Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 25 glasov Ocenite to novico!
Borut Pahor
Pahor bo pojasnil svojo Foto: BoBo
Nepovezani poslanec Brane Golubovič Pahorju predlaga, naj po roku, v katerem lahko poslanci predlagajo novega mandatarja, razpusti DZ, a s 15. julijem. Volitve bi se izvedle šele po dveh mesecih, 14. septembra. Po njegovem mnenju ustava predsedniku to dopušča, a obenem Golubovič priznava, da je to pogumna odločitev. "Predvsem pa je to odločitev državnika, ne politika, ki se ozira na javno mnenje," je v izjavi novinarjem pojasnil Golubovič.
VIDEO
Pahor ne bo predlagal man...

Dodaj v

Pahor v DZ-ju: Niti predsednik republike niti DZ ne moreta prosto odločiti, kdaj bodo volitve

Izredna popoldanska seja DZ-ja
15. maj 2014 ob 12:48,
zadnji poseg: 15. maj 2014 ob 19:50
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Predsednik republike Borut Pahor je v DZ-ju pojasnil, da se je za julij odločil, ker je bil boljša izbira kot volitve v avgustu.

Pahor je v uvodu pojasnil, da se je za rok 13. julij odločil, ker je po odstopu premierke Alenke Bratušek nastala praznina, v dobro države pa je, da to praznino zapolnimo. Dodal je, da DZ-ju ne bo predlagal mandatarja, s tem pa se bo rok do začetka predčasnih volitev skrajšal.

Pojasnil je tudi, zakaj se je tako odločil. Po njegovih besedah ni dobil nobenega predloga za predsednika vlade od DZ-ja, niti ni dobil namigov, da bi bila pozneje lahko oblikovana večina za izvolitev mandatarja. Prav tako mu ni bilo na noben način posredovano ime mandatarja, ki bi lahko bil pozneje izvoljen, ali da bi mu kdo rekel, naj s svojo odločitvijo počaka.

Poudaril je tudi, da v povezavi s tem na pogovorih z vodji poslanskih skupin ni opazil, da bi ga kdor koli poskušal prepričati o nečem, česar ni povedal javno. Ob tem je izpostavil, da niti predsednik republike niti DZ nimata proste volje določiti, kdaj bodo volitve, ampak se morajo vsi držati ustavno določenih rokov in rokov, določenih v poslovniku DZ-ja.

Pahor je dejal, da se zaveda, da poletni čas politično ni najboljši, vendar ne gre za redne volitve, ampak izredne. Dodal je, da bi bila ob upoštevanju rokov na voljo julij ali pa avgust, od teh dveh pa se mu je julij zdel boljši.

Poslanci imajo še nekaj dni na voljo za svojega mandatarja
Pahor je obvestilo o svoji odločitvi predsedniku DZ-ja Janku Vebru predal v sredo. Po Pahorjevem mnenju je namreč v aktualnih razmerah najprimerneje razpisati predčasne volitve, saj bi nadaljevanje njegovih dejavnosti in prizadevanj pri iskanju morebitnih kandidatov za mandatarja po nepotrebnem podaljševalo nestabilne politične razmere v državi.

Poslanci imajo na voljo 14 dni za predlog kandidata za mandatarja, po izteku tega roka pa še 48 ur, ko je mogoče v DZ-ju odločiti o morebitnem glasovanju o kandidatu za mandatarja s potrebno relativno večino za izvolitev. Če predloga za novega mandatarja ne bo, bi Pahor lahko predčasne volitve razpisal že za drugo nedeljo v juliju.

Pahorju so vodje poslanskih skupin "nedvoumno sporočili", da nimajo kandidata za mandatarja in ga ne nameravajo predlagati. Odprto možnost, da bi koga podprli, je po njegovih besedah pustil le vodja poslancev PS-ja Jožef Kavtičnik.

Združena levica za jesenske volitve
V Združeni levici, koaliciji Demokratične stranke dela (DSD), Iniciativi za demokratični socializem (IDS) in Stranki za ekosocializem in trajnostni razvoj (TRS), prav tako kot večina zunajparlamentarnih strank nasprotujejo volitvam v državni zbor pred jesenskimi meseci.

