v šolskem letu 2014/15. To naj bi dosegli z novelo zakona kot tudi začetek poučevanja obveznega tujega jezika v 2. razredu osnovne šole.

Direktor zavoda za šolstvo je na tiskovni konferenci pojasnil, da so pri poskusnem uvajanju drugega tujega jezika, ki je potekalo na 159 šolah, prišli do treh argumentov, ki so podprli uvedbo obveznega drugega tujega jezika, in kar sedmih, ki so zavračali ta predlog.

Med njimi sta bila, denimo, tudi neustrezna usposobljenost učiteljev in prevelika zahtevnost učenja dveh tujih jezikov za nekatere učence. Sicer pa naj bi se po podatkih MIZŠ-a v šolah, kjer je med izbirnimi predmeti v 7.,8. in 9. razredu drugi tuji, zanj odločila le približno tretjina učencev.

Enoletni zamik uvedbe tujih jezikov
Uvajanje obveznega tujega jezika v 2. razredu osnovne šole ter izbirnega pouka drugega tujega jezika bo zamaknjeno za eno leto, v šolsko leto 2014/15, tudi zaradi državnih finančnih težav.

"Razlogi so povsem praktične narave. Marca je bilo ob prevzemu mandata ugotovljeno, da v sprejetem finančnem načrtu obstoječa proračunska sredstva ne zadoščajo za pokritje že sprejetih obveznosti, posebej v programu osnovne šole. Če bi želeli letos uvesti poučevanje tujih jezikov, bi potrebovali skoraj 8,5 milijona evrov," pojasnil Pertinač.

Drugi razlog pa je po njegovih besedah kadrovski, saj naj ne bi bilo dovolj ustrezno usposobljenih kadrov za poučevanje drugega tujega jezika.

Mi imamo določeno število kadrov na šolah, ki so izvajale poskus uvajanje drugega obveznega tujega jezika, ki bi lahko začeli pouk tujih jezikov v letošnjem šolskem letu. Vendar ti kadri številčno nezadostujejo.

"Ocena naših strokovnih služb je, da če ne bi zamaknili izvajanja zakona, bi potrebovali od 260 do 280 novih zaposlitev. Zaradi povečane generacije pa potrebujemo še okoli 107 novih učiteljev v prvem razredu osnovne šole, ker bo letos v prvem razredu 2500 otrok več kot lani," je razložil Pertinač in opozoril, da bodo na MIZŠ-ju še naprej razmišljali, ali ne bi nekoč uvedli drugi tuji jezik v osnovne šole.

Večina evropskih država nima obveznega drugega tujega v OŠ
Po MIZŠ-ju se obvezni drugi tuji jezik pri sedmih letih začnejo učiti učenci v Luksemburgu, pri desetih letih v Estoniji in Romuniji, pri enajstih letih v Italiji in na Malti, pri dvanajstih pa v Grčiji, Latviji, Litvi, na Cipru, Nizozemskem, Portugalskem in Islandiji. Pri trinajstih na Danskem in 80 odstokov učencev na Švedskem, medtem ko imajo obvezni drugi tuji jezik pri štirinajstih na Madžarskem in pri petnajstih na Finskem.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
luky68
# 10.06.2013 ob 14:56
Otroci, učite se tujih jezikov, če bo šlo tako naprej jih boste prokleto rabili.
sportivko
# 10.06.2013 ob 15:00
Največji problem je to, da svaka vlada spreminja učni program - medgeneracijska razlika 10 let ima tako 2 popolnoma drugačna pogleda na izobraževanje. Vi se dobesedno igračkate s tem.
zekinho
# 10.06.2013 ob 14:44
Med argumenti proti je bila tudi neustrezna usposobljenost učiteljev.
No, ta pa je rahlo bosa...
zuco
# 10.06.2013 ob 15:15
Mimogrede to učenje tujih jezikov v šolah je zelo neučinkovito.
Sam sem imel v šoli kakih 8 let angleščino. V takratnih letih pa sem veliko bolj obvladal italijanščino, zgolj z gledanjem risank in večkratnim obiskom sosednje države.
Angleščine pa sem se resno naučil šele ko sem se za eno leto preselil v Kanado.
Toliko o učenju jezikov v šolah.


