Slovenija

Poudarki

  • Hribar Milič: Zakon sili k sivi ekonomiji
  • Rebolj: Nevarnost dela na črno, nevarnost posega v redno delo
  • Krajnik: Zakon o malem delu z velikimi omejitvami
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,2 od 5 glasov Ocenite to novico!
ESS
Socialni partnerji ostajajo vsak na svojem bregu. Foto: MMC RTV SLO
Ivan Svetlik
Minister je prepričan, da je letni zaslužek v višini 6.000 evrov, ki ga predvideva zakon, ustrezen znesek, od tod naprej je namreč po njegovih besedah mogoče opravljati druge oblike dela, denimo pogodbeno, saj malo delo ne pokriva celotnega polja dela. Foto: MMC RTV SLO/ A. S.

Dodaj v

Malo delo? "Da, če bo delo strpno in intenzivno."

Svetlik ostaja optimist
26. marec 2010 ob 16:00
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Socialni partnerji tudi na tokratni seji Ekonomsko-socialnega sveta niso našli skupnega jezika glede malega dela in ostajajo vsak na svoji strani.

Znano je, da je predlog zakona o malem delu že v javni razpravi, do njega pa so kritični študenti, sindikati in delodajalci. Kritike zadnjih dveh skupin kažejo na to, da so njuni predstavniki na različnih bregovih. Sindikati vztrajajo, da zakon ne sme ogrožati rednega zaposlovanja, delodajalci pa so kritični do omejitev, ki jih predvideva predlog, in dvomijo o zadovoljivem kompromisu. Vlada na drugi strani verjame, da bodo skupaj našli ustrezne rešitve.

NIČ BLIŽE, KO GRE ZA SPREMEMBE ZAKONODAJE NA TRGU DELA - OBRAVNAVA ZATO PRESTAVLJENA
ESS na zahtevo sindikatov ni razpravljal o predlogih novele zakona o delovnih razmerjih in novega zakona o trgu dela. Uvrstitev teh dveh predlogov na dnevni red današnje seje je bila po njihovem mnenju "prenagljena in nedorečena", saj tristranska delovna skupina pripomb delodajalcev in sindikatov še ni usklajevala.


Svetlik ostaja optimist
Minister za delo Ivan Svetlik je tako po seji ESS-ja dejal, da imajo za usklajevanje zakona dovolj časa, in da je mogoče, čeprav obstajajo interesna razhajanja, najti marsikatero rešitev, "če bomo strpno in intenzivno delali".

Minister je prepričan, da je letni zaslužek 6.000 evrov, ki ga predvideva zakon, ustrezen znesek, od tod naprej je namreč po njegovih besedah mogoče opravljati druge oblike dela, denimo pogodbeno, saj malo delo ne pokriva celotnega polja dela.

Hribar Milič: Zakon sili k sivi ekonomiji
Da so omejitve malega dela smiselne prav zato, ker bodo vključeni v to delo ohranili svoj prvotni status, ki predvideva tudi določene obveznosti, je pojasnil tudi Zoran Kotolenko, vodja programov zaposlovanja na ministrstvu za delo, ki tako kot Svetlik ne pričakuje večjih težav pri usklajevanju zakona.

Zakaj torej o roku uskladitve - 6. april - dvomijo delodajalci? Kot odgovarjajo, jim zakon nalaga dodatne administrativne ovire in onemogoča fleksibilne oblike zaposlovanja, ki jih v določenih obdobjih podjetja potrebujejo. Zakon zato po besedah direktorja Gospodarske zbornice Slovenije Sama Hribarja Miliča sili k dodatni sivi ekonomiji. Poleg tega delodajalce motijo še omejitve glede trajanja dela in zaslužka, določenega števila zaposlenih in zahteve po zdravstvenem pregledu.

Rebolj: Nevarnost dela na črno, nevarnost posega v redno delo
Eno ključnih vprašanj seje je bilo, ali malo delo restriktivno ali manj restriktivno opredeliti. Če bo preveč restriktivno, bo zacvetelo delo na črno, če bo preveč ohlapno, pa lahko poseže v redno delo, je dejal predsednik sindikata Pergam Dušan Rebolj. Ključno stališče sindikata se zato ni spremenilo: malo delo ne sme pomeniti manj rednega zaposlovanja.

Rebolju se zdi zgornja meja zaslužka za študentsko delo sprejemljiva, a bo treba tu še poiskati kompromis, saj so interesi delodajalcev in sindikatov različni, je opozoril.

