Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 66 glasov Ocenite to novico!
Šolarji, razred, otroci
V osnovnih šolah opažajo, da se starši čutijo dolžni svoje otroke ščititi pred vsem - pred preobsežnimi domačimi nalogami, pretežkimi testi, prestrogimi učitelji, "porednimi" sošolci ... Foto: BoBo
       Ko stopiš v razred danes, velikokrat traja kar nekaj časa, da te sploh opazijo.       
Šolarji, razred, otroci
V Svizu opozarjajo na padanje sredstev za izobraževanje, zaostajanje učiteljskih plač in na pomanjkanje strateške politike v šolstvu. Foto: BoBo
       Učitelji smo se kar naenkrat znašli v vrtincu otroških in najstniških izbruhov neprimernega in celo nasilnega vedenja, otrokovih pravic, zahtev staršev, številnih zakonov in strahu pred mediji, odvetniki in še kom.       
 Ravnateljica Barbara Kampjut
Šolarji, razred, otroci
Učitelji se vedno bolj zavedajo svoje vloge vzgojiteljev. Foto: BoBo

Dodaj v

Posledice "helikopterskega starševstva" se danes kažejo tudi v šolah

Učenci skozi oči učiteljev
2. december 2016 ob 06:51
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Ko sem prvi dan svoje poklicne kariere stopila v razred, v katerem je bilo 36 deklet, mi je bilo nelagodno zaradi smrtne tišine, ki je vladala do konca ure," se spominja profesorica.

Nekoč je šola delovala kot vojaška organizacija — učitelji so učencem ukazovali, kako in kje naj sedijo ali stojijo, če in kdaj naj govorijo, učenec pravzaprav ni bil nosilec nobenih pravic.

Kako močno se je do danes to spremenilo, so za MMC opisale naše sogovornice.

Ličenje, česanje, telefoniranje
"
Ko stopiš v razred danes, velikokrat traja kar nekaj časa, da te sploh opazijo. Med poukom se dekleta velikokrat ličijo in češejo, učenec npr. uporablja mobilni telefon, čeprav v šolskih pravilih piše, da je uporaba telefona med poukom prepovedana. Ko ga učitelj opozori, je zgrožen, češ, imam pravico, saj danes brez telefona ni več nihče in da 'nič takega' ne počne. Ne zaveda se, da moti pedagoški proces," je nadaljevala učiteljica na eni izmed ljubljanskih gimnazij, ki je želela ostati neimenovana.

"Spremembe zagotovo so, vidne in občutne so na vsakem koraku. Učenci in dijaki danes niso samo poslušalci, temveč dejavno sodelujejo pri oblikovanju vsebin, raziskujejo, sprašujejo, sami iščejo vire informacij," se strinja tudi predsednica Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (SVIZ) Jelka Velički, ki je kot učiteljica razrednega pouka zaposlena na Osnovni šoli Antona Aškerca v Velenju.

Grožnje z odvetniki
Spremenil se je tudi odnos med učitelji in starši, pojav "helikopterskega starševstva" oz. pretiranega nadzora in zaščitništva se kaže tudi v šolah.

"Vsedopuščajoča vzgoja, ki ne postavlja jasnih meja, je za otroke škodljiva, vanje vnaša dvome in nemir, v šolski prostor pa tudi nasilje," opozarja Barbara Kampjut, ravnateljica ljubljanske Osnovne šole Franceta Bevka.

"Ko smo spoznali, da nasilna in avtoritarna vzgoja nista primerni za zdrav otrokov razvoj, se je verjetno kot odgovor na to pojavila permisivna vzgoja. Ta po mojem mnenju ni problematična v tem, da bi otrokom podeljevala preveč pravic, temveč v tem, da gre za pretirano poudarjanje otrokovih potreb in želja ter prepričanje, da se lahko vzgaja samo z ljubeznijo brez omejevanja. Učitelji smo se kar naenkrat znašli v vrtincu otroških in najstniških izbruhov neprimernega in celo nasilnega vedenja, otrokovih pravic, zahtev staršev, številnih zakonov in strahu pred mediji, odvetniki in še kom", opisuje.

Kampijutova meni, da potrošniška družba 21. stoletja od nas zahteva popolnost na vsakem koraku in da se ta pričakuje od nas tudi v vlogi staršev. "Otroci so postali življenjski projekt svojih staršev. Prepričanje, da moramo imeti popolne otroke, nas je zapeljalo predvsem v intelektualno in fizično vzgajanje, ob tem pa, ko vozimo otroke z ene dejavnosti na drugo, ne opazimo komunikacijske praznine in pomanjkanja čustvene vzgoje," opozarja.

"Prav je, da so starši do svojega otroka zaščitniški. Prav je, da mu dajejo oporo in mu v stiski znajo prisluhniti. Težave pa nastopijo, če prevzamejo vso odgovornost za šolske obveznosti nase, če trditve otroka ne preverijo in zaradi svoje preobremenjenosti iščejo opravičila tudi tam, kjer niso potrebna," pravi tudi Jelka Velički.

Medvedja usluga otrokom
Kampjutova pravi, da v osnovni šoli opažajo, da se starši čutijo dolžne svoje otroke ščititi pred vsem — pred preobsežnimi domačimi nalogami, pretežkimi testi, prestrogimi učitelji, "porednimi" sošolci, ob tem pa je pri njihovih otrocih vedno bolj prisoten strah pred neugodjem in obremenitvami ter seveda neuspehom.

