Slovenija

Poudarki

  • "Geodeti smo preveč skandinavsko usmerjeni"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,1 od 29 glasov Ocenite to novico!
Portal nepremičnin
Za popis nepremični so po besedah Seliškarja porabili 11 milijonov evrov, za vzpostavitev sistema vrednotenja pa 4,5 milijonov evrov. Foto: MMC RTV SLO
Nataša Pirc Musar in Aleš Seliškar
Seliškar je poskušal najti nepremičnine, ki jih ima informacijska pooblaščenka s podatki, ki jih je o njej našel na spletu. Pravi, da do njenih nepremičnin ni prišel. "Če ne veste naslova, ne morete izvedeti, katero nepremičnino ima posameznik. Če ima ta lastnik še vikend, pa ne veste, kje je, boste morali klikniti milijonkrat, da bi ga našli." Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Rok za Gurs

Dodaj v

Gurs umaknil osebne podatke s portala nepremičnin

Kdo je lastnik posamezne nepremičnine, ne bo več vidno
5. januar 2012 ob 10:28
Ljubljana - MMC RTV SLO

Gurs bo spoštoval odločbo informacijske pooblaščenke in bo umaknil s portala podatke o fizičnih lastnikih nepremičnin. Bodo pa sprožili tudi upravni spor na sodišču.

"Funkcionalno se aplikacija za uporabnike ne bo spremenila. Poznalo se bo le pri tem, da ko bo uporabnik gledal podatke o posamezni nepremičnini, ne bo vedel, kdo je lastnik te nepremičnine," je povedal direktor Geodetske uprave RS-a Aleš Seliškar.

Informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar je namreč Gursu izdala začasno odločbo, da mora onemogočiti javni dostop do imen, priimkov, naslovov stalnega prebivališča in letnice rojstva fizičnih oseb - lastnikov nepremičnin, do katerih je mogoče dostopati poleg posameznih nepremičnin na portalu Prostor. Ta združuje zbirke katastra stavb, zemljiškega katastra, registra prostorskih enot, skupaj z vrednostjo nepremičnin, in evidence državne meje.

Ne gre za novo evidenco, ampak za več evidenc
Na Gursu se sicer z njenimi razlogi za to odločitev ne strinjajo, a jo bodo spoštovali. Hkrati pa bodo na upravne sodišču sprožili spor. Prepričani so namreč, da je pooblaščenka površno pregledala njihov novi portal in da njena odločba temelji na tem, da Gurs prikazuje novo združeno zbirko podatkov, za kar nima pravne podlage. "Menimo, da je to zmotno. Gurs ne prikazuje nove združene evidence, res je pa, da v enem oknu združuje vpogled v več evidenc," zatrjuje direktor uprave. To pa jim dovoljujejo obstoječi zakoni.

Kdo je lastnik nepremičnine, ne bo vidno
Vseeno bodo do petka zvečer prilagodili aplikacijo. Vsi lastniki nepremičnin bodo lahko svoje nepremičnine še naprej videli prek spletne aplikacije za spreminjanje podatkov o nepremičninah. Za to potrebujejo kodo, ki so jo dobili na obvestilu o poskusnem izračunu vrednosti nepremičnine. Ne bo pa več mogoče dobiti informacij o fizičnih lastniki drugih nepremičnin. "Če veste naslov nepremičnine, boste še vedno dobili vse podatke o tej nepremičnini, ne boste pa vedeli, kdo je lastnik," pojasnjuje Seliškar. Še vedno bodo ostali dostopni podatki za pravne osebe.

"Geodeti smo preveč skandinavsko usmerjeni"
Tudi sam se sicer strinja, da njihova rešitev ni optimalna, in Pirc Musarjevi zameri, da se z njimi ne pogovarja o vsebinskih rešitvah, temveč le prek odločb. "Geodeti smo očitno preveč skandinavsko usmerjeni in bi vse radi naredili transparentno ter odprto za javnost." Prav tako Seliškar pravi, da so tudi težnje Evropske unije, da uporabnikov uradniki ne pošiljajo od vrat do vrat in od aplikacije do aplikacije, temveč da se informacije dobi na zgoščenih mestih.

Bi jim pa po njegovem mnenju uspelo zmanjšati število zgolj radovednih vpogledov v pregled nepremičnin s tem, da bi uvedli minimalno plačilo. Za vsak klik na primer en cent, predlaga Seliškar. S tem bi tudi njihova uprava dobila sredstva za nadaljnji razvoj.

