Slovenija

Poudarki

  • "Če nam ne ustrežete, ne bomo pripravili podlag za ocenjevanje izpitov"
  • Učitelji se z določeno letno učno obveznostjo ne strinjajo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,4 od 24 glasov Ocenite to novico!
Šola
Matura je v polnem teku, dijaki pa ne vedo, ali bo njihov pisni del izpita iz slovenščine sploh ocenjen. Foto: MMC RTV SLO
Matura
Zaplet bo v četrtek skušala rešiti tudi državna komisija za splošno maturo. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Normativi za srednje šole

Dodaj v

Ministrstvo pripravljeno popustiti zahtevi učiteljev

Bodo maturantje žrtve novih normativov za učitelje?
2. junij 2010 ob 07:31,
zadnji poseg: 2. junij 2010 ob 22:00
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Ministrstvo za šolstvo je po tem, ko so učitelji zagrozili z bojkotom popravljanja mature, umaknilo predlog o letni učni obveznosti učiteljev.

Spremembe, ki jih napoveduje vlada, niso razburile le zdravnikov. Učitelji se ne strinjajo s pravilnikom o standardih in normativih, ki bi jim odrejal letno obveznost, od doseganja letne učne obveznosti pa bi bila potem odvisna tudi učiteljeva plača. Zato so dejali, da so pripravljeni ogroziti tudi popravljanje mature. Ministrstvo za šolstvo in šport ter Sindikat vzgoje in izobraževanja (Sviz) sta nato sedla za mizo in se pogovarjala o novem pravilniku.

Dogovorili so se o umiku sporne dikcije ter o tem, da do naslednjega tedna pripravijo novo dikcijo člena, ki ureja vprašanje učne obveznosti. Direktor direktorata je sicer poudaril, da jih je vodila želja po normativni ureditvi področja, kjer je obseg programov precej različen. Glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj je odločitev ministrstva označil za izjemno pomemben korak, saj učne obveznosti po njegovem ni mogoče urejati v pravilniku, ker bi lahko postala plen političnih obračunov vsakokratnega ministra.

"Če nam ne ustrežete, ne bomo pripravili podlag za ocenjevanje izpitov"
Novi standardi so razburili tudi člane državne predmetne komisije za maturo, ki pripravljajo maturitetne izpite in podlage za ocenjevanje pisnih izpitov dijakov iz slovenščine. Od šolskega ministrstva so zahtevali, da v pravilnik vrne manjšo učno obveznost za učitelje, ki so člani omenjenih komisij.

Člani komisije za slovenski jezik pri splošni maturi (imajo tudi podporo članov iz preostalih komisij) so ministrstvu za šolstvo postavili ultimat: če jim v novem pravilniku ne bodo znižali učne obveznosti, komisija za slovenskih jezik v prihodnjih dneh ne bo pripravila podlag za ocenjevanje pisnih izpitov dijakov. To lahko v skrajnem primeru pomeni, da bo 10.000 dijakov, ki opravljajo maturo v spomladanskem roku, ostalo brez pisne ocene pri slovenščini.

Člani komisije, ki so za talce vzeli dijake, pisma ne želijo komentirati. Direktor direktorata za srednje šolstvo na ministrstvu za šolstvo Vinko Logar pa je dejal, da je zaplet nepotreben, saj verjame, da bodo lahko dosegli dogovor.

Rok za razpravo se bo iztekel 14. junija, predstavniki ministrstva in sindikata pa bodo pogovore nadaljevali v četrtek. Logar je zatrdil, da se z učitelji pogovarjajo z vso resnostjo in da matura ne bo ogrožena.

A. M., *, A. S.
Prijavi napako
Komentarji
endvatrilovi
# 03.06.2010 ob 13:56
IIJA

kakšen je pa tvoj izračun. Seveda morajo opraviti več dela preko leta, saj imajo vsaj 8 tednov (!?) počitnic!

Sicer pa 700 ur ni ravno ne vem koliko...
BrutalBosko
# 03.06.2010 ob 12:54
@Huda Mravljica
Nekateri ljudje imajo v življenju pač višje cilje od skrivanja v toplem naročju državnih služb in rajši kot da dva meseca nič ne delajo (in na žalost to niti ni sarkazem, čeprav ga ti nedvomno interpretiraš točno tako), pripomorejo družbi z izboljšanjem konkurenčnosti slovenskih proizvodov na tujih trgih. Kar jim omogoča, da lahko kasneje preko davkov plačujejo učitelje, ki nato nočejo pripraviti mature za njihove otroke .
Konkretno - učitelj tako nisem tudi zato, ker je faks prelahek, delo pa za moje pojme ne ponuja dovolj izzivov. Preden skočiš po meni - do takšnega mnenja sem upravičen vsaj toliko kot so učitelji upravičeni do mnenja, da je njihov poklic ''najbolj zahteven in odgovoren''. V okviru teg mnenja seveda menim tudi, da si učitelji ne zaslužijo takšnih plač, kot jih imajo. V razmislek tistim, ki jamrajo nad podivjano mularijo pa še en scenarij:

Delaš v razvojnem oddelku podjetja, ki s svojimi produklti konkurira na prostem trgu in generira BDP naše male državice. Podjetje zaradi prevelikih davkov na trgu ne more več postaviti konurenčne cene. Kljub temu, da si v svojem poklicu dober, izgubiš službo (jaja, tudi to se dogaja), ker je denarja dovolj zgolj za kritje produkcije, o razvoju pa tako ali tako ne razmišlja nihče več, saj podjetje najbrž ne bo preživelo toliko časa, da bi kakršenkoli razvoj lahko prišel do svojega izraza. Pozitivna stran pa je, da lahko sediš doma in posluš poročilo o štrajkajočih učiteljih.

Ni moj primer, poznam pa dosti takih....
komponist SV
# 03.06.2010 ob 10:54
Sking, zelo se je spremenilo v teh letih, zelo drastično...
janezml
# 03.06.2010 ob 10:50
Se mi zdi, da se veliko prerekovalne energije trosi v prazno in da se laja v napacno drevo.

Denarja je kot ga je in ga bo se manj.

Edino kar uciteljem preostane, je boj za izboljsanje delovnih razmer.

In ta boj je nekako zelo povezan z njihovim poslanstvom - vzgojo otrok.

Na prejsnjih postih je kar nekaj je pripomb, pritozb o nemogocih otrocih, njih prevelikih pravicah, premalih obveznostih in zvezanih rokah uciteljev.

Ocitno so mlade generacije rahlo izgubljene vsled vsakovrstnega vzgojnega eksperimentiranja in potrosnistva, ki z vedno bolj pretkanimi fintami poneumlja in pokvarja.

Kdaj bodo ucitelji strajkali zaradi tega ?

Nakljucno se je danes pojavil zelo prigoden blog.

Otroci potrošništva
Blog: Rok Kralj, publicist
Veliko člankov, pogovorov in analiz je bilo narejenih o vzrokih za študentski "napad" na slovenski parlament. Današnja generacija študentov oziroma mladih ima več imen: generacija X, Y, Z, 0 itd. Tej generaciji na splošno pripisujejo naslednje lastnosti: zanimala naj bi jih zgolj zabava in uživanje ter življenje "iz rok v usta" (brez razmisleka o prihodnosti); bili naj bi sebični (zanimajo jih samo njihovi problemi, ne pa širši družbeni); prav nič niso patriotski, odgovorni in ne spoštujejo vrednot. Vsaj tako so jih opisali mediji, nekateri strokovnjaki in predvsem politiki.

A vse te lastnosti, ki jih pripisujejo študentom, dijakom oziroma mladim, pa na splošno niso nič drugega kot "proizvod" potrošniške družbe. Današnja generacija mladih je pravzaprav rojena v kapitalističnem sistemu in potrošniški družbi, ki jo je ta sistem ustvaril. Kakšne pa so vrednote te družbe: predvsem sebičnost, uživanje in vladavina želje. Mediji (s filmi, oglasi, "šovi" in drugo navlako) mlade od najzgodnejših dni zasipavajo z ideali fizične lepote, slave, "sladkega" življenja, uživanja, neodgovornosti itd. Starši in šola so postali "vzgojitelji drugotnega pomena".

In mladi naj bi bili odgovorni, patriotski, predani splošnemu dobru, razumevajoči in spoštljivi do starejših, do politikov itd.? Predstavniki družbe (politiki, gospodarstveniki) govorijo o spoštovanju in odgovornosti, čeprav se sami vedejo skrajno neodgovorno in nespoštljivo do večine državljanov; namesto z blaginjo državljanov pa se ukvarjajo z osebnim bogatenjem (tajkuni) in "patriotskimi igricami" (z mejo).

In zdaj so šokirani, ko jim "neodgovorni", "nespoštljivi" in "nepatriotski" mladi oskrunijo "hram demokracije". Pravi odgovor na ta "napad" ni kritizirati mlade, temveč bi se morali politiki in gospodarstveniki začeti obnašati odgovorno in spoštljivo do vseh državljanov ter poskrbeti za njihovo blaginjo. To je njihova temeljna naloga.

