Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 69 glasov Ocenite to novico!
false
Gasilsko obleganje vladne palače na Gregorčičevi. Foto: BoBo
false
Gasilci so se med drugim odpravili tudi pred slovenski hram demokracije. Foto: BoBo
false
Eden izmed številnih domiselnih transparentov je nosil sporočilo za ministra Borisa Koprivnikarja. Foto: BoBo
       To bi bila tista čisto zadnja faza, stavke si nihče ne želi, še najmanj pa mi, saj gasilci res težko stavkamo. Policisti preprosto nehajo pisati kazni in položnice, ljudem se to še fino zdi, mi pa moramo na vse nujne intervencije, ne moremo pustiti, da pogori hiša, ker ravno stavkamo. Naša največja moč sta današnji protest in pa javno mnenje, za katerega sem prepričan, da je odločno na naši strani.       
 Silvo Kuntarič, Gasilska brigada Ljubljana
false
Gasilci so prepričani, da jih trenutna vlada ne ceni. "Vlade prihajajo in odhajajo, gasilci ostajamo," je bilo mogoče slišati na protestu. Foto: BoBo
false
Gasilci so pred vladno palačo tudi zakurili. Foto: BoBo
false
Iz gasilskih grl se je večkrat oglasil klic: "Lopovi!" Foto: BoBo
Gasilci
Protest pred vlado so poleg transparentov zaznamovale tudi glasne sirene. Foto: MMC RTV SLO
Protest gasilcev
Poklicni gasilci so se zbrali na protestu pred vladnim poslopjem na Gregorčičevi v Ljubljani. Foto: MMC RTV SLO
Predsednik DZ-ja Milan Brglez je popoldne sprejel predstavnike poklicnih gasilcev, ki so danes na protestnem shodu pred vladnim poslopjem zahtevali izboljšanje plač. Poudaril je velik pomen gasilstva, po srečanju z njimi pa je izrazil upanje, da se bo pogajalski proces nadaljeval in se bo končal z dogovorom. Kot predsednik DZ-ja se v izjavi ni želel opredeljevati do ravnanja vlade in tudi ne do upravičenosti konkretnih zahtev gasilcev.
VIDEO
500 gasilcev zahtevalo vi...

Dodaj v

Gasilsko sporočilo vladi: "Za ljudi smo junaki, za vas pa bedaki"

"Kjer gori, smo mi. Kjer se krade, tam ste vi!"
5. oktober 2017 ob 09:36,
zadnji poseg: 5. oktober 2017 ob 19:38
Ljubljana - MMC RTV SLO

Na protestu za višje plače pred vladno palačo se je zbralo od 500 do 700 poklicnih gasilcev oz. vsi, ki niso bili na delovnem mestu. "Moj očka je poklicni gasilec, junak – siromak," je sporočal eden izmed transparentov.

Shoda so se množično udeležili poklicni gasilci iz vse Slovenije, tudi iz zasebnega sektorja, da jih je vlada slišala, pa so med drugim poskrbeli tudi s sirenami in glasno pirotehniko. Pred vlado so prišli tudi s transparenti, na katerih je bilo med drugim mogoče prebrati "Za ljudi smo junaki, za vas pa bedaki" ter "Glavo v ogenj tiščimo, od vlade pa le brco v rit dobimo" in "Za pošteno delo, pošteno plačilo". Pred vlado na Gregorčičevi se je med protestom večkrat iz gasilskih grl oglasilo tudi glasno skandiranje: "Lopovi!"

Namestnik vodje izmene v Gasilski brigadi Ljubljana, ki šteje 150 ljudi, Silvo Kuntarič je ob robu gasilskega obleganja vladne palače za MMC pojasnil, da plačni sistem pri gasilcih šteje 31 različnih delovnih mest, in sicer od gasilca začetnika v zgolj 17. plačnem razredu, ki je tako rekoč na minimalni plači, pa do najvišjih poveljnikov v 48. plačnem razredu. "To, kar nam je vlada ponujala, je ponujala tako, da bi samo določenim zaposlenim nekaj dala, drugim pa ne," je izpostavil. Ena anomalija, ki je na vladi ne znajo pojasniti, je po njegovih besedah tudi ta, da bi gasilec informatik ostal po vladnem predlogu na istem. Vladni predlog, da bi "spodaj dvignili za dva plačna razreda, zgoraj pa za enega", bi zgolj ustvarilo nove anomalije, je zatrdil.

"Vlada se je zelo slabo pripravila, domače naloge niso naredili, na neki način pa so tudi stisnjeni v kot, ker so drugi sindikati kvorum podpisali in se bojijo odpiranja novih pogajanj. Zato bi radi zgodbo reševali z nekimi dodatki," je še dejal Kuntarič in dodal, da se vlada boji "učinka domin".

