V ŠOS-u zahtevajo, da se problematika reši vse do konca leta, saj opozarjajo, da je pravica do subvencioniranega prevoza zakonsko zagotovljena, uporabili pa bodo vsa sredstva, tudi demonstracije, da bodo preprečili zamrznitev subvencij, zatrjujejo. Foto: BoBo
V ŠOS-u zahtevajo, da se problematika reši vse do konca leta, saj opozarjajo, da je pravica do subvencioniranega prevoza zakonsko zagotovljena, uporabili pa bodo vsa sredstva, tudi demonstracije, da bodo preprečili zamrznitev subvencij, zatrjujejo. Foto: BoBo
Samo Omerzel
Samo Omerzel še vedno nima denarja za subvencije za prevoz dijakov in študentov. Foto: BoBo
Študenti zavrnili Omerzelovo ponudbo

Minister za infrastrukturo in prostor, ki opravlja tekoče posle, Samo Omrzel, je v sredo sporočil, da se je ministrstvo na področju subvencioniranja prevozov dijakov in študentov znašlo v položaju, ko pred koncem šolskega leta ne bo sposobno prepeljati dijakov in študentov v šolo in nazaj. Če sredstev za subvencioniranje ne bo, to pomeni, da bi morale družine plačevati polno ceno za prevoze svojih otrok.

"Kot minister v to ne morem privoliti," je danes poudaril Omerzel, ko se je srečal s Študentsko organizacijo Slovenije (ŠOS) in jim predlagal, da bi se zagotovila sredstva za tri mesece, vendar je organizacija to možnost zavrnila.

V ŠOS-u se z začasno rešitvijo ne strinjajo
Predsednik ŠOS-a Žiga Schmidt je poudaril, da ne bodo dopustili, da bi dijaki in študentje plačevali polno ceno za prevoze. Ob seznanitvi z možnostjo, da lahko najdejo sredstva za subvencije le za tri mesece, je zatrdil, da v to ne bodo privolili - to je po njegovem prepričanju neodgovorno, saj bi rešili težavo do parlamentarnih volitev, z novim šolskim letom pa se bi morali spet ukvarjati s to problematiko.

V ŠOS-u zato zahtevajo, da se ta problematika reši do konca leta, saj opozarjajo, da je pravica do subvencioniranega prevoza zakonsko zagotovljena, uporabili pa bodo vsa sredstva, tudi demonstracije, da bodo preprečili zamrznitev subvencij, je zatrdil Schmidt.

Cena vozovnice vezana na kilometre
Konec julija 2012, v času vlade Janeza Janše, je namreč začela veljati novela zakona o prevozih v cestnem prometu, ki je s šolskim letom 2012/2013 uvedla subvencioniranje prevozov za dijake in študente. Subvencionirane mesečne vozovnice lahko kupijo vsi, ki imajo status dijaka ali študenta, pri tem pa je cena vozovnice vezana na število kilometrov.

Tisti, ki so od šole oziroma fakultete oddaljeni od dva do 60 kilometrov, zdaj za mesečno vozovnico odštejejo 25 evrov. Za tiste, ki so od šole oziroma fakultete oddaljeni od 60 do 90 kilometrov, mesečna vozovnica stane 35 evrov, za tiste, ki so oddaljeni več kot 90 kilometrov, pa 55 evrov. Subvencionirane prevoze uporablja okoli 70.000 dijakov in študentov.

Višina subvencij, ki jih država nameni za mesečne vozovnice dijakov in študentov, se sicer mesečno spreminja, v povprečju pa znaša okoli štiri milijone evrov, od tega okoli milijon evrov za vozovnice na železnici, tri milijone evrov za vozovnice za avtobus. Pri tem sta za kompenzacije avtobusnim prevoznikom namenjena še dodatna dva milijona evrov, pojasnjujejo na ministrstvu.

Polna cena, če ne bo subvencij
Direktor Izletnika Celje Darko Šafarič pravi, da pri njih subvencionirane prevoze uporablja okoli 5.200 dijakov in študentov. Aprila so skupno vplačali nekaj več kot 87.000 evrov, polna cena njihovih vozovnic pa je znašala slabih 428.000 evrov, torej je bilo subvencij za več kot 340.000 evrov. Če bodo subvencije ukinjene, bodo morali dijakom in študentom zaračunavati polno ceno, je dodal.

V Avtobusnem prometu Murska Sobota pričakujejo, da bo državni proračun zagotovil ta sredstva in da se bo prevoznike pozvalo k podpisu pogodb za izvajanje subvencioniranega prevoza.

Direktorica kranjskega Alpetourja Ivanka Zupančič Gaber pa je poudarila, da nastale situacije s subvencijami za vozovnice ne morejo komentirati, ker pogovori med sekcijo za javni prevoz potnikov v linijskem prometu in direktoratom za promet pri ministrstvu za infrastrukturo in prostor še potekajo.

Na Slovenskih železnicah se je lani delež dijakov in študentov med potniki precej povečal. V letih 2011 in 2012 so jih prepeljali po okoli 4,8 milijona na leto oz. tretjino vseh potnikov, lani pa se je z vlakom peljalo okoli 6,6 milijona dijakov in študentov oz. več kot 42 odstotkov vseh prepeljanih potnikov.

Študenti zavrnili Omerzelovo ponudbo