V zadnjih letih tako med osnovnošolci kot odraz stiske sodobnih otrok opažajo povečan pojav anksioznosti, paničnih napadov, depresivnosti, motenj hranjenja in celo samopoškodbenega vedenje.

"Videti je, da našim uspeha željnim otrokom manjka predvsem trdoživosti v pomenu zmožnosti premagovanja težav in stisk, v pomenu vzdržljivosti in odpornosti v zanje neugodnih situacijah, pa tudi v pomenu vztrajnosti in odločnosti," pojasnjuje.

Vse bolj se zavedajo vloge vzgojiteljev
Sviz je pred desetimi leti izvedel anketo, katere rezultati so pokazali, da "nedvomno lahko govorimo o pojavu nasilja učencev nad učitelji v slovenskih šolah". Sodeč po izjavah sogovornic, gre ob tem v fizičnem smislu očitno bolj za posamezne primere.

"Menim, da še vedno ne moremo govoriti o ogroženosti telesne varnosti učitelja. Več je seveda verbalnega nasilja in zanikanja avtoritete, in ta pojav se stopnjuje. Učenec si čedalje več upa, v komunikaciji z učiteljem izginjajo filtri, zahteven je do učitelja, od njega veliko pričakuje, medtem ko je sam s sabo v celoti zadovoljen, v šolskem prostoru se vede enako kot v baru za vogalom," pravi gimnazijska profesorica.

Veličkova pravi, da se v šoli, na kateri poučuje, počuti varno in spoštovano. "Pojavov hujših oblik nasilja ne poznamo, tudi nimamo varnostnikov na vhodu šole. Z vzgojnimi načrti ob sodelovanju s starši smo storili korak naprej v varno smer. Zagovarjamo ničelno toleranco do nasilja in prepričana sem, da je tudi na drugih šolah podobno. Seveda pa obstajajo razlike med šolami, šolskimi okoliši ..." pravi.

Da se danes stanje izboljšuje, meni tudi ravnateljica Kampjutova. "Učitelji se vedno bolj zavedamo svoje vloge vzgojiteljev, in kadar se srečamo z nasilnim in neprimernim vedenjem učencev, ne iščemo več opravičila zgolj v permisivni vzgoji staršev. Učitelji z jasno šolsko kulturo oz. sistemom vrednot in prepričanj ter z osebnostno in strokovno držo vedno trdneje postavljamo okvire, znotraj katerih se z učenci ne pregovarjamo, jih učimo sprejemanja odločitev in odgovornosti za sprejete odločitve, sprejemanja šolskih pravil in upoštevanje splošnih družbenih norm," opisuje.

Tina Hacler
Prijavi napako
Komentarji
mr. pp
# 02.12.2016 ob 07:03
To pa je tema o kateri je treba nujno govoriti! Koliko kritiziranja učiteljev in zagovarjanja naših ubogih otrok se sliši po trgovinah, barih, domovih... Seveda tako, da otroci vse slišijo. Kako bo imel učitelj avtoriteto, če pa so starši takoj na strani otrok? Joj, koliko naloge imamo, joj, našega pa ne mara, preveč je zahtevna... Vsi poznamo! Marko Juhant je imel dober predlog glede novega zakona o šolah: prva točka: učitelj ima vedno prav! Pika! Seveda ni mislil dobesedno, a je zadel veliko večino problemov v naših šolah!
Baba Tečna
# 02.12.2016 ob 07:44
No saj počasi se vam bo le posvetilo, da ste zafurali generacijo...
tanj
# 02.12.2016 ob 07:18
Mah neeee, starši tukaj niso krivi! Vsega so krive šole, pa učitelji seveda. Vzgoja pri tem nima nič, čisto nič, prav nič... In učitelji gredo ob 13:00 domov, prav vsi, do zadnjega, namesto da bi bili z otroki do 16:00, še bolje do 17:00. Pa počitnice, madona! Namesto da bi bili v šoli, pa bi lahko še otroke čuvali... Sicer malce potencirano, a žal prevečkrat slišano mnenje novodobnih, ja, ''helikopterskih'' staršev, ki jih ne mara nihče. Niti ostali starši (ki jih je hvala bogu še kar precej), niti učitelji, čez leta jih bodo postrani gledali celo lastni otroci, če se jim bo le uspelo izpuliti temu nezdravemu vplivu.

