Slovenija

Poudarki

  • Če ni dogovora z delavci, se mora plača zvišati
  • "Direktorji naj najprej sebi znižajo plače"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,7 od 6 glasov Ocenite to novico!
Delavci
Zakon omogoča, da lahko delodajalec, pri katerem bi takojšnja uvedba minimalne plače povzročila velike izgube in ogrozila obstoj podjetja ali imela za posledico odpovedi iz poslovnih razlogov večjemu številu zaposlenih, z zaposlenimi oziroma njihovimi predstavniki sklene pisni sporazum o postopnem prehodu na novo višino minimalne plače. Foto: MMC RTV SLO
V času pogajanj in v primeru, da je sporazum sklenjen do konca leta 2010, lahko delodajalec namesto minimalne plače izplačuje najmanj prehodni znesek minimalne plače, to je 654,69 EUR, v drugem letu veljavnosti sporazuma pa najmanj prehodni znesek, ki ga bo objavil minister, to je znesek 685,25 EUR, povečan za rast cen življenjskih potrebščin v letu 2010.
 Ministrstvo za delo

Dodaj v

Grožnje z odpuščanji, če ne privolijo v zamik dviga plač?

ZSSS opozarja na vedenje delodajalcev
26. februar 2010 ob 11:40
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Sindikati že opažajo poskuse delodajalcev, da minimalnih plač ne bi dvignili takoj, ampak da bi prepričali delavce, naj podpišejo pogodbe o postopnem dvigu zneska.

Zakon o minimalni plači, ki je začel veljati v torek, predvideva zvišanje minimalne plače na 734,15 evra bruto z letošnjim marcem oziroma najpozneje do 1. januarja 2012, če bi takojšen dvig povzročil delodajalcem velike težave.

"Vendar pa se na sindikate v podjetjih izvajajo pritiski za sklenitev sporazuma o postopnem dvigu minimalne plače, pri čemer se grozi z odpuščanji delavcev ter uravnilovko v plačnem sistemu," je opozoril izvršni sekretar Zveze svobodnih sindikatov Slovenije Andrej Zorko.

"Direktorji naj najprej sebi znižajo plače"
Grožnje z odpuščanji so nezakoniti pritiski delodajalcev na sindikate ter namen miniranja zakona o minimalni plači, opozarjajo na ZSSS-ju. Pričakujejo, da v tistih podjetjih, kjer bodo sklenili sporazume o postopnem zvišanju minimalne plače, v tem času ne bodo odpuščali, da bodo redno izplačevali plače in poravnavali socialne prispevke, ne bodo izplačevali nagrad in dobičkov ter izdelali načrt prestrukturiranja.

"Vsekakor pričakujemo, da bodo direktorji pred predlogom morebitnega postopnega zvišanja minimalne plače sami sebi znižali plače," je dodal Zorko.

Tudi predsednik zveze Dušan Semolič poudarja, da mora biti postopen dvig plače izjema, in ne pravilo. Strinja se, da lahko v podjetjih z veliko delavci z minimalno plačo takojšnje zvišanje res lahko povzroči težave, vendar pa je treba te težave razumno reševati z dialogom, in ne z diktatom.

Če ni dogovora z delavci, se mora plača zvišati
Ministrstvo za delo je ob uveljavitvi zakona o dvigu minimalne plače na spletni strani objavilo tudi pojasnila, kako naj spremembe potekajo. Če bi občutno zvišanje zneska za minimalne plače določenim delodajalcem povzročil nepremostljive težave, zakon pod posebnimi pogoji omogoča postopen prehod na nov sistem. S predstavniki zaposlenih mora tak delodajalec skleniti pisni sporazum, da bodo plače zvišali postopno, v njem pa morajo opredeliti tudi terminski plan prilagajanja.

O pogajanjih za podpis takega sporazuma mora delodajalec obvestiti inšpektorat za delo, pogajanja pa lahko potekajo največ dva meseca od uveljavitve zakona. Če delodajalec kljub pogajanjem ne sklene sporazuma z delavci oziroma njihovimi predstavniki, mora po dveh mesecih, torej najpozneje maja, preiti na izplačilo minimalne plače v polni višini, to je 734,15 evra.

