Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 20 glasov Ocenite to novico!
Hrvaški študentje morajo v Sloveniji plačati pokojninsko zavarovanje, kar njihov zaslužek zmanjšuje za 15 odstotek. Ta denar bi raje porabili za plačilo najemnin, saj so vrata študentskih domov zanje večinoma zaprta. Foto: BoBo
       Od vsega, kar zaslužimo nam vzamejo 37 odstotkov. 22 odstotkov gre za akontacijo dohodnine, 15 odstotkov pa za pokojninsko zavarovanje.       
 Nataša Hunjadi, hrvaška študentka v Sloveniji
Študentka Nataša Hunjadi zasluži v povprečju 400 evrov na mesec, a ji za življenje ostane le 250. Tujim študentom so vrata študentskih domov bolj ali manj zaprta, kandidirajo lahko samo za eno štipendijo. Zato študij financirajo predvsem z lastnim delom. Foto: osebni arhiv Nataše Hunjadi
       Plačevanje pokojninskega zavarovanja nam povzroča velike težave, ker se nekateri študentje sami vzdržujejo. Kar nam ostane od plače, ni dovolj za preživetje.       
 Nataša Hunjadi, študentka iz Čakovca
Obrazec A1 lahko pridobijo samo tisti, ki svoje zavarovanje na Hrvaškem ali drugi državi EU-ja dejansko plačujejo. Le tisti, ki ga predložijo pristojnim v Sloveniji, bodo oproščeni 15-odstotnega plačila za pokojninsko zavarovanje. Foto: MMC RTV SLO
       Tuji študenti so v svojem statusu glede obveznosti vključitve v sistem socialnega zavarovanja v Sloveniji v celoti izenačeni s slovenskimi študenti, saj glede pravic iz socialne varnosti ni dopustna nikakršna diskriminacija na podlagi državljanstva.       
 Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Hrvaški študenti morajo plačevati za pokojnino v Sloveniji, četudi se nameravajo vrniti domov

Na slovenskih univerzah študira kar 5.000 tujih študentov
6. maj 2015 ob 11:32,
zadnji poseg: 6. maj 2015 ob 12:29
Ljubljana - MMC RTV SLO

Hrvaški študenti, ki pri nas delajo, morajo plačevati pokojninsko zavarovanje, čeprav ga v Sloveniji ne nameravajo izkoristiti. Študentski servisi jim kar samodejno trgajo 15 odstotkov zaslužka, kar skupaj z davki znaša 37 odstotkov.

Študentka iz Čakovca Nataša Hunjadi, ki je v iskanju boljše izobrazbe iz Hrvaške prišla v Slovenijo, se težko preživlja v Sloveniji. Študij se trudi financirati sama, zato v Ljubljani dela prek študentskega servisa. Po dopolnjenem Zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki velja od februarja letos, Nataši od 400 evrov plače ostane borih 250 evrov.

Hrvaški študenti se plačevanju pokojninskega zavarovanja v Sloveniji izognejo le tako, da se zavarujejo doma. Več podrobnosti v oddaji NaGlas! spodaj ali v arhivu RTV 4D.


»Od vsega, kar zaslužimo, nam vzamejo 37 odstotkov. 22 odstotkov gre za akontacijo dohodnine, 15 odstotkov pa za pokojninsko zavarovanje,« pravi Nataša, ki polovico denarja, ki ga zasluži, daje za najemnino.

"Hrvaška in Slovenija si zatiskata oči"
Zakon je za tuje študente sporen, ker prispevkov, vplačanih v Sloveniji, po koncu študija in vrnitvi v domovino ne mislijo izkoristiti. Glede na to, da tuji študenti nimajo pravice do večine štipendij in da so jim vrata študentskih domov zaprta, jim je veliko bolj potreben denar, ki ga zaslužijo prek študentskih servisov, pojasnjuje svoje nezadovoljstvo Nataša Hunjadi.

