Slovenija
Borut Pahor
Ker Pahor od poslanskih skupin ni dobil dovolj jasnih stališč, da bi lahko presodil, kdo ima že podporo večine v DZ-ju, je napovedal, da bo konec tedna opravil še en krog pogovorov. Foto: BoBo
Jožef Horvat
Jožef Horvat je razkril, da se NSi pogaja tako s SDS-om kot z Marjanom Šarcem, vendar jim je bližje trenutno SDS. Foto: BoBo

Pahor se je odločil še za drugi krog posvetovanj

Posveti pri Pahorju glede mandatarja se nadaljujejo
3. julij 2018 ob 07:42,
zadnji poseg: 3. julij 2018 ob 16:18
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Predsednik republike Borut Pahor se je po posvetovanju z vodji poslanskih skupin odločil, da bo pred svojo odločitvijo o kandidatu za mandatarja opravil še drugi krog posvetovanj.

Predsednik republike Borut Pahor je skušal od vodij poslanskih skupin izvedeti, ali obstaja načelna podpora, da bi za mandatarja predlagal predsednika SDS-a Janeza Janšo. Ker jasnih stališč ni dobil, se je na pobudo predsednika DZ-ja Mateja Tonina in na prošnjo vodje poslanske skupine LMŠ-ja Braneta Golubovića odločil, da pred svojo odločitvijo v petek opravi še en krog posvetovanj.

Če bi se izkazalo, da jasnega stališča vodij poslanskih skupin tudi v petek ne bo, je Pahor že napovedal, da bo kot kandidata za predsednika vlade predlagal relativnega zmagovalca volitev, predsednika SDS-a Janeza Janšo.

NSi je bližje Janši
"S predsednikom republike Borutom Pahorjem sva enotnega mišljenja, da Slovenija čim prej potrebuje operativno vlado. To pomeni, da bi se pogajanja za takšno ali drugačno koalicijo intenzivirala," je dejal Jožef Horvat. Za NSi pa je po njegovih besedah ključno, da se s koalicijskimi partnerji ustvari zaupanje in da dobijo zagotovila v koalicijski pogodbi, da se njihov program skozi mandat izvede v maksimalni mogoči meri.


NSi se, kot je razkril, pogaja tako s SDS-om kot z Marjanom Šarcem. Bližje pa jim je trenutno SDS. "Strinjam se s predsednikom republike, da je treba spoštovati voljo ljudi in da bi bilo najbolj logično, da DZ da mandat za sestavo vlade relativnemu zmagovalcu," je še povedal Horvat, ki je tudi omenil možnost strankarskega referenduma pred vstopom v katero izmed koalicij, če bodo tako odločili organi njegove stranke.

SAB ne bo podprl Janše
Kot predstavnika stranke Alenke Bratušek sta prišla k Pahorju na posvet namestnik vodje poslanske skupine Andrej Rajh in voditeljica stranke Alenka Bratušek. "Predsedniku sva povedala, da ima Šarec naših pet poslanskih glasov, da postane mandatar. Pot, da sestavimo vlado, bo še trajala, saj je prav, da se naprej dogovorimo o vsebini, nujnih korakih v projektih, ki jih bo morala narediti nova vlada," je pojasnila Alenka Bratušek in dodala, da ne nasprotujejo, če bo Pahor kot prvemu mandat podelil Janši. Vendar njihovi poslanci Janše kot mandatarja ne bodo podprli, temveč bodo to storili v primeru Marjana Šarca.

DeSUS podpira Šarca
"Mi tvorno sodelujemo pri oblikovanju sredinske vlade, ki naj bi jo vodil Marjan Šarec. Oblikovanje koalicijske pogodbe oz. dogovora bo naporno," je ob odhodu iz Vile Podrožnik povedal vodja poslancev DeSUS-a Franc Jurša. Poudaril je, da DeSUS zahteva, da so v koalicijski pogodbi vse temeljne točke njihovega programa. "Vse stranke so pred volitvami zagovarjale upokojence. Videti želimo, ali so res tako mislile, kot so govorile," je dejal. Komentiral je tudi pogovore NSi-ja z Janšo o morebitnem sodelovanju v vladi: "Pogovarjati se ni greh." Sicer pa Jurša meni, da Janša ne bo sprejel mandatarstva, če bo ugotovil, da ne more sestaviti vlade.

