Slovenija

Poudarki

  • Rebalans je potreben zaradi nižjih proračunskih prilivov od načrtovanih
  • Koalicija - z nekaj zadržki - za rebalans, opozicija proti
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,3 od 38 glasov Ocenite to novico!
Rebalans
Proračunsko "zategovanje pasu" je potrebno tudi zaradi pomoči Grčiji. Foto: MMC RTV SLO
Franc Križanič
Posojilo Grčiji, za katero se z rebalansom zagotavlja 140 milijonov evrov, po zagotovilih finančnega ministra Franca Križaniča ne bo povečalo primanjkljaja, saj gre le za prerazporeditev sredstev znotraj depozitov države. Foto: MMC RTV SLO
       Kratkovidno je povečati prihodke preko dodatnega obremenjevanja gospodarstva in ljudi v obdobju, ko bi morali početi ravno nasprotno. Slovenska gospodarska rast je ogrožena, upočasnitev se bo še nadaljevala.       
 Poslanec SDS-a Zvonko Černač o dvigu trošarin
       Če bi bila na oblasti opozicija, bi se soočala z istimi dilemami kot zdajšnja vlada.       
 Poslanec LDS-a Ljubo Germič v razpravi o rebalansu
trošarine
Del izpada prihodkov namerava vlada nadomestiti z zvišanjem trošarin, saj predlaga, da dvignejo trošarine za cigarete, električno energijo in zemeljski plin. Od tega naj bi se letos v proračun steklo dodatnih 39,3 milijona evrov, v letu 2011 pa dobrih 157 milijonov evrov. Foto: MMC RTV SLO
Zvonko Černač
Po mnenju Černača je posojilo Grčiji nagrada za nespoštovanje pravil. To ni solidarnost, temveč potuha, je prepričan. Foto: MMC RTV SLO
       Slovenija mora biti solidarna, saj bi zlom sistema imel za nas hude posledice, poleg tega so tudi ostale države članice to že soglasno sprejele.       
 Poslanec SD-ja Anton Colarič o posojilu Grčiji
       Za Grke je mogoče še boljše, če njihova država bankrotira, ker bodo v tem primeru dejansko izgubile le tuje banke in ne Grki. S posojilom ne rešujemo Grkov in evra, rešujemo samo francoske in nemške banke.       
 Poslanec SNS-a Bogdan Barovič o posojilu Grčiji
VIDEO
Višje trošarine na cigare...
VIDEO
Poslanci potrdili posojil...

Dodaj v

DZ sprejel rebalans: proračunska poraba bo nižja za 600 milijonov evrov

Poslanci na izredni seji o rebalansu, trošarinah in posojilu Grčiji
6. julij 2010 ob 08:27,
zadnji poseg: 6. julij 2010 ob 15:31
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

DZ je sprejel rebalans proračuna za leto 2010, s katerim bodo znižali proračunsko porabo za 600 milijonov evrov, na 9,9 milijarde evrov. Prav tako je podprl zakon o posojilu Grčiji in dvignil trošarine.

Za rebalans - ta je potreben zaradi nižjih proračunskih prilivov od načrtovanih - je glasovalo 46 poslancev, 31 je bilo proti. Del izpada prihodkov namerava vlada pokriti z zvišanjem trošarin, zato je predlagala tudi novelo zakona o trošarinah, ki prinaša dvig trošarin za cigarete, električno energijo in plin. Novelo je podprlo 47 poslancev, proti jih je bilo 32.

Rebalans potreben tudi zaradi posojila Grčiji
Poleg tega je rebalans potreben tudi zaradi odločitve Slovenije, da sodeluje v mehanizmu držav območja evra, da pomagajo globoko zadolženi Grčiji. Za zakon o posojilu Grčiji, s katerim Slovenija Grčiji dala v naslednjih letih posojilo v višini 387 milijonov evrov (od tega letos 140 milijonov), je glasovalo 47, proti pa je bilo 34 poslancev.

V razpravi o predlogu zakona o posojilu Grčiji je poslanec SD-ja Anton Colarič v predstavitvi stališča svoje poslanske skupine opozoril na nevarnost, ki grozi Sloveniji v primeru zloma Grčije in skupne valute. "Odvisnost Slovenije od tujih trgov in finančnih virov je velika, zato smo zelo občutljivi na spremembe pogojev financiranja." "Članstvo v monetarni uniji nam olajšuje premagovanje krize," meni Colarič. Zato moramo po njegovem mnenju biti solidarni, saj bi zlom sistema imel za nas hude posledice, poleg tega so tudi ostale države članice to že soglasno sprejele.

"To ni solidarnost, temveč potuha"
Zvonko Černač
je v imenu poslanske skupine SDS-a napovedal, da zakona o posojilu Grčiji ne bodo podprli. "Gre za nagrado za nespoštovanje pravil. V vseh klubih velja, da te izključijo, če ne spoštuješ pravil. Države z nižjim standardom ne morejo reševati tistih z višjim. To je neprimeren trenutek za pomoč, saj v sloveniji močno zategujmo pas. Problemi se s to pomočjo ne bodo rešili, le preložili se bodo. To ni solidarnost, temveč potuha," trdi Černač.

