Slovenija

Poudarki

  • Najprej ureditev socialnih razmer za študente, šele nato pogajanja o študentskem delu
  • "Študentski krediti podzavestno nakazujejo šolnine"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,3 od 9 glasov Ocenite to novico!
Katja Šoba
Med željami za leto 2010 je predsednica Študentske organizacije Slovenije Katja Šoba naštela ureditev socilanih razmer za študente, ki bi jim bil študij dostopnejši tudi zaradi študentskega dela. 'Študij je pravica in ne privilegij. Želimo pa si tudi več štipendij, več študentskih postelj ter boljše razmere za študente invalide in študenstke družine,' pravi Šobova in k temu doda tudi boljšo zaposljivost diplomantov. Foto: MMC RTV SLO
       Res je, da veliko del, ki jih študentje opravljajo, ne nosi možnosti za pridobivanje konkretnih izkušenj iz stroke, vendar pa ne pozabimo na tiste socialne veščine, ki pa si jih študent kljub temu lahko pridobi.       
 Katja Šoba o prednostih študentskega dela
Študentje
Študentje so izhodišča zakona o malem delu v znak nesprejemanja v začetku meseca pred vlado zažgali. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Katja Šoba za MMC o stali...

Sorodne novice

Dodaj v

"Na omejevanje študentskega dela ne bomo pristali"

ŠOS bo izhodišča pripravil v januarju
21. december 2009 ob 17:05
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Študentsko delo je zdravo in mora ostati. Ne bomo pristali na nikakršno omejevanje," je za MMC dejala Katja Šoba in dodala, da so določene spremembe vendarle potrebne.

Predsednica Študentske organizacije Slovenije (ŠOS) je v MMC-jevi spletni klepetalnici večinoma odgovarjala na vprašanja uporabnikov glede izhodišč zakona o malem delu, s katerimi se ŠOS ne strinja, kar so v organizaciji pokazali tudi s "sežigom" teh izhodišč. Po besedah Šobove bodo svoja stališča, k pripravi katerih jih je pozvalo tudi ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, oblikovali v januarju.

Ta izhodišča se, kot je povedala Šobova, ne bodo nanašala le na študentsko delo, ampak na celostno problematiko študentov. "Najprej bomo povedali, kaj je treba urediti na celotnem področju socialnega stanja študentov, šele potem se bomo začeli pogovarjati o izhodiščih zakona o malem delu," je dejala Šobova in opozorila tudi na druge težave, s katerimi se srečujejo mladi med študijem.

Celoten klepet lahko preberete tukaj.

Pomanjkanje štipendij in študentskih postelj
Po njenih besedah je slovenskim študentom na voljo premalo štipendij, zaradi česar bo ŠOS ministrstvu predlagal spremembo zakona o štipendiranju. Že dolgo pa je pereča težava tudi pomanjkanje postelj v študentskih domovih. "Trenutno imamo 5.500 študenstkih postelj premalo. Samo v Ljubljani ta trenutek izpolnjuje pogoje za vselitev v študentske domove 800 študentov, vendar še čakajo na vselitev. To pomeni katastrofo," opozarja Šobova in ob tem navede še potrebo po izboljšanju razmer na področju zaposlovanja mladih.

V videu na desni si lahko med drugim ogledate, kaj je Katja Šoba povedala o stališčih ŠOS-a do študentskega dela in za katere spremembe se zavzemajo.

"Za ohranitev pravic smo pripravljeni iti do konca"
V ŠOS-u v omejevanje študentskega dela ne bodo privolili, se pa strinjajo, da so v določenih segmentih študentskega dela, kot ga poznamo zdaj, potrebne spremembe. Ob tem Šobova izpostavi odpravo študentskega dela na sistematiziranih delovnih mestih in uvedbo večjega nadzora države nad trgom študentskega dela. Po njenih besedah so študentje za ohranitev pravic pripravljeni "iti do konca". "Pri tem ne izključujemo referenduma, zasedbe prostorov, splošne državljanjske nepokorščine in seveda nekje vmes tudi demonstracij," je dejala Šobova, ki tako ne izključuje ponovitve "črne srede", ki se je zgodila v mandatu prejšnje vlade.

