Drugi tir slovenska politika že veliko let daje kot primer zagona gospodarske rasti in ustvarjanja delovnih mest prek velikih državnih naložb. Foto: BoBo
Drugi tir slovenska politika že veliko let daje kot primer zagona gospodarske rasti in ustvarjanja delovnih mest prek velikih državnih naložb. Foto: BoBo
Drugi tir bi vlada gradila z zasebnim denarjem

"Koalicija enotno podpira modernizacijo železnic v Sloveniji, zato bomo storili vse, in še posebej infrastrukturni minister Peter Gašperšič, da do konca meseca izpolnimo ustrezno prijavo za evropska sredstva, ki nam bodo pri teh projektih pomagala," je po približno triurnem koalicijskem vrhu, na katerem so zagrizli v problematiko gradnje drugega tira Koper-Divača, v izjavi za medije povedal Cerar.

Kot je dejal, je pri ideji o javnozasebnem partnerstvu sicer odprtih še zelo veliko vprašanj, ki jih zdaj rešujejo. "Na proračunskih sredstvih tu ni poudarek, iščemo druge možnosti. Vlada si tu nikakor ne želi obremeniti davkoplačevalcev, ta hip za to niti ni možnosti," je povedal premier.

Preučili bodo tudi možnost koncesije
Gašperšič pa je pojasnil, da so pri projektu drugega tira, ki je ocenjen na 1,4 milijarde evrov, možne različne oblike javnozasebnega partnerstva. "Katera točno bo izvedena, moramo še preučiti. Te možnosti moramo potem preko razpisov tekom letošnjega leta poiskati," je dejal in dodal, da bodo v prijavi na razpis za evropska sredstva navedli, da bo poleg evropskih sredstev projekt sofinanciran z javnozasebnim partnerstvom.

Rok za prijavo na razpis za evropska sredstva iz instrumenta za povezovanje Evrope (CEF) se izteče 26. februarja. Slovenija bi lahko pri tem računala na okoli 400 milijonov evrov, manjkajočo milijardo pa bi dobila z javnozasebnim partnerstvom. Kot je pojasnil Gašperšič, bodo preučili tudi možnost koncesije.

V predvideno ceno 1,4 milijarde evrov, za katero nekateri trdijo, da je previsoka, so po Gašperšičevih pojasnilih vključene določene rezerve za nepredvidene stroške. "Pri tem se dela na kraškem terenu, kjer vsega ni možno predvideti, seveda pa se da natančna cena dobiti prek razpisa," je dodal minister.

Zagotovila, da bo projekt prijavljen
Vlada bo storila vse, da bo projekt gradnje drugega tira železniške proge Divača-Koper pravočasno, torej februarja, prijavila na razpis za evropska sredstva, so sestanku zagotovili koalicijski partnerji. Čas se sicer izteče 26. februarja.

V javnosti se je v minulih dneh špekuliralo tudi, da bi lahko Gašperšiča okorno ukrepanje v povezavi s pripravo projekta drugega tira stalo stolčka, a je Cerar danes to zanikal. "Minister vseskozi uživa tako mojo podporo kot tudi podporo koalicijskih partnerjev," je dejal in poročanje medijev označil za dezinformacijo.

Upravljanje državnega premoženja
Druga aktualna tema ta čas je priprava dolgo pričakovanega predloga strategije upravljanja državnih naložb. Trenutno koalicija usklajuje merila za upravljanje naložb, sledila naj bi priprava njihove klasifikacije na strateške, pomembne in portfeljske. Poteka tudi izbor nadzornikov Slovenskega državnega holdinga, ki bodo igrali pomembno vlogo pri upravljanju državne lastnine v gospodarstvu.

Drugi tir bi vlada gradila z zasebnim denarjem