Naši šoli ne morem oporekati ničesar. Zdrava avtoriteta večine učiteljev, ki ji velike (res velika) večina staršev ne oporeka. Zato imajo tudi otroci do njih zdrav odnos. Učitelj je nad njimi in tega se zavedajo. Z učbeniki in delovnimi zvezki se ne pretirava, pri izboru se sledi noti racionalnosti in ne potratnosti. Tako da ne moremo zmetati vsega v en koš. Marsikje stvari funkcionirajo kot bi morale, za ostale mi je pa žal, prav zares. Otroci so namreč naša prihodnost.
firtoh
# 02.12.2016 ob 08:18
Žena poučuje italijanski jezik na gimnaziji.Domov pride včasih takšna,da je bolje,če jo pustim pri miru.Imam jo na sumu,da hodi na kickbox zaradi sproščanja frustracij.V šoli pač ne more dati dijaku ali staršu, eno okol kepe.
Trenutno ima v enem razredu dve dekleti z odločbo,da imata takšno tremo,da ne moreta biti ustno izprašani ali govoriti pred razredom.
Me zanima,kako bodo to izvedli na faksu,kjer je ustni del,del izpita
Hope
# 02.12.2016 ob 08:09
Dobro razmišljanje! Mi pa še kar sprejemamo zakonodajo, ki poudarja pravice, pravice, pravice, tudi take, ki so "strel v koleno"... o dolžnostih pa nič. Če želimo dobro otrokom, moramo zakonsko ponovno dovoliti staršem, da so starši in učiteljem, da so učitelji.
whisky
# 02.12.2016 ob 07:48
se strinjam, da bi se moral v šolstvu mal modernizirat, tud učitelji oziroma profesorji niso vsi dobri. ampak..
samo en otrok v razredu, ki ne upošteva pravil. ena glupa pripomba med uro, zato, ker misli da ima pravico rečt kar mu paše, zbije koncentracijo in delovni proces celemu razredu, in počas tud tisti, ki bi dobro delal ne delajo več niti 80%, ker učitlji ne smejo imet avtoritete. ne more bit razred talec tistega , ki se mu najmanj da delat.

če so pred 50 leti metal ključe in krede v glavo je sedaj situacija ravno obratna. Ker se tiče strogosti bi moral bit nekje vmes. Mladina rabi mejo do kam gre lahko in te meje pač ne morjo postavljat sami. V šoli tud ne njihovi starši.

se pa strinjam da bi se moralo bolj delat na tem da se imajo učenci željo učit tako da postajajo bolj vedoželjni in ne tolk na učenju raznih podatkov, ki jih imamo zdaj itak vsi na telefonu.
Prismuknjen
# 02.12.2016 ob 08:12
Ko otrok v šoli jezika in se obnaša nesramno je to projekcija njegovih staršev.
Da mu to dopustimo, dovolimo tudi to, da bo le nadaljeval z modus operandijem, ki ga je od staršev prevzel. Današnja družba je glih zaradi permisivnosti blazna.
OTC
# 02.12.2016 ob 08:29
Opomin, ukor, ukor pred izključitvijo, izključitev. A to ne gre več?
callme
# 02.12.2016 ob 07:49
Učenec mora vedeti, kdo je avtoriteta. V šoli in drugje. Pika. Če pa starši doma dopuščajo, da se otrok z njimi pogovarja kot z vrstnikom, je pa to druga zgodba. Pljuvajo v lastno skledo, saj starši gledajo svoje otroke doma dandanes do 30. leta ali še dlje. Toliko v razmislek in veliko sreče.
Flegmatik
# 02.12.2016 ob 07:42
Da ne bi kdo čez današnje sončke kaj govoril. Da jih v vato zavijemo ni dovolj dobro!
tanj
# 02.12.2016 ob 07:29
Vzgojiteljica/pomočnica učiteljice v prvem razredu osnovne šole dela od 8h do 11:30, ima polno plačo (cca 1500€).

Če je ta trditev po kakšnem naključju resnična, je stvar zrela za prijavo. Pasivno gledanje in nerganje situacije ne bo razrešilo. Kar pogumno!
DREADLORD
# 02.12.2016 ob 07:08
Ce kaj, so anemicni ucitelji, sindikalni koleriki, senilni starci na Ministrstvu in podgansko grabezljivi zalozniki uspeli unicit solski sistem.

Eden izmed bolanih primerov: 1 knjiga, 2 zvezka in trije napol uporabljeni delovni zvezki za matematiko 4. razred

Druga cvetka: Zaradi premalo casa za vajo pisanja crk v soli v 1. razredu, moram svojo hci pisanja uciti sam .

In tega je toliko, da je vse "strokovnjake" lahko sram. NIT, Druzba,.... de zahteva samo nastevanje. Sola znanja sploh ne daje. In potem vidim, da uciyeljijokajo? 3/4 casa na svetih starsev gre pa za prehrano, ker je dvem trem vegeterjancem pomembno samo to. Boga Slovenija. Ustvarja generacijo polpismenih ljudi.
Tkalka
# 02.12.2016 ob 07:40
Pedagoški proces se mora razviti v smeri, da bodo učutelji bolj mentorji in motivatorji, ki pa tisti "ki učencem govorijo kako naj razmišljajo".

