Slovenija

Poudarki

  • Nižje kazni za prehitro vožnjo
  • Imamo višje globe kot sosedi
  • Brglez: Zdi se, da nimamo strategije
  • Nižje globe za podjetja in samostojne podjetnike
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,9 od 41 glasov Ocenite to novico!
Policist
"Z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravilih cestnega prometa se odpravljajo pomanjkljivosti zakona, ki so se pojavile pri dosedanjem izvajanju zakona," pojasnjuje vlada. Foto: BoBo
Kontrola prometa
"Mi smo sicer že takrat govorili, da so višine nekaterih kazni nesmiselne, zato me zdaj zanima, kaj se je zgodilo, da zdaj to vedo tudi tisti, ki jih pišejo," se sprašuje strokovnjak za prometno varnost Brglez. Foto: BoBo
Strokovno pripravo sprememba zakona je vodil Bojan Žlender, v. d. generalnega direktorja Direktorata za promet na ministrstvu za infrastrukturo in prostor, poslancem pa jih bosta pojasnjevala minister Zvonko Černač in njegov državni sekretar Igor Šalamun.
Policist
Tudi v naselju, kjer je hitrost omejena na 30 km/h, se bodo globe za prehitro vožnjo znižale. Foto: BoBo
       Super, da so zmanjšali nekatere kazni, ki so bile previsoke, a bega me, zakaj se vse to dela na tak hiter način.       
 Andrej Brglez za MMC
Prometna nesreča
Zdajšnji zakon je sicer po ugotovitvah vlade imel pozitiven učinek na varnost v cestnem prometu. Foto: BoBo
VIDEO
Vladni predlog za nižje kazni

Dodaj v

Po letu dni višjih glob želi vlada kazni za nekatere prometne prekrške znižati

Spremembe naj bi začele veljati septembra
14. junij 2012 ob 16:39
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vlada v parlament po skrajšanem postopku pošilja spremembe zakona o pravilih cestnega prometa, s katerimi bi znižali denarne kazni za nekatere prometne prekrške.

Zdajšnje, dokaj visoke kazni in globe za kršitve prometnih predpisov veljajo slabo leto dni. Že ob njihovi potrditvi se je razvnela polemika tako v javnosti kot na političnem prizorišču, ali je višina glob v vseh primerih upravičena. Vlada Boruta Pahorja je spremembe utemeljevala s številom smrtnih žrtev v prometu in slabo kulturo voznikov. Še posebej pa so spremembam nasprotovali v tedaj opozicijskem SDS-u.

SDS je pred razpustom parlamenta zato vložil zakon, ki bi kazni znižal, to pa je bila tudi ena izmed točk v njihovi predvolilni kampanji. Zdaj je vlada Janeza Janše pripravila spremembe, jih potrdila in po skrajšanem postopku poslala v državni zbor. Pričakujejo, da bodo začele veljati že septembra.

Imamo višje globe kot sosedi
"Dejstvo je, da so trenutno globe za nekatere prometne prekrške v Sloveniji višje kot globe v sosednjih, predvsem srednjeevropskih državah. Ob upoštevanju življenjskega standarda udeležencev cestnega prometa v teh državah je razlika še večja," pravijo na vladi. Zato so se po njihovih besedah odločili za znižanje kazni pri tistih prekrških, ki nimajo pomembnejšega vpliva na prometno varnost. Prav tako bi bile po novem nižje globe za pravne osebe in samostojne podjetnike.

Odpraviti želijo tudi nekatere nejasnosti, dileme in različna tolmačenja posameznih členov, sicer pa ugotavljajo, da je bil vpliv zakona na prometno varnost v zadnjih 10 mesecih izvajanja "zagotovo pozitiven".

Brglez: Videti je, da nimamo strategije
Da so nekatere globe res previsoke, se strinja tudi Andrej Brglez, strokovnjak za prometno varnost iz Zavoda Varna pot. Vendar pa ga ob tem bega, kako lahkotno in hitro se politika odloča spreminjati ta določila.

"Zanimivo je, da so se vsa ta leta sistematično dvigovale kazni, zdaj pa se stvar tako hitro obrne. Ko smo strokovna in splošna javnost izražali dvom o višanju kazni, so se naši pomisleki vedno preslišali. Zdaj pa kazni znižujejo isti ljudje, ki so utemeljevali zadnja dvigovanja. Z veseljem bom poslušal njihovo razlago, zakaj so pred šestimi meseci ukrepe utemeljevali z enimi argumenti, zdaj pa jih umikajo," je dejal za MMC.

Vse to po njegovih besedah daje občutek, kot da ni strategije, kako želimo stvari urediti. Ob tem pa opozarja še na bolj pereče težave: "Vidimo, da se lahko izpit za avto tudi kupi, kriminalisti pregledujejo, komu so izbrisali točke, ne moremo se znebiti občutka, da policisti večkrat stojijo na cestah tam, kjer to nima pravega učinka, in le pobirajo denar. Širina problema je zato bistveno večja kot zniževanje in zviševanje določenih kazni. Kot državljan pogrešam začrtano smer, ki čez nekaj časa oceni učinke in ugotovi, ali nam manjka vzgoja, kultura in podobno, ne pa da se spreminja z danes na jutri."

Vprašanja smo naslovili tudi na ministrstvo za infrastrukturo in prostor, saj je minister Zvonko Černač zadolžen, da bo spremembe predstavil poslancem, a nam odgovorov še niso posredovali.

Veljati naj bi začele septembra
A če bodo poslanci spremembe podprli v zadostnem številu, potem bodo te začele veljati dobro leto po vzpostavitvi prejšnjih. Kaj vse se bo spremenilo?

Voznik motornega vozila, ki v območju umirjenega prometa ne upošteva, da imajo pešci prednost in ne pazi na otroke, bo dobil kazen 120 evrov (zdaj 160 evri). Če z vzvratno vožnjo ogrožate druge udeležence, bi namesto 300 evrov po predlogu dobili kazen 120 evrov. Premajhna varnostna razdalja bi vas namesto 300 evrov stala 200 evrov. Znižujejo se tudi kazni pri nepravilnem vključevanju, vožnji po dvopasovnicah in podobno.

Nižje kazni za prehitro vožnjo
Spremembe so tudi pri kaznih za prekoračitev hitrosti. V območju za pešce in območju umirjenega prometa bodo po predlogu kazni bolj "razdelane": za prekoračitev hitrosti do 5 km/h bo globa 40 evrov, za prekoračitev do 10 km/h bo 80 evrov, če vozite več kot 10 km/h hitreje od predpisov, bo kazen 80 evrov (zdaj 300 evrov in tri kazenske točke), 20 km/h prehitra vožnja bo kaznovana s 300 evri in tremi točkami (zdaj 500 evrov in pet kazenskih točk).

V naselju se bo 10 km/h čez predpisano hitrost kaznovalo z 80 evri (zdaj 100), do 20 km/h prehitra vožnja pa z 250 evri (zdaj 300 evrov). Na avtocesti in hitri cesti bo od 20 do 30 km/h prehitra vožnja oglobljena z 80 evri (zdaj 120 evrov), do 40 km/h bo kaznovana s 160 evri (zdaj 200 evrov), prekoračitev hitrosti do 50 km/h pa z 250 evri (zdaj 300). Dodani sta dve globi: 500 evrov, če je hitrost prekoračena do 60 km/h, in 1.200 evrov, če peljete več kot 60 km/h hitreje od predpisov.

Nepravilno vključevanje, obračanje
Pri nepravilnem prehitevanju se globa s 300 znižuje na 120 evrov, tudi nepravilno obračanje bo namesto 80 evrov denarnico olajšalo za 40 evrov. Napačno vključevanje bo za voznike, ki ne potrebujejo vozniškega dovoljenja, namesto s 180 evri kaznovano z 80 evri, za druge voznike pa namesto s 500 evri z 250 evri. Za neupoštevanje prometne signalizacije bo kazen namesto 200 evrov zdaj 160 evrov. Pešci in kolesarji bodo za neupoštevanje luči na semaforju namesto 80 evrov plačali 40 evrov.