Alojz Potočnik je v imenu poslancev Zaresa dejal, da Slovenije Grčiji ne pomaga brez varovalk in da so zato večje možnosti, da dobimo denar nazaj. "Kljub pomislekom menimo, da izbire sploh nimamo, saj moramo ravnati ustrezno klubu, katerega del smo. Strah je predvsem pred krizo bank. ki so hazardirale v Grčiji," je še dejal.

Franc Jurša se je v predstavitvi stališča poslanske skupine DeSUS-a vprašal, ali bo Grčija sposobna vrniti dolg. "Nihče na to ne more odgovoriti. Vsi si močno zategujemo pas zaradi krize, po drugi strani se pojavljajo podatki o nivoju življenja v Grčiji. Finančna pomoč bi lahko le še poslabšala položaj Slovenije". A je dodal, da se v DeSUS-u se zavedajo, da je treba pristopiti k reševanju problemu.

"Za Grke je mogoče bolje, da njihova država bankrotira"
V SNS-u se sprašujejo, zakaj se parlament o pomoči Grčiji sploh odloča, če je vlada že dala mednarodno zavezo, Evropska komisija pa že podpisala posojilno pogodbo. Poslanec SNS-a Bogdan Barovič nasprotuje posojilu Grčiji, saj se ta država ne drži pakta stabilnosti in zanesljivo ne bo sposobna vrniti denarja. "Za Grke je mogoče še boljše, če njihova država bankrotira, ker bodo v tem primeru dejansko izgubile le tuje banke in ne Grki. S posojilom ne rešujemo Grkov in evra, rešujemo samo francoske in nemške banke!" je prepričan.

V LDS-u so načeloma zadržani do zakona o posojilu Grčiji, saj gre za težave, povzročene izključno z lastno neodgovornostjo. "V poslanski skupini LDS-a bomo podprli predlog zakona o posojilu Grčiji, toda apeliramo da posojilo pogojujejo z restriktivnim programom Grčije. Želeli bi si več garancij, ker pa gre za dogovor na ravni EU, so zakonske rešitve za nas sprejemljive," je še dejal vodja poslanske skupine Borut Sajovic.

Na nasprotnih bregovih so si stali poslanci koalicije in opozicije tudi pri vprašanju dviga trošarin. Koalicija - z nekaterimi zadržki, pomisleki in opozorili - je za, opozicija proti. Poslanec SD-ja Bogdan Čepič je tako izpostavil, da spremembe na področju trošarin sledijo evropski direktivi, Slovenija pa se je odločila za postopno dviganje. Tako bodo trošarine na cigarete in alkohol dosegle polno raven do leta 2014, za energente pa do leta 2012.

"Dvig trošarin bo postopen"
Trošarina bo z rebalansom dosegla raven 6,05 evra na megavatno uro, leta 2011 pa 12,1 evra na megavatno uro. Dejal je še, da je to krizni ukrep, zato bo ob koncu gospodarske krize lahko trošarina ugasnila. "Predvidevamo, da se bo to zgodilo do 31. decembra 2011." Poslanci SD bodo predlog podprli, je še napovedal.

V SDS-u nasprotujejo predlaganim spremembam, ki jih prinaša novela zakona o trošarinah. "Kratkovidno je povečati prihodke preko dodatnega obremenjevanja gospodarstva in ljudi v obdobju, ko bi morali početi ravno nasprotno. Slovenska gospodarska rast je ogrožena, upočasnitev se bo še nadaljevala," je v predstavitvi stališča poslanske skupine največje opozicijske stranke ocenil Černač.

Černač: Zvišanje trošarin bo udarilo čiste vire energije
Dejal je, da povečanje trošarin na področju energentov pomeni 150 miljonov evrov dodatne letne obremenitve prebivalstva in gospodarstva. Opozoril je tudi na okoljski vidik, saj da zvišanje udari ravno čiste vire energije, namesto da bi obremenjevali tiste vire, ki so obremenjujoči za okolje.

Potočnik je v imenu poslanske skupine Zaresa podprl dvig trošarin. Kot je poudaril, v njegovi poslanski skupini dvig trošarin na električno energijo in plin gledajo kot na začasen poseg, v celoti pa podpirajo dvig trošarin na cigarete. V danih razmerah se jim zdi zakon primeren.

Jurša je v imenu poslancev DeSUS-a dejal, da niso naklonjeni spremembam zakona o trošarinah. "Gre za polnjenje vreče na račun navadnega človeka," je opozoril in pojasnil: "Če ne bi bilo kriznega stanja, ne bi nikoli pristali na takšen spremembe, danes pa bomo zakon potrdili".

"Trošarine nujen del rebalansa"
Sajovic pa je v predstavitvi stališča poslanske skupine LDS-a pojasnil, da so v njihovi stranki skeptični do trošarin, a sedaj jih vidijo kot nujni del rebalansa, zato bodo zakon podprli. "Opozarjamo, da pretiran dvig trošarin lahko pripelje do inflacije. Za nas so trošarine na električno energijo le krizni ukrep in bodo ugasnile po koncu krize... Na dvig trošarin na cigarete nimamo nobenih pripomb, saj se bo povečala tudi zdravstvena varnost državljanov," je še dejal.