Delo ucitelja je pa veliko vec kot zgolj mentorstvo in motiviranje.
mladi portugizac
# 02.12.2016 ob 08:53
Grozljivo je, kako so se ti permisivci razmnožili! Je pa zanimivo, da se vsak starš, ki ga poznam, nad permisivci zgraža...morda bi se morali vsi starši najprej sami pogledat v ogledalo, predvsem pa probat objektivno pogledat, kaj se dogaja doma - kako njih lastni otroci dnevno obračajo okoli prsta.
Sam sem velik zagovornik filozofije, da ima učitelj vedno prav! ampak žal permisivni sistem prodira v vse pore šolskega sistema in dejansko se mi smilijo učitelji, ki še imajo hrbtenico in skušajo VZGAJAT na star način, pa jim sistem tega ne dovoljuje.
Celotna tragedija permisivne vzgoje pa se bo razkrila v prihodnjih desetletjih, ko bodo ti razvajeni egoistični in hinavski pamži prišli na odgovorne položaje...
Krimsky
# 02.12.2016 ob 08:31
V filmu Razredni sovražnik učenka, ki pozneje stori samomor, izstreli vprašanje:
Kakšen je smisel življenja?
~
Kaj naj v takem primeru stori šola? Naj se en teden pogovarjajmo o smislu življenja? Saj tega vendar ni v učnem načrtu, še posebej ne pri pouku nemščine ... obdelati moramo sklanjatve, spregatve ... ne bomo menda govorili o smislu življenja!
Starokitajska modrost pravi, da učitelj pride, ko je učenec pripravljen. Kaj pa če so učenci pripravljeni (da bi npr. rekli kakšno o smislu življenja) – učitelj pa – NE pride?
~
Okrog tega – kaj in kako poučevati v šolah – se vedno lomijo kopja, ker je to pač nedvomno pomembno.
Doba razsvetljenstva je za nami, sedaj se nahajamo v dobi zatemnitve, kjer je glavni interes, da šola ne sme usposabljati učence za področja, v katera se nimajo kaj vtikati (zato predmeta Denar v ni šoli). Razsvetljenski ideal se je potiho sprevrgel v zatemnitvenega: Manj upornikov ko proizvede šola – bolje za gospostvo! Slabša ko je šola – boljša je!
Geriboy
# 02.12.2016 ob 07:23
Problemi so krepko obojestranski.
Kot prvo je dejstvo da starši otroke povzdigujejo do nebes. Pred 20imi leti je učiteljica "vedno imela prav". Danes ima "moj mali, ki je pretepel sošolko, raztrgal učbenik iz knjižnice in učiteljici rekel da je jo bo njegov ati tožil vedno prav". In ne samo v očeh staršev, v očeh učiteljske zbornice imajo otroci bogatih staršev vedno prav, preprosto se bojijo jih kaznovati, itd...
Absurd je tudi pomanjkanje pravic učiteljev. Učiteljica iz naše osnovne šole je lani poskušala uvesti nek disciplinski sistem v zvezi z neopravljanjem domačih nalog.. Po tednu dni je prišla ravnateljica do nje, da tokrat bo le opozorjena (naslednjič bo pač ostala brez službe). Omenim lahko še to, da je to učiteljica pri kateri si otroci pred 15imi leti niti približno ne bi upali priti v šolo brez domače naloge.

A po drugi strani je zgodba še bolj žalostna.. Poglejte stanje naše pedagoške fakultete in njen sistem. V naši generaciji so šli tja študirati tisti, ki so komaj naredili mature ali so njihove mamice že učiteljice. Po petih letih diplomirajo mladi učitelji in učiteljice, ki so samo dobesedno naučeni tekst katerega morajo recitirati celo življenje in to je to.. Da ne bi o tem kako jim sperejo možgane v levo.
Problem se dopolnjuje še v samih osnovnih šolah. Vem za tri osnovne šole v katerih so v večji meri zaposleni v sorodu med seboj, ali pa družinski prijatelji.. Takega sranja svet še ni videl.
Stvar katere sploh ne razumem pa je sledeča: Vzgojiteljica/pomočnica učiteljice v prvem razredu osnovne šole dela od 8h do 11:30, ima polno plačo (cca 1500€). Ko so poskušali uvesti da mora bit vsak zaposleni v osnovni šoli prisoten od 7h do 15h pa so začeli groziti s stavko...
Paperino
# 02.12.2016 ob 09:01
OTC # 02.12.2016 ob 08:29

Opomin, ukor, ukor pred izključitvijo, izključitev. A to ne gre več?


Ne, zdaj je opomin, odvetniki, grožnja z odpovedjo zaposlitve, tožba,... :S
mc007
# 02.12.2016 ob 08:33
Meni se učitelji MOČNO smilijo. Kaj vse počnejo učenci, dijaki... Groza.
juk
# 02.12.2016 ob 08:28
Je pa to vsekakor posledica zgrešene permisivne vzgoje. Otrok mora poznati avtoriteto pa pika.
juk
# 02.12.2016 ob 08:26
Največji problem so skrajnosti. Ne učitelj nima vedno prav, starši pa tudi ne. Prvi problem je ta da starši nimajo pravega stika z otrokom in jim le ta ničesar ne pove. Sam vem, da so me učitelji vedno čudno gledali ko za moja dva nikoli nisem rabil odpirati redovalnice ker sem vse vedel. Druga stvar pa je, da starši ne zanjo trezno reagirati. Žal otroka ne moreš obvarovati vseh krivic, pa drugi strani pa tvoj otrok ni angelček in je tudi žleht, kot vsi ostali.
jokl
# 02.12.2016 ob 08:32
Imeti avtoriteto v razredu ne pomeni, da otrokom vsiljuješ, kako naj razmišljajo, kot je nekdo namigoval zgoraj. Gre se samo za to, da se otrokom jasno in nedvoumno pokaže kaj je prav in kaj ne - se jim postavi meje. To pa trenutno v osnovnih šolah ni mogoče. Sedaj je situacija takšna, da otroci večino mladosti spoznavajo samo svoje pravice, živijo zaviti v vato, ko pa pride čas, da se postavijo na lastne noge - pridejo na trg dela - pa sledi šok, diametralno nasproten temu, kar so doživljali do tedaj: služba ne pade z neba oz. je ne zrihta mamica ali ati (večinoma), če pa že je pa tam nekdo z avtoriteto, ki če ga ne ubogaš, si brez službe, plača ni taka, kot bi jo želel...KRIVI PA SO VSI DRUGI. Še enkrat, otroke je potrebno navadit, da naj razmišljajo s svojo glavo, obnašat se pa ne morejo kakor njim paše.
burruchaga1986
# 02.12.2016 ob 08:49
Permisivna vzgoja.... Kdor si jo je izmislil - tega bi jaz dal čez koleno.
krneki#4
# 02.12.2016 ob 08:40
premalo je moških v šolstvu
amigo
# 02.12.2016 ob 08:36
Ko stopiš v razred danes, velikokrat traja kar nekaj časa, da te sploh opazijo. Med poukom se dekleta velikokrat ličijo in češejo, učenec npr. uporablja mobilni telefon, čeprav v šolskih pravilih piše, da je uporaba telefona med poukom prepovedana.