Če vozila ne boste primerno opremili za zimske razmere, se globa z 120 evrov znižuje na 40 evrov. Podjetnikom in podjetjem pa se za neupoštevanje signalizacije, ki pripoveduje ali omejuje promet zaradi zimskih razmer, ne bo zaračunalo 3.000 evrov, temveč 1.000 evrov globe, prav tako bo za njih manjša kazen, če bodo v vozilu imeli motilce radarjev - namesto 8.000 evrov jim bo grozilo 1.000 evrov.

Manjša globa, če ne upoštevate prometnika
Nižajo se globe za kršenje določil o varovanju okolja (povzročanje hrupa, metanje odpadkov iz avtomobila, ugašanje motorja) s 100 na 80 evrov, če starši oziroma skrbniki ne bodo izvajali nadzora nad otrokom, ko je ta udeležen v prometu, jih namesto 200 evrov kazni čaka 160 evrov, pešci in kolesarji bi za neupoštevanje policistovih navodil namesto 250 evrov dobili globo 80 evrov, vozniki pa bi za tak prekršek odšteli 250 evrov (zdaj 500 evrov).

Pravna oseba ali samostojni podjetnik, ki proda, kupi ali popravi vozilo oziroma njegove dele in ve, da je bilo to udeleženo v nesreči, za katero policija zbira podatke, pa tega ne naznani organom, bo po novem kaznovan z 2.400 evri globe, v zadnjem letu pa mu je grozila kazen 8.000 evrov.

Ana Svenšek, Lan Dečman
Prijavi napako
Komentarji
a-bra-ka-da-bra
# 15.06.2012 ob 15:02
, ne moremo se znebiti občutka, da policisti večkrat stojijo na cestah tam, kjer to nima pravega učinka, in le pobirajo denar.

To absolutno drži. Zelo pogost scenarij: lokalna cesta izven naselja je po 20-tih letih potrebna prenove. Namesto prenove cestišča čez noč zraseta dva prometna znaka: prvi opozorilni na jame na cesti in drugi z omejitvijo hitrosti na 50 km/h. Naslednji teden se jima pridruži še radar. Pa tudi takrat policija ne ustavlja tranzitnega tovornega prometa, ki je tam prepovedan in glavni krivec za uničeno cesto.

Drugače pa, kazni za nekatere prekrške so bile zares pretirane in se z večino predlogov strinjam. Razen s tistimi za prekoračitev hitrosti znotraj območja umirjenega prometa - znižanje s 300 na 80 evrov je preveč in tisto območje je tam z razlogom.
qayxc
# 15.06.2012 ob 13:34
A je že tako hudo na valadi, da so potrebni taki populustični prijemi.
dr.Mockba
# 15.06.2012 ob 12:30
Zanimivo, v svojem komentarju sem samo napisal dejstvo, da se sedaj bolj izplača kršiti zakon (saj se bo za kršenje zakona plačalo manj) in za to dobil največ minusov. Očitno je resnica preveč boleča, da bi si lahko to priznali.
skuggi
# 15.06.2012 ob 11:52
crtomir:
Lol. Katere rdece ovce??? >Vlada je padla, LDS in Zaresa sploh ni vec v parlamentu, Sp pa je padel na 10 %. le o katerih ovcah ti govoris????
vidim_vas
# 15.06.2012 ob 11:41
Tisti, ki so proti temu, lahko plačujejo tudi prejšnje - višje kazni. Da ne bo po Janševo.
Binder Dandet
# 15.06.2012 ob 11:14
@goldhorn:
Ni nakupovala. Ni v tem trik. Gre se za sorazmernost. Za prekoračitev do 10kmh v okolici šole dobiš pol manjšo kazen kot če parkiraš pred šoping centrom, kjer je parkiranje za omejen čas.
goldhorn
# 15.06.2012 ob 11:05
Binder Dandet

Punca je predvčerjašnjim dobla 200€ kazni za avto, parkiran pred šoping centrom več kot 2 uri.
-----------
LOL. Ne poznam osebe, ki bi nakupovala celi dve uri :)
pd
# 15.06.2012 ob 09:48
A oni polnijo ali praznijo proračun?!?
bistri08
# 15.06.2012 ob 09:46
Nekatere niti zaporna kazen ne bi odvrnila od delanja prekrškov.
Ljubljana je mesto, kjer se veliko voznikov požvižga na predpise. Kultura voznikov je najnižja od vseh mest, kjer sem vozil. Žal.
Kulturen voznik je strpen voznik. Strpnost pa je odšla. Danes so bolj strpni vozniki celo v Sarajevu, Beogradu, Sofiji. Da ne omenjam Avstrije, Nemčije in nenazadnje Polakov.
Gajko
# 15.06.2012 ob 09:38
Bravo.
bistri08
# 15.06.2012 ob 09:38
Lepo, da se stranka drži svojih predvolilnih obljub.
KruhTeUbije
# 15.06.2012 ob 09:14
Sicer bi tudi sam rad videl, da se nekatere banalne kazni znižajo, ampak tale ukrep mi diši po populizmu. Da ne bo ljudstvo preveč nezadovoljno zaradi varčevalnih ukrepov.

Pa še tole:
"Pravna oseba ali samostojni podjetnik, ki proda, kupi ali popravi vozilo oziroma njegove dele in ve, da je bilo to udeleženo v nesreči, za katero policija zbira podatke, pa tega ne naznani organom, bo po novem kaznovan z 2.400 evri globe, v zadnjem letu pa mu je grozila kazen 8.000 evrov."

Znižujejo se kazni za goljufije? Koga se tu ščiti?
silverbullet
# 15.06.2012 ob 09:04
@skippy

"... Pa razumi, kdor more... "

Eno je Nemčija, drugo je Balkan. Ni razlika samo v kaznih, je tudi v pameti.
zemljemerec
# 15.06.2012 ob 08:54
Oni dan me je soseda zaprosila, če jo odpeljem v ZD ker jo tako hrbtenica boli. Seveda sem se ji ponudil, da ji ustrežem.Ustavil sem 10m od vhodnih vrat na cesti, nikomur v napoto, ob pločniku in pomagal gospe v ZD. Ko se je vsedla na klopco ambulante sem se poslovil. Na avtu pa me je pričakala položnica za 200 €.
Spoštovani pisci zakonodaje, vi ste idioti ! Za 8 minut parkiranja na ulici pred ZD vi zaračunate 200 € kazni.Pa vi veste komu služi ZD ? To je institucija vseh državljanov s predznakom humanosti do bolnih ljudi.
truble-buble
# 15.06.2012 ob 08:52
Dodani sta dve globi: 500 evrov, če je hitrost prekoračena do 60 km/h,

Kako je to mišljeno? Tudi 1 km/h več od omejitve spada v to kategorijo...
Črtomir
# 15.06.2012 ob 08:41
Enim pa res ni nič prav, kar naredi ta vlada.
Prejšnja je lahko na vseh področjih grenila državljanom življenje, pa so rdeče ofce vse požegnale.
skuggi
# 15.06.2012 ob 08:05
lol. V vsakem primeru so tele razprave tukaj nekoliko smesne. Vsi razpravljate o tem, kot da je krsenje predpisov in zakonov nuja, brez katere se ne da ziveti???? Kot da nas ta zakon po novem se bolj deli na reveze in bogate? naj se torej tisti, ki si to lahko privoscijo, vozijo po naselju 100 , mi , boga raja se bomo morali pa drzati predpisov in voziti le 50? Ne razumem te logike. Vsekakor pa sem preprican, da smo edina drzava na svetu, kjer ima neka stranka ze v predvolilnem programu znizanje kazni lol.
lojal
# 15.06.2012 ob 08:00
Pridobivanje naklonjenosti naivnih ljudi tej vladi. Jaz vozim po predpisih in me kazni ne zanimajo.
Binder Dandet
# 15.06.2012 ob 07:32
Spet pardon, ker se ne spomnem vsega, kar bi rad povedal, v enem postu.

Če je znižanje iz 100 na 80 in iz 300 na 250 eksistenčna razlika, pa naj vsak sam presodi. Namreč, argumentira se, da so kazni tako našpanane, da ogrožajo eksistenco mnogih.
Binder Dandet
# 15.06.2012 ob 07:29
Ok, očitno so naslovi zavajujoči, niso obravnavali zgolj najhujših prekrškov. Tu se pardoniram.:) Zanimiva tabela, hvala za navajanje dejstev. Če primerjaš s podatki iz članka, se ugotovi za naselje recimo, da gredo za prekoračitve v naselju nazaj na kazni, kot so jih uvedli 2008 (100=>80, 300=>250). Za druge nisem gledal. Še vedno so to kazni, ki so bistveno previsoke, kar se tiče našega standarda, tako da bi morali ljudje še vedno jamrat, tako kot leta 2008, da so to previsoke kazni.