Ana Svenšek
Prijavi napako
Komentarji
zemljemerec
# 19.01.2012 ob 10:58
Prosim, da vseh geodetov ne tlačite v svojo skandinavsko malho...nekateri imajo zgolj slovensko plačo.
zemljemerec
# 19.01.2012 ob 10:54
Vsekakor je ZK javna listina, povsem dovolj za varnost kupca. Javna razgrnitev na netu- imena priimka roj.podatkov posameznika, lastnika nepremičnine na ozemlju RSlovenije je nedopustna in pelje v hudo zlorabo podatkov tudi starih osamljenih ljudi, da postanejo žrtev kriminalcev. To je tako, kot če bi na vrata hiše ali stanovanja zapisali, odšla sem v dom upokojencev, sem pri hčerki v Kanadi.Grozljivo kaj vse si dovolite prilepit na net ? Državni organi naj bodo povezani kot je treba, da ne bo denar odtekal v tujino.
asmas
# 17.01.2012 ob 17:50
iv
kaj se bojiš da bo sosed videl koliko si stara??????????
lv
# 13.01.2012 ob 21:08
Zakaj vsi samo gonite pokradene nepremičnine.
Meni se bolj zdi problem, da so moji podatki dostopni vsakemu američanu, kitajcu, somalijcu... na enem mestu. To me pa moti. Potem pa se zgodi, da nekomu nepremičnino prodajo, brez da bi lastnik to vedel, pa bomo spet govorili, le kako država to pusti!

Ni problem, da se ve ime in priimek lastnika. Ampak EMŠO pa res ne vem, zakaj mora biti javen.
galoper
# 12.01.2012 ob 10:53
Skrijte podatke, da ne bo kdo ovadil morebitnega kriminalca
BetaRDeRoy
# 10.01.2012 ob 21:45
Gospa Musar naj se ukvarja z zaščito posameznika pred ideološko uporabo teh indrugih javno objavljenih podatkov. Še bolj pa z manipulacijami z njimi v organiziranih združbah in raznovrstnih portalih, kot je med drugimi, tudi ta gurs. Seveda je vse po "zakonu", tako celotna dosedanja privatizacija, kot na koncu tudi najnovejša brecesija,,,,,
zemljemerec
# 06.01.2012 ob 16:33
Moje premoženje je moja osebna stvar in nihče nima pravice razobešati mojih osebnih podatkov na javni portal,brez mojega soglasja. Tudi tel.št.sem zamenjal samo zato, ker je bila zlorabljena s strani marketinških vsiljivcev. Gurs se ne zaveda, da so z osebnimi podatki odprli vrata zlorabi, kriminalnemu dejanju in ustrahovanju starih ljudi, ki živijo sami.V svoji nemoči bodo postali žrtev izprijenih osebkov.Letnica rojstva, naslov, premoženje so kot magnet za kriminalce.
mkrebs
# 05.01.2012 ob 23:24
Nekako verjamem, da,če bi bili podatki tako o prejemkih kot o premoženju javni, bi bilo manj nečednosti, nepoštenosti
niss9x
# 05.01.2012 ob 22:30
Slovenci potrebujemo meje,omejitve.Če nam kdo takole ponudi na pladnju brezplačno,birokracuje prosto in za povrh zanimivo in uporabno storitev,se nam utrga,postanemo zmedeni in takoj iščemo meje da se jih oprimemo.Tokrat se ponovno oprimemo človekovih pravic,pa čeprav pri tem pohodimo novo, svežo,pravkar rojeno.Bog nam pomagaj,nikoli ne bomo drugačni,sem in tja posveti žarek a takoj zbežimo nazaj v temen rov.
polzaliva
# 05.01.2012 ob 21:09
Zanimivo je le to, kakšna poden država smo. Neki geometer daje pravna mnenja in jih osporava. To je rezultat našega izobraževalnega sistema. Frugi poden od države je, da človek očitno nima nadrejenega. Tretji poden je, da če se upravno sodišče izreče za pristojno, gre za upravni spor, kjer bodo razpravljali o pravno upravni zadevi in odločili le, da naj se podatki pustijo takšni kot so, ali pa naj se drugače uredijo ali se jih del skrije. Kaj pa kazenska plat. Tisti, ki je speljal projekt na tak način mora kazensko odgovarjati. Ker je razkril toliko in toliko tisoč podatkov, ki jih (morda) ne bi smel, mora biti tudi kaznovan. V KZ je mogopče izbrskati člene, po katerih bi gospod pametnjakovič lahko šel sedet za, denimo, šest let. Le to bi preprečilo, da se v evropskem bantustanu ne bi na spletnih straneh enkrat pojavljali odprti bančni računi z vsemi podatki, drugič pa še tole, o čemer gospod z geodetsko logiko, ki v pravu velja toliko kot slab bife, vztrajno nabija.
Purehemp
# 05.01.2012 ob 19:22
Imeti podate na enem mestu ni dobro, imeti iste podatke dostopne s 5 različnih lokacij pa je?

