Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 57 glasov Ocenite to novico!
Ognjemet
Ognjemeti so sicer lepi, a tudi škodijo zdravju. Foto: BoBo
BoBo|Onesnaženje ljubljanskega zraka z delci PM10 je po analizah mestne občine zgolj kratkotrajno.
Onesnaženje ljubljanskega zraka z delci PM10 je po analizah mestne občine zgolj kratkotrajno. Foto: BoBo
Ognjemet
Na ljubljanski mestni občini opozarjajo na vpliv "domačih" ognjemetov na kakovost zraka. Foto: BoBo
BoBo|Ste se jim zavoljo zdravja in varstva okolja pripravljeni odpovedati?
Ste se jim zavoljo zdravja in varstva okolja pripravljeni odpovedati? Foto: BoBo

Dodaj v

Ognjemet - lep, a tako strupen. Zakaj se mu torej ne bi odpovedali?

Ognjemet v Ljubljani ostaja, ker MOL ni zaznal vpliva na okolje
12. december 2017 ob 06:37
Ljubljana - MMC RTV SLO

Na agenciji za okolje so letos vsem občinam poslali poziv, naj se zaradi zdravja prebivalcev in zmanjšanja onesnaženja odpovejo ognjemetom. In medtem ko so nekatere mestne občine pobudo sprejele z naklonjenostjo, se v Ljubljani, kjer je ognjemet tradicionalno najrazkošnejši in najdaljši, branijo, da po njihovih analizah podatki vremenoslovcev ne držijo, zato v odpovedi polnočne razsvetlitve ne vidijo smisla.

"Odpovejmo se ognjemetom in drugi zabavni pirotehniki. Ognjemeti zastrupljajo ozračje in povzročajo kratkotrajno izjemno povišane koncentracije onesnaževal v zraku: delcev PM10, dušikovih oksidov, žveplovega dioksida in številnih drugih zelo strupenih snovi," pozivajo pristojni na ministrstvu za okolje in strokovnjaki za ozračje. Ob tem so navedli, da se pri izstrelitvi svetlobnih raket v zrak sproščajo izjemno majhni delci, ki lahko prodrejo globoko v pljuča in tako z različnimi nevarnimi elementi - med njimi navajajo stroncij, vanadij, barij, svinec, aluminij, antimon, žeplo, molibden, fosfor, cink itd. - zastrupljajo naše telo.

Pri tem opozarjajo še, da lahko delci v zraku lebdijo tudi več dni, dokler jih ne izperejo padavine ali se posedejo na tla, od koder pa jih lahko veter vedno znova dviga v ozračje. "Ko jih padavine sperejo iz ozračja in tal, onesnažijo površinske vode in podtalnico (iz tega vidika so problematični zlasti perklorati, ki so endokrini motilci hormonov)," so še zapisali. Skeptikom v dokaz svojih trditev ponujajo analize ozračja, ki so pokazale, da se zaradi uporabe pirotehnike ozračje prvega januarja močno poslabša in da že tako visoke vrednosti delcev PM10 močno presežejo mejne.

Velenje: Denar raje v dobrodelne namene
Kot omenjeno, so nekatere slovenske mestne občine, ki so že v preteklosti bodisi zmanjšale novoletni ognjemet ali pa se mu popolnoma odpovedale, njihov predlog sprejele z naklonjenostjo. V Velenju na primer že nekaj let sredstva, ki bi jih sicer porabili za plačilo ognjemeta, raje namenijo v dobrodelne namene - letos bodo tako pet tisoč evrov namenili Društvu paraplegikov jugozahodne Štajerske, in sicer za njihov projekt "Kar me ovira – me motivira", v okviru katerega zbirajo sredstva za nov kombi, ki ga društvo nujno potrebuje za prevoze članov društva, so nam pojasnili in dodali, da to seveda ne pomeni, da ne pripravljajo tradicionalnega silvestrovanja - ta bo kot vsako leto na Titovem trgu.