Se strinjam, to pa zato ker so načini poučevanja totalno zgrešeni. Jezika se ne moreš učit tako da se piflaš, naučiti se ga moraš tako da ga slišiš, da ti pride v kri. Ogromno pravil s katerim utrujajo učitelji je totalno nepotrebnih. Ampak nam dol visi za te stvari. Kot sem že mnogokrat omenil. Brez vizije in brez ciljev. Namesto da bi delali na tem da bi naši otroci v globalnem svetu znali čedalje več delamo na tem da jih z butasto socialisitčno ideologijo fotramo. Torej uči se da boš znotraj povprečja.
Hanibal
# 10.06.2013 ob 15:17
Največji problem je da je Slavko Gaber z svojimi fantastičnimi idejami uničil naše osnovno šolstvo pika
MIRNČAN
# 10.06.2013 ob 15:02
Jaz pa ne vidim slabosti v dveh obveznih tujih jezikih. Več znaš več veljaš.
VinBencin
# 10.06.2013 ob 15:02
JosephBerger
EU lahko tudi razpade. Ampak združenje Slovenije z najbolj zaostalimi republikami na evropskem kontinentu bi bil pa samomor.
the angerfist
# 10.06.2013 ob 15:02
Tudi sam sm za 2 tuja jezika tako v osnovnih šolah kot v srednjih.
Valuk_
# 10.06.2013 ob 15:04
Mislim, da bi moral biti nujno tudi drugi obvezno.

To je vedno največji kapital. Brez slabe vesti, bi lahko kak drug predmet zmanjšali.
janezdolzan
# 10.06.2013 ob 15:00
Drugi tuji jezik je lahko res le izbirni, saj nismo vsi za vse....
bistveno pa je, da dobro znajo angleščino, da znajo neodvisno dobiti informacije in znanje tudi iz sveta.
VinBencin
# 10.06.2013 ob 15:09
Mimogrede to učenje tujih jezikov v šolah je zelo neučinkovito.
Sam sem imel v šoli kakih 8 let angleščino. V takratnih letih pa sem veliko bolj obvladal italijanščino, zgolj z gledanjem risank in večkratnim obiskom sosednje države.
Angleščine pa sem se resno naučil šele ko sem se za eno leto preselil v Kanado.
Toliko o učenju jezikov v šolah.
zuco
# 10.06.2013 ob 15:05
Neumnost ki ji ni para. Jaz sem mislil da bodo še kakšnega dodatnega uvedli. Ne vem Kitajščino, Španščino. Pa morali bi zmanjšati odvečni balast pri določenih drugih predmetih. ampak pri nas je itak narobe svet. Jezikov bo treba znat čedalje več. To je dejstvo
Arndovia
# 10.06.2013 ob 14:58
Jeziki so ključni v teh časih!!! Obvezno drug tuji jezik imet v OŠ :(
margerita
# 10.06.2013 ob 22:21
Ko prebiram "fantastične" prevode naših prevajalcev predvsem na televiziji (kabelskih in komercialnih), me bolj zaskrbi znanje materinščine kot tujega jezika, vsaj glede na "slovenske" stavke, ki jih prebereš v podnapisih. Strukture kot so: ne rabiš povedati, zmagati tekmo, boste napisala in povedala, stricov, nadimek, sonarodnjak, da o višji matematiki, ki se ji reče sklanjanje samostalnikov mati, hči, otroci ter ločevanje med glagoloma moči in morati niti ne govorim... Pa nisem slovenistka, samo osnovno in srednjo šolo sem naredila. Pa vmes kakšno knjigo prebrala. Če znaš svoj jezik dobro, ti noben tuji (vsaj evropski) ne bo problem.
think tank
# 10.06.2013 ob 16:31
z uvedbo srbohrvaščine, ki naj bi bila obvezni prvi tuji jezik, bi se dalo veliko prišparati... zadeva je zelo uporabna, če vemo da srbohrvaščina združuje 4 jezike (srbščino, hrvaščino, bošnjaščino in črnogorščino). v enem letu bi pridobili kakšnih 50 000 poliglotov... potem še kakšna albanščina, pa smo zmagali....
Nikec3
# 10.06.2013 ob 16:13
Če ne znaš Nemško pač težje pobegneš v Avstrijo pred Slovenskim 22% DDV-jem.
7up
# 10.06.2013 ob 15:34
Novi "ukrep" proti begu možganov ;)
magjack
# 10.06.2013 ob 15:03
debilno ... ni to gospodinjstvo dragi strokovnjaki...
pinto55
# 10.06.2013 ob 22:04
Za 30 % otrok iz mestnih šol je že slovenščina prvi tuji jezik.
dory
# 10.06.2013 ob 15:49
Jaz sem pa za uvedbo predmeta iz bontona in medčloveških odnosov. Kot so že omenili prejšnji - sistem učenja jezikov je čisto zgrešen. Vi otroka učite slovenščine s pravili? Dajte no, za mano je 10 let učenja nemščine, znam vsa pravila, z nemcem se pa na ulici ne bom znala zmenit nič. Preverjeno. Manj predmetov, pa tisti manj raztreščeno in smiselno!
themetun
# 10.06.2013 ob 15:08
Boste na ta način kaj prihranili? Škoda, da to počnete na račun znanja otrok.
Mateo
# 10.06.2013 ob 15:05
Iz proračunskih sredstev za šolstvo se financirajo te in one stvari. Zakaj odškrniti denar ravno za tuje jezike?!
Samo z odprtostjo v svet je mogoče naprej. Ali pa gre za politiko zagledanosti v svoj popek in pomikanja proti Balkanu?
Henrik
# 10.06.2013 ob 23:31
Vlada potrebuje butaste in neuke državljane.
ReDBik
# 10.06.2013 ob 19:29
Nav ol kids ar gojng tu tok lajk Alenka
melanholik
# 10.06.2013 ob 15:25
Edino pravilno. Poglejte koliko otrok dejansko dobro zna že tisti tuj jezik, ki se ga učijo. Raje se dobro naučit samo en tuj jezik, kot pa se učit dva in ne znat nobenega. Tisti, ki so za to bolj nadarjeni, pa se seveda še vedno lahko učijo tudi več.
zemljemerec
# 10.06.2013 ob 18:59
Pa saj lahko ukinete tudi slovenski jezik...za dva milijona ljudi je to hudičevo drag hec...nihče čez mejo ga ne razume, kaj šele v svetu... TV in Radio pa tako 18 ur predvaja vse kar je iz Amerike.
veza
# 10.06.2013 ob 18:13
PRAVILNO