Krajnik: Zakon o malem delu z velikimi omejitvami
Oglasil se je še generalni sekretar na Obrntni zbornici Slovenije Dušan Krajnik, ki je zatrdil, da omejitev, da lahko dijaki in študenti delajo le 14 ur na teden, ni realna. Kritičen je bil tudi do omejitve zaslužka, zato je zakon o malem delu označil za zakon z velikimi omejitvami.

M. N.
Prijavi napako
Komentarji
driverca
# 27.03.2010 ob 20:13
Enak znesek naj bi potem veljal tudi za razna kvazi svetovanja, članstva v nadzornih svetih..... Pa v razmislek vladi - Slovenija premore zanimiv izvozni artikel. Lahko bi izvozili vse kvazi menedžerje, direktorje in razne člane raznih svetov, ki niso pripravljeni delati za npr. 5 kratno plačo delavca! V svetu menda za naše strokovnjake vlada veliko zanimanje. Takih lopovov pa naša država ne potrebuje, kaj nas potem ovira - izvozimo jih!
driverca
# 27.03.2010 ob 13:16
Ko bodo pripravljeni omejiti predvsem mrhovinarstvo in voluharjenje kvazi vrhunskih strokovnjakov v državi, takrat naj posegajo v delo socialno šibkejših. Nepredstavljivo je, koliko kvazi genijev premore slovenska država, nesramno postaja obnašanje prašičev pri koritu, ki se počutijo nepogrešljive v vsakem svetovalnem, nadzornem in ne vem kakšnem še svetu, ki ne služijo ničemur drugemu, kot izčrpavanju gospodarstva in državnih sredstev. V dvajsetletni zgodovini naše države vidimo, kako produktivni so ti organi, v kakšno blaginjo so ti wannabe intelektualci pripeljali narod. Omejitev dela na največ dve plačani delovni mesti, bi sprostila ogromno prostih delovnih mest za šolan, mlad kader, ki na svoje dokazovanje čaka po več let, ker se metuzalemi nikakor nočejo odmakniti od korit. In to, futranje pri desetih ali več koritih je značilnost samo slovenske pasme prašičev!
kolibri123
# 27.03.2010 ob 09:48
študentski servisi naj postanejo javne izpostave zavoda za zaposlovanje, ki naj rihtajo delo tako kot ostalim. To s temi servisi je res nemarna anomalija sistema
kolibri123
# 27.03.2010 ob 09:44
Nujno pa je omejit malo delo na največ 14 ur na teden, sicer se bo res zgodilo, da bo polovica delavcev v firmi postala "malih delavcev". 14 ur na teden pri enem ali več različnih delodajalcih torej po pogodbi o malem delu, če pa hoče študent delat več, mora dobit normalno podjemno pogodbo. Prav tako mora bit višina plačila omejena, sicer bodo goljufali na ta način, da bodo napisali manj ur in višjo ceno za uro - tega pa ne more kontrolirat noben inšpektor še manj pa lahko računate na VIŠJO ZAVEST, kot so omenili zadnjič študentski funkcionarji kot možno rešitev problema goljufij
kolibri123
# 27.03.2010 ob 09:37
Največji problem je razmetavanje denarja, ki ga je država prepustila študentom, namesto da bi ga pobrala za davke. Kako lahko študentska organizacija naroča nekakšno svetovanje in zanj plača 80 000? Kar se malega dela tiče, je to kar predlaga vlada dovolj za študentovo preživetje (lastne izkušnje - diploma pred 3 leti). Kar delajo več kot 14 ur na teden, naj se obdavči kot vsaka druga podjemna ali avtorska pogodba.

To, da so študentski funkcionarji profesionalizirani in se preseravajo z raznimi dodatki, potnimi stroški in si celo plačujejo za sestankovanje je pa na prvem mestu za ukinit. Pustit nek procent za izobraževalne projekte študentskih klubov (zabave naj se organizirajo kot profitna dejavnost klubov, brez subvencij), vse ostalo pa naj gre namensko za štipendije in študentski standard.
koprcan
# 27.03.2010 ob 07:45
me pa še neki zanima...zakaj imamo v Sloveniji eno skupino ljudi, ki jih te spremembe ne bojo nič obremenile....že ko se rodijo jim je zagotovljena državna pomoč. s to pomočju si gradijo hiše in lagodno živijo v brezdelju, medtem pa ostalim to ne pripada...kje je pravica? nebi raje tam uzeli denar??
koprcan
# 27.03.2010 ob 07:26
luckyme...ne mi govorit da vsi ki so v slabi finančni situaciji dobijo štipendijo, in obratno....poglej primer...npr da se odločijio da bodo državno štipendijo podelili najrevnejšim 1000 študentom...uni ki je na 1001. mestu ne dobi nič...uni ki presega dohodek na družinskega člana za 1 eur na leto glede na tistega ki je zadnji na lestvici za dobit štipendijo je ne dobi...super, ne?
dej mi povej koliko ta oseba živi bolje od tiste ki dobi štipendijo??

