Slovenija

Poudarki

  • Študentsko delo podaljšuje študij in manjša možnosti zaposlitve
  • Kocjančičeva: Ta rešitev draži študij
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,4 od 8 glasov Ocenite to novico!
Ljubljanska univerza
Kocijančičeva je priznala, da bo glede absolventskih stažev težko prišlo do sprememb, saj pomeni absolventski staž pri nas neko obliko socialnega korektiva. Foto: MMC RTV SLO
Študenti
Mramor in Kocjančičeva menita, da bi morali spremeniti zakon o visokem šolstvu. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Po novem možnost celo treh absolventskih stažev

Ministrstvo ljubljanski univerzi naložilo spremembo statuta
10. julij 2009 ob 13:02
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Svet za študentska vprašanja se je za priporočilo univerzam, naj uvedejo 12-mesečni absolventski staž, odločil, ker so študenti poročali o preobremenjenosti.

Zato je visokošolskim ustanovam in fakultetam priporočil, da status študenta v svojih statutih opredelijo na predlagan način, je dejala direktorica direktorata za visoko šolstvo Majda Širok.

To je že storila Univerza v Ljubljani, ki je v svojem statutu določila, da lahko študenti izkoristijo 12-mesečni absolventski staž po vsaki stopnji bolonjskega študija.

Rektorica univerze Andreja Kocijančič je pojasnila, da so statut spremenili zaradi opozoril z ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. Ministrstvo namreč meni, da je bila prejšnja ureditev, po kateri bi lahko študent koristil absolventski staž po prvi ali po drugi bolonjski stopnji, v neskladju z zakonodajo.

Kocijančičeva je ob tem poudarila, da na ta način zavirajo samo bolonjsko prenovo. Po njenih besedah so se sprejemali novi študijski programi, ki jih študenti niso mogli "absorbirati", zato so študenti sprejeli stališče, da je treba ohranjati absolventski staž na vseh stopnjah, namesto da bi se borili za to, "da se programi napišejo tako, da je moč absolvirati vso zadevo v času, ki je na voljo".

Rektorica še meni, da je taka rešitev, ki podaljšuje študij, neracionalna in draga. Dodaja, da bo treba spremeniti zakon o visokem šolstvu, "ker če pripelješ zadevo do absurda, potem je najbrž bolj jasno, da je treba zelo hitro spremeniti zakon".

Mramor kot bistveno težavo vidi študentsko delo
Predsednik upravnega odbora univerze Dušan Mramor, sicer dekan Ekonomske fakultete UL-ja, je ob tem opozoril, da so se na EF-ju zato že lotili prenove obstoječih bolonjskih programov in omogočili, da študent z nabiranjem kreditnih točk lahko opravi prvo bolonjsko stopnjo, ne da bi napisal diplomo. S tem so po njegovem mnenju olajšali prehod na drugo stopnjo.

Mramor ob tem kot največjo težavo vidi študentsko delo. Po njegovem mnenju tu obstaja začaran krog, ki podaljšuje študij. Študenti pa ne le, da s tem postanejo manj zanimivi za podjetja, pač pa se ta, ko ti diplomirajo, zaradi obdavčitve redne zaposlitve raje odločajo za druge študente.

Pri nas študij traja celo osem let, drugje štiri
Po Mramorjevem mnenju, če seštejemo dve leti absolventskega staža po vsaki stopnji in možnost enkratnega ponavljanja letnika, "lahko bolonjski študij pri nas, do iste stopnje izobrazbe, traja osem let", medtem ko drugje traja študij iste stopnje od tri do štiri leta.

Bolonjska reforma študija, kot je znano, omogoča oblikovanje bolonjskih programov tako v kombinaciji 3+2 (triletni prvostopenjski in dveletni drugostopenjski študij) kot 4+1 (štiriletni prvostopenjski in enoletni drugostopenjski študij).

A. S.
Prijavi napako
Komentarji
IDMS
# 11.07.2009 ob 11:08
tina_lj se strinjam! Končno nekaj pametnega. Pa preden me kdo obtoži, da sem lena študentka, naj povem, da do sedaj še nisem ponavljala letnika, nisem pavzirala in vedno vse izpite naredim najkasneje do začetka junija. Se strinjam, veliko jih je, ki izkoristijo status kolikor se le da, zavlačujejo s študijem minimalno po 7 ali še več let, ampak vseh pa tudi ni treba metati v isti koš.