In kaj Šobova odgovarja tistim, ki menijo, da imajo pri trenutni ureditvi študentskega dela korist zlasti študenstki servisi in delodajalci, delavci - v tem primeru študentje - pa najmanj? "To so zelo subjektivne ocene, ki jih dajejo posamezniki, in nimajo nobene osnove v obliki konkretnih podatkov in raziskav. Verjemite, če študentje ne bi imeli kaj od dela, ne bi delali," je prepričana Šobova.

"Država naj poskrbi za mladim prijaznejši trg dela"
Na vprašanje, kako zagotoviti vzdržen sistem pri na eni strani vse glasnejši težnji po podaljševanju delovne dobe, na drugi pa vse poznejšem zaposlovanju mladih Šobova odgovornost pripisuje državi. "To je težava. Vlada bi morala poskrbeti za mladim prijaznejši trg dela. Država je tista, ki mora mladim po diplomi zagotoviti zaposlitev," pravi Šobova in poudari pomemebnost neke vrste karierne orientacije, ki bi ji morali biti izpostavljeni otroci skozi primarno, sekundarno in terciarno stopnjo socializacije. "Ko bodo združeni vsi ti segmenti, pa bo vtop na trg dela hitrejši, lažji in boljši," je prepričana Šobova.

Študentski krediti nakazujejo uvedbo šolnin?
V ŠOS-u pa niso naklonjeni tudi študenstkim kreditom, ki veljajo za neke vrste alternativo štipendijam oz. študentskemu delu. Po besedah Šobove ti nakazujejo uvedbo šolnin, katerim v organizaciji močno nasprotujejo. "Za zdaj menimo, da se je o kreditih nesmiselno pogovarjati, ker ti v podzavesti nekako nakazujejo uvedbo šolnin. Mi nasprotujemo vsakim šolninam, tudi prikritim. Tako smo opozorili tudi na visoke vpisnine na nekaterih fakultetah, ki znašajo tudi do 120 evrov, kar je nedopustno," je za MMC še pojasnila Šobova.

Ana Medved
Prijavi napako
Komentarji
matilda11
# 22.12.2009 ob 16:12
Študentsko delo je zdravo in mora ostati. Ne bomo pristali na nikakršno omejevanje," je za MMC dejala Katja Šoba in dodala, da so določene spremembe vendarle potrebne.

točno tako, ker iluzorno je misliti, da so tisti študentje, ki delajo in študirajo neki bluzeri...pa valda ne mislite tako..glede izkoriščanja tega pa ni krivda študentov ampak sistema....urediti ja ne pa na tak način, da se zadeva reže in ne nadgrajuje. sem študentka, in podpiram študentsko delo, ker če nisi lih iz lj je bolj težko priti skozi..tako zame kot za mojo družino...sem pač velik strošek tako ali drugače.

lp
tisti, ki pa krivite študente, da ne dobite služb...smešno..krivite sistem in krivite tiste, ki to dopuščajo ne pa vzeti pravico študentom...grozno!!
čombekongo
# 22.12.2009 ob 15:36
Študentsko delo mora ostati, samo preko zavodov za zaposlovanje z vsemi prispevki. Za vsak dan teče študentu delovna doba. Prispevki morajo biti popolnoma enaki, kot za zaposlene. Edina razlike je, da lahko traja na primer samo 5 ur. Delajo pa naj študenti kolikor hočejo. Delo je delo in iz vsakega dela morajo izhajati enake pravice. Pa denar takoj.

Plačevanje izrednega študija pa je svinjarija, ki jo vlečemo že od nekdaj. Gre samo za omejevanje, da tako imenovane elite lahko manipulirajo.

Kaj koga briga, ali nekdo dela in študira to je njegova stvar ali hodi po zabavah ali pa ob delu študira.

Ob priznavanju delovne dobe so tako delali razliko, da so redni študenti dobili nekaj priznano, tisti ob delu pa nič.
SKing
# 22.12.2009 ob 15:01
pinokioc - kar praviš, da bi moral vsak študent plačati študij glede na finančno ozadje - saj sliši se zanimivo, a po mojem mnenju utopično.