In kar je najhuje - vsi počasi postajamo OTROCI POTROŠNIŠTVA.
pikam_dopust
# 03.06.2010 ob 00:51
@Sking - zakaj imam občutek, da si pa zelo trpel v šoli? Da se ti je vse zamerilo?
Daj, move on!
Ker tole mi je pa res smešno brati o nekih "nad-rasah", "so uživali velike pravice", "prevelike avtoritete",....

Življenje v OŠ in SŠ je nekaj tako nepomembnega (za nadaljnje življenje), da kar "glava peče". Verjemi od nekoga, ki se je iz SŠ splazil že 20 let nazaj. In je imel sošolce, ki so "mukoma packali tisto matematiko z 2", danes pa jim čisto nič ne manjka. Res pa je, da so že v štartu (že v SŠ) vedeli to, kar sem ti že enkrat napisal: "šolo je treba pač preživet, zato da kasneje lahko živiš in delaš, kar želiš".

Škoda, da se še danes frustriraš okoli reči, ki so res nepomembne.
Če so pa zate bile, pa sorry, da nisi doma imel nikogar (starše, tete, babice,...), ki bi ti znal postaviti glavo na pravo mesto.
sinbad
# 02.06.2010 ob 22:50
dejanje ni primerno
SKing
# 02.06.2010 ob 22:26
slassi - bravo! Pameten in konkreten komentar.

Meni se zdi, da so učitelji v OŠ in profesorji v SŠ v Sloveniji PREdolgo uživali preveč pravic, preveliko avtoriteto in dokaj visoko plačo glede na to, kaj so delali.
Sedaj se je to spremenilo in jim itak ne paše - saj nikomur ne paše, če mu nekaj vzameš.

A kot je že bilo zapisano - ena gospa je napisala, da se "boji za službo kot profesorica na SŠ, ker ne ve, če bo čez 2 leti še imela službo". Ja halo??? To je v gospodarstvu recimo nekaj povsem povsem vsakdanjega in čisto nič čudnega? Ne razume človek včasih česa...

Kaj so sedaj? Učitelji v OŠ in profesorji v SŠ nekakšna "nad-rasa", ker opravljajo takšen poklic?
Isto se naj borijo za službo kot vsi ostali pa bo!!! Zakaj se morajo vsi boriti, da dobijo službo? Ljudje z diplomo in znanjem trepetajo po 5 in več let na delovnem mestu, da MOGOČE potem dobijo službo za nedoločen čas.
A sedaj bo pa učitelj kaj? Dobil službo in HOP - do penzije služba zagotovljena. Ja pa ja de!
slassi
# 02.06.2010 ob 22:17
Treba je priznati, da res ni lahko biti učitelj sploh pa zadnjih reformah kjer so učenci dobili par listov pravic in par dolžnosti obenem pa vzeli učiteljem precej "moči".
In razne nekaj osbekov ki so zelo jezni in ne razmišljajo ravno dobro in zato trdijo da so vsi v Javnem sektorju nesposobni. To seveda ni res.
Vendar se se pritiski in zahtevnost tudi v drugih poklicih povečala. Če vzame primer z mojega podjetja odpustiti smo morali nekoga, ki je bil zelo prizadeven zato, da smo lahko zaposlili drugega, ki je imel certifikate, ki smo jih potrebovali. Vem, da je bilo direktorju zelo zelo hudo in niti slučajno nebi bil rad v njegovi koži.

Če bi imeli sindikaliste v javne sektorju na normalni ravni, bi se dogovorili kje v javen sektorju je preveč ljudi in ali so preveč plačani in bi tako lahko rešili mnogo zagat vendar imate sindikate, ki bodo šli na nož in posledica bo da bodo nekateri recimo učitelji na koncu plačali več kot bi bilo prav.
Imate pa sindikalista, ki se bolj ukvarja s politiko kot z sindikatom in bojim se da bodo na koncu učitelji, ki nimajo nič s tem plačali največjo ceno.
SamoR
# 02.06.2010 ob 21:25
@Huda mravljica:
Bom odgovoril še 1x: Jaz sem hitro zapustil pedagoški poklic, ker sem težko prenašal stokanje sodelavcev! V sedanji službi jih stoka samo polovica :-)
@tetka: boš morala odpreti oči in verjeti, da so plača ravnateljev kar lepe.
MIRNČAN
# 02.06.2010 ob 20:47
Mislim da je problem pri učiteljih v specializacijah. Prihajajo vedno nove generacije učitelji pa ostanejo isti. In potem starejši učitelji preprosto niso dorasli učencem al pa profesorji dijakom. Če hočeš biti profesor moraš biti rojen za to ni vsak dober profesor in to bi morali omejiti. Plače pa imajo previsoke osnovnošolski učitelji medtem ko gimnazijski prfoksi delajo kt živine zaslužjo pa za moje pojme premal.
pikam_dopust
# 02.06.2010 ob 20:32
Pa še to - ne podpiram takih učiteljev. Razumem pa razloge, zakaj se to pojavlja. Vsaj v večini primerov. Ko bomo odgovornost porazdelili na obe strani (da je tudi dijak odgovoren za posledice svojega ravnanja - in to brez, da se pri tem avtomatično vpleta advokate), bomo pa začeli reševati problem učiteljskih psihičov, ki so pač psihiči "per se". Samo ti so problem. In teh ni ravno veliko.
pikam_dopust
# 02.06.2010 ob 20:27
@Sking - vsaka medalja ima dve plati. In tvoja je plat mladega fanta (pišeš v moški osebi), starega med 15 in 18 let (puberteta). Seveda je tvoj pogled zate pravilen. Verjamem, da je pogled profesorja pa pravilen za profesorja. Napisal sem samo razlog, ki je povsem človeški - v sistemu, ki ti vzame vso pravico ukrepanja, naloži pa vso odgovornost, je razumljivo... pardon, človeško... da se v primeru poraza nasprotne strani odregira na način, kot si ga opisal. Velja za vse plati življenja - tudi v gospodarstvu, na cesti (ljudje hupajo od radosti, ko se peljejo mimo ponesrečenca, ki jih je še nekaj minut pred tem živalsko izsilil na cesti) in podobno.

Treba je zrast.

Pa še to - mene ni noben profesor v osnovni oz. srednji šoli usodno zaznamoval. Pa sem imel psihiče, dobričine (tudi to je sranje), genije in budale. Ko mi je kdo pulil živce, so mi doma preprosto rekli "Pikam, pa ti misliš, da je življenje škatla bonbonov? Ja, so psihiči. Tudi če menjaš šolo, boš naletel nanjo. Tudi če greš delat, jih boš našel na šihtu. Najdi način, da jih preživiš in uresničiš svoje sanje". Pa sem preživel in še danes živim.

Ker... kaj boš pa naredil na šihtu, ko ti bo nekdo zarinil nož v hrbet, potem pa doživljal orgazme, ko boš plačal kazen?

No, tudi zato je šola. Ne samo za to, da te nauči množenja do deset (če bomo tako nadaljevali, bo čez deset let maturitetni katalog prirejen ravno nekje na to raven znanja "povprečne populacije").
Huda Mravljica
# 02.06.2010 ob 19:44
Andro666, SamoR, BrutalBosko, marko28 in ostali podobno misleči

Ja zakaj pa vi niste šli za učitelje, če je to tak fajn poklic kjer nič ne delaš in maš 2 meseca počitnic?
Čisto vsi ste imeli to možnost, a ne?
Junaki pa taki!
SKing
# 02.06.2010 ob 19:02
pikam_dopust - načeloma se s tabo strinjam v marsikateri stvari. V tem, glede "režanja v glavo" pač ne. V tistih časih (ki so relativno blizu) so dajali popravce in "doživljali orgazme" profesorji, katerim se nihče ni upal niti pisniti. Če si karkoli rekel, si odletel iz razreda (DA - v letu 2003!). Popravce so "talali" kot po tekočem traku nekateri, čeprav marsikdaj neupravičeno - s tem so si "futrali ego".

Glede prilagajanja poučevanja bom pa tako rekel - dejstvo je, da je VEČINA profesorjev v SŠ, kjer sem bil jaz (uradno zelo priznana gimnazija!), učila "napiflano po tekočem traku", da bi se potrudili razložiti, če kdo kaj ni razumel, se seveda niso. Ni bilo pomembno za njih - tudi če je kdo kaj vprašal so rekli "sem že razložil", tako da ne vem...lahko da sem bil na takšni SŠ in da so druge drugačne. Pri nas je bilo tako.

Je pa to morda za nekaj dobro - vsaj naučil sem se, kako se kaj NE DELA. No ja, saj to niti ni tako slabo konec koncev :)
pikam_dopust
# 02.06.2010 ob 18:53
Typo v prvem odstavku...

...bi dal popravca osebku, ki se ti je celo leto režal v glavo vsaj trikrat na teden...

Sicer menim, da ste me razumeli, ampak za vsak primer.
Se opravičujem.
pikam_dopust
# 02.06.2010 ob 18:51
- starejši profesorji so skoraj doživljali orgazme, ko so lahko dali popravni izpit
Vprašanje - ti ne bi doživljal orgazma, če bi dal popravca osebku, ki se ti je tri dni režal v glavo vsaj trikrat na teden (ne vem več, koliko ur ima slovenščina še v današnjih srednjih šolah, ampak ene toliko pa pride), pri čemer ti celo leto ne bi imel nobenega mehanizma ukrepa, ker te lahko vsak toži?

