Slovenija
Ali si stranke upajo sprejeti tak zakon, voditi svet naprej in izkoristiti priložnost za Slovenijo, se je vprašal predsednik Piratske stranke Rok Andree. Foto: Pixabay
       Mislim, da se bo treba na daljši rok lotiti nekaterih družbenih problemov na bolj pameten način, kot pa velja zdaj, to je klasično prepovedovanje. Malo smo dvolični pri rabi enih in drugih vrst drog.       
 Milan Brglez
Predsednik DZ-ja Milan Brglez je dejal, da je tovrstnim predlogom naklonjen. Foto: BoBo

Dodaj v

Piratska stranka zbrala 18 tisoč podpisov za legalizacijo konoplje

Zbrali 18 tisoč podpisov podpore
18. januar 2018 ob 20:59,
zadnji poseg: 18. januar 2018 ob 21:18
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Predsedniku državnega zbora Milanu Brglezu so predstavniki Piratske stranke Slovenije predali več kot 18 tisoč zbranih podpisov pod peticijo za popolno legalizacijo in regulacijo konoplje.

Predsednik Piratske stranke Rok Andree je ob predaji peticije pojasnil, da so na podlagi peticije skupaj s podmladkom stranke SMC pripravili predlog zakona. Ta dovoljuje uporabo konoplje, gojenje konoplje doma v zelo majhnih količinah, predvsem pa regulira prodajo, uporabo in gojenje ter omogoča nadzor nad tem, kdo in kje proizvaja konopljo.

S tem želijo omogočiti ljudem, ki že danes kupujejo konopljo na črnem trgu, da dobijo veliko varnejši izdelek, ki ne bi vseboval drugih drog, pesticidov, težkih kovin. Predvsem pa bi tem ljudem omogočili legitimen nakup konoplje, s čimer bi se zaslužek pobral črnemu trgu in se namenil programom za soočanje z negativnimi posledicami uporabe konoplje. Konoplja se na široko uporablja, saj prepoved ne deluje, je opozoril.

Po mnenju predsednika DZ-ja Milana Brgleza je pobuda zanimiva, a bo najverjetneje potrebovala širši družbeni konsenz. "Ker sam izhajam iz socialno-liberalne stranke, sem tovrstnim pobudam naklonjen," je dejal in dodal, da več o pobudi v tem trenutku ne more povedati.

V Levici so ob predaji podpisov pozdravili pobudo Piratske stranke. "Z odpravljanjem zakonodajnih ovir za uporabo konoplje na vseh nivojih se v Levici ukvarjamo že ves mandat. Na področju prehrane in medicine smo že odpravili številne omejitve, a ključni korak je še pred nami - popolna legalizacija konoplje. Radi bi omogočili pridelavo in predelavo konoplje v Sloveniji ter zagotovili samooskrbo. Pozdravljamo napore vseh, ki to željo z nami delijo. Predloga Piratov še nismo videli, a če so rešitve celovite in ustrezne, bomo zakon podprli in smo ga pripravljeni vložiti v državnozborsko proceduro," je dejala poslanka Violeta Tomič.

Pametnejši načini od prepovedovanja?
Glede sodelovanja podmladka SMC-ja pri pripravi zakona pa je Brglez dejal, da so podmladki samostojne entitete, zlasti pri tistih temah, ki jih tradicionalna politika ne sprejema. "Mislim, da se bo treba na daljši rok lotiti nekaterih družbenih problemov na pametnejši način, kot pa velja zdaj, to je klasično prepovedovanje. Malo smo dvolični pri rabi enih in drugih vrst drog," je dejal Brglez.

Andree je nadaljeval, da so glede sprejemanja zakona optimistični. Opaža, da obstajata posluh in razumevanje za to temo, "je pa vprašanje drugih strank, ali si upajo sprejeti tak zakon, voditi svet naprej in izkoristiti priložnost za Slovenijo, da smo eden prvih, ki se bomo resnično odgovorno in razumno soočali s problematiko konoplje".

