Slovenija

Poudarki

  • Ministrstvo za infrastrukturo že pripravlja spremembe zakona o prevozih v cestnem prometu, ki predstavlja oviro za Uber.
Uber
Uber je v številnih državah po svetu sprožil proteste taksistov in ne nazadnje tudi tožbe. Delovanje Uberja namreč odpira številne pravne dileme tudi z vidika delovnopravne in davčne zakonodaje. Foto: MMC RTV SLO
Boris Koprivnikar
Minister za javno upravo Boris Koprivnikar se je s podpisom pisma o nameri z Uberjem zavezal, da bo njegovo ministrstvo koordiniralo "posodobitve" predpisov, ki bi se morali prilagoditi "sodobnim poslovnim modelom." Foto: BoBo

Dodaj v

Naglica pri "posodobitvi" zakonodaje. Je razlog zanjo sodelovanje z Uberjem?

Spreminjanje zakona o prevozih v cestnem prometu se je začelo že pred podpisom pisma o nameri
4. oktober 2016 ob 06:23
Ljubljana - MMC RTV SLO

Kljub zagotovilom ministra za javno upravo Borisa Koprivnikarja, da nedavno podpisano pismo o nameri za sodelovanje s podjetjem Uber za Slovenijo ne prinaša nobenih obveznosti niti konkretnih ukrepov, pa na ministrstvu pospešeno pripravljajo zakonske spremembe, potrebne za prihod Uberja na slovenski trg, s čimer so začeli že dan pred podpisom pisma o nameri.

Mednarodno podjetje Uber je družba, katere osnovna dejavnost temelji na povezovanju zasebnih voznikov in uporabnikov, ki potrebujejo prevoze. Zaradi tega je prihod podjetja Uber v državah po vsem svetu sprožal proteste taksistov in ne nazadnje tudi tožbe. Podjetje Uber ima po vsem svetu odprtih več kot 150 tožb, povezanih z zakonitostjo tovrstne dejavnosti. Plačani prevozi z zasebniki namreč odpirajo številna pravna vprašanja z vidika spoštovanja delovnopravne in davčne zakonodaje ter zakonodaje s področja varnosti.

V večini evropskih držav težavo za Uber predstavlja dejstvo, da tovrstne prevoze lahko opravljajo le vozniki, ki pridobijo ustrezno licenco. Med te države sodi tudi Slovenija, na kar so ob podpisu pisma o nameri opozorili tako sindikati kot tudi obrtna zbornica. Težavo predstavlja zakon o prevozih v cestnem prometu (ZPCP-2), ki med drugim določa pogoje za pridobitev licence, slednja je pomembna tudi z vidika povračile škode v primeru nesreče, saj zavarovalnice škode ne krijejo, če prevoz opravlja voznik brez ustrezne licence.

En dan za pripravo sprememb zakona
A te težave so se na ministrstvu za infrastrukturo zavedali že pred Koprivnikarjevim podpisom pisma o nameri. Tako je po naših informacijah le dan pred podpisom pisma vodja službe za trajnostno mobilnost in prometno politiko pri ministrstvu za infrastrukturo svojim sodelavcem na ministrstvu naročil, naj po naročilu ministra do naslednjega dne pripravijo spremembe ZPCP-2, tako da bo posebej urejena možnost najema vozila z voznikom. Sodelavci ministrstva so tako morali v enem dnevu poleg osnutka členov pripraviti še oceno stanja in razloge za spremembe, ter poiskati dve državi v EU-ju, po katerih ureditvah, bi se Slovenija lahko zgledovala.

Na ministrvo za infrastrukturo smo zato naslovili vprašanja v zvezi s spremembami ZPCP-2, kjer so potrdili, da je priprava spremembe zakona predvidena do konca letošnjega leta. O razlogih za pripravljanje sprememb pa so podali pomenljiv odgovor: "Pri izvajanju obstoječega zakona so se pokazale potrebe po spremembah ali podrobnejši ureditvi na področjih urejanja subvencioniranih prevozov dijakov in študentov, pristojnosti vodenja in upravljanja gospodarske javne službe javnega linijskega prevoza potnikov v Integriranem javnem potniškem prometu ter taksi dejavnosti".

