Slovenija
Kolesarji lahko za lastno varnost največ naredijo sami, in sicer z upoštevanjem cestnoprometnih predpisov, opozarjajo na agenciji za varnost prometa. Foto: EPA
Čelada zmanjšuje težo posledic in poškodb glave za od 40 do 70 odstotkov. Foto: BoBo
Policija
Predstavniki policije in občinskih redarstev bodo med akcijo izvajali poostren nadzor. Foto: BoBo

Dodaj v

Neupoštevanje prednosti je najpogostejši vzrok kolesarskih nesreč

Začetek preventivne akcije za večjo varnost kolesarjev
14. maj 2018 ob 12:29
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Začenja se nacionalna preventivna akcija za večjo varnost kolesarjev, ki so med najranljivejšimi v prometu. Največ nesreč je znotraj naselij, najpogostejši vzrok pa neupoštevanje prednosti.

Z akcijo, ki jo vodi javna agencija za varnost prometa v sodelovanju s policijo, ministrstvoma za infrastrukturo ter za izobraževanje, znanost in šport in nevladnimi organizacijami, želijo opozoriti kolesarje na odgovornejše vedenje v cestnem prometu in povečati uporabo čelade.

Kot so zapisali v omenjeni javni agenciji, je opazovanje kolesarjev, ki so ga izvedli lani, pokazalo, da skoraj tri četrtine kolesarjev krši prometna pravila, resnejše prekrške pa jih napravi približno četrtina. Med najpogostejšimi kršitvami so neustrezno prečkanje cestišča, vožnja v nasprotni smeri ter vožnja v rdečo luč na semaforju, pogosto se pojavita tudi ogrožanje pešcev z vožnjo po pločniku ter uporaba mobilnega telefona med vožnjo kolesa.

V analizi nesreč iz leta 2017 so na agenciji ugotovili, da se je več kot 80 odstotkov prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev zgodilo znotraj naselij. Med najpogostejšimi vzroki prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev so po njihovih navedbah neupoštevanje pravil o prednosti (26 odstotkov), neprilagojena hitrost (21 odstotkov) in nepravilna stran oziroma smer vožnje (16 odstotkov).

Cestnoprometni predpisi veljajo tudi za kolesarje
Kolesarji lahko za lastno varnost največ naredijo sami, in sicer z upoštevanjem cestnoprometnih predpisov, opozarjajo na agenciji. Po njihovem mnenju je pomembno, da kolo vozimo po kolesarski stezi ali poti oziroma da vozimo po desnem robu cestišča v smeri vožnje. Pozvali so tudi k upoštevanju prometnih predpisov in k temu, da v križiščih jasno nakažemo smer z rokami.

Čelada rešuje življenja
Zelo priporočljiva je uporaba čelade. Raziskave namreč kažejo, da čelada zmanjšuje težo posledic in poškodb glave za od 40 do 70 odstotkov. Za otroke in mladostnike do 18. leta je uporaba čelade obvezna, imeti jo morajo tudi otroci na poganjalčku in tudi tisti, ki so potniki na kolesu.

V okviru akcije in različnih aktivnosti bodo letos razdelili 500 čelad, s katerimi želijo povečati njeno uporabo med starejšimi in mladostniki. V okviru javnega poziva bodo za izbrane lokalne skupnosti nakupili tudi deset spretnostnih poligonov, finančno pa podprli tudi štiri projekte nevladnih organizacij, ki so namenjeni izključno kolesarjem.

Poostren nadzor policije
Med drugim v Ljubljani 26. maja pripravljajo 50. zaključno državno tekmovanje Kaj veš o prometu?, v času akcije pa bodo pripravili številne terenske akcije opozarjanja in ozaveščanja kolesarjev. Predstavniki policije in občinskih redarstev bodo v času akcije, ki bo trajala do 27. maja, izvajali poostren nadzor nad kolesarji in vozniki motornih vozil.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
20657
# 14.05.2018 ob 13:37
Metati vse kolesarje v isti koš je tako kot bi to naredil z vsemi avtomobilist. V obeh skupinah se najdejo tako razsodni kot objestni in taki na telefonu. Nekateri kolesarji imajo celo vzvratna ogledala, čeprav ne razumem najbolje, zakaj. Da boš ja 100 % sigurno vedel za avto za seboj, ki ga itak slišiš, in posebej pazil, da ne bi nepredvidljivo zavrl in povzročil naleta? Ali da se boš gospodu šoferju kot manjvreden udeleženec v prometu z roba ceste umaknil na bankino in po potrebi na njivo?
Odnos voznikov do kolesarjev je pri nas zelo slab. Pojdite (s kolesom) kak kilometer čez mejo v Italijo in boste videli, o čem govorim.
Heisenberg
# 14.05.2018 ob 14:05
Bedaki so med kolesarji in med vozniki avtomobilov. Ne posplošujmo in kažimo drug na drugega, bodimo strpni, oboji smo del prometa in treba se bo cesto odgovorno naučiti uporabljati skupaj.
friks
# 14.05.2018 ob 13:40
Lahko povem eno slabo izkušnjo v Ljubljani, ko se kolesarji mirno vozijo čez prehod še dolgo po tem, ko jim že gori rdeča luč. S tem pa onemogočajo, da bi tisti, ki zavijajo levo na to cesto ustrezno izpraznili cestišče. Ker ko kolesarji končno nehajo gazit čez rdečo, gori že zelena za vozila, ki gredo naravnost.
JohnSmith
# 14.05.2018 ob 14:28
@nim: Slab odnos do kolesarjev v prometu, je v večini prišel iz naslova neupoštevanja prometnih predpisov kolesarjev in se je voznikom motornih vozil kratko malo začelo "fučkati" za njih

Slab odnos do kolesarjev imajo ljudje, ki imajo na splošno slab odnos do praktično vseh na cesti. Ne motijo jih samo kolesarji, motijo jih tudi motoristi, traktoristi, tovornjakarji ... vsi. In potem se ne morejo peljati za kolesarjem in prehitevajo na vrat na nos, motoristom zapirajo pot in podobno. Za njim je značilno, da so izjemno kritični do drugih, priporočljivo pa bi bilo, da se malo več ukvarjajo s sabo in nehajo špilat šerife po cestah.