S tisto poanto o 49 v 40 se pogojno strinjam. Vsakemu normalnemu je jasno, kdaj je neka kršitev problematična (okolica šole) in kdaj ne (štiripasovnica). Problem je samo, ker v zakon ni tako simpl uvesti vseh okoliščin, tako da neke posplošitve so pričakovane.

Jaz se spomnem tem iz 2008, ko sem zagovarjal povišanje, pa zagovarjal sem tudi povišanje 2011. Večina je pa ostro nasprotovala, kar je sicer logično. Pa ne zato, ker bi imel milijone in mi je vseeno za denar. Sem tudi navedel primer, ko sem sam fasal. Podpiral sem zato, ker so vsi ti ukrepi, sočasno z uvedbo vinjet recimo, imeli pozitivne učinke. Vsekakor niso zadostni in so potrebni še drugi (izobraževanja, ozaveščanje ljudi, delo policistov bi morali imeti poudarek na varnosti, popravljanje in izboljšanje cest). Vplivajo pa očitno zaostrene kazni na mentaliteto in kulturo na cesti.

Smo imeli mesec dni nazaj članek, da se letos računa ""Prvi podatki kažejo, da lahko letos dosežemo cilj, ki smo si ga zastavili, in sicer da na slovenskih cestah ne bi umrlo več kot 118 ljudi in da se jih ne bi več kot 860 telesno poškodovalo,""
http://www.rtvslo.si/slovenija/stanje-varnosti-na-cestah-podobno-kot-leta-1957/283765

"leta 2007 je v prometnih nesrečah umrlo 294 ljudi, leta 2008 214, lani pa 171. Prav tako pada število huje poškodovanih v nesrečah: od 1.305 v letu 2007 in 1.101 v letu 2008 do 1.059 lani. V obdobju od januarja do julija letos se je v prometnih nesrečah huje poškodovalo 485 ljudi, lažje pa 5.608."
http://www.rtvslo.si/slovenija/mrtvih-na-cestah-vsako-leto-manj-a-do-nicle-je-se-dolga-pot/241393

2008 so uvedli vinjete in povišanje kazni, pa smo danes 4 leta kasneje več kot prepolovili število smrtnih žrtev, število poškodovanih pa zmanjšali za cca 50%.
ma dej
# 15.06.2012 ob 07:29
kazni morajo biti sorazmerne z dobičkom nemorejo nekoga pahnit na rob življenja drugega pa obremenijo kot škatlica cigaret
KunteKinte
# 15.06.2012 ob 07:09
Pametna poteza. Na ta način bi morali vse cestno prometne zakone spreminjati. Prva 2-3 leta na hard, kazni visoke, dosledno kaznovanje, ni popuščanja, ko pa se to ljudem usidra v glavo potem pa na izi. Enako je z radarji v Lj. Zdaj jih maš na vsakem vogalu tako, da si prisiljen voziti po omejitvah. Že posebi opažam, da redkokdaj prekoračim omejitve. Zdaj mas obcutek da je cela Lj po radarji. V tem trenutku bi lahko 2/3 radarjev ukinili in z preostankom ljustva in opreme bi lahko kontrolirali hitrost in to brez poslabšanja stanja na cestah. Preostanek ljudstva bi lahko dali na kako drugo pomembno delo. Enostavno imaš metalno sliko, da je zelo velika verjetnost vda te dobijo na radar v Lj.
Socialniradikal
# 15.06.2012 ob 07:07
Hej jaz se strinjam s tabo v tej smeri, da je že Mate mega zasral, a nikakor se ne strinjam s tabo, da je Katarinca le povišala kazni za najhujše prekrške. Ker meni ni ravno najhujši prekršek, če se peljem v svojem naselju recimo 49, omejitev pa je 40. Ni šole, ni nič vitalno pomembnega, najhuje kar je, da lahko povozim lokalnega pijančka, pa je ta gospodična Kresal dvignila že Matejevo presoljeno kazen še za dodatnih 25%, v tem primeru iz 80 na 100 € . Nekako višek nesramnosti in ful velika socialna skrb slovenskih levičarjev ! Ponavljam pa še enkrat, začetnik te državne kraje je Dragutin Mate !

Spodaj pa so kazni Mate/Kresal !

Količina alkohola (gramov alkohola na kilogram krvi) Globa (v eur)
prej/sedaj Točke
prej/sedaj
do vključno 0,50 g/kg 150 oz.180/300 3/4
več kot 0,50 do vključno 0,80 g/kg 400 oz. 450/600 7/8
več kot 0,80 do vključno 1,10 g/kg 500 oz. 570/900 9/16
več kot 1,10 do vključno 1,50 g/kg 800 oz. 950/1200 10/18
več kot 1,50 g/kg 800 oz. 950/1200 18/18
vožnja pod vplivom prepovedanih drog 950/1200 10/18
Prehitra vožnja v naselju:
Prekoračitev Globa (v eur)
prej/sedaj Točke
prej/sedaj
do vključno 10 km/h 80/100 0/0
do vključno 20 km/h 250 /300 3 /3
do vključno 30 km/h 500/500 5/5
nad 30 km/h 1000*/1000* 9/9
nad 50 km/h 1000/1200 18/18
* – Izrečena je tudi prepoved nadaljnje vožnje
Prehitra vožnja zunaj naselja:
Prekoračitev Globa (v eur)
prej/sedaj Točke
prej/sedaj
do vključno 20 km/h 60/80 0/0
do vključno 30 km/h 120/160 3/3
do vključno 40 km/h 240/300 5/5
nad 40 km/h 380*/500* 9/9
* – Izrečena je tudi prepoved nadaljnje vožnje
Prehitra vožnja na avtocesti in hitri cesti:
Prekoračitev Globa (v eur)
prej/sedaj Točke
prej/sedaj
do vključno 20 km/h 50/60 0/0
do vključno 30 km/h 100/120 0/0
do vključno 50 km/h 150/200 3/3
nad 50 km/h 300*/400* 9/9
* – Izrečena je tudi prepoved nadaljnje vožnje
Neupoštevanje prometne signalizacije:
Vrsta kršitve Globa (v eur)
prej/sedaj Točke
prej/sedaj
Splošno neupoštevanje 40/200 0/0
Rumena luč na semaforju 120/200 0/0
Rdeča luč na semaforju 250/300 0/0
Drugi prekrški, za katere je po novem zagrožena najvišja kazen:
Prekršek Globa Točke
Vožnja v nasprotno smer na avtocesti 1200 18
Zapustitev kraja prometne nesreče, dokler ni končan ogled – prometne nesreče II., III. in IV. kategorije 1200 18
Znižane kazni:
Prekršek Globa (v eur)
prej/sedaj Točke
prej/sedaj
Neupoštevanje policistove zahteve za pregled vozila, opreme, naprav, tovora 400/250
Odstranitev izločenega vozila v 24 urah – neupoštevanje 200/40
Neupoštevanje odredbe o prepovedi nadaljnje vožnje 500/500 6/5
Neupoštevanje odredbe o omejitvi prometa – splošna določba 4000 in 400 za odgovorno osebo/3.000 € in 300 € za odgovorno osebo
Nalaganje in razlaganje tovora 120/80
Neupoštevanje posebnih svetlobnih znakov vozil s prednostjo in vozil za spremstvo 400/160
Neupoštevanje rumene utripajoče luči 200/160
Binder Dandet
# 15.06.2012 ob 06:56
Pardon za spam.