Glede študentskega dela pa bom rekla samo to. Nekaterim je to edini način, da si sploh omogočijo študij. Vsi pač nismo iz Ljubljane in s približno 170 eur štipendije se ne da napraviti kaj veliko....ponavadi še za stanovanje ni dovolj, kje so še drugi stroški. Zakaj se pa nihče ne spotakne ob naše preljube poslance, tiste, ki študirajo na podiplomskem študijo in poleg svoje "uboge, minimalne" poslanske plače dobivajo še vsakomesečno pomoč (štipendijo) za študij. A to je pa prav???
rabelj
# 10.07.2009 ob 23:08
Le kaj bi pa lahko pričakovali od ministra, ki je študiral 19 let, sedaj se pa ukvarja z Ultro (pa ne mislim na afero ;)
Liam
# 10.07.2009 ob 22:11
Če ima študent možnost OBČASNEGA dela, da kaj zasluži, v tem ne vidim nič spornega. Za kaj on to zapravi je tudi čisto njegova stvar. Bi pa opozoril na nekaj drugega. Ogromno redno vpisanih študentov dela praktično cel šiht in na koncu meseca dejansko dobijo spodoben denar. Kako je to mogoče? To je mogoče edino tako, da praktično ne hodijo v šolo. Kako je to mogoče, KAKŠEN ŠTUDIJ potem je to? Kako lahko taka oseba sploh opravlja izpite in konča študij? Kaj pa tisti, ki imajo na faksu obvezno prisotnost? Ali je to fer do njih? Ali naj nebi vsi študenti imeli enakih pravic in DOLŽNOSTI? Da o kriterijih za razne štipendije sploh ne govorimo. Vsi vemo, kakšne OGROMNE razlike so med posameznimi študijskimi programi, fakultetami...
the_red
# 10.07.2009 ob 21:46
Vidim da ste vsi pametni... Mi pa povejte kako se naj drugače preživlja študent, ki plačuje stanovanje, vzdrževanje 10 let starega avta (za novega seveda niti pod razno ni šans); -> javnih prevozov s hribovskimi vasmi praktično ni, da se ne bo kdo upičil v to; hrano si mora seveda plačati sam, ker nimajo vsi take starše, da bi svojim otrokom plačevali vse; prav tako obleke itd itd. prag za cojzove štipendije so dvignili na 8.5, kar je razen na FDVju skoraj nemogoče. Tako komajda kaj ostane oziroma ne ostane za kako pijačo s prijatelji. Brez tega dela prek študenta ne gre. Žal je tako in bo verjetno tako tudi ostalo.
Lluka
# 10.07.2009 ob 18:21
he he so pa zanimivi tile študentje.. danes godrnjajo da hočejo delati preko študenta in da se jih naj pusti na miru...čš da drugače ne morajo plačevati stroškov(alkohol,cigarete,zabave), ko pa končajo študij(po 30 letu in kasneje) pa stopijo na REALNA tla,da ne dobijo zaposlitve,ker podjetje zopet raje zaposli študenta kot pa njega. Seveda...prvo HOČEŠ delat prek študenta in izrinjaš delo "delavcevm",ko pa sam stopiš med delavce...pa vidiš kako je ko podjetje namesto tebe...zaposli študenta.
sansam
# 10.07.2009 ob 18:21
Potrebno bo mladini vcepiti, red , delovne navade, samodisciplino,enostavnost, poštenost,laž obsojati na vsakem koraku,naučiti cigane in vse delomrzneže delat, šele potem smo na dobri poti.oxforda v Sloveniji nikoli ne bo.Sami pa smo se lahko prepričali koliko dajo na našo izobrazbo, so mar na lestvici zaželjenih šol kakšne naše.Očitno jih ni.Izobraževalni sistemi zahoda temeljijo na ozkem spektru znanja , ki je fokusiran samo v stroko.
Archibald
# 10.07.2009 ob 16:41
Dokler država pusti vsem slovenskim firmama takšno izkoriščanje študentskega dela se nebo nič spremenilo.... Vsaka večja družba sloni na študentskem delu, sploh v turizmu, saj je tretjina ali tudi več delavcev študentov. Ti študenti zaslužijo isto kot delavci, če pa opravijo toliko ur kot delavci ali več, kar je običajno, zaslužijo več kot redno zaposleni. Če bo prehitro končal študij se od tega dela lahko poslovi, drugega pa tako nebo dobil. Ko pa bo pri firmi kakih pet let prek študenta bo mogoče zaposlen, seveda pa bo takrat po vsej verjetnosti manjša plača.... Zakaj potem nebi malo zavlekli vse skupaj? Država se seveda boji delovat proti tem firmam, ker imajo prevelik vpliv na politiko in so politiki odvisno od njih.....................
lord12
# 10.07.2009 ob 15:16
Neverjetno.

Namen bolonskega sistema je bil skrajšanje študijskega programa, da bi zagotovili čim prej mankajoče kadre, ki jih evropa potrebuje.
S absolventskimi staleži pa se dosega ravno obratno.
In to ob ten, da so bolonski programi precej lažji od starih programov.
Je pa seveda tudi dobra priložnost za študentsko delo.

Mislim da so popolnoma zgrešili sistem.

Ministerstvo je pa popolnoma inkonpetentno.
BioTech
# 10.07.2009 ob 14:44
tina_lj
Spadaš med lene študente, ki bi najraje študirala celo življenje in nič delala? Študentske servise bi morali pa že zdavnaj ukiniti, saj se je sistem povsem izrodil in niti približno ne služi več namenu, za katerega je bil ustanovljen.
kmetozar
# 10.07.2009 ob 13:59
Še drugače, folk se pase po službah in lifra napotnice, s čimer podpira sivo ekonomijo in skupaj z delodajalci odžira delovna mesta.
kozi
# 10.07.2009 ob 13:57
Sicer pa golobnjak že ve, kako izkoriščati študenski status....
A je kej čudnega no??
tina_lj
# 10.07.2009 ob 13:34
Končno ENA dobra stran bolonjca.
Kazalo