Moj nasvet voznikom bi bil, da naj med vožnjo brzdajo svoj temperament. Vsi delamo napake in neumnosti. Eni jih delajo več, drugi pač manj. Včasih se moraš peljati za kolesarjem 10 sekund, kaj te briga, če te motorist prehiteva, tudi traktorist mora nekam prit. Ni si treba puliti las zaradi vsake malenkosti. Požreš slino in greš dalje.
galoper
# 14.05.2018 ob 15:50
Prispevek je enostransko povdarjeno napisan. Začnimo pri osnovi, prometnih površinah. Kolesarili naj bi po desnem robu, a kaj je to? So to vdolbine za odtočne jaške, uničena površina roba prometne površine, šikane kolesarjem, da motorna vozila lahko hitreje vozijo, kolesarska steza, ki izgine pred krićiščem in kolesarje prepusti stihiji, v LJ organizirana plačana skupina, ki služi za utišanje neželjenih opozoril, župan, ki vidi le denar, ne pa življenje in naseda urbanistom? Zakaj ovinkasti obvozi za kolesarje, za motorna vozila pa skrajšana pot - to je nekaj vzrokov mnogim nepotrebnim nevarnim kolesarskim potem, ki jih vsi obsojamo.
klopecki
# 14.05.2018 ob 15:43
En kup komentarjev iznačuje kategorije, ki niso izenačljive.

Pešci so najšibkejši, zato si lahko pešci privoščijo največ, avtomobili in kolesarji pa morajo paziti na pešce. Kolesarji so bistveno šibkejši od avtomobilov, zato si lahko kolesarji privoščijo bistveno več kot avtomobili, avtomobili pa morajo paziti na kolesarje.

Pešec nosi okrog najmanjše orožje, zato mora biti kazen za isti prekršek, npr. prehojeno rdečo luč, za pešca najmanjša. Kolesar nosi okrog večje orožje od pešca in manjše orožje od avta, zato mora biti kazen za isti prekršek, npr. prevoženo rdečo luč, za kolesarja večja kot za pešca in bistveno manjša kot za avto. Avto nosi okrog daleč največje orožje, zato mora biti kazen za isti prekršek, npr. prevoženo rdečo luč, za avto bistveno večja kot za kolesarja.

Za hodit peš v prometu se ne zahteva izpit. Za se vozit s kolesom v prometu se od otroka zahteva izpit, od odraslega pa ne. Za se vozit v prometu z avtom, se zahtreva odraslost in izpit. Zakaj? Zaradi magnitude nevarnosti in potencialnega ogrožanja predvsem drugih.

Za imet doma iz leske in kolesarske gume narejeno fračo, ne rabiš orožnega lista. Enako za doma pipec. Za imet doma pištolo, rabiš orožni list. Za imet doma granate ali brzostrelke, je še malo bolj regulirano.

Če bi imeli na svetu samo pešce in kolesarje, bi semaforjev ipd. skoraj ne bilo treba. Če bi imeli na svetu samo frače, regulacije za orožje skoraj ne bi bilo treba.

Ne izenačujte kategorij, ki niso izenačljive.
janez85
# 14.05.2018 ob 14:56
Kot kolesar in voznik avtomobila opažam tudi deljeno krivdo, imaš kolesarje, ki telefonirajo in imaš avtomobiliste ki telefonirajo, imaš kolesarje ki vozijo skozi rdečo in imaš voznike ki te skoraj zbijejo pri zeleni na semaforju, imaš kolesarje ki se pravilno vozijo z vso potrebno opremo, in imaš take ki se ponoči brez rok na balanci pripeljejo v kontra smeri po pločniku. Nenazadnje pa ne pozabit na MOL, kjer so večino kolesarskih zgradili plo principu, da so vzeli čopič in narisali črto: mal po pločniku pa mal po cesti, mal čez jaške pa mal čez prehode za pešce, pa mal čez zlo ostre klančnine dovozov do hiš, pa mal čez lukne; Tko to ne gre. Kolesarska mora bit fizično ločena od ceste, z jasno oznako smeri ipd, in načrtovanimi prehodi čez ceste.
Bivši uporabnik
# 14.05.2018 ob 13:57
Večina kolesarjev misli, da imajo na kolesarski stezi v križišču vedno prednost, ne glede na to, ali steza poteka vzdolž prednostne ali vzdolž stranske ceste. Mnogi celo menijo, da to velja tudi, ko se peljejo čez cesto po prehodu za pešce.

Res pa je, da k temu pripomorejo tudi naši pametni načrtovalci, ki rišejo kolesarske steze na pločnike, namesto da bi jih na cestišče, zaradi česar kolesarji mislijo, da imajo v križiščih enake pravice kot pešci.
uiophjk
# 14.05.2018 ob 17:42
Ah, dajte no. Jaz bi zase čez palec naredil tako statistiko:
- kot voznik avtomobila moram zavirati, ker me je izsilil kolesar: max. 1x na leto
- kot kolesar moram zavirati, ker me je izsilil avtomobil: pri mesti vožnji vsakih nekaj km.
- kot kolesar moram zavirati, ker je pred mene stopil pešec: v centru približno na 10 minut.
- kot kolesar moram zavirati, ker me je izsilil drug kolesar: še kar pogosto, vendar ne toliko kot prejšnji 2 točki
KricacX
# 14.05.2018 ob 14:10
OK, dajmo ločit med cestnimi kolesarji in mestnimi kolesarji. Cestni kolesarji - torej ti, ki jih vidimo na cestah izven mesta, načeloma upoštevajo pravila(ne pa vsi, jasno), ker se v osnovi počutijo bolj ogrožene. Zato če se le da, tudi izberejo ceste z manj prometa (vsaj za mene velja tako)

Mestni kolesarji pa so druga zgodba. Problem je, ker se ne vedejo kot kolesarji, ampak kakor se jim zazdi v danem trenutku. (malo so pešči in se vozijo po pločnikih, malo po kolesarski, malo po cesti) Glave ne obrne pravzaprav nihče od njih, ponavadi so opremljeni s slušalkami, brez zavor (vsaj tak občutek imam) in so barvno slepi.

