Slovenija

Poudarki

  • Posedi: DZ ne more urejati naših razmerij
  • Štrukelj: Pravice iz kolektivne pogodbe zdaj ni mogoče izpeljati
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,6 od 32 glasov Ocenite to novico!
DZ
Poslance je tudi ta predlog sprememb razdelil na koalicijske in opozicijske. Foto: DZ
Borut Pahor
Premier je poslance prepričeval, naj ukrep sprejmejo. Foto: DZ
Poslanci, DZ
Razprava je trajala skoraj šest ur. Foto: DZ
Vinko Gorenak
V SDS-u so do sprememb zelo kritični. Foto: DZ
Borut Pahor, Irma Pavlinič Krebs, Helena Kamnar
Počitnice so se končale, spet je čas za burne razprave. Foto: DZ
Parlament
Po dozdajšnji ureditvi bi morala aneks podpisati večina sindikatov (vsaj 15 od 29), po novem pa le toliko, da bo zastopanih 40 odstotkov zaposlenih v javnem sektorju v vsaj štirih dejavnostih. Foto: Bobo
Janez Posedi
Posedi je v po odločitvi državnega zbora povedal, da možnost stavke še ostaja odprta, saj je med sindikati in vlado "odprtih še kar nekaj stvari". Foto: BoBo
VIDEO
Zelena luč zamrznitvi plač

Dodaj v

DZ: Zelena luč za zamrznitev plač v javnem sektorju

Posedi napoveduje referendum, ministrica intervencijski zakon
7. september 2010 ob 10:35,
zadnji poseg: 7. september 2010 ob 22:51
Ljubljana - MMC RTV SLO

Poslanci so po skoraj šestih urah razpravljanja z 41 glasovi za in 22 proti sprejeli spremembe plačnega zakona. S tem je DZ odprl pot zamrznitvi plač v javnem sektorju.

S spremembami zakona o sistemu plač v javnem sektorju, zoper katerega so kljub podpori pomisleke izrekli tudi koalicijski poslanci, medtem ko je opozicija menila, da gre za konec socialnega dialoga, želi vlada prilagoditi zahtevani kvorum sindikalne podpore za zamrznitev plač. Aneks h kolektivni pogodbi bo tako lahko veljal, tudi če ga bo podpisalo manj sindikatov, ki pa zastopajo vsaj 40 odstotkov zaposlenih v javnem sektorju iz vsaj štirih dejavnosti. Po tem merilu bodo za veljavnost aneksa zadoščali podpisi tistih šestih sindikatov, ki so ga podpisali že zdaj.

Vodja pogajalske skupine 22 sindikatov javnega sektorja Janez Posedi je v Odmevih napovedal začetek zbiranja podpisov za referendum o spremembah zakona o sistemu plač v javnem sektorju. To naj bi pomenilo, da bo postopek zavrl uveljavitev sprememb zakona in da bo septembra prišlo do uveljavitve tretje četrtine plačnih nesorazmerij. Za začetek postopka morajo sindikati zbrati 2.500 podpisov, kar po Posedijevih besedah načrtujejo, da jim bo uspelo v dveh do treh urah, nato pa bodo začeli zbirati 40.000 podpisov. Če se bo to zgodilo, je ministrica za javno upravo Irma Pavlinič Krebs napovedala intervencijski zakon.

Pahor: Javni sektor naj deli usodo realnega
Premier Borut Pahor je uvodoma izrazil prepričanje, da je sestavni del oživitve gospodarske rasti tudi delitev usode javnega sektorja z usodo v realnem sektorju. Pahor je poslance opozoril, da je bila, ko se je sprejemala kolektivna pogodba za javni sektor v prvi polovici leta 2008, gospodarska rast 6,3-odstotna. Takoj za tem se je v svetovni ekonomiji začel proces krčenja gospodarske dejavnosti, pa vendar slovenska vlada po njegovih besedah ni umaknila dogovora med socialnimi partnerji glede plač, ampak je sklenila začeti socialni dialog. Večji del plačne reforme je pod streho, je poudaril. A po njegovih besedah je čas, da se plač ne zvišuje z običajno dinamiko, ampak je treba počakati, da bo kriza odpravljena in tedaj bodo odpravljeni tudi razlogi za začasni ukrep zamrznitve plač. Zato DZ prosi, da ukrep sprejme.

Urh: Sprejetje zakona pomembno iz dveh razlogov
Tudi Anton Urh, DeSUS, je poudaril, da smo v postkriznem obdobju, ko je treba obrniti vsak evro in znižati stroške, kjer je le mogoče. Moti ga sicer, da je odločitev, ki naj bi bila rezultat dogovora med obema stranema, preložena na ramena poslancev. A obenem poslanci DeSUS-a vedo, da je sprejetje zakona pomembno z vidika kvoruma kot tudi z vidika proračunske vzdržnosti. Upajo tudi, da se bodo pogajanja sindikatov z vlado nadaljevala in da bo dogovor zadostil obema stranema. Razumemo prizadetost sindikatov, a v prid finančne vzdržnosti bodo glasovali za predlog zakona, je še napovedal Urh.

Gjörek: Zavračamo tak način reševanja težav
Miran Gjörek, SNS, pa je dejal, da v stranki zavračajo vsak način dela vlade, ki poslance postavlja pred izvršeno dejstvo. Razumemo, da mora vlada zagotavljati javnofinančno stabilnost, a že sam način sprejemanja zakona po nujnem postopku po njegovem pomeni zlorabo državnozborskega postopka. V stranki namreč ne vidijo izpolnitve kriterijev poslovnika, ki govorijo o predpogojih sprejemanja zakona po nujnem postopku, tak pristop reševanja tekočih problemov pa zavračajo.

