Slovenija

Poudarki

  • Danes znano mnenje pravnikov o smotrnosti ustavne presoje?
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,5 od 27 glasov Ocenite to novico!
Lučka Kajfež Bogataj
Po besedah Lučke Kajfež Bogataj se je Karl Erjavec njeno ime odločil predlagati brez predhodnega posvetovanja z njo. Foto: RTV SLO
Karl Erjavec in Borut Pahor
Karla Erjavca v torek ni bilo na sestanek predsednikov koalicijskih strank. Po neuradnih informacijah naj bi bil razlog razhajanja v pogledih med njim in Borutom Pahorjem. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Zavrnila možnost ministrovanja

Dodaj v

Kajfež Bogataj: Možnosti, da bi bila ministrica, ni

Pahor naj bi Erjavčevo razrešitev predlagal že jutri
13. januar 2010 ob 12:00,
zadnji poseg: 13. januar 2010 ob 17:25
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Predsednik DeSUS-a bo za svojo naslednico na ministrstvu za okolje predlagal klimatologinjo Lučko Kajfež Bogataj, ki pa je medtem za MMC dejala, da možnosti, da bi bila ministrica, ni.

V pogovoru za MMC je pojasila, da se o tem te dni z nikomer ni pogovarjala, sploh pa ne s zdajšnjim ministrom za okolje Karlom Erjavcem. Na to temo je nekaj besed spregovorila le s predsednikom vlade Borutom Pahorjem in še to lanskega maja.

Na vprašanje, ali je torej Erjavec njeno ime predlagal, ne da bi ona o tem kaj vedela, je odgovorila: "Tako je, absolutno."

Dogajanja konkretneje ni želela komentirati, nam je pa predstavila, kakšnega ministra za okolje bi trenutno potrebovali. "Ta trenutek so stvari tako zavožene, da jih strokovnjak ne bi mogel rešiti. Potreben je močen politik, ki bo znal prepričati druge sektorje, denimo prometnega in gospodarskega, da se začenjo drugače obnašati," je razložila.

Tudi če ne bo razrešitve, Erjavec odhaja
Erjavec je ime klimatologinje omenil pred sestankom z vodstvom stranke. Dejal je še, da tudi če ga državni zbor ne bi razrešil, funkcije okolijskega ministra ne bi več opravljal in bi verjetno odstopil. Po neuradnih, a zanesljivih informacijah naj bi premier Borut Pahor Erjavčevo razrešitev predlagal že jutri, poroča Radio Slovenija.

Do zdaj je bilo v stranki predlaganih že nekaj imen. Skupno naj bi šlo za pet imen, a generalni sekretar stranke Ljubo Jasnič o konkretnih imenih ni želel govoriti, saj jih mora najprej pregledati kadrovska komisija. Imena naj bi bila znana v dveh dneh.

Danes znano mnenje pravnikov o smotrnosti ustavne presoje?
Ni izključeno niti, da bi kadrovska komisija predlagala dva ali tri kandidate, med katerimi bi potem odločil predsednik vlade Borut Pahor, je dejal Matjaž Zanoškar, eden izmed kandidatov za ministra. Vodja poslanske skupine Joško Godec pa je dejal, da je poslanska skupina Zanoškarja kot svojega kandidata za ministra že predlagala za nadaljnji postopek organom stranke in poslanska skupina na to temo ne bo imela nobenega sestanka več.

Na sestanku sprejeti ukrepi, a ni znano, kakšni
Popoldne se je sešlo vodstvo stranke, kot smo že omenili zgoraj, in ocenilo politične razmere ter se dogovorilo za nadaljnje ukrepe, a teh niso razkrili. Erjavec je dejal le, da so ukrepi, ki so jih sprejeli, dobri. Jasnič pa je novinarjem na vprašanje, kakšen je političen trenutek, dejal, da bodo to že sami ugotovili, vendar da ni dober. Ali to pomeni odhod stranke iz koalicije, ni želel pojasniti.

Vprašanje je torej, ali je že znano mnenje pravnih svetovalcev o smiselnosti ustavne presoje zakona o Računskem sodišču, je dejal Godec. Zanoškar pa je pojasnil, da v stranki razmišljajo o vložitvi ustavne presoje zakona, a nobeden izmed teh postopkov ne zadrži razrešitve Erjavca.