Wow, Nataša...dobra logika.

Naj ti predstavim zanimivo stvar, ki se ji reče google.com.
hpet
# 05.01.2012 ob 19:19
@Sfinga

brez skrbi. nekaterim dobro vemo za javne knjige. vsak ki je kdaj hotel dostopati recimo do javne knjige vseh poslovnih subjektov na sodišču dobro ve da le ni tako vse "javno" kot bi mogoče bilo razvidno iz poimenovanja.
GURS pa je to počil gor kot en "wikileaks" - brez kakšnega globjega razmisleka. Sem prej šel pogledat tole čudo, ko se že tolk govori o tem. Glede na to kako je aplikacija obremenjena (saj niti soseda nisem mogel preverit ;-) se mi zdi kot da imamo še kakšnih 50 mio. nepopisanih slovencev :-) ...ali pa mogoče vse skupaj laufajo na XP 512MB mašini ;-)
nemoremsespomnit
# 05.01.2012 ob 19:01
@Sfinga

resnično ne razumem, zakaj je tako blazno pomemben podatek, kdo je lastnik katere nepremičnine. In pa predvsem, da nam je ta podatek dosegljiv na klik. Pa ne gre za kaprice, niti slučajno, kje, kakšne in koliko vredne so moje nepremičnine ne more in ne sme biti javni podatek. Če pa obstaja sum nezakonite pridobitve le teh, pa so tukaj uradne institucije, ki imajo vsa pooblastila, da mojo ne/zakonitost preverijo in tudi sankcionirajo. Vsekakor pa to ne morejo biti zavistni sosedje. Se strinjaš?
Sfinga
# 05.01.2012 ob 18:37
@nemoremsespomnit

ne spreobračati dejanskega stanja v korist kapric. Logično je, da če je dostopen javni vpogled v e-zemljiško knjigo, potem je javen tudi vpogled v to, kdo je lastnik kakšne nepremičnine. Ne vem, a nekateri nimate sposobnosti logičnega mišljenja, ali kaj??
matori
# 05.01.2012 ob 17:35
Kaj se ne da vec firbcat,pa slovencki takoj v luft - clovek lahko prepove objavo tel.st. v imeniku,nato si pa GURS privosci in daje podatke gor,ne glede na posledice.Ce ze koga zanima,lahko vtipka parcelno st.,in bo najdel podatke ki jih rabi,kdo je lastnik,pa vas ljudje moji prav NIC ne briga,razen ce ste vsi kar naenkrat okoljsi inspektorji
nemoremsespomnit
# 05.01.2012 ob 17:07
@Sfinga

tako je, razgalimo javno vse POŠTENE podatke: zdravstveno stanje, stanja na TRR, šolske ocene otrok...dodajmo še fotografije dnevnih sob in hladilnika ter vodimo uradno evidenco erotičnih aktivnosti. Saj za normalno funkcioniranje neke POŠTENE družbe... ;)
Sfinga
# 05.01.2012 ob 16:53
@hpet
nekateri ne veste za "javne knjige" očitno..
Sfinga
# 05.01.2012 ob 16:50
Kdo je lastnik kakšne nepremičnine, se tako ali tako lahko vidi v zemljiški knjigi. Če so takšni podatki javni že v splošnem, ne bi smelo glede tega biti nobenih težav.

Živimo v sodobni civilizaciji, kjer je hiter pretok informacij izrednega pomena in če se že ne gre za kakšne zaupne ali tajne dokumente, temveč za splošne informacijske sisteme, iz katerih lahko črpa informacije vsakdo, ker zato ti sistemi tudi obstajajo, potem je takšno kompliciranje le kaprica. Bo zdaj zahtevala še ukinitev javnega vpogleda v zemljiško knjigo ali kaj?? To ni več normalno, ker se bomo zopet prisiljeni zatekati k birokraciji, delo pa bi potekalo brez elektronske podpore, ali kako? Za normalno funkcioniranje neke POŠTENE družbe podatki o tem, kdo je lastnik česa ne bi smeli biti moteči za nikogar.
hpet
# 05.01.2012 ob 16:00
Pirčeva gor al dol, sem mnenja, da GURS teh podatkov ne more javno objavljati kakor mu je volja. Tudi podjetja plačujejo "javno" objavo podatkov pri AJPESu, pa ta sploh ni javna, če nisi registriran itd. Pa v končni fazi niti ne gre za registracijo ali kaj podobnega.