Punca je predvčerjašnjim dobla 200€ kazni za avto, parkiran pred šoping centrom več kot 2 uri. To pa je absurd.
Binder Dandet
# 15.06.2012 ob 06:55
@Socialniradikal:
Še enkrat. Kresalka je začinila kazni na NAJHUJŠE prekrške (kar bi morali vsi normalni brez politične agende podpret), kot je vožnja pod vplivom alko, vožnja v nasprotno smer na AC, prekoračitve nad 50kmh. Ker pred tem smo pa jamrali, kako so banalne kazni, za recimo vožnjo v napsrotno smer po AC. Ne opravičujem nikogar, samo dejstva lajnam.
Socialniradikal
# 15.06.2012 ob 06:37
Ja Binder res je tako ! Sprva je že Mate dvignil kazni kot, da smo res mini Švica :-), potem pa je lani Kresalka to iste kazni še bolj začinila, kot da imamo top 5 plače na svetu !
Binder Dandet
# 15.06.2012 ob 06:33
Pa ponovil bom včerjašnjo poanto, brez politične konotacije. Da denarne kazni znižujejo, razumem. Da pa pike znižujejo za prekoračitve v naselju (zdaj je 3 za >10, oni predlagajo 3 >20), je pa absurd.
Binder Dandet
# 15.06.2012 ob 06:31
Hehe, folk se sploh ne spomni, da je visoke kazni uvedel Mate. Kresalka je uvedla le še dodatno višje kazni za najhujše prekrške.;)
Mate (2008)
[url="http://www.dnevnik.si/novice/slovenija/301713"]
Notranji minister Dragutin Mate: Povišanje kazni v prometu je nujno potrebno[/url]
Povišanje kazni v prometu je nujno

Kresal (2011)
Še višje globe za najhujše prekrškarje
Lahka tudi link od Demokracije
Višje kazni za najhujše prekrške

@Niko_K_:
Mene so lani januarja dobli na AC na pištolo, na izvozu Dramlje sta stala, js pa iz smeri MB. Ne iščem izgovorov, pa tudi slabo se spomnim detajlov, ker je to blo po 15 urnem delavniku v petek zvečer in sem želel čimprej domov, ampak za izmerjeno hitrost bi moral po števcu vozit preko 200, spomnem se največ okol 190, avto pa tud ni raketa, da bi v sekundi skoču še za dodatnih 10 gor pri tej hitrosti, nameru me je pa že na delu, ko se že rahlo dviguje proti izvozu Dramljam. Gas sem pa začel bulat po stacionarnem, ki je sredi hriba. Kakorkoli, prekoračitev je bla in kazen je upravičena, gre se pa za pike, dobu sem jih 9, izmerjenih 6 kmh manj, pa bi jih dobu 5. Za nazaj se tk ne da nič spremenit, ampak za v bodoče.

Glede tega camera+gps loggerja. To se enostavno na šipo "nalima" kot navigacija? Definitivno čez vikend naštudiram.
Socialniradikal
# 15.06.2012 ob 06:24
Še vedno predrago in to občutno !

Poglejte nemške kazni !

V naselju:

innerhalb geschlossener Ortschaften (gilt auch für 30 km-Zone !)
bis 10 km/h 15,- EUR
11-15 km/h 25,- EUR
16-20 km/h 35,- EUR
21-25 km/h 80,- EUR, 1 Punkt
26-30 km/h 100,- EUR, 3 Punkte
31-40 km/h 160,- EUR, 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
41-50 km/h 200,- EUR, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
51-60 km/h 280,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot
61-70 km/h 480,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot
über 70 km/h 680,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot

Izven naselja:

außerhalb geschlossener Ortschaften (z.B. Landstraße, Autobahn, auch in Baustellen)
bis 10 km/h 10,- EUR
11-15 km/h 20,- EUR
16-20 km/h 30,- EUR
21-25 km/h 70,- EUR, 1 Punkt
26-30 km/h 80,- EUR, 3 Punkte
31-40 km/h 120,- EUR, 3 Punkte
41-50 km/h 160,- EUR, 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
51-60 km/h 240,- EUR, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
61-70 km/h 440,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot
über 70 km/h 600,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot

A imamo mi 600€ plače ali Nemci ? Narobe svet !
Warbird
# 15.06.2012 ob 01:43
@fooZar je razlika med temi ki denarja dejansko nimajo (ena kazen slucajno) in takimi kot jih je recimo opisal Unssen in taksne ljudi je treba strpat v zapor ! Ker jim kazen ne zaleze, ce bi prebral moj predhodnji komentar bi videl da govorim ravno o takih ljudeh. Sicer pa se da zmenit za obrocno odplacevanje, pa pac odplacujes po svojih sposobnostih, ce pa ne placas in ponavljas krsitve pa jaz druge resitve ne vidim kot zapor, ker drugace bo kaos, pa clovekove pravice gor ali dol ! Potem pa nekdo tak nekoga ubije in mu je alkohol se olajsevalna okoliscina pri nas !!!
slavkodobrina
# 15.06.2012 ob 00:53
Pa te pike bi lahko ukinili, ker je bedarija svetovna, da ti nekaj pribijajo pa seštevajo. Saj je denarna kazen (seveda normalna,glede na tvoj dohodek) dovolj vzgojna!!!
fooZar
# 15.06.2012 ob 00:46
Warbird
# 14.06.2012 ob 22:28
Drugace pa za izterjavo samih kazni, v zapor in ko si tam na javna dela, za javna dela placa narocnik visino minimalne place za mesec dni, ti pa odsluzis mesecno za zajamceno placo ostalo gre za stroske bivanja in hrane v zaporu ! Pa me zanima koliko ljudi bi se se smejalo ko bi dobili poloznico, ces placal je tako ali tako nebom, vzet pa mi tudi nimate kaj !
Odg.
A za Ustavo EU, pa človekove pravice ste že kdaj slišali? Po napisanem namreč izgleda, da ne. Če nimaš denarja to ne more biti razlog, da te za kazen prekrškov strpajo v zapor. To se je delalo še malo nazaj tudi pri nas, dokler iz EU nismo dobili ukaza, da se naj zbrihtamo. In smo se. Saj ne moreš verjeti. Eni bi radi nazaj komunizem, eni bi nas ponovno zapirali zaradi mišljenskega delikta, eni pa ker nimamo denarja za plačilo kazni. Jaz pa bi recimo zaprla vse norce. Jupi, bi bilo pri nas veselo. Počasi bi bili vsi v arestu.

(vzdevek madam)
slavkodobrina
# 15.06.2012 ob 00:42
Ma končno nas bodo malo manj kradli...sem komaj na novo naredil izpit pa so mi zadnjič spet prisolili 500eur (250) in 5 točk. Po novem pa vidim, da bom za enak prekršek samo plačal 300eur brez točk. Banda, kaj nam je prejšnja vlada zakuhala z Kresalovo na čelu! Katastrofa...
Za novo vlado pa lahko rečem, samo tako naprej!
fooZar
# 15.06.2012 ob 00:33
Kdorkoli od vas verjame, da so kazni namenjene vaši varnosti je zame bedak! Kazni so namenjene izključno polnjenju proračuna, državi in še posebej politikom ala Katarina Kresal se za vaše zdravje in varnost fučka. Tisti pa, ki neregate ob tem minimalnem znižanju, ki ni primerljivo ne z državami v EU in ne z našimi plačami, pa več kot očitno niste na socialni pomoči, ali pa ne garate za 600 EUR ves mesec. Izjeme so očitno bolj papeške od papeža, kar je za Slovence itak značilno.

Četudi so znižali kazni za recimo cca 20% je to še premalo. Kar pa se tiče odvzema tvojega premoženja (avtomobil) bo potrebno sprožiti ustavni spor, saj ta zakon ni v skladu z ustavo.

(vzdevek madam)
bigbos
# 15.06.2012 ob 00:15
Manjša globa, če ne upoštevate prometnika
....kolesarji bi za neupoštevanje policistovih navodil namesto 250 evrov dobili globo 80 evrov, vozniki pa bi za tak prekršek odšteli 250 evrov (zdaj 500 evrov).