DeSUS ostaja v koaliciji
Iz kabineta predsednika vlade pa je mogoče slišati, da naj bi Borut Pahor državnemu zboru predlog za razrešitev Erjavca poslal še ta teden, z odločitvijo pa naj bi že v torek seznanil predsednika Zaresa Gregorja Golobiča in predsednico LDS-a Katarino Kresal. Morda bi to lahko storil že v četrtek po seji vlade. Kljub zadnjemu dogajanju pa stranka DeSUS ne namerava izstopiti iz koalicije.

A. M., S. Z.
Prijavi napako
Komentarji
SKing
# 14.01.2010 ob 17:17
franzz - Ampak, če hočeš, da se kaj spremeni, moraš iti na volitve.

Ko je mirora omenila, da bo na naslednjih volitvah 30% ljudi, je imela kar prav. Ker ljudje nočejo JJ-jeve vlade (ker JJ zagotovo ni pošten še manj pa dober premier), po drugi strani pa tudi nočejo Pahorjeve vlade, ki ima premierja, ki se 2 uri zjutraj gleda v ogledalo in Golobiča, kateri je "skriti premier" in praktično vleče vse poteze. Nato ostane še Jelinčič, kateri pa vedno samo "bla bla bla" in nikoli ne poda konkretnih predlogov - polna usta so ga, to je pa to.

In sedaj franzz - mi prosim poveš, koga naj volim, da se bo kaj spremenilo? :
- za SDS ne bom zaradi JJ-ja
- za ZaRES ne bom zaradi Golobiča
- za LDS ne bom, ker z njimi nisem bil ne prej ne sedaj zadovoljen
- za SLS ne bom, ker njihov "profesor Žerjav" deluje prav...raje ne rečem kaj
- za SD ne bom, ker so navadni štori
- za DeSUS pa sem še malo premlad
(seveda so razlogi veliko bolj konkretni - a jih na javnem portalu ne bom omenjal, ker vsega se pač javno ne pove)

In veš kaj? Veliko ljudi (le po mojem mnenju, da me ne bo spet kakšna mojca111 spraševala, kako vem) verjetno tako razmišlja. In ker niti na desni niti na levi ne vidijo stranke, ki jim prinese kaj boljšega, pač ne gredo na volitve. Ampak to je moj vidik - jaz na volitve, dokler ne bo kakšnih večjih sprememb pri strankah (ni važno - leve ali desne, tam kjer bo dobra sprememba, tistemu dam glas), pač ne bom šel. In verjetno nisem edini s tem mišljenjem...
populist
# 14.01.2010 ob 17:06
BBC

Hospital cleaners are worth more to society than elite City bankers, according to new analysis. Our new report, A Bit Rich?, uses new quantification techniques to calculate the value created for society by a range of different professions.

A total of six different jobs were analysed to assess their overall value. These are the study's main findings:

* The elite banker

"Rather than being wealth creators bankers are being handsomely rewarded for bringing the global financial system to the brink of collapse

Paid between £500,000 and £80m a year, leading bankers destroy £7 of value for every pound they generate".

* Childcare workers

"Both for families and society as a whole, looking after children could not be more important. As well as providing a valuable service for families, they release earnings potential by allowing parents to continue working. For every pound they are paid they generate up to £9.50 worth of benefits to society."

* Hospital cleaners

"Play a vital role in the workings of healthcare facilities. They not only clean hospitals and maintain hygiene standards but also contribute to wider health outcomes. For every pound paid, over £10 in social value is created."

* Advertising executives

The industry "encourages high spending and indebtedness. It can create insatiable aspirations, fuelling feelings of dissatisfaction, inadequacy and stress. For a salary of between £50,000 and £12m top advertising executives destroy £11 of value for every pound in value they generate".

* Tax accountants

"Every pound that a tax accountant saves a client is a pound which otherwise would have gone to HM Revenue. For a salary of between £75,000 and £200,000, tax accountants destroy £47 in value, for every pound they generate."

* Waste recycling workers

"Do a range of different jobs that relate to processing and preventing waste and promoting recycling. Carbon emissions are significantly reduced. There is also a value in reusing goods. For every pound of value spent on wages, £12 of value is generated for society."