Kot pravi poslanec SNS-a Bogdan Barovič, bo dvig trošarin povzročil inflacijo, kar bo prineslo za 40 miljonov evrov višje stroške prej omenjenih postavk. Kritičen je do odzvema 90 miljonov evrov z ministrstva za zdravstvo. "Trošarine na cigarete in alkohol dvigate domnevno zaradi skrbi za zdravje, a hkrati jemljete visoka sredstva s postavke za zdravstvo. Toliko o odnosu." Dejal je še, da bodo gospodinjstva odslej plačevala za 10 odstotkov višje položnice za elektriko.

V SLS-u nasprotujejo politiki dvigovanja davkov v času krize, strinjajo se le s trošarinami na tobak in alkohol. Vodja poslancev SLS-a Jakob Presečnik je predstavil konkreten primer slovenskega podjetja, ki bo morala z novimi trošarinami plačati dodatna 2 milijona evrov na letni ravni za elektriko. "To je 400 evrov na zaposlenega na mesec, povejte mi, kako naj podjetja tak dodaten strošek prenesejo?"

Koalicija - z nekaj zadržki - za rebalans, opozicija proti
Poslanci so izredno sejo začeli v petek, nadaljevali pa danes zjutraj. Že v petkovi razpravi so poslanci koalicije - sicer z določenimi pomisleki in zadržki - napovedali podporo rebalansu, v opoziciji pa so predlogu nasprotovali. Podobna stališča so koalicijski in opozicijski poslanci predstavili tudi danes.

A. Žu., Aljoša Masten, Aleksander Kolednik
Prijavi napako
Komentarji
CtrlDelete
# 07.07.2010 ob 10:15
Upam, da bo Lahovnik naredil svojo novo stranko, z novimi ljudmi, z novimi silami ter, da bo popeljal gospodarsko SLO v boljše čase, ker to kar se dogaja zdaj je že na meji bolnišnice Polje....gledano na vse dosedanje in na trenutne politične opcije!
MIRNČAN
# 07.07.2010 ob 09:28
Slovenci smo tako trpežen narod da bomo še suženjstvo pretrpeli. Sploh se ne obremenjujem z ljudmi. Bolj me skrbi država. Naj si vzamejo za zgled Francijo. Seveda pa se sedaj vidijo posledice izjemno slabe predhodne gospodarske politike. V glavnem ker v svojem mandatu vlada ni še nič naredila so sedaj tukaj vidne posledice vsega.
ZIGYEC
# 07.07.2010 ob 00:24
zdravstvo bi lahk še zvišal, glede na to kak mal dnara je tam :O
kalopteriks
# 06.07.2010 ob 23:18
Sej ni da bi govoril- številke govorijo, da je gospodarstvo v Slovenji v razsulu! Pa kaj ti pomaga denar v bankah, če ni dela za delavce? ČE bomo jemali stran pri gospodarstvu, nam nobene banke ne pomagajo! Ta vlada je res na glavo padla!
bojanvasiljevic
# 06.07.2010 ob 19:51
Ni potrebno razbijanje. Kot je rekel nekdo tu : državljanska nepokorščina. Pogum in pomoč da zmoremo skupaj kot ljudje. Toliko časa da bodo morali popustiti. Ne vem kdaj bo nastopil ta trenutek, vendar bo spontan in zanj bomo vedeli vsi.
skuggi
# 06.07.2010 ob 19:34
bojanvasiljevic:
res so nas ekonomisti in banke pahnili v tole krizo, a nas bodo prav itsi iz nje tudi morali izvleci. Ne predstavlam si namrec kako naj bi to ljudje storili. Z strajki in razbijanjem ter kazanjem svoje jeze??
bojanvasiljevic
# 06.07.2010 ob 19:24
Najboljši zgled za to so bančne krize v začetku 1990. let v skandinavskih državah, ki so jih Finska, Norveška in Švedska rešile s podržavljanjem slabih bank.

Mene ne zanimajo banke pač pa ljudje.
bojanvasiljevic
# 06.07.2010 ob 19:13
Švedska je takrat imela svoj denar. Torej kako se lahko zgledujemo po njej, če še svoje valute nimamo?
elfo
# 06.07.2010 ob 19:04
@BojanV. Križanič ni neoliberalni ekonomist je bolj etatist. Kar se tiče neoliberalne ekonomije tukaj ni delitve na leve in desne. Recimo če pogledaš glasovanje in razpravljanje o tem ali bi bilo tudi med delavce obvezno razdeliti del dobička so za ta predlog glasovali nekateri iz leve in nekateri iz desne, večina enih in drugih pa je bila proti. Kar se pa tiče sanacije bank pa bi bilo po mojem najbolje, če bi se Evropa zgledovala po tem kako je Švedska rešila svojo finančno krizo na začetku 90.
troth2
# 06.07.2010 ob 18:43
J.....eš državo v kateri so lopovi zaščiteni več ko medvedi , spravlja se na reveže in spet oderuško trošarino uvaja tistim kateri niso zmogli zdržat nit prejšnje. Pozivam vse državljane na nepokorščino vse do takrat dokler država ne razišče vse zagate v aferi Teš-6 dokler nam elektro ne vrne pokradenga in dokler se vlada in njeni ministri skupi z vsemi poslanci ne odrečejo saj 30% od svojih bajnih "zasluškov" če je recesija je za vse.
bojanvasiljevic
# 06.07.2010 ob 18:27
Ma kakšen Janša! Vsi politiki so pajaci bank. Če so vsi "slepi", kaj ta finančni denarni sistem povzroča, je zame tisti, ki je "nenamerno" slep ( npr.:levi (špekuliram)) ali "namerno" slep ( npr.:desni(špekulaciram)), ŠE VEDNO SLEP, in deležen enake kritike.