Tudi v Novi Gorici imajo podobno stališče: "Že nekaj let ne organiziramo ognjemeta, in sicer iz dveh razlogov: zato, ker sredstva, ki bi jih sicer namenili za ognjemet, raje namenimo v dobrodelne namene, in iz ekološkega vidika." Ob tem skušajo svoje občane ozaveščati o pomembnosti vsakodnevnega varovanja okolja, na primer z izogibanjem vožnji z avtomobilom in pravilnem kurjenju, še pravijo. Vseeno bodo Goričani lahko uživali v posebnem silvestrskem spektaklu: na pročelju Hitovega hotela Perla bo namreč zasvetil digitalni ognjemet, so nam pojasnili.

LED-osvetlitev v Slovenj Gradcu, razgradljivi konfeti v Kranju
Podobno so se tudi v Slovenj Gradcu že pred poldrugim desetletjem odločili, da ognjemet ni potreben, dovolj je okrasitev, menijo, za katero vsako leto namenijo okoli 15.000 evrov. Tudi letos so mesto okrasili z varčnimi LED-svetlobnimi elementi in okrasjem ter pripravili pestro praznično dogajanje, so še zapisali. V Kranju so se letos odločili, da v novo leto namesto ob ognjemetu vstopijo ob zvokih dunajskega valčka in pod padajočimi (papirnatimi in razgradljivimi) konfeti. S tem se, kot so pojasnili, pridružujejo pobudi Agencije RS za okolje in se "ubranimo pred onesnaževanjem zraka s trdimi delci, kar je temna stran ognjemetov".

"V Mestni občini Novo mesto že približno deset let ne pripravljamo novoletnega ognjemeta. Razlog za to je predvsem skrb za okolje. Tako je naše silvestrovanje prijaznejše tudi za mlajše otroke, starejše in hišne ljubljenčke. Prav tako pomeni ognjemet relativno visok strošek za občinski proračun," pa so nam sporočili iz Novega mesta in dodali, da k podobnemu ravnanju spodbujajo tudi svoje občane. Prihranjena sredstva namenijo za različne namene, so še dejali.

Murska Sobota: Ognjemet bo, a je manjši
Kje pa bodo nebo na silvestrovo kljub vsemu razsvetlile rakete? V občini Murska Sobota, kjer so že pred leti ukinili "poletni" ognjemet ob prireditvi Festivala Soboški dnevi - tako zaradi varčevanja kot iz okoljevarstvenih razlogov -, so se odločili, da silvestrski za zdaj ostaja, so nam pojasnili in dodali: "Ognjemet je manjšega obsega, traja dobrih pet minut in bo vrednostno znašal okrog 2.000 evrov bruto." Poudarili so še, da pozivajo obiskovalce silvestrovanja, naj na "prireditev ne prinašajo svojih pirotehničnih sredstev, saj to na javnih prireditvah ni dovoljeno, prav tako pa ni potrebno". Sicer pa že razmišljajo, da bi klasični ognjemet nadomestili "z laserskim šovom oziroma podobnimi svetlobnimi učinki", so še dejali.

V štajerski prestolnici so organizacijo silvestrskega zadnji dve leti predali zasebniku, zato stroškov z njim nimajo, ga bodo pa Mariborčani tako vseeno lahko opazovali. Tudi v Kopru so nam jedrnato odgovorili zgolj, da "magični ognjemet" bo, poziva agencije za okolje pa niso komentirali.

Na Ptuju odločitev za ognjemet utemeljujejo s pojasnilom, da želijo na silvestrovo v mesto "pritegniti čim več ljudi, za katere je ognjemet še vedno ena izmed zanimivejših točk tega novoletnega programa". "Zavedamo pa se, da bo v prihodnje treba najti nove rešitve, ki bodo bolj ustrezne tudi iz okoljskega vidika," so še dodali.

