Slovenija

Poudarki

  • Levica je prvi predlog novele zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, ki bi otroški dodatek v celoti izločil iz odmere socialne pomoči, vložila januarja lani
Evrski bankovci
Po oceni Levice trenutna ureditev spodbuja revščino. Foto: Pixabay

Dodaj v

Levica predlaga izločitev otroškega dodatka iz odmere socialne pomoči

Po oceni Levice sedanja ureditev spodbuja revščino
2. februar 2018 ob 18:03
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Poslanci Levice so v zakonodajni postopek vložili predlog novele zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, po katerem se otroški dodatek ne bi upošteval pri ugotavljanju pravice do socialne pomoči.

Sprememba bi pomenila, da bi prosilcem najprej dodelili socialno pomoč, šele potem pa otroški dodatek. Centri za socialno delo zdaj najprej obravnavajo prošnjo za otroški dodatek, nato pa šele prošnjo za socialno pomoč. Številne socialno ogrožene družine zato dobijo precej manj pomoči, kot bi je potrebovale, saj se jim socialna pomoč zniža zaradi prejetega otroškega dodatka, nekatere družine pa celo izgubijo pravico do socialne pomoči.

Če bo njihov predlog sprejet, bodo družne brez lastnih dohodkov oziroma z zelo nizkimi lastnimi dohodki prejele več pomoči. To bi ublažilo njihovo revščino, hkrati pa bi se zmanjšala potreba po tem, da družine porabljajo otroški dodatek za vzdrževanje gospodinjstva namesto za vzdrževanje otrok, so pojasnili in dodali, da se prejemki družin, ki ne zaprosijo za socialno pomoč, s tem ne bodo spremenili.

Upoštevali pomisleke vlade
Levica je prvi predlog novele zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, ki bi otroški dodatek v celoti izločil iz odmere socialne pomoči, vložila januarja lani. DZ pa ga je marca lani ocenil kot neprimernega za nadaljnjo obravnavo. Vlada je takrat menila, da bo treba izvesti predvsem obsežne analize celotnega sistema dodeljevanja pravic iz javnih sredstev in ugotoviti primernejši način dodeljevanja sredstev.

Tokratni predlog po zagotovilu Levice odgovarja na vse očitke, ki jih je bil deležen njihov lanski predlog. Vsako nadaljnje zavlačevanje koalicije bi bilo zato neupravičeno, so poudarili.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
windmaster
# 02.02.2018 ob 18:24
36 eur manj prejme nezaposleni z otroškimi dodatki in socialno podporo, od nekoga ki dela vsak dan in zasluži minimalno plačo. Je potrebno še kaj dodati?
Janez23
# 02.02.2018 ob 18:53
Zvišajo naj plače, zmanjšajo naj davke in ukinejo otroške dodatke v denarni obliki. Nekateri štepajo otroke samo zaradi dodatkov, še posebej pripadniki , saj vemo katere etične skupnosti. Družine naj bi se odločale za drugega in tretjega otroka, ne pa eni nič, drugi pa pet in več otrok.
Homer.
# 02.02.2018 ob 19:10
@Kenzu
Wtf ti razumeš kaj je otroški dodatek?!
Sandalovina
# 02.02.2018 ob 19:25
windmaster

"36 eur manj prejme nezaposleni z otroškimi dodatki in socialno podporo, od nekoga ki dela vsak dan in zasluži minimalno plačo. Je potrebno še kaj dodati?"