A. S.
Prijavi napako
Komentarji
BACK
# 27.02.2010 ob 09:40
Tole je res super varjanta. Dvignit minimalno plačo iz 592 na 742?? Hehhe, kaj pa une firme, ki so imele v pogodbah izhodiščno pač minimalno, potem pa so delavce razvrščal po plačilnih razredih (ne vem minimalna 1x .5 pa 1.8 itd itd), ja uni bodo šele zdele pogagal, ker bo izhodiščna 742!! To bo še veselo, ej....Kreteni nesposobni, sori no....
vrx
# 26.02.2010 ob 17:43
franzz totalno se strinjam s tabo, da bi totalno vsi nehali delati za 1 mesec. Pol pa bi na turbo se zadeve uredile. In kar naenkrat bi se našel denar za vse. Samo mi tega ne bomo naredili, ker smo tak narod, ki se radi klanjamo in vse prenesemo. Res smo eni totalni revčki, da ne moremo ene take blesave vlade, ki jo imamo odkar smo "samostojni" uštimat. Skratka vedno in na vsakem koraku nas pošteno nategujejo naši "sposobni" ministri. In kaj bo ko se bo vlada zamenjala...spet bo isto. Obljube in obljube...ko pa se 1x vsedejo na stolček in začnejo premetavat papirje in dobijo svinčnike v roke (mimogrede drugega itak ne znajo) potem pa se zelo hitro pozabijo na tiste "obljube", ki so jih dali. Ne morem verjet, da smo res taki cucki tle. Eh brezveze tipkat, ker bo itak isto vsakič.
7up
# 26.02.2010 ob 17:42
provokatorr

Seveda se mora dvigniti tudi splošna produktivnost, ki pa je vsloveniji katastrofalno nizka,...
7up
# 26.02.2010 ob 17:38
provokatorr

Malo poveličuješ moč in sposobnosti direktorjev. Če smo izkreni je ustvarjanje večje dodane vrednosti naloga vseh zaposlenih. Tudi managemnt so v končni fazi samo delavci. Njihova vloga je, da ustvarijo pogoje in motivacijske inštrumente, ki bodo zaposlene motivirali. Tisti, ki ustvarijo večje spremembe so večinoma inžinirji in prodajalci.

Seveda obstaja še en problem. Slovencelji smo iz meni neznanega razloga mahnjeni na uralnilko in nevošljivost. Ne prestavljam si kaj bi porekli, ko bi bilo potrebno uspešneža plačati 5 - 10 k eur mesec.
Kluzo
# 26.02.2010 ob 17:13
Poslušajte Semoliča in bog vam bo pomagal. Ah, kako sem neroden. Še enkrat: Poslušajte Semioliča in samo še bog vam lahko pomaga.
K_ris
# 26.02.2010 ob 16:10
@provokatorr

2. učinek: Če se podražijo jabolka, boš kupoval več drugega sadja.

Analogija: Če bo delo dražje, bo podjetje delo nadomeščalo s kapitalom. To pomeni, da bo izbralo takšno tehnologijo, ki bo omogočala enak obseg proizvodnje z manj zaposlenimi delavci.

2. učinek: Če se delo podraži, to za podjetje pomeni povečanje stroškov. Podjetje bo vsaj del teh stroškov preneslo v višje cene svojih proizvodov. Če bodo njihovi proizvodi dražji, jih bodo prodali manj. Če jih bodo prodali manj, ne bodo potrebovali toliko delavcev.
provokatorr
# 26.02.2010 ob 15:29
@ K_ris

obrnimo tvojo logiko.
Če nekdo rabi nek proizvod, v tem primeru delo, oz. delavca, ga bo pripravljen tudi plačati, čeprav se je podražil.
Pa naj odpustijo vse delavce, če so jim predragi. Kdo bo pa potem delal?
Od kod bodo vodstveni delavci dobili denar za svoje plače?
K_ris
# 26.02.2010 ob 15:23
Če se nek proizvod podržai, ga potrošniki kupujemo manj. In to vsi razumemo/jo.