drugi tuj jezika naj bo izbirni, kaj je eno in isto!
Vsi sposobni se ga bojo učili, zakaj bi imeli nekateri težave zaradi učenja drugega jezika, ki ga nikoli ne bojo potrebovali??
In še nekaj, naše šole ne znajo učiti jezike, niti materinega še manj tuje, težjo in težijo s pravili in izjemami in posebnostmi, namesto da bi učili tisto, kar navadni ljudje rabimo!
poloneja
# 10.06.2013 ob 17:27
Nemčija je naša dolgoletna najpomembnejša zunanjetrgovinska partnerica mi se pa v OŠ ne učimo nemščine!! Žal nimamo nobene strategije za prihodnost.
A*
# 10.06.2013 ob 16:11
Dokler imaš dobre učitelje, je predmetnik manj pomemben. Če pa so učitelji slabi, potem ne gre nikamor. Pri nas so nekateri učitelji slabi, nekateri pa dobri. Problem je, da zaradi zaščitniških zakonov in sindikatov slabih učiteljev na osnovnih in srednjih šolah ne morejo odpustiti.
mokanje
# 10.06.2013 ob 15:45
Glede nato kakšne imbecile Slovenija izobražuje je bolje, da šole zaprejo in učence preselimo čez mejo v Avstrijo.
Zheega
# 10.06.2013 ob 21:29
Da pa ne bo pomote, sem še vedno mnenja, da je za majhen narod znanje jezikov ključnega pomena, sploh za našega, ki si mednarodno identiteto šele vzpostavlja. Začeli smo dobro in škoda bi bila to zavreči, če ni res nujno. Če pa seveda to pomeni, da bo več denarja in prostora za druge ključne veščine, ki so morda bolj "vsebinske" narave kot jezik, recimo informacijska in računalniška pismenost, ali celo programiranje ter statistika, pa odločitev morda celo pozdravljam :)
svito-estante
# 10.06.2013 ob 20:38
Naj ukinejo še matematiko, fiziko in kemijo.. Pol pa vse poslat na FDV! Se pa obnašamo kot, da se bodo Kitajci in Rusi začeli učiti našega jezika.. Bomo ratali podalpsko pleme ali kaj? Naj se nadobudnežem omogoči čim več znanja že v osnovi!
malidelnicar
# 10.06.2013 ob 20:28
Slovenska logika: "Mi prićamo srpski, nije nam loše! Idet ćemu o Beograd gdje su poslovi."

