Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 7 glasov Ocenite to novico!
Po podatkih agencije za varnost prometa je najnižji delež pripetosti na zadnjih sedežih in na ulicah v naseljih. Foto: Ford
Statistični podatki o prometnih nesrečah z udeležbo otrok kažejo, da so otroci najpogosteje huje poškodovani (več kot šest odstotkov) kot drugi potniki v vozilih, pogosto zato, ker niso ustrezno pripeti in nameščeni v otroških varnostnih sedežih. Foto: AMZS

Dodaj v

Ob trku so sile enake - nujna je uporaba varnostnega pasu tudi na zadnjih sedežih

Nacionalna preventivna akcija
12. marec 2018 ob 10:33
Ljubljana - MMC RTV SLO

Tretjina smrtnih žrtev med vozniki in potniki v osebnih vozilih v lanskem letu ni uporabljala varnostnega pasu. Ljudje predvsem na vsakodnevnih in krajših vožnjah podcenjujejo tveganje in možne posledice trka, ugotavljajo v AVP-ju.

Agencija za varnost prometa je s policijo, ministrstvom za izobraževanje, avtošolami, osnovnimi in srednjimi šolami, nevladnimi organizacijami in občinami pripravila nacionalno preventivno akcijo Varnostni pas, s katero želijo povečati delež pripetih voznikov in potnikov med vožnjo. Na agenciji namreč opažajo, da večina ljudi na uporabo varnostnega pasu gleda pozitivno, a pogosto, predvsem na vsakodnevnih vožnjah, podcenjujejo tveganje in ga zato ne uporabljajo na krajših vožnjah.

Varnostni pas pri trku upočasni in prepreči gibanje telesa proti trdim delom v vozilu ter tako prevzame velik del sile - te pa so enake, ne glede na sedež v vozilu. Zato je nujna uporaba varnostnih pasov tudi na zadnjih sedežih, v vseh vozilih in na vseh vožnjah, poudarjajo.

Najmanjkrat se pripnete v naseljih
AVP je leta 2016 opazoval uporabo varnostnega pasu in po njegovih podatkih ga je med vožnjo uporabljalo 90 odstotkov voznikov, 92 odstotkov potnikov spredaj ter le 68 odstotkov na zadnjih sedežih, otroci pa so bili v povprečju pripeti v 93 odstotkih. Najpogosteje so bili pripeti voznik in sovozniki na avtocestah, nato na regionalnih cestah, najnižji delež pripetosti pa so opazili na ulicah v naseljih. Ženske so v povprečju pogosteje pripete kot moški.

Dosledna uporaba varnostnega pasu za polovico zmanjša tveganje za smrt, skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe ter za skoraj četrtino zmanjša tveganje za nastanek lažjih poškodb, tako pri voznikih kot pri sopotnikih na sprednjih sedežih.

Po statističnih podatkih kar tretjina smrtnih žrtev med vozniki in potniki v osebnih vozilih v lanskem letu ni uporabljala varnostnega pasu (33 odstotkov), delež pripetosti smrtnih žrtev med potniki pa je bil za več kot 10 odstotnih točk slabši kot pri voznikih (44 odstotkov). Med huje poškodovanimi vozniki jih varnostnega pasu ni uporabljalo 14 odstotkov, med lažje poškodovanimi pa trije odstotki.

Otroci pod 150 cm morajo biti v sedežih
Še posebej je treba biti dosleden pri pripenjanju in nameščanju otrok v avtomobilih. Otroci morajo biti pripeti prav na vseh vožnjah, tudi najkrajših od doma do šole ali vrtca, manjši od 150 centimetrov pa ustrezno nameščeni v otroških varnostnih sedežih, poudarjajo organizatorji nacionalne akcije.

Do 25. marca bodo tako intenzivneje ozaveščali javnost, policija bo izvajala poostren nadzor nad uporabo varnostnega pasu, v šolah pa bodo v projektu Pasavček več kot 18.000 otrok učili o varni vožnji in pravilni pripetosti.