To je bolj štala kot šola. Zato je tudi znanje učencev temu primerno. Država bi morala z zakonom preprečiti kakršenkoli vstop odvetnikov v šolo. Za pedagoška vprašanja so pristojni šolski inšpektorji.
seven7
# 02.12.2016 ob 08:29
Današnji starši niso nikoli odrasli in kot takšni niso sposobni vgajat svojih lastnih otrok.

To bi bilo povedano na kratko. Na dolgo se mi ne da pisat ker spremenili se tak nebojo.
Alchemist
# 02.12.2016 ob 09:50
Čestitke za članek. Po mojem je to tema, o kateri je nujno govorit in razpravljat. Permisivna vzgoja in padanje avtoritrtete učitelja bosta pripeljala do družbe polne mentalnih invalidov. Treba najti način kako vzgojiti otroke v odgovorne in spoštujoče osebe brez nasilnih vzgojnih metod.
davide
# 02.12.2016 ob 09:19
Štala med poukom je vedno bila in vedno bo, pač so posamezniki ki jim nič ne zaleže

Bolj problematično je, da starši letajo v šolo za vsako malenkost, grozijo učiteljem, pošiljajo na šolo odvetnike, šola pa namesto da bi zaščitila učitelja se postavi na stran staršev

Kako naj potem učitelj dela če otroka ne sme opozorit, ne sme mu dat cveka ipd...
veza
# 02.12.2016 ob 08:43
Nisem bil nikoli učitelj, a če se spomnim svojih šolskih dni, tudi takrat je bila razlika, kako smo se obnašali v razredu, pri enem učitelju ali učiteljici je bil red in mir, pri drugem smo noreli, veliko je odvisno od osebe, ki poučuje...
gesan
# 02.12.2016 ob 07:54
Premnogi starši, ki se imajo za najboljše starše od vseh, ne porizvajajo normalnega otroka ampak nekega razvajenčka,ki bo šel v svet z prepričanjem, da mu je vse dovoljeno.
In temu smo priča.
To že dolgo opozarjam.

In zdaj tako za intermeco, skok čez lužo.
Tam imamo zdaj tako aktualen primer točnpo takšnega primera naše najbolj opevane dame tega trenutka.

Jaz samo rečem: ubogi otrok!
Imel bo vse in ničesar!

To je bolano zaščitništvo, ki pripelje zadevo tako daleč, da človek enostavno ne živi v realnosti.
Kot, da ga ne bi bilo tukaj.
In jaz vidim točno to sliko, točno ta pojav! Bolj kot ga gledam, bolj to vidim!

Verjetno sem pa sedaj zopet stopil na žulj takšnim, ki nam po vsej sili hočejo vsilit prepričanje, da je z to zgodbo čisto vse OK.
Za to, ker je to "naša"!
pohandrek003
# 02.12.2016 ob 10:06
Že dolgo let nazaj je moj oče poučeval na eni izmed osnovnih šol. Velika večina učencev ga je zelo cenila kajti je zelo dobro naučil oba predmeta. Še danes ko ga srečajo se spomnijo kaj je on razlagal pred 15-20. leti.
Enkrat pa je na njegovo šolsko uro en prinesel knjižico s pravicami učencev. On jo je kratkomalo prijel in vrgel stran ter rekel dokler nebote upošteval dolžnosti se o vaših pravicah nimamo kaj menit.
To so si vsi zapomnili za zmeraj.

Se mi zdi da bi to mogli vcepit današnji mladini ker noben ne ceni nobenega.