- neprilagajanje splošni populaciji glede znanja, utrjevanje znanja je bilo PORAZNO

To, tu pa lahko potrdim, da se je definitivno mnogo spremenilo - šolstvo se vsekakor prilagaja splošni populaciji glede znanja. Letos so tako pri matematiki iz maturitetnega kataloga odletele limite (sem bil informiran, ker sam kataloga nisem šel brat).

Aplavz!

Če kdo meni, da je temu res treba aplavdirati....
SKing
# 02.06.2010 ob 18:25
des16 - ne vem za vas (zaradi delovne dobe sklepam, da imate nad 50 let, tako da ne bom TI-kal), vem pa za mnoge druge. Pred kratkim sem končal s fakulteto (redno od OŠ do diplome skoraj), pa so še kar sveži spomini na SŠ. Pa začnimo, kako je bilo do leta 2003/2004 v SŠ:

- profesorji so se iz dijakov praktično izživljali, če je koga dobil "na piko" je ne glede na znanje dobil vsaj eno če ne dve oceni nižje; po drugi strani pa so si pridobili "miljenčke", kateri so dobili lepo oceno četudi niso znali NIČ
- starejši profesorji so skoraj doživljali orgazme, ko so lahko dali popravni izpit
- neprilagajanje splošni populaciji glede znanja, utrjevanje znanja je bilo PORAZNO
- vse kar so videli pred sabo je bila matura - kar ni bilo na maturi, tisto je bil za njih BALAST
- predavali oz. učili so nekateri tako, da se niso NIČ potrudili, bili so na pamet naučeni VSE, potem so pa v istem tonu govorili
- namesto da bi dijake spodbujali k samostojnosti, so vsako mnenje že v kali zatrli in niso pustili, da bi kdo imel kakršnokoli drugačno mnenje od njega

No evo - iz glave povem nekaj stvari, ki se jih spomnim, jih je pa še mnogo mnogo, samo da se jih več ne spomnim. Ne rečem - lahko da se je v tem času (6-7 let) res vse tako DRASTIČNO spremenilo in je sedaj vse drugače - O.K., morda pa res. Ampak kaj naj rečem - moja izkušnja je takšna.
tetka
# 02.06.2010 ob 18:11
Kar se pa tiče argumentov, ki pravijo ni denarja v realnem sektorju, zato je treba znižat plače in zvišat normative, je pa le deloma za pritrditi,....20 milijonov €bo MŠŠ dal za stadion v stožicah, MŠŠ bo z desetinami milijoni € krepko financiral Mariborsko univerziado, za raznorazne proekte " prenove šolskih pravil in kurikulumov" se trošijo milijoni € iz proračuna MŠŠ,...le za učiteljske plače oz. plačevanje njihovega dela za šolo in maturo ni dovolj € ...hecno ane?
tetka
# 02.06.2010 ob 18:07
Skoraj ne morem verjeti podatkom iz Ajpesa, moja dobra prijateljica je bila v.d. ravnatelja na šolskem centru in njena plača je bila praktično enaka kot prej učiteljska, je pa res bila svetnik po nazivu in okrog 25 let delovne dobe...to je verjetno 42. plačni razred, kar je nekako v rangu okrog 1600, morda 1700 €.
tetka
# 02.06.2010 ob 18:00
Plače v srednjem šolstvu..začetnik, univ. izobrazba, strokovni izpit, 1000€, 15 let delovne dobe 1200€, 30 let delovne dobe, naziv svetovalec 1400 € , ravnatelj 1600€.
Govoriti in posploševati o nekem poklicu na podlagi tega, kar se odzunaj vidi je nepošteno...stokrat že napisano, pa vseeno, biti učitelj danes je popolnoma druga zgodba kot pred dvajsetimi ali tridesetimi leti...veliko težje, bolj stresno, dejansko le zelo dobri, talentirani učitelji nimajo težav v razredih, povprečni učitelji, takh pa je največ, pa so pod velikm stresom, nekateri celo pod grožnjami staršev in otrok, nagledali smo se gbrozljivih prizorov iz nekaterih šol,...biti učitelj je težko. Vsak, ki komentira te stvari, bi moral biti kak teden v razredu. Kar se pa tiče protesta ocenjevalcev na maturi, protest absolutno podpiram, je pa seveda klasično izsiljevane, vendar je pa treba razumet, da v naši državi nič ne dosežeš, če ne izsiljuješ, noben argument ne pade na plodna tla...ko pa tovornjaki zasedejo ceste in mejne prehode, se pa hitro rešijo stvari,...žal je to zrcalo naše nesposobnosti družbenega dogovarjanja. Škoda.
des16
# 02.06.2010 ob 15:44
Opravičujem se za nastale napake, ampak res mi ni vseeno ob vaših komentarjih.
" ii" - koliko slabih trgovcev, direktorjev, psihologov, šoferjev.... pa je že izgubilo službo?
Kaj je zate slab učitelj, slab trgovec, slab delavec za trakom, slab šofer, slab ....?
des16
# 02.06.2010 ob 15:33
Mislim, da je prav, da se oglasim tudi jaz, ker kot učiteljica na srednji šoli z 30 letnim stažom prav gotovo vem o delu učiteljev največ .Ne bom opravičevala svoje plače, ki je 1350 EUR mesečno z vsemi možnimi nazivi , med katerimi je tudi naziv predavatelja višje šole, saj sem za vse pošteno garala in garam še danes. Navedla bom samo nekaj resnic v razmislek :
- obvezen dopust v času največje sezone - verjetno bi mi bilo veliko lepše septembra, predvsem pa ceneje.
- obvezna prisotnost na vseh govorilnih urah, pisnih izpitih, dopolnilnih izpitih, diferencialnih izpitih, ustnih izpitih, učiteljskih zborih, predavateljiskih zborih, programskih učiteljskih zborih, konferencah...., ki potekajo več ali manj v popoldanskem času, po opravljenih pedagosških urah
- obvezno popravlajnje vseh pisnih izdelkov - nalog, vaj. seminarskig nalog, diplom...
- krotenje 16, 17,..letnikov brez možnosti ukrepanja, ker te drugače tožijo ali pa so jim kratene pravice
- vsakoletno trepetanje za službo, ker na strokovnih šolah drastično pada vpis ( mimogrede, pozanimajte se, koliko učiteljev je že izgubilo službo)
- opravljanje vseh ur pedagoške obveznosti - nehajte že govoriti o 20. urah tedensko : pri strokovnih predmetih imamo zaradi obveznega dela praktičnih vaj povečano obvezo za 25%
- izdelava vseh možnih načrtov , predpreiskusov, priprav, predpriprav, evalvacij
- in še bi lahko naštevali. Ampak veste kaj , se mi več ne ljubi. Po 30. letih dela z mladimi lahko s polno odgovornostjo trdim - dovolj imam vsega. Poskusite še drugi - predvsem tisti, ki najbolj pljuvate po našem delu.
ii
# 02.06.2010 ob 15:10
eno in isto javkanje

Kolko slabih učiteljev je recimo izgubilo službo ?
zouzek
# 02.06.2010 ob 15:04
Imam to srečo, da sem začasno zaposlen na srednji šoli, sicer ne kot profesor, imam pa vpogled v njihovo delo. Moram priznati, da je poklic profesorja na srednji šoli zelo zahteven poklic. Kdor pravi, da učitelji ne delajo veliko, se moti. Poleg priprav in učnih načrtov so stalno pod stresom, zaradi nevzgojene in malopridne mladine, ki ji namenjajo veliko energije in časa. Kdor pravi, da profesorji ne znajo učit, naj se raje vpraša, kakšno vzgojo imajo dijaki doma in koliko so dijaki sami pripravljeni storiti za lastno izobrazbo.
Kapo dol za učitelje in profesorje.
SamoR
# 02.06.2010 ob 14:42
@kompnist sv:
gre za bruto plače ravnateljev za mesec marec 2010. Oseba "mylife" je trdila, da noben ravnatelj na zasluži več kot 1600 EUR neto mesečno, kar je cca 2700 EUR bruto. Še vedno čakam na njegovo opravičilo.
slassi
# 02.06.2010 ob 14:29
@kompnist sv

Če se ne motim gre za plače ravnateljev. Preberi prješne poste in ti bo jasno.
Drugače pa AJPES ne laže!
komponist SV
# 02.06.2010 ob 14:24
"Tole su uradne bruto plače iz Ajpesa. Se opravičujem, ker se mi ne ljubi urejati in še naprej iskati.

