Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 21 glasov Ocenite to novico!

Poudarki

  • Primeri Štihec, Janković, Vaskrsić
false
V uvodu je Vinko Gorenak (SDS) povedal, da so sprejem priporočila predlagali, ker je v zadnjih letih prišlo do vrste primerov, v katerih so sodniki, tožilci in policisti prekoračili in zlorabili pooblastila, kar so v priporočilu tudi podkrepili z nekaterimi odmevnimi sodnimi primeri. Foto: DZ/Barbara Žejavac

DZ: Različen odnos poslancev do domnevnih zlorab v sodstvu in policiji

Izredna seja Državnega zbora
11. oktober 2017 ob 08:47,
zadnji poseg: 11. oktober 2017 ob 21:43
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Poslanci na zahtevo SDS-a in NSi-ja na izredni seji razpravljajo o zlorabah v sodstvu in organih pregona. Glasovanja na koncu ne bo, saj je vse točke predlaganega priporočila že v ponedeljek zavrnil odbor za pravosodje.

V opozicijskih strankah SDS in NSi so državnemu zboru predlagali sprejetje priporočila, saj so po njihovih trditvah v zadnjih letih sodniki, tožilci in policisti v več primerih prekoračili in zlorabili svoja pooblastila.

V uvodu je Vinko Gorenak (SDS) povedal, da so sprejem priporočila predlagali, ker je v zadnjih letih prišlo do vrste primerov, v katerih so sodniki, tožilci in policisti prekoračili in zlorabili pooblastila, kar so v priporočilu tudi podkrepili z nekaterimi odmevnimi sodnimi primeri.

Sodiščem je Gorenak poočital dvojna merila. Kako je mogoče, da je bilo podjetje Eko - park iz Lendave, ki je v predsedniški volilni kampanji leta 2012 kandidatu Danilu Türku nezakonito nakazalo 1500 evrov, za to kaznovano zgolj z opominom, neko društvo, ki je zdajšnjemu županu Andreju Fištravcu na enako nezakonit način nakazalo 100 evrov, pa je bilo kaznovano s 5000 evrov kazni, se je vprašal.

Na dvojnost meril sodišč po njegovih besedah kaže tudi primer Zorana Vaskrsića, ki mu je sodišče zaradi zgolj 124 evrov osnovnega dolga rubilo hišo. Na drugi strani pa je bilo podjetjem v lasti družine ljubljanskega župana Zorana Jankovića odpisanih 16 milijonov evrov dolga. Prepričan je, da sodišča tistim, ki so na pravi strani, sodijo tako, drugim pa drugače.

Postopki niso pravični
Po besedah Ive Dimic (NSi) navedeni primeri in drugi primeri iz priporočila "več kot očitno kažejo, da sodni in drugi postopki velikokrat niso vodeni po načelih pravičnosti in odgovornosti, kar je temeljni pogoj za pravno državo".

Na eni strani imamo posameznike, ki so zelo hitro obtoženi in obsojeni, pa je potem sodba razveljavljena, na drugi strani pa posameznike, pri katerih kljub obilici dokazov do sojenja sploh ne pride ali pa postopki na policiji in tožilstvu zoper njih potekajo zelo počasi, je dejala.

Ministrstvo: Gre za posamične primere
Državna sekretarka na ministrstvu za pravosodje Tina Brecelj je v predstavitvi stališča vlade ocenila, da na podlagi posameznih primerov ne moremo zavzeti stališča, da je delo sodstva in organov pregona vse povprek alarmantno in škandalozno. "V kolikor bi bilo stanje v sodstvu res tako kritično in polno zlorab, bi to kazali tudi podatki," je dejala.

Po prepričanju Dušana Radiča in poslanske skupine SMC-ja gre v primerih, ki jih navajajo predlagatelji, "za butični izbor s ciljem širjenja nezaupanja v organe pregona in sodno vejo oblasti". Opozoril je, da je "zaradi napak posameznikov nedopustno obtoževati vso sodstvo".

