Slovenija
Pomočnika ameriškega državnega sekretarja za Evropo in Evrazijo Wessa Mitchella je zanimalo hrvaško stališče do dinamike odnosov s Slovenijo v luči odločitve arbitražnega sodišča. Foto: BoBo
VIDEO
Arbitraža: Američani bi p...

Dodaj v

ZDA bi pomagale pri reševanju mejnega spora, če bi si Slovenija in Hrvaška to želeli

Srečanje hrvaškega notranjega ministra s pomočnikom ameriškega državnega sekretarja
18. januar 2018 ob 10:53
Washington - MMC RTV SLO, STA

ZDA so pripravljene sodelovati pri iskanju končnega dogovora, je po srečanju s hrvaškim notranjim ministrom Davorjem Božinovićem v sredo v Washingtonu dejal pomočnik ameriškega državnega sekretarja za Evropo in Evrazijo Wess Mitchell.

Kot je poročala Hina, je Mitchella posebej zanimalo hrvaško stališče do dinamike odnosov s Slovenijo v luči odločitve arbitražnega sodišča. Božinović naj bi mu podrobno predstavil genezo odprtega vprašanja meje ter hrvaško stališče. Ob tem je poudaril, da ni mogoče enostransko izvajati arbitražne odločitve, kot to poskuša Slovenija, ter da si Hrvaška prizadeva za dvostransko reševanje spora.

Božinović je tudi dejal, da je Hrvaška slovenski strani predstavila konkreten predlog v obliki protokola, ki predvideva korake za rešitev spora in potrjuje konstruktiven pristop Hrvaške na tem področju.

Mitchell je izrazil pričakovanja, da bosta državi, ki sta zaveznici v EU-ju in zvezi Nato, uredili odprto vprašanje na konstruktiven način. Izrazil je pripravljenost, da ZDA sodelujejo pri dogovarjanju, če bi obe strani presodili, da je to potrebno, še navaja Hina. Mitchell je tudi napovedal, da bo spomladi obiskal regijo.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
Bhaaltazar
# 18.01.2018 ob 13:01
Evropske meje se bodo pa ja reševale v Evropi. Žalostno, ker so Hrvati toliko zlezli v rit američanom, da so praktično samo še z njimi v Wprijateljskih" odnosih, doma pa imajo ugled zelo okrnjen.
Enkrat kvizling vedno kvizling...
mend055
# 18.01.2018 ob 13:02
To ni stvar ZDA, ki povsod vtikajo nos kamor ni treba, temveč Evropske skupnosti in Arbitražnega sporazuma. Ti iz Hrvaške so res sluge Američanom...
norisatir
# 18.01.2018 ob 13:01
Evropa se počasi odmika od ZDA. Mi kar ostanimo na strani naših EU zaveznikov. Ko bo čas bodo že naši zavezniki opravili s še enim trojanskim konjem poleg VB, t.j. Hrvaško. Kar na izi.
rabelj
# 18.01.2018 ob 13:04
...če bi si Slovenija in Hrvaška to želeli

Definitivno nočemo.
mornar1310
# 18.01.2018 ob 13:05
A ZDA. WTF. Prvo so dodobra zakuhal mineštro z prisluhi sedaj bi pa pomagali!!!!!!!!!!!!!!!!!!
izgleda da je nekdo res kratkega spomina. Saj vsi vemo da so mričani zelo pro desno( se pravi ustaško) pri nas imamo bolj levo vlado. Komu v prid bo šla Mrika.
mihael1
# 18.01.2018 ob 13:04
Pa saj nam je ze Evropa kao pomagala. Zakaj pa zdaj se ZDA?Raje naj povejo , da se morajo meddrzavne sodne odlocitve ,arbitraze, spostovati in bo vse jasno.
tuhtam
# 18.01.2018 ob 13:08
Ali niso že pomagali? Hrvaški - s prisluhi?
samuelcek
# 18.01.2018 ob 13:07
Ko ZDA rešujejo mejne spore med državami pa se upam strinjajo tako levi kot desni v Sloveniji: Držite se za denarnico.

ZDA vrhunsko zlorablja obveščevalne podatke, da neti spore med narodi.
lojze001
# 18.01.2018 ob 13:05
pa vsaj so njihovi spijuni ze pomagali v casu arbitraze.
Krispuzis
# 18.01.2018 ob 13:09
Samo še tega se manjka. NI POGOJEV!
Krucefix
# 18.01.2018 ob 13:08
"ZDA pripravljene sodelovati pri iskanju končnega dogovora???? ...saj končni dogovor imamo, reče se mu arbitraža in ena stran tega dogovora ne upošteva, ker bi rada imela pol zaliva in nam na vsak način preprečila dostop do morja, ki ga je Slovenija imela od druge sv. vojne - zone B , kjer si je hrvaška to cono prisvojila, kot si hoče še piranski zaliv... kdo je tu nor?