Sajovic: Pričakujemo nadaljevanje dialoga
Borut Sajovic, LDS, je napovedal, da bodo predlog novele zakona podprli. Je pa dodal, da njihova podpora ni brez pridržkov, saj pričakujejo nadaljevanje dialoga s predstavniki sindikatov in angažma vseh strani, da bi se izognili stavki javnih uslužbencev, ki je po njegovih besedah najslabša rešitev. Ko nastopi kriza, mora narod držati skupaj, je poudaril in pozval, da se stori vse, da bi dosegli kompromis.

Gorenak: Umor socialnega dialoga
Vinko Gorenak
, SDS, je sporočil, da novosti ne bodo podprli, saj menijo, da gre za umor socialnega dialoga. Koalicijski sporazum predvideva aktivno socialno partnerstvo, je opozoril. Vlada pa je po njegovih besedah sredi pogajanja s sindikati spremenila pravila, "kot bi sodnik pri boksu dejal, da je od pete runde naprej nekomu dovoljeno več kot drugemu". Nižanje kvoruma za veljavnost kolektivne pogodbe pomeni, da vlada na lepem zatrjuje, da je sedem več kot daindvajset, je dodal.

Zalokar Oražem: Država nima več kje jemati
Cveta Zalokar Oražem
, Zares, obžaluje, da se je za podpis aneksa odločila le številčna manjšina sindikatov, a vendar ta v celoti predstavlja večino javnih uslužbencev. To področje je po njenih besedah zakonsko neurejeno, v poslanski skupini Zares pa vedo, da je kvorum, kakršen je predlagan, probematičen, a še bolj problematičen je zanje kvorum, ki temelji zgolj na številu sindikatov. Nobena od rešitev ni optimalna, a pravila igre je treba dokončno urediti z zakonom, je dodala. Navedla je tudi sporočilo realnega sektorja, da morajo zaposleni v javnem sektorju razumeti, da jim noče nihče nič jemati, a država nima kje vzeti, da bi izpolnila vse zakonsko predpisane obveznosti. Napovedala je podporo noveli zakona.

Kres: Vlada spreminja pravila igre
Gvido Kres
, SLS, pa je napovedal glasovanje proti zakonu, saj v poslanski skupini menijo, da ta ne ustreza kriterijem za nujni postopek. Vlada skuša tako obiti prejšnje dogovore in spremeniti pravila igre, je prepričan. S tem, da je treba narediti red v javni upravi, se sicer strinjajo. Poudariti želijo tudi, da mora tudi javna uprava v času krize zategniti pas, zato bi morebitne konstruktivne predloge vlade podprli. A vendar po njegovem ni prav, da se javni sektor vsevprek označuje, da ne dela dobro, poleg tega pa je treba misliti tudi na tiste, ki prejemajo najnižje plače, da ne bo prišlo do novih krivic.

Glede na to, da Zakon o sistemu plač v javnem sektorju ureja tudi plače poslancev, bo zanimivo videti, ali bodo koalicijski poslanci podprli pot do zamrznitve lastnih plač. Ob tem spomnimo, da so plače poslank in poslancev od 1. aprila 2009, skladno z Zakonom o začasnem znižanju plač funkcionarjev (v okviru protikriznega varčevanja), že nižje za 4 odstotke.

Pavlinič Krebsova: Zdaj ni čas za odmrznitev plač
O novostih je na seji odbora za notranjo politiko že pred tem spregovorila ministrica za javno upravo Irma Pavlinič Krebs, ki meni, da bi bilo krivično ne upoštevati sindikatov, ki predstavljajo 70.000 članov in so aneks h kolektivni pogodbi podpisali. V kriznem letu 2011, ko javnofinančnih prihodkov ni, ni mogoče zviševati plač iz naslova odprave plačnih nesorazmerij, je prepričana. Kot je še dejala, ni niti enega uslužbenca, pri katerem bi odpravljali več kot dva plačna razreda nesorazmerij oziroma več kot osem odstotkov njegove plače.

Meni tudi, da je razumen dogovor, kot je bil dosežen, da se druga četrtina odprave plačnih nesorazmerij izvede v dveh zaporednih letih po letu, ko bo gospodarska rast presegla tri odstotke, kar bo verjetno leta 2012.

Posedi: DZ ne more urejati naših razmerij
Janez Posedi
, vodja pogajalske skupine 22 sindikatov javnega sektorja, pa je med drugim dejal, da je aneks podpisalo je le šest, in ne sedem sindikatov, kot navaja ministrica, torej ni mogoče govoriti o 70.000 članih. Ne bomo sprejeli nobene rešitve, ki bi posegla v avtonomijo kolektivne pogodbe, je še napovedal. "Pričakovati, da bomo privolili v to, da bo državni zbor urejal naša razmerja, je smešno," je prepričan. DZ lahko po njegovih besedah namreč z zakonom v kolektivno pogodbo posega le zelo omejeno, za kratek čas, v času krize.