Šalo na stran: Slovenci sicer angleško znamo, sem pa slišal ocene da pri visokih političnih in gospodarskih kadrih velikokrat celo znanje nemščine (s katerim se hvalimo) ni zadovoljivo, da o francoščini, španščini, ruščini, portugalščini (Brazilija!!!) ne govorim. Italijanščino obvladajo Primorci medtem ko za ostale Slovence tega ne moremo trditi - je pa večji procent znanja italijanščine lahko tudi ena izmed strateških prednosti države.

Drugi jeziki razen angleščine so blazno pomembni.

Pred mesecem dni je Delo objavilo intervju z enim od slovenskih hitrorastočih podjetij - Duol. Direktor je hladen kot špricer rekel: "Angleščina sicer je pomembna, a pri nas je praktično na istem delovnem nivoju ruščina, trenutno pa iščemo nekoga z znanjem arabščine, da bi prodrli na ta trg."

Švicarji kot primerljivo majhna država imajo blazno visoke kriterije za njihove diplomate in gospodarske kadre, ki lahko pogosto suvereno preklapljajo minimalno med angleščino, nemščino in francoščino, seveda je pri nekaterih zraven tudi italijanščina. In zato se tako dobro znajdejo v mednarodni areni.

Ob osamosvojitvi smo imeli srečo, ker smo takrat imeli nekaj netipičnih jugo diplomatov po svetu, ki so znali več kot samo srbohrvaško in polomljeno angleščino in smo lahko nekaj ključnih kadrov hitro lahko razposlali po svetu - od Pariza, Rima, Berlina, Moskve, do Brazilije, Japonske in Kitajske.
Sedaj pa imamo problem, ker kvaliteta diplomatov nove generacije pada.
Čepa govorimo o gospodarskem kadru sem bil sam nekajkrat negativno presenečen kako polomljeno so nekateri direktorji govorili anglečino, ko se je pa prešlo na nemčino je bila to katastrofa ali pa se jim je v celoti ustavilo.

Torej da povzamemo: JEZIKI so za MALO NACIJO RESNA STVAR. in ta poteza vlade je resen korak NAZAJ.
Trombocit
# 10.06.2013 ob 20:06
Drugače pa bi v osnovni šoli dodal eno uro slovenščine, eno uro matematike (ali fizike), ter v devetem razredu 2 uri na teden programiranja. Lahko je nek osnovni jezik, samo toliko da otroci malo spoznajo programerski način razmišljanja.

Se strinjam, namesto da do onemoglosti drkajo stavčne člene bi se lahko učili več tehnike, programiranja, gospodinjstva...
nerd.
# 10.06.2013 ob 17:55
EJ ta država gre na raven KAMBODŽE!
poznavanje dveh relevantnih jezikov, navadno govorim o ANG+NEM, je minimalni standard kakršnega koli udejstvovanja na evropskem in svetovnem nivoju, če drugega ne obvlada človek, vsaj pasivno da ve o čem se gre...
pa kaj bi se čudil, saj itak lahko pričakujemo uvedbo srbohrvaščine kot prvega domačega jezika, glede na Zokanovićevo računalniško pismenost pričakujem v kratkem tudi BOJKOT imperialističnih produktov apple in ostale računalniške navlake, kdo to sploh potrebuje????
blef
# 10.06.2013 ob 16:47
Učite se nemščine, da boste preživeli, ne pa "lako čemo".
melanholik
# 10.06.2013 ob 16:05
sonce12

# 10.06.2013 ob 16:02
Prijavi neprimerno vsebino
Delajo vse, kar jim ni treba, sigurno je bolje da imaš čim več jezikov, kot pa da se učijo slovenščino, sociologijo, naravoslovje, psihologijo,.....