Ljubljana: Vpliv ognjemetov na delce PM10 zanemarljiv
Še najpodrobneje so se pozivu strokovnjakov in okoljevarstvenikov posvetili v Ljubljani, kjer je ognjemet tradicionalno najdaljši in najrazkošnejši v državi. Kot so pojasnili, so "preverili dejanski vpliv pirotehničnih sredstev na onesnaženost zraka v novoletnem času", in sicer tako, da so primerjali decembrske podatke o onesnaženosti zraka na merilni postaji Ljubljana Center za zadnja štiri leta. "Rezultati meritev kažejo, da je vpliv novoletnih ognjemetov in uporabljene pirotehnike zaznaven le v okviru kratkotrajno povišane vrednosti delcev PM10, ki se pojavi v prvih jutranjih urah novega leta. Onesnaženost v naslednjih urah hitro oslabi in vpliva pirotehnike z meritvami ni več mogoče zaznati. Na dnevni ravni je ta vpliv statistično zanemarljiv, zato menimo, da novoletni ognjemet razen kratkotrajno povišane urne vrednosti delcev PM10 bistveno ne vpliva na raven dnevne in mesečne obremenjenosti zraka z delci PM10. Na podlagi analiz ni mogoče ugotoviti, da bi enkratni silvestrski ognjemet povzročil več dni trajajoče onesnaženje zraka, kar je bilo večkrat zapisano v medijih," so izpodbijali navedbe strokovnjakov pri agenciji za okolje, na katere se mediji tudi sklicujemo.

Ob tem so na MOL-u izpostavili še en vidik: uporabo pirotehnike zasebnikov. Ker želijo kljub vsemu nekaj prispevati k varovanju okolja, zato Ljubljančane pozivajo, naj se "domačim" ognjemetom raje odpovedo in si ogledajo "mestnega".

Tanja Kozorog Blatnik
Prijavi napako
Komentarji
muser
# 12.12.2017 ob 07:04
Še raje bi pa videl, da se pirotehnika umakne iz naših trgovin. Če že drugega ne, pa vsaj petarde. Rakete so vsaj lepe za pogledat, petarde pa nimajo nobenega smisla - samo živali in ljudje trpijo. Naj začnejo lepiti fotografije unga mulca (sej se vsi spomnemo katerega) na izdelke, tako kot so to začeli delat z embalažami od cigaterov s podobami tistih, ki imajo raka.
oleander
# 12.12.2017 ob 06:53
Mis,im, da bi mescani z vecjo naklonjenostjo sprejeli pobudo, da obcina denar za ognjemet nameni otrokom iz revnih druzin in upokojenim mescanom, ki si ne morejo privosciti praznicno pogrnjene mize. Meni se zdi ognjemet popolnoma nepotreben.
SamoRes
# 12.12.2017 ob 07:34
Prepovedat bi morali tudi rakete in male ognjemete, to zdaj že za drobiž kupiš v diskontih in potem iz vsakega dvorišča s tem nabijajo vse praznike. Da ne omenjam petard, kako lahko do užitka nekoga pripravi nekaj kar poči in zganja hrup.
Celjan27
# 12.12.2017 ob 08:10
Najbolj mi je smesno, ker bodo spet vrste pred prodajalnami ognjemetov, kjer ljudje puscajo med 50-100 euri za morda 10 min veselja.