Pravilno bi bilo, da GURS ob popisu od vsakega posameznega lastnika pridobi pisno soglasje za javno objavo teh podatkov... tako kot mora marsikatero podjetje v kolikor želi recimo nekoga naslavljati. Kdor želi je lahko javno, kdor pa ne da soglasja pa enostavno ne.

Brez pisnega soglasja posameznika NE.
Ker nimam nobene nepremičnine pa v tem trenutku tudi ne vem ali je takšno soglasje GURS mogoče pa le pridobival - govorim na pamet.
Janko1973
# 05.01.2012 ob 15:56
Škoda je že bila storjena. Od koga lahko terjam odškodnino?
Johnnyman
# 05.01.2012 ob 15:15
Pa da se to ne znajo prej zmeniti. Prav smešni so vsi po vrsti.
asmas
# 05.01.2012 ob 15:09
ja na svetu se pojavlja še ena severna koreja z imenom Socialistčna Republika Slovenija
in kmalu bo voditelj klan pirc-musar z velikim vodjem na čelu tovarišem kučanom
drugače je pa tako
tudi če ni javno objavjeno kdo je lastnik neke nepremičnine greš na zemljiško knjigo in dobiš vse kar te zanima,enostavno daš vlogo in ti izdajo vse potrebne dokumente
jackm8
# 05.01.2012 ob 15:05
Informacijska pooblaščenka? Prej cenzurni urad Slovenije.
amigo
# 05.01.2012 ob 14:21
Mene sicer sosedje posebej ne zanimajo, pa kljub temu vem koliko so njihove hiše vredne, pa brez zijanja v te GURSOVe podatke. To skrivanje imen pa je lahko samo v interesu kriminalcev, udbomafije in ostale sodrge. Me pa močno čudi, da lahko v demokratični državi nekdo izdaja odločbe na katere ni možne pritožbe na višjo inštanco. Tako ravnanje je značilno za S. Korejo, ko ščitijo osebne podatke komunistične sodrge.
minnaema
# 05.01.2012 ob 14:07
Bravo.... informacijska pooblaščenka gospa Nataša Pirc -Musarjeva; saj je pravilno, če velja
ZAŠČITA OSEBNIH podatkov naj velja za vse ne le za nekatere stvari.
V naših predpisih in uzancah imamo žal še precej ekvivalentnih LUKENJ, ki se objavljajo
osebni podatki posameznikov v negativni ali pozitivni sferi - zato bi se moralo narediti revizije
nad številnimi anomalijami, ki se v teh svrhah dogajajo.
Iracionalno je tudi, da se takšna pravila sprejemajo- kakor da nekateri nebi poznali Ustave in Zakonov, ki jim imamo v naši državi že dalj časa v veljavi, pa se kljub temu krši Zakon in Ustava RS pa vse tiho je bilo ali v kolikor pri tem ima koristi močnejša stran ostajajo v anomalijah žal - latence in nato vse tiho je bilo, ako mi tega ne verjamete preverjajte - pa boste spoznali resnico.
qwerty99
# 05.01.2012 ob 14:07
hud vik in krik je zganjala P-M v ne ravno hudi zadevi - ženska ima pač "smisel" za dramatiziranje (do podatkov je vseeno mogoče priti, samo po bolj ovinkasti poti). oba urada bi se lahko to dogovorila interno oz. po bolj mirni poti, na kar je namigoval tudi Seliškar.