"S prioriteto si ne moremo kupiti kruha"
Kuntarič je glede primerljivosti z vojsko in policijo opomnil, da so gasilci v tem pogledu gotovo zapostavljeni, takšen občutek pa vlada tudi v gasilskih vrstah. Da je med gasilci takšno vzdušje, pričajo tudi izjave sekretarja sindikata gasilcev Davida Švarca, ki je v govoru dejal, da "so kolegi v vojski in policiji privilegirani", in dodal: "Vlada pravi, da je gasilstvo prioriteta, a s to prioriteto si ne moremo kupiti kruha."

"To vnaša neki nemir ali pa razdor, ker hočejo nekoga bolj, drugega pa manj nagrajevati," je opozoril Kuntarič in hkrati spomnil, da se vladna ponudba in zahteva sindikata gasilcev razlikujeta za vsega 150 tisoč evrov na letni ravni za vse enote, kar je za proračun čisto "navaden drobiž", kot je bilo večkrat slišati tudi med samim protestom. "Vlada je trmasta, to so ljudje brez čustev, ki na finančnem ministrstvu preračunavajo, koliko bodo nekje vzeli in dali nekam drugam," je dodal.

"Gasilci težko stavkamo"
Če vlada ostane gluha za vaše predloge, sledi stavka? "To bi bila tista čisto zadnja faza, stavke si nihče ne želi, še najmanj pa mi, saj gasilci res težko stavkamo. Policisti preprosto nehajo pisati kazni in položnice, ljudem se to še fino zdi, mi pa moramo na vse nujne intervencije, ne moremo pustiti, da pogori hiša, ker ravno stavkamo. Naša največja moč sta današnji protest in pa javno mnenje, za katerega sem prepričan, da je odločno na naši strani," je odgovoril Kuntarič.

Zbrane gasilce sta med drugim nagovorila nova predsednica Zveze svobodnih sindikatov Slovenije Lidija Jerkič in sekretar Sindikata poklicnega gasilstva v Sloveniji David Švarc. Ta je opozoril, da sta slaščičar in natakar v protokolarnem objektu na Brdu pri Kranju uvrščena osem plačnih razredov višje od gasilca. "Ne bom ugibal, koliko sta ta dva poklica vredna, vem pa gotovo, da gasilec ni vreden manj," je dejal Švarc.

Predstavniki gasilcev, ki so se izmenjevali na govorniškem odru, so opozarjali tudi na občutke, s katerimi se dnevno srečujejo gasilci, ko prepoznajo ponesrečenca, ki mu ne morejo več pomagati, in o tem obveščajo tudi svojce. Opozorili so tudi na nevarnosti, s katerimi se vsak dan srečujejo. "Sami smo si izbrali ta poklic in ni nam žal, ampak zahtevamo pa tudi pošteno plačilo." Med protestom so se javili tudi kolegi, ki so bili prav ta čas na reševanju ukleščenega človeka po prometni nesreči.

Protokolarni natakar višje od gasilca specialista?
Njihove zahteve so po besedah sekretarja sindikata Švarca več kot upravičene, sploh ob tem, da vlada celo sama predlaga dvige treh plačnih razredov za delovna mesta nad 40. plačnim razredom in vodi ločena pogajanja z zdravniki, ki bodo ob bistveno višjih plačah v teh pogajanjih napredovali za več kot tri plačne razrede, tudi za šest. Švarc je ob tem spomnil še na mini davčno reformo, ki je vsaj 200 evrov višjo neto plačo mesečno prinesla tudi ministrom, je poročal STA.

Kritičen je bil tako do ministrice za obrambo Andreje Katič kot do vodstva uprave za zaščito in reševanje. Kot je dejal, ob tem, ko se ministrica Katičeva zgraža nad njihovimi zahtevami, ji obenem ni prav nič sporno, da vladna ekipa predlaga nova delovna mesta v protokolarnem objektu na Brdu, denimo za slaščičarja, umeščenega v 28. plačni razred, ali natakarja, umeščenega v 30. plačni razred. Gasilec specialist pa je v 23. plačnem razredu, je opozoril.

Si gasilci zaslužijo "teh nekaj fičnikov"?
Ali res menite, da si gasilci "teh nekaj fičnikov iz proračuna" ne zaslužijo, je vladne predstavnike na shodu spraševal domžalski poklicni gasilec Robert Hrovat in poudaril, da so bili v današnji shod prisiljeni ter da je ta posledica arogance in norčevanja iz slovenskih gasilcev.