Štrukelj: Pravice iz kolektivne pogodbe zdaj ni mogoče izpeljati
Branimir Štrukelj
, predsednik Konfederacije sindikatov javnega sektorja, pa meni, da je težava pri spremembi kvoruma za veljavnost kolektivne pogodbe za javni sektor v tem, da sili v oženje sindikalne organiziranosti in v razbijanje sindikatov. Konfederacija s predlogom ni zadovoljna, ker največ prinaša delodajalcu. Kar je v zakonu dobro, je le, da v njem ni razveljavitve tarifnih delov kolektivnih pogodb, je še povedal Štrukelj, ki sicer meni, da je situacija taka, da ni mogoče izpeljati pravice, zapisane v kolektivni pogodbi. "Moramo jo odložiti, nismo pa se ji odrekli," je povedal.

Večina poslancev v odboru je predlog spremembe zakona o sistemu plač v javnem sektorju podprla.

L. D., Erna Strniša, M. N.
Prijavi napako
Komentarji
Gringos
# 09.09.2010 ob 14:40
rdeči baron - le čevlje sodi naj kopitar... - kaj pa če sem eden izmed "kopitarjev".

Pa mi povej,koliko tistih,ki imajo privatno prakso s koncesijo dežura v javnih zdravstvenih ustanovah ? In seveda tistih nekaj,kar jih je ostalo,mora sedaj nositi posledice,da se vse skupaj ne sesuje.
Povej mi tudi,zakaj zdravniški "ceh" leta in leta nazaj omejuje vpis na Medicinsko fakulteto ? Pri tem smo pa precej zdravnikov tudi "uvozili" iz nekdanje skupne "Juge" ?
Povej mi,povej - in povedal ti bom ali so tvoji "čevlji" v redu,ali jim kaj manjka.
rdeči baron
# 08.09.2010 ob 18:28
Ko bodo vsi menežerji-ći vrnili ukraden denar, ko ne bo več potrebno vračati miljonskih izplačil in nepokritih kreditov NLB.itd...potem sem tudi jaz za to, da ugotovimo vsi skupaj v kakšni krizi smo in potem sem tudi jaz za to, da se plače zamrznejo.
rdeči baron
# 08.09.2010 ob 14:53
gringos,

le čevlje sodi naj kopitar...

Ni pametno soditi drugih poklicev.
Zakaj zdravniki dežurajo,... ker so v to prisiljeni,,
kako pa naj rešujejo 60-70 pacientov v 8h urah/ na dan.
wragec
# 08.09.2010 ob 10:54
Lahko kresalka pritiska na šefe ampak vem da stavka sigurno bo. Stavka bo v okviru zakona tako da odpuščanja ne more biti. Na meji bodi policisti in cariniki delali tako kot sedaj ampak bolj poostreno kar imajo pravico, tako da bo namesto 10 tovornjakov prestopilo mejo v eni uri jih bo potem 1 ali 2., prav tako je z ostalim prometom. Noben šef ti ne more rečt da tega ne smeš detaljno pogledat, a to traja nekaj časa. S tem ko bo na meji velika čakalna doba, bo prišlo tudi do zmanjšanja fur tujih prevoznikov, manj bo denarja prišlo v blagajno, policisti bodo opozarjali ne kaznovali za prekrške kjer je to mogoče, tukaj pa pride do velika izpada denarja.Ko se je nazadnje tako delalo je v enem dnevu bilo za cca 300000 eur manj pokasiranega denarja s strani policije. Na letališču bodo zamujala letala, železničarji bodo imeli veliko zamudo in spet primankljaj v državni blagajni. Tokrat gremo do konca.
@lpino
# 08.09.2010 ob 10:36
Na podlagi izjave vira , po strogo zaupnih podatkih, je vlada ministrici za NZ naložila, da prepreči policisjko stavko. V ta namen že potekajo strogo varovani in zaupni sestanki policisjkih šefov, ki bodo zaradi groženj ,,odpuščanja,, iz dela pritisnili na policiste. Očitno bo res vroče in toliko bolj zanimivo.
mojcd
# 08.09.2010 ob 10:36
Grke je treba plačati....
nepokorni
# 08.09.2010 ob 10:07
Kako naj plače med recesijo znižamo, če jih ob vrtoglavo visoki gospodarski rasti, še pod Janšo, strukturno ni bilo mogoče zvišati za skromnih 50€?

Če ne višamo, tudi nižamo ne.