Ja, je. Niso previsoki prejemki za brezposlene, prenizka je minimalna plača. In, ko smo že pri tem, ne v prvem, ne v drugem primeru, sredstva ne zadoščajo za dostojno življenje!!!Je potrebno še kaj dodati?
veza
# 02.02.2018 ob 23:30
Pa pejmo vsi na socialo, koliko časa bo to trajalo?
Victoria113
# 02.02.2018 ob 22:03
Otroški dodatek bi moral biti enak za vse otroke. Ljudi, ki delajo pa dodatno nagradit, ne pa tiste, ki doma ležijo.
Victoria113
# 03.02.2018 ob 12:11
Neodgovorno je imeti otroke, če še sebe ne moreš preživeti, oziroma računati na to, da ti bo celo življenje pomagala država, RK, karitas...
iufhdfewd
# 03.02.2018 ob 12:10
Uau kako je vse enostavno za levico.Dvignemo socialne prejemke in je rešeno.Aja,pa še minimalne plače.Pa zakaj ne uzakonijo da moremo biti vsi miljonajri?Aja,sej smo bili že vsi miljarderji v stari jugi,pa se ni obneslo.
Abndbn
# 02.02.2018 ob 18:46
Ja, pri nas si enostavno neumen, če takoj, ko ne dobiš drugega otroka, ne daš odpovedi v službi in začneš živeti na račun države. Pa ne glede na plačo, ki jo imaš, ker po dveh otrocih se vse plače (če upoštevamo vse dodatke, subvencije, štipendije, ugodnosti...) izenačijo, še bolj kot v socializmu.
Sandalovina
# 02.02.2018 ob 22:42
Victoria113

"Ljudi, ki delajo pa dodatno nagradit, ne pa tiste, ki doma ležijo."

Privoščim vam "ležanje doma" in tudi pogoje, v katerih ti ljudje živijo. Ne dvomim, da bi uživali.
Sandalovina
# 02.02.2018 ob 20:01
"Po oceni Levice trenutna ureditev spodbuja revščino."

Ne samo po oceni Levice, ki edina v parlamentu poskuša pomagati državljanom, ki stradajo, po oceni vsaj 300.000 pozabljenih in zavrženih. Se kdaj vprašate, kako bi se danes izdani in prevarani ljudje odločili na plebiscitu.
commodore
# 03.02.2018 ob 10:36
Wasabi ima prav: otrok je odgovornost in kako bo oseba ki sebe ekonomsko ne poštima vzgojila otroka v odgovornega državljana. Otroški dodatki naj bojo v obliki bonov za hrano, obleko in šolske potrebščine in nič drugega!
stari maček
# 03.02.2018 ob 17:36
Samo minimalno plačo določi država,vlada nima s tem kakšne so plače v zasebnih firmah popolnoma nič,ampak apetiti po dobičkih v firmah so preveliki,a mislite če bi vlada znižala davek.na plače,da bi iz tega naslova bile višje plače MALO MORGEN,dobiček bi bil višji nič drugega in več v d.oazah.Prva vlada JJ je znižala davek na doboček od tega nič v vlaganje nazaj v firmo,ne večjih plač ampak jahte,otoki,dragi avtomobili,vile,firme pa v stečaj.
Visoka sociala,vse zastonj,pa nizke davke HALO.
Wasabi
# 03.02.2018 ob 13:50
@mile

Ti si že danes zrel za konjski dodatek. Ti bi v državi, kjer se rodi na žensko otrok in pol še prepovedal rojevati parom, ki so brezposelni ali imajo zgolj 700 EUR-ov plače? Si ti pri pameti? Ravno zato, ker ljudje gledajo otroke kot strošek in je kariera in denar pred družino, smo tam kjer smo. V k...u. Izumrli bomo in sami si bomo krivi! Sramota!

