"Kangler sodelovanje razume kot prikimavanje"

Lokalne volitve 2010

Poudarki

  • Univerzijada bo, a ne tako bleščeča
  • Mnogi projekti so bili nedorečeni, načrtovalo se je več, kot se je izvedlo
  • Brezposelni: Premalo storjenega za razvoj gospodarstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,7 od 21 glasov Ocenite to novico!
Bojan Horvat
Ta večna zgodba o zapostavljenosti je na neki način preživeta. Maribor ima dovolj energije, da lahko sam kreira svojo usodo, svojo prihodnost, saj ima enakopravne možnosti sodelovanja na vseh projektih, ki so ponujeni vsem slovenskim krajem, na vprašanje o zapostavljenosti Maribora v primerjavi z Ljubljano odgovarja Bojan Horvat, kandidat za župana. Foto: MMC RTV SLO/SD MB
       Osebno z optimizmom gledam na to, seveda pa blišč tega dogodka ne bo tak, kot je bil mogoče prvotno načrtovan.       
 Bojan Horvat o univerzijadi
       Če pogledamo ves mandat, se pri vseh teh dosežkih, o katerih se je govorilo, da so bila počrpana evropska sredstva, govori predvsem o nekih zgradbah, potem delno o nekih rešitvah raznoraznih prometnih zagat, potem neke kulturne investicije, kot je obnova Pekarne, Minoriti ipd. Zelo malo pa se govori o oskrbi z vodo, s pitno vodo in odvajanjem odpadnih voda. Tukaj so bila načrtovana sredstva v višini približno 30 milijonov evrov, za tovrstne projekte se da pridobiti ogromno evropskih sredstev, vendar moraš imeti tudi ustrezne projekte.       
 Bojan Horvat
       Če se malo sprehodimo po mestu, bomo ugotovili, da so nekatere prometnice v katastrofalnem stanju, čeprav se zadeve vlečejo več let, ne le zadnja štri leta. Nerazumljivo je, da se ne naredi načrta, da bi se ta situacija sanirala ali popravila, in nezadovoljstvo v mestnih četrtih in krajevnih skupnostih, ki so na obrobju mesta, v večini primerov raste.       
 Bojan Horvat
Bojan Horvat
Razvoj je treba graditi na nekih realnih temeljih, mesto s 100 tisoč prebivalci brez primerne infrastrukture, pri čemer mislim na tisto v smislu delovnih mest, ne more pridobiti šest tisoč prebivalcev čez noč. Zgradbe z današnjo tehnologijo morda lahko zgradimo čez noč, težko je pa potem najti nekoga, ki bo v tej stavbi živel, če nima v mestu česa početi, če nima možnosti, da bi si v mestu zagotovil eksistenco, je za MMC dejal Bojan Horvat. Foto: MMC RTV SLO/SD MB
       Pogodba, taka kot je, dejansko nalaga mestni občini same obveznosti, ki so že vnaprej definirane, za katere nismo imeli dejanskih podlag /.../ Dejansko po nekih podatkih, ki so potem pricurljali v javnost, bi naj šlo za 24 milijonov evrov, ostaja vprašanje kje je preostalih 23 tisoč kvadratnih metrov?       
 Bojan Horvat o t. i. Pandurjevem centru
       Ogoljufana je malo pretrda beseda ali pa pretirana, dejstvo je to, da se je v nekem danem trenutku zgodila ena nerodnost, da se je v približno enakem času za približno enako stopnjo elektrika podražila./.../ To je bila slučajnost. Ker so pač v istem času potekala pogajanja z dobavitelji.       
 Bojan Horvat, ki je sicer zaposlen v Elektru Maribor, o ogoljufanih slovenskih gospodinjstvih (več v videu).
       V zrak štrli betonsko železo in del poti, ki naj bi vodila na pločnik, je še vedno gramoz, ki ga bodo dež, veter in sneg počasi spremenil v to, kar je bil nekoč, v brežino ob železniški progi. Tako da se lahko o uspehih in neuspehih govori z dveh strani.       
 Bojan Horvat o nedokončanih projektih
VIDEO
Evropska sredstva, projek...
VIDEO
Brezposelnost, revščina i...
VIDEO
Odnosi v mestnem svetu, p...
VIDEO
Horvat o zapostavljenosti...
VIDEO
Horvat o preplačani elektriki

Dodaj v

"Kangler sodelovanje razume kot prikimavanje"

Intervju z Bojanom Horvatom, kandidatom SD-ja za mariborskega župana
29. avgust 2010 ob 14:58
Maribor - MMC RTV SLO

Če pogledamo Kanglerjev mandat, se govori predvsem o nekih zgradbah, zelo malo pa o stvareh, ki se jih ne vidi, kot sta vodovod in kanalizacija, opozarja kandidat za mariborskega župana Bojan Horvat.