kako bi jaz uredil malo delo....vedno ko grem na študentski servis pogledat ali je kako zanimivo delo, naletim na nekaj oglasov tipa: "Iščemo študenta prava z izkušnjami na področju pravnega svetovanja"...to bi jaz ukinil....študentsko delo naj bi, po mojem mnenju, bilo namenjeno pridobivanju delovnih izkušenj.....če ukinemo to, potem bi se rešilo veliko problemov, ki jih izpostavljajo zakonodajalci pri predlaganju tega zakona.

Lep pozdrav.
linav
# 26.03.2010 ob 23:41
ZMD bo vplival na ves trg dela. Pogodbe za nedoločen čas bodo počasi zgodovina, obstale bodo le pogodbe za DČ. Kaj bo ZMD omogočil delodajalcem? 30 odstotkov delovnih mest bo lahko pokritih z malimi delavci. To bo primerno za vsa delovna mesta, kjer ni potrebnega uvajanja in je zamenjava enostavna. Stroški dela bodo precej nižji kot pri redno zaposlenih, ne bo str.prevoza,prehrane,bolniške, dopusta. Redno zaposleni bomo lepo tiho in delali še za manj, da le ne bi postali tudi sami "mali delavci"
pikam_dopust
# 26.03.2010 ob 23:02
Eno je redno delo za najmanj 8 ur na dan, drugo pa je študentsko delo 4-5 ur na dan, kjer si urnik dela lahko prilagajaš študijskim obveznostim

4 x 5 = 20.
Pretty close to 17, kaj ne?
V čem je torej problem?

BTW Ne, res mi ni cilj delati kot kelnar. In verjamem, da nas je kar nekaj, ki nam to ni cilj. Vključno z upokojenci. Prav zato mi je pa smešno, ko "študenti" ponavljajo, da se jim bodo obvzela ta mesta.

Koliko je "študenskega dela malo", pa največ pove število raznih servisov, ki so nekaj let pognali kot gobe po dežju (dobesedno vsako selo je ustanovilo študentski servis) in mencanje študentske organizacije, kaj naj zdaj s tem silnim denarjem počne (pa potem želi kupovati razna kopališča na dokaj dragih lokacijah v Lj, četudi lastnik kopališča sploh ni prodajal).
luckyme
# 26.03.2010 ob 22:57
anarhist, mogoče pa zakon ni slab in bi ga lahko le malo spremenili tako, da bi študenti lahko delali več, ampak le v poletnih mesecih, ko ni faksa?
na zavodu je 100.000 ljudi, večina od njih z družino. pa ne, da hočeš reči, da so vsi cepci in morajo imeti študentje pred njimi prednost? Ker za državo je bolje, da se zaposljuje tiste, ki so iskalci zaposlitve, kot tiste, ki redno študirajo. Zakon zagotovo ni odličen, ob kozmetičnih popravkih pa bi lahko postal zelo dober.
jasss1
# 26.03.2010 ob 22:48
@luckyme
Že res, da bi vsak raje delal za 8 evrov, kot pa za 3. Amak takšnega dela je malo in ga je v nekaterih strokah težko najti. Še vedno ni nihče pojasnil, za kaj (ali koga) je dobro omejevanje dela na število ur. Zakaj ni naprimer raje delo čez te ure "samo" bolj obdavčeno in ne prepovedano. Pa še nekaj, ljudi, ki na borzi čakajo na delo je zelo malo, ali praktično nič. Na borzi so tisti, ki jim za delo ni (za določen ali nedoločen čas) in tisti ki so manj ali sploh nesposobni. In takšnih se delodajalci otepajo.

@Dragoon
So pa res bogi ti inšpektorji, ki jih študenti in delodajalci okrog nosijo.