V DeSUS-u po besedah Marjane Kotnik Poropat ne morejo mimo "dejstva, da gre pri priporočilu za še en poskus političnega obračuna s pravosodnim ministrom Goranom Klemenčičem ter mnogimi drugimi znanimi političnimi obrazi". "Razprava kaže na to, da gre zgolj za nadaljevanje škodljive in nevarne kampanje spodkopavanja zaupanja v sodstvo," je dejala.

Lustracija ni ustrezna
"Strinjamo se, da je treba narediti več in stvari izboljšati, vendar lustracija ni ustrezen način za to," je v predstavitvi stališč poslanskih skupin dejal Matej T. Vatovec (Levica). Prava pot po njegovi oceni je, da "rešujemo probleme, ki so očitni", med drugim, da se popravi sistem imenovanja sodnikov.

Stanje je "fluidno"
Bojan Dobovšek je v imenu poslanske skupine nepovezanih poslancev ocenil, da je stanje v sodstvu "fluidno", to pa lahko preseka le sodstvo samo, ki mora poskrbeti tudi za videz nepristranskosti. Glede tožilcev je ocenil, da je treba spremeniti koncept dela in preverjati njihovo uspešnost.

Sistem, ki ni bil reformiran
Janez Janša
(SDS) je zavrnil navedbe, da se v sodstvu in organih pregona pojavljajo zgolj posamezni ekscesi. "Ne gre za posamične ekscese, ki se dogajajo povsod, ampak za rezultat nekega sistema, ki nikoli ni bil reformiran," je dejal.

"Če pogledam skozi prizmo današnjega delovanja sodne veje oblasti, zelo jasno vidim, da je Slovenija država, kjer obstajata dva seznama. Na enem seznamu so navadni smrtniki, za katere se zahteva dosledno spoštovanje zakonov, na drugem seznamu pa so ljudje, ki so zaščiteni, čeprav eklatantno kršijo slovensko zakonodajo," je menil Jožef Horvat (NSi).

Ogrevanje pred interpelacijo
Teja Ljubič
(SMC) je predlagateljem nasprotno očitala, da komentirajo sodne odločbe na podlagi splošnih informacij. "Ne mislim, da se o posameznih sodnih zadevah ne sme govoriti ali da se jih ne sme komentirati, sporno pa je, da jih komentiramo, četudi o njih nismo podrobno seznanjeni oziroma sodimo zgolj na podlagi informacij iz medijev," je dejala.

Igor Zorčič (SMC) je ocenil, da je današnja seja "nekakšno ogrevanje pred interpelacijo, ki je bila vložena zoper ministra za pravosodje" Gorana Klemenčiča. "Ob tem ocenjujem, da predlagatelj pri tem ni najbolj prepričljiv," je dodal.

VIDEO
Razprava o domnevnih zlorabah v sodstvu in pri organih pregona
A. S., G. C.
Prijavi napako
Komentarji
penzl
# 11.10.2017 ob 09:09
Vlada je sicer prepričana, da je priporočilo nepotrebno, saj statistika ne kaže, da bi bile zlorabe v sodstvu in organih pregona sistemska težava, prav tako tega ne nakazujejo presoje mednarodnih institucij.

Nič ne vidim, nič ne slišim, nič ne rečem.
ikacbe
# 11.10.2017 ob 19:44
Gleda, prenos izredne seje....Naštel sem 20 sedečih v parlamentu, morda kakšen več....In kje ostali služijo svojo plačico???
firtoh
# 11.10.2017 ob 12:34
Naši mandarini ,ki so spisali kazenski zakonik in v 25 letih vnašali spremembe členov,so tisti,ki bi morali odgovarjati.Zakonik ,ki je napisan tako,da nekaterih dejanj(gospodarstvo) sploh ni vključeval ali pa je bil napisan na kožo kršiteljem.Primer;delavec je do pred kratkim moral dokazovati naklep delodajalca,ki mu ni izplačal plač in prispevkov.
Prvi kazenski zakonik v novi državi je bil potrjen pod Drnovškovo vlado 1994,ko je bil minister Kozinc,drugi pa 2008 pod Šturmom,se pravi pod Janševo vlado.
felipesko
# 11.10.2017 ob 11:09
pobrisan
Janša je točno pojasnil vse premoženje. Samo nekateri tega nočete slišat.