Spreminjanje zakonov bo usmerjalo Koprivnikarjevo ministrstvo
Konkretneje na naša vprašanja o vsebini sprememb zakona na ministrstvu niso podali odgovora niti niso odgovorili na vprašanje, kdaj so se začele aktivnosti za spremembo ZPCP-2. Tudi glede datuma objave predloga nismo prejeli konkretnih odgovorov, je pa iz pisma o nameri, ki ga je z Uberjem podpisal minister Koprivnikar, razvidno, da bosta Uber in Slovenija do konca leta podpisala memorandum o sodelovanju in da bo Slovenija z Uberjem sodelovala pri "dialogu o tem, kako ustvariti najnaprednejše okolje, za razvoj poslovnih modelov sodelovalnega gospodarstva v Evropi".

Ministrstvo za javno upravo bo skladno s pismom o nameri prevzelo tudi usmerjanje prizadevanj za "posodobitev nacionalnih predpisov in zmanjšanje administrativnih ovir", ne glede na to, da gre za predpise, ki niso v pristojnosti ministrstva za javno upravo. Prvi administrativni predpis, ki bo deležen "posodobitve", pa bo tako ZPCP-2, katerega spremembe kljub navedbam ministrstva za javno upravo, da Slovenija s pismom o nameri ne prevzema nobene dolžnosti, so morali sodelavci ministrstva za infrastrukturo pripraviti v pičlem enem popoldnevu.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
seven7
# 04.10.2016 ob 06:43
Jaz nimam nič proti uberju samo ne vem zakaj ni po tem taksisti morali imeti s.p. ali d.o.o. za ppravljanje dejavnsti ce pa uberasi ne rabijo imet in lahko delajo takorekoc na crno.
webman
# 04.10.2016 ob 06:52
Über sumljivo!
Zoro27
# 04.10.2016 ob 06:41
Provizije, provizije...
seven7
# 04.10.2016 ob 07:36
Še enkrat. Nič nimam proti uberju ampak potem
bom tud jaz vozil z ali brez uberja na črno brez firme pač ko se mi bo zahotelo...

Res ni fer do ostalih ki plačujejo davke pa vsa dovoljenja itd...
mkv
# 04.10.2016 ob 06:47
najbolj načelna vlada do sedaj, kajne miro?
potemtakem za nobeno dejavnosti ne bo več potrebno imeti sp ja ali dooja, pa opravljal jo bo lahko kdor koli....ker če ne bo zadeva diskriminatorna....
1japajade2
# 04.10.2016 ob 07:49
Haha, SMC nas hoče vrečt pod neoliberalni avtobus. Odlično, pa je kdo prebral pismo o nameri? Tašne floskule ne najdeš niti v predvolilnih biltenih;

Uberjeva platforma prinaša nov vir zaslužka in večjo fleksibilnost dela za državljane, ki to najbolj potrebujejo.