Torej pobeg z mopedom ali motorjem 250 po novem? Grem takoj pofrizirat mojo staro štirko....nebojo me več hebali androidi.
wisan
# 14.06.2012 ob 23:54
Matic, to niso prometniki ampak "Androidi". Tem so sprali možgane v nulo in se z njimi nima smisla pogovarjati. Niti sedaj. Če bi imeli kaj v glavi, bi nehali štrajkati in se pogajati za boljše pogoje. Raje bi sprejemali podkupnine ( v žep namesto listek ) in bi z lahkoto dosegli vse in še več. V tej državni zmedi in družbeni krizi bi to bilo čisto upravičeno, logično in celo družbeno koristno obnašanje.
Matic1519
# 14.06.2012 ob 23:46
Saj glede na to da je bil Jankovič izvoljen mi je že dalj časa jasno da folk ni prebral niti osnovnega programa strank. Če bi ga bi vedeli da je bilo tole znižanje kazni že vseskozi na sporedu.
Tele kazni so šle predaleč, glede učinka... saj ste verjetno socializirani pingvini? Imate prometnike okoli vas pa njih vprašajte kaj si mislijo o smiselnosti tako visokih kazni in pa o njihovem učinku
Body23
# 14.06.2012 ob 23:10
Ahahaha sem mislo da bo zablestel s kako tako pred volitvami. Zgleda da podpora pada in je treba kaj za naivne ovce nardit da ga bojo se bol castile.

Sej ko se odloci da se upokoji iz politike (cimprej prosim) lahko ustanovi Cerkev Svetega Janeza in ne bo rabil vec ziveti zivljenje prikritega miljarderja ampak bo vsej lahk opravicil miljarde ki jih ima ze sedaj na svojih racunih.

Dejmo ovcke stopite v novo cerkev, tam ni kazni ce ste poslusne!!! :)
wisan
# 14.06.2012 ob 23:08
Ne prvič, so jasno povedali: vse skupaj je le pobiranje dodatnega davka, katerega država v teh časih še kako potrebuje in ne gre za varovanje ljudi in stvari, kar bi naj bila osnovna funkcija policije. S tem se da v teh časih državo KRASNO IZSILJEVATI.
Včasih je v zakonu pisalo tudi: kaznuje se ........ zato, ker je ogrožal ljudi ali materialne dobrine. In ne zato, ker se je peljal po povsem ravni cesti 50 namesto 40 in imajo v Apačah,..., iste omejitve hitrosti kot v mestih !? Kaj pa bo z vsemi, ki so v preteklosti plačevali bistveno več kot bodo drugi od sedaj naprej ? Še en primer neenakopravosti ?
Unssen
# 14.06.2012 ob 22:55
Delam v sodno-izvršilni veji. Vidim, da že veste, kako potekajo stvari v državi, a ne škodi primer. Npr. zadeva, ki sem jo imel ta teden v obravnavi (in takih primerov je ohoho):

Moški iz LJ, star ok. 50 let, je v obdobju 2006-2009 kar 6x (!) policistom napihal nad 1,10 mg/l alhohola, vsakič so mu odvzeli vozilo (večinoma odslužena vozila a la Opel Kadett star 20 let), za kar se gotovo ni sekiral, izpita mu niso odvzeli, ker ga ni imel, dobival je kazni od 500-2000 €, ki jih ni odplačal niti evra, ker je brez premoženja. Vsakič znova je kupil nova jajca in registriral avto (to pa sme!) in se vnovič vozil čez Barje na liter ali dva, dokler se ni ujel.

Taki so zame problem. Vi, ki vozite 60 skozi naselje, niste problem. Res ne.
KaSTiJaNor
# 14.06.2012 ob 22:53
Delajte na preventivi, predvsem VARNOSTNA RAZDALJA!!!
myname007
# 14.06.2012 ob 22:53
Naslov spet zavaja, zato proisim novinarja/ko da se nauči da se kazen izreče za kršenje ZAKONOV, za kršenje PREDPISOV pa se izreče globa.

Zakaj je zadeva ZELO pomembna? Zato ker zakon kršite samo če koga ubijete, poškodujete ali pa mu povzročite materialno škodo. Vse ostale zadeve so stvar pogodb in dogovorov. Kar pomeni da se strinjate s tem, da Vas oglobijo. To storite, ko se legitimirate, saj se s tem, da se izrečete za fizično osebo (napačen in zavajujoč termin v slovenščini), podvržete pristojnosti policista.

Sicer pa te globe nimajo nobene veze z varnostjo, so samo dodaten davek, ker je "država" bankrotirala in ni sposobna izplačevati svojih obveznosti. Kar zelo verjetno pomeni, da vsak mesec najema kredite, da plača javne uslužbence in pokojnine.
Warbird
# 14.06.2012 ob 22:28
Drugace pa za izterjavo samih kazni, v zapor in ko si tam na javna dela, za javna dela placa narocnik visino minimalne place za mesec dni, ti pa odsluzis mesecno za zajamceno placo ostalo gre za stroske bivanja in hrane v zaporu ! Pa me zanima koliko ljudi bi se se smejalo ko bi dobili poloznico, ces placal je tako ali tako nebom, vzet pa mi tudi nimate kaj !
dule5
# 14.06.2012 ob 22:27
edino dobro od janševe vlade.
Warbird
# 14.06.2012 ob 22:25
Zakaj so v Avstriji kazni lahko nizje kot pri nas, ker imajo porihtano izterjavo teh kazni ! Pri nas vecina ljudi pazi da ga nebi kak radar dobil itd, ce pa ga slucajno se pa razjocejo pa delajo pol leta za kazen !!! Na drugi strani pa imas voznike, ki jih briga za zakone in kazni, saj vedo da jih tako in tako nebodo nikoli placali, poznam kar nekaj primerov, ko so policisti odvzeli ze nevem koliko avtomobilov itd, pa pac tip gre se isti dan kupit drug avto za 100 EUR pa evo ti ga zopet na cesti !!! In dokler taksnih gnojev ne spravimo iz cest, lahko imamo astronomske ali minimalne kazni pa se nebo nic spremenilo !
ziabonbon
# 14.06.2012 ob 22:14
treba se bo pač (še posebno glede con 30) naučiti, da znotraj naselij niso avtomobili edini udeleženci v prometu. superiornost avtomobilskega prometa se (na srečo) ponekod že izteka. upam, da čimprej tudi pri nas

kar pa se tiče nasprotovanja iz principa....če je tebi zadosti da ti JJ vrže par bonbončkov da boš srečno dremal v hlevu, meni ni.
mooodeeel
# 14.06.2012 ob 22:06
In tudi sedaj bodo levakarji samo iz principa proti! V kolikor bi visali kazni bi jih pa raztrgali!
Skippy
# 14.06.2012 ob 21:43
@ziabonbon
ker vse raziskave kažejo, da če je omejitev neumna, da je ljudje ne spoštujejo. A res misliš, da ima neskončno novih con 30 v zadnjih 3 letih kaj veze z varnostjo, čeprav na tistih območjih nikoli ni bilo hujših nesreč?
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 21:09
@ziabonbon

.. Ker te pri visokih kaznih oropajo lahko tudi, če nisi kriv? Preberi si malo moje komentarje. E zato ogorčenje!
ziabonbon
# 14.06.2012 ob 21:08
nikoli ne bom razumel ogorčenja nad visokimi kaznimi. če nimaš za kazen vozi po predpisih. zakaj je to takšna višja znanost?
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 21:02
Ni 1. april. Je klasična politična natega.
JVK
# 14.06.2012 ob 20:59
gledan na koledar in vidim da je 1 april že davno mimo tako da bom to novico shranil v mapo čudeži
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 20:45
.... + še nekaj... Ko so se sprejemale DRAKONSKE IN NERAZUMLJIVE KAZNI CPP (predlagane s strani blont gdč. Katarine Kresal in šminkerskega g. Patricka Vlaćića), SDS je ISTO TAKO GLASOVALA ZANJE (če se še seveda prav spominjam in to je bilo nekje decembra 2010)! A zdaj se pa ne strinjajo s tem, kar so glasovali?