Brez oklevanja bi morali gasilcem plače dvigniti še za nadaljnje tri plačne razrede, ne le za toliko, kot zahtevajo, pa s tem ne bi poplačali niti polovice stresa, ki ga preživljajo, in odgovornosti, ki jo imajo, je v podporo gasilskim kolegom iz javnega sektorja poudaril Aleš Ferletič iz sindikata industrijske poklicne enote Nafta Lendava.

Švarc je ob koncu shoda izrazil upanje, da bo ta zadostoval, da se bodo vladni predstavniki z njimi usedli in jim prisluhnili, sicer bodo nadaljevali proteste in tudi stavko, če bo treba, do trenutka, ko bodo pošteno plačani. Predstavniki vlade gasilcev niso sprejeli na pogovor.

Katič: Gasilci nam niso stopili naproti
Ministrica za obrambo Andreja Katič je po seji vlade komentirala protest poklicnih gasilcev z besedami: "Strinjam se, da so pogajanja iskanje kompromisov, mi pa z gasilci že od začetka stojimo vsak na svojem bregu, gasilci nam ne stopijo nasproti." Tako je kritično ocenila, da je vladna stran v pogajanjih popuščala in iskala rešitev, gasilci pa jim niso hoteli stopiti naproti. Ob tem Katičeva upa, da bodo znova razmislili o zadnjem vladnem predlogu. "Menim, da je to neka poštena pobuda, dana poklicnim gasilcem v okviru tega, kar smo že izpogajali z drugimi sindikati," je sklenila.

Sindikat: Naše zahteve so minimalne
Spomnimo, da so v sindikatu pojasnili, da so njihove zahteve minimalne, da se poklicnim gasilcem odpravijo anomalije v plačnih razredih in postavijo poštene osnovne plače. V pogajanjih so predlagali, da bi bili vsi gasilci deležni dviga za dva plačna razreda, na dveh delovnih mestih (vodja gasilske skupine in vodja izmene II) pa za tri plačne razrede. Nezadovoljni s ponudbo vlade, ki bi privolila v zvišanje plač v manjšem obsegu, tudi niso podpisali aneksa h kolektivni pogodbi za dejavnost poklicnega gasilstva.

Koprivnikarja argumenti gasilcev niso prepričali
Glavni vladni pogajalec, minister za javno upravo Boris Koprivnikar, vztraja, da so predlagane uvrstitve gasilcev korektne in primerljive z drugimi. Po njegovih navedbah bi po vladni ponudbi 72 odstotkov gasilcev napredovalo za dva plačna razreda in skoraj vsi drugi vsaj za enega. Pri obeh vodstvenih delovnih mestih pa po ministrovih pojasnilih zaradi primerljivosti z drugimi poklici ne morejo ugoditi sindikalni zahtevi.

Minister je ob tem opozoril, da so pogajanja o odpravi plačnih anomalij do 26. plačnega razreda končana in da jih ne morejo ponovno odpirati, ker bi to pomenilo, da jih odpirajo s celotnim javnim sektorjem. A v sindikatu so prepričani, da njihovi predlogi v ničemer ne posegajo v rušenje razmerij z njimi primerljivimi poklici niti ne presegajo omejitev, ki so bile decembra dogovorjene med sindikati javnega sektorja in vlado.

Prav danes naj bi tisti del javnih uslužbencev, ki plače dobiva petega v mesecu in za katere so z odpravo anomalij predvideli zvišanje, prvič dobil višje plače, skupaj s poračunom od 1. julija.

Gorazd Kosmač
Prijavi napako
Komentarji
Pjanc
# 05.10.2017 ob 10:09
Samo vprašat se je treba, kaj bi bilo, če bi gasilci res stavkali - nebi delali - nebi reševali življenj. Kdo bi rezal pločevino na avtocesti ob prometni nesreči? Kdo bi napadal požare na Krasu, v večstanovanjskih hišah? Kdo bi čistil ceste zaradi žleda? Kdo bi se boril proti poplavam?