Uspehi so, a se je večina v tem mandatu uspešno končanih projektov, za katera so se črpala tudi evropska sredstva, začela že, ko je Maribor vodil prejšnji župan, je za MMC dejal Horvat. Ob polemikah okoli blišča (ali pač ne) univerzijade, Pandurjevega centra in projekta Maribor – evropska prestolnica kulture se kar malo pozablja na tisto, kar Maribor po mnenju Bojana Horvata, ki je kandidat SD-ja (ta ja bil najštevilnejša opozicija v zdajšnji sestavi mariborskega mestnega sveta), v tem trenutku najbolj potrebuje. In to je ustrezen sistem ravnanja z odpadki, kjer je po Horvatovem mnenju nastal nepotrebni zastoj, ki bo Mariborčanom v prihodnjih letih po nepotrebnem 'vzel' več denarja, kot bi bilo treba.

Z Bojanom Horvatom smo se pogovarjali o drugih velikih projektih, ki jih načrtuje Maribor, občinski blagajni, stanju občinskih financ, socialni sferi in drugem.


Zdajšnji župan Franc Kangler je v enem izmed medijev ob napovedi kandidature dejal, da se ima za favorita, ker da je 100-odstotno izpolnil vse predvolilne obljube. Se strinjate s tem?

Vprašanje je, katere predvolilne obljube je imel v mislih. Kot opozicija smo seveda budno spremljali njegovo delo, in če danes pogledamo na spletno stran, kjer so te njegove obljube zapisane, ugotovimo, da je okoli ena tretjina takih, ki jih je, recimo, realiziral v celoti, ena tretjina takih, ki jih je realiziral delno, ter ena tretjina takih, ki jih dejansko ni realiziral. Katere obljube je imel v mislih on oziroma do kakšne faze je imel v mislih realizacijo, pa bi težko presodil.

Kaj bi torej županu v tem mandatu pripisali v minus, katere projekte?
Kar se projektov tiče, bi težko enega samega opredelil kot tistega, ki bi bil najbolj negativen, bi pa pri vseh projektih, ki so bili izpeljani, izpostavil, da se je večkrat zapletalo pri pridobivanju evropskih sredstev zaradi nekih nedorečenosti v času njihovega trajanja. Potem negativno je bilo to, da se je dejansko načrtovalo več, kot se je na koncu realiziralo. Če pogledamo zadnja tri leta, je bila letna realizacija teh investicij na vseh področij nekje od 60- do 70-odstotna in na drugi strani, da so se za tovrstne investicije najemala tudi dodatna posojila, čeprav je bilo lastnih sredstev za realizacijo projektov dovolj. Negativno je tudi to, da so nekatere investicije po mnenju SD-ja predrage, to pomeni, da se pri načrtovanju in potem pri realizaciji ni gledalo tudi na racionalizacijo porabe sredstev in da so bile na neki način 'sforsirane', to pomeni, da se je marsikatera stvar izpeljala s politiko konflikta oziroma neiskanja konsenza. Kakšne bodo dolgoročne posledice na porabo v proračunu, ki je že vnaprej razdeljen, pa se bo videlo v prihodnosti.

Kateri projekti so bili torej predragi, lahko katerega izpostavite?
Dodatna sredstva so se porabila pri projektih, kot je cestna povezava med Kamnico in Kungoto, in sicer zaradi nekaterih zadev, ki so bile "pozabljene". Tam je šlo za kar občutno podražitev, za približno 30 odstotkov. Potem pa so bile še druge stvari, ki so se pojavljale zaradi slabega načrtovanja, in se je zato v fazi realizacije pojavila potreba po zagotavljanju dodatnih sredstev, nekateri projekti pa so se tudi spreminjali, kot je primer krožišča na Titovi cesti pri mariborskem UKC-ju, in tudi tam so se potem pojavili iz tega razloga nekateri zapleti.

A če verjamemo županu Kanglerju, se je v iztekajočem se mandatu v Mariboru delalo zelo dobro. Vi ste že dejali, da ste (kot občinski svetnik) županu Kanglerju ponudili roko, pa ta ni bil preveč navdušen nad sodelovanjem.
Mi smo roko ponudili že pred začetkom mandata, še preden sem kot mestni svetnik nastopil svoj mandat po odhodu prejšnjega župana gospoda Borisa Soviča. Vendar je to ponujeno roko župan razumel tako, da pač pridemo do njega, ga poslušamo, prikimamo in odidemo, medtem ko posluha za dialog in doseganje nekih širših soglasij ali konsenz ni pokazal. Večinoma je poskušal z neko konfliktno politiko doseči svoje cilje.

V videih lahko izveste več o stališčih Bojana Horvata do:

- zapostavljenosti Maribora in centralizacije države,
- reševanja socialnega vprašanja in brezposelnosti,
- vračanja preplačil električne energije (Horvat je zaposlen v Elektru Maribor),

- infrastrukturnih težav.

Kateri so torej tisti projekti, ki ste jih vi kot opozicija podpirali ali predlagali?
Že od vsega začetka podpiramo vse projekte, ki so povezani tako z evropsko prestolnico kulture koz z univerzijado, vendar le, če mesto finančno breme, ki je s tem povezano, prenese tako v času investiranja kot pozneje, v času eksploatacije. In tukaj so se pogledi razhajali, zato imamo tudi danes, ko imamo pred seboj projekt gradnje Centra uprizoritvenih umetnosti v Mariboru, na mizi pogodbo, ki je v precejšnji meri neugodna za Mestno občino Maribor, ki prevzema s tem precej velike obveze ob nepoznavanju vseh ekonomskih učinkov, ki iz take investicije sledijo. In tukaj so se v glavnem naši pogledi razhajali.