Lahko pa vzamemo in delamo vsi zastonj. Itak je nesmiselno ... Pravila veljajo samo za nekatere, pravica je pa v Sloveniji trajno umrla 1941.
wragec
# 08.09.2010 ob 09:30
Sam delam v javnem sektorju. Ni problem v celotnem javnem sektorju, problem je v tisti večini ki sedi v pisarnah in preklada mape z ene mize na drugo, takšnih pa je največ in takšni imajo plače po par tisoč eur. Policisti na terenu, vojaki, rudarji, železničarji nimajo velikih plač delajo pa v slabih delovnih pogojih, inšpektorji v pisarnah kjer je klima ali radiator kljub temu da niso izpostavljeni vlečejo vse privilegije katere imajo delavci na terenu. Da njim ukinejo dodatke za delo vposebnih delovnih pogojih itd, bodo veliko prišparali. Vsake toliko se odpre kakšna nova organizcija ki potegne v javni sektor nekaj novih "kvazi" strokovnjakov kateri nimajo plače 700 eur kot policist, vojak ampka veliko več. Ne špara se pri javnih naročilih, ne pobira se davkov od tajkunov zato ker so vsi povezani s politiko. Tukaj je problem ne v delavcih na terenu. 27. bo stavka ampak država se ne zaveda kaj je sposobna naredit policij, carina, prevozniki, železnica. Komaj čakam da pride to tega dne da država vidi da brez navadnih delavev v javni upravi pač ne more, brez tistih ki se hladijo v pisarnah ki jih je preveč pa lahko.
nesesekirat
# 08.09.2010 ob 09:10
Tudi razvajeni javni uslužbenci si bodo morali biti končno na jasnem, da smo v "riti" in da naj bodo veseli, da redno dobivajo plačo. marsikdo bi se rad vozil v AUDI-ju, pa za kaj več kot za CLIO ni bilo.
O opoziciji pa škoda besedi. Najprej ob koncu mandata Janševa vlada deli "bonbončke", kot da se nam bosta "mleko in med" cedila v nedogled in s tem "zajeba" situacijo za vrsto let naprej, še pamet bi solili.
Jethros
# 08.09.2010 ob 09:02
andreas:
Bluziš :)
andreas
# 08.09.2010 ob 08:52
Javni sektor je DRŽAVNI SOVRAŽNIK No.1
OK.
Hm.
Ali so ministrstva tudi del javnega sektorja? So.
Hm.
Torej so ministri tudi del javnega sektorja? So.
Hm.
Torej je ministrski precednik tudi del javnega sektorja? Je.
Hm.
Torej je ministrski precednik sovražnik države?

No coment
Črtomir
# 08.09.2010 ob 08:42
Pahor je v javni upravi v 2 letih na novo zaposlil nekaj manj kot 2500 ljudi,
seveda tiste "zaslužne", ki se po raznih komisijah največkrat po riti praskajo in to na na tistih velikih plačah.
Ker je žakelj samo eden, je treba vzeti ostalim.
Črtomir
# 08.09.2010 ob 08:36
V javni upravi so plače itak zamrznjene že od začetka te vlade.Zdaj bodo dali to samo še na papir.
Jethros
# 08.09.2010 ob 08:20
Gringos:
Se strinjam v celoti s tvojim komentarjem.
LP
@lpino
# 08.09.2010 ob 08:11
,,SD,, Slovenska Desnica se bo jeseni soočila s porazom na volitvah in demonstracijami, ki jim bodo spodnesle stol.
ii
# 08.09.2010 ob 07:58
še ena FARSA !!
Gringos
# 08.09.2010 ob 07:40
Gospod Gorenak,naj se malo v jezik ugrizne : pred dvemi leti,ko je SDS videla,da jim na volitvah slabo kaže je dr. Virant oblubil javnemu sektorju vse mogoče (nemogoče),tako so "zabili kajlo" sedanji vladi,ki naj požira kar so drugi zakuhali.
Tudi za časa vladanja SDS,je bilo podeljeno veliko koncesij zdravnikom (dr. Bručan, Kukovičeva) in so tako osiromašili število zdravnikov v javnem sektorju. Koliko zdravnikov s koncesijo opravlja dežurno službo v javnih ustanovah ??? Zato pa je sedaj takšna zmešnjava.
Sinoči je bilo na TV rečeno,da v eni od bolnišnic operirajo samo v treh operacijskih sobah,prej so pa v desetih. Ja kam so pa naenkrart tisti poniknili,ki so operacije prej opravljali v preostalih sedmih operacijskih sobah. Ali se je vse opravljalo samo v dežurstvu ? Kaj se je pa prej delalo v rednem delovnem času,da je sedaj vse kolapsiralo,ko ni dežurstev ?
Tudi dr. Posedi & Co,zahteva,kar jim je obljubil dr. Virant v boljših časih. Strinjam se,da so plače nekateih uslužbencev prenizke (policija,carina,vojska) - niso pa upravičeni razni "prelagalci papirjev",katerih je v posameznih pisarnah toliko,da so eden drugemu v napoto. In stroške referenduma naj plača dr. Posedi - sam tega kot davkoplačevalec nisem pripravljen storiti (čeprav vem,da bom posredno to tudi sofinanciral).
Ali se vsi ti v zagantiranih (in večina dobro plačanih) javnih službah zavedajo,da nekateri delavci,še za kruh in mleko nimajo,ne zase,ne za svoje otroke.
Hipotetično : kaj pa če bi delodajalci nehali vplačevati v državni proračun iz katerega tako brezsramno želijo nekateri jemati in jemati.
Če je kriza - je kriza za vse. Se je pač čemu treba tudi odpovedati. Vendar ne pričakovati,da se bo odpovedoval samo "mali" človek ("raja").
andreas
# 08.09.2010 ob 07:29
Kako?
Ali še niso ukinili javnega sektorja?
Ali pa ga vsaj prepovedali z zakonom?
Kaže, da moj predlog o totalni privatizaciji javnega sektorja ni padel na plodna tla.
Pa tako sem se že veselil, da bom lahko svoje unikatne usluge in nujne za določen krog ljudi, obračunaval po SVOJEM ceniku.

(Zoki recept PRESS)
glasnost
# 08.09.2010 ob 07:29
Meni se zdi, da te krize še dolgo ne bo zares konec, ampak da se bo vsake toliko časa ponovila ali poglobila, tako da bodo omejitve in zamrznitve plač ostale.
tech
# 08.09.2010 ob 06:49
Šest ur razprave, ko se je že vedlo kak bo izid...kaj ni škoda časa...raje bi teh šest ur porabli za kako čistilno akcijo po LJ, bi blo bolj koristno...