Hvala bogu da imamo v Sloveniji gasilce in prostovoljne gasilce, ki EDINI in VEDNO nesebično priskočijo na pomoč, tudi v situacijah za katere niso kvalificirani. Podpiram stavko in zahtevam izboljšanje plač ter pogojev!
bruhnmici
# 05.10.2017 ob 11:20
@galoper: Enota časa in obremenitev, po osebni izpovedi prijatelja profesionalnega gasilca. "Težko je pobirat oči po armaturni plošči, še težje pa je ven spravljat 3-letnega mrtvega otroka, za katerega veš, da ne bo nikoli doživel otroštva, mladosti, prve ljubezni ... ". Teh besed ne bom nikoli pozabil. Če kdo, si ti fantje zaslužijo vse kar zahtevajo in še več. Ta prijatelj je v prostem času gorski reševalec, gorski tekač ... trenira in skrbi zato, da je na delovnem mestu fit. Da je zdrav. Da lahko rešuje. // Ne vem sicer kaj delaš v življenju sam, verjamem pa, da se zavedaš relativnosti obremenitev. Marsikdo bi se ob pogledu na mrtvega otroka v eni sekundi zlomil. Koliko časa bi ga pa ta kratka časovna enota in izkušnja obremenjevala celo življenje, pa je že druga zgodba, ki ne sodi v čas osmih ur obremenitve.
gesan
# 05.10.2017 ob 11:04
Gasilci, dajte jim vedet, da nismo mi odvisni od njih ampak oni od nas!
Država bi morala bit servis za ljudstvo in ne servis za lopovščino!
Fritz.si
# 05.10.2017 ob 10:03
Boris Koprivnikar zavaja in laže. S tem, kar so dali policistom, so v celoti podrli razmerja med uniformiranimi poklici. Če bi gasilci bili pod MNZ, bi dobili marsikaj, ker pa niso in ker tudi niso zdravniki ali šolniki, dobijo le drobtinice. In sedaj se vsi čudijo, ker s tem niso zadovoljni.
gesan
# 05.10.2017 ob 11:07
janko2
# 05.10.2017 ob 11:04
Ce bi bile place prenizke, nobeden ne bi hotel biti gasilec. Ljudje pa se grebejo za ta poklic!
..............................
V tej državi imajo finančne presežke samo lopvi!
Vsi ostali pa imajo prav zaradi njih premajhne plače!
gesan
# 05.10.2017 ob 11:05
In zdaj se bo folk kregal med sabo pač glede na to kje so v službi, namesto, da bi vsi skupaj dojeli, da so nas pokradli in da tisti, ki so to dovolili še kar napšrej prasedujejo!
spicy
# 05.10.2017 ob 10:59
Žalostno, da se dviga plače vojakom od katerih nimamo čisto nič. Za gasilce, ki vsakodnevno rešujejo in pomagajo pa ni denarja ? Podpiram gasilce. Edini, ki si res zaslužijo boljši status.
hepimen
# 05.10.2017 ob 11:16
Vsi tisti, ki mislite, da je gasilec sanjska služba...

Pri takih modrijanih si včasih želim, da bi gasilci bili prisotni na trgu kot drugi in bi za njihove storitve morali plačati. Prav zanima me, koliko bi bili pripravljeni plačati, da vas pridejo rešit iz gorečega stanovanja ali iz vozila, ukleščenega pod tovornjakom na avtocesti.
Churchill W.
# 05.10.2017 ob 11:22
Očitno so v tej državi edini ki si lahko "izborijo" višje plače zdravniki.
Vsi ostali zaposleni v JU pa ........
čača
# 05.10.2017 ob 11:39
Podpiram gasilce!! :o)
Falcone
# 05.10.2017 ob 11:08
podpiram

ce v Sloveniji odsluzeni neuporabni skorumpirani kader lahko skace iz velikih afer v novo veliko “svetovalno” sluzbo za 4k in vec eurov, potem o zahtevah gasilcev sploh ni spodobno debatirati. in s tem mislim na afere, ki so stale zivljenja in bi morale koncati kariere “zasluznih”, kot npr v ukc.
gesan
# 05.10.2017 ob 11:03
Ta država je zanič!
Ne šteka ničesar drugega kot le svojo rit na položaju, ki ga zlorablja namesto, da bi se sama borila proti zlorabam!

Tako je govoril tudi sam prasednik in tudi jaz sem mu verjel, da bo to izpeljal!
Potem pa sem videl, da sem bil samo še enkrat več naivno teslo!

In šel malo nazaj raziskovat in kmalu dojel, da je pravzaprav glih zaradi takšnih kot je on sam, ta država tako zelo zanič!
smajček
# 05.10.2017 ob 10:39
Poklic gasilca je časten.. njim, zdravnikom in sestram ne bom nikoli fauš plače, pa če je še tako visoka.. vsak jo zasluži.. to so službe ki zahtevajo posebne ljudi.. državni aparat je velik a ti ljudje si zaslužijo vsak cent. Vsi, ki smo kdaj rabili njihovo pomoč vemo kakšne službe so.. medtem ko uradniški molji, pa stranke, pa 1000 različnih strokovnih sodelavcev vlade in strank, ki niso za druga ko za prazno slamo mlatit pa res ne privoščim honorarjev.. tem se naj ukine.. in razdeli med ostale.. bo še vedno dovolj ostalo..
+hellbastard+
# 05.10.2017 ob 11:44
dvignit minimalno plačo iz 613e na 800e
Altknight
# 05.10.2017 ob 11:36
Moj sosed je poklicni gasilec. V popoldanakem casu pa fuša v vrtnariji. Pa ma visji čin. Tko da place ne morjo bit lih ne vem kaj.
+hellbastard+
# 05.10.2017 ob 11:45
na ulico vsi, ki so na minimalni plači
gesan
# 05.10.2017 ob 11:09
galoper
# 05.10.2017 ob 10:22
Prikažite še delovno obremenitev na enoto časa v službi, da bomo natančneje seznanjeni z delovnimi obremenitvami-
.....................................
Ti in podobni pa pojdite namesto njih gasit in reševat , ko bo sila!
In to takoj, ko zazvoni!
JohnSmith
# 05.10.2017 ob 16:19
Tu in tu so podatki o plačah v javnem sektorju. Malo je treba pobrskati in se znajti, pa jih dobiš.