Naši pogledi so se razhajali tudi v pri tržnici, kjer je bila pred leti podeljena stavbna pravica za 50 let nekemu gradbenemu podjetju. To je potem zašlo v težave in je na neki način to stavbno pravico skušalo unovčiti ter poravnati svoje dolgove in tu se je potem spet občina na vrat na nos spustila v to zgodbo, sicer ne neposredno, ampak prek podjetja Tržnica d. d. in slej ko prej, ker je tam občina v vlogi večinskega lastnika, bo morala prevzeti nase breme, ki izhaja iz tega.

Potem so bile tudi druge stvari, ki so povezane s financami, kot je, recimo, reprogram obveznosti za čistilno napravo, ki je tudi prinesel neki negativni finančni učinek v višini 7 milijonov evrov - to pomeni, da bomo mi v prihodnjih letih sedem milijonov evrov preplačali. Po izračunih danes, ko so obresti nižje, in seveda s tem povezane obremenitve pa je ta znesek verjetno večji. Takrat, pred dvema letoma, je pač ta zadeva kazala tako, da gre za najmanj sedem milijonov, ki jih bodo Mariborčanke in Mariborčani plačali v prihodnjih od 14 do 15 letih več, kot bi sicer.

Če se dotakneva konkretnih projektov, ki naj bi jih v Mariboru izpeljali v prihodnosti. Eden največjih je zagotovo univerzijada, o kateri se je govorilo predvsem ob mnogih nesporazumih, očitkih in seveda pomanjkanju denarja. Zdelo se je, da bi univerzijado radi vsi, nihče pa ni želel prevzeti odgovornosti za organizacijo. Ali Univerzijada torej bo? So vsa sredstva zagotovljena?

Kar se tiče organizacijskih sredstev, verjamem, da jih je za izvedbo projekta dovolj, seveda pa se bo pojavilo vprašanje, ali se bo preostala infrastruktura, ki je bila predvidena prav za potrebe univerzijade in pozneje za razvoj turizma, ki bi jo naj gradili zasebni investitorji, danes, ko je situacija taka, kot je, tudi zgradila. Verjetno bo treba tukaj poiskati neke racionalne rešitve, to pomeni, da bo nujno, vsaj kar se tiče nastanitvenih kapacitet, poiskati rešitve v širši regiji. Za te mislim, da se za tistih 14 dni ali tri tedne da zagotoviti. Osnovne racionalizacije, kar se vsebine tiče, so bile izvedene že na začetku, ko so se začeli tisti zapleti s sredstvi, v smislu depozita ali pa neke vrste članarine in se je odstopilo od gradnje skakalnega centra. Kaj bo s smukprogo, je še tudi nedorečeno. Ta je sicer v sosednji občini Ruše, medtem ko sama infrastruktura ... mislim, da je več ali manj nared, tisto, kar pa je pa še dodatnega, pa se lahko reši tudi z neke vrste začasnim najemom. Na primer Ledena dvorana se lahko postavi v neki montažni obliki. Čeprav kapacitete, ki jih Maribor danes ima, ne zadoščajo več trenutnim potrebam, se bo treba, glede na situacijo, prilagajati.

Naslednji veliki projekt Maribora je Maribor – evropska prestolnica kulture. Zdajšnji župan obljublja pravo eksplozijo. Kaj lahko pričakujemo? So sredstva za ta projekt, ki ima letnico 2012, že kako 'rezervirana'?
V osnovi je bila večina sredstev za tiste projekte, ki so bili prvotno načrtovani v okviru Evropske prestolnice kulture, zagotovljena v kvoti okrog 20 milijonov evrov, ki so bila prenešena iz leta v leto od konca prejšnjega mandata. Seveda se je ves čas pojavljalo

vprašanje, kaj je z vsebino, kakšno infrastrukturo dejansko potrebujemo, da bomo lahko realizirali tiste konkretne kulturne projekte. Maribor določen del kulturne infrastrukture ima, znotraj tega projekta pa sta bili načrtovani dve večji investiciji. Eden je umetnostna galerija, drugi pa je obnova Rotovškega trga z mariborsko knjižnico, kjer bi se nekaj kapacitet dogradilo ali usposobilo za izvajanje kakšnih kulturnih programov. Prav tako je bilo govora, da je treba v ta projekt nekako umestiti tudi orkestralno akademijo, vendar so se pri tem pogledi vodstva in mestnih oblasti, zadolženih za področje kulture, nekoliko spremenili. Tako imamo zdaj pred seboj drug izziv, Center uprizoritvenih umetnosti, ki je neka nova investicija. V drugem smislu, če pogledamo potrebe kulturnih društev in raznih izvajalcev, ki danes zaradi prostorske stiske ne morejo pokazati vsega, kar znajo in zmorejo, je neka potreba po tem projektu, vendar pa se postavlja vprašanje, ali je mogoče zagotoviti dovolj sredstev. Glede na predlog v 20-letnem najemu to pomeni slabih 50 milijonov evrov.