Drugače pa neumen ukrep...kot da bi na hiši po potresu prvo fasado zrihtal, ostalo pa pustil tako kot je...upam da nas ne bo še kaj streslo, ker pol bodo javni uslužbenci na minimalni...
Coen
# 08.09.2010 ob 01:09
Zanimivo.

Krizo zakuhajo višji. Breme nosijo nižji. Zakaj si pa Pahor ne bi zamrznu plače ter tako tudi delil breme krize? Zakaj vedno mali delavec..?

Če bo to šlo tako naprej, bomo čez 2, 3 leta nazaj v kameni dobi. Takšna politika, kakor je v Sloveniji, je katastrofalna... denar za razne štadione in podobne "bedarije" v krizi je, a denarja za plače pa ni??
R2D2
# 08.09.2010 ob 00:04
... povej kako drugače ... ???
piatim69
# 07.09.2010 ob 23:44
ze stokrast sem reku,da se s temi barabami ne bom vec ukvarjal,ampak ne gre drugace....razumem,da je kriza,pa da je treba sparat,ampak naj sparajo tem,kjer lahko....na vrhu...ce se vsej taksni in drugacni eliti pobere pol,kar "zasluzijo",bo denarja ko pecka...pa se vedno ne bodo revezi....jaz bi dal pahorju,krebsovi,menedzerjem in ostali kradljivski mafiji 500 eur na mesec,pa naj prezivijo,banda....ne,ne ,treba je pobrat spodaj,saj so tisti tam navajeni skromnosti,bodo pa se malo bolj stisnili pas,pa bo....ena hilda pa odkoraka,nekaznovana,s svojimi miljoni in odpravninami vred...pa ni edina....mars,banda!..se opravicujem za tezke besede,ampak preprosto ne gre drugace...
7up
# 07.09.2010 ob 23:27
Ta zamrznitev je itak en navaden lepotni popravek. Kje je reforma, ki bo preprečila, da zaradi javnega dolga ne bomo čez leto ali dve na kolenih prosili IMF za kredit?
uradniček
# 07.09.2010 ob 23:22
gledala je tekmo :)
DREADLORD
# 07.09.2010 ob 22:46
kje pa je še slaba tetjina poslancev s svojimi glasovi??? čisto tako, sprašujem kot državljan.
komar64
# 07.09.2010 ob 22:40
Ne vem, kako bi se mi kaj obnašali v EU, če bi veljali glasovi glede na število prebivalcev? Kje bi bili? Kje bi se slišali? Sprejetje tega zakona je PORAZ DEMOKRACIJE!
aton
# 07.09.2010 ob 22:38
Vsi se moramo odpovedat nečemu zaradi krize. Čemu se je odpovedal Keber, čemu Bobovnik, čemu Kopač?
yallawalla
# 07.09.2010 ob 22:37
... toliko vpitja okrog zamrznitve, kaj bo šele, ko jim bojo iz Bruslja naročili zmanjšanje za kakih 20%... ne vem, zakaj jim pahor ne pusti, da se pokoljejo in izvedejo tisto svojo slavno odpravo nesorazmerij, potem jim pa linearno užge eno znižanje od 30%... tako ali tako imajo veliko preveč in najbolj jih žrejo medsebojne primerjave! Kasneje bo lahko samo revolucija...
aton
# 07.09.2010 ob 22:22
Očitanj neetičnosti zdravnikom je najbolj žaljiva demagogija, nevredna celo Pahorja!
aton
# 07.09.2010 ob 22:20
Prišparan denar sedaj lahko dajo Zokiju.
uradniček
# 07.09.2010 ob 22:07
Zaradi mene naj ne samo pade vlada, ampak naj propade država. Velika svinjarija. Upam, da ima Posedi močno pravno ekipo in da bo zakon padel pred Ustavnim sodiščem in da bo potem država plačevala še obresti, kot plačuje v drugih zadevah, ko je pametna politika pred pravom.
Bhaaltazar
# 07.09.2010 ob 21:48
Čisto roko na srce, realni sektor nima zamrznjenih plač, ampak se plača znižuje!! Meni bi bilo tudi lepo da bi imel zamrznjeno staro malo nad 1200 € namesto na 670€!!!
imlakar4
# 07.09.2010 ob 21:41
Razprtije med koalicijo in opozicijo počasi uničujejo našo Slovenijo. Čas bi že bil, da združijo moči in zberejo vse potenciale za izhod iz krize. Resnično smo lahko zaskrbljeni za našo prihodnost.
marcipan
# 07.09.2010 ob 20:57
opozicija pa barabe dvolične: v letu 2008 so sami podobno podmuklo potezo potegnili da so lahko uveljavili ta plačni sistem, ki sedaj spodjeda državni proračun. le da je bila njihova poteza v smeri omejevanja demokratične države, današnja vlada pa spremembe uvaja v smeri večje demokracije.
atilij
# 07.09.2010 ob 20:21
Od te vlade mi gre na bruhanje, seveda za Jankovića in njegove fantazijske projekte pa je denar, ma ne basat. ta vlada podpira zgolj tajkune.
Gyorgy
# 07.09.2010 ob 19:44
To me pa vedno znova preseneča - namreč baje si tale SDS želi hiter izhod iz krize...

... toda takoj jih premami populizem: da minimalni plači, ne plačnemu zakonu,....