In ti slepijo nas še toliko bolj.
Gledam polemiko včeraj! Kakšna katastrofa: 5 ekonomistov (4 neoliberalni (ti bi najraj pozabil na državo Slovenijo)) ter en bogi sindikalni predstavnik .5 minut govora sindikalista napram 55-ih minut ekonomistov. Ekonomistov ki so zafural namerno zadevo.

RTV SLO zame nisi več javna televizija, si televizija kapitalistov.

http://www.rtvslo.si/slovenija/dz-sprejel-rebalans-proracunska-poraba-bo-nizja-za-600-milijonov-evrov/234076#comments
skuggi
# 06.07.2010 ob 17:59
bojanvasiljevic:
prav to tudi je moj point; namrec nehati gledati skozi prizmo levih in desnih, ker ni nasa sedanja, slucajno leva vlada kriva, da smo se znasli v tej krizi. in prav zato ker je svet globalen, nam bi iz te krize zelo malo pomagali jansevi povsem nasprotni ukrepi od tega kar ves svet pocne
skuggi
# 06.07.2010 ob 17:56
caetano:
seveda nimajo, spanija, grcija , portugalska, italija, islandija, madzarska,..... imajo se bistveno slabse rezultate, a vsi vidijo izhod v istih ukrepih, kot jih tudi mi uvajamo
bojanvasiljevic
# 06.07.2010 ob 17:50
Pravzaprav sploh ne rabimo bank, ker so paraziti človeštva
bojanvasiljevic
# 06.07.2010 ob 17:26
Ne govorim o komunizmu, samo o spremembi denarnega sistema.
bojanvasiljevic
# 06.07.2010 ob 17:23
Denar samo v smislu blagovne menjave in dela in nič bogatenja, zadolževanja. In zato ne rabimo nobenih svetovnih centralnih bank.
Caetano
# 06.07.2010 ob 17:22
Kakšna pa je gosp. politika te vlade, razen, da se neznansko zadolžuje? In ne govoriti, da imajo vse evrop. države enako obremenjeno gospodarstvo in da imajo enako mizerijo na področju izvoznih spodbud, spodbujanja pristonosti na tujih trgih, ker to seveda ni res itd.
bojanvasiljevic
# 06.07.2010 ob 17:20
Denar ni sveta vladar. Ga je treba dat bolj na stranski tir pa bi bilo vse v redu.
sapljan
# 06.07.2010 ob 17:09
Nič ne pomaga napihovanje in pljuvanje. Kako je z revolucijami, je že videno.
Denar sveta vladar.
bojanvasiljevic
# 06.07.2010 ob 16:44
Skuggi
Vsi so se preveč zadolževali pred krizo in in pri nekomu je počilo. In ravno zaradi tega ker so vse države počele isto, je cel svet v krizi.

Torej kaj je zate smisel?početi isto kot drugi ali malo razmišljati s svojo glavo? Povej katera od teh poti nas je pripeljala v krizo.

Pa ne mi cepit zadeve na leve in desne. Glej malo globalno.
skuggi
# 06.07.2010 ob 16:09
mojca 11
dajmi samo eno drzavo v evropi navedi, ki sprejema kaksne drugacne sklepe in kot jih mi, pa potem klobasaj s svojimi bolanimi kritikami
mojca111
# 06.07.2010 ob 15:24
Kaj je pa še ta vlada sploh še kaj drugega naredila kot to, da dviga trošarine in drge davke? Kakšna dobrobit za državljane so pa nepotrebni bonbončki, ki jih je talal Janša. Rajo je treba samo obdavčit in nič drugega. Za stadion pa vsi najdejo sredstva.
bojanvasiljevic
# 06.07.2010 ob 15:10
Upam da si boste zapomnili glasove poslancev vseh strank, ko vam sedaj legalno kradejo vaš denar še za banke, ki so zafurale pri tajkunih Grčije.
valcek2010
# 06.07.2010 ob 14:49
o posojilu grčiji, zategovanjem pasu, govorijo tisti poslanci - občinarjii, ki ustanavljajo podjetj s katerimi lepo živijo v povezavi z občino, dvigujujejo cene vrtcev, vode, odpadkov, itd