Lp
alcatraz
# 02.12.2016 ob 09:08
v bistvu so dons starši tisti, vsaj nekateri, ki bi rabili pokasirat kakšno čez zadnjo plat.
Ziavenelioshe
# 02.12.2016 ob 08:33
Takim starsom in otrokom v kaksnem Mercatorju najraje odbrusim kaksno krepoko in j**** vse po spisku, ker okolica niso ucitelji in ulica ne pozna milosti. Starsi so zaradi Volva V70 in ajfona 7 umisljeni kot da so nevem kaj dobrega tem svetu, taka je tudi vzgoja potem. Otrokom dajo vedeti, da so najboljsi, najlepsi, ter oh in sploh in darilo tem svetu. Ne vidijo pa, da so mali prdci le sivo podpovprecje, v bistvu vidijo, le sprenevedajo se.
Coen
# 02.12.2016 ob 07:31
Moj učitelj je v času dvojne ure zelo rad zahajal v gostilno (učenci smo medtem pridno prepisovali snov iz prosojnic). To smo vedli učenci, učitelji, starši, tudi vodstvo šole. Omenjeni učitelj še danes "poučuje" na isti šoli kot takrat.

Niti slučajno ne zagovarjam nasilja nad učitelji ali nespoštljivih izbruhov učencev v času pouka, ne vidim pa razloga, zakaj je tako narobe, ko starši zahtevajo zamenjavo učitelja. Konec koncev se gre tukaj za prihodnost njihovega otroka, potreben pa je samo en človek na pravem mestu, da mu trajno zbije celotno motivacijo.
Voly
# 02.12.2016 ob 10:19
Imeti avtoriteto v razredu ne pomeni, da otrokom vsiljuješ, kako naj razmišljajo, kot je nekdo namigoval zgoraj. Gre se samo za to, da se otrokom jasno in nedvoumno pokaže kaj je prav in kaj ne - se jim postavi meje. To pa trenutno v osnovnih šolah ni mogoče. Sedaj je situacija takšna, da otroci večino mladosti spoznavajo samo svoje pravice, živijo zaviti v vato, ko pa pride čas, da se postavijo na lastne noge - pridejo na trg dela - pa sledi šok, diametralno nasproten temu, kar so doživljali do tedaj: služba ne pade z neba oz. je ne zrihta mamica ali ati (večinoma), če pa že je pa tam nekdo z avtoriteto, ki če ga ne ubogaš, si brez službe, plača ni taka, kot bi jo želel...KRIVI PA SO VSI DRUGI. Še enkrat, otroke je potrebno navadit, da naj razmišljajo s svojo glavo, obnašat se pa ne morejo kakor njim paše.

Pa kdo je dal zgornjemu razmišljanju minus in ali lahko razloži zakaj!?
cairns
# 02.12.2016 ob 09:56
Ličenje, česanje, telefoniranje

Odgovorni so dopustili anarhijo. Ne da se jim dopovedati da so naredili napako. Če primerjamo učenje z delom v proizvodnji, lahko ugotovimo da je šolska fabrika v stečaju.
V srednji šoli bi morali učence ki si privoščijo med poukom ličenje, česanje in telefoniranje po kratkem postopku izključiti. Brez izobrazbe bi bili dobri samo za klošarjenje pred trgovskimi centri.
komar64
# 02.12.2016 ob 10:23
Zdi se mi, da marsikomu ni vse jasno okoli avtoritete. Avtoritete ne moremo enačiti z avtoritarnostjo. Avtoritarnost je način vodenja neke skupine, razreda, kolektiva. To pomeni, da tisti, ki avtoritarno vodi te zadeve, nastopa s pozicije moči, ki mu jo vodenje prinaša. Pri avtoriteti pa gre za odnos. Avtoriteta pomeni ugled, veljava, spoštovanje. V bistvu mi sami določamo, kdo bo nam avtoriteta. Po takšnih ljudeh se zgledujemo. Če je kdo avtoritaren, še ne pomeni, da je avtoriteta. Avtoritarnih ljudi se običajno bojimo, ker nam lahko škodujejo. Avtoriteto pa spoštujemo in jo upoštevamo. Sam zase lahko povem, da, ko sem še pred (precej) leti hodil v OŠ, smo imeli nekaj učiteljev, ki so s svojim načinom dela res bili avtoritete (pošteni, objektivni, razumevajoči itd.), nekaj pa takšnih, ki so nas, zaradi tega, ker so bili učitelji (položaj, ki jim je dajal moč), kaznovali, grajali, niso bili objektivni (imeli so svoje "ljubljenčke" v razredu) itd. Prve smo imeli radi in se jih še danes spomnimo na obletnicah, druge smo pozabili. Po mojem danes situacija ni nič drugačna, le da imajo učitelji sedaj manj formalne moči in se zaradi tega (ker jih tega tudi nihče ne uči!) ne znajdejo v razredu in se počutijo nemočne. Sam še menim, da pa se še vedno preveč poudarjajo pravice otrok. Pravice so povezane z odgovornostjo in dolžnostmi. Sam menim, da bi najprej morali govoriti o odgovornosti in dolžnostih otrok, šele nato o njihovih pravicah (itak jih vsi vedo na pamet!). In tu pridemo do bistva problema - odgovornosti se otrok nauči v družini. To pa je že povsem druga zgodba.
Mike45
# 02.12.2016 ob 10:18
Prav zanimiva tema - prav zanimivi komentarji. Seveda ima vsak svoj pogled.
Kot bivši učitelj (upokojitev) bi iz prakse navedel nekaj resnic.
Starši in učitelji so odgovorni za razvoj mladih bitij. Najti morajo pravo pot za razumevanje ali zagovarjanje otrokovega vedenja. V zadnjih letih službovanja sem imel srečo ali pa "srečo", da sem bil razrednik večine otrok, katerih starše sem poučeval pred mnogimi leti. Na prvem sestanku smo se zmenili kakšne otroke bomo vzgajali - mamine maze ali babe in desce, ki bodo sposobni sami kljubovati življenju. Odgovor je bil jasen.
Ko se je pojavila knjižica otrokovih pravic in dolžnosti, smo se dogovorili - prebirajte dolžnosti, če jih boste izpolnjevali bodo pravice same prisotne.
Vzpostavljeno je bilo medsebojno spoštovanje in zaupanje. Sam sem spoštoval starše in zaupal učencem - oboji so mi to vračali. V štirih letih ni bilo potrebnega enega vzgojnega ukrepa. Lahko bi šli za cel teden na kakšno ekskurzijo, poznali smo meje dovoljenega. Bili smo kot velika srečna družina.
Ob takem razumevanju in prizadevanju so učenci rasli, dozorevali. Učni uspeh je bil iz leta v leto boljši. Vsi so uspešno zaključili univerzitetni študij.
Z njimi sem tudi sam rasel. Ko smo podpisovali izjavo, da ne bomo kadili, se dve učenki nista podpisali. Seveda sem se o skrbi za njun razvoj pogovoril s starši. Takoj smo zadevo razčistili: "ne bova podpisali, ker razrednik tudi kadi". In rezultat - opustil sem kajenje.
Starši ne zavijajte svojih otrok v vato, učitelji jim želijo vse najboljše.
Deep_G
# 02.12.2016 ob 10:01
Mah. Danes je vse skupi katastrofa. Poznam starše, kateri vsako jutro spremljajo svoje sedmošolce v šolo - in to peš. Vmes "poskenirajo" druge otroke, da vidijo s kom se njihovi družijo. me prav zanima do katerega leta bodo ti otroci kasmeje ostali v Hotelu Mama. Do penzije?
umilave1
# 02.12.2016 ob 09:33
Lahko rečem da sem hodil v šolo ko so bili prisotni zadnji ostanki bom rekel normalnega odnosa, ko je imel učitelj -ica še nekaj avtoritete. Kar je pa danes, je pa katastrofa. Problem je v samem štartu, v starševski vzgoji. Seveda ker tam ne rata najbolj se gre bruhat nad učitelje kako niso sposobni otroka naučit nečesa, vse drugo je krivo samo starši in otroci pač ne. Ja kako boš pa otroka krotil v šoli, če ga niti doma ne morejo/nočejo, če nima vzpostavljene neke olike, bontona, samodiscipline, ubogljivosti. Važno da ga razvajajo z igračami, žepninami, sladkorjem, Spužijem Kvadratnikom, ko pride najstniško obdobje je pa sploh konec, tekret pa vse podivja. No, so izjeme (na podeželju).