Slovenija - zelena referenčna država v digitalni Evropi

Sicer pa vidim, da ste popolnoma zeleni in ideološki okoli tega vprašanja. Praktično gledano pa ne bodo uspeli dat to skoz, ker bi morali spremenit cel koncept SPja pri nas, na čemer ubrovci ziher bodo. Drugo dejstvo je, da že z zahodnimi manj obdavčenimi SPji folk ne spravi skupaj za minimalca v normalnem ampak fleksibilnem delovnem tedniku na en mesec. In to so kao priložnosti za delo, za koga, sunce vam žarko? Če vam ni jasno je licenca en piškov strošek za taksista, sicer fiksni in začetni ampak te več prideta že tabla pa postaja tak da to ne bo noben problem za to, da bi uber ne bi slej ko prej bil tudi pri nas pogruntant za prototip algoritmičnega suženjstva, popolnoma analogen proizvodni liniji za moderne čase. Tistim z rednimi zaposlitvami je fajn, ampak probajte nas mladino povlečt v to sranje pa vam bomo slej ko prej deregulirali in posodelovalili vaše redne šihte pa bomo videli kdo bo koga.
špohtl
# 04.10.2016 ob 07:49
Torej, da bo vse pošteno, bomo to prakso prenesli tudi na vse druge dejavnosti ?
Se pravi, če imam čas in valjček za barvo se lahko grem slikopleskarja brez firme in papirjev ? Če imam štedilnik lahko pred hišo v prostem času brez papirjev odprem restavracijo - važno je, pravijo naši politiki, da bo ceneje za končnega potrošnika !
Kaj pa ko se bodo ljudje začeli igrati doktorje v prostem času ? Bo to tudi ok ?
SamoRes
# 04.10.2016 ob 07:35
Sistem po principu prevozi.org je bolj pravičen, mi si moramo zamislit svoj sistem, Uber pa je ameriško kapitalistično podjetje, ki si od vsakega prevoza vzame 20%. Koprivnikarja so verjetno povabili na pogovor na ameriško veleposlaništvo
špohtl
# 04.10.2016 ob 07:52
Zadeva je enostavna !
Taxist je delavec, zaposlen, plačuje prispevke, preživlja družino...Zdaj naj bi mu v zelje skakali še ostali, če le imajo kaj časa po službi, ali pa če so brez nje npr. upokojenci, študentje.
Tudi delavka za tekočim trakom je zaposlena, plačuje prispevke, preživlja družino....naredimo aplikacijo, da ko potrebujemo delavko, pač pogledamo katera je najbližje in najcenejša ? Je to OK ? Princip je isti !
Potem, to lepo razširimo na večino poklicev od peka do vodoinštelaterja, prodajalca, doktorja itd. Firme pač ne bodo več zaposlovale, ampak bodo le kupile aplikacijo in najele najbližjega in najcenejšega delavca, ko ga bodo rabili (npr od 10-12 ure in adijo). Seveda jih bodo tudi ocenili in če bodo ocene slabe bodo leteli iz seznama na aplikaciji.....
Država bo težko zavrnila ta način razširitve, če bo sprejela uber ?
ST11
# 04.10.2016 ob 06:47
Naglica, neskladja, nesmiselne odlocitve ... = osebni interesi = $. Vedno, ne glede na barvo ali stran neba doticne osebe oziroma politicne skupine.
123pepe321
# 04.10.2016 ob 07:23
To je novodobno suženjstvo!
Nimaš nobene zaposlitve...
Uber pokvarjeno.
ps11
# 04.10.2016 ob 08:24
Tisti, ki vidite samo, da bo uber cenejši, razmišljate glih za en meter naprej v življenju. Nimaš kej, res je dvoje neskončno, vesolje pa neumnost.
mojcd
# 04.10.2016 ob 07:04
nekdo si obeta spet mal dinčkov, tako kot v zdravstvu, če plačaš je takoj drugače traja leta....vse jasno
modzo
# 04.10.2016 ob 07:29
sammys

taxi
placa+davek = 25 eurov Brnik

Uber
placa = 15 eurov Brnik
zapatist
# 04.10.2016 ob 09:09
Sem pa par dni nazaj gledal intervju z nekim znanim ameriškim pesnikom srbskega rodu.

Izpostavil je problem, da v Ameriki vedno bolj izginjajo delovna mesta z redno zaposlitvijo in jih izpodrivajo honorarna dela, ki človeku ne dajo niti dovolj za preživetje, nobene socialne ali zdravstvene varnosti, opravlja jih več naenkrat, ne ve ali bo nasledni teden lahko zaslužil, da bo plačal položnice, ne ve kdaj ga bo delodajalec poklical...načeloma pa mora bito ves čas na voljo...no seveda se mu pripravljenost nikjer ne obračuna.