HahahaTale pa je jagerska..........haha
šurda
# 11.10.2017 ob 10:12
ZAKAJ pa SDS in N.SI izpuščata NKBM ???
Bubbles
# 11.10.2017 ob 22:23
če prihaja do takšnih napak bo treba enkrat končno iskati osebno odgovornost pri nesposobnih uradnikih, sodnikih tožilcih in še kje.....doživljenska izguba službe v javnem sektorju oz vseh ustanovah kjer je ustanoviteljica ali lastnica država bi zadostovala kot kazen v primeru takšne malomarnosti....
amigo
# 12.10.2017 ob 08:44
Različen odnos poslancev do zlorab. To je razumljivo, saj so mnogim ravno "sodne zlorabe" omogočile, da so sploh postali poslanci.
forhand
# 11.10.2017 ob 23:44
Tožilstvo in sodstvo obravnava ljudi na državljane prvega in drugega reda. Tistega sodnika,ki je zaradi 124 Eur dolga dal hišo na dražbo in jo prodal, bi morali takoj odstraniti in ga poslati v norišnico.
Viljamus
# 11.10.2017 ob 19:09
Edino pravilno. Ukinit trajni mandat sodnikom. Uvesti minus točkovanje za vsak evro, ki ga uspešno izpodbijejo prek evrospkega ali ustavnega sodišča. Vse ima ime in piimek. Pa naj si pogledajo statistiko uspešnosti našega sodstva na EU ravni.
SamoRes
# 11.10.2017 ob 10:27
šurda
# 11.10.2017 ob 10:12
ZAKAJ pa SDS in N.SI izpuščata NKBM ???

Zato.
http://www.rtvslo.si/slovenija/dokumenti-ne-lazejo-kovacic-z-janso-o-milijonskem-hrvaskem-poslu/364034
SamoRes
# 11.10.2017 ob 10:17
Te teme seveda ne bodo dali na vrstni red, toda edina zloraba pravosodja se mi zdi zastaranje zadeve Patria s pomočjo ustavnega sodišča, ko vemo, da v Avstriji sedi v zaporu človek, ki so mu dokazali:

Kot piše v sodbi avstrijskega vrhovnega sodišča, je "DI Hans R*****, ki ga je gnala želja po dobičku, sprejel odločitev, da s podkupovanjem pristojnega slovenskega politika, in sicer s posredovanjem 900.000 evrov Jožetu Z kot posredniku Ivana J*****, vpliva na razpisne pogoje v korist P*****".
kotzi
# 12.10.2017 ob 09:14
haha..vsi jamrate cez sodstvo ..ko je pa seja..se pa ne strinjate s tem..ja ok..ne pol jamrat...ne jamrat slovenci....aha..kako je kaj s tisto poslanko smc iz trbovelj ki je oskodovala center za socilano delo....vse stoooji...hahahha
kotzi
# 12.10.2017 ob 09:12
Je Klemencic ze odstopil..se ne..kako to da ne...je odgovoren za farso tozilstva v zadevi jankovic...torej odstop bi bil dobrodosel...ko je bil sef kpk je vse pozival k odstopu..zdaj pa ne cuti odgovornosti...hmmm...s
aktivist
# 11.10.2017 ob 20:08
Jansa, jankovic, krkovic, kangler, popovic, itd. Ko bodo te osebe zaprte bom verjel v pravno drzavo.
metro
# 11.10.2017 ob 19:00
Kdo je že rekel,ko je ocenjeval naše sodstvo-Niso strokovni in premalo delajo.
komsomolec
# 11.10.2017 ob 17:12
janševi spet delajo propagando in nakladajo brezveze.
tapravi ja... XD
veza
# 11.10.2017 ob 09:04
Zakaj ne razpravljajo o tem v sodniški zbornici ali kaj že imajo, kdo bo poslušal ponavljanje ene in iste zgodbe, ki jo vsi poznamo.
Zakone pa so sprejemali v DZ, a prejšnji sklici, če je treba kaj spremeniti, pa naj pridejo s konkretnimi predlogi na dan takoj, mlatenje prazne slame ne bo prineslo sprememb.
QUENDI
# 12.10.2017 ob 10:44
.... "zaradi napak posameznikov nedopustno obtoževati vso sodstvo".......pa se Napake prepoznajo in odpravijo?......
borkov
# 11.10.2017 ob 09:08
Vsak naj najprej pomete pred svojim pragom. Zoki bo šel v zapor takrat, ko bo Janša pojasnil od kod mu premoženje. Tako je pač to pri nas.
Upam pa, da bodo kdaj razpravljali o zlorabah ljudstva s strani skorumpiranih in pokvarjenih politikov, ki na stroške davkoplačevalcev sestankujejo izključno zaradi osebnih obračunavanj in lastnih koristi.
amigo
# 12.10.2017 ob 09:33
Slovenija dežela korupcije in kriminala belih ovratnikov. Nekdanji uslužbenci udbe kot sodniki in tožilci preganjajo politične nasprotnike. Primer Kanglerja v Mariboru. Kdo naj pri takšnih "pravosodnih organih" verjame v to državo in njene institucije. Sodnik je podal javno izjavo, da je njegov cilj da prepreči politično udejstvovanje kanglerja. Pa to je jasna kršitev ustave, seveda če ustava za naše kriminalno-sodne organe še sploh obstaja.
rumalina
# 12.10.2017 ob 08:01
Odobravam današnjo kadrovsko zasedbo v pravosodju, vendar so prenekateri na napačni strani rešetk.
fah-q
# 11.10.2017 ob 23:37
no, pa na one mednarodne "založene depeše" naj ne pozabijo...

:)
pokemonfan
# 13.10.2017 ob 00:22
Klemenčič naj odstopi takoj! Minister je odgovoren za pravosodno farso v tej državi! In Jankovića naj pošljejo sedet na Dob ! Vse ostalo je bla,bla,bla....
galoper
# 12.10.2017 ob 12:10
Vsebina kaže na znižano stopnje varnosti v naši državi.
danimmc
# 11.10.2017 ob 11:42
1.1 Primer Roberta Fojkarja
1.2 Primer Zorana Vaskrsića
1.3 Primer Franca Kanglerja
1.4 Primer Antona Štihca
1.5 Primer Andreja Magajne
1.6 Primer Zmaga Jelinčiča Plemenitega
1.7 Primer Alenke Bratušek
1.8 Primer Patria

2.1 Primer Zorana Jankoviča
2.2 Serijsko padle ovadbe zoper Roka Furlana
2.3 Primer Zalar, Fišer, Škrlec
2.4 Primer višje državne tožilke Dragice Kotnik

3.1 Stališča nekdanjega predsednika Vrhovnega sodišča RS Branka
Masleše v zadevi Patria
3.2 Primer Gorana Klemenčiča

4.1. Primer Gorana Klemenčiča in Roka Pr
aprotnika
4.2 Primer Harija Furlana
4.3 Primer Draga Škete
4.4 Primer Draga Kosa
4.5 Primer Antona Ropa

1.9 Primer Martina M. Cvikla

4.7 Primer Marjana Fanka
MZ
# 12.10.2017 ob 06:46
"Strinjamo se, da je treba narediti več in stvari izboljšati, vendar lustracija ni ustrezen način za to"

Saj...ravno zaradi tega nas že skoraj 30 let tare problem, ko se nikakor ne moremo znebiti tistih na vrhu, ki se vlečejo še iz prejšnjega sistema (no...večinoma so se prebarvali v nevemkakšne demokrate, v bistvu pa je samo volk oblekel ovčjo kožo).