Itak pol mladine ne ve več kaj pomeni pomesti tla, pospravit za sabo. Kaj šele, da bi šli na igrišče mal na koš metat, brcnit žogo v gol ma kje! Važno da se dripca Iphone, zajebava šibkejše od sebe, biti frajer oz. jebač, če pa že kaj dobrega naredijo zase, je pa to zato, da lahko na Facebooku s lastnimi slikami/videi pumpajo svoj ego pred drugimi. Dobr da sem že mal starejši.

Za konec pa komentar, ki ga je nekdo objavil na 24ur že nekaj časa nazaj, lani poleti:

Za mano je počitniško delo s slovensko mularijo na morju, nepozabna in bogata izkušnja. Prebral veliko teoretiziranja o permisivni vzgoji, sedaj doživel to v praksi. Ta država, sistem, starši (pa tudi mediji) očitno načrtno vzgajajo čustvene in vedenjske invalide, zakaj forsira tak način, ne vem. Na kratko, mulci do 16-ega leta dobro poznajo svoje pravice (ne pa dolžnosti), če jim kaj ni prav, omenjajo starše, odvetnike in varuha človekovih pravic, ne poznajo meja, odrasle imajo za zlate ribice, ki izpolnjujejo želje, imajo se za samostojne (čeprav še niso polnoletni, ne živijo na svojem in ne služijo). Ta samostojnost pade tisti trenutek ko je treba prijeti za metlo in pospraviti za sabo. Mnogi od njih so prvič videli smetišnico, saj ''mami vedno vse posesa.'' Zlaganje cunj, pospravljanje postelje in mize po obroku? Komedija. Večina od njih so popolni individumi, vidijo le sebe, so brez občutka za skupnost in brez kančka empatije. Komunicirati ne znajo, razen preko mobitelov ali chata. Slabo samopodobo zakrivajo z pretirano samozavestjo, ki bazira na ničemer. Prepričani so, da bodo tlesknili s prstom in uspeh, denar in slava bodo prišli. Nimajo samoiniciative, da bi karkoli spremenili (predvsem na sebi), vse je brezveze, jutri jih ne zanima, le takojšen užitek brez obveznosti, vlečejo se kot megla, so zamorjeni, nobenega življenja in iskre ni v teh najstniških kadavrih, zbudijo se le, ko se jim krati ''človekove pravice'', smejijo pa se le ko se zafrkava, norčuje in ponižuje kakega od šibkejših ali drugačnih otrok. Vsak drugi je že diagnosticiran kot hiperaktiven/depresiven/čustveno moten, starši in psihiatri rešujejo probleme tako, da jim dajejo tablete in iz njih delajo odvisnike namesto da bi jih zbrcali v leno rit in nagnali na igrišče/travnik/njivo, skratka ven. Grozljivo je, v kako slabi fizični kondiciji so. Igrišča so bolj ali manj samevala, nič se jim ni dalo, jaz kot povsem povprečen rekreativec sem bil za njih doktor telovadbe. Mnogi izmed njih so iz razbitih družin, kjer vladajo neurejeni odnosi, kar je gotovo delen razlog za tako obnašanje ne pa celoten. Vsi otroci jasno niso bili taki, bilo je nekaj redkih izjem, kjer so mulci še v stiku z samim seboj, starši in naravo, bili so večinoma s podeželja, ki je očitno zadnji okop delovnih navad. Skratka, obup. Zaključek je, da gre z slovensko mularijo (ki bo nekoč držala vse niti v tej državi) rapidno navzdol. Lp
mikitr
# 02.12.2016 ob 09:29
Šola ,kot včasih,ko se je učitelje spoštovalo,učni načrti pa se niso spreminjali iz leta v leto in bili tako natrpani,je bila zakon.To kar počnejo sedaj na zavodu za šolstvo,je tudi po besedah učiteljev ena sama biroktatska brezveznost in mučenje otrok.
OTC
# 02.12.2016 ob 09:22
@Paperino, @Hik