Na novinarski konferenci pred državnim zborom so pojasnili, da poskušajo politične klike, ki so Slovenijo privedle do roba uničenja, še z zadnjimi manevri preprečiti kakršne koli družbene spremembe.

Zato ne vidijo razloga, da ne bi začasna vlada delala do jeseni, zunajparlamentarne stranke pa bi se lahko na volitve bolje pripravile. V nasprotnem primeru razmišljajo tudi o sprožitvi ustavnega spora.

G. C., A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
lahk
# 15.05.2014 ob 14:32
Borut izkoristi vsako priložnost, da se lahko nastavi fotografom. Povedal ne bo nič, pačil in kremžil se bo, krilil z rokami povedal pa popolnoma 0. Ponavljal bo besedne zveze (beri: brezvezne puhlice) o skrbi za državo, pokončni drži ... bla bla bla.

Tako kot so bili nepotrebni posveti z vodji poslanskih skupin je tudi ta nastop danes. Pravila so napisana in roki znani.
Mindmaster
# 15.05.2014 ob 16:14
Dajmo rok za 13. julija, bomo imeli še vedno isti gnil volilni sistem in iste gnile volilne stranke, da lahko potem čez eno leto zopet zapravljamo čas in denar za nove predčasne volitve, ko se iste gnile volilne stranke spet ne bodo mogle ničesar zmeniti.

Pahor, najrajši te imam, ko drsaš.
kamnojed
# 15.05.2014 ob 16:11
Pahorjevo samovšečno poziranje postaja nevzdržno.
antiklinac
# 15.05.2014 ob 13:12
buržoazna demokracija je očitno v zatonu, zatone pa tja kamor kapitalizem po svoji krizi, vedno zatone...v fašizem - in to je s postopki v evropi vedno bolj tudi očitno
pirančan
# 15.05.2014 ob 16:05
Kako nalaga, kako mu to gre, ko ni treba v resnici prevzeti odgovornost (o njej samo pleteniči).
johnb
# 15.05.2014 ob 15:55
Pahor ko riba v vodi ko je spet v centru pažnje
felipesko
# 15.05.2014 ob 16:11
Ples
Je pa kot iz škatlice. Kar diši iz televizije.

Pa to ni res.Samo čistilki se ni zahvalil,v celi vladi in govoril bi 14 dni,če ga gong ne bi prekinil.
Če se tale ne dopade sam sebi,potem ne vem kdo se.
Tale pocukranost postaja že osladna.
Tako,kot bi bila kakšna gejevska svečanost.No,če ne bi bilo žensk v parlamentu,bi se ne zmotil veliko-haha
Ples
# 15.05.2014 ob 16:01
Samo zagovarja se, sto na uro. Pravzaprav čisto preveč. Bolj prepričuje sebe kot druge.
marialorca
# 15.05.2014 ob 15:40
K A T A S T R O F A državnega zbora.


Nastopa predsednik Republike Slovenije gospod Borut Pahor .... za njim sedi gospod predsednik Janko Veber ... med obema pa RTV SLO prikazuje PRAZNE SEDEŽE poslancev in vlade.

Katastrofa. Kaj je z DRŽAVLJANSKO vzgojo NAŠE VLADE ?
Galaxy
# 15.05.2014 ob 17:44
A*

Maš prav. Do sedaj sem o Piratih videl na MMCju en sam samcat članek pa še to je bilo v sklopu ene novice ... In potem poslušamo oz. beremo, da bo MMC obravnaval VSE STRANKE ENAKO IN DA JIM BO NAMENIL ISTO PROSTORA ... Malo morgen!
A*
# 15.05.2014 ob 17:01
Seveda. Ubiti je treba vse novo-nastajajoče stranke. Ovce bodo ponovno volile vse (SDS, SD, PS, ...), ki so nas družno pripeljali v stanje, v katerem smo sedaj.