V zvezi z omenjenim projektom je največ očitkov zaradi denarja, ki naj bi ga primaknila občina. Gre za vprašanji, zakaj toliko denarja za le en projekt in kako to, da je bila ta odločitev tako hitro sprejeta kar na dopisni seji občine?
Pogodba, taka kot je, dejansko nalaga mestni občini same obveznosti, ki so že vnaprej definirane, za katere nismo imeli dejanskih podlag. Torej če si nekdo zdaj izmisli neko ceno za kvadratni meter za najem v višini 15,9 evra, potem se pojavi vprašanje, zakaj ni 16 ali pa 15, 14 ali pa osem, če ni zadaj ustrezne računice, in seveda nam ni jasno, kako bo podjetje, Zavod za izgradnjo Maribora, ki je v nekaj več kot 70-odstotni lasti občine Maribor, financiralo tako velik projekt. Dejansko po nekih podatkih, ki so potem pricurljali v javnost, bi naj šlo za 24 milijonov evrov, ostaja pa vprašanje, kje je preostalih 23 tisoč kvadratnih metrov? Če torej za lažje razumevanje pomnožimo z dva, pridemo na vrednost investicije med 40 in 50 milijoni evrov.

Tu so ključni razlogi za to, da se pojavljajo utemeljeni dvomi, ali je to za občino sploh dolgoročno sprejemljivo. To namreč pomeni dodatno letno obremenitev proračuna za 2,5 milijona, kar pomeni zmanjševanje razvojnega potenciala. Danes ima mestna občina med 90 in sto milijoni, odvisno pač od situacije, izvirnih proračunskih prihodkov, na drugi strani pa že zdaj vnaprej razdeljenih odhodkov v višini okrog 85 milijonov. To pomeni, da 2,5 milijona tu in na primer 400 tisoč ali 500 tisoč evrov za vzpenjačo in podobne projekte zmanjšuje tista prosta sredstva, ki so lahko namenjena razvoju. Da ne govorim o obrestih za posojila itd. in potem se lahko zgodi, da po nekaj takšnih investicijah pridemo v situacijo, ko sredstev za razvoj tistih, na katere lahko zanesljivo računamo, ne bo. To pa pomeni tudi stagnacijo, dokler se situacija ne popravi. In tu je naš glavni razlog za dvome in pa pomisleke o projektu. Pri tem pa poudarjam, da v SD-ju podpiramo razvoj kulture, ker sodimo, da je kultura eden tistih ključnih dejavnikov, ki privablja v mesto inovativne in kreativne ljudi. Pa ne samo na kulturnem področju, ampak tudi v vzgoji in izobraževanju, visokem šolstvu, gospodarstvu, praktično na vseh področjih.

V vsakem primeru bodo omenjeni projekti vplivali na mestni proračun v prihodnjih letih. Kako je z mestnim denarjem, kako zadolžena je občina?
Občina, če pogledamo kriterije, po katerih presoja ministrstvo, ni prezadolžena. Letnih obremenitev je nekje od 3 do 6 milijonov, odvisno od tega, koliko novih posojil se bo še realiziralo. Ampak vseeno, če gledamo naprej, če se takšen trend nadaljuje in ne bo več mogoče financirati projektov iz občinskega premoženja, ki ga je bilo kar nekaj v preteklih letih prodanega, potem se je treba zamisliti in reči, do kod se še smemo zadolžiti. Saj moraš na koncu leta račune poravnati oziroma mora biti vedno na koncu leta bilanca izravnana. Vendar se lahko zgodi, da bomo morali tiste programe, ki jih danes financiramo in jih imamo za svoje redne programe, racionalizirati, kar lahko pomeni slabšo kakovost na področju zdravstva, predšolske vzgoje, izobraževanja, infrastrikture, prometa, skratka na vseh področjih, za katera je odgovorna mestna občina.

Če bi se Mariboru v tem trenutku npr. zgodil Prevent ali Mura - je mesto "zmožno" priskočiti na pomoč?
Vsekakor bi občina priskočila na pomoč, vendar pa ima za tovrstne primere zelo omejena sredstva. Dejansko se vključuje predvsem v programe zaposlovanja prek javnih del. Situacija se je v teh kriznih časih nekoliko obrnila na bolje v korist mestne občine, ki lahko z enakimi sredstvi financira več javnih del, ker je udeležba države nekoliko večja. Neposredno pa bi občina zelo težko bistveno prispevala k reševanju problematike brezposelnosti, saj v preteklih letih ni kaj dosti vlagala v to, da bi se gospodarska infrastruktura, ki je potrebna za razvoj gospodarstva, pa naj si gre za mala podjetja, srednja ali zasebnike, bistveno izboljšala, da bi prišlo do nekega razcveta in dodatne rasti novih dejavnosti.