@pikam_dopust
Eno je redno delo za najmanj 8 ur na dan, drugo pa je študentsko delo 4-5 ur na dan, kjer si urnik dela lahko prilagajaš študijskim obveznostim. Res misliš da boš sedaj ti dobil delo v neki kavarni ali trgovini namesto študenta, ki to delo opravlja sedaj. Boš zadovoljen z tem delom? Če pa misliš da študenti jemljejo delovno mesto tebi in podobnim, ja, potem pa tvoja diploma ni nič vredna.

Prav, da tisti, ki podpirate zakon sanjate, da se bo sedaj vse izboljšalo. Odprla se bodo dobra delovna mesta, pokojninska blagajna se bo napolnila, izhod iz "krize" pa je neizbežen...
Ta zakon tega teoretično ne more narediti, saj je % študentov na trgu dela zelo zelo majhen (3).

by Anarhist
luckyme
# 26.03.2010 ob 21:41
že že, anarhist. ampak poglej tudi drugače: če si najdeš neko strokovno delo, ki je vezano na področje tvojega izobraževanja, ne dobiš le 3,50 na uro. Jaz sem zadnji dve leti delal za približno osem evrov na uro (preračunano iz tolarjev), kar tudi ob 14 urah tedensko zadostuje. Če pa podjetje išče npr. cvetličarja ali trgovca (in ogromno je takih), je zagotovo bolje za državo, da to isto podjetje najame nekoga, ki čaka na borzi. Če študent prihaja iz socialno ogrožene družine (kdo od staršev brezposeln, več otrok itd.), zagotovo dobi republiško štipendijo. Če ne, pa so tudi starši po zakonu dolžni svoje otroke pri šolanju podpirati. In npr. 50 evrov tedensko za družino, kjer sta oba starša zaposlena, tudi ni strašen zalogaj.
Meni se zdi najbolj problematično neločevanje med študenti, ki npr. prihajajo iz prekmurja v ljubljano, tam plačujejo najemnino in hrano, potne stroške, in med tistimi, ki živijo v ljubljani pri starših, jedo doma in imajo do faksa par minut s kolesom.
Dragoon
# 26.03.2010 ob 21:41

Mety
26. marec 2010 ob 16:23
Prijavi neprimerno vsebino
Študent naj študira. Če nima denarja za študij, naj gre delat in študira pač ob delu. Tako bi to moralo biti in bi bilo v neki normalni državi. Ni čudno, da bo že zdaj zmanjkalo denarja v pokojninski blagajni, če delodajalci na veliko zaposlujejo študente, ki ne plačujejo nobenih davkov in prispevkov... Če bodo študentski servisi še naprej obstajali, bo to dolgoročno za slovensko državo pomenilo popoln propad sistema. Potem pa se ne smemo čuditi, da bodo morale ženske delati do 63, moški pa do 65. leta.

Če bodo šli študentje na ulice, bi morali ostali še toliko prej. Naj mi nekdo pove, če je fer, da bo nekdo, ki je šel delat npr. pri 18-ih letih, pa potem naknadno ob delu doštudiral, moral delati isto do 65. leta, kot nek kvazištudent, ki je študij vlekel do 30. leta in dolga leta "zagreto zabušaval"? S podporo takemu zakonu, da se bo moralo delati do 65. oziroma 63. leta, se dejansko podpira lenobo. Tu sploh ni nobene logike, da bo nekdo, ki je začel delati pri 20-ih letih, moral delati zato še toliko dlje, kot en, ki je začel delati pri 30-ih letih. To je popolnoma zgrešeno. EU pa še pritiska na nas. Kaj smo sploh rinili v to EU. Samo slabe stvari nam je prinesla (evro, sicer skoraj enkrat višje plače, vendar trikrat višje cene vsega). Narobe svet, res.


Sem študent, in bi šel protestirat ZA sprejem tega zakona. Siva ekonomija je sedaj, ko ni omejitev, pa se preprodaja napotnice, podaljšuje študij, izkorišča študente in jemlje delovna mesta diplomantom. Od zgoraj napisanega se strinjam s celotnim prvim delom, kar se tiče pa upokojitve, je pa to pri 65 letih sedaj STAROSTNA upokojitev. Če nekdo začne delat pri 18. letih, bo upokojitev dočakal že prej, ker bo imel dovolj delovne dobe. Problem je samo, ko imamo tisoče fiktivnih študentov, ki so računali, da bodo delali do 60 leta, pa vlekli študij do 30ega, sedaj jih pa tepe delovna doba, ko se zvišuje starostna upokojitev ...