Hkrati pa ne pomislijo, da so morali za 100 eur delati v povprecju 3 dni:)))
nonparel
# 12.12.2017 ob 08:06
Še bolj vesel bi bil, če bi se homo sapiens odpovedal vsem tem nesmiselnim vojnam in orožju nasploh, potem me tu pa tam kakšen praznični ognjemet sploh ne bi motil.
Ampak do tega smo še daleč, idiotov, ki povzročajo vojne, je vedno zadosti. Oziroma kar preveč.
zapravico
# 12.12.2017 ob 07:45
Naj naredijo raje laserski šov
gapicek
# 12.12.2017 ob 07:48
kaplja v morje v primerjavi z raznimi Toplarnami, Kemisi, Heliosi, Papirnicami, Lakirnicami, Hišnimi kurjavami, stoječimi kolonami vsak dan v mestu zaradi slabe prometne ureditve, tranzitnim tovornim prometom.. aja ups vse to dela dobiček državi in nekaterim državljanom..
LosAlamos
# 12.12.2017 ob 06:43
Ognjemeta se ne odpovejo zato ker je izvajalec ognjemeta prijatelj od Ta Pravega.
minion
# 12.12.2017 ob 07:44
Prepovedat vse pa bo mir
LosAlamos
# 12.12.2017 ob 07:41
Petarde so pri nas prepovedane! Tudi okrog novga leta!
Bondjanez
# 12.12.2017 ob 06:59
Po tej logiki je nepotrebno vse. Okrasitev,osvetlitev,prireditve-skratka vse. Saj lahko zivimo brez tega. Po moje so veliko vecji problem privat ognjemeti. Vsaj v nasi vasi skoraj vsaka hisa spusti v zrak vsaj 50 Eur.
garmond
# 12.12.2017 ob 08:18
Je pač treba ločiti med nujnim zlom in nepotrebnim zlom.
Nujno zlo je kurjava, avtomobilski in letalski prevoz itd., ognjemeti pa so pač nepotrebno zlo, ki se bi mu zlahka odpovedali in živeli brez njih.
Seveda pa bi si morali prizadevati, da bi tudi nujno zlo čimbolj zmanjšali in v največji meri preiti v zelene energetske vire.
zml
# 12.12.2017 ob 07:52
Končno konkreten poziv pa že več let poslušamo o teh zaskrbljujočih meritvah...ljudje rabimo precej časa, da kaj spremenimo.

Argument ljubljanske občine je pa smešen - tudi ob požaru v Kemisu zrak ni bil močno onesnažen več kot nekaj ur pa zato še nikomur ne pade na misel, da bi tak dogodek ponavljal vsako leto.
r-o-k-o-m-e-t
# 12.12.2017 ob 08:09
@muser - problem je v tem, ker ljudje nimate pojma o pirotehniki. Petarde so že kar nekaj let prepovedane. Vse tisto kar potrga prste je že zdavnaj prepovedano, tako da so ljudje krivi čisto sami. Dodaten problem je, ker so petrade dovoljene v sosednjih državah in ljudje gredo kupit k sosedom. Če bi se vsi držali Slovenskega zakona, teh poškodb zagotovo ne bi bilo.
@zml - Zaradi vseh teh lučk mora delovati TEŠ 6.... Mislim, da sem s tem vse povedal. Začni pri velikih onesnaževalcih ne pa pri mikro. Isto kot dela država najprej plače dvignit doktorjem, medicinske sestre pa prst v r.. Zato pa je tako kot je....
MiD
# 12.12.2017 ob 08:09
Zakaj pa se ne bi odpovedali elektriki?!
Pridobivanje elektrike iz TE zanesljivo onesnažuje ozračje. Neprestano (razen ob okvarah) in ne samo nekaj dni ob novem letu! Ali res kdo verjame, da bo zaradi tega dlje živel?
Morda pa bi bilo bolj učinkovito, če bi kar prepovedali prodajo in uporabo vseh pirotehničnih sredstev, da tudi "privatnih" ognjemetov ne bi bilo.
Govorjenje o prihranku in darovanju potrebnim pa je ob takem potroštništvu, kot ga vidimo vsak dan v trgovskih centrih, ob neracionalni porabi državnega in občinskega denarja, čista demagogija!
Nikec3
# 12.12.2017 ob 09:56
Meni se zdijo organizirani ognjemeti še najboljša stvar. Ker ima od enega ognjemeta "korist" še največ ljudi. Boljše to, kot pa da vsako gospodinjstvo v zrak spušča svoje baterije.
Miham
# 12.12.2017 ob 08:00
zaradi Carpe Diem, hedonisticne mentalitete, ki nam jo zabavna industrija in mediji stalno vtiskajo v mozgane

zato!
konjice
# 12.12.2017 ob 08:16
@muser, petard se v Sloveniji že kar nekaj let ne da dobiti, ker so z zakonom prepovedane. Se pa najdejo eni osebki, ki hodijo po petarde v Avstrijo, kjer petarde niso prepovedane in jih potem pokajo po Sloveniji.
Bivši uporabnik
# 12.12.2017 ob 08:04
Sterilneži, sve iz ene skrajnosti v drugo.
oliva
# 12.12.2017 ob 10:59
"Od pokanja umirajo ptice po parkih."