:) Verjetno res ne bo šlo.

Primer iz prakse: Na zahtevo starša so zamenjali razrednika, ker je otroka napotil na strokovno pomoč.
Vektra
# 02.12.2016 ob 07:59
Bila sem učiteljica tam v sredini 70-ih. Kmalu sem obupala, izživljanje nad šibkejšimi in nemočnimi mi pač ni bil življenjski cilj. Temu kar vi pravite, da je bila avtoriteta, je bil v bistvu avtoritarec, tiran in zatiralec, zato je tudi generacija učencev iz tistih časov več ali manj medla, nesposobna kritičnega razmišljanja, vodljiva.....
No ko pa danes gledam in poslušam, je naša prosveta šla v drugo skrajnost, ko ubogi učitelji v večini sploh ne razumejo čemu in kaj počno v razredu.
Glede starševstva je pa tako, kako so bili vzgojeni, tako bodo vzgajali.
mladi portugizac
# 02.12.2016 ob 09:58
Jedro problem v tem trenutku pa je moje dejstvo, da živimo v času, ko so starši ljudje, ki so tudi sami že bili deležni permisivne vzgoje. In čedalje več bo takih staršev! Gre za grozljivo spiralo, kjer žal ni videti optimističnega konca...žal...
rooster
# 02.12.2016 ob 09:49
Bravo, sedaj manjka pa samo še to, da se v stilu Russella Branda začne vzgajat otroke kot spolno nevtralne.
bob
# 02.12.2016 ob 09:10
Starši hodijo pred svojimi otroki in jih branijo pred vsem tako, da otroci nimajo nobenega občutka in lahko delajo kar hočejo. Starši otrokom moramo braniti hrbet, svet pa morajo spoznati sami od takrat ko vse dajo v usta in ko vse primejo v roke do takrat ko vidijo z očmi in si ustvarjajo podobe v možganih, starši jim pa pri tem pomagamo in jih usmerjamo, ter postavljamo meje in jim vcepljamo delovne navade.
Hik
# 02.12.2016 ob 09:06
OTC
Opomin, ukor, ukor pred izključitvijo, izključitev. A to ne gre več?

Če ne prej, pade na vrhovnem sodišču :(
3p
# 02.12.2016 ob 08:54
"Ne, naš že ni žleht. Je malo poseben, ker je vijoličast in ga ostali ne dojemajo, ker je tako sposoben." Iskreno me zanima, kako se bo takšna vzgoja obnesla, ko bodo ti mladi ljudje odrasli. Mogoče gre le za vsakokratno jamranje starejših generacij, ali pa tudi ne.
juk
# 02.12.2016 ob 08:51
Mislim pa saj se ne gre za to. Gre se za to da eni otroci si dovolijo pa res popolnoma vse. Da bi men otrok počel take stvari, kot opisujejo učitelji, jih dobi okol ušes pa če se jutri pobere. Brez vsakršnega spoštovanja do sočloveka, tukaj je problem. To da otroci ne spremljajo pouka je od vedno. Da pa učitelja brez problema pošljejo nekam, ga fizično napadejo, to pa ni od nekdaj.
johann
# 02.12.2016 ob 08:49
To pa je zaradi tega, ker vsi govorijo o pravicah otrok, na dolžnosti pa so vsi pozabili.
Problem v tem je, da v tem vodi ministrstvo za šolstvo., to pa zaradi tega, ker tam prevladujejo ljudje brez ene ure poučevanja v razredu oziroma čisti teoretiki.
cairns
# 02.12.2016 ob 15:36
Churchill W.
Le v kaj in predvsem v kakšne odrasle osebe bodo zrasli ti otročaji - razvajenčke, ki bodo za vsako stvar v življenju ki se jim ne bo izšla po njihovi volji in pričakovanji jokcali in tarnali !

V takšne:

Kazalo