Narobe. Če nič ne veš, ti vsi jeziki tega sveta ne bodo nič pomagali, ker v njih ne boš mogel ničesar povedat.
amfora
# 10.06.2013 ob 15:55
hanibal :
Z SVOJIMI = pravilno S SVOJIMI
Največji problem je, da se otroci ne naučijo slovenščine, ker je ne znajo učitelji.
Če poslušate doktorje slavistike, ki nastopajo v medijih in ne poznajo osnovnih pravil slovnice,
je povsem jasno, da je slovenščina ogrožena.
zozozo
# 10.06.2013 ob 15:16
@sportivko - Največji problem je to, da svaka vlada spreminja učni program - medgeneracijska razlika 10 let ima tako 2 popolnoma drugačna pogleda na izobraževanje. Vi se dobesedno igračkate s tem.

To je problem na vseh področjih. Vsaka vlada bi skoz vse reformirala, najpogosteje kar na pamet. Saj niti zasebna podjetja ne morejo tako v miru delati, kaj šele javni uslužbenci.
Forex
# 10.06.2013 ob 15:09
Standardi in normativi? In vse je tiho? Zakaj že????
kimi12345
# 10.06.2013 ob 23:09
Glede na to na kakšnem položaju leži Slovenija, bi morali dejansko spodbujat čim več tujih jezikov v šoli, ker bi ravno znanje tujih jezikov pomenilo ključno konkurenčno prednost v prihodnje oz. to pomeni že sedaj v prihodnje bo pa še bolj.

Sicer pa moram reči, da je bilo učenje tujih jezikov ko sem jaz v OŠ hodil katastrfoalno z vidika pedagoškega dela. Sem se uči v Nemčiji pred par leti še en tuji jezik(med študijem) pa lahko rečem, da je bil pristop povsem drugačen veliko več komuniciranja, drugačen pristop do učenja. Ne pa v Sloveniji kjer se do onemoglosti nabija gramatiko, da jo človek zasovraži. Ko je pa treba govorit pa noben ne zna, ker se je v glavnem učil samo gramatiko.
Milkijevizakladi
# 10.06.2013 ob 18:59
Nič proti 2., tudi 3. tujemu jeziku v OŠ.
Ampak. Otroci dvojine ne uporabljajo več, če že, zelo napačno.
(npr: midve BOVE šle, vidva BOTA šla,..)
Tudi rodilnik je bolj izjema kot pravilo.

Ne rečem, jezik se spreminja in prav je tako.
Pa vendar. Pravilno izražanje in komuniciranje v maternem jeziku naj bi bila osnova.
janezdolzan
# 10.06.2013 ob 16:28
@rolj
Katastrofa. Ni denarja, povejte v enem stavku. Otrok se je sposoben na igriv nacin tekom os nauciti vsaj tri tuje jezike. Znane so raziskave, da mu to dvigne IQ za kar nekaj odstotnih tock. To je enostavno dar, ki ti podari sirino, sposobnost znajt se v svetu, priti blizu tuji kulturi in ljudem, poklicno napredovati...

Spet drugi se pritožujejo, da se morajo otroci že tako preveč učiti in da so šolske torbe pretežke itd...Nikoli ni prav...

Da pa niso vsi za vse pa preprosto ni res, gre za lazni mit, katerega zrtve so mnogi, ki tezko sedijo za mizo in se po matematicnem principu gulijo 'ein guter Schüler, eines guten Schülers, einem ....' Katastrofa.... Pa bi se revezi, ki jih je zlorabljala frontalna metoda z drugacnim pristopom brez tezav spopadli z jezikom (intuitivno ucenje, gibalne vaje, glasbeni vlozki, danes npr. soocanje z realnimi situacijami preko interneta ipd.). Res je, niso vsi za vse metode, za jezik naucit na uporabni, prakticni ravni pa je vsak (neke vrste jezikovno odlicnost dosegajo pac res le nekateri), sicer bi bilo kake 1/4 populacije mutaste in ne bi govorili niti v maternem jeziku. Pa ni tako. Hecno, a ne?