Trenutni sistem pa definitivno vodi v razpad sistema. Ne zato, ker je slab, ampak zato, ker ga vsi izkoriščajo, inšpekcija pa to zelo zelo težko nadzoruje.
Sfinga
# 26.03.2010 ob 21:22
Kakšna neumnost pa je zdaj to, omejitev dela na 14 ur na teden?? To ni normalno! Kako lahko odvzamejo pridnim dijakom in študentom, da si med počitnicami lahko zaslužijo npr. z eno mesečnim delom za učbenike, obleko ali kar pač potrebujejo? To pomeni, da bi po tem norem zakonu lahko delali en mesec med počitnimami za 56 ur?? Seveda, oni ki pišejo zakone imajo vsega polno rit! Ostali pa naj prenašajo te traparije!
Katastrofa!
jasss1
# 26.03.2010 ob 20:55
Pa še to:
Poznavalci so izračunali omejitev 672 ur letno, na podlagi številk, ki se zdijo razumne le njim.

Pri predlagani omejitvi ur (672 ur v koledarskem letu) smo izhajali iz opredelitve oblik dela glede na
tedenski delovni čas, kot ga razmejuje OECD in sicer:
¾ 0-14 ur / teden = malo delo
¾ 15-29 ur / teden = delo s krajšim delovnim časom
¾ 30-48 ur / teden = delo s polnim delom časom
¾ nad 48 ur / teden = nadurno delo


Kakor koli obračam teh 672 ur je to ravn premalo za stroške študija v enem letu. In to glede na urne postavke, ki veljajo sedaj in ki se bodo zagotovo zmanjšale zaradi dajatev. Torej preostanejo le še nelegalna udejstvovanja.
Štipendije se bodo povečale. Že prav, ampak kaj pa tisti, ki do štipendije ni upravičen? Zakaj nebi vzeli denarja pri študentskih organizacijah? Nisem opazil kakšne potrebe po njih in poleg organiziranja kakšnih dobro oglaševanih zabav in delavnic, ki niso vredne 2% tega, kar lahko dobiš v kakšnem študentskem/mladinskem klubu, so same sebi v namen.
Šparati na študentih in potem govoriti o nekakšni medgeneracijski solidarnosti je pa zgrešeno.

by Anarhist
pikam_dopust
# 26.03.2010 ob 20:50
@anarhist

"Torej, če ne študiraš lahko kvečjemu delaš dve leti, s tem da potem izgubiš vse pogoje za kasnejši redni študij. Kako lahko potem rečeš, da nekdo zabušava do 30. leta in dela prek šs. Če pa dela na tuje napotnice pa ta zakon tega ne bo spremenil, zaradi nesmiselnih omejitev bo delo na tuje napotnice le vzpodbudil.
Vse več ljudi nima denarja za študij, torej bi po tvoje morali biti bogati privilegirani"


Sicer nisi pisal meni, ampak vseeno...

Lepo, da priznaš, da se ne da študirati, če delaš.
Kdo torej dela, če ne tisti, ki sedijo v predavalnicah?
Ja, druge osebe. Ki nimajo statusa študenta.
(tiste študente "šnel kurs programov" pa sploh ne smatram za študente - in se tudi resno sprašujem, kako lahko država financira program, ki tako zelo očitno od "študenta" ne zahteva, da bi študiral - Ker tu gre za nadvse očitno neracionalno porabo javnih sredstev!).

Pa še to - ker ne veš, kako se lahko dela prek napotnice, če statusa sploh nimaš: to se v tej državi dela tako, da se najde nekega študenta, ki sicer pridno sedi v predavalnici, da ta dvigne napotnico na svoje ime. V resnici delo opravi neka druga oseba, študentu pa v zameno nakaže "keš na taco".

Kar spet lepo govori o tem, da je trenutni sistem totalno zgrešen. Želi pomagati študentom, a v resnici prek napotnic delajo vsi drugi, samo študenti ne. In seveda je logično zdaj nastal revolt - seveda ne s strani pravih študentov, saj ti tako ali tako nič ne izgubijo (omejitve so take, da bo vsak od njih z lahkoto pade v ta okvir). Ampak vsi ostali.