Me pa zanima - poznaš kakšen tovrsten primer, ki ga navajaš, da tako deluje v tujini?
pinokioc
# 22.12.2009 ob 13:21
vsak študent bi moral plačati študij (glede na finančno ozadje), študentsko delo bi morali ukiniti ali pa dobro omejiti. Sedaj pa financirajo študij le izredni študentje, ki morajo delati in še plačevati bajne vsote za študij. No, oni se vsaj potrudijo in naredijo letnike v rokih.
Kakšne zaslužke vlečejo servisi in delodajalci, ki izkoriščajo mladiče za svoje dobičke, pri tem pa nezaposlenost raste.. To je skregano z logiko. Povrh vsega pa večino študentov bluzi ca. 8 let in se šlepa na študentske napotnice ter tako kradejo prosta mesta kvalificiranim delavcem.
spremljevalec
# 22.12.2009 ob 12:46
Vlaganje v študij je naložba v prihodnjost. zato so študenstski krediti (z moratorijem začetka odplačila in stimulativnimi dodatki (na osnovi uspeha) pravilna pot za ureditev problemov študirajočih. Študentom mora biti primarna naloga študij (ne opravljanje izpitov po liniji njamanjšega odpora). Torej omejitev dela mora obstajati, saj nihče ne more cele dneve delati in zraven biti še uspešen študent odnosno tisti, ki dejansko študira, ne samo opravlja izpite.
Ribiič
# 22.12.2009 ob 10:53
Saj tukaj ne gre za študente gre za tiste, ki imajo od tega dobiček, ŠOV, ŠOS, študentski servisi in podjetja, ki imajo cenejšo delavno silo.
Država ima od tega samo minuse, manj davkov, študente, ki študirajo do 35 leta, manj prostih delavnih mest …
Ta mafija je izredno močna saj ji nihče nič ne more.
kurent
# 22.12.2009 ob 09:48
luxor

ne me narobe razumet
moj status:
-redni študent arhitekture, pišem diplomo, nikoli ponavljal, dobro povprečje
-vozim se na fax 25 km iz ljubljane
-kadar si lahko sposodim avto, je to 21 let star ax
skratka- denarja nimam

lahko pa rečem, da sem v teh štirih letih na faxu delal vsega skupaj dva meseca, ker sem preprosto ves čas porabil za študij, ker se ne mislim vlečt po faxu še enkrat toliko, kolikor je povprečje pri nas (8,3 let)

zato zagovarjam štipendije - država bi morala dati resnim študentom teh 450 evrov za normalen študij. To bi država imela kot investicijo in ne kot strošek, saj bi dobila diplomante v štirih, ne pa osmih letih.

študent bi moral študirat, država pa bi morala dati pogoje!
jjje
# 22.12.2009 ob 07:36
Sedaj studentje odzirate delo drugim, ko boste diplomirali pa bodo drugi studentje vam in vam drugo kot najvecja drzavna firma ne bo vec preostalo.
ccmbrother
# 22.12.2009 ob 02:14
Se strinjam, da nikjer v Evropi ni študentskega dela, ampak stvar je pri nas malo drugačna...

Pri nas je v osnovi problem socialna politika, ki je v fazi šolanja mizerna. Štipendij je premalo in so mizerno nizke. Študentsko delo pa je mašilo slabe socialne politike in to funkcijo uspešno opravlja že vrsto let. Sam tudi delam preko študenta (sem tik pred diplomo) in lahko rečem, da sem si v tem obdobju nabral pomembne delovne izkušnje in si s študentskim delom uspešno zagotavljam lastno eksistenco.

V drugi točki je študentsko delo popravek izobraževalnega sistema v naši državi. Premalo je prakse in v določenih vedah zastarelega znanja. Bolonjski sistem vemo, da ni prinesel nič boljšega in ljudje prihajajo z določenih izobraževalnih zavodov brez motivacije do dela, brez ustreznega znanja in velikokrat niti ne vedo kaj bi sploh počeli. V državah EU je izobraževanje večinoma veliko bolj fukcionalno naravnano in tako bi moralo biti tudi pri nas.

Torej, ko dosežemo ustrezen nivo socialne ter izobraževalne politike, lahko ukinemo študenstko delo. Mislim pa, da nam še veliko manjka. Do takrat pa pustite to nujno potrebno mašilo pri miru. Še posebej ti, Gaspari!
Vocja cesnja
# 22.12.2009 ob 00:43
Mi študenti se ne znajdemo zakaj ima pa kovač klešča? Pilo in bombo pritihotapiti Zagajskemu v zapor ostalo pa samo pride.
Alchemist
# 22.12.2009 ob 00:18
Osebno, raje imam omejeno študentsko delo in nato zaposlitev za nedoločen čas, kot pa to da sem na koncu prisiljen umetno podaljševat študij, zato ker se mi splača.
SKing
# 21.12.2009 ob 22:51
TinkiB - to pa je 150% res. A žal je kaos v slovenskem prostoru takšen, da meni niti slučajno ni jasno, kako bodo karkoli "uredili", ker tako ali tako, kot praviš, služba danes nekako postaja "luksuz"...