SNS želi v desno vlado
"Pojasnil sem, da če se bo vlada formirala v t. i. levi polovici, bo država propadla. Finančni dolgovi bodo bistveno narasli, vodenje Evrope v tistem času, ko nas čaka, ne bo omogočeno zaradi raznih zadev, tudi zaradi neustreznega vodstva. Vlada se bo znotraj sesuvala, saj so že danes za vsako ministrsko mesto dva ali trije kandidati, kar kaže na razmišljanje o lastnih bonitetah in lastnih položajih, nikakor pa ne razmisleku o prihodnosti države," je po razgovoru s Pahorjem povedal prvak SNS-a Zmago Jelinčič. Hkrati je še pojasnil, da SNS ne gre v levo koalicijo, "pripravljeni pa smo vstopiti v desno koalicijo, v vlado, ki jo bo formiral Janez Janša".

Manjšinca ne želita biti jeziček na tehtnici
Pahor je pogovore opravil tudi s poslancema italijanske in madžarske narodne skupnosti. Tako Felice Žiža kot Ferenc Horvath sta povedala, da želita podpreti mandatarja, ki bo imel večinsko podporo poslanskih skupin. Sama pa ne bi želela biti jeziček na tehtnici.

Kot je dejal Horvath, si želita, da bi kakršna koli koalicija imela potrebno večino brez njunih glasov. "Če bi predstavljala 45. ali 46. poslanca, ki bi podpiral vlado, bi bilo težko in tega si ne bi želela," je dejal tudi Žiža. V nadaljevanju pogovor sicer poslanca narodnosti ne bosta sodelovala, saj je po Horvathovih besedah njuno stališče jasno.

VIDEO
Pahor v drugi krog pogovorov o mandatarju

G. C., Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
iufhdfewd
# 03.07.2018 ob 07:57
To podeljevanje mandatov od predsednika je kar nekaj.Dovolj bi bilo da se predlaga in glasuje v državnem zboru ,potem pa bo že računalnik znal preštet do 46.
severnik
# 03.07.2018 ob 08:11
Janšo zaenkrat podpira le SDS

LOL, da dol padeš od smeha :)
bunta
# 03.07.2018 ob 08:39
@sklonjen

S tako volilno udelezbo ni nihce nikogar "odlocno" podprl.
Disfenocingul
# 03.07.2018 ob 08:26
Ne sanjajte, da bo Janša še kdaj na oblasti, no.
Če letos ne pride na oblast, ga bodo gotovo zahaklali zaradi financiranja iz Madžarske,
potem bo pa tega cirkusa konec.

Vprašanje je samo, ali bo Šarec šel v koalicijo s Toninom, Mescem ali Jelinčičem.

Predčasne volitve bodo najbolj koristile ekstremistom, SDS in Levici, kakšna sedaj sredinska stranka pa lahko tudi izpade iz parlamenta.
watwat
# 03.07.2018 ob 09:29
Janšo za zdaj podpira le SDS

Ima pa zato tam 117% podporo.
stari maček
# 03.07.2018 ob 08:40
Sklonjen a že ni enkrat zmagal Jankovič sestavil vlado JJ,nič se ne rinejo.
Fraenk
# 03.07.2018 ob 08:26
qmara

Saj se ga noben ne boji in ti to verjetno veš..

Da ga noben ne mara zaradi vsega storjenega v pretklosti, je pravilno dejstvo, kar pa tudi zate ne more biti novo..
Elgoog
# 03.07.2018 ob 08:51
Mislim, da sds sploh nima namena sestavljati koalicije in že vedo, da ne bodo v vladi. V nasprotnem primeru bi najverjetneje aktivno sodelovali z mediji glede predstavitve morebitne koalicijske pogodbe pa tudi s potencialnimi partnerji bi skušali doseči nek kompromis. Govoriti "za dobro Slovenije" in nikogar ne izključujemo pa je bolj mešanje lufta.

Strinjam pa se, da bi bilo bolje, da predsednik države le podeli mandat za sestavo vlade relativnemu zmagovalcu, ker imam občutek, da bi v nasprotnem primeru sds zgolj povzročal dodatne "zastoje" pri sami sestavi nove vlade. JJ vlade ne bo sestavil, mandat podeli Šarcu in je volk sit ter koza cela. Postopek transparenten in "by the book". da ne bi kdo kasneje sanjal o nekakšnih zarotah in spletkah v ozadju.
stari maček
# 03.07.2018 ob 08:50
Br50 Še enkrat bom napisal,da je 2011 zmagal Jankovič,vlado pa seszavil JJ.
rdečinavijač
# 03.07.2018 ob 09:23
Janšo za zdaj podpira le SDS

Kdaj bodo doumeli, da je to zgolj rezultat njihovega obnašanja?
zzob
# 03.07.2018 ob 09:52
Edina rešitev so nove volitve ....