5.000 tujih študentov pri nas

S to težavo se spopadajo ne samo hrvaški, temveč vsi tuji študentje, ki jih je po podatkih univerz okoli 5000. Niti Hrvaška niti Slovenija nimata razumevanja za težave hrvaških študentov v Sloveniji, meni Nataša: »Država Hrvaška si zatiska oči, prav tako Slovenija,« in dodaja, »to nam povzroča velike probleme, ker se nekateri študenti sami vzdržujejo. Kar nam pa ostane od plače, pa ni dovolj za preživetje

Slabo obveščeni študentski servisi
Nataša se je za nasvet najprej obrnila na E-Študentski servis, kjer običajno dobi napotnice za študentsko delo: »Uslužbenka ni imela nikakršnih informacij. Konkretno sem jo vprašala, kaj je s 15 odstotki za tujce in kaj z 22 odstotki, ki jih že trgajo. Povedati mi ni znala ničesar. Dejala je, da se bo pozanimala.«

V servisih raziskujejo, za kakšen obrazec gre
Predstavnica za medije E-Študentskega servisa Carmen Vodovnik pravi, da so do njih prišle določene informacije, toda točne informacije čakajo od ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti: "Z ministrstva za delo so nam sporočili, da so lahko z ustreznimi dokazili v bistvu tuji študenti, študenti nerezidenti, oproščeni tega prispevka, kakšen tip obrazca je to, pa še malo raziskujemo

Skrivnostni A1
Z ministrstva za delo so za NaGlas! zatrdili, da so posrednike začasnega in občasnega dela dijakov in študentov o posebnostih na področju plačevanja prispevkov obvestili z dopisom, ki vsebuje tudi podrobna navodila v zvezi z obračunavanjem prispevkov za obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje.

Če prineseš overjeni obrazec A1 ...
Študenti, državljani držav članic Evropske unije niso dolžni plačati omenjenih prispevkov, če imajo overjeni obrazec A1. Študenti, ki so v svoji državi že zavarovani, lahko obrazec dobijo pri nosilcu socialnega zavarovanja v svoji državi, so še zapisali. Na Hrvaškem pa je za izdajo obrazca A1 pristojen Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje. (Hrvaški zavod za pokojninsko zavarovanje).

Tuji študenti so izenačeni s slovenskimi?
Ne glede na to, da tuji študenti ne morejo imeti enakih pravic kot slovenski, Ministrstvo za delo meni, da jih ne diskriminira: »Tuji študenti so v svojem statusu glede obveznosti vključitve v sistem socialnega zavarovanja v Sloveniji v celoti izenačeni s slovenskimi študenti, saj glede pravic iz socialne varnosti ni dopustna nikakršna diskriminacija na podlagi državljanstva,« so sporočili iz službe za odnose z javnostjo omenjenega ministrstva.

Hrvaška ima strožjo zakonodajo
Ne glede na to, da tuji študenti potrebujejo denar bolj kot delovno dobo in upajo, da jih bo obrazec A1 rešil te obveznosti, Sonja Šarac iz migrantske svetovalnice pri Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) meni, da bodo študenti težko pridobili omenjeni obrazec, ker po hrvaškem zakonu študenti niso obvezni plačevati pokojninskega zavarovanja na Hrvaškem.

Obrazec samo tistim, ki so dejansko zavarovani
Obrazec A1 lahko pridobijo samo tisti, ki svoje zavarovanje na Hrvaškem dejansko plačujejo. Sonja Šarac meni, da je treba gledati tudi pozitivno stran: delovna doba, ki jo pridobijo v Sloveniji, se bo odražala na višino pokojnine, ki jo bodo enkrat v prihodnosti uživali kjer koli v Evropski uniji.