Ne vem, zakaj ljudje ne razumejo, da če se podraži delo (zvišajo plače), podjetja kupujejo/zaposlujejo manj delavcev.

Zato je čisto logično, da bo ta ukrep zvišal brezposelnost.

Vloga sindikatov pri tem je tudi povsem jasna. Sindikati zastopajo tiste, ki plačujejo članarino. Zato sindikalisti v svojih prizadevanjih nikoli ne delajo v korist brezposelnih.
provokatorr
# 26.02.2010 ob 15:06
Ja 7up, po eni strani je to v redu, vprašanje, ki se postavlja meni,je,če je velika večina direktorjev v Sloveniji sposobna spremeniti svoje mišljenje, ter začeti razmišljati v tej smeri, da morajo začeti proizvajati z višjo dodano vrednostjo, ter več denarja namenjati razvoju kvalitete in povečanju dodane vrednosti.

Če pogledamo samo Hribar-Miliča, ki vedno jamra, da ne morejo zvišati plač, ker je pri nas premajhna produktivnost in premajhna dodana vrednost, kot da bi za to bili odgovorni delavci, ne pa njihovi nadrejeni, potem je težko pričakovati, da bodo direktorji ugotovili, da so oni odgovorni za to, da se izdelki prodajajao za višjo ceno, da se modernizira strojni park, da se izboljšajo delovni pogoji v podjetjih.
Vem za podjetje v Sloveniji, konkretno v Kidričevem, kjer poleti delavke padajo v nezavest, ker je v hali tako vroče (najvišja izmerjena temperatura je bila 45 stopinj), vodstvo podjetja pa noče v halo vgraditi klime. Kako naj delavka v takih pogojih 8 ur dela s polno paro?
kolnkista
# 26.02.2010 ob 15:03
popolnoma se strinjam s provokatorjem. doživel to v praksi. ko si enkat na lohnposlih pa vemo kako je ....kitajci prej ali slej povozijo take.
sicer pa: kje zaboga je delovna inšpekcija,d a ne reagira?taka izsiljevanja bi morači takoj prijaviti, inšpekcija pa sankcionirati brez pardona.
7up
# 26.02.2010 ob 14:33
Ali ni ironično, da so sindikati uspeli doseči tisto, kar je še ne tako dolgo nazaj veljalo za neoliberalno?

Plače se bodo v povprečju zvišale(če ne bo država izumila novih davkov), neproduktivna delovna mesta in taka podjetja bodo verjetno propadla. Brezposelnost se bo verjetno vsaj kratkoročno povečala. Brezposelni se bodo prisiljeni dodatno izobraziti, da bodo lahko opravljali dela z višjo dodano vrednostjo.

Semolić bliniatno, čeprav se tega verjento ne zavedaš :)
provokatorr
# 26.02.2010 ob 14:19
Da vam ponazorim intelektualni nivo vodilnega delavca, uporabnika Xpact99, en komentar, ki ga je napisal v neki drugi temi na teh straneh:

To so še zadnji izdihljaji napol poreženega talibskega režima. Operacija v mestu Mošaraf je več kot uspešna in kmalu bo tudi Afganistan na poti današnjega Iraka, kjer se že praktično cedita med in mleko!
Kluzo
# 26.02.2010 ob 14:13
To je v državi, kjer je stranka delavcev na oblasti, normalno.

Toliko normalno kot njihovi vodje.
a-bra-ka-da-bra
# 26.02.2010 ob 14:11
Lahko s to tezo gremo še dlje. Ne tista pred njo ne SDS-ova vlada nista v obdobju udobne gospodarske rasti poskrbeli za sistemske vzvode, ki bi podjetja silili k napredku, ampak sta dovoljevali "ležanje na lovorikah".