Mimogrede - je kolegica, ki ima magisterij, kdaj delala karkoli "v praksi", ali je bolj pridna študentka, ki ne zna prehajati iz teorije v prakso?
TinkiB
# 21.12.2009 ob 22:33
SKing

Na žalost, je trako, da zardi večine nastrada manjšina.
Ne mislim napadati luxorja(malo je takih), vendar se študensko delo izkorišča s strani študentskih servisov in delodajalcev in na dolgi rok ne prinaša nič dobrega.
-1 kolegica je končala študij in vpraša v službi, kjer je delala 3 leta preko študenta, če jo zaposlijo. Gladko so jo zavrnili, lahko še naprej dela preko napotnice ali pa bodo dobili drugo. Pred 3. meseci.
- 2 kolegica ima končan magisterij, vendar ga ni vpisala v delavno knjižico, ker že tako ne dobi službe. Teden nazaj sprejela službo za 5. stopnjo.

zato, bi morali študentje razmisliti zakaj se borijo...
SKing
# 21.12.2009 ob 21:43
TinkiB - mislim da se glede tega, ko pošiljaš luxor-ja na Zavod za zaposlovanje, motiš.

Kot razumem, bo luxor uni.dipl.inž. gradbeništva, kar so iskani profili in ne bo dolgo na zavodu.

luxor in njemu podobni sploh NISO problem, ker glede na njegov opis nujno rabi denar za študij. Problem so študenti, ki imajo dovolj za študij in ostale stvari pa delajo zgolj zato, da imajo dovolj denarja za najrazličnejše priboljške (veliko žurov z veliko alkohola, potovanja, dražje obleke itd.).
TinkiB
# 21.12.2009 ob 21:17
luxor

Nakazal sem ti samo eno pot iz izhoda, katero boš izbral, je pa tvoja stvar. Se strinjam s teboj, da imaš višje cilje, vendar ne prelagaj tega bremena na državo, starše, na vse zaposlene. Razloži mi, zakaj naj bo študensko delo privilegij, poleg brzplačnega šolanja. Bumerang, ki ga sedajle mečeš, se ti bo vrnil čez 2 leti, po diplomi v obliki zavoda za zaposlovanje. Hočem reči, da bi se morali študentje, kot intelegenca Slovenije, zavzemati za nižje stroške države in nižje davke, za dobro plačana delovna mesta (tudi najslabša). S tem bi rešili marsikoga in še svoje bodoče otroke. Tako pa bomo vsi počasi crkovali na obroke.
luxor
# 21.12.2009 ob 20:42
TinkiB

kaj je s tabo? sem študent!!! če bo treba, bom tudi po diplomi delal za ta znesek, imam pa pač morda malo višje cilje in če jih hočem doseči, se moram izobraziti! ane? zato pa sem študent!

če si ti obstal pri 450 EUR, žal. ne pa nas vse druge v to potiskat!
TinkiB
# 21.12.2009 ob 20:33
torej vsi pametnjakoviči, kdo mi bo dal teh 450 EUR??? narobe svet, saj sploh nočem, da mi jih kdo da, prosim samo, da se mi pusti, da si jih zaslužim!

No saj jih lahko zaslužiš, dvigni delavno knjižico in se zaposli, pa če boš imel srečo boš dobil 450€ neto plače mesečno + prevoz na delo + prehrana.
luxor
# 21.12.2009 ob 19:34
kurent

in, do tedaj, kdo bo do tedaj (svetega nikoli), ko bo država vsakemu študentu zagotovila vse kar si zapisal, financiral moje življenje?

moj status:
- tretji letnik, gradbena, redno, brez ponavljanj, dobro povprečje;
- kraj stalnega bivanja: 147 km od ljubljane, dnevna vožnja ni možna in ni racionalna;
- štipendija: nimam (baje smo prebogati, imamo kar 3750 m2 nečesa kar je v katastru zapisano kot njiva);
- študentski dom: na čakalni listi (že tretje leto);
- avto: nimam (12 let star clio crknil, za "normalen" avto, tam nekje okoli 2000 EUR, nimam denarja);
- prevozi, hrana, stanovanje, položnice, literatura: 450 EUR/mesečno
- zabava, rekreacija, obštudijske dejavnosti, počitnice: povprečno 100 EUR/mesečno
- od doma dobim: 0 EUR (včasih moram sam kaj primakniti)!!!
- imam še sestro, ki bo čez tril eta začela s študijem.