The research also makes a variety of policy recommendations to align pay more closely with the value of work.

These include establishing a high pay commission, building social and environmental value into prices, and introducing more progressive taxation.
croze
# 14.01.2010 ob 10:51
lučka je mogoče res vrhunska strokovnakinja vendar bi se na ministrstvu srečala z realnostjo ,ki pa nobenemu "strokovnjaku" ne diši preveč
veliko lažje je vse skupaj gledati iz udobnega fotelja nekega inštituta in razglašati splošnoznane ugotovitve(o ogroženosti zemlje)
knjiga5
# 14.01.2010 ob 07:30
Se je posrala,fina dama.
Dragoon
# 14.01.2010 ob 00:17
abies
Vsakemu dojenčku je jasno, da če hočeš opravljati katerokoli delo moraš biti zanj usposobljen. Če ne znaš sekat drv jih ne sekaj, ker si boš slej ko prej odsekal prst!
Edina normalna izbira za MOP bi bil nestrankarski strokovnjak, bog ne daj kak Zanoškar ali pa kak ostarel pravnik iz desusa.
Pred sestavo vlade se je za MOP omenjal g.Lobnik(nestrankarski, specialist za okolje, predavatelj na biotehniški fakulteti, mednarodno aktiven in z vezami).
Mislim, da bi bil dobra izbira- naj ga vsaj pokličejo in vprašajo!


V večini demokratičnih držav, razen v Sloveniji, kjer damo toliko na "strokovnost", so ministri politiki, strokovnjaki so pa zaposleni na ministrstvih. Pri nas so pa na ministrstvih vsi, ki drugje ne dobijo zaposlitve (seveda poleg strokovnjakov, drugače bi vse skupaj že propadlo), minister bi moral biti pa nek hud strokovnjak? Angleži bi se temu kvečjemu smejali.

franzz
mirora če bo na naslednjih volitvah volilo 30% ljudi m bo to velik uspeh
Ampak, če hočeš, da se kaj spremeni, moraš iti na volitve.


Točno tako. Kdor ne gre na volitve, nima kaj jamrat. Vsak glas se pozna, sploh v državi z 2mio ljudmi.

Kajfež Bogatajevo je pa očitno strah, da bi dejansko morala nekaj naredit ... Glasen znam bit tudi jaz :). Sicer res precej ve o zadevi, sodobitnica nobelove pa pač ni.
franzz
# 13.01.2010 ob 22:14
mirora če bo na naslednjih volitvah volilo 30% ljudi m bo to velik uspeh

Ampak, če hočeš, da se kaj spremeni, moraš iti na volitve.
johc
# 13.01.2010 ob 21:30
Ljubo Jasnič naj predlaga Blaža Jasniča
moonylink
# 13.01.2010 ob 20:31
podpis, gardin!!!
gardin
# 13.01.2010 ob 19:46
Ah, kur....c zdaj, ko ima priložnost, da resnično kaj ukrene, se pa boji prevzeti to na svoja pleča. Ministrski stol je najboljše orodje, če hočeš res kaj ukreniti na področju okolja. Ne ne rabimo močnega politika, ker močen politik je že apriori tako kontaminiran, da ne bo naredil nič. Rabimo močno osebnost s trdnim karakterjem in voljo, ki se bo zakopala v delo in izpostavila vsako nepravilnost in zatečeno stanje, ki je plod medstrankarskega dogovora, ravno zato ne sme biti močan politik. Zanimivo, kako vsi stisnejo rep med noge, kose jim ponudi možnost, da bi res lahko kaj spremenili. In Lučko cenim, mislim da bi morala prevzeti to odgovornost!
motorcki
# 13.01.2010 ob 19:45
Prav imaš Lučka bojle da nisi,jaz pravim,da naj bo dr.Janez Podobnik in naj naredi delo do konca,da ne bo zastonj vleku pripadajoče plače ali podpore iz zavoda za zaposlovanje.
DnB
# 13.01.2010 ob 19:13
Hvala bogu!
urkoo7
# 13.01.2010 ob 18:34
Itak.
Rjavc hoče s predlogom Bogatajeve zakrit njegovo preračunljivo rošado z Zanoškarjem,
ki so ga v Karlovim stranki dokončno predlagali še pred Rjavčevim predlogom.
vlkišef
# 13.01.2010 ob 18:10
eno dobro babo z vlkimi joški morajo dat,bo vsaj neka korist
K_ris
# 13.01.2010 ob 18:01
@moonylink