Tudi MMC je na njihovi strani. Vsak dan se na naslovnih straneh pojavljajo samo eni in isti kriminalci ali pa osumljeni kriminala. Nobenega poročanja o Piratih, Solidarnosti, drugih strankah v nastajanju, nobenega poročanju o njihovih sestankih, programih in podobno. MMC, vzemite se skupaj in pomagajte Sloveniji ter poročajte in o čem pomembnem in ne rumenem.
Ceriš
# 15.05.2014 ob 15:54
Mater kako dolgovezno štrika !
levak
# 15.05.2014 ob 19:23
Borut, ne bodite si preveč všeč. Meni niste. Pa ste mi vsaj malo bili, do ministra s telefonskim imenikom, ministra nikoliničkriv, do sekretarke, ki je kradla, ko sraka, ... in ne niste videli dobro. Vaša reakcija je bila = 0.
Pojdite v "zasluženo" penzijo!

Narod naš spomine hrani. Ni vas volila levica, ...
severna zvezda
# 15.05.2014 ob 18:17
hahaha Pahor, kako jih uči šteti.:D

.....ja, je dvignil roko v zrak, z drugo pa po prstkih štel mesece, mene je povsem impresioniral, da zna našteti mesece v letu :))
Reorgart
# 15.05.2014 ob 17:48
Že tako je nizka udeležba na volitvah, sredi poletja bo pa še nižja. Legitimnost volitev je ogrožena, zanima pa me, kdo bo pridobil oz. le komu koristijo volitve v juliju?? Spet je nekaj v odzadju, paraziti očitno ne počivajo.
oliva
# 15.05.2014 ob 17:17
@A*:
"Seveda. Ubiti je treba vse novo-nastajajoče stranke. Ovce bodo ponovno volile vse (SDS, SD, PS, ...), ki so nas družno pripeljali v stanje, v katerem smo sedaj.

Tudi MMC je na njihovi strani. Vsak dan se na naslovnih straneh pojavljajo samo eni in isti kriminalci ali pa osumljeni kriminala. Nobenega poročanja o Piratih, Solidarnosti, drugih strankah v nastajanju, nobenega poročanju o njihovih sestankih, programih in podobno. MMC, vzemite se skupaj in pomagajte Sloveniji ter poročajte in o čem pomembnem in ne rumenem"

Se strinjam.
Ruav
# 15.05.2014 ob 16:19
kako ni sram Pahorja, ki s svojimi puhlimi izjavami kako in kaj je dobro za Slovenijo, očitno na hinavski način pomaga Janši.
ni kar tako pregovor: vrana vrani ne izkljuje oči.
sram me je, da imamo za predsednika države tako "mono"!
abi normal
# 15.05.2014 ob 14:27
Borut, men gre na jok.
Lovec
# 15.05.2014 ob 13:09
Se je DZ s tem že seznanil.
zvm
# 15.05.2014 ob 18:54
Borut, kaj pa un dnar za Grcijo pa to. A smo zgubil? Sej bos prevzel polno odgovornost pa bo.
Dragoon
# 15.05.2014 ob 18:07
Pa mimogrede, za vse je avgust boljši kot julij, razen za parlamentarce, ki so takrat na počitnicah.
MIRNČAN
# 15.05.2014 ob 18:06
hahaha Pahor, kako jih uči šteti.:D
Dragoon
# 15.05.2014 ob 18:06

Galaxy
A*

Maš prav. Do sedaj sem o Piratih videl na MMCju en sam samcat članek pa še to je bilo v sklopu ene novice ... In potem poslušamo oz. beremo, da bo MMC obravnaval VSE STRANKE ENAKO IN DA JIM BO NAMENIL ISTO PROSTORA ... Malo morgen!


Jaz bom pred volitvami preštel članke in volil tisto stranko, ki ji bo namenjenega najmanj medijskega prostora, ker je verjetno z razlogom potisnjena ob stran :).
pedophil collins
# 15.05.2014 ob 17:09
Predvolino kampanjo bomo imeli v času svetovnega prvenstva v nogometu in državnozborske volitve na dan finala. Kdo bo pa sloh imel čas in energijo za nogomet?

Obračuni na slovenskem političnem prizorišču bodo zagotovo bolj zanimivi od tistih na nogometnih zelenicah. Navijaštvo bo večje od tistega na in ob stadionih. Trenja in rivalstvo med udeleženci se sploh ne morejo primerjati. Zmagovalci volitev bodo prejeli bistveno višje nagrade oziroma finančni izplen kot zmagovalci finala.
Razlika bo tudi ta, da bodo zmagovalci finala uživali zasluženo slavo in pozornost medijev ter navijačev naslednja štiri leta, zmagovalce volitev pa se bo blatilo in pljuvalo isto toliko časa, seveda če bodo po kakem čudežu zdržali do konca.