Pa ne od štiriminutnega ljubljanskega ognjemeta.
Enostavno
# 12.12.2017 ob 10:54
Ognjemet - lep, a tako strupen. Zakaj se mu torej ne bi odpovedali?

Res?A NATO bombe pa niso strupene?Hipokrizija na kubik.
mamblita
# 12.12.2017 ob 09:59
@MiD pravi: Verjetno poznate zgodbo o možakarju, ki mu je zdravnik odsvetoval (vso okusno) hrano, pijačo, ženske.... da bo lahko še dolgo živel. Pa ga je ta vprašal, kaj mu od življenja potem sploh še ostane!

Lahko pa zgodbo zasučeš tako, da možakar vpraša: Pa bom res tako dolgo živel? Zdravnik pa reče: to sicer ne, ampak zdelo pa se vam bo zelo dolgo.
Nikec3
# 12.12.2017 ob 09:57
Bravo Ljubljana. Itak v mestih kjer ni uradnega ognjemeta toliko vec zasebnih vazicev.

Se strinjam. V krajih kjer so ognjemeti organizirani je manj tega, da bi si vsak posameznik organiziral svoj ognjemet. Na koncu je to tudi manj škodljivo za okolje, manjša je tudi verjetnost da se kdo poškoduje.
theduck
# 12.12.2017 ob 09:41
No ja, mislim da v tej državi nobena okoljska ali katera podobna agencija nima kaj za pametovat o onesnaženju ozračja, dokler dajejo soglasja TEŠ6 in podobnim ekološko "neoporečni" projektom....
ipad
# 12.12.2017 ob 08:16
Neumnost brez primere. Dolgotrajna izpostavljenost nevarnim delavcem pusca posledice (v smislu vec let), nikakor pa ne eunourna 2x ali 3x na leto. Obcine pa seveda takoj zagrabijo, da bo 10000€ ostalo za razsipnostvo administracije.
hero
# 12.12.2017 ob 12:11
Mislim da Ljubljana kot prestolnica bi morala imeti ognjemet. In tudi na splošno se mi zdijo ti organizirani ognjemeti precej boljša izbira, kot pa a vsak kupi eno baterijo in jo prižge sam.

Naj bo ognjemet, ampak naj bo eden, in tak, kot se spodobi. Torej da ga pripravijo tisti, ki se spoznajo na zadeve - tudi z vidika varnosti.

Kot turist vsekakor pričakujem, da če grem v kako prestolnico za novo leto, da bo kak ognjemet.
Skippy
# 12.12.2017 ob 10:43
Prepovedat vse pa bo mir