Očitno na zadevo gledava nekoliko drugače. Ampak saj s tem ni nič narobe...
celentano
# 13.01.2010 ob 17:39
Bogatajeva nima komande, ona je za h Galuniču in za v Na zdravje.
Rabl bi enga k bi red naredu.
Res je zafurano, to bi lahko samo kak maher mojga kova sfuru!
moonylink
# 13.01.2010 ob 17:20
K_ris ima pa minister možnost vpliva na vlado, bolj kot ga ma nek levi strokovnjak - je PRI vladi, je Z ljudmi, ki krojijo odločitve, IMA možnost vpliva na PRAVE ljudi - ampak lažje je okol letat in prepričevat folk o tem in onem v humanističnih oddajah, a ne?

Minister in njegovo ministrstvo ima navkljub vsemu izključno pravico dodeljevanja sredstev ki so mu na voljo. Ampak lažje je jamrat, kako malo država da, in še tisto kar da, napačno porazdeli,a ne? Pa to je narobe pa ono je narobe pa v to se nič ne vlaga pa v ono se nič ne vlaga - ja za božjo voljo ženšče, zdej imaš priliko, pa vlagaj kamor hočeš!

Ženska ima možnost da bi začela dejansko delat v tisti smeri v kateri tako neumorno lobira in prepričuje in raziskuje in ne vem kaj še vse, pa je ni dovolj v hlačah za tako delo.
abies
# 13.01.2010 ob 17:10
K_ris
Ja, imaš popolnoma prav, stolčki se delijo glede na vnaprej znana(izvoljena) imena. Ampak včasih je bolje imenovati koga izven, ki zna ; kot pa si pljuniti v lastno skledo in naštimati človeka, ki se mu sploh ne sanja, kaj bo podpisoval naslednja 4 leta...

in ja, mislim da je ministrovanje več kot samo politična funkcija- vsak, ki je minister na svojem področju mora nujno poznati o čem se sploh gre.
K_ris
# 13.01.2010 ob 17:00
@moonylink

Približno tako kot ti je mislil tudi J.P.Damjan, potem pa je hitro spregledal. Minister ne more brez soglasja vlade narediti praktično nič.
tapraviguk
# 13.01.2010 ob 16:57
Pametna ženska kaj bi se izpostavljala.
K_ris
# 13.01.2010 ob 16:55
@abies

Ministrovanje je politična in ne strokovna funkcija. To je približno tako, kot da bi želel za direktorja bolnišnice postaviti najboljšega zdravnika. Pa misliš, da bo ta tudi dober direktor?

Meni se zdi izbor ministrov zanimivo primerjati z načinom izbire komisarjev EU, saj gre pravzaprav za identično funkcijo samo na drugem nivoju. Komisarje izbirajo tako, da najprej določijo imena, šele nato pa dodeljujejo resorje. Iz tega lahko seveda takoj vidiš, da na koncu ne boš dobil komisarjev, ki bodo veliki strokovnjaki na svojem resorju.
Belief
# 13.01.2010 ob 16:54
hvalabohu da ni sprejela, take ecolobistke res ne potrebujemo...
moonylink
# 13.01.2010 ob 16:52
No, toliko trobezlja naokrog, ko bi imela biti možnost na položaju ko bi lahko veliko vplivala na konkretne ukrepe in na zakonodajo ki se tiče okolja pa že de fakto ne bo sprejela