hitro se vidi koga bo najbolj prizadelo in koga bodo mogli potegnit za žepe davkoplčavalcev to so občinarji drugi za državo
JuST_ReaL
# 06.07.2010 ob 14:30
če se hočemo rešiti recesije bi morala država zategniti pas na davkih in povečati potrošniško in kupno moč naroda ter s pravo politično strategijo in poslovno vizijo povečati konkurenčnost slovenskih podjetij ter slovenskih artiklov... ne smemo pa pozabit, da bi v prvi vrsti morali še ojačati zaposlitveni plan slovenskega naroda!!! :D pa ne bo potrebno nikjer zategovati pasov.. država mora ojačati pretok denarja sicer se nam slabo piše..:S
Tomaz12
# 06.07.2010 ob 14:11
Torej zdaj veste zakaj pomoč Grčiji? Ker jo bomo kmalu rabili tudi mi !!
naivnež
# 06.07.2010 ob 14:10
Sajovic pravi, da so trošarine za električno energijo in plin začasne in dokler bo trajala kriza,a kriza bo trajala, toliko časa koliko časa nam bodo vladali nesposobni komunisti.
miha 23
# 06.07.2010 ob 14:03
Predlagam da prodamo vlado in napolnimo proračun.
kozi
# 06.07.2010 ob 13:50
OK.... Vsi se strinjamo, da so cigareti in alkohol slaba razvada....

V glavi se mi pa nenehno prikazujejo gradbinci, ki si od luksuza, ki ga pozna gospoda (počitnice, čoln, avtodom.., smučanje.) poznajo edino pivo in cigarete...
Prekleto žalostno vse skupaj.
thr0l
# 06.07.2010 ob 13:50
Skippy: se strinjam.
Meni se zdi naravnost svinjsko, da bo naše zdravstvo še bolj trpelo zaradi neke nesposobne Grčije (in naših politikov). Razmere v zdravstvu so že tako nemogoče, vprašajte malo zaposlene. Saj ni čudno, da so vsi nataknjeni, ko pa delajo za 2 delavca, da ne govorim o delavniku in o čakalnih dobah. Na koncu se bo pa problem samo prenesel za nekaj časa, ker spremembe se morajo začeti v Grčij. To ni nobena rešitev!
Skippy
# 06.07.2010 ob 13:46
Pustimo cigarete in alkohol, ki so v bistvu neka razvada in spada celo med luksuz, ki je glavni krivec za številčne zdravstvene težave

To je res, ampak ti ljudje že danes za nekajkrat preplačajo svoje potencialno zdravljenje (posebej denar od alkohola leti na vse strani, povzroča pa skupno dokaj malo medicinskih stroškov). Zakaj so venomer na udaru ena in ista skupina prebivalstva, druga - stroškovno veliko bolj potratna, pa nikoli?
Skippy
# 06.07.2010 ob 13:42
Zakaj pa se dvigujejo trošarine na alkohol in cigarete, ko pa so že zdaj izredno visoke? Hkrati pa vemo, da je daleč največji strošek zdravstvene blagajne debelost, za katero pa nihče ničesar ne prispeva v obliki trošarin.
thr0l
# 06.07.2010 ob 13:42
...o noveli zakona o trošarinah, ki prinaša dvig trošarin za cigarete, električno energijo in plin, izpostavil, da spremembe na področju trošarin sledijo evropski direktivi.

KDAJ BODO PA NAŠE PLAČE ZAČELE SLEDITI EVROPSKI DIREKTIVI, g.Čepič!?!?

Joj, kako mi tole dvigne pritisk...
joezzz
# 06.07.2010 ob 13:33
Poslanec LDS-a Ljubo Germič: ''Če bi bila na oblasti opozicija, bi se soočala z istimi dilemami kot zdajšnja vlada.''

Naj mi nekdo na tem svetu pove kak je lahko taki človek poslanec? Kak hudiča je lahko opozicija na oblasti ??? lahko je desna opcija na oblasti, lahko leva, sam kak hudiča je lahko opozicija na oblasti ?

In pol nam taki vladajo ? v krizi smo res ljudje pa ne zaradi nas, zaradi naših poslancev, vlade, slabih menedžerjev,.... ki vejo samo višat davke in odpuščat,..... kriza
gisky
# 06.07.2010 ob 13:32
Poslanec SNS-a Bogdan Barovič nasprotuje posojilu Grčiji, saj se ta država ne drži pakta stabilnosti in zanesljivo ne bo sposobna vrniti denarja. "Za Grke je mogoče še boljše, če njihova država bankrotira, ker bodo v tem primeru dejansko izgubile le tuje banke in ne Grki. S posojilom ne rešujemo Grkov in evra, rešujemo samo francoske in nemške banke!" je prepričan.

je barovič celo nekaj pametnega rekel. pomoč grčije je tako ali tako sedaj bila neizbiežna, ker so jo izsilile banke preko nemške vlade.

čas je, da začnemo reči NE bankam, NE sedanji finančni ureditvi

kako lahko imajo banke kljub krizi še zmeraj dobičke?
kako lahko sektor, ki realno ne dodaja nobene vrednosti, največje koristi od gospodarstva?
kako je lahko v rokah bank večino premoženja?
kako so lahko v tem sektorju najvišje povprečne plače na zaposlenega - po vsej evropi je tako?

pravo reševanje sedanje krize se lahko začne le z reorganizacijo bank in celotnega finančnega sistema.

državljani, zahtevajmo od politikov, da pričnejo delovati v korist nas, ne pa v korist bank.
Črtomir
# 06.07.2010 ob 13:31
Ukinjajo se državne štipendije za dijake (zato bo nekoliko višji otroški dodatek, ukinja se otroški dodatek za študente (nekoliko višja bo štipendija).
Izračuni pa seveda pokažejo, da bodo socialno najšibkejši dijaki in študentje, ki prejemajo oba prejemka, dobili precej manj kot danes.