Pa vendar se zdi, da so ta množična odpuščanja Maribor obšla. Je imel Maribor srečo ali je razlog tudi to, da so največji giganti propadli že zdavnaj pred krizo?
Maribor je imel "srečo", da se je konec 90. let prestrukturiral in je večina delovnih mest zdaj drugje. Velik delodajalec je univerza, potem zdravstvo, tudi kultura. Ni zanemarljivo, da je v kulturi delovnih mest, ki so financirana z občinskega ali državnega proračuna v Mariboru 1.000 in nekajkrat toliko tudi drugih. Tudi turistična infrastruktura se je v zadnjih 20 letih zelo razvila. Seveda je kriza udarila vsakega po malem in dejansko danes opažamo to, da je marsikatero mariborsko podjetje iz kovinskopredelovalne industrije ali tista, ki so bila vezana na avtomobilsko industrijo, zašlo v krizo, ampak te številke so v primerjavi s tistimi iz začetka 90. let bistveno manjše. Mogoče desetina ali celo dvajsetina tistega, kar se je dogajalo takrat. To je neke vrste "sreča", je pa tudi signal, da je treba na tem področju še marsikaj postoriti, pripraviti neko okolje, v katerem se bo podjetniški in inovativni duh lahko razvijal in s tem ustvarjal nova delovna mesta z višjo dodano vrednostjo in nekaj takega bomo tudi mi poskušali, če dobimo to možnost, storiti v naslednjem štiriletnem mandatu.

Kritično ste omenili porabo/črpanje evropskih sredstev v občini. A če listamo po spletnih straneh občine, se zdi, da je bilo tako financiranih projektov veliko. Glede na očitke, da naj bi v državi sicer preslabo črpali ta sredstva, se zdi, da Maribor s tem nima težav. Kako to komentirate?
Ta zadeva je lahko zelo relativna. Če imaš npr. pet projektov, ki jih spraviš skozi in za to počrpaš vsa evropska sredstva, ki so zanje predvidena, je to lahko ena interpretacija uspeha. Na drugi strani pa je vprašanje, ali ne bi bilo mogoče postoriti še več. Če dejansko pogledamo spekter teh projektov, ugotovimo, da se je večina začela že pripravljati pred mandatom sedanjega župana in ti projekti so bil tudi realizirani. Stopnja črpanja teh evropskih sredstev je pač bila, primerna temu, kolikor pač je za vsak projekt mogoče storiti, kot sem pa prej povedal, pa so se tudi pojavljali zapleti, kot je recimo krožišče, ki je še danes nedokončano, ker del nadhoda za pešce, kolesarje, ki naj bi omogočil prehod brez izpostavljanja življenjski nevarnosti, ni končan in tisto danes ostaja kot neki torzo. V zrak štrli betonsko železo in del poti, ki naj bi vodila na pločnik, je še vedno gramoz, ki ga bodo dež, veter in sneg počasi spremenil v to, kar je bil nekoč, v brežino ob železniški progi. Tako da se lahko o uspehih in neuspehih govori z dveh strani. Mislim, da bo čas pokazal, koliko je bilo novih projektov, ki bodo lahko tudi podprti z evropskimi sredstvi in ki bodo tudi tako uspešno realizirani, kot tisti, ki so bili v preteklosti pripravljeni. Med temi je tudi lutkovno gledališče, ki bo v kratkem odprlo svoja vrata.

Kaj v tem trenutku najbolj manjka Mariboru oziroma katero naložbo ali projekt za svoj razvoj v tem trenutku najbolj potrebuje?
V tem trenutku bi Maribor najbolj potreboval končno rešitev sistema ravnanja z odpadki, ki se žal tudi v tem mandatu ni našla v takem smislu, da bi bila danes tu in operativna. Pred dnevi smo zaprli prej začasno, zdaj trajno začasno odlagališče v Dogošah, neke nove rešitve pa v tem trenutku ni na vidiku. Zastal je tudi proces izbire ustrezne tehnologije, tako da bo to tudi ena izmed prioritetnih nalog bodočega župana.

Obstaja torej nevarnost, da se Maribor zaduši pod lastnimi smetmi?
Ta nevarnost sicer ne obstaja, obstaja pa, ne nevarnost, ampak je to že dejstvo, da bomo za ravnanje z odpadki plačali več, kot pa bi, če bi imeli neko ustrezno rešitev.

Se pravi, to je projekt, pri katerem se je dejansko zamudilo?
Na tem projektu se je sicer na začetku nekako intenzivno delalo, vendar nekih rezultatov to delo ni dalo, čeprav je bil koncept, kako ravnati z odpadki, soglasno sprejet na mestnem svetu. A do danes se ni uspelo najti ustrezne tehnološke rešitve, ki bi ustrezala temu, kar je bilo takrat sprejeto.

Med očitki, ki jih je slišati med Mariborčani, je tudi nenadzorovana pozidava mariborskega Pohorja. Okoličani namreč pravijo, da se nenadzorovano gradi na najlepših površinah pod Pohorjem in s tem slabša kakovost okolja ter življenja. Ali to vidite kot težavo?
Pri nekaterih projektih, ki so se v preteklih štirih letih izvajali, je prišlo do sprememb izvedbenih prostorskih načrtov. Še vedno imamo stari strateški prostorski načrt, ki pa seveda postaja zastarel in ni več ustrezen v vseh elementih. Imamo pa tudi podlago, na kateri bi lahko naredili novega, vendar tega še nismo storili.