Zato smo pa sedaj v situaciji, ko je treba reševati svojo kožo in hkrati razvijati podjetja, ki bodo drugače tako ali tako propadla. In potem je za vse kriva nesposobna vlada.
provokatorr
# 26.02.2010 ob 14:09
Največji problem naših podjetij je v tem,

-da imajo zastarelo tehnologijo - nosilci odločitev raje dajali denar za prevzeme podjetij, ali pa so kupovali raje avtomobile in hiše, kot nove stroje

-ker so proizvodni procesi v totalnem qurcu - lažje in ceneje je zaposliti nekoga, ki bo za 800€ na mesec delavce brcal v rit, kot nekoga z univerzitetno izobrazbo, ki bo proizvodne procese optimiral na tako stopnjo, da bodo ljudje manj delali in več in bolj kvalitetno prozvedli.

- imajo premalo lastnih proizvodv - namesto, da bi podjetja razvijala lastne prozvode, so odpustili vse inženirje in tehnike, ter začeli delati ti "lohnposle", kjer so jim zahodna podjetja poslala svoje stare stroje in načrte, da so proizvajali za njih

In največja napaka je, da naši direktorji vedno govorijo, da ne morejo biti konkurenčni Kitajcem in Indijcem, ker imajo tam nižje plače, namesto, da bi poskušali biti konkurenčni Nemcem, ki imajo trikrat višje plače, kot so pri nas.

In podjetje, kjer delavec ne proizvede 1500€ na mesec, kolikor približno znaša bruto strošek podjetja za 700 € netto, naj zapre. Ne morem si zamisliti, da bi imel v svojem podjetju nekoga, ki v osmih urah ne bo proizvedel za 75 €, torej 9,4 € na uro.
omnicus
# 26.02.2010 ob 14:02
Z izjemo SDS-ove vlade pa še nobena v zadnjih 60 letih ni razmislila, da bi mogoče znižala davke in s tem omogočila investicije podjetij, posledično večji razvoj, produktivnost, kar bi se odrazilo v večjem povpraševanju po delovni sili in naposled dvigu plač!

@xpact99 Kot verjetno veš, so gre direktorjem prvotno za maksimizacijo dobička! Ker se znižanja davkov v podjetjih vedno zlorablja za vse drugo kot pa tvoj opis - za dvig plače zaposlenim , se to tudi nikoli ne bo zgodilo, vse dokler bodo managerji sebični in skrbeli za večji dobiček na svoj račun in lastnikov. To pa je na žalost današno stanje gospodarstva v Sloveniji. Še vedno se pozna, da smo država v razvoju, z "izbraženimi" managerji ki ne znajo poslovati brez miljonskega kredita.
docepe2
# 26.02.2010 ob 13:58
Naredil sem čisto preprost račun povprečno 100 € gor recimo stotim delovcem je to 10.000 €, tako podjetje ima zaposlenih vsaj 200 ljudi. To pomeni, da se strošek poveča samo za eno plačo nekoga od vodilnih v podjetju.

Zato mi prosim naj nehajo razlagati, da ne bodo mogli preživeti.

Potem pa še procent, ki je lahko zelo varljiv. Plače se bodo zvišale za 20 %, ampak če imaš majhno osnovo je ta znesek majhen, čeprav je procent velik.
Jethros
# 26.02.2010 ob 13:57
xpact99:
Lepo je videti, da se nekaterim, ker dobijo dovolj za svojo rit dobesedno jebe za ljudi, ki opravljajo sovje delo pošteno, ampak dobijo nepošteno nizke plače, pa če so to kot praviš gradbinci stadiona na Stožicah ali delavke v Muri. Res je hecno videti, da nekaterih ljudi ni sram za take nizkotne in nepoštljive komentarje. Preberi si malo komentar od a-bra-ka-da-bra, kar dvakrat, da boš dojel kakšne neumnosti pišeš. Pa želim ti, da ne zgubiš svoje dobro plačano delovno mesto, čeprav bi si zaslužil, da bi dojel kaj je prava stiska ljudi s tako mizerijo do plače.
LP
a-bra-ka-da-bra
# 26.02.2010 ob 13:44
In ZAKAJ, veleumneži, naj bi si direktorji morali znižati plače? Verjetno nikomur od vas ni jasno, kako veliko odgovornost nosi direktor podjeta, med drugim tudi za to, da imajo vsi delavci delovno mesto