Čemu le se zato vsi stalno sklicujejo na ljudi, ki v resnici nič ne bodo izgubili, saj že zdaj ne morejo delati 40 ur na teden, saj študirajo?
jasss1
# 26.03.2010 ob 20:29
@Mety
Pa o čem ti govoriš? Brez statusa študenta ne moreš delati preko študentskega servisa. Redno se lahko vpišeš na študij le dvakrat. Torej, če ne študiraš lahko kvečjemu delaš dve leti, s tem da potem izgubiš vse pogoje za kasnejši redni študij. Kako lahko potem rečeš, da nekdo zabušava do 30. leta in dela prek šs. Če pa dela na tuje napotnice pa ta zakon tega ne bo spremenil, zaradi nesmiselnih omejitev bo delo na tuje napotnice le vzpodbudil.
Vse več ljudi nima denarja za študij, torej bi po tvoje morali biti bogati privilegirani. Ker študirati ob delu, poleg vsega drugega, za kar bi bil v tem primeru prikrajšan, pa tudi ni enostavno. Sploh pa rabiš kar dobro plačano službo, da pokriješ stroške študija, če govoriš o izrednem. O rednem študiju ob delu pa sploh ne mislim zgubljati besed.
"Reševanje" študentskega in dijaškega "problema" pa te države še ne bo naredilo normalne.
Se pa strinjam da vstop v EU ni prinesel nič dobrega. Jaz tu krivim mentaliteto slovencev, ampak o tem ob kaki drugi priložnosti.

Pa še o delu do 63/65. leta. Če delaš tisto, kar ti ustreza ne vidim bistvene razlike v teh 3. letih. Seveda pa, da delaš tisto kar ti ustreza rabiš sebi primeren študij. In te pravice nebi smeli vzeti nobenemu. Če pa delaš nekaj zaradi zaslužka, po sili trenutnih razmer, pa to največkrat postane boj za preživetje. Ti pa postaneš idealen potrošnik in gonilni člen "kapitalizma".
Da, tako enostavno je to.

by Anarhist
pikam_dopust
# 26.03.2010 ob 20:16
Dajmo lepo karte na mizo:

Delodajalci pravijo, da bodo imeli težave, če rabijo študenta/dijaka za 5-6 dni na teden, zdaj bo pa to omejeno.

Oprostite, ampak to ni več sezonsko delo! To je običajno redno delo, za 40 ur na teden! Zakaj že delodajalci ne zaposlijo kakega od mladih diplomantov (ja, dragi študenti - to je nekdo, ki je samo 2-3 leta starejši od vas in na vse kriplje išče službo, pa je ne najde; In tam boste čez 2-3 leta tudi vi. Na zavodu!). Aja, seveda - ker so nižji davki!

Študenti - pravilneje, študentska organizacija, pravi, da je to katastrofa za študente? Katere študente? Tiste, ki delajo po 40-48 ur na teden? Pa saj to ni študent! Ta človek sploh ne vidi svoje fakultete! Pravilneje bi lahko rekli - katastrofa za študentsko organizacijo! Vemo, zakaj.

Študenti pravijo, da jim bodo upokojenci konkurirali! A res? Kje? Pri selitvah pisarniškega pohištva? Pri strežbi v bifeju? Pri kurirskih delih? Pri uporabi računalniških orodij? Ne nas farbat s tako neumnimi, lepo prosim. Ali pa nas ne farbate, ker moderni študent dejansko ne zna uporabljati računalnika? Žalostno...

Zato - dragi študenti (tisti, ki res študirate) - ne bodite neumni in ne podpirajte tega sistema, ki je že danes glavni razlog za to, da imamo na zavodu kup mladih, ki ne študirajo, ker so že diplomirali. Pa tudi delajo ne, ker nimajo študentske napotnice. Pa bonov tudi ne dobivajo - ker nimajo statusa, saj so diplomirali. Pa družine si tudi ne morejo ustvariti - čeprav so dovolj stari in so šolanje končali. Ker nimajo dela, nimajo stanovanja in jih še vedno preživlja mama.
Toliko o tem.

@ Hion - ne vem, katero nemško šnelkurs večerno šolo si ti gledal (ki jo oglašujejo na podzemni železnici nevem katerega vaškega mesta), ampak na ta pravih nemških univerzah se niti teoretično ne da narediti izpita zgolj s tem, da "dva tedna pred izpitom dobiš skripto po pošti".
Kluzo
# 26.03.2010 ob 19:25
Mety ima prav. Naj ga dopolnim. Študent naj študira. Čisto vsakemu študentu bi država morala zagotoviti ne štipendijo, ampak posojilo v vrednosti spodobnega preživetja skozi mesec. 80% posojila naj študent vrne, ko (v roku ali z zamudo največ enega leta) vrača naslednjih 5 let. Tako bo študent študiral v roku, bo doštudiral v roku in bo študiral zadevo, s katero se bo lahko preživljal. kadrovske štipendije so za zraven, drugih na tak način ne bi bilo treba.