VIDEO
NaGlas!
Ivana Stipić Lah, naglas@rtvslo.si
Prijavi napako
Komentarji
ZETAC
# 06.05.2015 ob 11:48
Takšnega posebnega statusa študentov in študentskega dela ne pozna nobena evropska država. Tu bi bilo potrebno korenito spremeniti zadeve. Glavna preokupacija študentov bi moral biti študij, sposobnim in delovnim študentom pa zagotoviti ustrezne štipendije.
G.Bruno
# 06.05.2015 ob 12:18
Delavci na delu v drugi državi ravno tako prispevajo v pokojniski sklad države gostiteljice, čeprav se nameravajo vrniti domov. So pa seveda upravičeni do ustreznega dela pokojnine iz te države.
Je pri teh študentih kaj drugače, da je to problem?
Wasabi
# 06.05.2015 ob 12:17
Zakon je za tuje študente sporen, ker prispevkov, vplačanih v Sloveniji, po zaključku študija in povratku v domovino, ne mislijo koristiti.

Zakaj ne bi hotel koristiti vplačanih prispevkov za pokojninsko zavarovanje? A ne bi bilo fer, da Slovenija potem tem študentom izplačuje pokojnine, če so delali pri nas in vplačevali za pokojnine. Saj naši kateri delajo v Avstriji tudi vlečejo avstrijsko penzijo, ker so pač v Avstriji vplačevali. Ne razumem, zakaj se bi temu odpovedal.
etore
# 06.05.2015 ob 13:58
Pa še nekaj....

od 400 € bruto plačila ji ostane 338,00 € in ne 250,00 kot se navaja v prispevku. Pri taki plači se ji tudi ne obračuna akontacija dohodnine (v kolikor bi se ji, bi vplačano akontacijo tako ali tako prejela nazaj v naslednjem letu).

Kdo se sedaj izmišljuje in podaja napačne številke? Ivana Stipić Lah? Temelj profesionalnega novinarstva je, da se preveri informacije preden se jih objavi...

Vir:
etore
# 06.05.2015 ob 13:50
Lahko pa se tujim študentom prepove delo preko študentskega servisa in jim ne bo potrebno plačevati v našo pokojninsko blagajno....
etore
# 06.05.2015 ob 13:47
kozorog1973
"nevem zakaj vam ni všeč predlog k liberalizaciji pokojnine oz možnost več oblik varčevanja za stare dni, prosim za argumente."

Zato ker smo realni in se zavedamo da je potrebno iz prispevkov poravnat pokojnine za skoraj pol miljona upokojencev.

Sicer pa, če imaš ustrezne dohodke, lahko varčuješ za stare dni tudi izven obveznega pokojninskega zavarovanja...

Pa še nekaj: izpostavljena problematika je nepomembna... tudi ko sam grem v Istro in spijem nekaj piv, palčam njihov DDV in to kljub temu da bom odtočil na Socerbu in definitivno ne bom uporabljal njihove javne uprave v katero se preliva pobrani DDV.
rokec
# 06.05.2015 ob 14:32
Tujim študentom so vrata študentskih domov bolj ali manj zaprta

Zakaj pa je potem ogromno tujih študentov po študentskih domovih??? V Rožni dolini so menda v 4-ki, na kardeljevi ploščadi so v D bloku....kako so jim vrata zaprta?????
zozozo
# 06.05.2015 ob 13:43
Ja pa kaj? Tudi če se jaz zaposlim na hrvaškem, bom tam plačeval prispevke za penzijo za čas, ko bom tam delal. In ko bom dovolj star, da penzijo dobim, se bo to uredilo po mednarodnih sporazumih, kot se ureja že zdaj.
mikic007
# 06.05.2015 ob 12:44
Da se malenkost razvijem spremembe v delovni zakonodaji, ki bi bile nujne in se nikakor ne ticejo samo studentskega dela, ki je v bistvu podjemna pogodba. V nekaj drzavah sem zasledil veliko preprostejsi in ucinkovit nediskriminatoren siste. Imas le eno pogodbo o zaposlitvi, za vse isto, vsi na podlagi lestvice placujejo enake deleze, dohodnine pod neko mejo ne placujes. Ni pogodbe za dolocen ali nedolocen cas, po 3 mesecih so vsi na istem, glede na zakone se potem odpusca (in individualne pogodbe).