Tako je. In ponavljali jih bomo tako dolgo, da bosta SDS in NSi dobila skupaj 51 % glasov.
KLIPAN
# 03.07.2018 ob 07:59
Spet nov dan jokanja sds-ovcev.
Saj je zabavno, ampak vseeno malo že postaja dolgočasno.
Spet bodo ugotavljali, "kako pri hudiču lahko tisti, ki ni zmagal, sestavlja koalicijo", ipd.
Sicer jim skušam dopovedati, da je že 27 let isto, ampak očitno so oni po 27-ih letih ugotovili, da je volilni sistem zanič. Zanič pa bo tako dolgo, dokler sds ne bo dobila 75% podpore volilcev.
Ker komaj takrat, ko bomo imeli eno ali dvo partijski sistem, bodo oni zadovoljni z demokracijo.
Ker, ko imaš pet-šest strank to ni demokracija.
Pa razumi, če lahko.
DeepBlue
# 03.07.2018 ob 08:48
In kaj sedaj? A bo predsednik tako dolgo čakal s predlaganjem mandatarja, dokler Janša ne dobi večine? Kaj ima za mečkati, naj ga že enkrat predlaga, da se pokaže, kaj kdo v državnem zboru misli ... Ali pa še sploh nima mnenja?
stari maček
# 03.07.2018 ob 08:38
Niso rešitve nove volitve,ker bo narod isto izvolil,ker ne znamo ločit plev od zrnja,volimo tistega ko je skopal luknje,onega ko je luknje zakrpal pa zavržemo,samo v Butalah se lahko zgodi ksj takega.
krumpek
# 03.07.2018 ob 08:37
Na enem drugem portalu sem prebral, da bo veterinar Židan minister za gospodarstvo.
Ostal sem brez besed.
Vongobongo
# 03.07.2018 ob 08:24
Jaz res nerazumem , zakaj izrojena levica in serpentinsek nepodpirata JJ ;)
Wasabi
# 03.07.2018 ob 08:54
Janšo za zdaj podpira le SDS

Hehe, to je že prav komično!
luna med oblaki
# 03.07.2018 ob 08:44
Ugotavljam, da Slovenci sploh nismo zreli za demokracijo. Nobena stran se ni sposobna vsaj malo prilagoditi.
Le kdaj bodo naši politiki začeli delati v dobro vseh državljanov?
firtoh
# 03.07.2018 ob 09:22
Yanez
Zakaj bi šli v koalicijo z SDS?Tja kjer so zmerjali Tonina,da je Kučanov sin?Tja,ker so se spraševali o poreklu Šarca,ki je bil posvojen?
Obnašaj se normalno,ne pa stalno deliti udarce pod pasom,potem pa se čudit,zakaj proti.
firbec111
# 03.07.2018 ob 08:55
qmara

ni kriv direktno Janša ampak njegova vlada. Logarjevo poročilo je dokazalo da je 95% vseh slabih kreditov bilo danih v letih 2004-2008 se pravi pod njegovim nosom
Bivši uporabnik
# 03.07.2018 ob 10:02
@sklonjen
Kaksna norost. Namesto da bi stranka z največjo podporo prevzela vodenje države, se sedaj poraženci volitev silijo v vlado.

Kot največji poštenjak in demokrat si zagotovo povsem enako komentiral leta 2011, ko je dobil največjo podporo Janković, ali ne?
stari maček
# 03.07.2018 ob 09:39
A ni se Janša na vse pretege mučil da je on sestavil vlado in ne Jankovič 2011.
Vongobongo
# 03.07.2018 ob 09:25
Prav smesno je kako fani SDS-a tezko sprejmejo , da so ljudje jezni , ker jih je JJ zalil ;)
firbec111
# 03.07.2018 ob 08:58
Yanez

mogoče pa ne želijo v koalicijo s SDS, ker imajo več skupnih točk kot Janša. Ljudje si želijo spremembe, samo Janša je dokazano slab vodja države, zato pa vsi podpiramo, da ga ni v vladi
Nikec3
# 03.07.2018 ob 08:54
Dovolj je vsaka 4 leta novih priseskov, od raznoraznih komedijantov, dohtarjev morale in etike

Sej vem, da v SDS morala ni visoko cenjena, drugače financiranje iz Madžarske sploh ne bi bilo možno.
Tao3
# 03.07.2018 ob 08:53
Posveti pri Pahorju glede mandatarja se nadaljujejo, Janšo za zdaj podpira le SDS

Janšo podpirajo samo popolnoma odtujeni ljudje, ki volijo SDS in Pahor/Jahor - ededn in edini kremasti.