To je najbolj prišlo do izraza pod Pohorjem, pa tudi v drugih okoljih, npr. na Studencih, je bilo čutiti veliko nasprotovanja lokalne skupnosti, ki živi na obrobju enega takega zemljišča, kamor so jim hoteli postaviti objekte s štirimi, petimi etažami, okoli so pa same enonadstropne hiše.

Druga zgodba je bila ta famozni 'manhattan', o katerem danes ni več ne duha ne sluha, kjer se je tudi lokalna skupnost začela spraševati, na kakšen način bo ob taki prometni in drugi infrastrukturi mogoče na tem področju zgraditi 6.000 stanovanj in ne vem koliko poslovnih površin. In to, če se tega lotevamo stihijsko in prisluhnemo samo eni plati, to je interesu investitorja, kapitala, dolgoročno za mesto ni dobro. Tak razvoj je treba graditi na nekih realnih temeljih. Mesto s 100 tisoč prebivalci brez primerne infrastrukture, pri čemer mislim na tisto v smislu delovnih mest, ne more pridobiti šest tisoč prebivalcev čez noč. Zgradbe z današnjo tehnologijo morda lahko zgradimo čez noč, težko je pa potem najti nekoga, ki bo v tej stavbi živel, če nima v mestu česa početi, če nima možnosti, da bi si v mestu zagotovil eksistenco. Primer je Betnavski gozd, kjer stojijo tri lepe stolpnice, pa dva nekoliko nižja stanovanjska objekta. Dve stolpnici sta dokončani, ena se še počasi dokončuje, ampak zvečer, ko se pripelješ mimo, v času, ko so po navadi ljudje doma, vidiš le nekaj luči na nekaterih oknih. Podobna zgodba je tudi na drugi strani Maribora na Pobrežju, kjer tudi stoji stanovanjsko-poslovni objekt s trgovskim centrom, nad katerim je okoli 200 stanovanj. Tudi tam decembra okrog božiča tu pa tam gori le kakšna luč.

Torej nimajo težav s parkirnimi prostori.
Ne, to pa res ne.

Aleksandra K. Kovač
Prijavi napako
Komentarji
Janina78
# 03.09.2010 ob 11:26
Se popolnoma strinjam z lavendo. V Mariboru se je zadnja 4 leta samo gradilo! Kangler, razen tega, da si pred volitvami dela veliko promocijo z ognjemeti ob odprtju rondojev ipd. od njega sicer ni bilo nič! Maribor je nazadoval, mladi nimajo ne zabave, ne delovnih mest. Podobno velja tudi za druge starostne skupine. Tudi ob vikendih je mesto prazno, dogaja se čisto nič.
Maribor si zasluži več, boljšega, bolj gospodarnega in izkušenega župana. Daleč najboljša rešitev se mi zdi Tomaž Orešič! Verjamem, da bo njemu uspelo Maribor spet popeljati na pravo pot.
mariborčanka
# 30.08.2010 ob 16:11
Jaz bi si želela župana, ki prihaja iz gospodarstva, uspešnega managerja, takega, ki bo lahko pomagal zagnati tudi gospodarski sektor. In najbolj temu ustreza Orešič. Kolikor sem prebrala dela v nekem energetskem podjetju, kjer mislim, da je zadolžen za Vzhodno in Srednjo Evropo. V Mariboru ne potrebujemo le univerzijade in epk-ja, ljudje potrebujejo tudi službe. Sicer pa bi to problematiko vsak izmed znanih kandidatov izpeljal bolje kot Duplčanar!
demetra
# 30.08.2010 ob 15:36
Včasih je dobro, da so volitve. Je vsaj takrat kaj narejenega.
kunta kinte
# 30.08.2010 ob 13:11
Orešič? wtf is Orešič,gizdalinček,ki se lahko pohvali z....čem že?levanda,sploh nisi iz Maribora in komentiraš po politični dolžnosti,se pravi da je tvoj komentar nula kredibilen,btw kaj to si ti slovenka leta?
mariborčanka
