Nekatere policiste je zmotilo oglaševanje Postojnske jame na stavbi mejnega prehoda. Izkazalo se je, da gre za projekt pravosodnega ministrstva, za katerega policija ni prejela nobenih sredstev. Foto:
Nekatere policiste je zmotilo oglaševanje Postojnske jame na stavbi mejnega prehoda. Izkazalo se je, da gre za projekt pravosodnega ministrstva, za katerega policija ni prejela nobenih sredstev. Foto:

Soglasje za reklamne folije na fasadi objekta PMP Jelšane smo dali na zaprosilo ministrstva za pravosodje, potem ko so pojasnili, da ne gre za oglaševanje družbe Postojnska jama, d. d., temveč za namen promocije slovenskih znamenitosti

Drago Menegalija, policija

Državni organi bi se morali na svojih stavbah in v svojih prostorih izogibati reklamiranju, če je že prisotno, naj bo v omejenem obsegu, v notranjosti, in to z javnim ciljem.

Rajko Pirnat, pravni strokovnjak
Nov prizor: mejni prehod z oglasom! Foto: MMC RTV SLO

Vprašanje je tudi, če se ne bo čez čas oglaševalo tudi koncertov, gostišč in raznih trgovin?

Jure Ocepek, Policijski sindikat

Cena mesečne najemnine je bila določena skladno z 18. in 19. členom Uredbe o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti. Letno znaša 6.000 evrov, sredstva od najemnine pa se stekajo v proračun ministrstva za pravosodje in se namensko uporabljajo za vzdrževanje objektov v upravljanju ministrstva.

Ministrstvo za pravosodje

"To pomeni, da se bodo lahko vse stavbe, v katerih delujejo državni organi, uporabile tudi kot reklamni pano," je zapisal predstavnik sindikata Jure Ocepek, ki se mu zdi sporno tudi to, da na mejnem prehodu oglašuje Postojnska jama, ki je v zasebni, in ne državni lasti.

Policija: Gre za znamenitost in ne delniško družbo!
Soglasje za reklamne folije na fasadi objekta PMP Jelšane so dali na zaprosilo ministrstva za pravosodje, potem ko so pojasnili, da ne gre za oglaševanje družbe Postojnska jama, d. d., temveč za namen promocije slovenskih znamenitosti, je za MMC pojasnil Drago Menegalija, predstavnik Policije za odnose z javnostmi za področje kriminalitete.

Gre za širši interes
Dodal je, da je pravosodno ministrstvo v letu 2004 izvedlo arhitekturni natečaj, na podlagi katerega se je izoblikovala celostna arhitektura cestnih mejnih prehodov in s tem tudi vsebina reklamnih folij. "Ker je iz dodatne obrazložitve izhajal širši interes Republike Slovenije, smo s postavitvijo reklamnih folij soglašali," je zapisal.

Policija ni prejela nikakršnih sredstev
Policija še poudarja, da objekt ni v upravljanju ministrstva za notranje zadeve, ampak pravosodnega ministrstva oziroma Direktorata za investicije in nepremičnine, prav tako policija za objavo reklamne folije ni prejela nikakršnih sredstev. Policija tudi sicer v preteklosti ni oddajala svojih objektov za potrebe kakršnega koli oglaševanja in jih tudi ne bo v prihodnje.
Sicer pa se vse površine oziroma nepremičnine v lasti države lahko oddajajo pod pogoji in na način, ki ju določata zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti ter na podlagi navedenega zakona izdana uredba, so še zapisali.

Oglaševanje ni prepovedano, a se mu je treba izogibati
Pravni strokovnjak Rajko Pirnat je za MMC dejal, da državni organi ne bi smeli na svojih objektih izvajati oglaševanja. "Če to omogočajo znotraj objektov, na panojih, bi morali imeti primerno distanco, zlasti bi to morali omogočati tudi konkurentom, vendar pa konkurenta v konkretnem primeru ni," je dejal Pirnat. Dodal je, da oglaševanje državnim organom ni prepovedano, a bi se mu morali izogibati.

Postojnska jama nima konkurenta
"Prepovedano bi lahko bilo s splošnim konkurenčnim pravom, če bi s tem država dajala določenim konkurentom ugodnejši položaj. Tukaj bi težko rekli, da je to tak položaj – ker konkurenta tej družbi ni," je še pojasnil.