OSNOVNA ŠOLA GORICA VELENJE 5.544
VZGOJNO-VARSTVENI ZAVOD ANTONA MEDVEDA KAMNIK 5.090
VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNI ZAVOD VIŠNJA GORA 4.305
I. GIMNAZIJA V CELJU 4.131
OSNOVNA ŠOLA VUZENICA 4.026
GIMNAZIJA ŠIŠKA 4.019
ŠOLSKI CENTER ZA POŠTO, EKONOMIJO IN TELEKOMUNIKACIJE LJUBLJANA 3.967
OSNOVNA ŠOLA KOPER SCUOLA ELEMENTARE CAPODISTRIA 3.892
GLASBENA ŠOLA FRANCA ŠTURMA 3.887
SREDNJA EKONOMSKA ŠOLA MARIBOR 3.866
VRTEC TONČKE ČEČEVE 3.845
PROMETNA ŠOLA MARIBOR 3.839
OSNOVNA ŠOLA VERŽEJ 3.760
DIJAŠKI DOM IVANA CANKARJA 3.709
OSNOVNA ŠOLA VOJNIK 3.709
GLASBENA ŠOLA KRŠKO 3.695"

To je kosmata laž, sem bil eno leto (sicer nekaj več kot polovično) zaposlen na glasbeni šoli Franca Šturma. NITI POL TOLIKO NI BILA POLNA BRUTO PLAČA!
slassi
# 02.06.2010 ob 14:16
Niti slučajno ne želim spodbijati dela učiteljev na koncu koncov jih imam kar nekaj v žlahti.

Vendar je stanje tako, da gospodarstvo ne "naredi" dovolj denarja, da bi plačal javno upravo.
Tako enostavnno je. Če imaš 10 denarja na voljo potem strošek pač ne more biti 13.
In strošek Javnega sektrorja je trenutno prevelik. Država se je že preveč zadolžila, da bi to še nadeljevala.
Gospodarstvo ima te težave že več kot leto in pol in zaposleni v gospodarstvu so morali pogoltniti teža cmok manjših plač, majših ugodnosti, odpuščanja. Spisana je bila marsikatera žalostna zgodba in vse to se je dogajalo brez medijske pozornosti razne nekih res velikih zadev ala gorenje.

In te grožnje z stavko so arogantne, skrajno nesramne in ponižujoče za vse zasposlene v gospodarstvu. Zgrožen sem!
To ja čisto izživljanje!
Dixon
# 02.06.2010 ob 13:57
Govoril bom iz osebnih izkušenj. Namreč v svoji zgodovini šolanja sem dal čez učitelje oz. profesroje, ki si ta naziv zaslužijo, prav tako tudi višjo plačo, ter take, za katere menim da je tudi 800 € osebnega dohodka krepko preveč, glede na njihov trud in vloženo delo. Noben poklic ni tako lahek da bi ga bil sposoben kar vsak čez noč opravljati in tega se zavedam, vendar bi opzoril na nekaj dejstev. Vsi učitelji v šolo ne prihajajo pripravljeni, to je dejstvo, ki sem ga v preteklosti, ko sem bil dijak tudi opazil. Pri nekaterih urah se je spraševalo vsako uro tudi po 35 minut, 7 minut je bilo razlage, preostale 3 minute pa so se porabile za ostale melankosti kot so naloge, razredne obveznosti itd... ostalo si moral sam doma poštudirat. Za kakršnakoli vprašanja ni bilo časa, kdor ni razumel je na koncu konference popravlu šuse. Največ truda po mojem mnenju vložijo predvsem učitelji v osnovnih šolah, potem pa se to v srednji šoli počasi zmanjšuje (lahko je moje prepričanje zmotno). Vem da obstajajo tudi profesorski osebki, ki ob slabem razpoloženju, utrujenosti in nepripravljenosti potegnejo ven redovalnico in sprašujejo, ter tako preživijo tistih 6 - 7 ur v službi. Seveda vsi niso takšni in jih ne moremo metati v isti koš z ostalimi, ki se resnično trudijo. Poleg tega vse učitelje ne moremo enačiti tudi glede zahtevanih priprav. Profesorja matematike, slovenščine, fizike bi težko primerju s profesorjem telovadbe oz. bolj točno telesne vzgoje. Pri slednjih nisem doživel,da bi vlagali kakšne hude napore v priprave na njihovo delo. Za žogobrc, odbojko ali tek mladih ne potrebuješ posebnih hudih priprav.

Glede plače lahko rečem, da sem na lastne oči videl plačilno listo osnovnošolske učiteljice s 5 letno delovno dobo in bruto plačo v višini 1850 €. Glede višine mesečnega dohodka naj presojajo drugi, ki se na to področje dobro spoznajo.
SamoR
# 02.06.2010 ob 13:21
Upam, da "mylife" ni učitelj. Ker če takšni ljudje, ki ne znajo preveriti svojih trditev, učijo naše otroke, nam trda prede. Po moje tudi ne zna izračunati, koliko časa je v službi, zato se pa buni... :-)
freerideslo
# 02.06.2010 ob 13:20
Nihče pa se ne vpraša da med letom učitelj nemore nikamor in mora npr. na smučanje ali na morje oditi v terminih ki so najdražji !?!? Sam sem študent in spoštujem delo učiteljev.
SamoR
# 02.06.2010 ob 13:18
Tole su uradne bruto plače iz Ajpesa. Se opravičujem, ker se mi ne ljubi urejati in še naprej iskati.

OSNOVNA ŠOLA GORICA VELENJE 5.544
VZGOJNO-VARSTVENI ZAVOD ANTONA MEDVEDA KAMNIK 5.090
VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNI ZAVOD VIŠNJA GORA 4.305
I. GIMNAZIJA V CELJU 4.131
OSNOVNA ŠOLA VUZENICA 4.026
GIMNAZIJA ŠIŠKA 4.019
ŠOLSKI CENTER ZA POŠTO, EKONOMIJO IN TELEKOMUNIKACIJE LJUBLJANA 3.967
OSNOVNA ŠOLA KOPER SCUOLA ELEMENTARE CAPODISTRIA 3.892
GLASBENA ŠOLA FRANCA ŠTURMA 3.887
SREDNJA EKONOMSKA ŠOLA MARIBOR 3.866
VRTEC TONČKE ČEČEVE 3.845
PROMETNA ŠOLA MARIBOR 3.839
OSNOVNA ŠOLA VERŽEJ 3.760
DIJAŠKI DOM IVANA CANKARJA 3.709
OSNOVNA ŠOLA VOJNIK 3.709
GLASBENA ŠOLA KRŠKO 3.695
mylife
# 02.06.2010 ob 13:10
Aha, torej je en ravnatelj v Sloveniji z enormno plačo?

Kaj pa vsi drugi? In vsi drugi profesorji?

Nekako tisti, ki ničesar ne delate, v šoli bi vas pa prvo uro dijaki ali učenci sesuli, ker bi bili nesposobni obvladovanja razreda, pametujete :)

Vsakemu, ki se tukaj jokca, bi svetoval, naj gre učit. Ne bo treba dolgo, da ne bi več kvasil traparij. 8 ur sedenja v pisarni ali 8 ur dela v razredu je približno tako, kot bi enačili Kambodžo in Luksemburg.

Saj sta obe državi, kajne? Vsak iz Luksemburga bi z veseljem šel živet, delat in služit v Kambodžo. Ali se morda motim?
SamoR
# 02.06.2010 ob 13:09
mylife, oglasi se!! Komentiraj, prosim. Morda opravičilo?
SamoR
# 02.06.2010 ob 13:08
129. mesto ravnatelj vrtca v Kamniku: 5090, bruto
SamoR
# 02.06.2010 ob 13:04
@ yallawalla:
OSNOVNA ŠOLA GORICA VELENJE Ravnatelj 5.544 bruto
http://e-uprava.gov.si/ispo/javneplace/urejenSezn
am.ispo?num=all
75. mesto
TOTALCEK
# 02.06.2010 ob 12:55
Glejte, vsi ki mislite da je naše delo nič vredno ste... Vsak vidi samo kdaj pridemo domol, pa kolk smo poleti doma. Noben ku..c pa ne vidi kolk časa vzamejo priprava in popravljanje kontrolnih nalog + priprava za vsako učno uro. Dopust mamo pa itak samo poleti, medtem ko vsi ostali lepo sončite riti na snežnih plažah. In če nebi bilo učiteljev kdo bi vas pametnjakoviče kaj naučil. Še za šoferja kombija rabiš nekoga da te nauči.
Henrik
# 02.06.2010 ob 12:53
mmc12345 in bottovinik_kr - bravo, zadela sta v nulo.

Tudi jaz pozivam vse tiste, ki so tako pametni glede učiteljev, da si izkusijo to delo. Psihološko je zelo naporno in utrujajoče - pa čeprav imaš pošlihtan razred in ok odnose. Me zanima, če kod ve, koliko papirologije in raznih zapisnikov je treba imeti urejenih za zgolj navadno poučevanje - da ne omenjam dodatnih projektov, aktivov, sestankov zaradi posebnih potreb, pedagoških in delovnih konferenc, razredništva in izobraževanj, ki se jih moraš udeleževati (pa čeprav jih je večina zgolj zaradi tega, da nekaj sodelavcev Zavoda za šolstvo kaj za početi).
In da, treba je pripravljati teste, jih popravljati in ker se pač dijakom težko kaj naučiti, jih potem lahko še enkrat, ker pač ponavljaš test. A kdo od vas misli, d aje zabavno ob vikendih in popoldnevih, ko naj bi bil s svojo družino brat neumnosti, ki jih nekdo piše v test - in to 100x, če že govorimo o slovenistih? Da ne omanjam realizacije in učnih načrtov, kjer nihče več ne ve, kaj bi sploh še rad.
webman
# 02.06.2010 ob 12:49
@mi_ka "...služba učitelja je po mojem mnenju najzahtevnejša in najodgovornejša služba."