Najljubši stavek v tej državi.
Če bi lahko, bi še prepovedali delo in ljudi.
QUENDI
# 12.12.2017 ob 09:47
......ARSO dokazuje svojo nagnjenost za podrobnosti medtem ko mu velikanski vplivi na okolje niso mar (beri- podeljevanje raznih dovoljenj in razlaga le-teh......).........menim, da si pa vsi zaslužimo malce razvedrila za čutila.......za dobrodelne prispevke je pa dovolj sredstev v vseh proračunih....če je volja...... (sin - glej film Dave)........
ZZK-1c
# 12.12.2017 ob 08:04
Pa saj to je pa res preprosto izvedljivo. Prepovejte ga.
mattyy
# 12.12.2017 ob 08:55
Danes zjutraj od sedmih do osmih zjutraj se je z avtomobilom naredilo več škode naravi, kot ognjemeti od kar obstajajo.
Skippy
# 12.12.2017 ob 11:00
Pravzaprav ognjemet ustvari več dodane vrednosti kot stane. Zato je vse ostalo ceneni populizem.
larbitron
# 12.12.2017 ob 10:30
Jaz bi se pa z lahkoto odpovedal neumnim novinarskim člankom.
Resen članek bi pogledal koliko koristi v smislu turizma prinese tak ognjemet v mestu v primerjavi z koristmi in onesnaženjem, ki ga prinesejo razne bioplinarne, tranzitni tovorni promet in druge zadeve.
Kje so strokovnjaki pri teh resnih stvareh, kjer bi se lahko izboljšala kvaliteta zraka čez celo leto, ne pa za te dve uri.
a res
# 12.12.2017 ob 09:30
Agencija za okolje ni ravno prepričljiva. Med "stroncij, vanadij, barij, svinec, aluminij, antimon, žeplo, molibden, fosfor, cink" bi lahko bila problematična samo svinec in barij v količinah, ki jih prejme posameznik iz zraka. Pa še to močno dvomim. Poleg tega svinec ni preveč pogost v pirotehničnih zmeseh. Delci PM10 in PM2,5 ki nastanejo pri ognjemetih se v stiku s sluznico hitro raztopijo (razen mogoče tisti z antimonom).
Neikius
# 12.12.2017 ob 09:28
Raje bi videl, da posamezniki nehajo s pirotehniko, pa da se naredi v vsakem malo večjem mestu konkreten ognjemet. Res konkreten. Tisto 1x na leto...
HOR
# 12.12.2017 ob 12:51
"S...keptikom v dokaz svojih trditev ponujajo analize ozračja, ki so pokazale, da se zaradi uporabe pirotehnike ozračje prvega januarja močno poslabša in da že tako visoke vrednosti delcev PM10 močno presežejo mejne...."

1. januarja je večino dneva doma precej več ljudi, kot ponavadi in ponoči med 31, dec in 1. janiarjem se greje in kuri tudi celo noč ter 1, januarja cel dan in hiše se grejejo še bolj kot običajno.
Zato se povišanih delcev v zraku 1, januarja ne more kar tako večinsklo pripisati pirotehniki...
Pa tudi sicer je en dan zanemarljiv v primerjavi s celo kurilno sezono.

Zanimivo pa da ti ekobrižniki ne problematirizirajo škodljivih delcev, ki ji sprošča v zrak in okolje množica avtomobilskih pnevmatik ob trenju pri vožnji, kar povzroča obrabo in je obremenitev okolja in zdravja iz tega naslova neprimerno večja, kot od nekaj ur pirotehnike na leto...

Kdaj torej pridejo torej na vrsto pozivi za ekološke gume, ki ne sproščajo strupenih snovi v okolje, hkrati pa ohranijo ustrezne vozne lastnosti...!? Električni avtomobil pa tu prav nič ne spremenijo...!
LINK
www.abc.net.au/science/articles/2012/07/
31/3554997.htm
offgrid
# 12.12.2017 ob 11:46
Oh joj, Slovenija... kaj bo se zraslo na tvojem zelniku?

Prepovejte se politike, ti namrec neugodno dvigujejo pritisk.
Pa policaje, tudi ti nevarno vplivajo na pocutje, posebej ob vse pogostejsemu skakanju iz grmovja.
Tud zdravniki so precejsen razlog neugodja ob vseh teh cakalnih dobah.

Se najbolj pa me skrbi lokalni zupnik, k moli za odresitev, a je ni in ni.

Tudi davki so problem. Vpliv na praznjenje moje denarnice je tako velik, da mi zmanjka se pred koncem meseca. Hmm. Eni pravijo, da ima to pozitiven vpliv na zdravje, ker ne jem prevec.