Potem pa dejmo tulit, kako nas vlada slabo pelje iz krize. Patetično!
3002 €
# 07.09.2010 ob 19:40
Za vlado je 7 sindikatov od 29 večina?
nesesekirat
# 07.09.2010 ob 19:28
Vpijejo, kakšne plače imajo zdravniki. In potem naši vrli tkim.novinarji-beri:falirani študenti-javnosti servirajo njihove btto plače. In če znaš izračunati, izračunaš, da je dejansko zdravnik -profesor na medicinski fakulteti, mednarodno priznani raziskovalec namesto razvpitih btto12.000€ domov nesel cca 5.800€, poslanka, po poklicu večni študent, pa še predsednica kakšne komisije pa blizu 3.000€ te vse mine. Znižajte poslancem plače za 50%, pa se bodo tudi plače in razmere v javnem sektorju, katere bazirajo na plačah poslancev, "pošlihtale" same od sebe. In, plača izhaja iz besede "plačilo" za določeno dobrino, storitev. In glede na delo poslancev bi morali plačo poslancev "prekrstiti" v "šenkgeld".
pd
# 07.09.2010 ob 19:20
Vedno ene in iste stranke ZA in vedno ene in iste PROTI.

Na njihovi bitki bodo za..bali Slovenijo.
robiram
# 07.09.2010 ob 19:18
http://www.youtube.com/watch?v=LD1aaOGrZ
EI
mlincek
# 07.09.2010 ob 19:15
To je demokracija. Matr se boste pogrizel med sabo.
Recept za dvig plač 20% ljudi odpustit in ostalim za 10% plače gor. Čisto enostavno. Ker pa ta vlada noče nikakor odpuščat je lahko rešitev samo ena. vsem plače zamrznit. Živela demokracija. V SD-ju pa itak vse vedo in obvladajo.
zelko289
# 07.09.2010 ob 18:48
janša reši nas !!!!!!!!!!!!1
Črnibog
# 07.09.2010 ob 18:05
Demokracija =) Ne, ne, temu se reče drugače! Bravo "tovariši"!
Ni nam pomoči. Kakšni ljudje, takšni predstavniki ljudstva!
rdeči baron
# 07.09.2010 ob 17:59
Ko bodo vsi menežerji-ći vrnili ukraden denar, ko ne bo več potrebno vračati miljonskih izplačil in nepokritih kreditov NLB.itd...potem sem tudi jaz za to, da ugotovimo vsi skupaj v kakšni krizi smo in potem sem tudi jaz za to, da se plače zamrznejo.
MIRNČAN
# 07.09.2010 ob 17:47
JAnša dej sprejmi ker je škoda da te spet za kej obtožjo. Boš ti kriv da smo v dreku. Le glej. Pa dokazov je povsod polno.
Najlažje je vzeti ubogemu delavcu ki že tako nič ne zasluži. Najboljobdavčena država v Evropi Pahor pa še kr niža. Kje je ta denar ki smo ga že dali notr? A pol čez dve leti bomo šli še nižje?
Po pisanju dnevnika Finance nismo doživeli rasti gospodarstva že od leta 2005. Če je to res sem ubistvu vesel da sploh še kaj imamo.
Sistem je gnil iz Juge smo prišli v Slovenijo sistem je ostal pa isti. Kaznujejo male lopove velikim pa povišice dajejo. Kje je tukaj smisel? Da ne govorim da se v politične namene vedno denar najde. Je treba Slovensko Fbi?
Krčenje ministrstev?
Samo ljudje smo krivi pa nihče drug. Zgrešeno je pa konec. Dobil bom minuse ampak sem že navajen. lp
papiga
# 07.09.2010 ob 17:45
vi komentatorji tule pa res ne samo, da ste nesramni, ste tudi neuki,nesposobni argumentiranega dialoga in razmišljanja. In očito nikoli niste bili deležni vzgoje, tiste osnovne omike, ki razločuje ljudsko vrsto od ostalih živečih vrst na tem planetu.
deimos
# 07.09.2010 ob 17:40
dokler je za Zidarjeve anekse dovolj denarja, je tudi za plače! Tako da prosim ne o tem, da država nima kje vzeti!
Kauko
# 07.09.2010 ob 17:39
Narobe svet. Namesto da se spodbuja, se spodbija...
ResIpsaLoquitur
# 07.09.2010 ob 17:10
Osel je hotel še nekaj pripomniti, pa so ga ovce preglasile s svojim beketanjem.

George Orwel, Živalska farma
marcipan
# 07.09.2010 ob 16:53
in še to, posr(l)anci!
namesto da bi hodili v službo (seje DZ), ko država propada, vas v službi (v poslanskih klopeh) ni. kazensko bi vas ovadil in ustavno obtožil, vse ki ste v tem mandatu četudi enkrat samkrat v mandatu neopravičeno izostali iz službe. izrečena kazen pa bi bila IZGON iz RS. v sramoto narodu ste!, vključno z vlado in vsemi politično nastavljenimi direktorji, ki jih je bolj kot za javno dobro skrbel lasten žep.
franzz
# 07.09.2010 ob 16:53
Pahor: Ko bo konec krize, bo konec tudi zamrznitve plač