To KVAZI zniževanje kazni (ponekod pa sploh zviševanje kazni - tako na tiho) ni NIČ DRUGEGA KOT NABIRANJE POLITIČNIH TOČK!
manrose.
# 14.06.2012 ob 20:43
Treba je uvesti "učinkovito vožnjo" in "prednostne izpite". Prednostni izpit pomeni, da je voznik prvi med enakimi in ima pravico povedati drugim sovoznikom, kako naj vozijo... npr., prednostni voznik pomaga drugemu šoferju, ki je v stoječi koloni nepravilno postavljen za prihod intervencijskih vozil. Učinkovita vožnja pa pomeni, da je možno v izjemnih primerih ravnati drugače kot je v pravilih, če so npr. ceste prazne, križišča prazna, nepotrebne omejitve hitrosti,... poznamo eno tako pravilo v tujini, da če je rdeča in zavijaš desno, da lahko zapelješ tudi čez rdečo, če z levi ni nobenega avtomobila in če je pregledno križišče...
Hijena
# 14.06.2012 ob 20:22
Kaj pa prepočasna vožnja, ko voznik vozi za več kot tretjino manj od omejitve...a to pa ni kaznivo...ali pa tovornjakarji po AC na prehitevalnem pasu?!...pa progresiven sistem kaznovanja uvest!!!
Unssen
# 14.06.2012 ob 20:18
Kje se pri taki témi (znižanje CPP kazni) nahaja podpora ljudi:
- grajamo znižanje kazni (npr. s tem bo varnost na cesti upadla; vlada nabira le politične točke) ali
- navdušeni smo nad znižanjem kazni (npr. zdaj se ni treba več trest, kjer je kak policaj v grmu; končno normalizacija glede na slovenske plače)

Kaj menite?
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 19:41
Primer iz lj... (Ni osamljen, celo zelo pogost.)
Tam kjer je bila omejitev dolga leta 50 km/h, postavijo "cono 30" (občina Ljubljana rabi denar, ve se za kaj...). Postavijo takoj poleg radar. Kazen za vožnjo 52km/h (tako kot si vozil predtem) je enaka 900€ IN 9 KAZENSKIH TOČK!
merisima
# 14.06.2012 ob 19:41
Hm, saj, najbž v vsej svoji vnemi nihče od vas ni opazil, da je danes tovorno vozilo do smrti povozilo 84 let staro ženico, ki se mu na prostoru, kjer vozila sploh ne bi smelo biti, očitno ni dovolj hitro umaknila. Saj ne, da vozila tega ne počnejo vsak dan- vozijo po pločnikih in izsiljujejo pešce namreč. Da, res je treba znižat kazni, drugače bodo nekateri še obubožali medtem ko delajo p........e, tisti, ki bodo zaostali, lahko pa očitno crknejo.
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 19:35
V Grazu je kazen za napačno parkiranje 15€, v Ljubljani pa 200€ .
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 19:35
V Grazu je kazen za napačno parkiranje 15€, v Ljubljani pa 200€ .
Skippy
# 14.06.2012 ob 19:33
@fil94
ampak takšne najdeš tudi v Avstriji. Ampak tam je občutek, da ljudje manj divjajo, ker so omejitve višje. Slovenec, ki vozi v Avstriji čez naselje 70, vozi znotraj omejitev; čez isto naselje, če bi se nahajalo v Sloveniji, pa bi bil divjak.
fil94
# 14.06.2012 ob 19:27
skippy

kot rečeno, kazni so le del mozaika. vsekakor pa ceste, znaki, preglednost itd niso edini faktor - dejstvo je, da obstajajo objestni cepci, ki uživajo v adrenalinskem prehitevanju na ovinkih, dirkanju po vaseh itd.. če ne verjameš, pridi sedet na moje dvorišče in opazovat mimovozeče ;)
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 19:25
@Peter Last

+ še to... Kaj dokazuje, da je tista hitrost, ki jo policaj iz laser pištole moli pod nos ZARES TVOJA? Policajeva beseda? Hja.. Zakaj se pa tolikokrat reče potem, da so "policaji tudi končno samo ljudije".
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 19:24
@Peter Last

... me zanima, če bi bil še vedno tako zadovoljne in ne verjel, če se ti bi zgodilo isto kot meni. Ko bi VEDEL, da nisi ne kriv ne dolžen, pa ostal brez zajetne količine denarja in še par kazenskih točk.
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 19:23
@Peter Last

Povej tvoj mail, pa ti pošljem sliko + gps sled, kjer me je policaj "izmeril" 40km več, kot sem dejansko peljal.. Je materialni dokaz, v nasprotju s tem, kar ti policaj moli pod nos, ki NI materialni dokaz.
... In jaz tudi vozim že preko dvajset let po cca. 70-100K km na leto...
MIRNČAN
# 14.06.2012 ob 19:19
Na avtocestah sploh ne bi smelo bit omejitev. Če pa narediš nesrečo pa hude kazni. In to je to.
Skippy
# 14.06.2012 ob 19:16
hm, mogoče pa bi moral obrnit vprašanje: kako to, da jih imamo mi več, kljub visokim kaznim?!

Si se mogoče vprašal, da je razlika v omejitvah? Razlika v kakovosti asfalta in razlika v tem, kako so ceste speljane in opremljene? Zakaj v Avstriji počasi odstranjujejo vse ležeče policaje in robnike? To so vse malenkosti, ki pomembno vplivajo na varnost, in prinesejo veliko smrtnih žrtev v Sloveniji, ki pa jih taki kot ti pripišejo načinu vožnje. Avstrijci vozijo hitreje kot Slovenci, kazni so smešno nizke, nesreč pa manj.
Skippy
# 14.06.2012 ob 19:12
Držite se omejitev, ali pa jih kršite za recimo 10, pa ne boste nič plačevali.

Kot da ti sredi ravnine zbremzaš na 40 km/h, ki velja 10 metrov, do križišča. Je pa velika razlika v dojemanju omejitev, če živiš v mestu ali na podeželju, kjer se moramo spoprijemati z naselji sredi gozda, 30 km/h na ravnih cestah med njivami itd.
Peter Last
# 14.06.2012 ob 19:08
*ne verjamem
Peter Last
# 14.06.2012 ob 19:08
Niko, ne verjam ti !

Vozim že dolgo let in še nikoli se mi ni zgodilo. Ko so me ustavili, so me vedno z razlogom. Ta paranoja je povsem odveč. Omejitve so velikokrat absurdne, kazni tudi.
Ampak, če je omejitev, se je držim, ko pa se je ne, vem kaj me čaka, če me ujamejo...
wazaaa
# 14.06.2012 ob 19:07
prav tako bo za njih manjša kazen, če bodo v vozilu imeli motilce radarjev - namesto 8.000 evrov jim bo grozilo 1.000 evrov

Zakaj pa to? Kaj je bila kazen previsoka in si zaradi tega nihče ni upal kupiti teh napravic (kar bi bilo super, saj bi s tem bil dosežen učinek)? Ali si je mogoče država obetala ne vem kakšen zaslužek s pobiranjem te kazni, pa je izostal? Ali mogoče pozna kdo na vladi koga, ki te zadevice prodaja in je treba prodajo dvignit?
kristjan
# 14.06.2012 ob 19:03
Tisti ki ne podpirate tega znižanja, samo zato ker je to storila JJ vlada kar plačujte več če boste slučajno naredili kak prekršek. Si pa predstavljam, da če bi to storila leva koalicija bi to zdaj pozdravljali. Folk bodte že enkrat objektivni in ločite kaj je dobro in kaj slabo ne pa kdo je kaj predlagal.
Daleč višje kazni kot v vsej zahodni evropi (višji standard) niso zaradi varnosti ampak, zaradi polnjenja proračuna! Policaji so pa itak vedno tam kjer se da kasiret ne pa tam kjer so nesreče!
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 19:01
@fil94

... kot je iz mojega navajanja razvidno, sem vozil po predpisih, pa so me hoteli plavi možje okrasti... Kaj pa praviš na to? Še vedno fajn, da so tako visoke kazni?
Nikec3
# 14.06.2012 ob 18:59
Nikoli nisem razumel zakaj je vseh tako strah teh kazni. Držite se omejitev, ali pa jih kršite za recimo 10, pa ne boste nič plačevali. Kdor se pa v naselju vozi 80, pa je itak zrel za psihiatrično bolnišnico.
Peter Last
# 14.06.2012 ob 18:57
Bodo tudi za ponarejanje dokumentov in neupravičeno prejemanje provizij ali podkupnin znižali kazni ?
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 18:36
... ob tem se sprašujem, koliko ljudi so plavi dejansko ogoljufali, glede na to, da nima vsak takega gereta v avtu.
Kolikor sem videl, če človek napiše pritožbo, da nikakor to ne more biti njegova hitrost, dobi odgovor (videl na lastne oči), da "je izmerila strokovno usposobljena oseba in laserska pištola ima atest.." kar je ABSURD. Zakaj? To je tako, kot če bi rekel, da recimo "napačno ste mi odmerili blago za obleko, ki sem ga kupoval", pa bi dobil odgovor... "obleko je merila strokovno usposobljena oseba in meter je atestiran" (kot da se "strokovno usposobljena oseba" NE MORE ZMOTITI).
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 18:34
Obstaja več variant. Preden sem kupil nekaj takega (tale je podobna)...

http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll
?ViewItem&item=160806345997&ssPa
geName=ADME:B:WNASIF:US:1123

Sem uporabljal kamero brez GSM modula. Pa tudi ta mi je prav prišla, ko so me hoteli ogoljufati (sicer ne naši, ampak v Bosni) češ, da sem šel skozi rdečo, jaz pa sem imel dokaz, da nisem šel čez rdečo..
DrMinistr
# 14.06.2012 ob 18:32
Eh...populizem. Kazni so po večini znižali za okrog 20% in to je to...ljudstvo je pa veselo, čeprav so glede na dohodke še vedno ene najvišjih (če ne najvišje) v Evropi.