Trg dela se je seveda prilagodil, veliko je zaposlitev za krajsi delovni cas, tudi 4 ure na teden ni neka redkost. Zahteva vec odgovornosti pri delu, ker velja zakonodaja tudi za studenta, firme pa normalno zaposlujejo, kakor jim pase.

V Sloveniji opazam, da ljudje nekako dojemajo delodajalce kot nekoga, ki jim dela uslugo in prevladuje nek strah, da ce bomo nekaj spremenili, se tega, kar imamo ne bomo vec imeli. Pa to seveda ni res, ce imam jaz firmo, rabim delavca, ki mi bo prinasal dodano vrednost. Zakaj bi ga slabo placeval ali ga odpustil? gre za vzajemnost. Zal pa je ta trenutek delavec v glavi delodajalca ze v startu breme, cetudi prinasa dobicek, ker so povsod vzponi in padci in lastnik ze ve, da bo imel tezave. Zato je fleksibilnejsi trg dela nuja, dvomiljonska slovenija zal ne more spreminjati svetovnega reda ... In ji ga ni treba!
Anves
# 06.05.2015 ob 11:47
Torej če so glede pravic in obveznosti tuji študenti izenačeni z slovenskimi ne vidim v tem nič spornega.......če se nekdo odloči da bo študiral in delal v tujini se mora prilagoditi temu okolju...ne mora pričakovati da se bo okolje prilagodilo njemu in njegovimu potrebam če niso v skladu z zakonodajo v tej deželi.
AM
# 06.05.2015 ob 15:47
Če jim kaj ne paše, pa naj ne študiraj v Sloveniji !
etore
# 06.05.2015 ob 14:02
kozorog1973

Ko boš povedal, kako boš "nahranil" pol miljona upokojencev, ti bom ploskal.

Sedaj! Konkretno, tvoja naloga je zagotoviti pokojnine za izplačilo 1. 6. 2015 (brez obveznega vplačevanja zaposlenih). Pa brez pametovanja, kaj bi morali narediti pred 20 leti ipd...
conquistador
# 06.05.2015 ob 13:23
Ukinat študentske servise ! Delo je za vse !
ThinkIt
# 06.05.2015 ob 12:53
Nataša lahko sedaj vidi, da je Slovenija država, kjer se cedita revščina ter lakota.
ThinkIt
# 06.05.2015 ob 12:52
Studensko delo bi moral ukinit ter imet delo za skrajšan delovni čas, kot ga imajo v Avstriji.
awesome1
# 06.05.2015 ob 12:41
Pokojninska blagajna je nateg. Plačujte, vendar vaš vplačan denar bomo porabili sedaj. Ta sistem je ponzijeva shema, piramida, ki zahteva eksponentno rast prebivalstva, da mlajši pokrivajo starejše.

Vemo, da se mladi ne odločajo za velike družine, stanovanjski problem, varnost zaposlitve ... itd.

Sistem se bo prej ali slej zrušil, do takrat pa bomo podaljševali obvezno delovno dobo in zniževali % plače.

mikic007
# 06.05.2015 ob 12:34
Pri vsem tem nisem zasledil, ali lahko takoj po zakljucku studija preneses sredstva iz Slovenije v HZMO? Ce da, je vse v redu, ce ne, gre za nateg in klasicno krajo. Ce mi zna kdo razloziti, kako v evropi poteka izplacevanje pokojnine, ce na primer delas vsakih 5 let v drugi drzavi, kdo ti jo potem izplacuje?

Sicer pa studentsko delo kot izjema v zakonu ne bi smelo obstajati. Gre za nelojalno konkurenco in diskriminacijo vseh, ki ne studirajo in morajo celo financirati ostale ugodnosti. V tujini studentje delajo, ampak pod istimi pogoji kot vsi ostali in vseeno gre.