Krize bo takoj konec, ko bo konec tvojega lopovsko-kriminalnega vladanja.
lotmeržanec
# 07.09.2010 ob 16:52
Pahor: Ko bo konec krize, bo konec tudi zamrznitve plač
Zelo se bojim da pod sedanjo oblastjo nikoli nebo konec krize!
Žal za končanje krize ta vlada ni sposobna!!
Linhart
# 07.09.2010 ob 16:52
Ta vlada, ki jo vodi g. Pahor verjetno ni sposobna pripeljati Slovenijo iz krize, saj jo je v krizo tudi pripeljala. Dobro, nesposobni, ampak zakaj g. Kučan, nesporni vodja levice, dopušča, da se z ljudmi tako grdo ravna. Jugoslavije ni več in vrnitev vanjo ni mogoča. Ali gre res samo za maščevanje?
marcipan
# 07.09.2010 ob 16:45
banda posl(r)anska.
par let nazaj ste dal v ZSPJS da loh KP podpiše izrazita manjšina zaposlenih (t.i. 'večina reprezentativnih sindikatov v javnem sektorju) ker ste vedl da ne boste dobil večine, dons k mate zagotovljeno mal nad 40% pa boste zakonsko kvoto zvišal na 40%. prokleta banda oportunistična. plače javnim medijem pa ste navil do plafona, da o vas ne bi nepristransko poročali. sedaj pa: isti posl(r)anci, druga vlada, isti drek. državo ste pripeljal na rob propada, da vas sram ni zgube nesposobne. razen tega da ste si napolnili žepe niste naredili NIČ. upam da se vam bo to v življenju povrnilo. vse kar ste zavozili, nakradli ali omogočili nakrasti naj se vam trikratno vrne v obliki osebne nesreče.
nepokorni
# 07.09.2010 ob 16:35
Iz mojega mailboxa ...
date Thu, Sep 11, 2008 at 5:06 PM
subject Pismo za spremembe
mailed-by gmail.com

hide details 9/11/08


Drage prijateljice, dragi prijatelji,

smo v sklepnem delu volilne kampanje za letošnje jesenske volitve. Na
njih se Socialni demokrati potegujemo za zmago. Prepričan sem, da je
mogoče pridobiti zaupanje ljudi s pozitivnim programom, zato se bomo v
teh dneh osredotočili na pojasnitev naših stališč glede najpomembnejših
vprašanj, ki zadevajo razvoj Slovenije in blaginjo njenih ljudi.

V zadnjem času sem bil pogosto deležen vprašanja, zakaj si Socialni
demokrati prizadevamo za vodenje države v naslednjem mandatu, ko pa
postaja vse bolj jasno, da se gospodarska konjuktura preveša v
gospodarsko negotovost. Moj odgovor je: prav zato. Socialni demokrati se
dobro zavedamo, da gospodarske okoliščine ne bodo tako ugodne kot so
bile v zadnjih štirih letih. Toda prav zaradi tega je pomembno, da ima
velik politični vpliv tista stranka, ki je socialno občutljiva in razume
pomen socialnega dialoga
. Na ta izziv prihodnosti odgovarjamo z razvojno
politiko, ki naj ustvari pogoje za večjo konkurenčnost, zato, da bi
lahko okrepili socialno povezanost.

Te vrstice zapisujem s hvaležnostjo, ker jih prebirate in upanjem, da
boste poslali to elektronsko sporočilo naprej svojim prijateljem,
znancem in sorodnikom.
Vsem, ki jih je po vašem mnenju mogoče navdušiti za spremembe.

Vaš Borut Pahor
galoper
# 07.09.2010 ob 16:30
Debelo tiskani podnaslov zveni kot osnovnošolski prevod iz tujega jezika.

Ko bo krize konec, padejo dolgoročne omejitve in spet bo mnogo predpisov na dnevnem redu DZ.
pviran3
# 07.09.2010 ob 16:05
Politike zmrznit, ne pa plač!
Tako kot ostali delavci po firmah dobivajo nižje plače, bi jih mogla brez protestov tut javna uprava od kirurga, do policista, začet pa je treba na vrhu...
lazycocos
# 07.09.2010 ob 16:00
vse službene audije in bmw-je zamenjajo za Cliote in Megane,

službena potovanja naj gredo z avtobusi

skratka je še veliko prej za postoriti kot pa ubogega delavca molzti
lazycocos
# 07.09.2010 ob 15:55
zakaj zamrzniti, naj si plačo 50% zmanjšajo in naj bojo za vzgled.
ResIpsaLoquitur
# 07.09.2010 ob 15:47
Na retorično vprašanje je potrebno odgovoriti takole: Poslanci postavljajo standarde višine plač javni upravi, javna uprava pa kot največji zaposlovalec določa ceno dela zasebnemu sektorju.
Nižje plače ko imajo poslanci, nižje plače bomo imeli tudi vsi drugi.
Če temu ne bi bilo tako bi zaposleni v slovenskih podjetjih in trgovinah, ki so v lasti tujcev zaslužili enako kot zaslužijo za enako delo in enako produktivnost njihovi kolegi v teh podjetjih v Avstriji, Nemčiji, Ameriki in drugod. Pa temu ni tako.
MatejP
# 07.09.2010 ob 15:33
No pa naj končno VSI sindikati razkrijejo koliko članov zastopajo. Se mi zdi, da se bomo na koncu smejali :-))
Bhaaltazar
# 07.09.2010 ob 15:22
Hmmm Poslanci zamrznili svoje plače...