@nim - Zakaj na regionalnih cestah vozite v štric?
V normalnih civiliziranih državah so kolesarji na cesti tretirajo enako kot motorna vozila. Torej se kolesarja prehiteva tako, kot bi prehitevali avtomobil - zato se imajo pravico voziti vštric. Ne pa na knap s polno brzino 20 centimetrov od kolesarja. Razumeš? Žal moraš upoštevati tudi to, da so robovi cest ponavadi pri nas sila zanič, polni lukenj, razpok, stekla ipd. Zato se, čeprav bi se radi vozili tik ob robu ceste, enostavno ne moremo.

Poglej si povezavo spodaj, upam, da bo delovala...



Heisenberg
# 14.05.2018 ob 14:09
@nim, "Slab odnos do kolesarjev v prometu, je v večini prišel iz naslova neupoštevanja prometnih predpisov kolesarjev in se je voznikom motornih vozil kratko malo začelo "fučkati" za njih (vsaj pri meni je tako :P)."

Res "inteligentno" razmišljanje. Potem boš pa v svoji ihti in ignoranci enega zapel in ubil, kaj boš pa potem? Solze, opravičevanje, zapor? Uničil svojo in kolesarjevo družino? Ko je človek mrtev je prepozno.
nim
# 14.05.2018 ob 14:06
Še ena zadeva me muči:
Za večino "štal" na cesti (kultura v prometu je na vedno najnižjem dnu) je po mojem mišlenju pomanjkanje prometnikov na cestah.
Imam izpit 20 let. V prvih 5 letih izpira sem bil ustavljen (kontrola prometa) vsaj 2x na leto. Zadnjih 15 let ne vidim več prometnikov na cesti in vsak dela kar se mu zahoče (čez dvojne črte, v rdeče, izsiljevanje prednosti, ostajanje v križiščih in posledično blokada celega mesta, vožnja kjer za avtomobile sploh ni predviden promet (in zraven še koga do smrti povozijo) itd itd...

Se nagibam k mišljenju da bi bili posnetki "dash camer" navadnih uporabnikov prometa dovolj, da organi reda in miru izstavijo kazen (človeka najbolj izučiš če mu denar vzameš - seveda če je storil prekršek).
ro004
# 14.05.2018 ob 13:30
Večina kolesarjev ponoči vozi brez luči, sploh jih nimajo.
fritaja
# 14.05.2018 ob 14:05
@jgjg
Toplo ti odsvetujem, da greš kdaj v Amsterdam, kajti tam bi ti čisto znorela :)
prider
# 14.05.2018 ob 16:32
@markur
Prednost na križišču
46. člen
(1) Na križišču ima prednost vozilo, ki prihaja z desne strani.
(2) Voznik, ki na križišču zavija levo, mora pustiti mimo vozila, ki prihajajo z nasprotne smeri in vozijo naravnost ali zavijajo desno.
(3) Voznik, ki zavija na križišču desno, mora pustiti mimo vozila, ki vozijo v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi, ki jo prečka.
(4) Voznik, ki zavija desno, mora dati prednost tudi avtobusom in drugim vozilom, ki vozijo po označenem prometnem pasu za vozila javnega prevoza potnikov, ki je desno od prometnega pasu, po katerem vozi.
(5) Voznik, ki na križišču zavija, mora dati prednost pešcem, ki prečkajo vozišče, na katero namerava zaviti. Ko voznik pri zavijanju prečka dvosmerno kolesarsko stezo, mora pustiti mimo vsa vozila, ki vozijo po tej stezi.
FolkloraS
# 14.05.2018 ob 14:53
Sami vzorni vozniki motornih vozil tu gor!
common_sense
# 14.05.2018 ob 22:13
@aci7
Imam podobne izkušnje in skorajda ni kolesarske ture brez da me kdo od šoferjev spravi v nevarnost, čeprav se sam trudim voziti po predpisih. Poleg tega izbiram ceste, ki so manj prometne.

Top 3 problemi, ki jih doživiš vsakič so naslednji:
1. prehitevanje na 20 cm - ne razumem zakaj je v naselju, kjer je omejitev 50, na vsak način treba prehiteti kolesarja, ki se vozi med 30 in 40 km/h. Nasvet šoferjem: Počakaj 5s, da nasproti ni nobenega avta.
2. sekanje ovinka - če se nasproti pripelje kolesar, ne pomeni, da ti pripada še polovica kolesarjevega voznega pasa, ker je občutek neprijeten četudi je še meter lufta
3. telefoniranje med vožnjo - to je pri nas prej pravilo kot izjema. Vsak tretji za volanom telefonira, imamo pa tudi veliko sposobnih, ki na volanu pišejo celo SMS-e.