Povprečna bruto plača gasilcev z vsemi dodatki, brez nadomestila malice in prevoza, je bila julija 2.170 evrov (1.380 evrov neto). Povprečna bruto plača:
- kandidata za gasilca (začetnik) je bila 1.150 evrov (800 evrov neto),
- gasilca 1.530 evrov (1.020 evrov neto),
- vodja gasilske skupine 1.825 evrov (1.185 evrov neto)
- vodja gasilske izmene II 2.240 evrov (1.420 evrov neto),
- gasilski inštruktor 2.630 evrov (1.640 evrov neto),
- starejši poveljnik gasilske operative 3.300 evrov (2000 evrov neto).

Vsi ostali pa nekje vmes. Povprečna plača v gospodarstvu je približno 1.600 evrov bruto (1.060 evrov neto).

Vsak se bori za svoj interes, pa vsakemu se zdi, da je premalo plačan. Po moje gasilci niso premalo plačani.
hepimen
# 05.10.2017 ob 13:36
Treba jih je privatizirat pa naj trg sam poskrbi za place.

Tako ja, privatizirat. Ko boš imel prometno nesrečo, ukleščen v avtomobilu z zlomljeno nogo in razbitim nosom najprej pokliči na svojo zavarovalnico, tam bodo pa naprej potelefonirali, kdo ima tisti čas ravno najcenejšo intervencijo na lokaciji tvoje prometne nesreče. Naj najprej pridobijo ponudbo z vsemi dodatnimi deli (prevoz, število ljudi po eur/h, rezanje po tekočem metru pleha, nosila, imobilizacija uda, urgentni prevoz do najcenejšega ali izbranega izvajalca medicinskih del...) in ti ga pošljejo po mejlu, da ti v miru poskrolaš na smartphonu, če si s svojo zavarovalno polico sploh lahko privoščiš intervencijo ali naj morda izpustijo kakšno postavko v predračunu, potem pa da zavarovalnica zeleno luč, da ekipa štarta 250 km od kraja nesreče - jbg, so bili pač najcenejši, zavarovalnica nič ne časti.
ronzi
# 05.10.2017 ob 12:18
On je opozoril, da sta slaščičar in natakar v protokolarnem objektu na Brdu pri Kranju uvrščena osem plačnih razredov višje od gasilca. "Ne bom ugibal, koliko sta ta dva poklica vredna, vem pa gotovo, da gasilec ni vreden manj," je dejal Švarc

Vse povedano......in to je sramota,da nekdo ki dela bistveno manj stresno delo dobi več,kot nekdo ki lahko v trenutku vzame nekomu življenje,čigar rešuje......
gesan
# 05.10.2017 ob 12:09
zapravico
# 05.10.2017 ob 11:49
Za vse se najde denar,le za delavni narod ne
.....................................
Prejšnje so bile isto sranje!
In kdo mi zdaj lahko potemtakem zagotavlja, da nova ne bo?
Resnica123
# 05.10.2017 ob 11:04
@Smajcek

Zaradi takih kot si ti se zdravniki zmazejo z vsako malomarnostjo. Definitivno si me zasluzijo tako nesorazmerno visokih plac v Sloveniji.
bostbart
# 05.10.2017 ob 17:17
Ma kaj se imajo za pritoževat. Ko je 95% gasilcev v SLO prostovoljcev, in res ne dobijo ničesar za svoje delo. Tale peščica pa dela iste stvari kot tisti zastonj, pa zraven dobi plačo, pa še ni vredu...

Delajo pa oboji ko je nesreča gasilski poklic, ko pa ni nesreče pa prostovoljni gasilci opravljajo redno službo, poklicni pa zijajo v luft...