Kaj zdej si jih bodo zamrznili, da se jih potem ne bo dalo znižat, medtem ko bo ostala Slovenija tonila navzdol, mogoče celo pod sedanji minimum z novimi davki večjimi kaznimi, ...
audi1
# 07.09.2010 ob 14:51
Vlada se na zaveda, da bo 27.09.2010 STAVKA in da se bo takrat tudi odločalo o njihovi usodi in o usodi države. Ali bomo šli vsi v PM ali pa bomo nekako izplavali iz krize. JJ zdaj pa še BORAT sta nas pripeljala na prag revščine. Vsak dan novi tajkuni, vlada pa nič.
Ljudje imajo poln kufer takšnih in drugačnih vlad, ki za delavce ne naredijo nič. Pa če govorimo o javnem ali zasebnem sektorju. Nikoli ne bom razumel kako je možno, da se v SLO tako na veliko krade preko javnih naročil ko so gradnja vtoceste, stadioni, stanovana, patrie, itd. Povsod kjer ima država prste vmes tam nekaj smrdi.
Potem pa, ko jim zmanjka denarja zaradi takšnih in drugačnih tajkunov pa udarijo po delavcih in njihovih plačah.
Slovenci pa smo tako in tako največji kreteni. Namesto, da bi se borili za svoje pravice vedno kažemo na druge in smo zadovolji samo takrat, če ima sosed majn, čeprav smo vsi v istem dreku.
Vlada pa uživa, ko nas med sabo skrega, ker potem lahko dela takšne in drugačne svinjarije.
Maričko
# 07.09.2010 ob 13:53
Če sem koga užalil se opravičujem, vendar ob takih zadevah sem zelo jezen in lahko tudi neprimerne zadeve napišem. Opravičujem se vladi in ministrici.
Maričko
# 07.09.2010 ob 13:44
Krebsova in vlada pa naj se gredo solit.
Maričko
# 07.09.2010 ob 13:43
Neprestano ponavljam in še naprej bom. 30 posrancev manj pa bo denarja več in bodo manjše težave, saj so seje slabo obiskane!!!!!!! Druga možnost za polnjenje proračuna pa so denarne kazni za poslance, ki ne hodijo na seje, kakor je to v Evropskem parlamentu bilo predlagano!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
karlek
# 07.09.2010 ob 13:40
sinidikalisti ne zastopajo zaposlenih ampak člane, ne vem kdo je dal od nečlanov sindikata Štruklju mandat da se zanj pogaja, enkrat jim ustreza število članov enkrat število zaposlenih v dejavnsoti, kriterij po zakonu o reprezentativnosti sinidikata v dejavnosti ali poklicu je povsem enak, 15% zaposlenih v dejavnosti ali v službi in tu pridemo do smešne situacije, ko na primer cariniki ki imajo preko 80% zaposlenih tudi članov sindikata ne morejo priti do reprezentaivinosti v dejavnosti ker je dejavnost državne uprave, odstotek članstv pri Štruklju niti pod razno ni tako visok ampak ker imamo glup zakon ga spretno izkorišča, tako imate dejavnsot pravosdosja kjer je samo administracija in manjšin apaznikov pood sinidkatom ki je član Štrukljeve naveze glavnina paznikov je pa pri Posediju in zdaj bodo oni odločali o teh. Se pravi da 80.000 zaposlenih ki so pod Posedijem je manjšina za ministrico Krebsovo in pametno vlado, pa to svet še ni vidu. Ma kakšno poviševanbje proračuna za plače, naj se vlada odpove svojim zunanjim sodelavcem pa imamo vs epokrito pa še za Stožice bo ostalo.
Git
# 07.09.2010 ob 13:05
Kje so dobili 40% zaposlenih.

Jaz bi rekel da 1 zaposlen, če je ta zadovoljen, naj se to tako uredi in pika. Saj ja ne bomo kratili pravic manjšinam.
@lpino
# 07.09.2010 ob 12:26
@karlek
7.september ob 10:56

iz citata: ,,tudi vi ste v istem žaklju kot mi.,,

Ni res, oni so si postlali kot redko kdo, njihov direktor ima višjo plačo od predsednika države, voditelja odmevov imata višje plače od poslancev ali generalnega direktorja slovenske policije za primer, ali dvakrat višjo plačo od kriminalista na oddleku gospodarske kriminalitete pri GPU s 7.stopnjo iziobrazbe in dodatki vred.
Zato tudi zavajajo in napadajo predvsem tiste iz dna lestvice.
JANI.ST
# 07.09.2010 ob 11:51
a to je VIC dneva, al BOB leta?
mikelekanzyani
# 07.09.2010 ob 11:29
Retorično vprašanje za daysleeper2: če bi sam odločal o svoji plači, bi si jo prepolovil in za vedno zamrznil?
daysleeper2
# 07.09.2010 ob 11:26
Zakaj si ne bi ljudje v vladi, DZ, in še kje v politiki vsaj preplovili in pol še za vedno zamrznili plače?
(retorično vprašanje)
Jethros
# 07.09.2010 ob 10:58
Državljanke in državljani ter vsi sindikati nimamo nič proti, če si znižate plače, saj si v hramu demokracije z "opravljenim delom" že več let niste zaslužili prejetih vsot.
karlek
# 07.09.2010 ob 10:56
prosim urednika tega članka naja nemudoma popravi bedarijo, da smo na Posedijevi strani delavske organizacije, na Štrukljevi strani pa sindikati, nehajte nas žalit s svojimi bebavimi izjavami, tudi vi ste v istem žaklju kot mi.
Kazalo