Tudi o novinarjih sem razmisljal, a te potrebujem,
Ker mi bodo po nareku nekoga povedali, kdaj sem vstopil v nirvano.
Tega blazenega obcutka pa res ne bi zelel zamuditi.
Skippy
# 12.12.2017 ob 11:39
@Aeda
da, zaradi ognjemeta 1x na leto boš umrl.
simonc27
# 12.12.2017 ob 11:19
A v Sydneyu tudi že razmišljajo o ukinitvi ognjemeta. Nepredstavljivo.
oliva
# 12.12.2017 ob 10:58
Hinavščina.

Men se zdi stokrat bolje, da je EN organiziran ognjemet.
In ko eni omenjate razsipništvo itd. To sploh ni res. Zadnja leta (morda dve leti) je v bistvu skromen in kratek ognjemet z gradu (mensezdi cca 4') in to je to.
Totalno pretiravanje za moje pojme oz. pogled z napačnega kota.

Pa čeprav je res, da to ni nujno za bivanje.
Saj veliko stvari ni, pa jih furamo.
Zato pravim da je to navadna hinavščina, tale 'skrb'.
KapoReđime
# 12.12.2017 ob 10:55
Jaz bi se raje odpovedal nacistični agenciji za okolje.
Skippy
# 12.12.2017 ob 10:41
Populistične bedarije.
Mala Slovenija bo rešila planet. Medtem pa v Indiji in na Kitajskem podirajo rekorde v onesnaženju.
rdečinavijač
# 12.12.2017 ob 09:51
Traparija. Ognjemeti morajo biti. Zadnje čase stalno samo beremo in poslušamo kaj vse je škodljivo. Jaz ne želim umreti zdrav!
protest1
# 12.12.2017 ob 09:37
Bravo Ljubljana. Itak v mestih kjer ni uradnega ognjemeta toliko vec zasebnih vazicev.
vrtojb5
# 12.12.2017 ob 09:11
Najboljš vse prepovedat.
LosAlamos
# 12.12.2017 ob 08:20
r-o-k-o-m-e-t

Deloma se strinjam s tabo, v delu kjer primerjaš "majhne" in "velike" onesnaževalce pa ne, ker ognjemet ni nujno potreben za bivanje državljanov. V Sloveniji pač je tako, da če ne bi imeli premogovnika in termoelektrarne bi bistveno več plačevali za elektriko iz uvoza in za elektriko, ki je potrebna za stabilnost omrežja.

Vsa ta pirotehnika in pokanje preveč spominja na vojne grozote in neumnosti človeštva.
dbalazek
# 12.12.2017 ob 12:11
Zakaj se pa ARSO ne poglablja v onesnaževanje, ki jih povzroča industrija? V mojem Kraju 356 dni v letu Lek kuri odpadke, ki prekleto smrdijo, mislim, da je to dosti večje onesnaževanje kot tista 2 dneva v letu, ko se onesnažuje zrak z pirotehniko. Kje so še avtomobili? TE... itd. Zakaj se zmeraj institucije ukvarjajo z totalnimi nepomembnostmi?
resnicar
# 12.12.2017 ob 11:59
Prepovedat ognjemet, Anhovemu pa dovoljenje, da ob turkizni lepotici kuri kemikalije, gume in smeti.

Fecunia non olet.
kolkrkaplc
# 12.12.2017 ob 09:14
Celjan27
Najbolj mi je smesno, ker bodo spet vrste pred prodajalnami ognjemetov, kjer ljudje puscajo med 50-100 euri za morda 10 min veselja.

Ko ob polnoči vsi naenkrat spuščajo rakete je zelo verjetno, da cela soseska gleda sosedovega, ki je večji.
pietetnik
# 12.12.2017 ob 09:03
Volitve bodo in se je potrebno pokazati v vsem svojem sijaju...
Ostale navedbe niso pomembne.

Ljudje množice pa so tisti, ki hočejo kruha in iger.
Celjan27
# 12.12.2017 ob 08:58
@dory:

Ce ti je kaj v tolazbo...Celje je se bolj onesnazeno z PM10...
Kazalo