Skratka, Slovenija res ne nastopa na Sp-ju, a bomo imeli v Sloveniji bolj napeto in spektakularno tekmovanje. Cel svet nam lahko zavida.
oliva
# 15.05.2014 ob 16:36
@nekdodalec:
"Slovenija je kot clovek, ki se utaplja, Pahor pa gleda po prirocniku o resevanju..."

Haha, bravo! :)
MIRNČAN
# 15.05.2014 ob 15:57
Ko je potrebno prevzeti odgovornost in nekaj narediti pa cvika. Takega smo vajeni ko je bil še predsednik vlade.
Ples
# 15.05.2014 ob 15:46
Je pa kot iz škatlice. Kar diši iz televizije.
Ples
# 15.05.2014 ob 15:44
Joj, Pahor ... ves čas se samo ven vleče.
Bolimek
# 15.05.2014 ob 13:38
... po navodilih iz murgelj..
Po navodilih paljčka iz murgelj, če smo natančnejši.
malah
# 15.05.2014 ob 19:54
Pahorja res ne morem več poslušati. Bedak nad bedaki!! Blebetač nad blebetači.
levak
# 15.05.2014 ob 18:08
Desnica dedka iz Murgelj imenuje za palčka iz Murgelj. Od kje potem ves ta STRAH?
seinfeld
# 15.05.2014 ob 17:52
Pahor razvija desnico v roko.
Na steni ima sliko JJ.
Čedalje raje ima desnico.
božo1
# 15.05.2014 ob 17:51
X66
Pahor je za enkrat odlicno opravil svoje delo. Volitve cim prej!
Zdaj se bo videlo, ali se s tem strinjajo tudi poslanci.

Kaj pa volivci? Tu bo vprašanje odličnosti.
Bo dovolj glasov za stranko Luke Meseca?
oliva
# 15.05.2014 ob 16:50
Ja, @x66, če je pa oboje, je pa na potenco pa še kaj v paketku.

Pa nisem mislila sam samovšečnosti, ki da 'postaja' nevzdržna.

Mene samovšečnost (če ni pretirana) sploh ne moti toliko, me pa totalne večne puhlice (sploh od ljudi, od katerih pričakuješ tudi kaj konkretnega).
Če je takole, je lahko predsednik skoraj vsak ali pa je bolje, da ga nimamo.
To ni nič.

In to nima zveze s Pahorjevim siceršnjim 'fejstpobstvom'.
x66
# 15.05.2014 ob 16:43
oliva,
samovsecnost je majhna hiba, ignoranca je pa kriminal.
oliva
# 15.05.2014 ob 16:37
@zozozo:
"To preprosto ni res. DZ ima moč spremeniti tako ustavo kot poslovnik DZ."

seveda. Kdo pa potem namreč SPLOH ima to 'moč'?
Če ne 'ljudstvo' (oz. izvoljeni' predstavniki ljudstva)

Farsa.
Eska
# 15.05.2014 ob 16:10
Predsednik se je ravnal po filozofskem načelu: "Cilj opravičuje sredstvo", kar lahko tolmačimo kot namen ravnanja.
zozozo
# 15.05.2014 ob 15:50
Poudaril je tudi, da niti predsednik republike niti DZ nimata proste volje določiti, kdaj bodo volitve, ampak se morajo vsi držati ustavno določenih rokov in rokov določenih v poslovniku DZ-ja.

To preprosto ni res. DZ ima moč spremeniti tako ustavo kot poslovnik DZ.
aerodynamic
# 15.05.2014 ob 18:25
Moj komentar na vse kar je bilo in kaj bo, če ne bo ali tehnične vlade ali žal trojke.

Da te srat.