G. Mitchell konstruktiven način pomeni, da ena članica prizna arbitražo in od tu naprej so koraki zelo preprosti in vas ne potrebujemo...če pa konstruktiven način pomeni ponovna pogajanja, pa ne hvala, smo šli v arbitražo ravno zato, ker se na konstruktiven način nismo nikoli mogli dogovorit...

Sicer pa je porok temu sporu EU, ne pa Amerika, ki tu razen, da prizna mednarodno arbitražo nima kaj delat...
pazi_mina
# 18.01.2018 ob 13:20
Kaj pa je potrebno reševat ? Sej je že vse rešeno.
mojir
# 18.01.2018 ob 13:09
Ne hvala, ti barabini skupi držijo in nas bodo zafrknili sigurno ;)
Radoveden
# 18.01.2018 ob 13:11
Tile še vedno ne razumejo, da imamo arbitražno odločbo v rokah. Prej bodo dojeli da Hrvaške ne bo v šengnu in OECD, dokler ne potrdijo da ni druge kot implementacija arbitraže bolje za ZDA.
pista
# 18.01.2018 ob 13:07
Kaj pa če mi ne bi priznali hrvaške pristopne pogodbe in pošljemo carinike na mejo.
Miham
# 18.01.2018 ob 13:26
glede na to, da so ZDA Hrvaski priskrbele prisluhe in da je Hrvaska zadnjic v OZN glasovala v prid ZDA vemo kaj bo rezultat take pomoci...
Drncl
# 18.01.2018 ob 13:18
Samo stran z ZDA, ker drugače bodo res mejo imeli pri Trstu...
generacija56
# 18.01.2018 ob 13:09
Drži, kolikor nam je znano, so prisluhe ponudili Hrvatom Američani.
Verjetno zato, da lahko sedaj ponudijo pomoč?
gričar
# 18.01.2018 ob 13:35
Kakšna pomoč pa je potrebna, če je o meji odločilo že arbitražno sodišče?
Binder Dandet
# 18.01.2018 ob 13:22
"Mitchell je izrazil pričakovanja, da bosta državi, ki sta zaveznici v EU-ju in zvezi Nato, uredili odprto vprašanje na konstruktiven način."

Saj smo že, pa se ne držijo dogovora.
21.12.2012
# 18.01.2018 ob 13:31
Fuj zda, samo njih ne poleg. Se ve, komu so naklonjeni
sinbad
# 18.01.2018 ob 13:46
pa še to.

Po vojni so nam američani že Trst vzeli, zato stran z ameriško pomočjo. Lahko je merkancem tujo zemljo talat, okrog svoje pa planke nabijajo...
sinbad
# 18.01.2018 ob 13:36
pa dejmo mi že enkrat vprašat sardine in ciple kaj si mislijo o reševanju mejnega spora.

sam še amerčanov je treba ja
Nostromo
# 18.01.2018 ob 13:35
pomočnik ameriškega državnega sekretarja za Evropo in Evrazijo Wess Mitchell.

Ne vem, če bi takšnim ljudem zaupal reševanje geografskih zadev...
Epafrodit
# 18.01.2018 ob 13:31
ZDA bi pomagale pri reševanju mejnega spora, če bi si Slovenija in Hrvaška to želeli

Ja želimo in dovolimo, če bodo ZDA enostavno rekle: Arbitražna razsodba velja in jo je treba spoštovati ter uresničiti.
sportivko
# 18.01.2018 ob 13:26
ZDA naj se raje ukvarja s Trumpom.
lordslayer
# 18.01.2018 ob 14:11
samo njih ne ... kamorkoli pridejo delajo sranje
SpicyWeiner
# 18.01.2018 ob 13:26
Hrvatje se bodo iz Washingtona spet vračali z rdečimi koleni ;)
LosAlamos
# 18.01.2018 ob 13:25
Ne rabimo mi ZDA imamo EU.
tone7
# 18.01.2018 ob 13:25
Hrvaška je očitno ena od ameriških držav, oziroma teritorij za umazane ameriške vojne baze. Kaj hudiča bodo Američani pomagali? Kjerkoli se oni pojavijo so žrtve in razdejane države. Zase naj se brigajo
Miran45
# 18.01.2018 ob 13:17
"ZDA bi pomagale pri reševanju mejnega spora, če bi si Slovenija in Hrvaška to želeli". Seveda bi, na tak način da bi obema državama prodali svoje orožje.
feminist
# 18.01.2018 ob 13:16
Kar lahko naredimo mi, je to, da na teh volitvah ne nasedamo več javnosektoraškim srebrnoustim pravljicam in izvolimo realneža, ki se ni nikdar ujčkal z zlatim cuclom v državnih jaslih!