sicer pa naj raje razmišljajo o tem, da naredijo aplikacijo bolj prijazno uporabnikom - tiste kode so res zelo neberljive in nadležne, sistem je pa precej neodziven (tudi v nočnih urah) in tudi pogostokrat javi, da nismo prijavljeni, čeprav smo pravkar vnesli kodo. pač še ena bolj kot ne šalabajzerska aplikacija, ki nas je drago stala (kar pa ni nič novega v naši državici).
nefarius
# 05.01.2012 ob 14:01
Se popolnoma strinjam. :) Kaj vas briga kaj imam jaz.
mayway
# 05.01.2012 ob 13:44
Danes mi je kapnilo, zakaj toliko hrupa okrog imena lastnika, saj je vendar te podatke vedno možno pogledati v ZK, če pa itak že veš kodo je lastnik, te pa zanima lahko samo še GURS-ova ocena, to pa bo možno tudi v bodoče. Ta naval in splošna radovednost bosta kmalu izginila in portal GURS-a bodo obiskovali le še tisti, ki bodo kupovali ali prodajali, dacarji pa itak mižijo, ko gre za lastništvo in smešne ocene (kot ocena vile gospe Tovšakove, 70.000 €, halo!). Česa se torej bojijo gospa Musarjeva, podobne dame in metroseksualci, ja na balkonih in na terasah se ob lepem vremenu suši perilo in "hudobnega" človeka, ki ga nepremičnina sicer ne zanima, bi pa lahko zanimalo kdo je lastnik rožnatih spodnjic, ali kdo nosi tako velike spodnjice !!!!!!! in valaaa, gre na portal GURS-a in poči od smeha, zastonj zabava.
matcc
# 05.01.2012 ob 13:33
eni so pa res smesni!Pirc tudi v tem primeru nima prav samo zato ,ker je ovadila SDS !
MIRNČAN
# 05.01.2012 ob 13:25
Kakšna zaostalost. Djt 50 centov na klik pa bo. Mogoče letnice rojstva lahko umaknejo drugo je pa totalno neumno da se jezijo. Ne vem zakaj se sploh kdorkoli obremenjuje z mnenjem soseda o njemu samemu. Kdor je s svojimi rokami naredu po mojem nima nobenih težav.
Taliban
# 05.01.2012 ob 13:17
Škoda, s tem dejanjem gremo korak nazaj in ne naprej k demokratizaciji, transparentnosti, itd. Zapomnite si nekaj. Tisti, ki je na pošten način prišel do nepremičnine nima kaj skrivat, in mu je čisto malo mar ali ima objavljene podatke. Tisti, ki skrijavo pa se še kako bojijo takega sistema, kajti takoj se bo kdo vprašal od kot tebi denar za vse te nepremičnine. Žal mi je za to dravo, ampak kot sem že sam rekel, DRŽAVO SO NAM UKRADLE ELITE. SLOVENIJA NI DRŽAVA SLOVENK IN SLOVENCEV TEMVEČ ELIT.
ukinitev
# 05.01.2012 ob 13:13
Tisti, ki si je svojo nepremičnino zaslužil na pošten način,
ne vidi nikakršne potrebe po nekakšnih skrivalnicah.
Ampak na tajkunski strani Alp te zadeve seveda
dostikrat ne izgledajo tako lepo...
In zdaj je potrebno narediti vse,
da se bodo naši tajkunčki lahko varno poskrili v svoje luknje
in lahko veselo kradli še naprej, kajne ?
a-bra-ka-da-bra
# 05.01.2012 ob 12:58
Pirc Musarjeva se moti združen je vpogled ne pa posamezne zbirke podatkov, ki so še vedno ločene, in do katerih je prav tako mogoče dostopiti po sedaj veljavni zakonodaji saj so javne.