Kot voznik avta sem do kolesarjev vedno uvideven, ker vem kakšen je občutek na drugi strani!
prider
# 14.05.2018 ob 21:18
@cianid
Kolesar, ki prečka (semaforiziran) prehod in gre naravnost, se nima kaj preveč ozirati nazaj.
Pogleda za svojo varnost in to je to. Verjetno se ne bo ustavil pri zeleni. Saj avtomobil se tudi ne ustavi pri zeleni, ko gre naravnost. Tudi ko vi vozite avtomobil, in prečkate pri zeleni luči semaforizirano križišče, verjetno ne pogledate skrajno levo in desno (morda vzvratno - še to dvomim).
Kolesar nato pelje naravnost dalje po svoji poti in če vozi ob desnem robu cestišča ali kolesarke steze, ne ogroža drugih. Če je kdo hitrejši za njim, ga prehiti po levi (lahko mu pozvoni kot opozorilo, da se okoli njega dogaja). Nekateri, sicer redki, imajo (vzratno) ogledalo.
tormar
# 14.05.2018 ob 17:59
Sam sem kolesar in moram reči, da sem nad kolesarsko kulturo večkrat razočaran. Dnevno se vozim v center Ljubljane in opažam, da za ogromno kolesarjev ne velja prometna signalizacija, vožnja po nepravi strani je stalnica, kot tudi vožnja po pločniku, objestno divjanje po peš coni, telefoniranje in še kaj bi se našlo. Prosim vse kolesarje za mal občutka in zdrave pameti.
zaba123
# 14.05.2018 ob 17:05
Berem te komentarje in ne vem, a je to za smejat al za zjokat se. Katastrofa. Kot kolesar skozi celotno leto moram reči, da niso samo kolsarji problem. Seveda se določeni ne znajo vozit. Ampak takšni, ki se vozijo v napačno smer itd. se večinoma vozijo tudi počasi (da ne bo pomote, s tem ogrožajo vse - ne le avtomobilov, ki jim prečkajo pot ampak tudi drugim kolesarjem, ki se vozijo pravilno, pa jim otežujejo vožnjo). Mislim pa da se na cestah najde veliko voznikov avtomobilov, ki še vedno ne razumejo pomena mrtvega kota. Ja, treba je pogledat, če prihaja kolesar, če zavijate in mu s tem prečkate pot. In to se ne dogaja redko. Je pa lepo, da je na vsake toliko tudi kakšen članek o kolesarjenju, da mogoče spomni tako kolesarje, da je seveda treba upoštevati cpp in pa tudi, da spomni voznike avtomobilov, da naj pazijo na kolesarje.
Jerko dolenjski
# 14.05.2018 ob 15:19
Nekateri (ne vsi) kolesarju v mestu so, kot je že napisal predhodnik, malo kolesarji, malo pešci, pa spet malo kolesarji.

Bistvo tega kolesarjenja pa je, da se nikoli ne ustaviš. Če je prometni predpis na njihovi strani, ga uveljavljajo, če ne pa pač grejo svojo pot. Malo po pločniku, malo čez prehode za pešce skupaj s pešci, po pločniku, v enosmerno v napačno smer, skozi rdečo, če se le da kje. Skratka. Samo da se ne ustavi.

Pred dnevi sem ravno videl, kako je kolesar enega pešca nasadil na pločniku, ker ga ni videl zaradi kombija, ko je zapeljal iz ceste na pločnik. Meni se zdi, da sploh ni toliko nesreč, glede na to kako vozijo. Res pa je, da so večinoma zelo spretni.
aci7
# 14.05.2018 ob 14:38
NESTRPNI VOZNIKI AVTOMOBILOV...ne morem vrjet, da imam čisto na vsaki turi s kolesom kak "oster stik" s kakšnim voznikom/voznico. Pa kako so lahko tako nestrpni do kolesarjev, sploh do nas na specijalkah. Preklinjajo iz avta, kažejo raznorazne grde kretnje, se derejo: tam imaš pločnik/kolesarsko stezo...trobijo, ker te pač mora prehitet, pa kam naj se še umaknem, gor na robnik, bankino al kaj? Ali se morda pizdijo tudi ko morajo prehiteti mopedista? Pa kaj je to??? Prezir, morda jih moti, ker smo fit in delamo nekaj zase na prostem, kjer je to vidno, ne v telovadnici, enostavno si ne znam razložiti zakaj ne morejo sprejeti, da s tem kolesom voziš po cesti, po predpisih, kot oni, in da ne spadaš na pločnik oz. kolesarsko stezo. Kako dolgo bo še takšna miselnost? Kdaj bodo vozniki le bolj strpni do nas, nas sprejeli na cesti?...pa saj mi ne pokvari ture, je pa vseeno malce grenek priokus :(...Upam, na boljše čase
jgjg
# 14.05.2018 ob 14:08
Fritaja,
v Amsterdamu je veliko več kolesarjev (in tudi več kolesarskih poti) kot šoferjev (ker imajo premalo parkirišč),pa se najbrž vse zmenijo.
nim
# 14.05.2018 ob 13:44
Kolesarji:
Primer: na prehodu za pešče je na semaforju samo znak za pešča. Ali mora kolesar iti čez zebro na kolesu, ali kolo poriva ob sebi?
Če imate narisano kolesarsko stezo ob cesti (primer vodnikova) zakaj se vozite po cesti in ne kolesarski stezi? Aja je luža na kolesarski stezi in vaša super kolesa nimajo blatnikov...
Zakaj za Vas ne obstajajo smeri prometa?
Zakaj je ful fajn s polnim gasom po pločniku ki je namenjem zgolj pešcem in slalomirati med ljudmi?
Zakaj na regionalnih cestah vozite v štric?

Ste zelo "ogroženi" uporabnik cest glede na nekoga, ki se pelje je v avtu; obnašate se pa kot da vozite tank. Da pride do nesreče (hude) bo voznik avta dobil pogojno (če je seveda kriv za nesrečo) vi pa smrt ali doživljensko invalidnost...pamet v roke in pazit nase, ne pričakovat da bodo drugi pazili na vas...
furs
# 15.05.2018 ob 06:05
Cestnoprometni predpisi veljajo tudi za ŠOFERJE! Ti namreč menijo, da so neka prav posebna izjemnost, če imajo rit s plehom obloženo!
DrMatilda
# 14.05.2018 ob 17:03
3/4 kolesarjev krši cestno pometna pravila, a mi lahko kdo pove kje lahko vidim model, na katerem je zgrajena statistika, pa kdo in kako je izvajal meritve?
royayers
# 14.05.2018 ob 14:51
Kolesarske steze so danes ze oznacene, vendar voznja po njih je na nivoju voznje v kroznem kriziscu, poden od podna.