Sam menim, da to ni dobra pot...in si ne želim, da bi dobivala pospeške s strani države.
Celt
# 04.10.2016 ob 07:36
Hlapec Boris?
kg83
# 04.10.2016 ob 08:03
Na nogometnih tekmah 4. lige otrok starih manj kot 15 let moraš sodnika, ki pride na tekmo zaposliti z pogodbo, mu plačati davke, prispevke, zdravstveno zavarovanje, itd. Potem pa te še davčna lovi, tu bi pa lahko prevoze opravljal vsak, z vsakim možnim vozilom brez zavarovanja, brez plačila davkov, itd. Kaj ko bi ta vlada naprej odpravila stare neumnosti, predenj začenja z novimi?
aristotel
# 04.10.2016 ob 07:02
Nekaj kar deluje dobro, hocejo spremeniti. Prodane duse. Nagrabiti hocejo denar. Ce ga bodo vzeli, jih bodo usiji izsiljevali, ali pa to ze delajo.
zapatist
# 04.10.2016 ob 09:03
@Nikec3
A res? A ti raje kupiš izdelek/storitev, ki je za 20% dražja od konkurenčnega izdelka?

Hehe...zvita fora:)

Pozivaš potrošnika v nas, da naj se izjasni.

No...hvala bogu, veliko ljudi nismo samo potrošniki, temveč še kaj drugega...poleg tega pa naloga države ni, da skrbi samo za infantilne želje potrošnikov, temveč poskuša najti optimalen kompromis med različnimi legitimnimi interesi.
zapatist
# 04.10.2016 ob 09:28
@juk
Podpiram spremembe zakonodaje, taksisti zelo izkoriščajo nevedne ljudi. Če bo kaj Uber spremenil bo to da bo bistveno manj izkoriščanja s strani taksistov. Seveda pa Uber ne sme imeti drugačnih pogojev kot vsi ostali.

Za večjo preglednost ne potrebuješ spremembe zakonodaje. Enako velja za morebitni prihod Uberja, ki bi s svojo platformo lajkp zagotovil večjo transparentnost.

Sam nimam nič proti Uberju ali kakšnim drugim aplikacijam.

Uber naj kar pride, samo naj upošteva našo zakonodajo

To je, da taxi poklic lahko opravljajo samo licencirani taksisti, da redno plačuje davke in se drži ostalih pravil, ki veljajo za vse subjekte na našem trgu.

Torej ne vidim nobene potrebe po spreminjaju zakonodaje, razen če se hoče Uber priviligirat....to pa mi smrdi.
thetilko
# 04.10.2016 ob 07:50
V Sloveniji so taxiji primerjalno z EU bizarno poceni. Dvomim, da se cene lahko se znizajo. Uber verjetno ne bo imel nobenega ucinka.
zapatist
# 04.10.2016 ob 09:51
@juk
No meni sprememba zakonodaje popolnoma nič ne smrdi. Zadnji čas je že bil

Vidim, da si strokovnjak za zakonodajo glede taxi služb in si ti že dalj časa zdi skrajni čas za spremembe.

Katere konkretno predlagaš?
zapatist
# 04.10.2016 ob 09:32
To, da Uber kot kaže ni konkurenčen rednim taxi službam in da se mora zanj prav posebno prilagoditi zakonodaja, da bi potencialno lahko bil...pa se mi ne zdi ne vem kakšen plus za to podjetje.
zapatist
# 04.10.2016 ob 09:00
@Nikec3
Ena stvar kjer naša vlada deluje v koraku s časom. Upam, da mediji ne zadušijo sprememb.

Preveri si pravilnik o pridobitvi licence za taxista.

Meni se zdijo pogoji minimalni. Ne vidim potrebe, da se tako minimalni pogoji še liberalizirajo, saj v tem primeru ne gre za nobene resne birokratske ovire.

Sam vidim nevarnost v temu, da se bo s prohodom Uberja na naš trg in s deregulacijo pridobitve dovoljenj za taxi dejavnost sprožila prekarizacija taxi poklica, ki je že sedaj dokaj slabo plačan...nekaj več kot minimalka.

Če bo lahko taxi službo opravljal vsak, ki ima po svoji službi še pet minut časa, pa bo to po moje ogrozilo delovna mesta ljudi, ki od tega živijo.
zapatist
# 04.10.2016 ob 10:32
@Juk

Torej ponovno priznaš, da pojma nimaš.