Če pa tole drži, je pa zadeva še hujša. Kolikor se spomnim je ravno odločba ustavnega sodišča pred leti od elektronske zemljiške knjige zahtevala sledljivost vpogledov v evidence, tale aplikacija pa to odločbo elegantno obide.
MatejP
# 05.01.2012 ob 12:57
Ma v resnici Musarjo samo skrbi, da bi vsi ugotovili, da je hiša njenega soseda vredna več kot njena ... tipična Slovenka pač :-))
hanziki
# 05.01.2012 ob 12:55
Večina ljudi je v TIS-u, tako kjer se da iskati tudi preko naslovov. Musarjeva je pač toliko pametna, da ni vpisana. Problem je torej v telefonskih imenikih, kjer ljudje dajejo soglasje, ne zavedajo pa se posledic.
Git
# 05.01.2012 ob 12:52
zemljiška kjniga je javna zbirka
kataster je javna zbirka
katster stavb je javna zbirka
...

V javnem interesu je da je to javno. Samo pač nekaterim vsa ta jvnost ne diši - argument proti je špecanje. Argumentov za ne vidijo.
Git
# 05.01.2012 ob 12:48
Pirc Musarjeva se moti združen je vpogled ne pa posamezne zbirke podatkov, ki so še vedno ločene, in do katerih je prav tako mogoče dostopiti po sedaj veljavni zakonodaji saj so javne. Namesto 5 klikov in jih opraviš 10 Njen argument kot je ŠPECANJE je totalno zmoten. Namesto da bi pozdravljala preglednost in transparentnost ki naj bi sicer veljala za javno/državno upravo in njene uslužbence pa istega ne zagovarja za podjetja v državni lasti, podjetja registrirana v davčnih oazah in za vsakega slehrnega državljana. Bojazen pred špecanjem je pač prevelika.
Bojmo se špecanja medtem ko moramo druge ki zlorabljajo razne vplive, zakone, ...... zaščitit preko vseh mogočih izgovorov (tudi ta da je špecanje škodljivo).
a-bra-ka-da-bra
# 05.01.2012 ob 12:45
No, če nič drugega sem pa ugotovil da naša soseda odlično izgleda za svoja leta. Pa malo preveč so plačali za tisto bajto.
violencia
# 05.01.2012 ob 12:24
MatejP - se strinjam. Tiste kode so tako zoprne, da vsakokrat izgubljam živce. Za znoret! Pa ne vem, kje je ta grafični prikaz. Zakaj ga ni več? Meni je to zelo uporabna stvar, ker smo tako ugotovili, da del zemljišča okrog naših blokov ni vpisano v ZK, ampak še vedno pod SCT. In smo sprožili zadevo.
Drugače pa me res ne zanima, koliko ima kdo in tudi nič me ne moti, če kdo vidi, kaj imam jaz.
MatejP
# 05.01.2012 ob 12:14
Ma ne govorim o navalu, govorim o tem, da vsakokrat ko kaj klikneš gre delat poizvedbe na bazo in seveda pol nič ne dela. Če bi bila aplikacija pametno skonstruirana bi na enkrat prenesla vse podatke in bi bil mir, tko pa kar naprej ruži po bazi in potem seveda pride gor 50 ljudi in se vse vsuje.
ena_gobcna
# 05.01.2012 ob 12:12
MatejP, dokler ni bilo tako hudega navala kot je zadnje čase, je vse lepo delalo...
MatejP
# 05.01.2012 ob 12:09
No saj z elektronsko zemljiko knjigo, ki je še en njihov projekt ni dosti bolje. Tako pa je ko se posli oddajajo "prijateljskim" tehnološkim podjetjem in na strani naročnika projkte vodijo tehnološki analfabeti.
MatejP
# 05.01.2012 ob 12:04
Ok za podatke mi je vseeno kateri so gor ampak sama aplikacija je pa totalna katastrofa. Kar naprej ne dea, da ne govorim, da se je praktično nemogoče logirat - moraš poskusit vsaj ene 3x uganit geslo, ker razbrat se ga itak ne da. Pol, ko ti to končno uspe ti pa po 5 sec. napiše, da ti je seja potekla ... wtf?!?

PA tako aplikacijo lahko en povprečen programer skupaj spoca v 2 dneh. Da pa se sesuje pri 100 hkratnih uporabnikih mi je pa tudi misterij, ker ne dela drugega kot par poizvedb na par tabel.

Skratka, čeprav mi je sam projekt zanimiv s stališča uporabosti je izvednebo in tehnološko en en velik dr.k
matejp06
# 05.01.2012 ob 11:59
Podatkov se tako ali tako ni dalo iskat po imenih, tako da res ne vem, zakaj je bla taka panika. Še posebej pa ne zakaj zdaj, ko pa ja ta register obstaja na spletu že kaki dve leti. Komu se pa da iskat podatke o parcelnih številkah in naslovih po drugih zbirkah za druge ljudi?
ena_gobcna
# 05.01.2012 ob 11:55
Skrajni čas je že bil, da se ti podatki umaknejo! Nismo bogati in ničesar ne skrivamo, smo pa lastniki kosa zemlje, ki je ravno prav majhen in povrhu še na simpatični legi (v manjšem vaškem naselju), da nam ljudje hodijo na vrata, če bi ga prodali. Glede na to, da o prodaji nismo nikoli razmišljali, nam res ni do tega, da moraš včasih biti do koga že skoraj nesramen, da se ga rešiš.
Zanimivo je to, da smo že v začetku leta 2011 zahtevali umik osebnih podatkov, pa nas na GURS-u ni nihče ni niti povohal. Podobno je bilo tudi na uradu informacijske pooblaščenke.
Očitno se je zdaj oglasil nekdo pomembnejši, pa so se zganili!
RoSeR
# 05.01.2012 ob 11:41
Zdaj naj vrnejo še grafični prikaz nazaj.
RoSeR
# 05.01.2012 ob 11:40
@Breathe

Brezvezen projekt??? Hahaha. Ta portal je ena izmed najboljših in uporabnih zadev na internetu, ki ga je ta država omogočila.
high fidelity
# 05.01.2012 ob 11:37
Ce bi na tujem tako delali kot pri nas, potem bi zakonca Karner se naprej lepo smucala v Badu.. in sinova Jankovic mirno in uspesno kupovala kmetijska zemljisca..