Ti imaš pa bralno razumevanje v slovenskem jeziku nekje na ravni predšolskega otroka. Vsak normalen gleda na otroka kot strošek, le tisti, ki nimajo preveč v glavi pač rojevajo ne glede na gmotno stanje, kar je itak popolna sramota in neodgovornost do otroka, sebe in države.
mile952
# 03.02.2018 ob 11:19
@BarakOrkbama, kaj vem, nekaj bo treba spremeniti, nataliteta, ki ne zagotavlja enostavne reprodukcije vodi v izumrtje Slovencev. Nisem politik, vem samo, da je dragocen vsak otrok. Najbolj nora je pa trditev, naj ne bi imeli otrok tisti brez služb in takšni, s plačo manjšo od 700 EUR-ov. To je pa že aparthaid. Proti temu sem protestiral v omenjenem postu.
Bivši uporabnik
# 03.02.2018 ob 10:43
@mile952
Če bi otroški dodatek pomagal pri nataliteti, potem bi imele razne skandunavske države visoko rodnost, pa temu ni tako.
Miša
# 03.02.2018 ob 08:20
Kar predlagajo levičarji je slabo in škodljivo za državo.
veza
# 02.02.2018 ob 23:29
Lahko je s tujim mahat po koprivah,
lahko je tuj denar delit,
svojim pristašem polnit rit.
Victoria113
# 02.02.2018 ob 23:04
Po 35 letu trdega dela brez centa socialnih prejemkov bi mi pa ležanje na račun države res pasalo.
Ivo Lola
# 02.02.2018 ob 21:31
Vse dobre pobude Levice vsi ostali od koalicije, SDS in NSi gladko povozijo. Komu odgovarja toliko revščine v Sloveniji?
7up
# 02.02.2018 ob 19:59
V ogromno tujih državah je otroški dodatek fiksno določenm ne grede na prihodke in premoženje staršev.
Abndbn
# 02.02.2018 ob 18:46
*Takoj, ko dobiš drugega otroka*
:D
Sandalovina
# 05.02.2018 ob 14:07
ap72
"levica je še vedno predlagala, kako bi se nekaj delilo

ne pa, kako bi se nekaj ustvarilo

to je prvi problem

nič ne da nič"

Slovenija ima eno najvišjih gospodarkih rasti v Evropi in 1 milijardo več, kot v prejšnjem letu.
To pomeni, da smo ustvarili več, kot je sploh pričakovana bila rast. Denar je, problem pa v delitvi
le tega. ! milijarda dodatnega denarja je za vas "nič od nič"? Ste pa resnično "skromni"!
Sandalovina
# 03.02.2018 ob 19:52
stari maček

Očitno vam je nekdo stopil na rep. Težko je življenje starih mačkov, ki cel dan poležavajo na soncu in lenarijo.
stari maček
# 03.02.2018 ob 17:10
Država smo ljudje,mi podpiramo lenuhe.Reven je danes:samski upokojenec z nizko pokojnino,bolan,invalid.Po gozdovih je kurjave na pretek,kupit jim ročno žago,plačat orevoz in tisti ko imajo možnost ogrevanje na trdo kurjavo,zavihat rokave,imajo čas,ne pa kofetkat in piti po cele dneve.Poznam ljudi,ki imajo garsonjere v privat hišah in dobijo po 1200 € za jurjavo halo.
Ko sem bil star 12 let s košem par km po drva in še v vsaki roki eno vejo.Vse preveč je še predobrega v naši državi na račun davkoplačevalcev to je države.
stari maček
# 03.02.2018 ob 16:56
Da še bodo bolj odklanjali delo,lažje je doma ležat,dobišpa 36 € manj kot delavec z minimalno plačo,mlade,zdrave nagnat delat nekaj za tisto kar dobijo( čistit gozdove,potoke,pomagat starejšim,bolnim,invalidom itd.)
Sandalovina
# 03.02.2018 ob 16:31
Victoria113

"Kakšni rekordni dobički. Dokler vsako leto damo samo za obresti milijardo se nimamo kaj hvalit...."

A vi sploh veste kaj pomeni "čisti dobiček"?
Podjetje ni samo lastnik, delavci so ti, ki soustvarjajo dobiček. Pri enormnih dobičkih lastnikov, delavci delajo za suženjske mezde. Ne bo šlo. Odšli bodo na tuje, vi pa boste uvažali ekonomske migrante. Kokarkoli se otepate migrantov, ironija je v tem, da jih na koncu boste sami vabili.
Sandalovina
# 03.02.2018 ob 14:59
MPK2

"Razvite (pametne) države znižujejo obdavčitve plač in tako povečujejo BDP, predvsem pa blaginjo in brezposelnost, posledično pa zaposleni dobi več v žep ...enako tudi znižujejo socialno pomoč lenuhom ..."

Povečujejo BDP, predvsem pa blaginjo in brezposelnost. Ja. Povečevanje brezposelnosti povečuje blaginjo. Vi pa res imate pojma! Niti besedice pa o rekordnih dobičkih ???
MPK2
# 03.02.2018 ob 14:01
@Sandalovina
Se vidi da nimaš pojma!