koga imas v mislih konkretno?
OF
# 18.01.2018 ob 14:07
S tole "pomočjo" ZDA bomo prišli žejni čez vodo!
Gastrbajtr
# 18.01.2018 ob 13:51
Pa to ne moreš verjet!!! Hijene ...
bolkonsky
# 18.01.2018 ob 13:22
ZDA bi pomagale pri reševanju mejnega spora, če bi si Slovenija in Hrvaška to želeli
----------------------
he,he...ja pa kaj še?

Slovenija ne rabim ZDA pomoči...čisto fino shajamo brez njihove pomoči že od 1991 naprej...
in tako naj tudi ostane...

sicer pa-
kdo so že ZDA ?

aja,to so tisti,ki so Hrvaški prisluhe zrihtali...

torej -NIJET...
davide
# 18.01.2018 ob 14:25
Tile še kar sanjajo o enem sporu.... spor je bil rešen pred pol leta
Jarik
# 18.01.2018 ob 14:13
vse, samo američane ne vmešavat v ta naš spor s hrvati.
Še kitajci so boljši.
Hrvati so največji ameriški satelit v Evropi za britanci , potem vemo koliko bi naši pridobili oz izgubili s takšnim "pravičnim posredovanjem".
5tane
# 18.01.2018 ob 14:04
Ne hvala.
Gastrbajtr
# 18.01.2018 ob 13:57
Mimogrede, ko je medržavno sodišče v Haagu odločilo v korist Filipinov, češ da Kitajci neupravičeno gradijo otoke v južnokitajskem morju in si "prilaščajo" ozemlje ("arbitraža", za katero Kitajska sploh nikoli ni pooblastila Haag), so Američani rekli, da je treba spoštovati odločitev tega sodišča.
suki1
# 18.01.2018 ob 13:14
Bogi hrvati. So sli malo jokat cez luzo
milkra
# 18.01.2018 ob 14:21
Pa kaj jim je, arbitraža že po definiciji ni enostranska stvar
manrose.
# 18.01.2018 ob 13:58
Sedaj imamo priloznost, da se ne odzovemo sploh. In nadaljujem z resevanjem vprasanja z evropsko komisijo, tako kot smo si zastavili v nacrtu. ZDA lahko samo obvestimo o napredku, toliko, da smo vljudni.
jokl
# 18.01.2018 ob 13:57
Ja, še tega se nam manjka...
felipesko
# 18.01.2018 ob 13:29
Dlje,ko gremo nazaj v zgodovino,bolj se Hrvaška krči.....,torej imajo danes daleč največ teritorija,kar so ga kdaj koli imeli,pa še bi.....
oliva
# 18.01.2018 ob 15:03
Ne, hvala.
Dovolj ste že 'pomagali' na teh koncih.
DrKult
# 18.01.2018 ob 14:21
"ZDA bi pomagale pri reševanju mejnega spora, če bi si Slovenija in Hrvaška to želeli"

Hvala ampak ne hvala.
karlo6
# 18.01.2018 ob 14:17
Da se amerika vmeša? Samo tega je še treba.
Druga Švica
# 18.01.2018 ob 13:52
Zakaj pa ne Kitajci ali Rusi?
politik kritik
# 18.01.2018 ob 14:24
ZDA lahko kvečjemu pomagajo hrvaški pri tem, da jim pojasnijo, da je mednarodno odločitev treba spoštovati.

Kako bi nam pomagali, pa ne vem.... Morda pri goljufiji, pri tem, da lastna Slovenska vlada nategne svoj narod s tem, da ne upošteva na referendumu sprejete odločitve, ki je najbolj možen demokratičen proces odločanja in pri tem da vrže stran denar katerega smo zapravili za plačilo arbitraže.
cairns
# 18.01.2018 ob 14:23
ZDA bi pomagale pri reševanju mejnega spora, če bi si Slovenija in Hrvaška to želeli

Spor je rešen 29.6.2017.

ZDA lahko samo zagrozijo hrvaški da naj začnejo uresničevati AS ali pa jim bo..........
Kazalo