Potem pa pišejo Za ljudi smo junaki, junaki so prostovoljci, vi pa le izkoriščate njihovo podporo pri ljudstvu.
Polymath
# 05.10.2017 ob 12:13
Zažgite parlament, pol pa ga opazujte kako lepo gori ... Presneti lopovi smrdljivi politični ... tam na milijone pa milijarde zapravljajo za posojila, drugi tir, teš, stožice itd itd ... tu pa je tako težko za milijonček (na primer) dvigniti plače za gasilce, da bi vsak dobil par sto evrov več ... Upam, da poklicni gasilci vedo kje v njihovi bližini stanujejo politiki ... ko/če bo kdaj tam gorelo, pa se lepo vsedete dol pa uživate ob kresu ...
gesan
# 05.10.2017 ob 12:08
nadloga
# 05.10.2017 ob 11:42
@gesan
Ta država je zanič!

Država ni zanič, ministrstvo in vlada je zanič
........................................
.
TO se mtudi jaz mislil, pa ne več!
Le redki posamezniki so še, ki jih ne skrbi za svoje lastno zadnjičnost!
TO pomeni ,da so vsi že tako egoistično vtrgani, da se bojim, da za to vlado ne more prit do boljše, ker se nima od kod vzet!

Če boš povedal resnico, bo spizdilo od tebe vstran cca 85% ljudi!

Zakaj le?!

In ti se sedaj med sabo obmetavajo z žaljivkami in klaustrofobičnimi diskredikalijami!
Ker jih resnica niti mnajmanj ne zanima!

Kaj je torej z državo?
Se pa strinjam, da so jo tja zagonili tisti tam zgoraj s svojim politikanstkim neumjem.
bruhnmici
# 05.10.2017 ob 11:43
@janko2: to mi je jasno. Ampak midva ne moreva podpisat dogovora, aneksa h kolektivni pogodbi, ki govori v prid gasilcem. Podpisujejo tisti tam zgoraj. Na drugi strani je potrebno pogledat zapravljanje denarja v UKC-ju, TEŠ 6, na Univerzah itd ... . Zahtevek je res malenkost v primerjavi z nepreglednim in neodgovornim zapravljanjem najinega/našega davkoplačevalskega denarja.
balrog
# 05.10.2017 ob 17:04
sploh tale starejši poveljnik operative, 2000 evrov neto brez malice in prevoza na delo, vau to je pa nadstandard !? Kdo tukaj koga zavaja ? Vsak začetnik z VISOKO šolsko (univerzitetno) izobrazbo začne pri 800 evrov neto. Gasilci imajo srednješolsko izobrazbo. Ne odrekam gasilcem višjih plač, a tu učitelji, vzgojiteljice, negovalke, m.sestre bi si zaslužili pošteno plačo. A malce bi lahko poskrbeli gasilci tudi v lastnih vrstah, tako da bi znižali plače operativi ter to namenili začetnikom in gasilcem 1. stopnje.
zozozo
# 05.10.2017 ob 16:05
Prikažite še delovno obremenitev na enoto časa v službi, da bomo natančneje seznanjeni z delovnimi obremenitvami-

Kaj moraš imeti v glavi, da si želiš, da bi gasilci imeli več dela?
apollo11
# 05.10.2017 ob 15:55
V tej državi vlada populizem. Neke razumne in argumentirane debate sploh niso več možne. V takšnih situacijah se pametni ljudje umaknejo.

V tej državi skoraj vsak misli da mu pripada večja plača, še posebno to velja za plače v javnem sektorju. Vsaka poklicna skupina v javnem sektorju se ima za naj naj pomembno in zahteva višje plače, ki naj jim jih seveda zagotovijo davkoplačevalci iz svojega žepa. Nihče od teh, ki zahtevajo višje plače, pa ne razmisli, da bi si sam poiskal službo, kjer bi bil zadovoljen s plačo. Ne to pa ne. Hočem biti tu, hočem delati to kar želim in hočem imeti takšno in takšno plačo. Velja za skoraj vse v javnem sektorju.
garmond
# 05.10.2017 ob 14:21
Ja, zdravnik "prdne", pa mu takoj zvišajo plačo, zdaj že vsako leto dvakrat. Ljudje pa vedno bolj nezadovoljni z zdravniki.
Takšno popuščanje dohtarjem je očitno prineslo pravi cunami v zahtevah po večjih plačah vsem, ki se napajajo iz davkoplačevalskega denarja.
Delavci v zasebnem sektorju pa so bili, so in bodo največje žrtve sedanjega kapitalističnega sistema. Da bi ti delavci zahtevali večjo plačo? Si ne upajo, ker bi se takoj znašli na cesti. Te delavce pa res lahko uvrstimo med drugorazredne državljane, ko že desničarji tako radi govorijo o drugorazrednosti.
Mirko Tipka
# 05.10.2017 ob 11:59
gesan
# 05.10.2017 ob 11:03
Ta država je zanič!
Ne šteka ničesar drugega kot le svojo rit na položaju, ki ga zlorablja namesto, da bi se sama borila proti zlorabam!