A. S.
Prijavi napako
Komentarji
ps11
# 12.03.2018 ob 11:45
Lani je bilo dosti nesrec, ko so ljudje umrli in je bilo s slik razbitin jasno, da trk ni bil prehud, ampak ljudje niso bili privezani. V dosti avtih vidim, da ljudje pas pripnejo in sedijo na njem. Ali pa kupijo priponko pasu in jo pripnejo, da avto ne cvili. Taki bi morali v loceno statistiko prometnih nesrec.
arogantnež
# 12.03.2018 ob 12:34
Brez pasu se počutim, kot da bi se nag vozil okoli. Podobno pri kolesarski čeladi.
Luka Novak
# 12.03.2018 ob 12:21
Agencija za varnost prometa je en velik, nekoristen proračunski porabnik.

Ta denar bi lahko uporabili za konkretne demonstracije, tečaje, šole vožnje itd., kot jih poznamo predvsem v tujini. Človek bo drugače razumel pomen pripenjanja z varnostnim pasom, če bo doživel simulacijo, demonstracijo sil ob trku. Opozarjanje Agencije je stran vržen denar.

Šola vožnje v pravem pomenu velja od nekaj sto do več tisoč eur. In če bi država zainteresiranim davkoplačevalcem financirala vsaj določen delež stroškov, bi naredila več kot s financiranjem agencije.
tsinamuh0
# 12.03.2018 ob 12:41
Podpiram vse ukrepe in ozaveščanje o prometni varnosti, tudi pripenjanje s pasom na zadnjih sedežih. Prav je, da se na tem vseeno dela.
Se pa postavlja vprašanje, zakaj smo tako obsedeni s prometom in LE(!) s to vrsto varnosti, ki je relativno majhna nevarnost za prebivalca Slovenije: od 700 žrtev na leto v Sloveniji smo uspeli številko znižati na 100. Dosti manj ne bo šlo, ker imamo veliko motoristov, dirkačev in pijancev, poleg tega ljudje med vožnjo pišejo smse, telefonirajo, kadijo, in drugo.
Po drugi strani nismo imeli v zgodovini Slovenije nobene kampanje ozaveščanja o kajenju, ki vsak dan uradno ubije 10 Slovencev in Slovenk, se pravi 3600 na leto.
0!! kampanj, pa je 30x več žrtev kot v prometu. Razložite ta absurd???
Mirko Tipka
# 12.03.2018 ob 12:03
Nekaj ljudi sem videl, da se pelje brez pasa in raje posluša pisakanje v avtomobilu, da vsi zunaj slišijo, da je nepripasan... biseri od biserov...
CC
# 12.03.2018 ob 11:40
Jp, sem bil nekoč udeležen v nesreči, ki se je dokaj srečno končala, bil sem pa zadaj in pripet. Če ne bi bil, najbrž ne bi tole zdaj pisal.
pjandura
# 12.03.2018 ob 11:27
Red je vedno pas pripet. Tako pravi Pasavček.
freezbee
# 13.03.2018 ob 09:04
Kaj pa odrasli po 150cm? Morajo v stolcku sedet?
hexen
# 12.03.2018 ob 13:29
Ne vem, zakaj pri vsej tej tehnologiji in razvoju in varnosti še vedno ne vgrajujejo večtočkovnih (5-točkovnih) pasov, pri katerem se sile bolje razporedijo preko celega trupa in se zato bolje obvaruje tiste predele (ključnico, trebuh), ki se pri tritočkovnem najraje poškodujejo?
Guztl
# 12.03.2018 ob 12:10
150 cm?
Kaj pravi zakon?
Bivši uporabnik
# 12.03.2018 ob 11:56
Tretjina smrtnih žrtev med vozniki in potniki v osebnih vozilih v lanskem letu ni uporabljala varnostnega pasu.
Samo potem je 2/3 žrtev pas uporabljala. Kaj naj zdaj iz tega zaključim, da je vožnja s pasom bolj nevarna ali kaj?
[MOD]Beslic
# 13.03.2018 ob 16:45
freezbee
# 13.03.2018 ob 09:05
V casu stoenk je umrlo cca 500 ljudi letno na cesti. Danes pa 150.