Ja, no potem pa veliko uspeha pri uvajanju novih metod...In če praviš, ni vsaka METODA za vse, kako pa boš prikrojil za vsakega učenca lastno metodo? Se bodo učili individualno? Je denar tudi za to? Morda, pa potem starši lahko poskrbijo za svojega posebneža in mu plačajo prilagojen tečaj?

Pa ne mislit, da samo kritiziram, če veš kako to praktično rešit, se priporočam.
elmarco
# 10.06.2013 ob 16:26
KLASIKA SLOVENSKE DEBILNOSTI, govorite "modreci" kako je treba biti v korak s časom, kako moramo biti konkurenčni, kako so tuji jeziki pomembni; potem pa ukinete drugi tuj jezik, pod stroškovno ukano, da se bodo lahko učili, kot izbirni predmet. Pa povejte ob tem, da če bo prijav preveč, da bodo težko vsem omogočili "pouk". Seveda gre v večini primer ov za NEMŠKI jezik, ki bi omogočal našim mladim, da čim prej zapustijo to gnilo državo. Se bo potrebno spet samostojno za to odločiti, pa smo spet pri denarju...
Nikec3
# 10.06.2013 ob 16:14
Brez slabe vesti, bi lahko kak drug predmet zmanjšali.

Katerega naprimer?
AtomX
# 10.06.2013 ob 15:46
Tisti ki mislijo iti v gimnazijo ga bodo zagotovo vzeli samo meni gre bol na živce da je na večini osnovnih šol kot drugi tuji jezik možena samo nemščina. Drugo pa ponavadi kakšen tečaj in treba še plačati.
inverzija
# 11.06.2013 ob 00:56
Samo znanje jezika še nič ne prinaša. Pri nas imamo dosti mladih, ki solidno govorijo en ali dva tuja jezika pa jim to prav nič ne pomaga. Pri nas in v tujini podjetja iščejo ljudi, ki so strokovno izobraženi, ki znajo nekaj narest, ustvarit. Tisti, ki se odloča za delo v tujini naj ima vsaj neko osnovno znanje jezika. V 1 letu bivanja v tujini pa se naučiš "šprehanja" več kot v vseh letih osnovne in srednje šole.
Strinjam se s tistim, ki je napisal "Če nič ne veš, ti vsi jeziki tega sveta ne bodo pomagali, ker v njih ne boš mogel ničesar povedat".
mooodeeel
# 10.06.2013 ob 21:21
To je neumnost! Tako majhen narod smo da je poznanje tujih jezikov nekaj najpomembnejšega! S slovenščino si ne moreš v tujini pomagat nič, je pa pomembno, da jo vzdržujemo kot naš narodni jezik. Torej se že po defaultu moramo naučiti en jezik več kot npr. nemci, francozi, španci, angleži. In tudi nemci se učijo vsaj enega tujega jezika in posledično že takoj znajo vsaj dva velika jezika...
zms
# 10.06.2013 ob 21:04
Narod mora biti hudo zaplankan in skregan, da mu lahko vladaš! (npr. KP -oziroma kučan in njegovi pajdaši) To ni moderna evropska levica, to so stari komunisti, kateri že vseskozi vlečejo niti iz ozadja. Oni so uničili Slovenijo. Tolkli bodo svojo bitko do zadnjega diha.
karantanc9
# 10.06.2013 ob 20:35
nekdo se je ustrašil da bodo vsi diplomanti v tujino pobegnili in ne bo zanjkalo ljud s 7.stopnjo ki bi delali za 700€ na mesec.

Kar se pa tiče tega da niso jeziki za vse, pa bo imel pač tak učenec oceno 2 kje pa piše da more najslabši vsaj 4ko dobit da se ne bo hodila mama v šolo bunit.
Tuji jeziki ti dajo dodatno svobodo in zelo pašejo v koncept EU in bolonjskega sistema študija. Tako da slaba odločitev.
Kazalo