Nekaterim, ki pišejo država je zanič in take bedarije, imate sprane možgane. NI DRŽAVA KRIVA! Politiki, gasilci, policisti, smetarji in vsi državljani ter tujci tvorijo državo... in gesan, to pomeni, da si si sam zaril nož v hrbet in po tvojih besedah si tudi ti zanič.
KRIVI so ljudje, ki nas vodijo.. oziroma katere smo si izbrali za vodje!
Vsak ima ime in priimek in ne posplošuj na vse državljane.

Ko bodo državljani te države to razumeli, bodo volili ali prisilili k odstopu človeka z imenom in priimkom, češ da je nesposoben, ker ni izpolnil obljub/pričakovanj ali nagradili človeka, ki se bo potrudil, da bo vsem državljanom bolje, kot je bilo.
Lešnik
# 05.10.2017 ob 11:41
Gasilci po boljše plače

In, če bi imeli sindikaliste za ljudi, potem bi tem sledilo ne cesto in zahtevam po višji plači še vsaj 100.000 ljudi.

Kdo v tej državi si upa organizirati vseslovensko delavsko stavko? Nihče.

Gledamo javni sektor in zdravniški koštrinov lobij, delavca na minimalcu pa ni nikjer.

Deli in vladaj.....
ElTorro
# 05.10.2017 ob 18:26
Povprečna plača v gospodarstvu je približno 1.600 evrov bruto (1.060 evrov neto).

Ne bo držalo. To je povprečna plača v državi, javni sektor jo vleče konkretno navzgor. V zasebnem sektorju je bruto kakšnih 100 EUR manj.

Ne vem, no....glede na to, da povprečni gasilec dobi 50% več od povprečnega zaposlenega v gospodarstvu, se tudi meni plače gasilcev ne zdijo ravno nizke.
inteligenca
# 05.10.2017 ob 18:15
Gasilci si seveda zaslužijo boljše plaće to je dejstvo, ni mi pa všeč primerjava z natakarjem na Brdu. Ta, ki bo stregel npr. Putina ali Merklovo pač predstavlja obenem tudi našo državo in tu govorimo o vrhunsko usposobljenem kadru, ki ne bo delav za isto plačilo kot nekdo, ki streže malice ali odpira pire v bifeju.
Janez23
# 05.10.2017 ob 17:48
Treba je ločiti tri stvari. Prvo so pokvarjeni in požrešni sindikati, drugo so stavkajoči oz. poklicni gasilci in tretj so junaki oz. prostovoljni gasilci. Teh je največ, ne dobijo nič plačano opravijo pa 80% vseh intervencij in 95% vsega dela. Kdo gasi požare in rešuje poškodovance v prometnih nesrečah v Kočevju, Metliki, Ribnici, Beltincih, Cerknici,Železnikih.......? To počno mizarji, kovinarji, peki, kleparji, zidarji, ............, ki so poleg svoje službe še prostovoljni gasilci-operativci.Ti ki danes štrajkajo naj si najdejo bolje plačane službe, saj je veliko ljudi, ki bi delali kot poklicni gasilci. Mene kot prostovoljnega gasilca , bi bilo sram štrajkati kot plačani gasilec. Gasilec si zato, ker rad pomagaš ljudem, ne pa zaradi denarja. V našem podjetju je bil razpis za 8 delovnih mest v lesarski proizvodnji, plača je jasna 613€. Prišlo je 23 prošenj, 6 primernih za delo, po treh mesecih sta ostala le še 2 delavca. Koliko prošenj pa dobi poklicna gasilska brigada, ko razpiše prosto delovno mesto? Koliko poklicnih gasilcev je dalo odpoved ? Koliko dobi poklicni gasilec plače? Tudi dodatek k plači je denar.
nonparel
# 05.10.2017 ob 14:38
Ne vem, zakaj imam občutek da desnica zdaj že preko gasilcev poskuša rušiti vlado. Verjetno zaradi današnjega političnega govora glavnega gasilca Ogrizka v intervjuju novinarjem.
smukač
# 05.10.2017 ob 14:23
Zame so junaki prostovoljni gasilci, ki večkrat dajejo tudi svoj dopust za to kar počnejo, poklicni gasilci pa malo z viška gledajo na njih in si tudi na njihov račun ustvarjajo dober imidž, če ne bi bilo prostovoljcev pa bi videli ob naravnih nesrečah resnično zmedo in učinkovitost poklicnih gasilcev.
Plavica1
# 05.10.2017 ob 11:28
Zdaj pa še vsi komentatorji pred vlado, da se NE SME brisati komentarjev, ki so oblasti nevšečni.
ElTorro
# 05.10.2017 ob 11:26
Ne pozabiti, da pretežno enake stvari počnejo tudi prostovoljni gasilci - za sendvič in sok.