Pri nas pa ima student subvencionirano bivanje, prehrano, zastonj solanje, stipendije, placano zdravstveno zavarovanje, otroske dodatke in se ekskluzivo na podrocju zaposlovanja! Se vam ne zdi malo veliko benefikacij za nekoga, ki bo kasneje praviloma zasluzil vec, kot tisti, ki ga v casu studija podpirajo, hkrati pa jim isti brez vecjih tezav po diskontu drzave se odzira delo??
paratrooper
# 06.05.2015 ob 19:43
"Hrvaški študenti morajo plačevati ...."
Kakšen zavajajoč naslov!? Hrvaški študenti nič ne morajo! Če so v Slovenijo prišli študirati je vse o.k. Če so prišli delati, pa naj plačajo še prispevke.
MP3CE
# 06.05.2015 ob 19:24
@exequor1: Ne gre za ljubosumnost. Davke in prispevke morajo (ob enakih prihodkih) plačevati vsi enako. Seveda bi morali biti ti študentje po izteku delovne dobe upravičeni do sorazmernega dela pokojnine (magari v obliki enkratnega izplačila za majhne zneske) - ampak prispevke morajo plačevati tako kot naši študenti, sicer dobiš nevzdržno situacijo, ko so tuji študenti cenejši od naših.
alisha
# 06.05.2015 ob 16:15
hmm
dokler delajo v Sloveniji, imajo da upoštevajo naša pravila igre.

hipotetično: če grem jaz študirati na Hrvaško, moram pri njih redni študij plačati. Pa se ravno tako lahko začnem buniti, da mi po slovenski zakonodaji ni potrebno plačevati rednega študija, ker sem pač slo. državljanka. Pač tega nihče ne bo upošteval in tu je zgodba podobna, vpisala se je na študij v Sloveniji, čeprav izredno, a še vedno je naš izredni cenejši kot njihov redni.
glede tujih študentov, ki delajo v Sloveniji in vplačujejo, sicer ne vem kako je urejeno, samo za tuje delavce je pač urejeno, da se jim upošteva (če vplačujejo!)
AM
# 06.05.2015 ob 15:43
"Hrvaški študenti, ki pri nas delajo, morajo plačevati pokojninsko zavarovanje, čeprav ga v Sloveniji ne nameravajo izkoristiti. Študentski servisi jim kar samodejno trgajo 15 odstotkov zaslužka, kar skupaj z davki znaša 37 odstotkov."

Pravilno, saj delajo v Sloveniji !

In od tega bodo nekoč lahko dobili penzijo.
SAM
# 06.05.2015 ob 15:08
Madona, spet je Slovenija nekaj kriva - vsi nam samo neke zahtevke izstavljajo, mi pa ponavadi zaradi ljubega miru nikomur nič. Če bo naša država obstala, bo to zgodovinski čudež (žalostno, da prihaja spodkopavanje še v največji meri ravno od znotraj).
smajček
# 06.05.2015 ob 13:05
Ne vidim razloga, da se bunijo. Vsa pravila so za vse študente enaka.. zakaj bi olajševali pogoje za tujce, sej tudi naši niso nič na boljšem. Moj primer študija v tujini.. v nemčiji sem pri obisku zdravnika moral plačati letno članarino - kljub zavarovanju za tujino, kljub temu da je bil obisk enkraten in sem vedel, da me ne bodo več videli... zakaj? Ker so pravila za vsa enaka.. šment! :)
BlaBlaBla
# 06.05.2015 ob 18:22
Ne vem v čem je tak problem. Ko sem sama delala v tujini sem prav tako morala plačevati vse prispevke kot domačini. In sem se tudi vrnila domov. Raje naj se pozanimajo kako je potem s prijavo dohodnine, če lahko kaj od tega dobijo nazaj.
megan
# 06.05.2015 ob 16:11
Slovenski študenti niso nič kaj na boljšem, tudi oni njabrž ne bodo nikoli dobili povrnjenaga denarja, ki ga sedaj vplačujejo. Po moje bodo v prihodnosti samo še invalidske pokojnine - ko bo človek toliko onemogel, da pod nobenim pogojem ne bo več sposoben za delo, bo dobil neko mizerno pokjnino, pa če bo star 60 ali 90 let, ali pa nikoli.
Študentsko delo zahteva veliko reformo, ampak ne vem če je kaj takega možno doseči, ker imajo nekateri preveč koristi od sedanje ureditve (drugi pa ogromno škode).
vojnaslo91
# 06.05.2015 ob 14:46
Hrvaški študenti morajo plačevati za pokojnino v Sloveniji, četudi se nameravajo vrniti domov
-----------------------------------------
A mi lohk kdo pove, kdo jim daje pravico, da se bunijo????!!!!
bist deppat
# 06.05.2015 ob 14:37
Ja, kaj je to cudnega? V AUT in DE je isto!
barezi
# 06.05.2015 ob 14:27
Nekateri bi iz Hrvatov radi takoj naredili nelojalno konkurenco z nižjimi obremeniitvami na plačo. Študentsko delo je potrebno urediti drugače, ne obračunati dajatev za pokojnino in omejiti število ur, ki jih lahko odelajo po takšnem obračnu. Tako ne bodo nelojalna konkurenca ne sebi in tujcem ne delavcem.
etore
# 06.05.2015 ob 13:58
http://www.zvezarfr.si/pripomocki/izracu
ni/studentsko-delo
zozozo
# 06.05.2015 ob 13:44
Tega se sploh ne more več imenovati "študentsko delo" saj je povsem običajna honorarna zaposlitev.

