Urška Čepin je postala nov obraz vladne predreferendumske kampanje. Foto: MMC RTV SLO
Urška Čepin je postala nov obraz vladne predreferendumske kampanje. Foto: MMC RTV SLO

Vlada je pripravila tudi spletno stran pokojninska.si, kjer so na voljo potrebne informacije in možnost izračuna pokojninske dobe.

Borut Pahor
Borutu Pahorju se posnetek očitno ni zdel preveč posrečen. Foto: MMC RTV SLO
Vladne propagandne akcije
Čepin in vladna kampanja
Pestra volilna kampanja

Posnetek z Urško Čepin, ki po besedah vodje vladnega urada za komuniciranje Darijana Koširja poskuša s parodijo na argumente nasprotnikov pokojninske reforme pritegniti mlajše in bolj izobražene volivce k podpori reforme, je vlada včeraj zvečer že umaknila.
Na posnetek se je na novinarski konferenci odzval tudi premier Borut Pahor. "Ni mi vseeno, kako se vodi kampanja pred referendumom o pokojninski reformi. To je preresna stvar, da bi si lahko tisti, ki smo odgovorni za uspeh te reforme, privoščili šalo ali hec na ta račun," je okrcal svoje podrejene.
"Vsake oči imajo svojega malarja. Dopuščam, da ima vsak svoj okus. A to se mi zdi tako resna stvar, da ne smemo dati nobenega signala, da je kakršen koli razlog za šalo. Kot premier in tisti, ki je koordiniral projekt pokojninske reforme, moram preceniti, ali nekaj ustreza temu, kar smo počeli. To je tako pomembna stvar za našo prihodnost, da ljudje ne smejo imeti občutka, da s štosi želimo zbuditi javnost. Naši ljudje so dovolj pametni, da ne potrebujejo piarovskih štosov za to, da bi nekaj podprli ali ne," je dejal.

V rokah imajo dober izdelek
Z urada vlade za komuniciranje (Ukom) so sporočili, da se niso "odločili za klasično obliko političnega marketinga, saj ima vlada v rokah dober "produkt" – pokojninski zakon, ki govori sam zase".
"Videoposnetek, v katerem nastopa Urška Čepin, pa je nastal kot odgovor na demagoške očitke nasprotnikov pokojninske reforme in je namenoma posnet kot parodija. Z njim smo želeli zbuditi pozornost pri mlajši ciljni skupini, ki je zelo prisotna na spletu in izhaja iz specifike spletnega viralnega komuniciranja na družabnih omrežjih in youtubu.
Torej ne gre za klasični televizijski oglas, ki bi bil predvajan v času oglasnih blokov, ampak je bil namenjen izključno predvajanju na spletu,"
pojasnjujejo na Ukomu.
"Glede na to, da si je viralni spletni video samo ob koncu tedna ogledalo več deset tisoč posameznikov in je postal osrednja novica v TV-dnevnikih, je bil cilj dosežen. Z Urško Čepin smo pritegnili pozornost in pokazali, kako absurdni so nekateri argumenti nasprotnikov pokojninske reforme, ko jih izreče kdo drug.
Zato predvajanje tega videa ni več potrebno in zato smo danes na youtubu že objavili video Bojana Emeršiča, ki pojasnjuje argumente v prid pokojninski reformi,"
končujejo vladni PR-ovci in dodajajo, da je bila cena za izdelavo enega videoposnetka, ki se bo predvajal samo na spletu, manj kot 5.000 evrov.

Brez nje ne bi bilo takega buma
"Naj povem, da me je najela Futura, in to je samo del mojega posla. Ne vem, zakaj je okoli tega nastal tak bum, ampak mi že celo jutro zvoni telefon, in ste me ujeli še ravno zadnji trenutek. Ne vem zakaj, ampak vsega, kar se lotim, postane zelo odmevno. Če bi ga nekdo drug posnel, verjetno ne bi bil tako odmeven. Menim pa, da urad in Futura nista uporabila moje podobe na negativen način, in se v nasprotnem primeru za to sploh ne bi dogovorili. Mislim pa, da je spot več kot dosegel svoj namen," je za MMC dejala Urška Čepin in dodala, da ne verjame, da bi jo sodelovanje v promocijskem videu lahko politično opredelilo.

V Konfederaciji sindikatov Slovenije Pergam so nad potezo vlade zgroženi. Predvajani spot zaposleni, še posebej tisti, ki delajo na težkih in zdravju škodljivih delovnih mestih in bodo v primeru sprejetja pokojninske reforme morali delati za polno pokojnino do 65. leta starosti oziroma najmanj 43 let, lahko razumejo kot norčevanje, so sporočili s konfederacije.

Verčič: Težava je v elementarnem pristopu vlade
"Po pravici povedano, ne razumem, kaj delajo. Sprva sem mislil, da se nekdo šali, ko sem prvič opazil ta spot. Potem pa mi je padlo v glavo, da nekdo z absurdnostjo te komunikacije poskuša izvajati multiplikativen učinek.
Namreč, nimajo dosti denarja, pa bodo naredili eno veliko neumnost, o kateri se bo dosti govorilo in pisalo. Vprašanje je, ali je korist tega, kar so dosegli, večja za podporo ali vnaša še večji cinizem v vso situacijo. Jaz tu ne vidim nobene strategije. To je bil nek eksces, ki je želel ustvariti pozornost, in to mu je uspelo.
Če pa je želel nekaj povedati, pa pri božji volji ne vem, kaj je avtor želel povedati. Pokojninska reforma je vseeno preresna tema, da bi se je lotili tako norčavo. Še vedno mislim, da je Slovenija takšen tip družbe, da reform, kot je ta, brez elementarnega soglasja socialnih partnerjev ni mogoče spraviti skozi.
Se pravi, če nekdo sanja o tem, da je lahko moška Margaret Thatcher, potem je zgrešil čas in prostor. Težava ni v komuniciranju, temveč v elementarnem pristopu,"
je za MMC dejal medijski strokovnjak in eden izmed lastnikov agencije Pristop Dejan Verčič.
Vladni nameni nejasni tudi forumašem
Sodeč po komentarjih uporabnikov MMC-ja, vlada ni dosegla želenega učinka. Uporabniki so večinoma ogorčeni nad vladni poskusom, ki ga dojemajo predvsem tako, kot da se vlada norčuje iz njih. Zakaj so se na vladi odločili umakniti posnetek in ali je bilo to zaradi negativnih odzivov, smo vprašali tudi urad vlade za komuniciranje, Košir pa je za MMC pojasnil, da bodo v kratkem izdali izjavo za javnost.
Urško Čepin je predlagala agencija Futura, ki sodeluje z vladnim uradom za komuniciranje. Za komentar smo prosili tudi agencijo Futura.

Vlada je pripravila tudi spletno stran pokojninska.si, kjer so na voljo potrebne informacije in možnost izračuna pokojninske dobe.

Vladne propagandne akcije
Čepin in vladna kampanja
Pestra volilna kampanja