bravo lučka, raje se drži "ozaveščanja javnosti" še naprej
abies
# 13.01.2010 ob 16:37
Vsakemu dojenčku je jasno, da če hočeš opravljati katerokoli delo moraš biti zanj usposobljen. Če ne znaš sekat drv jih ne sekaj, ker si boš slej ko prej odsekal prst!
Edina normalna izbira za MOP bi bil nestrankarski strokovnjak, bog ne daj kak Zanoškar ali pa kak ostarel pravnik iz desusa.
Pred sestavo vlade se je za MOP omenjal g.Lobnik(nestrankarski, specialist za okolje, predavatelj na biotehniški fakulteti, mednarodno aktiven in z vezami).
Mislim, da bi bil dobra izbira- naj ga vsaj pokličejo in vprašajo!
kreten=kreten
# 13.01.2010 ob 16:17
hahahaha, spet se bomo jutr pri fizikalni smejal
pravi profesor, da vsakič ko prižge TV vidi Kahla gor
iskra73
# 13.01.2010 ob 16:02
Spet Erjavec. Hura, edina stvar v Sloveniji :-)
hubert69
# 13.01.2010 ob 15:53
rooster, velika večina naravovarstvenikov se še kako zaveda da je treba sprejemat kompromise, kar ne bi mogel trdit za praktično nobenega gospodarstvenika. Ti bi posekali, povozili, asfaltirali in pozidali vse živo če bi lahko. Po tolikem času katastrofalnega vodenja politike do okoljem ne bi bilo nobene škode če bo na čelu nekdo, ki vsaj malo "favorizira" tudi drugo stran. Se ti ne zdi?
El comandante
# 13.01.2010 ob 15:45
Svoje neznanje je že dokazala v oddaji Omizje. Za začetek naj prizna prizna, da se planet ohlaja!
K_ris
# 13.01.2010 ob 15:44
Vsega spoštovanja vredna kandidatka, za katero pa se bojim, da bo z morebitnim prevzemom ministrovanja ona še najbolj razočarana. Biti minister je namreč politična in ne strokovna funkcija. Dvomim, da lahko nek strokovnjak na takšnem položaju izpolni svoje ambicije. Moč posameznega ministra je namreč zelo omejena, o vseh pomembnih odločitvah pa se oldoča na ravni vlade kot celote, pri čemer pa mislim, da je vrh slovenske politike na področju ekologije žal še vedno nekje tam kot Obama v Kopenhagnu. Veliko praznih besed.
El comandante
# 13.01.2010 ob 15:38
O samo tega ne!!! Pečeni smo. Malo še pa bomo plačevali davek za dihanje, ker izpuščamo CO2!
rooster
# 13.01.2010 ob 15:33
Preveč strokovno enostransko usmerjen človek, ta strokovnjakinja za okolje. V imenu ministrstva sta tako Okolje kot Prostor, kar pa sta mnogokrat izključujoči si stvari, pri katerih je potrebno sprejemati kompromise. Zato na takem položaju imet nekoga, ki "favorizira" samo eno stran, ni dobro.
mojca111
# 13.01.2010 ob 15:32
Saj je Kajfež Bogatajeva teden dni nazaj na novinarsko vprašanje, če bi bila ministrica za okolje in prostor, odgovorila da ne.
sparky
# 13.01.2010 ob 15:27
jazbar:
ja...una iz Umanotere je pa res za na ministrstvo. če mene vprašaš....sm jo parkrat poslušu...pa....raj je ne bi vidu tam. Pa si rečmo upam rečt, da se mal zastopm na to področje.

galoper:
res jo je škoda.
se podpišem pod tvojo izjavo.

sicer pa...neglede na katerokoli področje, skoda je strakovnajkov sploh za take vlade kot so tele naše - kt da smo republika Banana.

poglejte recmo kako pameten je Zvonko Černač?
ta se spozna na čisto vse...tko, da - dokler je takih...zakaj bi postavljali prave strokovnjake na takšna mesta, ker jih itak v par mesecih "pokvarijo".
Naš cilj bi mogel biti zreducirat število ministrstev na 7-10 (sedaj 15) in za teh nekaj izbrati resnično kompetentne ljudi. S tem že izločimo polovico bananarjev.
Triglavski zmaj
# 13.01.2010 ob 15:22
Lučka Kajfež Bogataj (žal) NI dobitnica Nobelove nagrade, je pa organizacija, za katero je delala, dobitnica.
motorcki
# 13.01.2010 ob 15:20
Sem vedu,da bo Lučka,le škoda jo je za ta cirkus.Lučka ne hodi v drek in to dobesedno.
sunshine girl
# 13.01.2010 ob 15:17
Napaka, to da je Kajfeževa dobitnica dela Nobelove nagrade, še ne pomeni, da je sposobna vodit ministrstvo.
iluzionistka
# 13.01.2010 ob 15:15
a po erjavec ne bo poslanec?????
me zanima, kako dolgo bo vlekel nadomestilo za ministrsko mesto.....
kreten=kreten
# 13.01.2010 ob 15:12
mimgrede.......
minister ne sme bit strokovnjak ampak politik!!!!!
minister ni strokovna funkcija ampak politična!!!!!!
DnB
# 13.01.2010 ob 15:11
Bog nam pomagaj pred takim ministrom za okolje. Gorova lutka in glavna zagovornica za implementacijo zelenih , rjavih in verjetno še kakšnih davkov...