Zavod za zaposlovanje bi moral biti zavod, ki zaposluje. Imeti bi moral usposobljene delavce, ki bi pomagali brezposelnim iskati službo. Kdor je dolgotrajno (več kot tri mesece) brezposeln, bi moral iti na (novi) Zavod za brezposelne ali socialni zavod. Tam bi (po preudarku) dobil podporo. Vsak, ki dobi podporo, dobi enak znesek. Podpora je za preživetje. Menda brezposelni dipl. sociolog nima drugačnega želodca kot delavka z nepopolno osnovno šolo. Komur prvi zavod ponudi službo (kakršnokoli) in jo iskalec odkloni, ne dobi nikakršne podpore.

Študentske servise je treba ukiniti, njihova sredstva prenesti na sklade na ministrstvu in študentsko delo na tak način prepovedati. Tako bomo imeli študente, ki študirajo. Tako bomo dobili diplomante, ki bodo doštudirali v velikem procentu in skorajda v roku. Ker bo vsakdo pred študijem premislil, kje se bo lahko zaposlil, bo študiral tisto in tako, da bo dobil službo. Skratka, v naši državi bi se počasi lahko nehali norčevati eden iz drugega. Ni ravno primerno, da se najprej lotimo študentov, a treba je tako začeti na vseh ravneh.

Oprostite, a zdi se mi, da to ni ravno delo, ki bi ga obvladal g. Svetlik. Vidi se namreč, da ni ves problem v denarju, ampak v novem pristopi. Denar je problem drugje. Npr. na ministrstvu za okolje, kjer nočejo črpati denarja iz Evrope, pa še drugi resorji jim nagajajo. Kot nekakšni sadomazohisti. Problem kadrov bi morda lahko nadomestili z začasnem najemanjem tujih strokovnjakov, ki bi jim seveda morali vsaj znati povedati svoje vizije. Pred nami so čudna leta, izgovarjanje, da je bil Janša še slabši pa zagotovo Sloveniji ne bo prineslo napredka.

Začeti bo treba delat.
linav
# 26.03.2010 ob 18:14
Ob predlogu Zakona o malem delu moram skorajda čestitati tistim, ki so predlog Zakona pripravili. Takega skropucala že dolgo nisem videla, tako škodljivega predloga pa tudi ne. V kolikor bo predlog dejansko postal zakon, bomo, kot so nekateri že lepo zapisali, 'najebali vsi, ne le psi'.
luckyme
# 26.03.2010 ob 17:44
Hion, v Nemčiji stane študentska soba 300 evrov na mesec, pri nas pa že od 50. V Nemčiji so plače vsaj dvakrat višje, študentsko delo pa niti dvakrat, torej je to realno plačilo, ali ne? Tudi v Sloveniji za študente veljajo številne ugodnosti, ne samo v Nemčiji.
luckyme
# 26.03.2010 ob 17:38
Malo delo je najbolj kritično za študente in delodajalce. Je pa dober znak za brezposelne in te se mora po mojem mnenju preferirati pri iskanju zaposlitve. Sam sem delal preko študentskih servisov še in še, pri zasebnikih in v državnih službah. Ko pa se je to končalo, nisem imel niti dneva uradne delovne dobe. 14 ur pa je po mojem mnenju res malo premalo. 18 ur ne bi pomenilo prave razlike, kdor želi pa bi lahko delal čez vikend brez težav. Če si v slabi ekonomski situaciji, tako ali tako dobiš štipendijo, bivanje v študentskem domu je mogoče že za 50, 60 evrov. Če dobiš preko malega dela npr. (z minimalno postavko) okoli 240 evrov in še štipendijo, pa je to dovolj.
Najbolj me moti, da so izenačeni študenti, ki imajo stalno bivališče s starši, se pravi, najverjetneje ne plačujejo najemnine, hrane ipd., s tistimi študenti, ki študirajo izven svojega kraja in imajo posledično veliko več stroškov.
To, da naj redno študirajo samo tisti, ki imajo denar, je pa nesramna in primitivna izjava. Slovenija je še vedno socialna država in narod zagotovo ne bo dopustil, da lahko redno študirajo le bogati, kot se to dogaja v ZDA in še marsikje.
Hion
# 26.03.2010 ob 17:35
V Nemčiji za malo delo dobiš 400€ na mesec (+ razne ugodnosti od države, ker si študent). Tam imajo študij zares po bolonjskem sistemu: študentom sploh ni treba na predavanja, po e-pošti dobijo skripto 2 tedna pred izpitom + natančno navedeno, kaj morajo vedeti za izpit, tako da Svetlik, ne nas basat... -.-
linav
# 26.03.2010 ob 17:27
14 ur na teden, 728 ur na leto, do 240 evrov na mesec, minus prispevki za pokojninsko, invalidsko in zdravstveno zavarovanje. To je to, kar malim delavcem ostane. To in konec zdrave pameti, ki bi morala zadoščati, da študenti, delavci, delodajalci in brezposelni dojamejo, da jih nekdo žejne pelje čez vodo. Da se jim jemlje čisto vse – pravico do dela, pravico do poštenega plačila, pravico do socialne varnosti in nenazadnje – pravico, da se jasno in glasno reče: NE!

