"Ne samo, da je nekdo v državi to omogočil, to je nekdo nemo spremljal dve leti," je dejal Štaba. Foto: BoBo
Samo Omerzel
Omerzel napoveduje reorganizacijo agencije, ni pa jasno, kakšni ukrepi bodo doleteli odgovorne. Ali bo kdo sploh odgovarjal. Foto: BoBo

Generalni direktor policije Stanislav Veniger je pojasnil, da policija ni pristojna za inšpekcijske nadzore avtošol in če kdo pričakuje, da bo to delala, se moti. Ob tem je zavrnil očitek, da naj bi bila policija kriva, da se dve leti na temo vozniških dovoljenj ni nič naredilo. Tudi sam je v ponedeljek izvedel, da naj bi se "to nekako prevalilo na policijo", je pojasnil. Veniger je izpostavil, da so odgovorni vedeli za sistemske težave, zaradi katerih so se lahko pojavili zapleti takih razsežnosti. Prvi mož policije je potrdil, da imajo tudi informacije o nepravilnostih pri zdravniških potrdilih in poklicnih kvalifikacijah. Na ministrstvu za zdravje pa pravijo, da jim organi pregona niso posredovali nobene uradne prijave v zvezi s tem.

Fikak: Nekateri zdravniki bi morali takoj nehati delati
AMZS: Nekdo naj prevzame odgovornost

Prometni minister Samo Omerzel "glede na slišano in videno" ni zadovoljen z delom agencije, zato bo poskrbel za njeno reorganizacijo, je napovedal. O konkretnih rešitvah pa je v tem trenutku prenagljeno govoriti, je pojasnil.

"Sama agencija absolutno ni tisto, kar bi zadovoljilo to, kar si želim kot minister, predvsem s stališča varnosti prometa," je izpostavil. Po njegovih besedah je namreč absurdno, da je agencija, katere namen je varnost v prometu, udeležena v takih zgodbah.

"Absolutno bomo naredili red," je zatrdil in poudaril, da je treba ločiti pristojnosti policije in ministrstva. "To pomeni, da bomo na ministrstvu - ne glede na procese, ki tečejo na policiji - ustrezno ukrepali. Vse v okviru pristojnosti, ki jih ministrstvo ima," je dejal Omerzel.

Policisti so do konca oktobra namreč ovadili 26 ljudi iz različnih avtošol. Osumljeni so 483 kaznivih dejanj, med drugim naj bi prodajali vozniške izpite. Ugotovili so tudi, da se je pri dodatnih programih varne vožnje mladih voznikov v najmanj 1.200 primerih izdalo potrdilo o opravljeni vožnji, čeprav je ni bilo.

Nedolžni, dokler se krivda ne dokaže
Delo agencije sicer nadzira svet agencije, katerega predsednik je v. d. generalnega direktorja direktorata za promet na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Bojan Žlender. Minister pa na vprašanje, ali namerava ukrepati zoper ljudi, ki sedijo tako v svetu agencije kot na direktoratu, ni podal konkretnega odgovora. Dejal je, da mora kot minister najprej zbrati informacije z vseh strani.

"Zame so ljudje nedolžni, dokler se jim ne dokaže, da so krivi. V primeru, da so krivi, potem pa ni milosti," je še dodal minister Omerzel. V. d. direktorja agencije Igor Velov pa je glede napovedi nadzora in nezadovoljstva ministra z delom agencije povedal, da ima mirno vest.

"Na agenciji sem tri mesece, podatki, o katerih se zdaj govori, se ne tičejo mojega mandata. V svojem času sem naredil vse, kar je bilo mogoče in nadzor bo to tudi pokazal. Minister naj opravi nadzor, ki bo jasno pokazal, kdo ni opravil svojega dela. In tisti naj za to odgovarja," je dejal.

Velov se strinja z besedami Omerzela, da je reorganizacija agencije potrebna. Po besedah Velova je agencija nastala leta 2010, v njej pa so zaposlili ljudi z različnih ministrstev. "Vsak je imel neko svojo zgodovino, svoje delovne naloge, neke svoje povezave," je pojasnil in dodal, da se trenutno dogaja, da ni jasno, v katerem oddelku je kdo zaposlen ter kje opravlja naloge.

Štaba: Nemo gledali dve leti
Kar se je zgodilo na področju vozniških izpitov in programov varne vožnje, pa je po mnenju sekretarja komisije za preventivo in vzgojo v cestnem prometu pri AMZS-ju Roberta Štabe nedopustno in je hud udarec vsem, ki delajo na področju varnosti v cestnem prometu. "Ne samo, da je nekdo v državi to omogočil, to je nekdo nemo spremljal dve leti," je povedal.

Štaba se je obregnil tudi ob Žlendrovo ponedeljkovo izjavo, da so za preiskavo vedeli že od 2011, a da niso želeli rušiti postopkov zbiranja dokazov. Takšna izjava prvega človeka, ki mora skrbeti za zavezo o varnosti na cestah na nacionalni ravni, je izjava, ki je ljudje in država ne smejo sprejeti, je zatrdil Štaba. "Gre za človeka, ki zaradi sleherne žrtve prometnih nesreč v Sloveniji ponoči ne bi smel spati, če je kot prvi skrbnik vedel, da se to dogaja že dve leti," je dejal.

"Ministra za infrastrukturo in prostor pozivamo k prevzemu odgovornosti; naj pove, zakaj se je dve leti to nemo opazovalo," je pozval in opomnil, da mora nekdo prevzeti odgovornost. "In ta nekdo ima ime, to je ministrstvo za infrastrukturo ali ministrstvo za notranje zadeve," je pojasnil.

Ponovno nihče kriv
Na ministrstvu za notranje zadeve pa so poudarili, da je ministrstvo s 1. januarjem 2011 preneslo vse pristojnosti s področja normativne ureditve prometne zakonodaje na tedanje ministrstvo za promet oz. današnje ministrstvo za infrastrukturo in prostor. "Zato nikakor ne moremo prevzemati odgovornosti za dogajanje na področju vozniških izpitov in programov varne vožnje," so navedli.

Generalni direktor policije Stanislav Veniger je pojasnil, da policija ni pristojna za inšpekcijske nadzore avtošol in če kdo pričakuje, da bo to delala, se moti. Ob tem je zavrnil očitek, da naj bi bila policija kriva, da se dve leti na temo vozniških dovoljenj ni nič naredilo. Tudi sam je v ponedeljek izvedel, da naj bi se "to nekako prevalilo na policijo", je pojasnil. Veniger je izpostavil, da so odgovorni vedeli za sistemske težave, zaradi katerih so se lahko pojavili zapleti takih razsežnosti. Prvi mož policije je potrdil, da imajo tudi informacije o nepravilnostih pri zdravniških potrdilih in poklicnih kvalifikacijah. Na ministrstvu za zdravje pa pravijo, da jim organi pregona niso posredovali nobene uradne prijave v zvezi s tem.

Fikak: Nekateri zdravniki bi morali takoj nehati delati
AMZS: Nekdo naj prevzame odgovornost