49 poslancev je potrdilo novega ministra za infrastrukturo Sama Omerzela. Foto: BoBo
49 poslancev je potrdilo novega ministra za infrastrukturo Sama Omerzela. Foto: BoBo
Gregor Virant
Predsednik DL-ja in notranji minister Gregor Virant je navdušen nad novim kandidatom za ministra za infrastrukturo. Foto: BoBo
Omerzel je postal novi infrastrukturni minister
Zaslišanje Omerzela na DL-ju in v DZ-ju

Predsednica vlade Alenka Bratušek je pred glasovanjem poudarila, da je ministrstvo za infrastrukturo in prostor v tem trenutku eden pomembnejših resorjev, za njeno stranko morda celo najpomembnejši.

Ob tem je opozorila, da so denimo v času prejšnje vlade Janeza Janše opozarjali, da so infrastrukturni projekti tisto, kar lahko pomaga pri doseganju gospodarske rasti in ustvarjanju novih delovnih mest.

"To je vse, čeprav se je veliko špekuliralo, zakaj je za PS ta resor tako pomemben," je povedala Bratuškova. Maher pa je po njenih besedah z odstopom s položaja ministra razbremenil vlado, hkrati pa je odprl Pandorino skrinjico težav, ki jih bo moral rešiti nov minister.

Omerzel je danes uspešen podjetnik, mednarodno poznan inovator in občasni predavatelj, zato je Bratuškova na podlagi njegovega dosedanjega dela ocenila, da je primeren kandidat za novega ministra.

Med prioritetami strateško povezovanje Luke Koper in železnic
Omerzel je pred glasovanjem na kratko predstavil svoj program poslancem, gostobesednejši je bil na matičnem odboru za infrastrukturo in prostor, kjer je med ključnimi cilji navedel pozorno spremljanje investicij in rešitev problematike umeščanja objektov v prostor. Poleg omenjenega se mu zdita ključna tudi strateško povezovanje Luke Koper in Slovenskih železnic ter določitev strategije energetike.

Spremembe pri pridobivanju gradbenih dovoljenj
Omerzel je med ključnimi točkami navedel spremembe pri pridobivanju gradbenega dovoljenja, s katerimi bi pridobili zaupanje investitorjev. Pri umeščanju objektov v prostor morajo posamezni resorji sodelovati, pravi Omerzel.

Zagon infrastrukturnih projektov
Zagnati je treba infrastrukturne projekte, pri tem pa je treba glede na omejena sredstva biti pozoren na učinek na gospodarstvo in na delovna mesta. Predvidena je vzpostavitev projektnega sveta, ki bi imel nadzor nad investicijami.

Povezovanje v energetiki
Kot zelo pomembno za državo je izpostavil področje energetike, kjer bi si želel več strokovnega sodelovanja med obema stebroma. Projekt šestega bloka Termoelektrarne Šoštanj je treba čim prej končati, treba je nadaljevati gradnjo hidroelektrarn na spodnji in srednji Savi, pravi. Želi si čim več strokovnega sodelovanja pri dokončanju programa slovenske energetike.

Luka Koper in SŽ en sistem
Luko Koper in Slovenske železnice vidi kot en sistem. Podpira gradnjo drugega železniškega tira med Divačo in Koprom ter razvoj Luke Koper, med drugim s poglobitvijo in gradnjo tretjega pomola. Zavzel se bo za vzpostavitev enotnega sistema javnega potniškega prometa za vso državo, podpira tudi nadaljevanje gradnje tretje razvojne osi.

Usmeritev v najemno politiko prava
Kot perečo težavo je izpostavil tudi stanovanjsko politiko. Poskusi s subvencioniranjem obrestne mere za posojila se zdijo dobri, se pa je treba pri tem zavedati stanja bank in njihovih zmožnosti. Usmeritev v najemno politiko se mu zdi prava, je pa treba pri tem pozorno proučiti cenovno politiko. Preoblikovanje republiškega stanovanjskega sklada v gospodarsko družbo se mu zdi zanimiva ideja, ki bi jo bilo treba proučiti. Pravi, da bi s tem imeli možnosti pridobivanja evropskih sredstev in nižjih obrestnih mer.

Omerzel o svojem delu v Ultri
Omerzel je že uvodoma pojasnil svoje podjetniško ozadje. V podjetju Ultra se je zaposlil, ker ga je prepričala strokovnost ekipe. Pozneje je želel na samostojno podjetniško pot in je ustanovil družbo Lastinski inženiring. V družbi Ultra je bil vedno "delovna sila", nikoli lastnik ali solastnik, je dejal.

Ultrina družba na Hrvaškem, ki se je po prodaji preimenovala v družbo Eol grupa, je bila uspešna, tako rekoč na vseh področjih, s katerimi se ukvarja, je postala številka ena. Omerzel nekdanjega ministra in solastnika Ultre Gregorja Golobiča pozna, nista pa bila v stiku zadnji dve leti in kandidatura za ministra z njim ni povezana, je zatrdil.

DL navdušen nad kandidatom
Omerzela je za novega ministra za infrastrukturo in prostor predlagal DL, potem ko je zaradi dvomov o zakonitosti postavitve nepremičnine na njegovem zemljišču v Seči po vsega petih dneh z ministrskega položaja odstopil Igor Maher.

Omerzel se je pred predstavitvijo pred matičnim odborom posebej predstavil poslancem DL-ja. "Mislim, da je prav lepo, da se tak človek, ki ima za sabo uspešno podjetniško in inovatorsko kariero, odloči za vstop v vlado, tega potrebujemo več," je povedal predsednik stranke DL-ja Gregor Virant in poudaril, da je Omerzel odličen kandidat za novega ministra za infrastrukturo in prostor.

Po mnenju poslanca Bojana Starmana je treba zaupati vodstvu stranke, Omerzelovo delo, povezano z Ultro, pa po Starmanovih besedah nima in ne bo imelo nobenih posebnih vplivov na njegovo delo.

Dosedanji kratkotrajni minister za to področje Maher je poudaril, da je Omerzelu predal vse svoje znanje, "nekaj časa" pa da sta bila tudi v stiku ter se pogovarjala predvsem o programskih zadevah stranke.

Prav Maher naj bi bil tisti, ki je z Omerzelom prvi navezal stik v povezavi s kandidaturo. Po njegovih besedah se sicer poznata prek skupnih prijateljev v DL-ju.

Omerzel pa je tudi pojasnil, da je bil v času ustanavljanja stranke Zares njen član, vendar je izstopil pred več kot dvema letoma. "Na začetku sem verjel v to zgodbo, ki pa se je pozneje izkazala, da ni tisto, kar sem si jaz želel," je dodal kandidat za novega ministra za infrastrukturo in prostor.

Omerzel je postal novi infrastrukturni minister
Zaslišanje Omerzela na DL-ju in v DZ-ju