Najprej si pisal, da bi bilo treba zakonodajo spremenit že pre leti...pa ne veš kaj.
Potem, da je zakonodaja spisana na kožo monopolistom...pa ne veš kje..

No...sedaj si zapisal, da ziher je treba spremenit, ker je minister tako rekel:)
zapatist
# 04.10.2016 ob 09:47
@Nikec3

Ne vozim, ker mi je predrag. Iščem kompromise tudi pri sebi...ampak če sem sam kot posameznik del potrošniškega sloja in ko sem v vlogi potrošnika gledam skozi razmerje cena vs kvaliteta, pa to ne pomeni, da sem samo homo potrosnicus. Sem v različnih vlogah..enkrat eni, drugič drugi.

Predvsem pa to ne pomeni, da mora biti država tista, ki gleda samo na trenutni užitek potrošnika, temveč mora imeti širšo sliko.

Na primer...državi bi po moje moralo biti v interesu, da zagotavlja pogoje za čimveč rednih zaposlitev, za dosledno pobiranje davkov in prispevkov itd...tukaj pa že trči ob želje homo infantilusa, ki si želi nekaj takoj in čim ceneje. Homo infantilus potrosnicus si na primer želi, da se dacki kar ukinejo...takoj bo dobil v trgovinah vse 22 odstotkov ceneje. Če se še nahajo plačevati dacki in prispevki na plače, dobiček itd...pa hitro pridemo na 50 posto popusta.
zapatist
# 04.10.2016 ob 09:40
@Nikec3
Lahko minusate kolikor želite, to dejstvo se ne bo spremenilo.

Morebiti imaš prav. In gre trend res nepovratno v to smer.

Vprašanje pa je ali je nekomu taka liberalizacija delovnih mest všeč ali ne...ti temu ploskaš, sam imam zadržke.

Delavski razred se s tem popolno razoroži...ostane brez moči...so samo še delavci posamezniki napram korporacijam...seveda so to mokre sanje kapitala.

Sprašuješ se še zakaj ljudje vseeno vstopajo v taka razmerja, če jim ne pašejo?

Predvidevam, da v življenju še nisi bil v poziciji, da bi moral plačati kakšno položnico ( razen za mobi morebiti) in bi ti grozil odklop elektrike, vode, deložacija..ali pa da tvoji otroci ne bi imeli za jesti ali za obleči...to so na primer motivi, da človek dela marsikaj...

Predvidevam, da so te do sedaj več ali manj živeli drugi...mama..in mi davkoplačevalci.
zzardOs
# 04.10.2016 ob 08:43
Slišim da je:

-prihod korporacije nujno dober in potreben za nas male ljudi,
-radodarni kapitalisti nas bodo rešili,
-razvoj mora peljeti v smer, da bo en gospodar (moder in mehkosrčen) skrbel za vse!

To mi deli, če bomo pridni in nas bodo imele korporacije rade, dobimo se popust na Zyklon-B (ali pa kakšen preizkušen modernejši produkt tehnologije), za popravilo vseh odvečnih (brezposelnih-lenih-neprilagojenih - ce poenostavim...za vse neproduktivne!!!)
Valuk_
# 04.10.2016 ob 08:34
Kera prodana rit tale Koprivnikar.
mali_M
# 04.10.2016 ob 07:34
Potem bodo še taksisti hodili na rdeči križ.
Pa varnost potnikov bo manjša.
zapatist
# 04.10.2016 ob 12:03
@joker
Sicer pa tudi sosedu kdaj pa kdaj plačam en pir, če me pelje, ko dežuje in v končni fazi je to tudi na črno.

To so prijateljske geste in ne biznis. Ne sedaj banalizirat teme v kateri se pogovarjamo o neki veliki firmi.
zapatist
# 04.10.2016 ob 10:20
@juk
Torej zakonodaja je bila preveč zaprta za koga drugega razen monopolne taksiste, zato jo je bilo potrebno spremeniti.

V katerem delu zakonodaja spodbuja monopolne taksiste?

Hvala za odgovor.
zapatist
# 04.10.2016 ob 10:11
@juk

Kater člene, alineje pravilnika o taksistih bi bilo treba že zdavnaj spremeniti?