Primerjava izračunov, ki so jo opravili V Društvu za družini naklonjeno družbo pokažejo,
da se v npr. dvostarševski družini brez dohodkov, prejemnikom socialne denarne pomoči in otroškega dodatka:
- za enega otroka višina prejemkov po novem poveča
- za dva otroka ostane ista
- za družine s tremi otroki ali več pa začne zniževati.

No, dsa bodo lahko Grkom pomagali.,
Ko je*e slovenske družine in otroke.
Črtomir
# 06.07.2010 ob 13:28
Fuuuuuujjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Milmar
# 06.07.2010 ob 13:23
hahahahahahihihihiihihilollololol
ban03
# 06.07.2010 ob 13:17
Ne razumem zakaj glasujejo o pomoči Grčiji. Kolikor jaz laično razumem, je Slovenija itak že vse podpisala in sprejela, da gre ta pomoč naprej. Se motim?
LjuticaBogdan
# 06.07.2010 ob 13:12
Pravilna vest bi bila: "Naši so podprli ...".
denzl
# 06.07.2010 ob 13:09
A bi že 1x nehali s temi j.ebenimi levimi – desnimi, janša – pahor …. a je tuki kdo sploh še normaln al ste še kr v peskovniku? Gre se za dobrobit slovenskega naroda, za boljšo prihodnost in naredite že nekaj za slovensko gospodarstvo da ne bomo bredli v rdeče številke.
Nemčija kot ena najbolj razvitih držav v EU recimo Grčiji ne bo namenila nekega usmiljenja in pametno varčuje. Ne vem zakaj mora sedaj tu Slovenija izkazovat svoje gospodarske mišice?
xbaruch
# 06.07.2010 ob 13:06
Grčiji pač moramo pomagati, tukaj tako in tako nimamo izbire, lahko gremo samo ven iz EU in v neko slovensko varianto miloševičevske samoizolacije. Zdi se, da del opozicije hoče natančno to, samoizolacijo Slovenije.

Drugače pa ne vem, zakaj se folk toliko pritožuje. Ta vlada je zvišala minimalno plačo, tako da je tistim, ki so RES ogroženi, zdaj dejansko nekoliko lažje kot pred krizo. Za to, da je svetovno gospodarstvo na psu, pa nista kriva ne Janša ne Pahor, čeprav je res, da bi Janša lahko malo manj zapravljal v svojem mandatu, Pahor bi pa lahko bil malo bolj odločen v svojem.
valcek2010
# 06.07.2010 ob 13:06
če ne veste tisti ki pravite te stranke so zanič one so boljše

če vam po pravici povem koliko vem so vse iste, samo gledajo za svoj žep in ne mi govoriti da bi bili drugi prijaznejši in boljši

boljših dobrih politikov ni, so samo slabi in slabši
marque
# 06.07.2010 ob 13:04
tujina vabi =)
DREADLORD
# 06.07.2010 ob 13:04
kralj matjaz

jaz sem prebral vse programe in letake (kar sem jih dobil na netu in v nabiralnik), pa mi ni jasno kako je sploh kdo od teh bil izvoljen :D

A jerovšek je žebil, vmes nekaj nisem mogel poslušat. a kdo ve? hvala za info :-)
Milena
# 06.07.2010 ob 13:02
Vsi si močno zategujemo pas zaradi krize, po drugi strani se pojavljajo podatki o nivoju življenja v Grčiji. Finančna pomoč bi lahko le še poslabšala položaj Slovenije.
Poslanec DeSUS-a Franc Jurša o posojilu Grčiji

A res? Kok imate ,dragi poslanci plače? 3000-4000€ ? To je za vas zategovanje pasu?
Kok plačate za kavico in kosilo vi in kok jaz kot davkoplačevalec?
talija
# 06.07.2010 ob 13:00
Razpad socialne države!
Git
# 06.07.2010 ob 13:00
jast123 oz. če bo dvig 21,7 potem bo nova trošarania 84 ojrov in ne 74. Upam samo da naša minstrstva res ne tako računajo in je to samo lapsus.
slovenc07
# 06.07.2010 ob 12:47
Naši kekci bodo vse podprli kje se pa upajo rečt ne.....hlapci so hlapci
CNN
# 06.07.2010 ob 12:46
"Za Grke je mogoče še boljše, če njihova država bankrotira, ker bodo v tem primeru dejansko izgubile le tuje banke in ne Grki. S posojilom ne rešujemo Grkov in evra, rešujemo samo francoske in nemške banke!" je prepričan.