En primer, nekdaj obalna cesta Koper-Izola, danes fenomenalna cesta za rekreacijo, je klasicen primer kako nekateri, ponavljam --> nekateri kolesarji, meni nic, tebi nic, peljejo svojo spuro... Ne vem koliko jih uposteva, da je manjsi del poti se vedno namenjen avtomobilom. Ko se pripeljete z Markovca po Krozni cesti in zavijete desno proti Zusterni, tam je pas za motorna vozila, vse do Zusterne!! Ampak ne, meni so ze nekajkrat, "Pantaniji na specialkah", uleteli s cca 50km/h (omejitev za kolesa je tam 20 km/h!), direkt pred avto. Seveda so potem omenjali se vso mojo familijo. Zelim povedati, da moramo tudi kolesarji spotovati prometno signalizacijo in na tej cesti je oznacena u nulo!
fritaja
# 14.05.2018 ob 14:48
@jgjg
V Amsterdamu je ogromno kolesarjev, ki so "glavni" in te mirno nahrulijo, če si jim na poti (tako se vse zmenijo). Kolesarskih poti pa vsaj v centru res ni prav dosti.
#Solist
# 14.05.2018 ob 14:27
Ajde naj mi prosim eden obrazloži zakaj je vožnja po pločnikih ponoči tako velik problem za nekatere izmed vas. A je boljš da me vinjen voznik avtomobila zbije s hitrostjo +50km/h al da se jaz zaletim v enega s kolesom pri hitrosti 15km/h?Mogoče če bi naši policaji posvetili več pozornosti vinjenim voznikom kot pa kaznovali kolesarje kateri prevozijo 20m pločnika zaradi slabo urejenega cestišča...
Highlander
# 15.05.2018 ob 09:34
Največji problem je, da kolesarji v veliki večini nočejo ali ne dojemajo, da morajo za svojo varnost najprej poskrbeti sami! Ko enkrat poči, je na žalost prepozno!
Da si kolesar ne namesti svetlobnih teles in svetlobnih brezrokavnikov, še posebej, ko je zmanjšana vidljivost, pove dovolj. Popolno ignoriranje skrbi za svojo varnost!
Pred kratkim sem moral v Boštanju, v popolnem mraku ustaviti družinici na kolesih, ki je brez kakršnihkoli svetil ali svetlobnih odbojnikov arogantno diagonalno prečila cesto proti lokalni piceriji...tudi otroka sta bila brez obveznih čelad...Družinica domačinov, katere vodja jih je peljali v nesrečo, nezavedajoč se, da tudi domačini umirajo, velikokrat tudi pred svojim domom...
DrMatilda
# 14.05.2018 ob 17:16
Vsi, ki se sprašujete kako naj nekdo to in ono, če je zraven kolesar, si zamislite kako vi to vsak dan počnete peš. Tako.
Kolesar ni avto, niti ni pešec,je pešec, ki si je med noge posadil mehansko napravo, ki delo njegovih nog pretvarja v obratno silo na osi, s katero rine obe kolesi naprej. Kolesar je pešec, opremljen z mehansko napravo in nič drugega, ker je ta naprava precej masivna in okorna, jo mora pač bolj previdno vlačiti s seboj.
Kolo je zelo nevarna naprava, ker mora kolesar neprestano loviti ravnotežje in je v prisilni drži, iz katere lahko hitro zgrmi po cesti in si med padcem ne more veliko pomagati. Kolesa vozimo iz več razlogov, eno so kanarčki, ki se radi šponajo in izgubljajo kile tako, da jih pri tem še kdo vidi, drugo so ekstremisti, ki preko kolesa razvijajo svoje sile in premagujejo tudi najbolj zahteven teren, potem so tu še otroci, za katere je kolo sila zabavna reč, največ kolesarjev pa se je pri nas pojavilo zaradi abominalnega prometnega zakonika, s katerim so državni teroristi neustavno in nečloveško pobrali neprilagojenim vozniška dovoljenja in pokradli še evtomobile, zato jim razen kolesa in invalidskega, ne preostane nič drugega. Javni promet je predrag inprepočasen, premalo povezan, pa tudi, če se enkrat spravijo nate, potem je jasno, da si do smrti revež.
Tisti prometni zakonik je povzročil predvsem socialno epidemijo,uničil zdravje in življenja tisočih, po uvedbi pa je bilo več smrnih prometnih nesreč kot pred tem oziroma kot imajo to rešeno v normalnih državah.

Je to problem,a bo kak dan posvečen na to temo?
Bivši uporabnik
# 14.05.2018 ob 17:04
Kako naj stara gospa prečka kolesarsko progo med pločnikom (za pešce) in avtobusno postajo LPP, živčni kolesar ji pa zvoni, kot zmešan? Me briga, če je tam kolesarska steza, ljudje imajo še vedno pravico prečkati jo. In tega je čedalje več. Na Bavarskem dvoru so nadstreški in reklame postavljeni tako, da čim je malo gneče ne prideš mimo in potem moraš na pločnik. Vse je nabasano, kolesarji imajo pa absolutno prednost.
jgjg
# 14.05.2018 ob 14:00
Kolesarji so grozni, kar večina, ne samo nekateri.
Prejšnji teden sem zjutraj na treh kilometrih preštela, da jih je 26 vozilo napačno, 10 pa pravilno.
Ko se vozite po cestišču in je na križišču znak STOP, pomeni da je STOP za vse, ne samo za avtomobile.
Po pločniku se ne smete voziti, po levi s strani tudi ne, če je znak prepovedano za kolesarje, to ne pomeni, da greste lahko po pločniku, vse označbe (znak STOP, opozorilni trikotnik, obvezna smer ipd.) veljajo tudi za kolesarje.
Tudi če imate prednost, se je potrebno prepričati, če je pot prosta, ne pa kar brezglavo v vse smeri in povsod.
Ne moti me, če se vozite na kontra po enosmerni cesti, tudi če ni posebej označeno, da je za kolesarje dovoljeno v obe smeri, samo malo pa le poglejte, če je še kakšen udeleženec v prometu.
Pešci imajo prednost pred kolesarji, zato jih morate kdaj pa kdaj tudi počakati, tako kot moramo mi počakati na kolesarje in pešce.
In to nesrečno nakazovanje smeri. Z avtom zavijam desno, čakam kolesarja, če bo šel naravnost, kolesar pa zavije, brez da bi nakazal smer. Ali je tako težko nakazati smer.
Pa cone za pešce. Po coni za pešce se kolesar lahko vozi s hitrostjo pešca (5 do 6 km na uro, to se pravi, zelo počasi), pešec ima prednost, pešcu se zvoni in trobi. Počasi se daleč pride.
To velja sicer tudi za šoferje, ko najbrez zavirajo, potem pa dajo smernik. Najprej dajte smerni, pa bomo vsi vedeli, da boste zavirali.
Pa še mnogo, mnogo je pravil, ki veljajo za vse. Tudi za pešce, da so malo bolj pozorni, saj ni treba, da ste prilepljeni na ekran. Tudi vi, če imate prednost, se morate vseeno prepričati, če je prosto.
Pa srečno.
Celt
# 14.05.2018 ob 13:43
..opazovanje kolesarjev, ki so ga izvedli lani, pokazalo, da skoraj tri četrtine kolesarjev krši prometna pravila, resnejše prekrške pa jih napravi približno četrtina