Zdaj...če Slovenci tega ne bomo znali narediti sami, bo to prej ko slej namesto nas naredil kdo drug. Samo v takem primeru bomo spet pod oblastjo nekoga dugega.
galoper
# 11.10.2017 ob 16:51
V bistvu je to iniciativa za posodobitev predpisov, da se takšni in podobni dogodki ne bi ponovili, le levica jih noče pravilno tolmačiti. Morda ne razumejo?
Šentvid
# 11.10.2017 ob 16:41
Perfiden poizkus rehabilitacije pravomočne obsodbe v primeru Patria .
Kaj pravi ; Institut pravnih posledic obsodbe
-(Prvi odstavek 79. čl . KZ1 ), prenehanje ali izguba obstoječih pravic .
-(Drugi odstavek 79.čl.KZ1 ) , prepoved pridobitve funkcij v obdobje petih let .
Zadeva ptria je zastarala obsodba ostaja in mora biti evidentirana v osebne podatke obsojenca .
Zakonodaja mora veljati enako za vse , ali smo pravna država ?
Mijalko Rasnički preess
pobrisan
# 12.10.2017 ob 08:39
galoper

V bistvu je to iniciativa za posodobitev predpisov, da se takšni in podobni dogodki ne bi ponovili, le levica jih noče pravilno tolmačiti. Morda ne razumejo?
--------------------

Razumejo, razumejo. Njim trenutno stanje odgovarja, saj je večina sodnikov in tožilcev njihove politične usmeritve. Zato na levici redko katera sodba doživi uspešen konec.
no72
# 11.10.2017 ob 17:08
Na konkretne očitke o skorumpiranih primerih v sodstvu z imeni in priimki, se levičarska koalicija brani " z zmanjšanjem sodniških zaostankov, upadu števila sodnikov, boljšem delu sodnikov v zadnjem času..."
Kot bi bil dijak s strani profesorja zemljepisa vprašan o gospodarstvu Avstrije, dijak pa bi mu nakladal o avstrijskih smučiščih, da je Avstrijo v enem letu obiskal petkrat, zato zasluži dobro oceno iz geografije. To je ogledalo mizerne stopnje vladne koalicije. Dobro, da to sramoto lahko spremlja cela Slovenija.
Grims in Gorenak sta jih dobesedno osmešila...
dingdong
# 11.10.2017 ob 10:01
Spet seja državnega zbora, namenjena samopromociji osebne stranke Janeza Janše in ničemur drugemu. Neskončne litanije o "drugorazrednih državljanih", ubogi opoziciji, ki jo preganjajo itd. itd. itd. Predstava za vernike....
pobrisan
# 11.10.2017 ob 09:41
borkov

Vsak naj najprej pomete pred svojim pragom. Zoki bo šel v zapor takrat, ko bo Janša pojasnil od kod mu premoženje. Tako je pač to pri nas.
--------------

Janša je točno pojasnil vse premoženje. Samo nekateri tega nočete slišat. Zoki ne bo šel v zapor vse do takrat (po njegovi izjavi) dokler bo kontra Janši. Sicer pa je treba naše sodstvo temeljito reformirat. Trajni mandat sodnikov je treba ukinit in uvest osebno odgovornost za storjene napake.
božo1
# 11.10.2017 ob 10:46
Ne se mantrati, vse kar bodo govorili ste že slišali, če ste kdaj "odprli DZ".

Znani frisi bodo ponavljali, dopoldan za penzioniste, popoldan in proti večeru pa za zaposlene v "dopoldanski izmeni".

Vse bodo poskušali "nagrmaditi" kakem obdobju SD vladavine in seveda SMC-eju, katerim ankete kažejo tako, kot se spodobi času, ko je začela Slovenija ponovno okrevati in ima najvišjo rast BDP v EU območju, počasi pa se temu primernu dviguje domača potrošnja.

To je moj edini komentar pod to sejo, ki je seveda nebom spremljal, imam dosti bolj pametne zaposlitve.
Kazalo