V prihodnje bodo skušali vložiti zakon v DZ, je še dodal Andree, ki si želi, da bi ga poslanci sprejeli. "Predvsem pa si želimo odpreti debato. Mandat se končuje, volitve prihajajo in želimo, da se stranke izrečejo glede tega," je dejal.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
FDVjevec
# 18.01.2018 ob 21:20
Odlična poslovna priložnost, gremo jo izkoristit! Podpiram 100%.
zozozo
# 18.01.2018 ob 21:39
Legalizirat, nehat preganjat (prihranek časa za policijo, da lahko preganja prave kriminalce), obdavčit (plus za proračun). Res ni kaj za razmišljat, sploh zato, ker je alkohol legalen.
Sl4fko
# 18.01.2018 ob 21:37
Sem za!
SpookyDonk
# 18.01.2018 ob 21:47
Absolutno za. Prohibicija samo krepi črni trg in obremenjuje policijo, sodišča, zapore.
Robin Lood
# 18.01.2018 ob 22:47
Sem skadil kar nekaj jointov v življenju. Imel sem ogromno idej in kvalitetnih večerov, ob katerih sem pozabil obstoj digitalnih naprav in se z užitkom predal globokim debatam s prijatelji. Če bi bila marihuana legalizirana, zame osebno to ne bi nič spremenilo. Kupil bi jo v lekarni, plačal davek itd. Nikoli v življenju nisem poskusil drugih prepovedanih substanc, ker sem vedel, da so zelo škodljive in sem se jih vedno bal. To, kar govorijo - da te marihuana pripelje do česa "močnejšega" govorijo tisti, ki je sploh še poskusili niso, ob vikendih pa pametujejo o tem s svojimi prijatelji v zidanci v pogovorih na ravni 5 letnih otrok.
Robin Lood
# 18.01.2018 ob 21:42
Bravo!
Bivši uporabnik
# 18.01.2018 ob 21:44
Podpiram...
gejzir
# 18.01.2018 ob 22:56
Skoraj vsak, ki ima raka, mi pove, da jemlje smolo. Gre tudi za starejše ljudi iz manjših mest in s podeželja.
Človek doživi velik šok, ko mu postavijo hudo diagnozo. Potem se mora pa še počutiti kot kriminalec, ko nabavlja smolo. Ker jo nabavlja na črnem trgu, mu uradno nihče ne garantira sestavin, težko primerja cene itd. Zadnji čas je, da se konoplja končno legalizira.
xerces8
# 18.01.2018 ob 22:40
Če sta alko in niko/katran dovoljeni, ni razloga za prepoved ganđe.
cocoon
# 18.01.2018 ob 22:41
turizem bo podivjal v zeleni sloveniji
firtoh
# 18.01.2018 ob 22:38
Sem podpisal peticijo
bodhisattva
# 18.01.2018 ob 22:57
Svet se nagiba v to smer. Lepo bi bilo biti med prvimi. Sploh ker se prodajamo kot zelena dežela pa feel love in to sranje. Legalizacija bi sedla kot mama na tata. Tle so davki, nova delavna mesta turizem.... Seveda ni vse pozitivno, ampak tako kot mnogi pravijo če se lahko prodaja tobak in alkohol...Jaz osebo ne kadim več, bi bil pa ponosen če bi bili med prvimi, ki bi stvari uredili tako kot se za 21. stoletje spodobi. Lahko pa caplajamo pa čakamo še 20 let, medtem ko bodo to storili ostali, osebo sem prepričan, da je samo vprašanje časa kdaj bo marihuana več ali manj legalna povsod v razvitem svetu...
Ples
# 19.01.2018 ob 00:02
@lojze001
vecina iglavcev (oni na igli) so bili prej listavci.

