Pri odraslih je pripenjanje na zadnjih sedežih precej manj razširjeno. Foto: EPA
Pri odraslih je pripenjanje na zadnjih sedežih precej manj razširjeno. Foto: EPA

Izsledki raziskave Agencije za varnost prometa, v sistematično spremljanje je bilo udeleženih 127.000 vozil, kljub spodbudnim številkam kažejo, da so v zadnjih letih vozniki nekoliko opustili uporabo pasu. Primerjava s podatki iz leta 2011 namreč kaže na rahlo poslabšanje stopnje pripetosti voznikov in voznic.

Bolj problematična pa je uporaba varnostnih pasov pri odraslih potnikih na zadnjih sedežih, kjer je pripetih le 69 odstotkov odraslih potnikov. Letos je sicer umrlo 13 voznikov, ki niso bili pripeti z varnostnim pasom.

Raziskava je med drugim pokazala tudi, da je 93 odstotkov mlajših otrok na zadnjih sedežih avtomobilov pripetih. "To pomeni kar 39-odstotno povečanje stopnje pripetosti otrok v zadnjem desetletju, saj je bilo v letu 2005 na naših cestah pripetih le 54 odstotkov otrok na zadnjih sedežih," izpostavljajo na agenciji.

Še bolj bodo promovirali uporabo pasu
Na agenciji so prepričani, da je taka statistika plod sistemskega dela in truda vseh sodelujočih, ki delujejo na področju prometne varnosti, zato so se na agenciji odločili še povečati dejavnosti na tem področju. Napovedali so tudi pobudo za sistemske spremembe, s katerimi bi pri novih vozilih postali obvezni zvočni opozorilniki na zadnjih sedežih. Povečati želijo nadzor in preventivne dejavnosti za ozaveščanje o pomembnosti pripetosti in spodbujanja uporabe varnostnih pasov.

V prihodnjih dneh bo v okviru nacionalne akcije Varnostni pas potekal tudi nadzor policije in redarskih služb nad uporabo varnostnih pasov, nadaljevale se bodo skupne dejavnosti agencije v sodelovanju s sveti za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ter nevladnimi organizacijami. Pripravili so še izobraževalni film, ki bo dostopen na spletu, posredovali pa ga bodo tudi lokalnim skupnostim in šolam.