# 30.08.2010 ob 12:15
Če želimo, da se naše mesto razvije tako kot je potrebno, potrebujemo nekoga, ki je sposoben, delaven, izobražen, taki, da nas ne bo sram reči, da je to naš župan. Menim, da je od vseh kandidatov le Tomaž Orešič tisti, ki bo znal vodito to mesto, vsekakor pa to ni Kangler. Mogoče je koga zaslepilo in se mu zdi Kangler najboljša izbira, ker je v zadnjih dneh pred volilno kampanijo naredilo tolikoooo: zaprtje odlagališča za smeti, odprtje lutkovnega gledališča (z ognjemetom), vsak dan se odpre nov krožen promet, s fontanami in drugim okrasjem,... Ljudje ne slepite se, ni zgolj slučaj, da se vse to dogaja tik pred volitvami!!!!!!!!
levanda
# 30.08.2010 ob 10:13
Popaj16, s tem kar si napisal in povedal si potrdil mojo tezo o tem da si en navaden debil. Sorry! Jaz govorim nekaj ti pa trobiš o nečem čisto drugem. Ma briga mene za akvarije in če je zgrajena cesta v Limbuš....povej mi raje kaj je Kangler naredil za gospodrastvo v Mariboru, zakaj je vsako leto manj delovnih mest? Ko mi boš na to odgovoril potem se lahko pogovarjala. Poglej si statistiko večjih mest v Sloveniji glede zaposlitev in odprtih podjetij in kako se ta širijo, da o turizmu sploh ne govorimo. Se je povečalo število turistov v Mariboru? Pa koga ti zavajaš? Samega sebe al si sosed od Kanglerja...Tisto novo vzpenjačo si pa lohk veš kam vtakneš? Itak so jo morali zamenjati, ker je stara crknila in zdej ma tukaj Kangler ful zasluga ja, ker je novo zrihtal....si ti že kdaj zapustil našo državo, si hodil kaj po svetu, verjetno nisi ker s takim razmišljanjem si lohk srečen da sploh zanš stavek skupaj sestavit!
Aeda
# 30.08.2010 ob 09:57
Miraja, kje pa je kakšen argument? Vsaj eden ali dva?
Se spomnite, kakšne podle načine je uporabljal sedanji župan za odstavitev njemu nevšečnih direktorjev javnih podjetij? Anonimna pisma, predlog za odstavitev tik pred sejo mestnega sveta, NIKOLI ni bilo ugotovljeno, ali je sploh katera od obtožb iz anonimnke resnična, ali pa je vse samo PODLI način zato, da nastavi SVOJEGA človeka na mesto ditektorja?
Pa stanje na nevzdrževanih mariborskih cestah in ulicah? Pa še marsikaj...
Vlada SDS pa nam je "skuhala" plačno reformo javnega sektorja, ki jo je podedovala sedanja, z vsemi OGROMNIMI dodatnimi sredstvi, predvsem za ZDRAVSTVO! Pa zadolževanje v času konjukture in trditve, iz oktobra 2008, da v SLO krize ne bo? STRAHOTNA škoda za vse nas in zavora za reševanje krize. In VELIKO zadev še bi se našlo...
popaj16
# 30.08.2010 ob 09:52
levanda: V kakem stanju je Maribor? Edino, kar v mestu manjka je malo več zabave, to pa je vse.
Jaz vidim, da se mesto prebuja. Prenavljajo se ceste, dobili smo Azil, lutkovno gledališče, 2012 bo EPK, Prenavlja se infrastruktura centra, turistov je blo to poletje ogromno napram preteklim letom, imamo novo vzpenjačo (na srečo je stara šla zu grund), v betnavskem gozdu imaš adrenalinski park, na pohorju imaš downhill progo, ki je super urejena, Pohorje je ful prebujeno, Cesta Pekre-Limbuš je končno urejena, ker tisto je bla pa res katastrofa, sedaj so začeli prenavljat še pariške komune, svetozarevsko urejajo (prav je da se center zapre, mamo noge, ne rabimo za vsak drek hodit z avtom v center), obvoznica lepo napreduje, na tržaški ni več toliko tovornjakarjev, mestni park je super urejen, začenja se tud prenova akvarija, pred občino maš brezplačno eno urno parkiranje, obrežje reke drave je super urejeno za sprehanje, z županom se lahko celo pogovarjaš in te ne gleda zviška, tako kot npr. Sovič, ki je za nagrado, ker je bil degenerira župan preje mesto veleposlanika, itd...