Brezplačno, če je v javnem interesu
Če je oglaševanje za plačilo, bi bilo dobro, če je to urejeno. Če pa je brezplačno, naj bo uporabljanje državnih resursov za propagando, ki je posledično zastonj. Za Pirnata primer Jelšane spet ni strašen problem, ker gre za eno naravno znamenitost, je pa treba gledati tudi to, ali so zraven znaki, ki se nanašajo na gospodarsko družbo, kar pa bi lahko bil problem.

Naj oglašujejo omejeno
"Državni organi bi se morali na svojih stavbah in v svojih prostorih izogibati reklamiranju, če je že prisotno, naj bo v omejenem obsegu, v svoji notranjosti, in to z javnim ciljem," je še dodal Pirnat. "Če gre samo za spodbujanje uporabnikov, da gredo v Postojnsko jamo in porabijo nekaj denarja, gre za ekonomsko propagando in temu bi se državni organi morali izogibati," je sklenil.

Bodo policisti oglaševali koncerte, gostišča in trgovine?
V Policijskem sindikatu se sprašujejo, kdo bo prejel denar od oglaševanja. "Vprašanje je tudi, ali se ne bo čez čas oglaševalo tudi koncertov, gostišč in raznih trgovin?" so zapisali in obsodili oglaševanje na stavbah državnih organov.

Ministrstvo za pravosodje: Ne gre za klasično oglaševanje
Za pojasnilo smo prosili tudi ministrstvo za pravosodje, kjer so nam odgovorili, da "v konkretnem primeru ne gre za klasično oglaševanje, temveč za promoviranje slovenske naravne znamenitosti - Postojnske jame".

Pojasnili so, da je bila pogodba marca letos sklenjena skladno z določbami Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti ter s soglasjem Ministrstva za notranje zadeve, namera o sklenitvi najemne pogodbe pa je bila na spletni strani ministrstva objavljena 14. junija.

Pri izgradnji objektov za zagotavljanje pogojev za delo policije, je bila skladno s sklepom vlade predvidena možnost upoštevanja rezultatov arhitekturnega natečaja za celostno podobo mejnih prehodov na meji z Republiko Hrvaško, so zapisali in pojasnili, da grafično-arhitekturna podoba zajema označevanje državno-formalnega dela, ki opravlja klasično funkcijo (potnike obvešča o območju mejnega prehoda in o službah, ki na njih delujejo) in kulturno-simbolnega dela, ki deluje kot dobrodošlica potnikom (hkrati pa sporoča nekaj o kulturi, naravnih danostih in navadah tako regijskih, kot državnih).

"Postojnska jama je primer naravne znamenitosti Republike Slovenije", so dodali.

Najemnina gre v proračun pravosodnega ministrstva
Za konec pa so zapisali še, da je bila cena mesečne najemnine je bila določena skladno z 18. in 19. členom Uredbe o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti.

Najemnina znaša 6.000 evrov na leto, sredstva od najemnine pa se stekajo v proračun ministrstva za pravosodje in se namensko uporabljajo za vzdrževanje objektov v upravljanju ministrstva, so pojasnili.

Soglasje za reklamne folije na fasadi objekta PMP Jelšane smo dali na zaprosilo ministrstva za pravosodje, potem ko so pojasnili, da ne gre za oglaševanje družbe Postojnska jama, d. d., temveč za namen promocije slovenskih znamenitosti

Drago Menegalija, policija

Državni organi bi se morali na svojih stavbah in v svojih prostorih izogibati reklamiranju, če je že prisotno, naj bo v omejenem obsegu, v notranjosti, in to z javnim ciljem.

Rajko Pirnat, pravni strokovnjak

Vprašanje je tudi, če se ne bo čez čas oglaševalo tudi koncertov, gostišč in raznih trgovin?

Jure Ocepek, Policijski sindikat

Cena mesečne najemnine je bila določena skladno z 18. in 19. členom Uredbe o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti. Letno znaša 6.000 evrov, sredstva od najemnine pa se stekajo v proračun ministrstva za pravosodje in se namensko uporabljajo za vzdrževanje objektov v upravljanju ministrstva.

Ministrstvo za pravosodje