Točno. Grki naj raje izstopijo iz EU, kot da se pustijo davit od tujih bank.
jast123
# 06.07.2010 ob 12:45
Če je bila do sedaj trošarina 69€, po novem bo pa 74€, naj mi prosim nekdo obrazloži, kje je tu povečanje za 21,7%? Indeks povečanja trošarine je 107.
ii
# 06.07.2010 ob 12:44
ta vlada nima, v tej vročini, skupaj pameti niti za 2 deci mrzle vode
Lluka
# 06.07.2010 ob 12:39
Sam ta stavek je pa odličen : Rebalans je potreben zaradi nižjih proračunskih prilivov od načrtovanih

in zakaj? zna kdo najti odgovor. No.... na kratko..... višje cene bencina.... botrujejo manjšemu nakupu goriva,sploh se pozna pri kamionih.... in sevede..... posledično tudi manjši prilivi od davka na gorivo. Mislim da je ta stavek ( v debelem tisku) NEUMESEN in bi LAHKO to politiki kar PREDVIDEVALI. Na gorivu služijo trenutno samo od Slovencev,ki so znotraj Slovenije. Ostali tankajo ZUNAJ.
obelix complicus
# 06.07.2010 ob 12:27
croze, daj razsvetli me, kaj je narobe pri prodaji jama turizma? Očitni Istrabenz ni več sposoben upravljati s podjetjem. Prodaja pa se vrši na javnem razpisu za najboljšega ponudnika. Kje te torej srbi? A mogoče to, da se podjetja ne morejo napol zastonj polastiti postojnski lokalni mogotci, ki so za svoje interese uspeli zrevoltirati še pol Postojne in okolice?

Vsakdo, ki opozarja da so vladni ukrepi z nabijanjem davkov na energente ... navadno sr..je, je pravi naslov.
Namesto da bi se ukvarjali s prenovo pokojninskega sistema, racionalizacijo javne uprave, stimulacijskih ukrepov v gospodarstvu, se vlada ukvarja z višanjem davkov (trošarina je davek, da se razumemo). A je dražja elektrika ... stimulativni ukrep za gospodarstvo?

Dajte se nehat farbat. Vlada je totalno nesposobna. Nobenega resnega ukrepa, nič od nič.
Nula totalna. Slabše in bolj nesposobne vlade še nismo imeli. Žal je temu tako. Podn.
Jethros
# 06.07.2010 ob 12:27
Temu se reče "genialnost". Luknjo v proračunu krpati tako, da vzameš ljudem še več denarja. Vzemimo primer elektrike: Pezdir je začel zbirati podpise, da se ljudem vrne 15 milijonov evrov, ki so jih elektro podjetja "ukradla" s kartelnim dogovarjanjem. Teh 15 milijonov vlado sploh ne skrbi, saj z višanjem trošarin želijo vzeti ljudem še več, namesto, da bi jih vzeli elektro podjetjem. Razumem, da je potrebno javne finance stabilizirati, ampak med Slovenci so taki, ki dobivajo že sedaj prevelike položnice glede na njihovo finančno zmogljivost. Delati rebalans tako, da se v državi praktično veliko ne prišpara, ampak se le jemlje ljudem vedno več, ne vodi nikamor, še več, vodi v siromašenje lastnega ljudstva, ki bo prej ali slej začel res še krasti, če bo hotel preživeti. Pustimo cigarete in alkohol, ki so v bistvu neka razvada in spada celo med luksuz, ki je glavni krivec za številčne zdravstvene težave, ampak elektrika je pa le nekaj, kar VSI potrebujemo.
Bilo bi lepo videti, kako bi Križanič in njegovi kolegi podali vsaj eno rešitev, ki ne udari naroda po žepu. Le tako bodo pokazali, da so sposobni...ker iskati dodatna sredstva na tak način, znamo vsi, pa četudi bi imeli le osnovno šolo.
Git
# 06.07.2010 ob 12:25
Ne se bat, na koncu bomo zmagovalci.
jagrmaister
# 06.07.2010 ob 12:23
@ kralj Matjaž, na zadnjih volitvah ni bilo ne levega ne desnega programa! Bilo je le, Patria DA ali NE!
valcek2010
# 06.07.2010 ob 12:02
in infiacija bo še vedno + 0,3 % oz na letni ravni bo 1,3%

mislim to bo vredno spremljati inflacijo, kako bodo nategovali nas in evropso unijo kako je inflacija nizka, v bisdtvu pa bo grozljiva, in nedopustan za eu povprečje
marque
# 06.07.2010 ob 11:53
kaj jamrate. tako vlado ste izvolili, sedaj pa sprejmite njihovo blagostanje
kralj matjaž
# 06.07.2010 ob 11:51
A mi lahko kdo prilima levi predvolilni program?
Ker me zares zanima, kaj vas je v njem prepričalo, da volite te nesposobneže.
moonylink
# 06.07.2010 ob 11:41
sds: 80% demagogije in dramatiziranja, 20% dejanskega polemiziranja, grims se je spet smešil s svojo antipatijo...še dobro da ni blo še gorenaka za piko na i

sls: katastrofa, tip skoraj prečitat ni znal, kar so mu drugi napisali, in še to je delovalo kot da je napisal 10 letnik, škoda besed...

sns: všečen govorec, spet vse skupaj na neki osnovni populistični ravni ...

lds: ko govori ta tip skoraj zaspim, nič ključnega ni povedal...

