Na protikorupcijski komisiji, ki jo vodi Goran Klemenčič, opozarjajo, da mora biti sprejemanje zakonov po hitrem postopku bolj izjema kot pravilo. Foto: BoBo
Na protikorupcijski komisiji, ki jo vodi Goran Klemenčič, opozarjajo, da mora biti sprejemanje zakonov po hitrem postopku bolj izjema kot pravilo. Foto: BoBo

Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) je v zadnjih mesecih večkrat javno izrazila zaskrbljenost in opozorila na potrebo po bolj premišljenem sprejemanju različnih zakonskih rešitev. Prostor za javno razpravo po njihovem mnenju predstavlja pomemben element urejanja medsebojnih odnosov.

"Predvsem izpostavljamo nesprejemljivost uporabe nujnih in skrajšanih zakonodajnih postopkov, ki ožijo oziroma povsem izničujejo prostor za javno in strokovno razpravo o zakonih ter drugih predpisih, ki so pomemben element urejanja medsebojnih odnosov med posamezniki, državo in pravnimi subjekti," opozarjajo v protikorupcijski komisiji.

Nosilci izvršilne in zakonodajne oblasti pa po njihovem mnenju v preteklosti niso vedno izkazali talenta za iskanje domišljenih rešitev in vključevanje civilne družbe ter strokovne javnosti.

"Hkrati se je vzpostavil sistem nesorazmernega vpliva parcialnih in netransparentnih interesov na oblikovanje zakonodaje. Tudi zato danes živimo v državi, ki je na posameznih področjih že nekaj let po eni strani pravno izrazito prenormirana, zapletena in zbirokratizirana, po drugi strani pa prepletena s posameznimi pravnimi nejasnostmi in vrzelmi, ki predstavljajo očitna korupcijska tveganja in tveganja za obid ter zlorabo predpisov," so še zapisali v sporočilu za javnost in opozorili, da se je stanje na tem področju v zadnjih mesecih še dodatno poslabšalo.

Na protikorupcijski komisiji se zavedajo, da kriza v posameznih primerih zahteva hitre odgovore in rešitve ter da je sprejetje predpisov po nujnem ali skrajšanem postopku lahko tudi upravičeno. Vendar je to bolj izjema kot pravilo in zato morajo biti izpolnjeni predpisani pogoji. Glede številnih zakonov, ki zadnje mesece po bližnjicah najdejo pot do objave v uradnem listu, pa ti pogoji niso izpolnjeni.

Ob tem opozarjajo, da spremembe številnih predpisov po nujnem postopku brez prepričljive obrazložitve in pomanjkanje javnega, strokovnega, pa tudi medresorskega usklajevanja lahko predstavljajo zdravilo, ki je enako nevarno ali nevarnejše kot bolezen, ki jo hočemo zdraviti.