Janša bi moral ugotoviti da je Passe in da ga nihče več ne prebavlja razen njegovih vernikov in da je glavna ovira za razvoj desnice v Sloveniji.

Edina državotvorna poteza je, da se za vedno umakne iz politike in razčisti svojo kriminalno preteklost.
stari maček
# 03.07.2018 ob 08:46
Krivijo Janševo vlado ZAKAJ?ker je v 4 letih skopal bančno in proračunsko luknjo,vse zapravil kar je Drnovšek skupaj spravil,pridelal tajkune in 2008 pustil pogorišče za sabo na pragu svetovne g.in finančne krize.Skupaj dolgo spravljaš,uničiš lahko kmalu.
Celine
# 03.07.2018 ob 09:56
Janša je lahko zmagovalec edino v stranki SDS. Na volitvah za predsednika SDS je on itak vedno edini kandidat.
SDS enostavno nima toliko volivcev, da bi samostojno vladal.
Enopartijskega sistema pa itak že dolgo ni. Žal Ivan.
oziris.va
# 03.07.2018 ob 09:40
Janšo podpira SDS ... haha. A oni sami bodo sestavili vlado ali kako je to mišljeno?
Na tačko
# 03.07.2018 ob 09:22
Jaz ne vem kaj je s tem Pahorjem. Očitno je katera opcija je zmagala in to ni desna opcija. Razlika je samo v tem, da so glasovi levih volivcev razdrobljeni na več strank. Zdaj ali mu lahko kdo posodi kalkulator da se neha delat neumnega ali pa mu je intimna želja da kar naprej favorizira desni ekstremizem? Vrabci na veji že čivkajo da Janša nima pogojev za sestavo vlade, on pa še kar naprej Janša pa Janša pa Janša.

Roko na srce, Janša nebi smel nikdar več vladati.
Vongobongo
# 03.07.2018 ob 09:33
mikimiška1

Kaj nakladas , seveda da bo JJ dobil mandat za sestavo vlade. Sam najbrz nezna stet do 46 ;p
stari maček
# 03.07.2018 ob 09:26
Na tačko
Bravo,najboljši komentar.
Država je v dobri formi in Janša bi zopet vse uničil kot 2004-08,tega se bojimo.
apache666
# 03.07.2018 ob 08:55
To da gre Sarec v koalicijo z Nsi in ne z Levico ne pomeni nobene levosredinske vlade. Mlacna mlaka brez idej ki vodi nikamor
Tao3
# 03.07.2018 ob 09:52
Nisem PROTI ničemur, ampak kriminalca v vladi nočem. To ni politika PROTI, to je politika zdravega razuma. In kako šizofreno, da žališ vse in vsakogar, financiraš Reporter, Demokracijo, NoroTv in ostale pljuvaške lažnive medije in potem pričakuješ SODELOVANJE?
stari maček
# 03.07.2018 ob 09:22
Stanje v državi je dobro.Visoka g.rast,nižja brezposelnost,večja potrošnja,gradi in obnavlja se infrastruktura,turizem cveti,a to vse skupaj je naredila slaba vlada,2013 smo pa skoraj bankrotirali,ja Janša je vse to opravil.
Mi bi lahko v raju živeli,pa bi narod jamral.
Imamo pa največ traktorjev in avtomobilov na prebivalca,kako če je pri nas vse tako narobe.
KLIPAN
# 03.07.2018 ob 09:14
@luna med oblaki
"Ugotavljam, da Slovenci sploh nismo zreli za demokracijo. Nobena stran se ni sposobna vsaj malo prilagoditi."