Še vedno pa ostaja dejstvo, ki ga nonstop ponavljajo vsi prometni strokovnjaki...pri nas ni nobene strategije, višina kazni se določa od oka...oz je verjetno izključni namen kazni polnjenje proračuna.
-nesmiselne omejitve...samo za primer bom dal primorsko avtocesto, malo pred viaduktom Verd vsmeri proti Lj...zaradi malo zvite ograje je omejitev že vsaj ene 3 mesece 80km/h...pa to nimam nikakršnega vpliva na varnost (če ga pa ima pa bi v 3 mesecih lahko zamenjali tistih 10m ograje)
-nesmiselni stopi: kje je logika, da ko prihajaš iz stranske ceste in že 50m prej vidiš levo in desno vsaj 200m daleč, pa je tam postavljen stop? mogoče zato, ker je tam zraven en majhen grmiček, ravno dovolj velik, da za njem čepi policaj
-1200€ za krekoračitev 60km/h na avtocesti? lepo vas prosim, kje je tle logika? najvišja možna kazen oz izenačeno s tem, kot da imaš pol litra šnopca pod kapo
pa še bi lahko našteval
Binder Dandet
# 14.06.2012 ob 18:27
@Niko_K_:
Lahka link za to zadevo, ki si jo kupil?
MikM
# 14.06.2012 ob 18:27
Sedanje kazni so milorečeno oderuške.
Za nepravilno parkiranje v slepi ulici v Strunjanu, kjer nisem prav nikogar ogrožal je bila kazen 200 EUR.
Za 6km prekoračitve hitrosti na Verovškovi 300 EUR in tri kazenske točke.
Skrajni čas, da sedanja Janševa vlada ukine oderuštvo, ki so ga uzakonili levičari.
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 18:25
... Da ne govorim, da policist, ki ti pod nos pomoli neko hitrost na TraffPatroll laserski pištoli, nima NOBENEGA DOKAZA, DA SI TO DEJANSKO TI! Čisto mogoče, da je izmeril koga drugega, ga ni ustavil, tebe pa ocura. Lepa reč.. Zaradi takšnih potencialnih svinjarij sem si jaz kupil takšno kamero in ni bilo treba dolgo čakati, ko so to res poskušali izvesti!
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 18:15
Hja... Še enkrat... Par zadev v našem prometu NI ZRIHTANO.
Moj primer... Me je ustavil policaj, pod nos mi je pomolil lasersko pištolo, da sem prekoračil za 40 km/h. Seveda sem ugovarjal, da temu ni bilo tako, ker DEJANSKO ni bilo tako. Kako sem lahko ugovarjal? V avtu imam kamero, ki beleži vožnjo in hkrati z gps modulom tudi hitrost. Jaz sem imel materialni dokaz, da je policaj HOTEL OGOLJUFATI MENE! In... Koliko ljudi so tako ŽE OGOLJUFALI????
zzizek
# 14.06.2012 ob 18:05
Mislim povedat, da se kazni NIKOLI ne bodo zvišale zato, da bi PRIDOBILI LJUDJE.

VEDNO se dela KONTRA KORISTI DRŽAVLJANOV, pa katera koli vlada že bo.

Če ne bi s tem pridobili ONI, in izgubili LJUDJE, potem ne bi zmanjševali kazni. ;).
fil94
# 14.06.2012 ob 17:59
Skippy: "a torej je prav, da Slovencu za enak prekršek pobereš 1200 evrov, Avstrijcu pa 70? Zakaj potem v Avstriji množične ne umirajo, pa mimo otrok vozijo 70, v Sloveniji pa je takšna omejitev v naselju zelo redka?"
jest: hmm, kaj pa vem..? :D ker so pogruntali način, kako izničit verjetnostni račun..? bože, ne mi s tem, da je popolnoma ok in varno dirkati 70 km/h mimo otrok! in zakaj imajo v avstriji manj nesreč kljub nižjim kaznim? hm, mogoče pa bi moral obrnit vprašanje: kako to, da jih imamo mi več, kljub visokim kaznim?! kazni res niso edini element pri prometni disciplini, so pa del mozaika in sporočila, mentalitete.. ne vem zakaj razlika med avstrijo in nami, vem pa, da ta ni edina med funkcionalnostjo avstrijskih sistemov in naših, pa naj bo to v prometni varnosti, gospodarskem kriminalu ali karkoli pač že...
Binder Dandet
# 14.06.2012 ob 17:59
Da se denarne kazni zmanjšujejo, še razumem, ker so nekatere kazni res absurdne. Čeprav nisem pričakoval, da se bodo prihodkom odrekli. Ampak zakaj omilit "pridobivanje" točk? V naselju so zdaj točke za prekoračitev čez 10, ti pa predlagajo točke za prekoračitev čez 20. To bo gotovo vplivalo na varnost. Sicer pa mislim, da je tole bonbonček za javnost, da mal vtis popravijo (cca 35% podpora). Za spreminjanje kazni sem bil pa prepričan, da bo naslednja naravna sprememba uvedba kazni v odvisnosti od dohodka. Kar se pa primerjav z Avstrijo ipd.. Dokler ni kultura na cesti na istem nivoju, tud kazni ne gre primerjat. Dejstvo je, da je vlada ocenila, da je učinek zakona pozitiven in je v bistvu nelogično, da so šli sprejemat ukrepe, ki znajo vplivat na učinek.
Skippy
# 14.06.2012 ob 17:53
@Niko_K_
pravzaprav je pri kar nekaj prekrških prišlo do povišanja. Npr. prekoračitve izven naselja in na avtocesti.
Skippy
# 14.06.2012 ob 17:52
@partibrejker
Res da imajo več stacionarnih radarjev, vendar je policijsko kontrolo zelo, zelo težko srečati. Pa se večinoma vozim po vseh mogočih regionalnih in lokalnih cestah.
Niko_K_
# 14.06.2012 ob 17:52
Znižanje za vzorec prekrškov ni nič drugega, kot MLATENJE PRAZNE SLAME.
Tjunin
# 14.06.2012 ob 17:51
Da mi je to doživeti?!!
polzaliva
# 14.06.2012 ob 17:47
"Dejstvo je, da so trenutno globe za nekatere prometne prekrške v Sloveniji višje kot globe v sosednjih, predvsem srednjeevropskih državah.

Ja, v Furlaniji in na Koroškem je življenje cenejše. Pa tudi službe so.
Mici92
# 14.06.2012 ob 17:43
TOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO !!!
tgomly
# 14.06.2012 ob 17:41
hmm. Zakaj bi bilo s tem manj prihodkov? če dobi študent, oz brezposelni kazem 1000€ je ne mora plačati. Kaj mu ostane? Družbenokoristna dela. Pač hodiš na rdeči križ pa preganjaš dolgčas. S tem pa državni blagajni ne pomagaš niti malo. Je boljše da potem tak prispeva 200€. Bi bilo pa fer da bi se kazen gledala glede na prihodke. torej če si bogat dobiš višjo kazen kot pa če nimaš nič.
allstar
# 14.06.2012 ob 17:39
V bistvu niso spremenil ničesar, znižal par kazni za prekrške ki jih je v bistvu najmanj, niso pa posegli v tiste pri katerih plačaš več kot 1000 evrov kazni in niso odpravili odvzem vozila, kar je v bistvu najbolj sporen zakon in je sam sebi nasprotujoč.