@xpact99, tudi tebi osnove ekonomije in poslovodenja niso jasne. Odgovornost direktorja (uprave) niso delovna mesta, ampak prihodki in dobiček podjetja. Delavce podjetje rabi, da ustvarjajo vrednost, ki ustvarja prihodke in posledično dobiček. Trg delovne sile in sindikalno organiziranje bi moralo nuditi protiutež težnji vsakega podjetja, da svoje delavce čim manj plačuje. Država z institutom minimalne plače samo postavlja najnižje standarde in, pravilno, ščiti šibkejšo stran.

Zakaj pa zahteva po znižanju plač - preprosto zato, ker očitno niso sposobni svojega podjetja razviti do stopnje, ki bi omogočala pošteno plačilo za opravljeno delo, ampak raje jamrajo kako jih bo država pognala na kant. Pa pozabljajo da veliko podjetij po vsej evropi dela iste stvari kot naša, pa ustvarijo dovolj da svoje delavce plačajo bistveno več pa še dobiček ustvarijo.

Če bi poslušali tebe in podobne, bi morali s ceno delovne sile tekmovati s Kitajci, Pakistanci in podobnimi. V takšni tekmo bomo nujno izgubili, tu nimamo nobenih šans.
djmixy
# 26.02.2010 ob 13:41
Zapret take firme, ki to niso sposobne plačevat!!!!!!!
xpact99
# 26.02.2010 ob 13:41
@zlati_m: ne, sem še malce bolj kvalificiran. Toliko bolj, da mi tudi v javni upravi ni potrebno delati in brez problema dobim službo v gospodarstvu. Tako da žal, si vsekal mimo. Pa ne razumi me narobe, živeti s 500 eur mesečno je katastrofa, ampak če gospodarstvo ni vzdržno višje plače, potem z glavo skozi zid ne moremo iti. Žal sta produktivnost Slovenije in konkurenčnost našega trga tako nizka, da je naša realnost 500 eur minimalke. Žal. Z izjemo SDS-ove vlade pa še nobena v zadnjih 60 letih ni razmislila, da bi mogoče znižala davke in s tem omogočila investicije podjetij, posledično večji razvoj, produktivnost, kar bi se odrazilo v večjem povpraševanju po delovni sili in naposled dvigu plač! Ne, dajmo zakonsko dvigniti minimalno plačo in še malo potlačiti gospodarstvo in državni proračun v še globji drek!
zlati_m
# 26.02.2010 ob 13:29
xpact99
Predvidevam da si zaposlen v javni upravi. In kaj misliš od česa je odvisna javna uprava? Odvisna je od gospodarstva. In če imajo zaposleni v gospodarstvu plačo 500€, dajejo zelo malo v državno blagajno iz katere se financira tvoja plača.
Verjemi, javna uprava brez gospodarstva ne more živeti!!
xpact99
# 26.02.2010 ob 13:23
@zlati_m: ne, jaz ne bi delal za 500 eur na mesec, ker imam višjo plačo, katera je primerna (seveda v primerjavi z razvitim zahodom zelo nizka, ker gre za neko nekonkurenčno, povprečno razvito Slovenijo) moji izobrazbi in odgovornosti, katero nosim z mojimi odločitvami na delovnem mestu. Tako. Mi pač ni potrebno zidati stadiona v Stožicah ali šivati v Muri.
xpact99
# 26.02.2010 ob 13:20
@zlati_m: minimalna plača se redno usklajuje z rastjo cen košarice dobrin. In cena te košarice v času zdajšnje krize stagnira. In čas krize je čas, da se sprejmejo zakoni, ki bodo pospešili izhod iz krize in omilili škodo, katero je kriza zadala. Obremenitev podjetij in države s še višjimi plačami pač tega ne bo rešila, temveč bodo rešili ukrepi, katere je navedel d4 - beri zgoraj.