Hjejejej Erjavec nam ne bi mogel narediti tako škodo kot nam jo bo tale ekoteroristka.
galoper
# 13.01.2010 ob 15:09
Škoda takšnega strokovnega kadra za politične namene.
Binder Dandet
# 13.01.2010 ob 15:08
Veliko boljša izbira kot so bli njeni zadnji trije predhodniki (Erjavec, Podobnik, Kopač). Je vsaj strokovnjakinja s področja.
Jožeine
# 13.01.2010 ob 15:08
No končno en pameten kandidat za MOP, Kajfež Bogatajeva je sigurno reprezentativna osebnost in primerna za to delavno mesto, saj je iz tega področja in živi za okolje - samo bo potrebno še en dimnik naredit - ker gospa zredno rada kadi v delavnih prostorih!
hyosung
# 13.01.2010 ob 15:05
A mislis verjetno Kahla Gohenskeha stahejsi?
Alchemist
# 13.01.2010 ob 15:04
TOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!! Žurkaaaaaaaaaaaaaaa!!! Boljše ministrice si res nebi mogli želet, vprašanje je samo to, ali bo to delo sprejela.
vidim_vas
# 13.01.2010 ob 15:01
A je strokovnjak za kante?
kreten=kreten
# 13.01.2010 ob 15:00
a se mu je zmešal, tale bogatajeva bo sam še večje sran*e delala
ža to da je zaradi CO2 prišla do nobelove nagrade je bil kriminal
jennyh
# 13.01.2010 ob 14:54
Ona bi bla super, samo največji štos pa je,da je sama že rekla, da NE bi sprejela...
Kaj je z njim narobe, če ona hoče bit strokovnjakinja, ne pa politik, pa se z njimi ukvarjat!?
jazbar
# 13.01.2010 ob 14:51
Še ena karierna ekologinja! Če bi koga za ministra postavil potem je že bolje uno frajlo iz Umanoterre ali še najbolje neodvisnega ekologa Antona Komata, samo vprašanje je, če bi hotel?
Kluzo
# 13.01.2010 ob 14:49
Zdaj bomo kmalu začeli posodo pomivat s peskom.
usavko
# 13.01.2010 ob 14:32
Mogoče pa za to mesto sede kkšn strokovnjak ne pa politik...
pač mnenje...
kozi
# 13.01.2010 ob 13:44
hehe ... na slikci sta pa kot dva otroka, ki ju atek krega, ker si ne znata deliti igrače
:)))
jest_ti
# 13.01.2010 ob 13:29
Po istih kriterijih še na nekaj ministrov ... suprca smo ne vem kdo sploh še ostal
Jožeine
# 13.01.2010 ob 12:22
Imam občutek, da ima Rjavec sedaj več moči kot celotna koalicija... Ja no ja, morda se bodo pa slednji sami na svoje limance ujeli. Tako ali tako pa razen Jelušičeve, Vlačiča, Kresal in Frutka - v tej vladi ni reprezentativnega in adekvatnega kadra za minstrske položaje. In s tako vlado ne bomo nikamor prišli...
mirora
# 13.01.2010 ob 12:16
nisem prepričan da bo pahorjeva vlada dočakala konec mandata,tole vse skupaj postaja smešno; ljudje so čedalje bolj razočarani v politike, če bo na naslednjih volitvah volilo 30% ljudi m bo to velik uspeh
pogumno srce
# 13.01.2010 ob 12:08
Najbolje, da gre Karl Erjavec na UE, se preimenuje v Kahl Gorenski.
Desus predlaga svojega najbolšega kandidata Kahla Gorenskega.
Koalicija odstavi Karla Erjavca namesto njega imenuje Kahla Gorenskega.

Volk sit, koza cela!
Kazalo