V ustavi lepo piše nihče, niti država nima nikomur pravice odvzeti ničesar kar je ta pridobil na pošten način.
josip1
# 14.06.2012 ob 17:37
Končno, še za to so si vzeli preveč časa. Ob dejstvu, da je Vizjak non stop cvilo, kak so velke kazni. Končno!
partibrejker
# 14.06.2012 ob 17:35
Avstrijci imajo tudi vec kontrole na casti, tako da lahko hitro dobis 3 ali stiri enake kazni. Po mojem mnenju je to veliko bolje kot slovenska loterija, kjer te razveseli ze prva kazen.
raven_
# 14.06.2012 ob 17:31
woooohooooooooo
lazarp
# 14.06.2012 ob 17:26
Zato so se po njihovih besedah odločili za znižanje kazni pri tistih prekrških, ki nimajo pomembnejšega vpliva na prometno varnost.
- prekoračitev hitrosti
- nepravilno vključevanje
- nepravilno prehitevanje
- neupoštevanje prometne signalizacije
- vožnja brez zimske opreme

Ti prekrški pa res ne vplivajo na prometno varnost...
Skippy
# 14.06.2012 ob 17:22
@fil94
a torej je prav, da Slovencu za enak prekršek pobereš 1200 evrov, Avstrijcu pa 70? Zakaj potem v Avstriji množične ne umirajo, pa mimo otrok vozijo 70, v Sloveniji pa je takšna omejitev v naselju zelo redka?

Sicer pa so kazni šele 1 del problema. Še večji je prometna signalizacija, ki je v tej državi naravnos absurdna.
assange
# 14.06.2012 ob 17:14
V Avstriji sem se pred časom po avtocesti peljal 30 km/h prehitro in dobil 20 ojrof kazni.
Pri nas bo znižana 80 ojrof, kar je še vedno 4x več kot v Avstriji.
zogica-nogica
# 14.06.2012 ob 17:13
Končno jih je pamet srečala. Vse dosedanje vlade so neusmiljeno dvigovale vse vrste kazni. Ta vlada pa se je premišljeno lotila tekoče problematike v državi med katero nedvomno spada prometni zakon. Čestitam in smatram da je to pametna poteza. Rešujemo državo, banke, velika podjeta. Kaj pa malega človeka. To je zelo pametna in premišljena poteza vlade s katero bo nedvomno dobila veliko podporo v javnosti. Pošteno je da tudi navadni ljudje občutimo krizni popust. Zelo dobro sem prebral njihov program pod parolo " 10+100 pametnih rešitev". V njihovem programu je pisalo da bodo prometne kazni vrnili na 50 % raven iz leta 2008. Po sedanjih predlogih je videti da ni ravno tako. Živi bili pa videli.
hepan
# 14.06.2012 ob 17:11
Globe bodo znižali za take banalne prekrške, ko so jih tako ali tako izjemoma izrekali: nimaš pri sebi vozniškega ali prometnega ali take bedarije...

Hvala JJ!
fil94
# 14.06.2012 ob 17:07
hm, jest pa (najbrž edina) menim, da to ni ravno najbolj bleščeča poteza... ja, saj vem, kazni so visoke, ampak 1.) imajo pozitivne rezultate in 2.) še vedno ima človek možnost izbire - lahko pač vozi po predpisih in obdrži denarnico nedotaknjeno. uh, sem jaz tudi plačala 120 eur in klela, ker se to pri 600 eur dohodka močno (preveč!) pozna, ampak klela sem nase; saj sem vedela, koliko je omejitev... nima smisla, da bi krivila policiste za svoj lasten kiks. povrhu pa berem tisto o nižjih kaznih in si mislim; če bo en sam samcat otrok umrl, ker bo nekdo menil, da ni prehitra vožnja nič takega in da si lahko privošči vožnjo 65 km/h namesto 50 km/h, te spremembe zakona njegove smrti niso vredne..
sicer pa - skrbi jih za nas? za naš življenski standard? ni problema, naj pa uvedejo kazni sorazmerne z dohodki kršitelja!
lazarp
# 14.06.2012 ob 17:06
sicer pa ugotavljajo, da je bil vpliv zakona na prometno varnost v zadnjih 10 mesecih izvajanja "zagotovo pozitiven".

Pri zakonu o verskih skupnostih, so zagovarjali stališče, da če ni potrebno, da naj se ne spreminja.
Tukaj pa imajo stališče: Dobro deluje, a bomo vseeno spremenili.
Svašta! :)
mihamiha
# 14.06.2012 ob 17:05
Janša je očitno prebral prvo knjigo v svojem življenju. Imenuje se Uvod v populizem.
Skippy
# 14.06.2012 ob 17:05
Po pregledu gradiva, niso odpravili razlik. Še vedno boš v ulicah plačal različno kazen, če ima ena okrogli znak 30, druga pa kvadratnega 30. Only in Slovenia.

So pa tudi precej povišali kazni za nas, ki živimo na podeželju. Glede na to, da je znak 30 sredi ravnin med njivami, kjer nihče ne živi, kar pogost, bomo po novem za vožnjo 80 (kar peljemo pravzaprav vsi), dobili kar 1200 evrov kazni pa odvzem vozniške. Namesto starih 500.
xblax
# 14.06.2012 ob 17:04
"za voznike, ki ne potrebujejo vozniškega dovoljenja"

aja, a tud taki so??
lo_pa__ta
# 14.06.2012 ob 17:04
mislim da imajo dosti vaznejsega dela.....je pa res da za nase politike je itak najvaznejse hranit volivlno bazo...in tole je super bonboncek
nOrO
# 14.06.2012 ob 17:03
Kazni za hujše prekrške naj ostanejo enako visoke ali precej višje. Kazni za raznorazne malenkosti, pa naj znižajo toliko, da bo kazen delovala, kot nekakšno opozorilo.
Sicer pa naj policija sedaj, ko ji je bilo ugodeno, še nekoliko izboljšaja sistem za nadzor prometa, ker sem še vedno vsako vožnjo priča vsaj enemu grdemu prometnemu prekršku!
Politkomisar.
# 14.06.2012 ob 17:01
Živel Janez Janša!
hubert69
# 14.06.2012 ob 17:01
Vidimo, kakšnim ljudem piha na dušo ta vlada, ker pač sestavljajo njeno volilno bazo: objestnim in egocentričnim divjakom. Druge razlage za ukrep ni, ker je očitno, da zadaj ni neke globlje strategije (kot ugotavlja g. Brglez).
tureavanture
# 14.06.2012 ob 17:00
Politična cvetka. na koncu se bodo določili da Iz 1200 spustijo na jurja.
Plača pa ostane 600, oz. če sploh dobiš delo.

Ovčice pa spet poveličevat janševika Janšo.
malasraka
# 14.06.2012 ob 16:59
kuj šenkam vse ta znižanja za vsaj vonj po noveih delovnih mestih ...

a ne ... ta vlada zna šparat tudi pri .... PRIHODKIH :)))))))))))))))))))))))))))))
Skippy
# 14.06.2012 ob 16:58
V tistem gradivu imate tudi povzete kazni za Avstrijo, če prekoračiš med 30 in 40 v naselju, je kazen 70 evrov, če pa v Nemčiji za več kot 70 km/h v naselju(!) pa kazen 680 evrov. Pri nas bo za prekoračeno kazen na avtocesti za več kot 60 km/h kazen 1200 evrov. Pa razumi, kdor more.
Skippy
# 14.06.2012 ob 16:50
Upam, da bodo v naselju ukinili razliko v kaznih med okroglim znakom 30 in kvadratnim znakom 30 (cona). Oboje za udeležence pomeni enako maksimalno hitrost, brez drugačnih obveznosti, in vendar različno kazen.

Edina prometna razlika med njima je, da enega ni potrebno ponavljati za križišči.
dr.Mockba
# 14.06.2012 ob 16:49
Dejansko se v času Janševe vlade bolj izplača kršiti zakon.
JohnMichxx
# 14.06.2012 ob 16:40
Yes!
Kazalo