Ampak večina listavcev ni nikoli iglavcev.
xerces8
# 18.01.2018 ob 23:35

mihče je napisal(-a)

V medicinske namene JA. Za zadevanje NE

Tako!
Pravi Slovenec se zadeva z alkoholom!
Fej fej!
SamoRes
# 18.01.2018 ob 21:44
Najbolj škodljiva droga je alkohol, to je vsem jasno. Od nasilja do prometa, do posledičnih izdatkov za socialo in zdravstvo.
Če se ga že kdo misli zadevat mi je vseeno s čim se, kdor je sedaj prišel do tega bo tudi potem.
Ples
# 19.01.2018 ob 00:49
@MayWill
Sem vedel, da je vsa levica zapohana...

Ja, to je tesno in nedvoumno povezano s politično opredeljenostjo, lol.
Na desnici ni nihče 'zapohan', so pa vsi 'nakokani'. Pa dajte predlog za koko, no, ne bit zafrustriran.
xerces8
# 18.01.2018 ob 23:35
Ne vem, če smo zreli za tako potezo...kadilo bi se, da to ni res.

A zdaj se pa ne?
Vongobongo
# 18.01.2018 ob 22:34
Tron

Ta clanek, ki si ga podal ima ogromno napak in lukenj ;p
Wasabi
# 18.01.2018 ob 22:14
Državi ne diši, ker verjetno ta pravi dobijo preveč denarja s črnim trgom, v primeru legalizacije pa bi davek morali transparentno pokazati in ga tudi transparentno prikazati. Država pač ščiti ta prave tiče. Za v cajtnge so pa novice, mladeniču zasegli smotko in četrt. Ti kriminalc ti!
Robin Lood
# 18.01.2018 ob 22:50
Mimo grede: edine raziskave, ki so pritrjevale povezavi med uničevanjem možganskih celic in kajenjem marihuane, so tiste iz 40 let 19. stoletja, ko so poskuse delali na opicah. Po dolgih letih so ugotovili, da so opicam dajali gas maske, brez dodanega kisika, zraka; skuzi masko pa so v 5 minutah spustili dozo 20 jointov. Celice so jim odmirale zato, ker so se med dihanjem skozi masko dejansko dušile.
levokrilo
# 19.01.2018 ob 06:55

lojze001
# 18.01.2018 ob 23:17
Prijavi neprimerno vsebino
vecina iglavcev (oni na igli) so bili prej listavci.


Večina alkoholikov je začela tudi z mlekom.

http://www.independent.co.uk/news/world/
europe/portugal-decriminalised-drugs-14-years-ago-and-now-hardly-anyone-dies-from-overdosing-10301780.html
tuhtam
# 19.01.2018 ob 06:46
Preden bluzite o kajenju in negativnih učinkih si preberite, kaj je VAPORIZIRANJE. Potem pa si preberite še kaj o učinkih učinkovin v konoplji. Preberite si tudi v katere terapevtske namene se uporablja. Potem pa lahko debatiramo, zakaj je dobro, da je prepovedana, ali pač ne.
xerces8
# 19.01.2018 ob 00:46
Ja, alko pa je OK.
Na glejte alkota, glejte zlobno ganđo!

Sorry, ampak ko nekdo nasprotuje ganđi, pri alkotu pa miži, ga ne morem imeti za resnega sogovornika.
SamoRes
# 18.01.2018 ob 22:01
z lepo sliko se hvališ
Ples
# 19.01.2018 ob 00:00
Mislim, da se bo treba na daljši rok lotiti nekaterih družbenih problemov na bolj pameten način, kot pa velja zdaj, to je klasično prepovedovanje. Malo smo dvolični pri rabi enih in drugih vrst drog.