Ja, to je res.

Pogoltnost države Slovenije nima meja zato smo pa tudi v "krizi".

To pa nima nobene logične povezave z zgornjim.
felipesko
# 06.05.2015 ob 13:22
plačevanje pokojnine po sedanji pokojninski shemi je nateg in smotrno bi bilo premisliti k bolj liberalni usmeritvi, kjer bi vsak posameznik lahko sam odločal kako bo varčeval za "tiste dni".

Ja in boš imel stotine tisoč "pametnih" državljanov,ki bodo osatareli hodili od vrat do vrat in bentili čez sistem,ki ne zna poskrbeti za njih......
Evidentno smo imeli enega izmed zelo dobrih sistemov,tako pokojnin,kot zdravstva,vendar mi smo vedno bolj papeški od papeža in smo naredili nekaj kozmetičnih popravkov in sedaj nimamo ne kropa in ne vode......
Miselnost ljudi je pač takšna,da v mladosti nihče ne razmišlja o bolezni,invalidnosti,še manj pa o starosti,kar je prav in zato tukaj ne moreš uporabljati liberalnih idej,saj se bodo hitro izrodile...
kozorog1973
# 06.05.2015 ob 12:20
gesan,imaš prav povsod študentje delajo, tako sinčki oz hčerkice bogatašev kot tudi siromakov in temu ni nič nasprotovati, problem nastopi, če delo prične ovirati uspeh njihovega študija. le malo je takih ki so sposobni ob normalnem delovniku(vsak dan 8 ur ali več), ob terminu zaključiti študij in to z dobrimi ocenami.Nimam nič proti če študent pride do prepotrebnega khruhka, da ob vikendih skoči malo na relaksacijo, to smo počeli vsi ko smo bili študentje in prav je tako, da se znaš tudi ločiti od knjig in se pozabavati. Tisto kar želim poudariti je izkoriščevalska vloga servisov oz njihovih funkcionarjev.
gesan
# 06.05.2015 ob 12:14
ZETAC
# 06.05.2015 ob 11:48
.....................................
Načeloma se moram strinjat. Študent bi moral študirat ne pa delat. Še manj pa odžirat delovno mesto težko zaposljivim ljudem. Saj jih imamo ogromno.
Če gremo malo v trgovske centre lahko brez problema najdemo trgovske znamke, ki prodajajo svoj brend izključno preko študentov. Študenti bi po mojem lahko bili samo v pomoč ne pa glavna delovna sila. Prav tako velja tudi za raznorazne bifeje. Prideš v bife in v strežbi treh ljudi najdeš tri študente. Absurd. Razumel bi, če bi bili trije trajno zaposleni in še en študent, ki pomaga takrat, ko je najbolj potrebno.