alineo z "zabavo" teoretično lahko ukinem (čeprav neka tovrstna "širina" v študentskih letih ne bi smela biti nedostopna).
ostane 450, ki jih rabim pod nujno!

torej vsi pametnjakoviči, kdo mi bo dal teh 450 EUR??? narobe svet, saj sploh nočem, da mi jih kdo da, prosim samo, da se mi pusti, da si jih zaslužim!

in ne mi s tem kaj bo ko bo! ker jaz moram položnice plačat jutri, to da bo nekje v nekem strateškem dokumentu zapisano, da bo država nekoč dala tudi meni štipendijo (ki bo itak le tretjino tega, kar potrebujem) mi namreč položnic ne bo plačalo!
slepica
# 21.12.2009 ob 18:55
Študentsko delo, ja seveda. Neomejeno. Ampak plačat vse prispevke v zdravstveno in pokojninsko blagajno.
SKing
# 21.12.2009 ob 18:53
Neron glede gospodične, o kateri si dal spletno povezavo - preberi si kdaj kaj o njej. In razmisli, kje bo ta gospodična čez 10 let - upam da namig razumeš :)
Neron
# 21.12.2009 ob 18:42
Strinjam se pod pogojem da se ohrani brezplačno šolstvo ter vzporedno s tem ukine bolonjo, ki je res deležna samih kritik in je za sam študijski proces pogubna, ter naj se podelijo štipendije VSEM študentom. Zavedati se moramo da študentsko delo JE socialni transfer, ki omogoča študentom iz revnejših družin, da lahko sploh študirajo. Pri tem pa je treba zaostriti tudi vpisne pogoje, saj ima dosti ljudi status samo zaradi tega, da lahko delajo preko napotnice. Ampak dobro to je problem celotnega izobraževalnega procesa pri nas, ne samo študentske sfere...
mortir
# 21.12.2009 ob 18:00
študentsko delo naj se ukine. gre samo za izkoriščanje mladih. lahko imamo zastonj študij ob delu ne pa obratno
kurent
# 21.12.2009 ob 17:59
Rešitev:
- ukinitev študentskega dela
- podelitev štipendij (bivanje, hrana, prevoz, literatura)
- če študent vseeno hoče delat, naj pod enakimi pogoji kot kdorkoli drug

Kaj s tem dosežemo:
- študitat gre tisti, ki res misli doštudirat
- ko diplomiraš, dobiš službo
Neron
# 21.12.2009 ob 17:39
Jelena Štrbac: "Ljudje, DELO in svoboda smo vredni vedno manj!"