zato hvala informacijski pooblascenki, da tako lepo skrbi za naso zasebnost,

Slovenija ima Talent
Binder Dandet
# 05.01.2012 ob 11:35
Najbolj problematično pri celi zadevi je, da je stala 50 mio €, pa niso pravnih vidikov naštudirali.
Breathe
# 05.01.2012 ob 11:30
1. Koliko je ta povsem brezvezen projekt (če hoče država odkrivati nečedne posle tajkunov naj ustanovi finančno policijo) stal slovenske davkoplčevalce?
2. Kdo je potegnil provizije?
Tomi76
# 05.01.2012 ob 11:30
Če bi bila večina pametna o tem sploh ne bi tekla debata...ker je v bistvu smešno, da moraš bit tako firbčen in obremenjen z vsem, da sploh greš gledat kolk je vredna hiša od soseda, znanca, nekoga, ki ga poznaš iz svojega kraja...meni se to zdi butasto...ker pa je nažalost stanje duha takšo kot je pa absolutno podpiram to kar dela Pirc- Musarjeva. Pri tem sploh ni važno ali je kdo bogat ali ne in kako je prišel do tega, saj uradni organi in njihove pooblascene osebe naj imajo dostop do tega (policija, durs...)...Da pa se sedaj vsakemu državljanu omogoča, da vidi vse se mi pa zdi popolnoma odveč, še malo pa bomo imeli zraven hišne številke še display s TRR in trenutnim stanjem na računu ali kaj, da bo sosed zjutraj boljše volje, će bo njegovo stanje boljše...Saj razumem, da je kriza in da se težko živi, ampak prišli smo do neke faze, ko je vsak, ki ima boljši avto in vsak ki malo poštrli iz povprečja že kriminalec ali prevarant, samo tisti, ki hodijo na zavod na zaposlovanje in prejemajo socialno pomoč pa so pošteni in ubogi...Ti podatki so za pristojne organe ne pa za narod, ki enostavno ni dovolj zrel, da bi sploh razumel zakaj ti podatki v resnici so, saj njihov primarni namen ni da greš gledat kolk je vredna hiša Zorana Jankoviča ali Janeza Janše ali pa soseda in potem diskutiraš pri šanku ali pa v čakalnici pri zdravniku... Tile na GURSU so pa tudi pravi kekci, pri vseh kadrih in sodelavcih, ki jih imajo in to dobro plačanih naredijo nekaj, kar je v osnovi zakonsko sporno in je bilo že vnaprej jasno, da bodo morali vsaj delno spet popravljati zadevo....Lahko je zapravljat miljone proračunskih evrov in se delat pametnega v bistvu pa ne morejo niti enega projekta ispeljat da bi zadeva enostavno pač funkcionirala...pa si predstavaljate, da podjetje tako razvija svoje produkte, kam bi prišlo....Če bi bili malo pametni in podjetni bi lahko teh 16 MIO klikov vsaj dobro tržli, ker ne vem katera stran se lahko pohvali s takim obiskom v tako kratkem času, me zanima koliko klikov bi bilo, če bi bilo za vsak klik potrebno kupiti žeton, ki je vreden 2 EUR npr...potem bi po moje vsak pogledal samo svoje, ker bi mu bilo težko dat 2 EUR da vidi še sosedovo vrednost....samo to je že preveč, da bi kdo razmišljal v tej smeri pa itak bi rekli, da to ni primarni namen in da obstajajo zakonske omejitve...Skratka sami sebe bomo pojedli imamo en kup nesposobnih uradnikov v dobro plačanih službah ki nekaj let delajo na projektu, kateri je od prvega dneva naprej totalna polomija (stran sploh ni delovala, ker je nonstop padala, zadeva je zakonsko sporna, da se ne pogovarjamo o tem, da so baje določene vrednosti smešne spet druge prenapihjene itd, po nekaj dneh dobijo odločbo, ki jim že nalaga spremembe)...ta davek na nepremičnine bi bilo možno pobrat veliko ceneje in učinkoviteje, ker večino teh podatkov itak že ima DURS....
robert91
# 05.01.2012 ob 11:29
Do zdaj ni bilo nobenih težav s temi podatki, po objavi nekih okvirnih vrednosti nepremičnin pa panika. Zakaj že??
Zaradi nepotrebne zaščite nekaterih izbrancev o katerih ne moremo iz teh podatkov izvedeti nič novega ali zakaj?
abria
# 05.01.2012 ob 11:28
Looserji.
povžek
# 05.01.2012 ob 11:22
Palčki spet zmagali z receptom za meglo. Kdo bo izumil nov ventilator, da bo pregnal diktatorski zadah močvirja?
Bik
# 05.01.2012 ob 11:22
Tukaj se vidi kako je važno kadrovanje. Katere barve je Pirčeva in kakšen status ima njen mož
SF010
# 05.01.2012 ob 11:18
Škoda, pa še za 432 sosedov moram preveriti, če je njihova bajta več vredna od moje.
muzkontar
# 05.01.2012 ob 11:15
Dobra poteza, Pirc Musarjeva. Podpis.
Sicer pa ne razumem ljudi, ki iz gole radovednosti brskajo po teh bazah in gledajo, koliko je vredna sosedova hiša!?!
nesesekirat
# 05.01.2012 ob 11:10
Seliškar je izjavil nekako tako, da kdor je do premoženja prišel pošteno, nima kaj skrivati. Jaz pa pravim, kaj soseda briga, koliko je vredna moja "bajta", ki sem jo zgradil sam s pomočjo sorodstva in posojil. Saj sam ni dal zraven ničesar. Če pa kdo misli, da je nekdo do premoženja prišel nezakonito pa: ali v Sloveniji nimamo policije, davkarije,tožilstva in sodstva in ti naj se ukvarjajo s kriminalom, ne sosedov jezik. Če bomo nadaljevali po tej poti, me bo "jutri" vsakdo lahko vprašal, koliko sem kakšen mesec zapravil za "pir". Denarja od svoje pokojnine.
Jožeine
# 05.01.2012 ob 11:09
Bravo Nataša Pirc Musar, kapo dol! Če bi imeli take uradnike kot je ona tako izobražene, razgledane, hitre in učinkovite, bi Slovenija veliko hitreje napredovala in bila seveda tudi učinkovitejša na vseh birokratskih področjih. In popolnoma se z njo strinjam, saj imamo v Sloveniji tudi zaščitene osebe - ki kar na enkrat ratajo vidne vsem. Če se želi fizična oseba identificirati v javnosti se bo objavila v telefonskem imeniku, če želi obdržat zasebnost je ne bo niti na "Face Booku". Nimam pa nič proti, če javno objavijo, da je lastnik te ali one parcele kako podjetje torje pravne osebe - to pa ne bo nikomur škodovalo.
7up
# 05.01.2012 ob 11:03
ALLOVE