Tak egocentričen odnos je problem slehernega državljana. Takoj za učitelji so pa še policaji, sodniki in šolniki. Vsi omenjeni imajo resno motnjo in mislijo, da so nekaj več kot drugi v naši državi, ki v povprečju dobijo nekaj manj kot jurja eurov na mesec.
Predlagam, da vsak učitelj, ki z novimi pogoji ni zadovoljen, da odpoved in pusti delo vsem tistim, ki bi ga z veseljem opravljali. Če kdo misli, da je v gospodarstvu tako lepo in enostavno, ga z veseljem vabim, da se nam pridruži.
Cecile
# 02.06.2010 ob 12:26
@ mmc12345 ob 08:19

super napisano! Trenutno opravljam pripravnistvo v solstvu in si zadela point v nulo!
kokoška
# 02.06.2010 ob 12:24
Tudi sama se ukvarjam s poučevanjem, sicer odraslih, pa vseeno, preko svojega sp-ja.
Imam dve diplomi, nimam pa dopusta, regresa ali plačane bolniške, za vsako predavanje se moram posebej pripraviti, saj vodim individualne tečaje, ki jih moram prilagoditi vsakemu tečajniku posebej. Delam dopoldne, popoldne, zvečer, pač kakor ustreza tečajnikom. Velikokrat se zgodi, da se za predavanje pripravim potem pa mi ga odpovedo. Ko odplačam "cesarju" kar je "cesarjevega" mi ostane (če imam srečo) približno 700,00 EUR. Kakšne nadure??? Lahko sanjam o njih...
Prosim, da vsi učitelji nehajo jamrat, ker so še vedno na boljem kot vsi ostali, ki delamo v gospodarstvu. V bistvu so lahko vsi javni uslužbenci lepo tiho, ker se jim nikoli ne bo zgodilo, da bi izgubili službo ali posel z danes na jutri. Lahko pa bi se pridružili splošni stavki vseh zaposlenih, saj smo v bistvu vsi na istem. Delamo za državo, od katere nimamo nobene koristi!
mylife
# 02.06.2010 ob 12:22
@ yallawalla: Očitno ste pa vi kompletno nepismeni -- pozivam vas: Najdite mi učitelja, ki zasluži 1700, in ravnatelja, ki zasluži več kot 2000 na mesec.
yallawalla
# 02.06.2010 ob 12:18
...Najdite mi učitelja, ki zasluži 1700, in ravnatelja, ki zasluži več kot 2000 na mesec.

Zgleda, da ste tako funkcionalno nepismeni, da ne znate preverit javnih evidenc! Vse šole so na Ajpesovem portalu, skupaj z ravnateljskimi plačami!
tsodar
# 02.06.2010 ob 12:17
Za tiste ta pametne telebajske, ki se jim zdi poklic učitelja tako zelo lahek.
Prvič: sprašujem se, zakaj ne postanejo učitelji. Ležali bodo na lovorikah in uživali... z njihovim mišljenjem bi že zdavnaj zamenjal poklic in postal učitelj :)
Drugič: (iz osebnih izkušenj) kako lahko izgledajo nadure učitelja. Tako, da dela od 6ih zjutraj pa do 16. ali 17. ure (pa brez odmora, da bi lahko vsaj v miru pojedel eno malico, kaj šele kosilo). Sem so vštete samo pedagoške ure, da ne bo pomote. Pa to še ni vse. Se zgodi, da je za tem potrebno obiskati še kako popoldansko konferenco ali pa govorilne ure, na katerih ti povedo, da si za vse težave otrok kriv prav ti...itd. In ko ob cca. 19ih prideš domov, se lahko lotiš ostalega dela.

Zato pozivam vse tiste sposobne, ki bi poklic učitelja opravljali z levo roko. Postanite učitelji, če ne pa raje dvakrat razmislite preden komentirate ta poklic.

Pa še nekaj se sprašujem. Če bodo učitelje še dodatno obremenjevali, kdo bo tisti, ki bo v končni fazi "nastradal"? Menim, da učenci; zakaj? Zato ker preobremenjen učitelj, pa če dela po svojih najboljših močeh, ne bo mogel pripravljati kvalitetnih predavanj oz. učnih ur.

In na mladih svet stoji....
ikn1
# 02.06.2010 ob 12:09
Ste se vprasali morda, da ste si glede na to kako tezko vam je bit z otroci in kako vas ne ubogajo, ne vem.... morda zbrali napacni poklic?
mylife
# 02.06.2010 ob 12:05
Najdite mi učitelja, ki zasluži 1700, in ravnatelja, ki zasluži več kot 2000 na mesec.

Ga ne boste našli, ker jih ni, ne prvih in ne drugih. Preden nekdo govori na pamet, naj prebere tudi kakšen zakon o javnih uslužbencih, uvrstitev v plačne razrede ipd.

Povprečna profesorska je 1200, ravnateljska pa 1600.

O nedelu pa ... le čevlje sodi naj kopitar
pikam_dopust
# 02.06.2010 ob 11:59
Tisti, ki nikoli nikogar niste učili in ki po cca treh urah zabavanja svojih treh otrok + treh od sorodnikov, crknjeni padete po tleh .... raje zaprite usta okoli tega, kako učitelj nič ne dela oz. ima bajno plačo.

Ker pojma nimate, kakšno je to delo.
Pa brez zamere.
pikam_dopust
# 02.06.2010 ob 11:58
Ne štekam panike!

Saj so vsi na istem. Noben ne bo nič oškodovan, faksi rabijo novega mesa, ne razumem, čemu se kdo sploh lahko sekira.

ko dohtarji pustijo umirat ljudi pred vrati, ker štrajkajo (to v praksi pomeni, da nekdo, ki je čakal na pregled tri mesece, počaka še dodatne mesece - pa nihče sploh ne ve, če niso bili že trije meseci predolgi), pa vsi kimate, da saj reveži ubogi pa res lahko štrajkajo, ker tako trdo delajo. Da bi se kdo spomnil, da bo zaradi tega tudi nekdo dodatno umrl, pa nikomur ne potegne. Važno je, da se matura "popravi".

Keri kekci!
mi_ka
# 02.06.2010 ob 11:50
In js ne vem, od kod vam te informacije o bajnih učiteljskih plačah! :S
mi_ka
# 02.06.2010 ob 11:47
Prov razočarana sem, ko berem te komentarje, ki kritizirajo učitelje. Saj je res, da je marsikdo "slab učitelj", ampak služba učitelja je po mojem mnenju najzahtevnejša in najodgovornejša služba. Ne samo, da moraš podati snov na učencem zanimiv in aktualen način (uporaba tehnologije, različni načini motivacije, neprestano menjavanje metod in tehnik - učenje že daleč ni več samo razlaga pred tablo in kakšna sprotna slikica za ponazoritev), ampak moraš učence tudi VZGAJATI v dobre državljane, jih spodbujati, jim večati samozavest, jih usmerjati, jim pomagati v težavah ... Sploh se ne zavedate, kakšno delo opravljajo (dobri) učitelji namesto staršev. In kakšen vpliv imajo lahko na otroke!!!

Učiteljevo delo še zdaleč ni samo tistih par odpredavanih ur, ena ura za pripravo pa ena ura za nadomeščanje. Sama sem se na praksi poskusila v vlogi učiteljice in, verjamete ali ne, za eno šolsko uro sem delala dva polna dneva!!!

Moja mami je že vrsto let učiteljica, in tudi na njenem primeru vidim, da je delo učitelja mnogo več kot to, kar omenjate tukaj. Kljub temu, da ima priprave in teste že napisane vrsto let, še vseeno vsak dan pride domov ob dveh, pol treh in potem še kakšne 3, 4 ure (odvisno od dneva) dela za šolo. Vse učenčeve izdelke je treba preveriti ... Da ne govorimo o tekmovanjih, za katere ima učitelj, ki se za učence potrudi, tudi ogromno dela.

In plača?! Haha, žalostna resnica ... :( Učiteljske plače se mi zdijo smešno nizke, če pomislim na to, da to velja za drugi najbolj stresen poklic na svetu.

V tem primeru učitelje podprem!
ellesar
# 02.06.2010 ob 11:46
Maticko91..pa kaj vi dijaki niste pred kratkim štrajkali? Pa še nekaj razbijali, če se ne motim... In če greš gledat dnevnike zadnjih mesecev je vse črno od odsotnosti...špricanje kar tako, špricanje testov, ponavljanje testov, izogibanje spraševanju....ah, seveda, to je pa ja vaša pravica! Zanimivo...na maturi pa prav nihče ne manjka, nobena mama ne piše opravičil. Zakaj že?
Pa da se razumemo, ne podpiram učietljskega štrajka, niti najmanj!
Suca
# 02.06.2010 ob 11:22
Ulrich in MyotisSI - se podpišem, vse drži.
Maticko91
# 02.06.2010 ob 11:20
Odlično, zaman sem se trudil odpisati esej... Zaradi peščice idiotov se nam spet obeta stavka, to je v Sloveniji že stalnica..
donkey
# 02.06.2010 ob 11:20
Moja punca dela za 1000 € na mesec, z podivjanimi otroci, ki jim nič ne more, ker jih sistem samo ščiti, potem jo jebe še ravnatelj in na koncu še nesposobni starši, ki svojim otrokom v rit tlačijo samo tisto kar si želijo in tistega kar potrebujejo. In pride vsa nervozna dm, kjer še celo popoldne razmišlja, kako tako lahek test napisatm, da jih bo ja dovolj naredilo. Ker seveda, če se lene riti ne učijo je seveda ona kriva, a ne?