Jaz sem takoj ZA da se dvigne minimalna plača, ampak ne na račun obdavčitve plač, kot to že 25.let* delate levičarji!!!
Razvite (pametne) države znižujejo obdavčitve plač in tako povečujejo BDP, predvsem pa blaginjo in brezposelnost, posledično pa zaposleni dobi več v žep ...enako tudi znižujejo socialno pomoč lenuhom (beri: brezposelnim ki imajo dve zdravi roki in nogi)..
Na kratko po domače samo... ampak itak ne boš (hotel) razumel...
Bivši uporabnik
# 03.02.2018 ob 11:32
@mile952
Ja išči rešitve kjer češ. Jaz ti samo povem, da nobena Evropska država nima pozitivne rodnosti (nad 2.1 otroka na žensko), pa če imajo višje ali nižje otroške dodatke in socialo kot mi.
amorce
# 03.02.2018 ob 09:21
sej to je tko naštimano da manj dobijo ... a se ji je le posvetil
mile952
# 03.02.2018 ob 08:47
@Wasabi

# 03.02.2018 ob 03:16
Prijavi neprimerno vsebino Ukinit otroške dodatke in bo mir. Otroke naj imajo tisti, ki si to lahko privoščijo. Ne razumem, kako se za otroke odločajo ljudje s po 700 EUR ob brezposelnem partnerju, potem pa pričakujejo od države sofinanciranje njihovih želj. Najprej je treba ustvariti ugodno ekonomsko okolje, potem pa rojevati. Jaz bi tudi imel doma 20 konjev, pa nimam sredstav. A naj zdaj pričakujem od države, da mi bo dala kak konjski dodatek?


Ti si že danes zrel za konjski dodatek. Ti bi v državi, kjer se rodi na žensko otrok in pol še prepovedal rojevati parom, ki so brezposelni ali imajo zgolj 700 EUR-ov plače? Si ti pri pameti? Ravno zato, ker ljudje gledajo otroke kot strošek in je kariera in denar pred družino, smo tam kjer smo. V k...u. Izumrli bomo in sami si bomo krivi! Sramota!
ap72
# 04.02.2018 ob 19:43
levica je še vedno predlagala, kako bi se nekaj delilo

ne pa, kako bi se nekaj ustvarilo

to je prvi problem

nič ne da nič
Sandalovina
# 04.02.2018 ob 17:50
Phaeton

Razumem, da vam Levica ni pri srcu, ampak napisati tak pamflet, kot je to vaše pisanje, zahteva
tudi odgovor na bitveno vprašanje: kako stranka ( 5 poslancev ) lahko sama sprejme zakone, ki bi izboljšali položaj najbolj ogroženih ljudi, če vse ostale parlamentarne stranke glasujejo proti???
Niti najmanj se ne delajo "kao bogi", ves mandat počnejo točno to, kar so zapisali v svojem programu, za razliko od vseh drugih, ki eno govorijo in popolnoma nasprotno delajo. Ampak, brez skrbi, potudili se bomo, da tokrat dobijo več glasov in več moči!.
Phaeton
# 04.02.2018 ob 15:04
Navadna propaganda in nič drugega. Potrebno je zvišati plače in ne za 20 eur kot je to predlagala Levice. Seveda pa je to možno samo v socializmu. Levica s tem dokazuje, da ni socialistična ampak je enaka vsem ostalim strankam, ki "kao" spreminjajo sistem na bolje, ampak še vedno je sistem povsem proti človeku in mu namesto da bi ga rušili, dajejo legitimnost s slepljenjem naroda, da se zavzemajo za njegove pravice, ampak so "kao bogi" in nimajo moči. Ko bi jo imeli bi pa naredili isto kot Tsipras v Grčiji, ki se je udeležil ustanovnega kongresa Meščeve IDS, ki je danes Levica. Oba financira Soros. Tako, da je poveličevanje Levice tu navadna agitacija nekaj pripadnikov Meščeve struje bivšega ZL, ki je razpadla, ker jo je Mesec s svojo in Sorosevo absolutistično politiko razsul, ker je njegova naloga zatreti pravo levico. Mesec osebnost leta v Mladini - tako je to, če tako naroči Kučan in njegov prijatelj Soros, ki sta ustvarila Levico, Soros pa je od Kučana dobil zlati red za zasluge Republike Slovenije za "pomoč pri demokratizaciji" ali povedano po kmečko, pomoč pri kraji. Kučan in Janša sta prijatelja in dve plati iste politike, ki je Slovenijo izropal, ostale stranki in obrazi pa samo njuni sateliti.
stari maček
# 03.02.2018 ob 17:15
Dobički so,ampak je treba račune plačevati.za nazaj 2004z08.
stari maček
# 03.02.2018 ob 17:11
Miša
Tako je.
stari maček
# 03.02.2018 ob 17:02
Kakšne revščine???,vsakih 10m avtomobil,poleti polni g.vrtovi,vsi otroci najnovejše telefone,tablice,računalnike,motorje,ko
lesa,rolerje,koš.žoge itd.,v kontejnerjih solata,sadje,žemlje,socialni ne odjavijo kosila v vrtcu ,šoli,obroki pa v smeti itd.itd.
iufhdfewd
# 03.02.2018 ob 12:22
Ko bi le lahko razumeli da je gospodarstvo občutljiv organizem ki ga je potrebno nenehno spremljat,podpirat,spodbujat,se mu prilagajat... Konec koncev je edini vir prihodka za to našo državico.
Sandalovina
# 03.02.2018 ob 12:03
Miša