Kje so konkretne številke o trenutnih plačah gasilcev, da lahko presodimo če so res prenizke? Kolikšna je konec meseca povprečna bruto plača poklicnega gasilca?
Janezski
# 05.10.2017 ob 17:47
Junaki so prostovoljni gasilci, ki pomagajo brez plačila.
balrog
# 05.10.2017 ob 16:47
Koliko je neto osnovna plača gasilca in koliko je neto izplačana plača gasilcu, vsak mesec, koliko ima plačanega dopusta, koliko prostih dni ? Se ne bo nihče opogumil ? Vas je sram priznati ?
Frodoš
# 05.10.2017 ob 16:10
Praktično vsakih nekaj mesecev nekdo iz javnega sektorja stavka, kljub temu, da imajo za 30% višje plače in hkrati bistveno nižjo produktivnost kot v zasebnem sektorju,
gesan
# 05.10.2017 ob 15:09
kristjan31
# 05.10.2017 ob 14:20
Pobrati en del od plač POLICISTOM in dati GASILCEM! Kolikokrat vidim policiste piti pivo v marici sredi noči!
..................................
Glej, najbolje jih je kar v gatah pustit, lopovi pa naj kar naprej harajo po družbenem premoženju!

Bravo
hepimen
# 05.10.2017 ob 13:42
Delavec na neki avtomatski ali drugi "liniji" je vpet npr. 450 ali 480 minut na dan, koliko pa je gasilec, ki rešuje, ki je sicer še kako potreben?

Koliko časa je dnevno v svojo dejansko delo vpet poslanec, glavni urednik na RTV ali morda direktor Petrola? Če že gasilce enačimo s tekočim trakom, dajmo kar vse.
hepimen
# 05.10.2017 ob 13:31
Aja pa še tole. Če plačuješ zavarovalnici za primer požara ali prometne nesreče, te naj pa fkin' zavarovalničar pride reševat!

Gasilcem se plače ne gibljejo skladno s številom požarov, prometnih nesreč ali eksplozij plinskih jeklenk. Niti prej ne pokličejo na zavarovalnico in k ponesrečencu domov, kdo bo plačal, preden se spokajo v vozilo in zdivjajo na kraj nesreče.

Nekateri ste res zahojeni ignoranti...
nepokorni
# 05.10.2017 ob 12:57
@ ronzi # 05.10.2017 ob 12:18
On je opozoril, da sta slaščičar in natakar v protokolarnem objektu na Brdu pri Kranju uvrščena osem plačnih razredov višje od gasilca.

VODJA GASILSKE SKUPINE je uvrščen med 23. in 33. razredom.
PROTOKOLARNI NATAKAR je uvrščen med 18. in 28. razredom


In kje je zdaj protokolarni natakar uvrščen 8 razredov višje? Seveda gre za laž in manipulacijo sindikalistov.
nadloga
# 05.10.2017 ob 11:42
@gesan
Ta država je zanič!

Država ni zanič, ministrstvo in vlada je zanič
bruhnmici
# 05.10.2017 ob 11:25
Čestitke ob izrednem govoru iz srca "ali se zavedate ... ali poznate občutek, ko ... "(11.20.) !!! To je to. Dragi politiki: bi jim v trenutkih, ko bi vas reševali, podpisali dvig plač? Koga boste klicali takrat?
Platon
# 05.10.2017 ob 21:22
Strinjamo se da imajo pomembno vlogo v družbi vendar nalijmo si čistega in naj priznajo, da so povsem primerno plačani že sedaj, zato je njihova zahteva po višanju plač neupravičena. Naj lepo priznajo tudi to, da toliko kot se pri njih prespi in spočije na delu (še sploh ponoči) se nikjer ne... pogosto prav nestrpno čakajo na intervencijo, da lahko vsaj odklopijo akumulator na poškodovanem vozilu v prometni nesreči.. Zelo pomemben podatek je tudi ta, da v gasilsko brigado težje prideš kot v parlament in kdor enkrat pride med njih, ta več ne odide.... Dalje, za njihovo delo zadostuje srednja izobrazba. Gremo naprej, imajo odlične pogoje za delo (prostori, oprema, vozila,...). Edini minus tega poklica je izpostavljenost nevarnostim, ki pa jih ob strokovnem postopanju v 99 % intervencij lahko predvidijo in se ustrezno prilagodijo. Lahko noč in na pomoč !
ElTorro
# 05.10.2017 ob 19:44
A vam še ni kapnilo, da se folku trga od vsega tega?

Nam iz gospodarstva se trga predvsem, ko vsak mesec drug sindikat javnega sektorja zahteva (in od Cerarja vedno tudi dobi) višje plače.
Kazalo