Boljše s podivjanimi otroci kot s strankami, ki ne plačujejo ...
R9
# 02.06.2010 ob 11:19
Le čevlje sodi naj kopitar.
yallawalla
# 02.06.2010 ob 11:14
... Vsem zainteresiranim predlagam v čtivo zbirko novel Pavleta Zidarja z naslovom Učiteljice.... zelo zelo nazorno slika nekdanji položaj tega poklica, ki bi bil po mojem mnenju več kot primeren tudi za današnji čas!

Na mestu kjer opisuje "zatohli vonj po dlakah pod pazduho, lavorju mrzle vode in slinastem ravnatelju, ki se mu trese proteza..." dobim asociacije na razredničarko svoje hčere... a ta asociacija se razbline takoj, ko se zavem, da lajdra prinese domov 1700 eru vsak mesec, slinasti ravnatelj pa več kot dva jurja.. in to realnost je treba čimprej uskladiti z literarnim izročilom. Pa lep pozdrav ...
dedec
# 02.06.2010 ob 11:11
Za vsesplošno krizo in razsulo v tej državi so krivi učitelji, zdravniki, delavci, kmetje......
Pa kje živite ljudje? Če država gre k "hudiču", je ponavadi kriva oblast, ki to državo vodi.
Tako je vsaj moje mnenje in vsak dan sproti dobim nešteto dokazov za to.
wugy
# 02.06.2010 ob 10:55
MyotisSI

Res je da človek vidi le tisto kar želi.....

Potem ne vidiš, da tvoja prijateljica dela okrog 23 ur na TEDEN. Ah ja! Sedaj boš pa rekel, kaj pa priprave! Daj no! Kar se pa otrok in njihovih staršev tiče pa ti moram dati prav.
Dragoon
# 02.06.2010 ob 10:53
@MyotisSI:

Tole je največji problem Slovenije, postal bo pa še večji, ko ti "otroci ugodja" odrastejo. Saj smo videli dijake na demonstracijah ...

Kar se pa učiteljev tiče, je pa to, da ne bodo pripravili mature, naravnost nesramno izsiljevanje.

@mobydik:

Ta vlada predvsem ruši sisteme, ki jih je LDS ustvaril za črpanje denarja iz države svojim ljudem (en primer so recimo študentski servisi), SDS pa te kanale samo preusmeril k sebi. Ko se to napade, je pa jasno v medijih takoj gonja, če so pa mediji zasebni in dobro plačani za to, da jih branijo. Pa je podpora vladi na 30%, sprememb pa nobenih ... Ampak je pa kriza, tako da verjetno takole ne bo šlo več dolgo ... Ne pri zdravnikih, ne pri učiteljih. Bi pa morali začeti pri javni upravi, in to ne z znižanjem plač, ampak zniževanjem števila zaposlenih.
MyotisSI
# 02.06.2010 ob 10:46
Sami pametnjakoviči.

Predvidevam da ste vmes tisti, ki pridete na šolo fizično obračunat z učiteljem/učiteljico, ker je vašemu nedolžnemu otroku šus dala ...

če niste nikoli delali v šolstvu NE NAKLADAT.

Moja punca dela za 1000 € na mesec, z podivjanimi otroci, ki jim nič ne more, ker jih sistem samo ščiti, potem jo jebe še ravnatelj in na koncu še nesposobni starši, ki svojim otrokom v rit tlačijo samo tisto kar si želijo in tistega kar potrebujejo. In pride vsa nervozna dm, kjer še celo popoldne razmišlja, kako tako lahek test napisatm, da jih bo ja dovolj naredilo. Ker seveda, če se lene riti ne učijo je seveda ona kriva, a ne?

Rezultat bnašega šolskega sistema pa so egoistični, zahrbtni, otorci, ki poznajo samo jezik moči in denarja. To pa zato, ker so itak najboljši otroci, tako kot bvaši, a ne?

Skaratka, razni pametnjakoviči, pejtre raje v park z vašimi otroci in ne nakladat o stavreh, ki jih ne poznate in še manj razmete.

Sicer pa človek vidi le tisto kar želi.
botvinnik_kr
# 02.06.2010 ob 10:38
.. pa kakšne nadure, mater vam! Saj še rednega dela ne oddelate, do pol enih ni nikogar več v službi!

Lopata in kramp se pač gonita osem ur v kosu(pa tud tam je vmes eno uro malice, pa vsako uro deset minut čik pavze, ipd, ipd.), učitelji pa delamo 6 ur v šoli povprečno(ker je poleg pouka en kup govorilnih ur ter sestankov) plus 2-3 ure doma. Ti si imel očitno ogromno težav s šolo, da je toliko gneva v tebi. Če delaš v gospodarstvu je tvoja edina omejitev tvoja sposobnost. Jaz pa lahko delam še bolje, pa bom na koncu na istem kot tisti, ki na šihtu lenarijo.
ii
# 02.06.2010 ob 10:23
vucko84
plače niso zamrznjene, ker se še vedno usklajujejo z inflacijo, poleg tega imate sistem avtomatičnega napredovanja, zbiranja točk.... plača vam reste, kar v gospodarstvu še zdaleč ni samoumevno
zach
# 02.06.2010 ob 10:13
A zdaj bom pa ostal brez ocene na maturi al kaj.
yallawalla
# 02.06.2010 ob 10:13
... pa kakšne nadure, mater vam! Saj še rednega dela ne oddelate, do pol enih ni nikogar več v službi!
vucko84
# 02.06.2010 ob 10:11
Učiteljem so najprej zamrznili plačo!
Nadure so pa slabše plačane kot pa normalne ure!!
webman
# 02.06.2010 ob 09:46
Dnaes bodo pa učitelji prvi lahko pisali komentarje po službi, verjetno že okoli 13 ure :)
a-bra-ka-da-bra
# 02.06.2010 ob 09:44
Ampak od nikoder nisem prišel tako utrujen, kot po 6 pedagoških urah v razredu.

To sem poskusil in absolutno drži! Malce prosim pomislite, predno pljuvate vse počez. Hvalabogu nam otrok zaenkrat ne učijo vozniki kombijev (saj nimam nič proti njim, le otroka jim pa v šoli le ne bi zaupal), ampak še imamo učitelje, ki se otrokom resnočno razdajajo.
pedalski
# 02.06.2010 ob 09:37
ulrich, kateri faks in kateri letnik? Ker v mojem primeru (IŠRM, 4. letnik) mlajši od mene nimajo problemov.
pikapolonica70
# 02.06.2010 ob 09:27
Ne glede na ali imajo prav ali ne, se mi zdi skrajno nepošteno do maturantov tako izsiljevanje.
Ti učitelji so o sodelovanju v komisiji podpisli pogodbo, ki se je morajo držati. Glede na visoko stopnjo izobrazbe, bi človek lahko pričakoval, da poznajo vsaj osnove obligacije, (v tej obligaciji maturantov ni).
;-)) Moja teta je bila tudi učiteljica v socialističnem sistemu, dva mesca se ni imela kam dati, tako dolge so bile počitnice. ;-O
webman
# 02.06.2010 ob 09:04
Če bi delali v gospodarstvu bi se komentar vodstva glasil nekako takole: "Kaj pa tile mislijo da so, naj bodo veseli da imajo službo!"
To bi se seveda izjavilo po drugem zmanjšanju plače za 10%.

Dejstvo pač.
ulrich
# 02.06.2010 ob 08:59
Jaz težave primarno ne vidim v državi. Vidim jo v zabitih starših, ki na svet spravijo še bolj zabito mularijo. Se opravičujem za grob začetek. Naj pojasnim:

Otroci tu niso nič krivi. Krivi so starši s svojimi permitivnimi metodami vzgoje. Vse naj se proba, vse je prav, bodimo otroku prijatelji. Ja seveda - pa kaj še. BODI OTROKU STARŠ! Kakšen prijatelj neki. Otroci potrebujo avtoriteto, ki ga bo naučila razlikovati med tem kar je prav in kar je narobe. A kaj ko tudi starši sami več ne ločijo med tem dvem. Nato otrok pride v šolo in staši si oddahnejo in umijejo roke kot Pilat pred množico, češ: "Zdaj naj ga pa v šoli naučijo."

Prelaganje odgovornosti, ki je v Sloveniji takoj za nevoščljivostjo res ne pozna meja. Jaz gledam svoje sošolce na faksu, ki so v povprečju okoli 3 leta mlajši (pa preden se kdo spotakne ob to naj mu povem, da delam vse redno in da je razlog za moj zaostanek osebne narave). Kakšen prepad je med nami. Nimajo pojma kaj se dogaja okoli njih, zahtevajo da se jim znižajo kriteriji, zahtevajo lažjo snov, zahtevajo manj ur, neresno pristopajo k vajam in še bi lahko našteval. In iz tega je lepo razvidno, da se je mularija polenila. In v prvi vrsti so krivi starši. Potem je takoj za njimi država, ki ni dala niti centa za izobraževanje staršev v tej smeri in ni storila ničesar, da bi poskrbela tudi za kvaliteto vzgojo mladine v stadiju primare socializacije.