Meni pa se le zdi, da se bo šest strank prilagodilo.
fridah
# 03.07.2018 ob 08:47
kar naj janši podeli mandat, itak bo kratkega daha.
prim00z
# 03.07.2018 ob 11:43
Predlagam, da do imenovanja vlade, nihče izmed novozivoljenih poslancev ne dobi poslanske plače.
provni
# 03.07.2018 ob 09:47
To da Janše ne podpira nobena stranka vemo. Me pa čudi, da ga podpira SDS.
KLIPAN
# 03.07.2018 ob 09:13
@BAD
"Zato nam že skoraj stoletje vladajo levičarji, ki se zelo bojijo zapustiti udobne fotelje, da nebi mogoče državljani Slovenije živeli boljše. Že precej časa je pri njih parola "več ko bo revnih in brez vsega več jih bo pri in za nas" ( nekaj v tem smislu ni čisto točno )"

No, volitve imamo 27 let, kar je malo manj od stoletja.
Tako dobrih gospodarskih rezultatov in tako malo brezposelnih pa nismo imeli skoraj še nikoli.
Kaj je torej point tvojega komentarja?
oliva
# 03.07.2018 ob 13:24
"JJ bo vlado sestavil bp !!!"

Potem pa ne bi smelo bit problema.
In tudi mu je dana ta priložnost, ki si jo je pridobil na volitvah.
Zdaj pa, ali jo bo lahko udejanil.
stari maček
# 03.07.2018 ob 09:36
Sram naj vas bo.Vse v državi se popravlja vi pa tolčete po vladi.Leva vlada je reševala po osamosvojitvi,da smo bili uspešni,leva vlada nas je rešila krize,desna pa naredila samo škodo,po Janši je bila leva vlada dobila pa podrtijo po Janši,ni bilo lahko,lahko smo zadovoljni da smo sploh obstali.Janševo podrtijo še sedaj rešujemo,zato pa ljudje od g.rasti ne moremo še kaj dosti imeti,ker plačujemo zapitek 2004-08 ampak nekaj se pa že pozna sicer se ne bi povečala pozrošnja,strah me je da se vse uniči.Nekaj je pa treba prišparat za hude čase,pa ne tako kot 2008 ko smo pričakali krizo goli in bosi in je naslednjim vladam bilo zaradi tega veliko težje,kot onim ko so pričakali krizo z prihranki.
KLIPAN
# 03.07.2018 ob 09:11
"Kaksna norost. Namesto da bi stranka z največjo podporo prevzela vodenje države, se sedaj poraženci volitev silijo v vlado. "

Kaj sem vam rekel na prvi strani?
KovacevaKobila
# 03.07.2018 ob 15:39
Spoštovani Jugonostalgiki!
Že več kot četrt stoletja izlivate svoj gnev in razočaranje zaradi slovenske osamosvojitve. In ves ta čas iščete načine, kako utišati tiste, ki so želeli in želijo svojo državo.


In nadaljujemo z vrhunsko ironijo.

Spomnite me: kdo že ves čas grmi o 'udbomafiji', 'Murgljah', 'krivosodju' itn. ... se ne udeležuje državnih proslav ... in sanja o 'drugi republiki'?
SamoRes
# 03.07.2018 ob 15:04
Jelinčič kar naj gre z Janšo, toda ne v vlado
m72
# 03.07.2018 ob 10:32
"Relativni zmagovalec" je absolutni luzer :-)
Homer.
# 03.07.2018 ob 09:57
Če Pahor od poslanskih skupin še ne bo dobil dovolj jasnih stališč, da bi lahko ocenil, kdo ima že podporo večine v DZ-ju, je napovedal, da bo konec tedna opravil še en krog pogovorov, sicer bo mandat podelil Janši.
"Bravo" Pahor!
Dolgove je treba prej ali slej plačati........
S tem se boš zapisal v zgodovino Slovenije. Pa ne pozitivno........
Žvižgi na proslavi ZB, so jasno povedali kaj si mislimo o tebi ........

Pa tudi tebi matematika ne gre ravno dobro!
garmond
# 03.07.2018 ob 09:52
Vedno bolj je jasno, da Janša v Sloveniji ne bo nikoli več predsednik vlade. Tričetrt Slovenije ga ne prebavlja, to so očitno spoznali tudi v slovenski politiki. Razen seveda v SDS-u in tudi Pahorju še to ni kapnilo.
Vongobongo
# 03.07.2018 ob 09:48
Janez Janša: Cerar ne zna šteti - tako kot Janković leta 2012.
aktivist
# 03.07.2018 ob 09:37
Cestitam se enkrat desnim za pirovo zmago.
Kazalo