Nisi mi še odgovoril...
zapatist
# 04.10.2016 ob 10:02
@m4j3r

Ko dvigneš slušalko in pokličeš centralo, ti tam morajo poslati voznika, ki ima licenco, ki redno plačuje davke in ki ti na koncu izda račun.

Strinjam se s teboj, da je v Ljubljani taxi služba že sedaj smešno poceni in da vlada huda konkurenca. Da ceno še znižaš, jo lahko samo z delom na črno.
Bivši uporabnik
# 04.10.2016 ob 09:12
Ko bi tako hitro spreminjali zakonodajo, da bi postali bolj konkurencni na drugih podrocjih, razvijali zdravstvo, solstvo itd. tukaj pa nekdo pobere provizijo pod mizo pa se da vse narediti.
kornilov
# 04.10.2016 ob 08:41
V Slovenijo baje prihaja tudi zdravstveni Uber, novo zakonodajo bodo na ministrstvu spacali v enem dnevu.
stripy
# 04.10.2016 ob 13:46
sem taksist .... uber prinaša nove stvari ,ki pa niso dobre ..... po ustavi smo socialna država :) .... uber ne plačuje prispevkov .... uspeva v okolju ,kjer je področje popolnoma neregulirano .... in če bomo k temu pristopili in začeli izvajati .... bi rad samo vprašal koprivnikarja ..... kje bo država dobila denar za zdravstvo in penzije , kajti če ni plačanih prispevkov tudi denarja ni !!! .... zame ni panike .... firmo bom zaprl .... ker imam dovolj let službe mi bo 2 leti pripadalo nadomestilo za plačo , pa še pri uberju bom na črno lah delal naprej .... pa zanimivo je še to ....uber je zaradi kršitve zakonodaje prepovedan v španiji franciji na danskem in v nemčiji , ampak pri nas bo pa vse ok??! :D
šurda
# 04.10.2016 ob 12:48
Skippy & Juk & CO
Jaz vam bi dal minimalec od minimalca ! manj kot 600€ neto !
Barabe, KDO pa mislite da plačuje te "ugodnosti" ? Tisti, ki je
najnižje na družbeni lestvic ! Sam sem lani delal pol leta za
tako nizko neto plačo, da sem dobival dodatek do minimalne
ZA delo 3/4 časa popoldne najmanj 10 ur ! No vsaj prispevki
so bili vsi plačni ! Šef pa mi ni podaljšal še za 3 mesece, da
bil bil opravičen do nadomestila ZA plačo, saj moraš delat
9 mesecev !

Tu pa jočete tisti, ki mastno služite predvsem ekonomisti in
mladeniči ala juk, ki ne vedo KAJ je to DEŠKO fizično delo !

UBER najprej prevozi potem pa vse še ostalo !
NE hvala ne v mojem imenu !
hexen
# 04.10.2016 ob 11:31
Koprivnikar se očitno prioritetno ukvarja z Uberjem, javna uprava pa še vedno pozabljena 30 let za časom.
- strokovni delavci puščajo službo v državni upravi, odpirajo podjetja, da potem sodelujejo z državo na osnovi podjemnih pogodb, ker so uravnilovke v javni upravi totalno nekonkurenčne, ni uvedenih spodbud in sistema nagrajevanja za pridne in marljive delavce.....
- ni spodbud za delo na domu tam, kjer bi bilo to možno uvesti, razbremeniti stroške prevoza in prometa na cestah,
- notranje je javna uprava še vedno informacijsko nepovezana, državljan mora biti tajnica, ki nosi dokumente vezane na nek uradni postopek od ene do druge javne ustanove namesto da bi si jih uradi izmenjali neposredno med seboj...
- kako sicer kaj kažejo e-volitve?


1. Zakaj Koprivnikar dobiva plačo za resor, v katerem ne dela?
2. Zakaj Koprivnikar dobiva plačo iz proračuna, če dela za trg?
zapatist
# 04.10.2016 ob 10:59
@joker
Tudi z inženirjem, ki dela v privat firmi bi bil čisto zadovoljen.