zaresa pa sdja pa nisem slišal

v glavnem vrtec
tech
# 06.07.2010 ob 11:40
S takimi ukrepi bodo samo še povečali sivo ekonomijo in prav nič koristnega naredili. Važno da zgleda, da nekaj delajo...
Latex
# 06.07.2010 ob 11:38
Tisti ki na zadnjih volitvah niste spredvideli teh nesposobnežev vas je lahko sram!
DREADLORD
# 06.07.2010 ob 11:31
kako se znebiti stresov ob dvigu trošarin. potrebno se bo odvaditi :D. recimo nehat kadit, prenehat vozit, alkohol samo še vsake 2 meseca, ok elektriko pač potrebuješ,....
jani5486
# 06.07.2010 ob 11:23
Uničit državo pol je pa zmaga ane koalicija z vodjom Pahorjem?
R2D2
# 06.07.2010 ob 11:08
ja ... če bi bila na oblasti prejšna garnitura bi se lahko poslovili od sociale ker oni in njihovi je ne rabijo to je za "rajo" ...

in pred volitvami bi dali nekaj "bombončkov" (npr. kot vinjete) in pričakovali da jih bomo ponovno izvolili ....
adnan1984
# 06.07.2010 ob 11:07
Tole stanje nas pa lahko počas že začne skrbeti. Ne kaže tole dobr.
A to je tisto, za kar smo volili; EU in NATO?
domobrán
# 06.07.2010 ob 11:01
Kaj se vedno jokate glede vojske! Niti 2 % BDP ji ne namenjamo.

A ste se tudi v Jugi jokali, ko smo namenjali 10 krat več?

Antislovencem itak gre naša vojska zelo v nos. Če samo pomislim na Kučana in njegovo zahtevo po razorožitvi...
Muf
# 06.07.2010 ob 10:59
Privatizacijo je treba dokončat (sklic: še malo pa bo), vsi lajamo a karavana gre naprej. Ko bo konc privatiziranja bomo videli končno kdo je bogat in kdo ne.
croze
# 06.07.2010 ob 10:57
černač je pravi naslov da komentira reševanje globoke krize v sloveniji on bi zamahnil s čarobno paličico in bi vse rešil
samo da vas spomnim:
ta model je sodeloval pri prodaji postonjske jame -turizem in verjetno še kaj pokasiral zato naj bo rajši tiho
podjetnik
# 06.07.2010 ob 10:55
Zdaj ko so vse potalali in od tega ni nobenega dolgoročnega efekta... To je pa to, ko je ta koalicija prišla na oblast z aferami in lepimi obrazi. O programih ni bilo govora. Potem so si pol leta samo talali stolčke in plen, potem se je z aferami javno razkrilo po kaj sta ultra Golobič in "vse je samo naključje" Kresalova prišla v politiko... po €€€ za svoje podjetje ali prijatelje. Pahor pa je odličen, ko je potrebno pozirat in mežikat v kamero ampak reševanje slovenskega gospodarstva ga pa ne zanima. Slabo je in bo še slabše...
Adut97
# 06.07.2010 ob 10:55
Naj vas vojska nikar ne moti, ste brezglavo obkroževali za vstop v Nato, zato zdaj prevzemite posledice. :(
Nekatere podražitve so razumljive, ampak podražitev npr. elektrike ima zgolj negativni učinek...
Naj se raje išče rešitev v optimizaciji javne uprave, ker kar se tukaj dogaja je navadna svinjarija!
19oklepnikov
# 06.07.2010 ob 10:49
Težko je zadovoljiti vsakogar v tej slabi finančni in gospodarski situaciji...
Mefisto
# 06.07.2010 ob 10:45
@popaj16
6. julij 2010 ob 09:43
Prijavi neprimerno vsebino
Moti me edino vojska. Tam bi lahko iz 556 milj šlo v kakih 100 milj, pa bi blo npr zdravstvo rešeno

Zdravstvo bo rešeno, ko se bo nekdo lotil korenite prenove in "de-birokratizacije".
Večino denarja v zdravstvu pobere slaba organizacija in tona papirologije, ki je kljub razviti informacijski tehnologije ne znajo (nočejo?) odpraviti.
polarni123
# 06.07.2010 ob 10:43
Če nimaš kje vzeti so potrebni takšni ukrepi. Prav zato pa naj povečajo investivcije v gospodarstvo in raziskave v gospodarstvu, da bo to spet lahko zadihalo s konkurenčnostjo ne pa poceni delovno silo. Take posle vse bolj delajo na vzhodu.
valcek2010
# 06.07.2010 ob 09:47
procentualno gledano je bolj potegavščina kot pa kaj drugega

tu je mali trik, kje so še ostali: samo vse eno ne razumem da dars dobi 300 milijonov kredita a prometa pa 180 milijonov manj
kje so pol še slovenske železnice ki so isto stanje

spet bo naskralo gospodarstvo kot vedno, zdravstvo to kaj rabimo davkloplčavalci da sploh živimo
cenejša zdravila, ne bo več terapij, itd,

v glavnem beda mislimda sem vse povedal kje je spet problem varčvanje da davkoplačvelcih in tistih ki malo zaslužijo, negopodarstvo si vedno opomore , gospodarstvo pač ne
popaj16
# 06.07.2010 ob 09:43
Moti me edino vojska. Tam bi lahko iz 556 milj šlo v kakih 100 milj, pa bi blo npr zdravstvo rešeno
Kazalo