Aja? Niso več samo vozniki avtomobilov vedno krivci? Ker zadnjih 25 let poslušamo samo trobljenje pristojnih agencij kako so kolesarji med najranljivejšimi udeleženci v prometu (dejansko so) in kako je treba še posebej paziti nanje...

Seveda, ko ga pa serjejo in mislijo da lahko kar skozi rdečo, po cesti tudi ko je ob strani kolesarska steza, prišibajo iz stranske na glavno brez da pogledajo če je prosto (isto delajo ko zapeljejo iz pločnika na cestišče)... itd, itd.

Kolesarji so daleč največji prekrškarji od vseh udeležencev v prometu!
galoper
# 15.05.2018 ob 10:16
@Highlander # 15.05.2018 ob 09:34
Večkrat sem opazil opozorila v medijih, da naj pešci v času zmanjšane vidljivosti nosijo odsevne pripomočke, ker jih vozniki motornih vozil sicer prepozno opazijo. To je dvoličnost teh opozoril. Vsak udeleženec v prometu mora prilagoditi svojo hitrost pogojem na prometni površini. Torej na razdalji vidljivosti mora biti sposoben ustaviti. Odsevna telesa omogočajo le bolj brezskrbno upravljanje motornih vozil, kar pomeni večje tveganje nesreč.
Kot pešec na pločniku sem že dvakrat doživel, da je ob pločniku ustavil avto, šofer je izstopil in zahteval, da se odstranim, ker bo on parkiral avto na pločniku. V tem oziru sem bil šibkejši napram avtu in pretežke kategorije, da bi šoferja fizično zložil. Bi bil silobran?
Na drugem pločniku sem dvakrat doživel, da je kolesar(ka, 1+1), zahtevala naj se umaknem s pločnika, da se bo nadaljevalo kolesarjenje, čeprav je bila čez cesto dvosmerna, sicer ozka kolesarska steza.
Zakaj kolesarje neradi čakajo pri rdeči luči na semaforju, mi je razložil kolesar. Ima dober pregled nad križiščem, zadihan, morda prepoten, noče stati na prepihu, pri prečkanju križišča ga ne ogrožajo mimo drveča motorna vozila, počuti se varnejšega v vlogi samotarja v križišču, starta hitreje kot avti.
V Nemčiji nameravajo zgraditi 200km kolesarskih 'avtocest'. Pri nas poglejte koliko denarja so porabili za kolesarsko površino od Vrhnike proti Brezovici, ki niti ne ustreza evropskim standardom. V LJ? V SLO sem opazil le med Voklim in Šenčurjem lepo kolesarsko površino, dokler ne kolesarimo čez most, kjer štrleča ograja na začetku in koncu ogroža varnost kolesarjev. Širina?
DrMatilda
# 14.05.2018 ob 18:03
Mogoče še tole, preberite si malo nazaj komentar;

klopecki # 14.05.2018 ob 15:43

ki je lepo nakazal razmerja med različnimi oblikami, kako ljudje premagujemo neke razdalje. Klopecki pospešeni masi reče kar orožje, ker vsako maso, ne le vozilo, primerja s silo na poti. Ta sila je namreč tiisto, kar povzroči poškodbe med trki. SIla je pa masa, ki se premika, kaj bomo pa zdaj?
Nič kaj, namesto še več brezumne represije, bi se morali bolje zavedati kaj sta sodobni človek in civilizacija.
Na tem mestu velja izpostaviti, človekove pravice so absolutne.
To pomeni, raje imam, če me razstrelijo teroristi kot, da bi prenašal sadistične psihopate, ki bi mi noč in dan srali po glavi. Teroriste lahko razumem, izrojene debile pa ne, ker terorist bo nehal, izrod pa ne more več iz svoje kože. Človek lahko živi edino, če je svoboden in srečen, ne vidim razloga zakaj bi to veljalo samo za mene osebno, za vse ostale pa bi bilo to zame relativno. Izhajamo torej iz nekega osnovnega okvirja, da bi bili radi vsi ljudje svobodni in srečni.
Zato se je treba vprašati ne le kakšen smisel ima promet temveč kaj nam to pomeni iz stališča svobode in kakšne tehnične rešitve so nam pri tem sploh na voljo. Ker to so prave sile, ne Disney, je zelo, zelo resnično.
Vredno je razdelati kakšen občutek ima človek, ko sedi v različnih oblikah transporta, to je bistveno za razumevanje izvora potrebe po regulaciji in represiji, ki zagotovo ni smisel življenja,niti ni samo nujno zlo temveč je zgolj še ena naprava. Kaj pa predpisi za represivne organe in kontrolorje prometa, zakaj nikoli ne preverjamo njih, ki so eden najbolj pomembnih dejavnikov v prometu in civiliziranem življenju? Verjetno zato, ker ima država vedno prav, zato imamo vlado, da ima nekdo prav in v nekem trenutku odloči kako bo. Problem so torej fašistične države, kjer se gre samo za državo, ne govori se nič proti državi in tudi ne moremo reševati problemov izven države. Zato se z italijani in avstrijci raje sploh ne poskušamo primerjati, leprav so si prav oni izmislili to oslarijo, glede popačenega pomena in vloge države mislim.
Najbolj pomembna je pri avtomobilih kabina. Tista školjka izolira voznika od okolice in mu daje občutek varnosti,ko ga ščiti pred vremenom in raznimi projektili, nevtralizira tudi razne druge sile gibanja in pravzaprav celo kinetiko vozila. Avto je opremljen s štirimi kolesi na vsakem vogalu pravokotnika, zato je zelo stabilen,ne more se prevračati na nobeno stran.
Kot že omenjeno, je kolo pešec, opremljen z mehansko napravo, ki mu ojača silo gibanja telesa. Kiborg deluje tako, da z drobnimi gibi telesa neprestano popravlja ravnotežje,pri čemer silo krčenja mišic usmerja v krožno gibanje pedal, medtem ko možgani oprezajo za raznimi signali iz okolja, ki bi lahko pomenili nevarnost. Celo telo kolesarja je torej obremenjeno že, če se samo vsede nanj,tudi kadar mora zgolj z eno nogo podpirati kolo na stran, da ne pade med mirovanjem. Kolesa kolesa so zelo ozka in šibka, narejena so za čim manjšo težo in primerno fleksibilnost, saj se napere kolesa neprestano ukrivljajo in vračajo nazaj v prejšnje stanje,kar seveda poomeni določene vibracije, ki jih mora kolesar nevtralizirati s popravki ravnotežja. Ste že kdaj zapeljali s skirojem v manjšo razpoko na cestišču? Skiro ima zelo majhna prednja kolesa, ki se takoj zatakne, obratno silo pa vrne nazaj na svojo oporo, ki se zato izmakne v stran. To pomeni, da te lahko vrže naravnost na glavo, po domače, ko se skiro v hipu zagozdi in spremeni v zapičen kol, na katerem stojimo in se ga držimo. Kolesa imajo pa večji premer, zato se ne zataknejo niti na večjih ovirah, vendar so še vedno neprimerno boljobčutljiva od avtomobilskih valarjev, s katerimi se vozimo skoraj kot po tankovskih gonesnicah.
Vsako vozilo drži na cesti košček gume, ki se stika s podlago. Širša kolesa pomenijo daljši pas stika, ker pa več stika pomeni tudi več trenja, kolesarji vozijo čim ožje gumice, da čim manj motijo silo potiskanja naprej. Zato jih tudi veliko prej odnese na ovinkih, spllih če so gume do konca napumpane, in se premalo deformirajo ob bočnih silah,najbolj pa kadar so popolnoma gladke in se guma nima kam zatakniti v asfalt, potem vozijo skoraj kot po steklu.