itd....

Kaj ste res tak zabiti, da ne spregledate, da je veliko boljše pod t.i. "kmečkim županom" kot pa svetovljanskim rdečkarjem?

LDS-ovec za župana? Hvala lepa, oni so svojo šanso zajebali v 90ih.
SD-jevec? Oni sami sebe je*ejo.
Zaresovec? Drugi ime za LDS-ovca.

Levi so praviloma podrepniki Ljubljani, tako da v Mariboru odpadejo. So meli svojo priložnost.
Miraja
# 30.08.2010 ob 09:18
100 krat raje pa imam g.Kanglerja za župana, kot pa kandidata SD,LDS ali Zaresa !!!! Ti si v prejšnjem mandatu samo kritizirali vlado SDS sedaj pa sami delajo đe dosti bolj koruptivno in neodgovorno !!!
Miraja
# 30.08.2010 ob 09:15
Dragi kandidati za župana Maribora: zmagal bo tisti, ki bo Mariborčanom ZAGOTOVIL, da ne bo zviševal davka na nepremičnine, če bo to v pristojnosti občin !!!
levanda
# 30.08.2010 ob 09:08
Ja Popaj16, seveda oglas. Debil! Poglej si Maribor pa ti bo takoj jasno kaj hočem povedati. Zdej al si zabit ali pa slep? Najlažje je drihat po drugih. Kangler je nesposoben in potem je za to da je Maribor v takem stanju kot je kriva država. Zakaj so se pa ostala druga mesta lahko v tem času razvijala??? Zakaj? Pojdi v Celje, Kranj, Novo mesto, Koper pa boš videl kaj vse je bilo narejenega, to pa zato ker imajo sposobne župane z managerskimi izkušnjami in Kangler jih zagotovo nima. Zato pa je po moji oceni izmed kandidatov ki kandidirajo v Mariboru najbolj primeren Orešič. Upam, da ti je sedaj vse jasno!
demetra
# 30.08.2010 ob 00:29
Torej izberite boljšo opcijo.
Vitruvian
# 30.08.2010 ob 00:26
Seveda Demetra, samo brez Kanglerja in s sposobnim novim županom oz županjo, drugače imamo spet naslednja 4 leta sedenje na riti in kazanje s prstom na druge!!!
demetra
# 29.08.2010 ob 23:57
Trdim, da bi se iz Maribora dalo marsikaj narediti.
Maribor je bilo včasih mesto težke industrije.
Potrebno se je orientirati v storitvene dejavnosti, bančništvo in turizem. Tudi v šport.
Mnogo se je v tej smeri že naredilo, je pa še ogromno rezerv.
Maribor ima ogromen potencial. Ima prekrasno lego, ima mestno jedro z zgodovino, ima zaledje, bližino meje, folk, ki mu daje avtohtonost in pristnost. In ima vse možnosti, da postane eno najlepših mest.
Vitruvian
# 29.08.2010 ob 23:30
Se popolnoma strinjam, da Franček tera konfliktno politiko! Vedno je za neko stvar kriv nekdo drug!!! Med drugim, že v pogovoru ne kaže pretirane artikuliranosti, obnaša se kot nek kavbojc, ki ima vse pod kontrolo, dejansko pa nima pojma kaj ga sogovornik sprašuje! Želim si enega normalnega župana v Mariboru, ker Franček res ni dober primer(ek)!
popaj16
# 29.08.2010 ob 21:25
lol nusare, levanda prevolilni oglas?
SpiceEnergy
# 29.08.2010 ob 20:19
ciracara, to so ciste buce, zakaj potem ljubljana ni delala megalomanskih skokov naprej od osamosvojitve, ampak sele ko je Jankovic prisel za krmilo.

sicer pa naj mariborcani odlocijo koga hocejo ostale, ki pa nismo iz maribora pa pac ne sme prevec brigat volja ljudi, ki izbirajo svojega zupana.
nusare
# 29.08.2010 ob 19:54
Se strinjam z Levando. Kangler je dupleški nesposobnež, ki je za Maribor naredil bore malo. V kakšnem stanju pa je gospodarstvo, kje so delovna mesta in zakaj se res ljudje v službe morajo voziti v Celje in Ljubljano...večina večjih mest je v Sloveniji bolje razvitih od Maribora in to je dejstvo. Maribor potrebuje sposobnega managerja, tipa Tomaž Orešič, on je po moji oceni edini pravi kandidat za župana v Mariboru. Vse drugo je za odstrel!
mandingo
# 29.08.2010 ob 19:53
Imamo smešnega župana,ki združuje logiko lovca in policaja.
popaj16
# 29.08.2010 ob 19:22
levanda: Ne bluzi in ne govori neumnosti!
ciracara
# 29.08.2010 ob 18:57
levanda

Lj se razvija zato, ker je središče slovenije, ne zaradi sposobnega vodstva. Kateri projekt v lj se je zgodil brez državne pomoči? Saj podpiram, da se pomaga k razvoju prestolnice, ampak naj se pomaga tudi ostalim manj razivtim občinam, če se jih še smartra kot del slovenije.
levanda
# 29.08.2010 ob 18:11
Mah Kangler ni v Mariboru naredil čisto nič pametnega, prav sram me je da sem mariborčan. Vsa druga mesta so boljše razvita kot Maribor, gospodarstvo je čisto na psu, delovnih mest sploh ni zato se moramo voziti na delo dnevno v druge kraje (v ljubljano). Če samo pogledam Ljubljano kako se je v zadnjih 4 letih razvila, turisti so nad njo čisto navdušeni, kaj lahko rečem za Maribor, čista polomija. Končno da pridejo te volitve da zamenjamo župana. Potrebujemo mladega ambicioznega managerja, ki bo spet dvignil Maribor tja kamor spada. Moj glas gre zagotovo Tomažu Orešiču, ki je po moji oceni edini sposobni kandidat za župansko mesto Maribora...
Mefisto
# 29.08.2010 ob 15:52
SD v Mariboru - NIKOLI VEČ!
Zemljevid slovenskih občin
Video: Novice in intervjuji
Nova mestna oblast v Mariboru že dela 00:02:10, 26. oktober 2010
Konstitutivna seja mestnega sveta v Celju 00:01:42, 26. oktober 2010
Bossman na CNN-u 00:01:00, 26. oktober 2010
Ptuj 00:01:18, 24. oktober 2010
Novo mesto 00:01:12, 24. oktober 2010
Nova Gorica 00:01:22, 24. oktober 2010
Kranj 00:01:25, 24. oktober 2010
V Sloveniji velja volilni molk 00:00:00, 23. oktober 2010
Ptuj: Soočenja Čelana in Lucija 00:17:43, 21. oktober 2010
Plakatna vojna v Grosuplju in Izoli 00:02:00, 20. oktober 2010
Kranj: Soočenje Bogataja in Krtove 00:16:21, 19. oktober 2010
NM: Soočenje Kekca in Muhiča 00:12:57, 18. oktober 2010
Anketa: 11. oktober 2010 ob 03:05

Ste zadovoljni z izidi lokalnih volitev v vaši občini?

Da.
Ne.
Ne morem se odločiti.
Arhiv