In nato pridejo še učitelji. Danes vsak, ki nekaj zna in obvlada misli, da je lahko učitelj. Napaka. Poznam inštruktorje, ki so briljantni misleci in obvladajo svoje področje. Ampak so pedagoško popolnoma na psu. Nimajo pojma kako nek problem razdrobiti in ga na enostaven način podati nekomu, ki tega ne razume. Poznam ljudi, ki imajo radi otroke in se podajo na učiteljsko smer. Napaka. Če imaš rad oroke bodi varuška. Če bi bil rad učitelj moraš biti talentiran pedagog.

In potem taki, ki nimajo pojma in se jim vse skupaj že gravža (takih pa je večina) mečejo slabo luč na ostale. Verjetno ste imeli v življenju kakšnega učitleja, ki ni nobenega zajebaval, ki ni nikoli grobo reagiral, a je vseeno bil pri njegovih urah red. Ste se kdaj vprašali zakaj? To so tisti pravi pedagogi, ki imajo avtoriteto in čut za delo z ljudmi. Ni se jim potrebno dreti in groziti, da bi vzpostavili red (s slednjim ga tudi nikoli ne bi mogli). Ti ljudje so odlični psihologi in vedo kako že samo s tonom glasu vzpostaviti red. Takih je žal (pre)malo.

In na koncu vse skupaj privede do tega kar lahko preberemo v novici. Napačen pristop staršev, napačen pristop učitlejev in napačen pristop države. Starši naj svoje pamže VZGAJAJO, učitleji naj se vprašajo kakšni PEDAGOGI so, država na naj se vpraša kaj so naredili na PREVENTIVI (tako sedanja vlada kot opozicija - nihče ni namreč niti mignil v letih samostojnosti).
comentario
# 02.06.2010 ob 08:50
Tole izsiljevanje se mi nikakor ne zdi primerno. Še bolj pa me zgrozi, ko prebiram tukajšnje komentarje. 95 % ljudi pojma nima, kaj pomeni biti učitelj. In iz tega pridejo absurdne izjave tipa "5 ur v razredu + 1 ura priprav". Prav rad bi srečal junaka, ki bi na podlagi 1 ure priprav vsaj za silo izvedel 5 pedagoških ur.
Ne vem, zakaj so ljudje prepričani, da o gospodarstvu lahko razpravljajo samo ekonomisti, o pravu pravniki in o medicini zdravniki, samo o šolstvu vsak vse ve. Mogoče zato, ker so vsi (vsaj par let) hodili v šolo?
iluzionistka
# 02.06.2010 ob 08:45
in osebe s tako moralo in etiko potem učijo naše otroke. in potem staršem pridigajo o obnašanju otrok, ter da je njihov otrok nemoralen in nevzgojen. saj en rečem, da ni, ampak je le otrok. oni pa so odrasle osebe.

sicer pa, če je pogodba, jo morajo izpolnit, če pa jim pogoji za naslednje leto ne ustrezajo, pa naj odstopijo. ampak potem bo tudi € manj, to pa jim verjetno ne ustreza
marko28
# 02.06.2010 ob 08:35
mmc12345: ja in kaj v privat firmah ne delamo planov dela, pa da ne govorim koliko truda je potrebno da se plača zasluži do 15. Dnar ni kr na voljo, kot pri učiteljih! Pač pejte u privat sektor, sej mate priliko. Učitelji bojo pa za te plače kot jih mate u sloveniji prišli tudi iz tujine. Nč bat! Čehiu, Rusi... v dobrem letu se navadjo slovensko...nč bat
mobydik
# 02.06.2010 ob 08:34
nobena sramota za učitelje..

SRAMOTA ZA TO VLADO, ki enostavno RUŠI vse, kar je blo dobrega, namesto da bi samo nadgrajevala in izboljševala.

žal... bote pač morali naslednjič na volitvah obkrožit SDS, četudi si takoj za tem odrežete roko.
botvinnik_kr
# 02.06.2010 ob 08:34
@botvinnik_kr: imam pedagoške izkušnje, gre za najlažjo službo, ki sem jo kdajkoli imel. Šel sem stran, ker nisem mogel prenašati jamrajočih sodelavcev. V sedanji službi jih jamra samo 50% :-)

Se strinjam glede jamranja. Vedno popizdim in jih nekam pošljem. Najlažja služba je pa za tiste, ki imajo pedagoški občutek in talent. V vsaki "navadni" službi se lahko skriješ in privlečeš nekako skozi, tukaj te pa starši in otroci enostavno raztrgajo, če nisi na nivoju. Ampak, kot sem rekel.

Tudi meni je to najlažja in najlepša služba, ker imam razred pošlihtan od 1.9, ker imam s starši korektne in fer odnose, ker razumem njihove težave in probleme, ker sem jih pripravljen reševati in jim pomagat. Pa nenazadnje, ker mi ni težko priznat kadar naredim napako.
fashionpassion
# 02.06.2010 ob 08:33
Jaz imam konstantno 14- do 16-urne delavnike in zelo malo zasebnega življenja, sem kot svobodnjak brez regresa in plačanega dopusta, zaslužim pa tudi ne veliko več kot en dober profesor, čeprav imam zelo kvaliteten faks končan - pa zaradi tega ne jamram, ker sem si delo, ki ga opravljam, izbral sam - potem ko sem tri leta izgubljal čas v pisarni na enem od ministrstev (kjer sem bil absolutno preplačan za svoj prispevek). Samozaposleni in ljudje, ki so na čakanju ali iščejo delo, težko razumemo to jamranje učiteljev, zdravnikov, sodnikov, policistov ... ko se jim hoče majčkeno krila pristriči. Sem absolutno proti temu v normalnih razmerah, ker tudi sam poznam nekaj dobrih in marljivih učiteljev, ki delajo več kot je njihova obveza, ampak imamo krizo, zdaj se naj pa tudi gospoda v javnem sektorju odloči alijih bo šlo 30% na cesto ali pa bodo delali več za enaki denar oz. enako za manj denarja.
botvinnik_kr
# 02.06.2010 ob 08:30
Ne jim popustit!!! Delovna obveznost učitelja v 1. razredu je 19 ur na teden!!!!! Jst to nardim v 2 dneh. Dejmo ljudje bit pametni! Pa ne mi zdaj o nekih pripravah bluzit...

Prvo kot prvo, delovna obveznost učiteljev ni 19 ur, ampak je 22 pedagoških ur na teden. Pol pa zraven še pridejo priprave.
Ti v prvem razredu OŠ kot učitelj tudi ene ure ne bi naredil, kaj šele dva dni, ker bi te mularija enostavno odnesla ven(to sklepam po globini in modrosti tvojega vpisa). Pa še enkrat. Osem ur kombi vozit ni isto kot bit eno dopoldne(od 8.00-12.30) v razredu s prvošolčki.
SamoR
# 02.06.2010 ob 08:28
@botvinnik_kr: imam pedagoške izkušnje, gre za najlažjo službo, ki sem jo kdajkoli imel. Šel sem stran, ker nisem mogel prenašati jamrajočih sodelavcev. V sedanji službi jih jamra samo 50% :-)
marko28
# 02.06.2010 ob 08:19
Ne jim popustit!!! Delovna obveznost učitelja v 1. razredu je 19 ur na teden!!!!! Jst to nardim v 2 dneh. Dejmo ljudje bit pametni! Pa ne mi zdaj o nekih pripravah bluzit...
mmc12345
# 02.06.2010 ob 08:19
Lepo je govoriti, da imajo učitelji poleti dopust, čeprav morajo biti v šoli še po uradnem zaključki in pred začetkom. Sestaviti vsako leto letni delovni načrt, mesečni in za vsako uro splanirati v celem letu kaj se bo delalo, upoštevaje učni načrt - ki ni vsako leto enak, in knjige, katere uporabljajo.

Učitelj delo nosi domov. Prijateljica učiteljica vsak dan bedi pozno v noč, da lahko piše učne priprave, sestavlaj predteste in teste po predpisanih normativih. V šoli pa ji avtoriteto jemlje ravnatelj, ki se venomer boji staršev, če slučajno ne bodo zadovoljni z ocenami. Učencem pa nič več ni 'treba'.

Učitelj ima predpisano eno šolsko uro za obravnavanje določene snovi. Kako naj v eni uri razloži nekaj tako, da si bo učenec zapomnil za celo šolsko leto, še posebej, če ta učenec ne dela naloge in se ne uči. To lahko uspe samo učencem s fotografskim spominom. nepoučeni starši pa jamrajo, da bi to vse moral naučiti učitelj - kaj, priti domov z otrokom in se učiti z njim?

Prav slabo mi je, ko ljudje obsojajo ta poklic, sama pa vidim izgorelo prijateljico z goro dela vsak dan. Skoraj vsak vikend se mora udeleževati seminarjev po Sloveniji, medtem ko pogreša svoje majhne otroke s katerimi ne more preživeti dovolj časa.