Predlog Zakona o malem delu je torej škodljivo, nepremišljeno skropucalo, ki se ga ne sme popravljati in spreminjati, ampak takoj umakniti iz javne (in vseh drugih) obravnav, ministru Svetliku pa mora nekdo povedati, da naj, ko naslednjič kopira nemške zakone, vsaj preveri, kaj v njih zares piše in v kakšno okolje so vpeti.
Neron
# 26.03.2010 ob 17:16
www.proti.si
Goorden
# 26.03.2010 ob 16:34
Se opravičujem, mislil sem da se je vzbudilo zanimanje za reševanje študentske problematike. In da se končno stopi na prste tistim, ki so si v študentskih organizacijah filali žepe. Aja, saj res, Slovenija ima tudi sodstvo v razsulu.
Goorden
# 26.03.2010 ob 16:32
Vsakdo, ki prebere zakon in kakšen članek, ki ni napisan s strani provladnih novinarjev (teh je zadnje čase na MMC-ju bore malo) in malo razmisli o številkah, ki jih slepo napoveduje vlada, vidi da je zakon slab. Edino dobro v tem je, da se je vsaj vzbudilo zanimanje za reševanje malega zakona, ampak malo delo ni pravi način. Če nečesa ne marajo sindikati, delodajalci, študenti, zelo dvomljivi pa so tudi upokojenci (tisti z nizkimi pokojninami, so tako iztrošeni in ne morejo več delati, zato zakon o malem delu še poglablja razliko med revnimi in bogatimi upokojenci) potem se je potrebno problema lotiti z drugega konca.
Recimo, da bi država poskrbela za ustrezno regulacijo in ne bilo več nobenih problemov z pretiranim delom na črno in "fušanjem" prek napotnic.
Mety
# 26.03.2010 ob 16:23
Študent naj študira. Če nima denarja za študij, naj gre delat in študira pač ob delu. Tako bi to moralo biti in bi bilo v neki normalni državi. Ni čudno, da bo že zdaj zmanjkalo denarja v pokojninski blagajni, če delodajalci na veliko zaposlujejo študente, ki ne plačujejo nobenih davkov in prispevkov... Če bodo študentski servisi še naprej obstajali, bo to dolgoročno za slovensko državo pomenilo popoln propad sistema. Potem pa se ne smemo čuditi, da bodo morale ženske delati do 63, moški pa do 65. leta.

Če bodo šli študentje na ulice, bi morali ostali še toliko prej. Naj mi nekdo pove, če je fer, da bo nekdo, ki je šel delat npr. pri 18-ih letih, pa potem naknadno ob delu doštudiral, moral delati isto do 65. leta, kot nek kvazištudent, ki je študij vlekel do 30. leta in dolga leta "zagreto zabušaval"? S podporo takemu zakonu, da se bo moralo delati do 65. oziroma 63. leta, se dejansko podpira lenobo. Tu sploh ni nobene logike, da bo nekdo, ki je začel delati pri 20-ih letih, moral delati zato še toliko dlje, kot en, ki je začel delati pri 30-ih letih. To je popolnoma zgrešeno. EU pa še pritiska na nas. Kaj smo sploh rinili v to EU. Samo slabe stvari nam je prinesla (evro, sicer skoraj enkrat višje plače, vendar trikrat višje cene vsega). Narobe svet, res.
atilij
# 26.03.2010 ob 16:12
Morali bi imeti zgolj omejitev v, da lahko dijaki in študenti delajo le 14 ur na teden pri istem delodajalcu.
Kazalo