Skratka absurd od absurda kakšne poteze vlečejo naši ministri!
xpact99
# 26.02.2010 ob 13:18
In ZAKAJ, veleumneži, naj bi si direktorji morali znižati plače? Verjetno nikomur od vas ni jasno, kako veliko odgovornost nosi direktor podjeta, med drugim tudi za to, da imajo vsi delavci delovno mesto. Ker če direktor nekaj zaj*** to lahko pomeni, da bodo vsi delavci, ki ga trenutno menda hočejo napasti z bejzbol kijem, na cesti. Tako velike so odgovornosti direktorjev, slovenčeki moji ljubi. In temu primerne imajo plače. Če pa bo delavec na gradbišču, ki zasluži tisto minimalno plačo, polil 10 litrov betona, zaradi tega ne bo odgovarjal nihče drug kot on sam in ravno takšna je tudi njegova odgovornost in temu primerna plača. Seveda pa zraven prištejte še izobrazbo in ostale kvalifikacije.

Prosim vas, ne komentirajte, če vam niso jasne osnove ekonomije in poslovodenja! Rotim vas!
zlati_m
# 26.02.2010 ob 13:17
xpact99
Pa kaj ga serješ...ljudje imajo take plače že desetletja, sedaj se bodo pa vsi zagovarjali, da je recesija. Recesija je že dolgo prisotna in ne samo zadnji dve leti. Ti marsikdo lahko pokaže svoje plačne liste izpred 10 let, in boš videl da ni nobene razlike. Dvig minimalnih plač je bil nujno potreben že zdavnaj.

In kot sem rekel, podjetja katera ne morejo izplačati 500€ ne smejo obstajati. Kdo bo pa delal 174 ur na mesec za 500€. Jaz zagotovo ne, bi ti xpact99??
xpact99
# 26.02.2010 ob 13:09
Dvig minimalne plače sredi recesije? Takega lapsusa si verjetno ni privoščila še nobena vlada v industrializiranem svetu. Smeji se nam celotna Evropa, ljudje božji. Inflacija stagnira že zadnje leto in pol, torej od začetka krize, sindikat pa namesto, da bi se boril za večjo zaposlenost organizira sobotni protest, naša trenutna banana vlada pa se takoj ukloni in zviša minimalno plačo. Obup!!! Ni čudno, da bodo podjetja odpuščala!
zlati_m
# 26.02.2010 ob 12:59
Vse od časa osamosvojitve so delodajalci izkoriščali delavce. Sedaj ko je država uvidela da si brez delavcev ni možno predstavljati nobenega podjetja jim je dvignila plače - hvala bogu, je že bil cajt.
Ampak ubogi delavec, hoče noče, bo zopet prikrajšan ker nek delodajalec nebo mogel izplačati tistih bogih 100€ več. Podjetja, katera ne morejo izplačati 532€ neto plače ne smejo sploh obstajati. Nevem kako lahko gorivo na bencinskih črpalkah, živila v trgovinah in podobno stanejo v Avstriji skoraj enako kot pri nas (dizel je še cenejši). Zaposleni tam pa imajo po 2x večje plače kot pri nas. Nimamo nobenih sistemskih rešitev za odpravljanja največjih težav.
IIJA
# 26.02.2010 ob 12:56
Bom imel vsaj streho nad glavo, internet, TV, pa 4 obroke na dan.
Pa naj bo to na Dobu, star pisker ali pa hotel na obali v Kopru he he he.
IIJA
# 26.02.2010 ob 12:55
Folk, vi se kr igrajte, sam ne pozabite, da se igrate z lastnimi glavami!!!!!!!!!
Če bo tudi meni prekipelo ( pa ne manjka več veliko), bom tudi sam šel s čim trdim in ostrim na cesto. Prvo pa direktorje, nesposobneže in ostalo drhal.!!!!