S tem da je prometa 300% vec? Se vec najbrz.
freezbee
# 13.03.2018 ob 09:03
Pet tockovne pasove in varnostne kletke v vse avte.
Binder Dandet
# 12.03.2018 ob 18:35
@T-bag:
V casu stoenk je umrlo cca 500 ljudi letno na cesti. Danes pa 150.
genniuuss
# 12.03.2018 ob 14:29
pas, eirbag, , 30km na uro,........,
sam da se lahko išče napake.
Rocknrolla
# 12.03.2018 ob 12:57
Pa kaj še... Jest bi predlagu da je pas po želji... To je samo zato, da bodo lahko pisali globe še za to. Če čš se pripni, če nočš pa nič. Moj vodja v službi, se nikoli v življenju ne bo več pripel ker mu je zaradi PASU v prometni nesreči umrla žena. Kako? Ko je imela karambol, si je ob trku zlomila obe zapestji. Avto je ob trku tudi zagorel in tako je vstala pripasana in v avtu zgorela... Aja, pa naj mi še pokažejo kako 150cm velikega otroka spraviš v katerikoli otroški sedež?
Binder Dandet
# 12.03.2018 ob 12:39
"Nekaj ljudi sem videl, da se pelje brez pasa in raje posluša pisakanje v avtomobilu, da vsi zunaj slišijo, da je nepripasan... biseri od biserov..."

Saj si kupiš uno za psa privezat, pa ne cvili več.:D:D:D

Sam res imam v glavi, da je en kolega enkrat razlagal, da nekaj podobnega naredi v novejšem golfu.:) Biseri pač.

Jaz se čudno počutim, če zadaj nisem privezan.
theone
# 12.03.2018 ob 12:19
To je balkanska navada da zadaj nisi pripet, kao si potem vecji frajer
Guliarth
# 12.03.2018 ob 12:15
Pošljite patrulje na teren in preverite družinske VW Šarane, nikoli pripasani otroci. Pravila nam ne pomagajo, če niso vcepljena in spoštovana.
Guztl
# 12.03.2018 ob 12:13
Jest mojim, ko pas pride lepo čez rame in ne več po vratu otroške stolčke in sedače poberem ven iz avta, ker je bolj varno ! To pa je nekje pri višini cca. 130 cm.
Bormio
# 12.03.2018 ob 12:08
Zakaj nacionalna preventiva akcija, ko pa je v zakonu vse lepo predpisano? Nadzor nad izvajanjem zakonov sodi v vsakodnevno delo policistov in inšpekcij.

Aja, tisti na agenciji morajo upravičiti svoj obstoj.
aparat-čik
# 12.03.2018 ob 11:43
manjši od 150 centimetrov pa ustrezno nameščeni v otroških varnostnih sedežih,

nisem vedel, je treba montirat zofo ali kavč na zadnji sedež? Tisti od 150 cm so stari že kakšnih 12 let. 7 letni, ki je visok kakšnih 120 bi še šel...
ajvard
# 12.03.2018 ob 12:48
meni se te "varnostne" kampanje zdijo nepotrebne in zgolj zapravljanje denarja.
vsak se sam odloča.

samo čakam še na kampanjo za uporabo "samovarovalnega kompleta" v hribih. no ja, saj jo posamezniki z "zabodenimi" pogledi že izvajajo, ker greš po jeklenici brez SVK.
T-bag
# 12.03.2018 ob 12:54
Ko so ble še stoenke se ni nihče pripasal pa je bilo ravno toliko nesreč kot danes.
Kazalo