Najverjetnejši razlog za nesreče je dojemanje in orientacija prostora v
Najverjetnejši razlog za nesreče je dojemanje in orientacija prostora v "topovski cevi". Ker v predoru ni horizonta in so spremenjeni pogoji osvetlitve, oči voznika kot navidezen horizont sprejmejo odsevne luči, ki označujejo rob cestišča, je pojasnil Čufer. Foto: MMC RTV SLO

Čufer, ki je odgovorne večkrat opozoril na nevarnosti v predorih, je prepričan, da se takšne nesreče glede na število vozil in število odstavnih niš v predorih v primerjavi z EU-jem v Sloveniji dogajajo prepogosto, nasprotuje pa tudi nekritičnemu označevanju žrtev za samomorilce. Meni, da so za nesreče v predorih odgovorni tako projektanti kot prejšnja in zdajšnja uprava Darsa, pa tudi ministri za promet ter tisti, ki so na ministrstvu odgovorni za varnost v predorih.

Dojemanje prostora v "topovski cevi"
Sam za nesreče vidi več razlogov, najverjetnejši pa je povezan z dojemanjem in orientacijo v prostoru, v t. i. "topovski cevi". Ker v predoru ni horizonta in so pogoji osvetlitve spremenjeni, oči voznika kot navidezen horizont sprejmejo odsevne luči, ki označujejo rob cestišča, je pojasnil.

Čufer je še opozoril na nepotrebnost pločnikov v predorih, ki delujejo kot "giljotina za pnevmatike" in lahko ob nesreči povzročijo katastrofalne posledice, prav tako pa se mu zdi nedopustna močnejša osvetlitev niš. Kot primer dobre prakse Čufer je izpostavil Avstrijo, kjer so v odstavno nišo na avstrijski strani karavanškega predora namestili zaščito.

Dars: Februarja vgradnja naletnih mehov
Dars ovadbe še ni komentiral, ker z njo ni seznanjen, so pa v družbi za avtoceste dejali, da se s problematiko varnosti odstavnih niš v predorih ukvarjajo že od leta 2011, ko se je število takšnih nesreč povečalo.

Tako naj bi že preučili rešitve, ki jih uporabljajo v drugih državah (betonske varnostne ograje, jeklene varnostne ograje ...), in se odločili za vgradnjo modificiranih blažilnikov trkov oz. naletne mehove. Vgrajevati naj bi jih začeli v februarju, saj so ponudnika storitve že izbrali in z njim sklenili pogodbo v vrednosti 163 tisoč evrov.

Dobavitelj (gre za družbo Petrič) bo opremil sedem slovenskih avtocestnih predorov, ki imajo niše, to so Karavanke in Šentvid na gorenjski avtocesti, Kastelec in Dekani na primorski ter Podmilj, Trojane in Jasovnik na štajerski avtocesti, medtem ko je bilo za predor Markovec že v fazi gradnje predvideno podaljšanje odstavnih niš, v katere bo mogoče vgraditi blažilnike trkov, so še pojasnili na Darsu.