Kolesar na cesti je ultra lahek motorist, za katerega ne veljajo nobeni posebni predpisi, mora pa se dosledno držati istih pravil kot vsak motorist, sicer lahko izvozi na pločnik ali ob rob ceste, kar avto in motor seveda ne morejo. Delno torej velja CCP, za katerega ne rabiš nobenih testov, ker so pravila inzuitivna in se jih učimo od rojstva, nekaj CCP znamo tudi, če nikoli nismo videli nobenega učbenika. Jej, celo moj pes se jeznal ustaviti pred semaforjem in je čakal zeleno luč, ne me basat z bedaki, ki si to ne pridejo prej ali kasneje sami gor.
Rešitev so peš potke ob vseh lokalnih cestah, namenjene zgolj peščcem in kolesarjem, ki naj se ravnajo po istih pravilih srečanja, le da ima pešec vedno prednost, pa ne more biti nobenih prometnh nesreč, razen namerne, kar pa nima veze z nesrečo.
Ista pravila morajo veljati v mestih in naseljih, le da potke tam zamenjajo kolesarske steze, sicer lahko kolesar uporablja tudi pločnik, v obe smeri vožnje. Razen če je poln peščcev, takrat mora hoditi s kolesom ob strani telesa ali voziti zelo, zelo počasi, ko se jim lahko zagotovo izogne brez dotika. To so zelo peprosta in intuitivna pravila, ki veljajo povsod po Evropi, pravzaprav po celem planetu. Zaustavljati pešče brez nujne potrebe pomeni državni teror, zaustavljati kolesarje pomeni isti državni teror, kontrolirati naključne civiliste je pa sploh svinjarija, še toliko bolj, če se skrivajo za moralni dogmami, v ozadju gre pa za razširitev represivnih pooblastil in še več možnosti nekontrolirane, skrajne korupcije. Najprej bo treba razveljaviti obstoječe prometne zakonike in revidirati neustavne odvzeme vozniških dovoljenj, ugotoviti korupcijo in kaznovati javne uslužbence, vrniti krivično odvzeta dovoljenja in avtomobile,izplačati visoke odškodnine, šele potem se lahko spet zančeno pogovarjati o morali vladavine bontona in vljudne ignorance.
cianid
# 14.05.2018 ob 17:06
Me ne moti, če ima kolesar prednost na prehodu čez pešce. Ampak, da je v lj večina kolesarjev, ki sploh ne pogleda preden preči - ne vem samomorilci. Da ne ceniš toliko svojega življenja, je pa absurd.
V Italiji je tudi neke vrste kaos, vendar šibkejši v prometu vedno pogleda šoferja. Prokleti slovenski egoisti.
jgjg
# 14.05.2018 ob 14:10
Fritaja, na kolesu te bodo prej našli, če boš vinjen, kot v avtu?? Ha, ha.
Akcija je od danes do 27.
28. bo pa vse po starem.
fritaja
# 14.05.2018 ob 14:07
Predstavniki policije in občinskih redarstev bodo v času akcije, ki bo trajala do 27. maja, izvajali poostren nadzor nad kolesarji in vozniki motornih vozil.

Kdaj se pa ta "akcija" začne?
Sprašujem zato, da se bom v tem času po Ljubljani raje vozil z avtom, ker na kolesu mimogrede nabereš kakšnega jurja kazni :(
jgjg
# 14.05.2018 ob 14:06
Pa še to,
prehod za pešce, je prehod za pešce,
kolesarji nimate nobene prednosti po prehodu za pešce (ponavadi izsiljujete po prehodu, kjer imate znak stop) in
seveda klančine za invalide so klančine za invalide, ne za pešce, ker je ponavadi to pri prehodu za pešce - oboje ne pomeni nobene prednosti za kolesarje, sploh se ne smete voziti po prehodu za pešce in klančini za invalide, najbolj moteče pa je vožnja po levi, po pločniku, divjanje, neopazovanje.
Da ne bo pomote, tudi pešci so nekateri obupni udeležnci v prometu, da o šoferjih in šoferkah ne govorimo, tretjini jih ne bi imela izpita, pa bi bilo več prostora (ko gori zelena sanjajo, ko pa se prižge rdeča, pa po gasu, ....).