Toda pojdi malo po svetu in si poglej kako tudi drugod študenti delajo vse mogoče, da pridejo do denarja.
jureimacure
# 11.05.2015 ob 21:36
Tale naglas-ak, bi lahko bil potihom.
awesome1
# 08.05.2015 ob 11:48
@zozozo



Kaj ne razumeš, da ti sistemi obsjajajo zaradi eksponentne rasti prebivalstva? Ali lahko karkoli raste eksponentno neskončno časa na omejenem planetu zemlja?

Sistem se bo podrl sam vase. Tisoč podobnih poskusov je bilo že skozi zgodovino, rezultati eksperimenta so nam že davno jasni. Do takrat bomo pa še ljudi slepili, povečevali delovno dobo in zviševali upokojitveno starost vse dokler ne postane sistem nevzdržen. Tvoji otroci nikoli ne bodo videli svoje pokojnine - matematična gotovost. :)

http://www.delo.si/novice/politika/zvisevanje-upokojitvene-starosti-postopoma-do-leta-2020.html

Kluzo
# 07.05.2015 ob 11:49
Vsakdo, ki dela v Sloveniji, mora plačevati prispevke, kot jih plačujejo Slovenci.

Lahko bi nekdo rekel, da je sicer Slovenec, da živi tukaj, a da po študiju ne bo več živel tukaj. Ali to pomeni, da Hrvatu, ki ne bo živel tukaj, ne bi bilo treba plačevati prispevkov, Slovencu pa?
galoper
# 07.05.2015 ob 10:36
Spoštovati se mora predpise družbe v katero se človek vključi z življenjem.
velenjcan
# 07.05.2015 ob 07:52
Z ministrstva za delo so nam sporočili, da so lahko z ustreznimi dokazili v bistvu tuji študenti, študenti nerezidenti, oproščeni tega prispevka, kakšen tip obrazca je to, pa še malo raziskujemo

Ne glede na to, da tuji študenti ne morejo imeti enakih pravic kot slovenski, Ministrstvo za delo meni, da jih ne diskriminira:


sami biseri, tile naši birokrati. raziskovali bodo do sodnega dne, pa še malo
mb128
# 06.05.2015 ob 20:27
Ja, sosedje vsako leto bolj nazadujejo. Eu je izračunal, da bo njihova zadolženost 2016 oz. 2017. leta znašala več kot 93%. Vir txt. Htv pred kakšnim dnevom na str. 200 in še nekaj. Zakaj bi nas to moralo skrbeti? Mislim, med ostalim, Mercator, Žito sta v hrvaških rokah!
MP3CE
# 06.05.2015 ob 19:15
Ja in... čemu bili na boljšem kot slovenski študenti ???
bonanza
# 06.05.2015 ob 16:04
Preveč je kartotek.
Warbird
# 06.05.2015 ob 15:24
@mikic007 se deloma strinjam s teboj, ampak se ne bojijo zato da bi jih nekdo slabo placeval, ze sedaj so delavci ki dejansko prinasajo dobicek in dodano vrednost zelo cenjeni in dobro placani, problem so pa tisti ki "hvatajo krivine" in se jih kot delodajalec resit ne mores drugace kot z odpravnino ... in taksnih je vecina, zato ti je delavec ze v startu breme.
droljo
# 06.05.2015 ob 15:02
Tuki se mi zdi še ena stvar zanimiva glede teh 15,5% prispevka delojemalca oz. študenta/dijaka za pokojninsko in invalidsko zavarovanje . Študentje/dijaki, ki se vozijo na delovno mesto in prejemajo plačilo potnih stroškov, je to prav tako obračunano preko napotnico. Iz tega sledi, da več stroškov kot narediš, višji prispevek boš plačal. Teo ne gre skupaj.
mikic007
# 06.05.2015 ob 15:02
Seveda se nimajo kaj pritozevati, pozanimati se morajo, kako bodo ta leta lahko koristili. Cetudi mnogi ne verjamemo v penzijo, jo je sedaj treba placevati. Ne verjeti v nekaj se ne pomeni, da tega ni ... Zato se sedaj pozanimaj, kaj se da narediti s temi leti ali denarjem. dolocene drzave ti ob selitvi izplacajo celoten znesek, ki si ga vplaceval, spet druge imajo neke vzajemne pogodbe. Vem veliko premalo, da bi lahko bil pameten, ampak kdor ima tak primer, se mora sma pozanimati. In ne na studentskem servisu prosim :)