Jp točno tako. Očitno na tem uradu niso precej inteligentni,... kakorkoli si že mislimo o objavi določenih osebnih podatkov je napadanje funkcionalnosti, ki olajša zgolj pregledovanje na enem mestu popolnoma butasto.
Binder Dandet
# 05.01.2012 ob 11:02
Najbolj prav. Naj ustavno sodišče presodi.
sloveneci
# 05.01.2012 ob 10:52
Ja, v osnovi se strinjam, da javni dostop do osebnih podatkov onemogočijo, ker pri omenjeni zadevi za informativne podatke o nepremičnini ne rabiš osebnih podatkov. Ampak, če so se odločili, da nas tako razgalijo, pa gremo do konca. Jaz osebno ne bi imela nič proti, ker pač nimam kaj skrivati. Naj dajo vse karte na mizo. Naj se vidi vse v lasti posameznika. Vse nepremičnine, prihodki, prejemki in ostalo. Potem pa inšpekcija in policija v akcijo (si bodo vsaj zaslužili svoje plače), pa naj ugotavljajo izvore. Tu bi se takoj videlo kdo, kaj in koliko prikriva-pa takoj bi morale slediti sankcije. Tudi za tiskte, ki so komu kaj podelili, ker........
ALLOVE
# 05.01.2012 ob 10:50
Pa kaj to pomaga?! še vedno bo folk lahko videl koliko je vredna sosedova hiša! Lastništvo pa videl v ZK. Plus tega bo še videl kdo je zadolžen (beri: koliko hipotek je na nepremičnimi)! Pirs Musarjeva z tem ni dosegla čisto nič!
p.s. Kako pa je z podatki v PISO? A niso tud tam objavljeni podatki o lastništvu? A na to se bo tud spravila?!
Paulaner
# 05.01.2012 ob 10:49
Umaknili podatke o sumljivem premoženju posameznikov, marsikdo težko dokaže, kako je prišel v zadnjih letih do določenih nepremičnin in te ljudi je treba sedaj zaščititi, eden izmed njih je tudi mož Pirčeve Nataše in še veliko je takih.
Nataše je sposobna ženska in ne dvomim da bo še daleč prilezla, saj je v dobrih
odnosih z pravimi ljudmi.
Kazalo