"Kar predlagajo levičarji je slabo in škodljivo za državo."

Kar predlagate vi, je slabo in škodljivo za ljudi.
QUENDI
# 03.02.2018 ob 09:10
....edino smiselno.......drugače lahko vsi ogroženi dobijo npr. 500 € brez vseh drugih okraskov......vreča je pa enainista.....pa minimalno plačo dvignit (posledično vsa razmerja)...... poslovnež, ki je ne more dosegati, naj pač dela sam.......ne na račun davkoplačevalcev.......
MPK2
# 02.02.2018 ob 23:52
Levica naj sebe raje izloči in naj preneha z nabiranjem volilnih točk tako da zavira gospodarstvo in s tem povzroča dolgoročno splošno lakoto...
stari maček
# 03.02.2018 ob 17:12
Victoria 113
Se strinjam.
Victoria113
# 03.02.2018 ob 15:07
Kakšni rekordni dobički. Dokler vsako leto damo samo za obresti milijardo se nimamo kaj hvalit....
Victoria113
# 03.02.2018 ob 12:06
Bravo Wasabi sem na tvoji strani.
veza
# 02.02.2018 ob 23:31
Berem, Prekmurje 7.000 brezposelnih, me zanima, koliko jih prejema socialo in potem na črno delajo v Avstriji?
Celine
# 02.02.2018 ob 22:22
Bravo levica!
Sandalovina
# 03.02.2018 ob 12:15
MPK2

"Levica naj sebe raje izloči in naj preneha z nabiranjem volilnih točk tako da zavira gospodarstvo in s tem povzroča dolgoročno splošno lakoto..".

Prav smili se mi to gospodarstvo. 3,5 milijard čistega dobička, delavci pa ne zaslužijo niti minimalne plače. Seveda vam je Levica trn v peti na poti k še višjim dobičkom. Bravo, Levica!
Wasabi
# 03.02.2018 ob 03:16
Ukinit otroške dodatke in bo mir. Otroke naj imajo tisti, ki si to lahko privoščijo. Ne razumem, kako se za otroke odločajo ljudje s po 700 EUR ob brezposelnem partnerju, potem pa pričakujejo od države sofinanciranje njihovih želj. Najprej je treba ustvariti ugodno ekonomsko okolje, potem pa rojevati. Jaz bi tudi imel doma 20 konjev, pa nimam sredstav. A naj zdaj pričakujem od države, da mi bo dala kak konjski dodatek?
Homer.
# 02.02.2018 ob 18:45
Je!
tisti z minimalno plačo dobi tudi otroške dodatke (seveda če ima otroke)

Nehajte seštevati jabolka in hruške!
Kazalo