Brglez ima prav. Le da to lotevanje na daljši rok upam da ne pomeni, da se tega lotevamo 20 ali več let ...
Čisto na splošno bi se lahko malo sprostili, se ne vsega tako panično bali, se toliko vtikali v druge ... in ja, bili tako dvolični.
Življenje je lepo.
ajvard
# 18.01.2018 ob 23:51
kar se rastlin (kot takih) tiče je za moj pojem dovoljeno prepovedati le tujerodne invazivne vrste.

vse ostalo je nedopustno.

konoplja sicer je tujerodna, a vsekakor ne brez zgodovine na naših tleh.
nikakor pa ni invazivna.

prepoved je torej v nasprotjem s človekovimi pravicami in svoboščinami osebe, ki jo želi zasaditi.

sicer pa rastejo pri nas v naravi (in po vrtovih) rastline, ki bistveno bolj zadevajo, pa ne zganjamo lova na čarovnice proti tem rastlinam.
Ples
# 19.01.2018 ob 01:56
@fisherv

Meni se pa zdi nesramno, da tu opletaš s konkretnimi imeni in delaš zaključke, za katere ne moreš biti ziher. Poznaš podrobno diagnoze od vseh teh? Za vsakogar od navedenih VEŠ, da ni razlog npr. v dednem zapisu ali čem drugem?
Ne zanikam znanstvenim dognanjem o verjetnosti, ampak takole izpostavljati konkretne ljudi je pa po moje zloraba. In mimogrede, moja teta je imela pljučnega raka, pa ni nikoli kadila.
Binder Dandet
# 19.01.2018 ob 09:40
"Verjetno vseh teh 18 tisoč, ki so se podpisali verjamejo tudi, da se je celotna medicinska stroka zarotila proti njim, ko trdijo, da ima marihuana negativne posledice, a ob prvem prehladu bodo v ordinaciji, da jim enaka stroka predpiše antibiotike."

Hehe, kaj vse si morate namislit, da "racionalizirate" svoje razmišljanje.
leon911
# 19.01.2018 ob 07:56
a se zavedate, da je konoplja mehka droga

kava, alkohol in cigareti pa TRDA droga, da e drugih sploh ne dotaknem.

Se strinjam Ples življenje je res lepo.
tartaarus
# 18.01.2018 ob 23:17
Podpiram, tako ali tako se tisti, ki želijo kaditi ne ozirajo na prepovedi. Legalizacija bo prinesla samo pozitivne učinke.
bk0563
# 19.01.2018 ob 15:08
Skrajni čas da se legalizira. Po moje neumnost da je sploh ilegalana.
tocco
# 19.01.2018 ob 13:18
Legalizirat.
Vongobongo
# 19.01.2018 ob 09:40
josh k.

Ubistvu ce stvar ni prepovedana, se uporaba med mladimi zmanjsa ;) Ampak pustmo ta podatek in rajs verjamemo unemu iz leta 80 ;p

Ps; Portugalska te postavlja na laz ;p
sammys
# 19.01.2018 ob 07:07
Wau, še podmladek SMC-ja je tole pisal zraven. Kaj pa mama stranka poreče na to? Upam, da ne bojo repa med noge stisnili ...
samogledam
# 19.01.2018 ob 06:35
če je alkohol, ki spodbuja agresijo v človeku dovoljeno uživat v enormnih količinah, ne vem zakaj prepovedujemo uživanje izdelkov iz kanabisa ki pomirjajo telo in duha človeku. Za manj agresivnih ljudi v Sloveniji, podpiram 100%
dharma
# 19.01.2018 ob 01:47
fisherv Res je. Pri kajenju marihuane je najbolj problematičen tobak. Ampak, marihuano se da uživati tudi na druge načine in zato ni potrebno, da jo zaradi tobaka kriminaliziramo. Sicer pa po večini uživalci kadijo oboje.
Ulixes
# 19.01.2018 ob 17:22
Sem desnicar po dejanjih in misljenju in kot desnicar moram podpirati legalizacijo marihuane. Prohibicija ne spada v demokracijo. Kot desnicar si zelim druzbe, kjer je vsak odgovoren zase in svoja dejanja.
Neikius
# 19.01.2018 ob 14:09
Saj tudi alkohol in cigareti škodujejo otrokom (med nosečnostjo)... to je pač vse predmet izobrazbe. Gre za veliko diskrepanco med znanstveno dokazano škodljivostjo drog in legalnostjo. Alkohol je znana trda droga na nivoju heroina po škodljivosti (malo manj zasvoji pa vendar), pa je čisto legalen.