HOWGH!
Melhijad
# 26.02.2010 ob 12:42
Tega pa ne brišete, pa čeprav je večja bedarija od tistega, kar sem napisal najprej.
Melhijad
# 26.02.2010 ob 12:33
Mislim, da so naša vlada in naši menedžerji zelo fejst in sposobni ljudje in da gotovo vlečejo prave poteze za blaginjo slehernega Slovenca, ljudstvo pa je preveč razvajeno in ima nerealna pričakovanja.
commodore
# 26.02.2010 ob 12:32
če mamo pa tako slabo gospodarstvo, da ne prenese 3evre na dan dražjega delavca naj pa kar vse skupaj crknew pa je.
majhna9
# 26.02.2010 ob 12:31
d1

Točno tako!!!
Melhijad
# 26.02.2010 ob 12:30
nice, admin, nice.

bi tudi ti pred zid?
kritizer
# 26.02.2010 ob 12:24
Če bi se strošek vhodnih surovin zvišal za 20%, je vsakemu osnovnošolcu jasno, da tako podjetje ne more naprej delati. Če pa se strošek delovne sile poveča za 20%, bi pa morali kar vztrajati do bridkega konca ?
Ali pa je morda logično, da ustrezno zmanjšaš strošek, ker drugače ne boš obstal ?
jang
# 26.02.2010 ob 12:23
hm, ne vem kako bi šlo brez nas parazitov..vsaj v tej branži kjer jaz delam tudi neparazitski del potem nebi mogel delat
d1
# 26.02.2010 ob 12:18
S to minimalno plačo lahko zmečemo pol delavcev v državi na cesto in zapremo podjetja, ker preprosto ne bodo konkurenčna...sploh proti kakim Kitajcem pri katerih delavci delajo za skledo riža na dan in kot vidimo pri vseh javnih razpisih šteje samo najnižja cena. Višjo neto plačo in večjo konkurenčnost bi dosegli z nižanjem davkov, podjetjem pa bo ostalo več denarja tudi za investicije in edino tako bomo lahko konkurirali na mednarodnih trgih! Ne pa da se stiske delavcev izrabljajo za prisilno višanje plače, da lahko potem država pokasira več denarja. Na žalost je tako! Verjamem, pa da tistim, ki delajo v javnem sektorju in cele dneve visijo na netu, pri tem pa vlečejo 1000+€ neto plače moj komentar ni jasen in se bodo poskušali s svojimi posti rešiti svet in delavce tako, da bodo spet pljuvali čez vodilne v gospodarstvu in ker tudi sami mislijo, da si zaslužijo več!!

Višja prisilna minimalna plača bo prinesla še več revščine - to je definitivno. In če se danes se kregamo koliko bi bla pravična cena za m2 stanovanja...čez pol leta se bomo kregali glede pravične cene kruha, če bo šlo tako naprej! Najprej bi morali davke znižat in oklestit javni sektor in javno porabo, da si bolano slovensko gospodarstvo malo opomore od vseh teh parazitov!
franzz
# 26.02.2010 ob 12:11
Predlagam, da vsi, ampak prav vsi, nehajo delati en mesec, bomo videli, kdo bo bolj izgubil.
iluzionistka
# 26.02.2010 ob 12:06
jethros
mislim, da smo ga lani že dočakali. a niso z bejzbol kiji napadli direktorja gorenja?
nekak pa noben medij ni omenil, da je gorenje nekaj mesecev pred napadom delavcem dlo v podpis papir, s katerim so sami dali odpoved8dobili so nekaj odpravnine), a nekak so jim pozabli povedat, da na zavodu za zaposlovanje pol leta ne dobijo ničesar, ker so dali sami odpoved????
erazzem
# 26.02.2010 ob 12:06
Ni problema. Vse bo porihtal Lahovnik, ki je že pred časom izjavil, da kar se gospodarstva tiče, je jasno kako in na kakšen način se uveljavlja in spoštuje sklepe vlade.

Počakajmo...
Jethros
# 26.02.2010 ob 11:57
Požrešni direktorji (ne vsi, ampak kar veliko število) se igrajo z lastno usodo. Če mislijo, da se v Sloveniji ne more nobenemu iz obupa dokončno utrgat in da vzame stvari v svoje roke, ko nima več denarja niti za štruco kruha in račune, potem se slepijo s svojimi plačami do konca. Samo čakam kakšno novico: Direktorju podjetja XY obupan delavec razbil glavo.
Kazalo