Razumem. Vem, da ni point v temu ali je profesor ali inženir.
Gre za to, da bi se ti rad na črno vozil na fakulteto, na kateri šolanje ti omogočamo davkoplačevalci.
izo
# 04.10.2016 ob 10:58
Teoretik zarot se je javil. Danes niti enkrat ni omenil Tesle.

zato pa imamo tebe..
zapatist
# 04.10.2016 ob 10:05
Par dni nazaj sem se peljal ob treh zjutraj iz enega skrajnega konca Lj do drugega...po moje več okoli 15 km....plačal pa 8 ojrov.

Se mi je taksist kar zasmilil.
velenjcan
# 04.10.2016 ob 09:45
Minister to seveda dela iz čistega človekoljubja...
melanholik
# 04.10.2016 ob 23:55
@Nikec:

Ja seveda je ok! Jaz že cel čas prvim, da je delo za nedoločen čas preživeta oblika, ki v prihodnosti skoraj ne bo prisotno. Uber zgolj dela to, kar ljudje želijo. Pri nas bo vsaka taka sprememba seveda počasna in problematična zaradi sindikatov, ki so 50 let za časom.

Kaj točno si želijo? Biti zaposleni na priložnostnih dnevnih gigih, tako kot v devetnajstem stoletju? Delavec in potrošnik sta eno in isto, kolikokrat bom moral še to ponovit!
pd
# 04.10.2016 ob 15:39
Če gospodje v kravatah hitijo, potem se tudi za njih nahaja en kovček.... drugače ne bi hiteli...
Jon Sneg
# 04.10.2016 ob 13:02
Jaz vam bi dal minimalec od minimalca ! manj kot 600€ neto !

Šurda, se strinjam s tabo, saj neoliberalci imajo na agendi itak ukinitev minimalne plače. Želijo si ustvariti razmere, da bi ljudje delali za 100 Eur ali manj na mesec.
izo
# 04.10.2016 ob 11:28
Pri tebi že dalj časa opažam eno lastnost in sicer, da sporočila, ki jih od drugih pogosto dobiš o samem sebi obrneš navzven in jih začneš talati drugim

to je itak tipična lastnost sogovornika, ki nima več pravih argumentov za svoje monologe, ko v bistve samo še samega prepričuje v svoj prav, na koncu pa itak mu ostane le še verbalno diskreditacija.
kolikokrat že diživeto tukaj, sem že praktično imun na to..
zapatist
# 04.10.2016 ob 11:25
@juk
Teoretiku zarot to razlozit je nemogoce

Pri tebi že dalj časa opažam eno lastnost in sicer, da sporočila, ki jih od drugih pogosto dobiš o samem sebi obrneš navzven in jih začneš talati drugim.
izo
# 04.10.2016 ob 10:51
eh, juk, turbo socialist...

glede uberja in vsega ostalega sem se pa ža naveličal ponavljat, upa, da pa je zdej že res vse jasno, zakaj gre. sramota, kako smo prdali državo za tist a-, ki nima blage veze z realnostjo.
države polna usta odpiranja trga za naša podjetja, visokih delovnih stndardov, evropskih praks itd itd, medtem ko pa s takšnimi popuščanje državne zakonodaje (trgovina, zavarovalništvo, storitve, telekomunikacije itd itd) dokončno uničije še tista malo lastnega storitvenega sektorja, ki ga je ostalo. samo ne jokat potem, ko bodo tudi za upravna delavce se spomnili aplikacijo in sedež preko atlantika, kjer ne nosijo nobene odgovornosti ali kontakta s strankami oz državljani. žal ne bo nobenemu potegnilo do tistega momenta, ko ga bodo vrgli iz hiše z izgovorom o bolj kreativnih ekonomskih rešitvah.
zapatist
# 04.10.2016 ob 10:44
@juk
Uber seveda ne deluje na crno. Nekdo je pameten pa sploh zadeve ne pozna

Super. Potem so ljudje, ki vozijo znotraj njegove aplikacije honorarno ali redno zaposleni in plačujejo vse davke in prispevke kot ostali zaposleni?
Kazalo