Zelo zanimiv diagram v tem članku: https://www.washingtonpost.com/news/wonk
/wp/2018/01/09/the-irrationality-of-modern-drug-laws-in-one-chart/?utm_term=.868ab42ccc19
davp
# 19.01.2018 ob 12:27
100% podpiram
firtoh
# 19.01.2018 ob 12:10
tron
Še nisem videl rednega kadilca marihuane, ki bi zgledal zdravo. Rumenkasto rjava koža, bel jezik, zadah, podočnjaki, itd....
Si malo zamešal s heroinskimi odvisniki.Sam kadim trikrat tedensko,delam in ne kažem svojih 54 let(tako pravijo sodelavke)
Binder Dandet
# 19.01.2018 ob 09:47
"Povrhu vsega pa mu težko rečeš droga, saj ga konzumira velika večina prebivalstva, zasvojenih pa je neznaten delež."

LOL za definicijo. Evo pravo definicijo.

"Mamilo – psihoaktivna snov, ki povzroča omamo in je zasvojitvena"
malikaliber
# 19.01.2018 ob 04:58
Končno! In upam, da bo uporabljana po pameti. Saj je tudi alkohol legaliziran pa niso vsi pijani! Upam, da bo uporabljana v medicinske namene...
skoviik
# 18.01.2018 ob 23:18
kučkučki, še lepše se da živet brez tobaka in alkohola pa niso prepovedani...tudi brez onesnaženega zraka se da živet pa nista ne industrija ne promet prepovedana
Bivši uporabnik
# 19.01.2018 ob 14:53
žal to pri nas ni mogoče, ker bi v primeru legalizacije notranje ministrstvo lahko odpustilo vsaj 50% zaposlenih policistov, ker ti več ne bi imeli dela. Kot vemo, je lov za mladoletnimi uživalci konoplje poglavitna dejavnost naše policije, za kaj drugega pravzaprav niti niso usposobljeni, niti voljni.
Wasabi
# 19.01.2018 ob 13:23
Legalizirati, prepovedati pa Frutek, ker tam se vse začne. :D
Binder Dandet
# 19.01.2018 ob 12:40
@tuhtam:
20 let prakse. Ne ti men o ulčinkih.;)
Binder Dandet
# 19.01.2018 ob 09:44
"Vendar danes konoplja, slej kot prej pa si bo marsikdo zaželel kaj močnejšega."

Krivi so cigareti. najprej začneš kadit čike, potem ti eden uturi malo zelišč notri, predno se zavedaš že injiciraš heroin. To niso šale.

Pravzaprav, pred cigareti je prižiganje in kajenje slamic na travniku kot otrok (se ne spomnem zdajle, kaj smo že takrat kurli).:D
Vongobongo
# 19.01.2018 ob 08:50
Mislim da veliko ljudi ne ve kok ljudi kadi travo v Sloveniji. To ni vec samo mladina, tudi starejsi ljudje kadijo ;)

Ps; danes se v Slo kadi vec , kakor v casu hippiyev ;p
bajojoba
# 19.01.2018 ob 08:48
Večina planeta tablete krka, na travi se gleda pogleda mrka.
Guliarth
# 19.01.2018 ob 06:53
Nekoč je cerkev d.o.o. uvedla prepoved zato, da ne bi verniki prihajali k pameti in izostajali od rednega donatorstva. Zdaj so pametnejši časi in njihova profitibilna prohibicija ni več potrebna.
Kazalo