Zakaj da te srat? Ker prav noben od morebitnih lepo sučnežev, ne bo zarezal v tisto torto, v katero bi morali že davnaj daljnega leta, ta torta pa je javna uprava in javni sektor.
Galaxy
# 15.05.2014 ob 18:22
Dragoon

Če tudi jim ne bo namenjeno niti vrstice in če se odločim, da grem na volitve imajo Pirati moj glas 100%. Poglej njihov program. Zakaj pa ne jih volit?
JohnMichxx
# 15.05.2014 ob 18:12
Kva vsi misljijo da si zaslužijo ponovno izvolitev. Kva so mi smeh ta folk.....
SomOne
# 15.05.2014 ob 17:56
Sramota je kakšnega predsednika imamo. Spomnimo se, da je pred leti, ko je še bil premier, izjavil, da ne more preživeti s 3000€ na mesec in s tem užalil vse, ki se z minimalno plačo borijo za vsakodnevno preživetje. Zdaj me pa zanima, če ima revček sedaj kaj večjo plačo, ko je predsednik?

p. s. zakaj Pahor ni imel dovolj 3000€ na mesec? Zato ker je njegova partnerica - privatnica - več zaslužila na mesec kot on.
Miholjovka
# 15.05.2014 ob 16:51
ta država je tok nesposoba (sposobno samo dnar kradejo), da rabmo eno diktaturo da nas nekdo skos tepe in nadzoruje, tko kot smo navajeni, mi, hlapci. tardeče rabmo
nekdodalec
# 15.05.2014 ob 15:04
Dejstvo je, da v kakrsnem razsulu je drzava, bi bio najbolje v kolikor bi volitve izvedli 1.junija 2014.

Ampak kakor kaze to Pahorju ni v interesu - niti nobenemu od vladajocih strank (jasno da ne), zato so dali kot prvi mozni datum Julij... Po juliju bo datum prestavljen na september in po septembru oktober... to je ze jasno kot beli dan...

Slovenija je kot clovek, ki se utaplja, Pahor pa gleda po prirocniku o resevanju... (8 pravnikov na posvetu, prebiranje in brebiranje in prebiranje ustave, sklicevanje na zakonske roke itd. itd.)

V kolikor bi bila poltiicna volja bi volitve bile zacetek junija!
partibrejker
# 15.05.2014 ob 19:33
Daloton1

Kar zadeva programe strank jih volilci itak ne berejo, tudi zato, ker so si več ali podobni tako na desnici kot levici z nedokazljivimi obljubami.

Jp, takega klobasanja in megle, kot ga vidis v teh t.i. Programih, ga ne vidis niti v srednjesolskih domisljijskih spisih.
Naj bodo frajerji pa povejo konkretno kaj bodo naredili. Ce lahko podjetje zastavi strateski nacrt dela z nastetimi projekti, potem bi lahko tudi ti znalci to naredili.
balistik1
# 15.05.2014 ob 19:29
Nastop Pahorja v parlamentu ---------To je bilo za bruhat . Štetje na prste in ostala mimika ob razlagi ...........................gotovi smo .
Emsho
# 15.05.2014 ob 17:14
Jaz bi naredil v juliju ali avgustu volilni dan - referendum, državnozborske in županske volitve. Nismo tako bogati, da se preseravamo. Pa tudi če bi bili. Saj 4 leta nič ne delajo, se naj pa sedaj malo pretegnejo, v volilnih kampanjah.
In nehajte že s tem omejevanjem pravice zaradi dopustov... Jaz bi v osnovi dal volilno pravico tistim, ki se registrirajo kot volilci in jim jo prehodno odvzel za mandat ali dva, če se 2x zapored ne pojavijo na voliščih...To je pravica in dolžnost. S to dolžnostjo pa imamo vsepovsod težave, ker je vsem nadležna :-)
oliva
# 15.05.2014 ob 16:38
@kamnojed:
"Pahorjevo samovšečno poziranje postaja nevzdržno."

Hmmm? :o)
SLOBloodPatriot
# 15.05.2014 ob 15:59
Naš Borut bi lahko bil poleg predsednika države, še predsednik vlade. Bi prišparali veliko denarja.
nekdodalec
# 15.05.2014 ob 15:09
Obdobje brezvladja obstaja le zato, da se lahko prodaja drzavno premozenje...

Tako ne bo nihce kriv --- saj nihce uradno ni na oblasti...

To je bilo vse splanirano!
Kazalo