In bajne plače o katerih govorijo .... ? hehehehe.... moj kolega, ki ima končano srednjo šolo in dela v nekem povprečnem računalniškem podjetju na povprečnem delovnem mestu in pravi, da nima visoke plače, dobi 2,5x višjo plačo kot diplomiran profesor. Kolegica z visoko šolo (ne univerzitetno kot profesorji) je začela delat kot tajnica v nekem podjetju in ima višjo plačo kot profesorji. Kolega je začel hodit s profesorico in ob njeni gori dela (npr. bizarno: pred testom mora pregledati vse zvezke učencev in popraviti vse kar so pisali, da se ne bi izgovorili, da česa niso znali, ker je ona narobe napisala na tablo - to namreč delajo. Pa imajo vsi sošolci napisano prav, en pa narobe in se bo zgovarjal-ravnatelj pa potegne z njim) je vedno govoril kako fajn bosta živela, ker ima zagotovo mastno profesorsko plačo. Ko je izvedel dejanski znesek njene plače se je zgrozil in jo spraševal, če je nora, da opravlja tako odgovorno delo, ki ga nosi še s seboj domov, za tak drobiž.

Ko dejansko poznaš nekoga, ki opravlja to delo in vidiš kaj dela in s tako izobrazbo, za tak drobiž - potem nimaš več tako 'otročjega' mnenja. Slabo pa ti postane kako leni so danes učenci, kako dejansko manj razgledani so, kako jih vsepovsod vsi zagovarjajo. Da danes brez problema na gimnazije pridejo učenci z dobrim uspehom, ampak z znanjem učencev, ki so pred leti bili zadostni. In strah me postane, da bo sistem, ki učiteljem jemlje pravice in samo nalaga več in več birokratskega dela, skoraj vsako leto spremeni učni program in vsebine, poneumil in razvadil tudi mojega otroka. (Ja, eni pravijo, da učitelj vsako leto uči isto. ojej, seveda! vsako leto imaš nov razred na različni stopnji. Skoraj vsako leto se spremeni učni načrt... prijateljičina hčera študira za profesorico in ko se je pripravljala za prakso na šoli, je rekla, da so čisto druge stvari, kot jih je sama imela 4 leta nazaj. Da ji je vse novo)

Marsikdaj ne morem videti svoje prijateljice, ki doma tuhta na kakšne vse načine naj v čim krajšem času čimkvalitetneje razloži neko snov. Ne more pa si vzet več časa, ker ima točen načrt katerega se mora držati. Tako kot delavci, ki imajo normativ. Marsikdo še tega ne ve, zna pa pljuvat, to pa!
botvinnik_kr
# 02.06.2010 ob 08:16
Hm, kaj pa je pri učiteljih nadura? Pri meni je to 8 ur šihta + 1 ura. Pri učiteljih pa 6 ur (5 ur pouka+1 ura priprav) + 1 ura nadomeščanja.

Da takoj razčistimo tole enkrat za vedno. Pedagoška ura v razredu in navadna delovna ura v pisarni nikakor ne moreta biti eno in isto in enakovredni. Jaz sem dal kot študent vse mogoče službe skozi. Od dela na pošti, do malarije, itd., itd. Dal sem skozi 8 urni delavnik na pošti, dal sem skozi 10 urni delavnik pri malarju, pa še kaj bi se našlo. Ampak od nikoder nisem prišel tako utrujen, kot po 6 pedagoških urah v razredu. In po 6 pedagoških urah je treba doma še narest priprave za naslednji dan....tko, da teh stvari tisti, ki niste nikoli bili v razredu kot učitelji ne razumete in tudi ne morete razumeti.
hanzz
# 02.06.2010 ob 08:16
dol z pahorjem. Na ministrstvu za šolstvo je 80% zaposlenih brez dela!! Hodijo po ministrstvu, se skrivajo po pisarnah in pijejo kavo. Nekateri sploh ne hodijo na delovno mesto alpak svojih delavnih 8 ur preživijo v postelji ali kje drugje. V zadnjih 2it letih so naredili samo veliko zmešnjavo in brezpredmetno zmedo z zamenjavami ocen ( 1-nms, 3 konference-2konference, ........). Očitno so to Pahorjeve korenite spremembe za katere je bilo potrebno 300 zaposlenih 2 let in 1000000eu. Hvala vir zaposlenih
SamoR
# 02.06.2010 ob 08:11
Hm, kaj pa je pri učiteljih nadura? Pri meni je to 8 ur šihta + 1 ura. Pri učiteljih pa 6 ur (5 ur pouka+1 ura priprav) + 1 ura nadomeščanja.
Hallenbeck
# 02.06.2010 ob 08:05
IIJA, marsikaj ni fer. Tudi to ni fer, da bo 10000 dijakov zaradi navadnega izsiljevanja ostalo brez mature. Ne vem, zakaj so se ravno med maturo spomnili tega?
botvinnik_kr
# 02.06.2010 ob 08:03
Ah, učitelji. Letos, ko je s prazniki bolj "tanka", pride 1. november na ponedeljek. Učitelji pa imajo cel teden fraj. Ampak, pozor!!. Nimajo fraj v tistem tednu, ko je 1.nov, temveč en teden prej. Torej oni so doma en teden + praznik, ostali pa samo en dan. ITD, ITD, ITD,..

To je v bistvu kolektivni, zapovedan dopust. Mi lahko samo dva dneva med letom pokoristimo izven počitnic, pa vso razliko kot sem napisal že zgoraj pokrijemo. Država tudi nam ničesar ne podari....
botvinnik_kr
# 02.06.2010 ob 08:01
neki učitelj mora tekom leta opraviti cca. 200 nad ur, katere ne more ne koristiti, pa tudi plačati jim jih ne morejo.

No, jaz sem pa iy ceha ućiteljev. Ni res, da nadure niso plačane. Ampak z njimi je treba pokriti luknjo, ki nastane zaradi razlike v odločbi, ki jo imamo za dopust in dnevi, ko smo doma zaradi počitnic. V osnovni šoli smo doma letos zaradi počitnic mislim, da cca. 50-52 dni. In razliko do dopusta, ki je tam cca. 20-25 dni je pač treba noter prinest z nadurami. To je takrat, ko se nadomešča odsotnega učitelja. In ko je ta minus odsotnosti pokrit šele od takrat naprej se nadure tudi plačujejo. In tega minusa ni tako lahko pokrit, ker 20-25 dni znese več kot en mesec.

Nobenemu v šolstvu ni nič hudega, če ima smisel za pedagoško delo. Saj normativi po urah so že sedaj odrejeni in tudi sedaj imajo učitelji plačo glede na njihovo tedensko učno obveznost. Nisem pa seznanjen, kakšen so spremembe pravilnika....
ii
# 02.06.2010 ob 07:59
IIJA, ko boš našel poklic, ki ima več počitnic/dopusta kot učitelji mi prosim sporoči.
12 mesecev sploh delajo ne, tako da težko naredijo za 14. Ure za priprave pa se jim priznavajo po normativih....
dart
# 02.06.2010 ob 07:54
dam jim čisto prav, država te obira, koliko se jim pustiš.
BrutalBosko
# 02.06.2010 ob 07:54
Resnično upam, da bo Borut nekje globoko v sebi našel svoja dva arašida ter učiteljski srenji, ki nekako noče dojeti, da so časi socializma mimo, pokazal sredinec. Naj štrajkajo, ob vsakem štrajku pa naj se jim pomujeni pogoji poslabšajo. Da bo bolj vzgojno.
SamoR
# 02.06.2010 ob 07:53
Ah, učitelji. Letos, ko je s prazniki bolj "tanka", pride 1. november na ponedeljek. Učitelji pa imajo cel teden fraj. Ampak, pozor!!. Nimajo fraj v tistem tednu, ko je 1.nov, temveč en teden prej. Torej oni so doma en teden + praznik, ostali pa samo en dan. ITD, ITD, ITD,..
IIJA
# 02.06.2010 ob 07:52
Nisem iz cea učiteljev, a vseeno se z vami ne morem strinjati.
Predstavljajte si naslednje: neki učitelj mora tekom leta opraviti cca. 200 nad ur, katere ne more ne koristiti, pa tudi plačati jim jih ne morejo.
potem, ti pa naložijo še dodatno delo, umetno ti znižajo realizacijo in posledično plačo.
Pomeni, da v 12 mesecih opraviš za cca 14 mesecev dela plačano pa dobiš 11 mesecev dela.
ITAK DA NI FER. Kaj ti ostane? ŠTRAJK!!!!
andro66
# 02.06.2010 ob 07:46
Revčki bodo mogl mal več delat! Bodo saj kj naučl!!
ii
# 02.06.2010 ob 07:37
Mislim, kakšen svinjski odnos. Sej ni važno tudi če zaradi tega vsi okoli njih nastradajo, samo, da se imajo oni lepo. In to mi podpiramo ?!
zekinho
# 02.06.2010 ob 07:37
Sicer nisem med tistimi, ki bi udrihali po učiteljih, vendar se mi dejanje slovenistov ne zdi primerno.
rokipoki
# 02.06.2010 ob 07:35
SRAMOTA za učitelje!!!
Kazalo