Vseeno ni treba tako grdo napadati, konec koncev je njihova logika prava, tudi ddv se v dolocenih primerih vraca, pokojninska zavarovanja pa so se posebej kriticna. Vse kar mora drzava narediti je, da pojasni, kaj sploh placujejo in kaj to zanje pomeni.
zozozo
# 06.05.2015 ob 14:02
Pokojninska blagajna je nateg. Plačujte, vendar vaš vplačan denar bomo porabili sedaj. Ta sistem je ponzijeva shema, piramida, ki zahteva eksponentno rast prebivalstva, da mlajši pokrivajo starejše.

Delavci plačujejo, nezaposleni, otroci in penzionisti pa prejemajo. Tako je že desetletja, in ko si bil otrok, in so tvoji starši plačevali, ti in tvoje babice prejemale, te nič ni motilo. Zdaj, ko pa moraš ti plačevati, je pa piramidni sistem?

Drugače pa imamo trenutno največji delež delovno sposobnega prebivalstva (20-60 let) v zgodovini, in kaj bistveno se ne bo zmanjšal še desetletja. Prav nobenega razloga (razen odlivanja denarja v davčne oaze) ni, da si ne bi mogli tega sistema privoščiti še naprej.

Pa tudi če sistem formalno reorganiziraš, bo deloval enako. Denar je samo številka, ki označuje tvoj del bogastva. Bogastvo (izdelke in storitve), ki ga lahko zanj kupiš, pa vedno proizvajajo trenutno aktivne generacije. In če bo tega bogastva takrat, ko boš v penziji, malo, bo tudi tvoj delež majhen, pa če zdaj še tako vneto šparaš.
kozorog1973
# 06.05.2015 ob 13:57
ups kaj sem sedaj napisal, hočem rečt čudno je da zagovarjaš ta sistem ki je nevzdržen in nepravičen in to za vsako generacijo vnaprej se ta nepravičnost bolj nizraža, kajti pokojnina sloni na solidarnosti kar ni vzdržno, kajti to kar kupiš sedaj, bo čez ablabla časa vredno 1/n delež. pa upam da razumes poanto. in v pokojninska shema ne upošteva "skrite" inflacije.
grizli
# 06.05.2015 ob 13:54
bomo spremenili davčno zakonodajo za tuje študente ,ko jo bodo američani za naše študente
jazbar
# 06.05.2015 ob 12:12
Nimamo za jest pa moramo financirat tuje študente!? Razmetavanje našega denarja vlade je abotno in človeku obrne želodec.
gesan
# 06.05.2015 ob 12:09
jast123
# 06.05.2015 ob 11:39
............................
Si ga pa malo mimo pihnil.
Zakaj misliš, da vsi mislijo tako?
Jaz poznam tudi kar nekaj njih, ki mislijo, da soSlovenci najpametnejši, pa to po tem kar vidim vsak dan ne drži niti približno, da bi lahko pometel vse v isti koš za smeti.
Niti tako niti drugače.

Je pa to kar so naredili res ena velika hinavščina, ki samo kaže na to, da sistem ni sposoben ločit sonca in megle. In ravno zaradi te nesposobnosti so nas pokradli do kosti.
In za to sigrurno niso odgovorni tisti, ki hodijo k nam študirat.

Močno se mi pa zdi, da se država na vse kriplje trudi, da bodo vso to lopovščino plačevali prav tisti, ki so najmanj krivi.
kozorog1973
# 06.05.2015 ob 20:49
pa sem spet fasal minuse ker sem kritiziral minimalno plačo, kaj čmo
Kazalo