Še krajša obrazložitev predloga malega dela, v kolikor iz prispevka ni bilo dovolj razumljivo: vse seveda sledi logiki trga, ki si privošči nižanje cen, ko ponudba presega povpraševanje. In prav zdaj bo ponudba delavcev precej presegla povpraševanje po njih, saj se bo za 1 prosto mesto potegovalo 5x več ljudi: zdaj smo za delo kandidirali študenti (in dijaki), po novem bodo to še brezposelni, upokojenci ipd. ... Že to nam pove, da bodo urne postavke nižje, po načelu "če ne boš delal ti za x enot, bo pa tvoja babica" ... in ta "x" se bo tako vedno manjšal, saj se bo vedno našel nekdo, ki bo za golo preživetje pripravljen delati za manjše plačilo (če ne drugega, delavci iz drugih, revnejših držav) in kmalu bomo tudi mi ročno šivali nogometne žoge za skodelico riža na dan ... Prav tako lahko domnevamo, da bodo raje zaposlovali druge skupine, ki imajo več ali drugačne stroške kot študenti in ki smo jim uspeli prilepiti kako negativno oznako manj, po ključu: zaposlim brezposelno osebo, ki morda vzdržuje še otroka in ne »lenega in nezanesljivega študenta, ki itak samo uživa življenje z veliko žlico in živi na tuj račun.« Prav tako pa bo »malo delo« precej bolj obremenjeno s »prispevki in dajatvami« kot je bilo študentsko delo. Iz nekaj čez 16% pridemo na nekaj manj kot 40%. To pomeni: a) da bomo za delodajalca dražji in nas ne bo zaposlil ali b) da bo delodajalec za neko delo še vedno pripravljen skupno odšteti x enot in če bo šlo več za razne prispevke, bo naš neto prejemek posledično še manjši (pozor: upoštevajte tudi predpostavko o nižanju urnih postavk, opisano v zgornjem odstavku). Tako bodo torej našo mezdo zreducirali na minimum. In ob 16 urah dela na teden, bo prejemek gotovo prenizek, da bi nam omogočil dostojno življenje in študij - sploh če ne študiramo v domačem kraju. Sami veste, kakšni so npr. stroški študija v Ljubljani! Pa še nekaj me zmoti vedno v teh razpravah: vedno govorimo o nekem minimalcu, s katerim naj študent preživi. Zakaj?! Zakaj bi nekdo moral jesti samo tam, kjer je bon za 2 EUR in si ne bi smel privoščiti katere od boljših restavracij? Kje smo izgubili kakovost bivanja bodočega intelektualca, ki ne samo, da si privošči kak prehranski priboljšek, ampak morda tudi kulturnega in kdaj obišče kako prireditev, ali se morda (bog ne daj) izobražuje ob študiju, gre na kako potovanje, obišče kak seminar?? Vse to je študentsko življenje! In zakaj bi bilo dostopno samo izbranim posameznikom. Izgovor, da naj bi šel večji delež od prispevka (teh 40%) za štipendije in študentske domove pa je le še eno zavajanje. Zakaj? 1. Ker se vreča denarja za štipendije skozi krči na račun štipendij za socialno ogrožene, kriteriji za pridobitev državne štipendije pa določajo, da mora prejemnik (oz. njegova družina) živeti pod pragom revščine (!!!), da je sploh upravičen do tistih slabih 200 EUR mesečno. Zaradi zategovanja tega pasu (cenzusa) torej marsikdo, ki je sicer v zelo slabem socialnem položaju, štipendije sploh ne dobi in sredstva, namenjena štipendijam, ostanejo nerazdeljena. 2. Tudi iz zdajšnjega prispevka od študentskega dela gre del za izgradnjo študentskih domov! In to že vsa leta. A veste, koliko denarja se je že nabralo?? In predvsem: ali kdo ve, kje se je izgubil ves ta denar?? Za nove študentske domove ne moremo reči, da so ravno pogosti, pa še ko se kak zgradi prikažejo stroške tako visoke, da bi s tem denarjem zgradili luksuzno stanovanje v centru mesta. Nekaj denarja od zdajšnjega študentskega dela se nameni tudi študentskemu organiziranju - avtonomnemu in neodvisnemu od vsakokratne (menjave) oblasti. Tudi to se ukinja. Marsikdo, ki mu je tako organiziranje trn v peti, bo seveda hitro našel kak očitek o tem, za kaj se porablja denar … Pa res veste? Ali res povezujete vse aktivnosti, ki vas vsakodnevno spremljajo, s študentskim organiziranjem, ki jih v veliki meri omogoča. In predvsem, ali povezujete s tem vse svoje pravice, za katere se nekje nekdo bori … Iz dneva v dan … In se sprašuje o smiselnosti svojega početja potem, ko po 4 urah trdih pogajanj, doreče 2 alineji nekega zakona - v prid študentom. Nič čudnega ni, da razni strankarski podmladki tako goreče zagovarjajo nov predlog, ki bi ta sredstva preusmeril v njihovo blagajno. Pa si to res želimo? »Mladi politični voditelji«, postavljeni od vsakokratne oblasti gotovo ne bodo spodbujali boja za pravice manjšine, ki jo bo ta oblast želela zatreti … Študentje sami pa postajajo iz dneva v dan bolj pasivni, v kar jih sili sam sistem študija in slovita bolonjska reforma, ki posamezniku ne pusti niti dihati, kaj šele razmišljati, iskati rešitve, se aktivno vključevati v procese in jih sooblikovati … A to je že druga zgodba …
Neron
# 21.12.2009 ob 17:30
Študentsko delo je bilo uvedeno 1959. leta. Danes smo v letu 2009, po petdesetih letih si torej t.i. leva vlada želi ukiniti študentsko delo. Pri tem se znova zapleta v isto neoliberalno past, ki je povzročila tudi današnjo krizo, ki jo plačujejo ljudje in ne oblastniki in kapitalisti. Posledica takega mišljenja je tudi predlog zakona o malem delu. Smer razmišljanja je jasna, omejiti socialne pravice študentov, narediti še bolj fleksibilen trg delovne sile (kot so celo prostodušno zapisali v osnutku) in celo upokojencem, ki bi morali uživati v pokoju naložiti malo delo za preživetje, ker država ne bo sposobna zagotoviti dostojne pokojnine. Miljarde se namreč vedno najde samo za ohrajanje kapitalizma. Ko pridemo do ljudi brez možnosti vpliva, takrat se vedno zatakne pri stroških in je tudi nekaj milijonov preveč. Če kje bo vlada izgubila volitve ravno pri ukinjanju že priborjenih socialnih pravic. Namesto da bi obrnila prizmo in začela razmišljati o problemih, ki tarejo vse mlade: možnost nakupa stanovanja, pridobivanje rednih zaposlitev, možnost za izražanje v družbi ipd., se osredotoča na krčenje že izborjenih pravic. V tem smislu je vlada za časom, saj kot že rečeno deluje skladno z neoliberalno doktrino, ki je pripeljala do te krize kapitalizma. Vlada s strategijo, vizijo in znanjem, ki bi bila pred časom bi se borila za drugačne stvari. Uzakonila bi obvezno soudeležbo delavcev pri dobičku, dejansko omejila plačna nesorazmerja, obdavčila luksuzne dobrine in najpremožnejše sloje, omogočila ugodne stanovanjske kredite za vse mlade, s stimulacijami podjetjem skrbela za možnost rednih zaposlitev, odpirala tudi vprašanja povezana s podnebnimi spremembami in migracijskimi pritiski, ki bodo posledica okoljskih sprememb in še večjih socialnih razlik ipd. Namesto tega, brezidejna vlada, ki v dobrem in slabem samo kopira predloge iz EU, raje predlaga takšne zakone, ki znova povsem pihajo na dušo kapitalu in bodo še bolj razslojili in uničili temelje naše družbe. Kaj bo ukinila nato, ko bo ukinjeno tudi močno študentsko organiziranje, ki je eno najmočnejših v Evropi? Študentsko prehrano, štipendije, bodo uvedene šolnine? Mladim je očitno treba dopovedati, da lahko samo mirno prikimavajo odločitvam oblastnikov in še naprej ostanejo pridni potrošniki, če bodo sploh še imeli od kje vzeti...
kohar38
# 21.12.2009 ob 17:28
Jaz sem bil tudi študent, delal prek študenta, zaslužo na leto tudi 1300000 ko so še bli tolarji.
V bistvu sem zasral faks, ker sem raje delal.....Zdaj pa iščem službo, verjetno bi blo več delovnih mest, če ne bi blo tolko študentov na napotnice na firmah( državnih, privatnih,...,).