Srečno v prometu vsem.

Kolesarji, niste sami na cesti.
DrMatilda
# 14.05.2018 ob 17:01
Pahor vztraja pri svojih brutalnih reformah, pa če vsi pocrkamo.

Za kolesarje, veljajo podobna pravila kot za pešče, zato se lahko povsod vozijo med pešči,razen tam, kjer bi se med vožnjo lahko zaletavali v ljudi, tam se pač sestopi iz kolesa in ga počasi rinemo ob strani. V tujini, poleg kolesarjev, vozijo med pešči tudi velomobili, v obe smeri, isto kot lahko hodijo tudi pešči.
Na razvitem zahodu, ne gradijo nobenih cest brez kolesarskih stez in/ali pločnika, ker je tudi pločnik kolesarska steza, kadar ni posebej vrisane kolesarske steze.
Naše NOVE ceste so preozke za dve nemški limuzini, ki se morata umikati na bankine, kaj šele, da bi odstopili vsaj meter in pol ceste še kolesarjem, ki se po bankini ne morejo voziti,saj so tam nabiti koli ali pa lahko zgrmijo v prepade. Šleperiji se na naših lokalnih cestah sploh ne bi smeli voziti, ker zasedejo vozni pas in pol.
Ne da se sprejemati nobenega sodobnega prometnega zakonika, ker nimako takih cest in infrastrukture, pa če se na glavo postavite. Ljudi se pa da kaznovati, vedno, tudi stranišče je vedno umazano. Edina rešitev je bistveno počasnejša vožnja, dokler ne dobimo novih cest in električnih avtomobilčkov, v katerih bi se lahko vsakdo vozil brez posebnih dovoljenj in registracij,ker tudi hujših nesreč ne bi mogla povzročiti.
Zdaj so se spravili pa še na kolesarje, potem verjetno sledi samo še policijska ura, ko bo prepovedano vsako gibanje ponoči in izven delovnega časa.
Čelada je ovira na glavi, ki poveča možnost napake za 40%.
od vseh padcev s kolesom, se jih mogoče 20% konča s padcem na glavo, od tega bi jih čelada mogoče zadržala 40%,kar pomeni, da bi čelada lahko pomagala pri približno 7% padcev.
Kolesar nima nikoli prednosti, isto kot pešeč, smo se dolžni umikati močnejšim in bolje prilagojenim na cesti, razen na posebnih delih, kjer je prečkanje posebej označeno. Vem, da je zakon drugačen, ampak to so bolj moralna vodila, za razliko od gole fizike, ki te lahko v trenutku spešta.

Tvorce našega prometnega zakonika bi bilo treba takoj poslati v Hag. Vsakega policista, ki bi po nepotrebnem zaustavljal kolesarja, je treba takoj ovaditi na Policijski senat in Varuhu človekovih pravic, seveda Evropskemu mislim, ker to je navaden državni teror.

Kje v Evropi so še tako pokvarjeni in bolani, povejte mi eno državo, kjer veljajo tako strogi prometni predpisi, še posebej novosti za kolesarje, ki so povsod svobodni?
Celt
# 14.05.2018 ob 15:30
@aci7

Poglej, če imaš zraven sebe kolesarsko stezo spadaš nanjo in ne na cesto. Kljub mojemu sožalju za tvoje specialke in trpljenje tvoje ritke na uvozih v hiše... isto velja v krožiščih s kolesarskimi stezami. Bi šlo?
fritaja
# 14.05.2018 ob 14:50
jgjg
# 14.05.2018 ob 14:10
Fritaja, na kolesu te bodo prej našli, če boš vinjen, kot v avtu?? Ha, ha.


V zadnjem desetletju poznam več ljudi, ki so napihali na biciklu kot v avtu. Jaz na srečo še nisem. tok, tok ,,,
PecenkA
# 14.05.2018 ob 14:48
Sem imel napisanih kar nekaj odstavkov, pa tako ali tako nima smisla komentirati...
zamudnik
# 14.05.2018 ob 14:45
Na odcepih z glavne ceste na stranske s polno hitrostjo tudi skozi rdečo luč, to je diagnoza povprečnega slovenskega, zlasti ljubljanskega kolomanijaka, ne glede na starost in družbeni status.

# 14.05.2018 ob 14:37
Sam sem čez vse leto in v vsakem vremenu aktivni kolesar in moram rači, da nimam z avtomobilisti nobenih težav, saj jih je vedno več zelo zelo uvidevnih in previdnih, ko gre za kolesarje. Imam pa težave s kolesarji, ki se prebujajo iz zimskega spanja, ti se namreč vozijo s kolesi kot kure brez glave. lp

# 14.05.2018 ob 14:30
Zakaj akcija traja med vikendom, ko je na cesti najmanj kolesarjev? Kot vse kaže bo pa tudi takrat padal dež. Toliko o tem.
hockeymaster
# 14.05.2018 ob 14:23
http://www.matejzalar.si/ovira-na-cesti/
pobrisan
# 14.05.2018 ob 14:16
Policija bi morala več narediti pri kontroli kolesarjev. To, da v pomanjkljivi vidljivosti ne uporabljajo luči in uporabljajo temna oblačila je zelo nevarno. Pa šviganje prek ceste vsepovsod tudi.
ElTorro
# 14.05.2018 ob 14:06
Zakaj na regionalnih cestah vozite v štric?


Bom ti odgovoril le na ta del - zato, ker je bolj varno, in ker s tem ne ovirajo nikogar, ki spoštuje predpise. In ja, celo bolje je za osebna vozila, ker imajo krajšo kolono, ki jo morajo prehiteti.

Očitno si eden tistih, ki ne vedo, da ne smeš prehitevati kolesarja "v škarje"...
Kazalo