Tega v Evropi NI da študent tolko dela.
Kluzo
# 21.12.2009 ob 17:26
Hja, ljubčki moji, zdaj je pa na ministrstvu drug veter. Z lezbištvom bi še šlo, ane, kar se pa denarja tiče, gre pa na Metelkovo.
el CARTEL
# 21.12.2009 ob 17:15
hm tukaj ni pravilne rešitve. Če bi pustili stanje tako, kot je, (in je katastrofalno) potem bodo delodajlaci še vedno raje v letu dni zamenjali 10 študentov z mizernimi (študentskimi) plačami, kot pa da bi imeli enega solidnega delavca, za katerega je potrebno plačevati prispevke. Poleg tega ne vem, kako lahko hodiš več kot 2 dni v tedni na šiht, pa še vsa predavanja in učenje (dvomim tole glede predavanj hehe).

Po drugi strani so stroški, še posebej če ne živiš pri starših, previsoki. Večina študentov pač mora delati..Meni hvala bogu ni treba (štipendija, starši).

Pomoje edino pravilno bi bilo ukiniti študentsko delo, ali ga omejiti recimo an izredne, rednim, tistim, ki dejansko študirajo in delajo izpite, PA POMAGATI S ŠTIPENDIJAMI (in ne tisti za 60€).
arheopteryx
# 21.12.2009 ob 17:13
Sem bil študent in podpiram omejevanje študentskega dela!
Kazalo