Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 20 glasov Ocenite to novico!
Beg možganov preko meje
“Tudi sama se včasih sprašujem, ali bi šla še enkrat kot pred tremi leti, ko nisem obvladala jezika. Ampak živeti je treba, pa sem šla,” je povedala Prekmurka Andreja Šadl. Foto: Tarča RTVSLO
Avstrija: raj za medicinske sestre?
“Te ženske v povprečju zaslužijo med 600 in 800 evrov neto in to ni dovolj za preživetje sebe in otrok,” opiše Monika Vidali tip oseb, ki čez mejo iščejo delo. Foto: Tarča RTVSLO
Preko mejo do dostojne plače
Po podatkih AMS-ja se čez mejo v službo vsako leto odpravi več Slovencev. Foto: Pixabay

Pot v službo čez mejo kot edina možnost preživetja

Po podatkih avstrijskih organov dela pri njih že 21 tisoč slovenskih državljanov
25. januar 2018 ob 17:05
Maribor,Gradec - MMC RTV SLO

"Čez mejo sem šla, ko sem v Muri med bolniškim dopustom dobila odpoved,” se začenja pripoved Prekmurke, ene od tisočih Slovencev, ki so se zaradi preživetja odpravili čez mejo.

Andreja Šadl s Pertoče se čez mejo vozi že tri leta. V eno smer 27 kilometrov, zaradi deljenega delovnika občasno tudi dvakrat dnevno. Ko je izvedela, da v hotelu čez mejo iščejo pomoč, se je brez znanja jezika odpravila na razgovor. "Treba je živeti, pa sem šla. Uspelo mi je," pripoveduje Andreja Šadl, ki je omenjeno zaposlitev našla s pomočjo znanke.

V Tarči: Zakaj služba pri nas že dolgo ni več obramba pred revščino? Tudi v času rekordne gospodarske rasti tretjina zaposlenih za pošteno delo prejema plačo, ki ne omogoča normalnega preživetja - kakšne so rešitve? Nocoj ob 20. uri v živo na 1. sporedu Televizije Slovenija. Voditeljica Erika Žnidaršič.

Vsako leto dva tisoč novih delavcev čez mejo
Po podatkih avstrijskega zavoda za zaposlovanje AMS dela v Avstriji 21.644 slovenskih državljanov. Številka se letno poviša za vsaj dva tisoč, vse več se jih tja tudi odseli, pojasnjuje Beate Sprenger iz AMS-ja, avstrijskega zavoda za zaposlovanje. Čez mejo se še vedno odpravi dvakrat toliko moških kot žensk, njihovo število se je od leta 2008, ko jih je tam delalo 5.901, tako rekoč početverilo.

"Samo danes mi je telefoniralo pet ljudi"
Za pot čez mejo se odločajo cele skupine ljudi, pojasni Ksenija Vidali, ki zanje organizira jezikovne tečaje in prevode listin. "Vse pripravim tudi na razgovore. Samo danes mi je telefoniralo pet ljudi, ki jim bom uredila nostrifikacijo zdravstvenih spričeval, da se bodo zaposlili nekje v okolici Celovca," nam je med srečanjem v Mariboru pojasnila Ksenija Vidali.

Pot v Avstrijo iščejo cele skupine iz podjetij
Čez mejo so najbolj iskani medicinske sestre in zdravniki. Bistveno lažje je najti prve, ves strah pred tujino razblinijo podatki o plači in drugih ugodnosti. "Z nočnimi urami in delom ob koncih tedna se medicinske sestre približajo dvema tisočakoma neto. To je dvakrat več kot v Sloveniji. Ni samo plača, so druge bonitete. Avstrija ima trinajsto in štirinajsto plačo, ki sta neobdavčeni,” pripoveduje Ksenija Vidali. Za pot se odločajo vse starejši, občasno se nanjo obrnejo cele skupine zaposlenih v posameznih podjetjih.

Štirje meseci in tisoč evrov
Vsa dokumentacija se uredi v od treh do štirih mesecih, približno tisoč evrov potrebujete za jezikovni tečaj in urejanje dokumentacije. Brezposelni lahko račun poravnajo ob prvi plači. Ob tem opozarja, da se vsaj iz Nemčije številni tudi vrnejo - zaradi kulturnih razlik in visokih stroškov življenja, predvsem najemnin, ki dosegajo tudi tisoč evrov mesečno.



Jure Brankovič
Prijavi napako
Komentarji
NzA
# 25.01.2018 ob 17:13
Noben vam ne bo delal za 600€ v Sloveniji, mladi znamo anglešščino. Po domače povedano, če kakšen delodajalec bere to, zvišajte plače ali pa se pejte nekam solit. Za veliko večji znesek lahko grem delat kamorkoli v Skandinavijo/VB itd. in to bom tudi naredil, če ne dobim v kratkem solidne službe.
Ne mislim crkovat za tistih ušivih 600€, žal mnogi starejši nimajo enakih možnosti in sprejmejo tako plačo in crkujejo za tist minamalec.
mlamat
# 25.01.2018 ob 17:25
Tudi jaz sem zajet v tisti številki. Slovenski delodajalci so se do mene obnašali, kot da sem s tehnično diplomo zadnja smet, najraje bi videli, če bi jim še jaz plačal.

Prekipelo mi je ko sem neuspešno šel na razgovor za voznika viličarja in CNC operaterja za 600€ plače.

V Avstriji imam najemnine za majhno sobico 250€/mesec. 180€ davka moram vsak mesec plačati še slovenski davkariji ker imam v Sloveniji še nepremičnine. Saj dolgo več ne bom, se bom kar za stalno preselil.
Bow
# 25.01.2018 ob 17:26
Včasih smo hodili čez mejo po prašek in kavo danes po evre...
muki-1
# 25.01.2018 ob 17:51
Delal sem pri zasebniku, ki se hvali da ima "visokotehnološko podjetje", večina delavcev na minimalcu, nedeljsko in praznično delo, neplačane nadure, brez pavze za malico, trganje od plače za reklamacije, delavci brez zaščitne opreme in delovnih pripomočkov, vpitje lastnikov nad delavci, grožnje...
Isto podjetje je bilo v slovenskih medijih označeno kot uspešno, zgledno, le lastnik se je pritožil da težko dobi delovno silo :)

Je v Avstriji res isto ?
henodarling
# 25.01.2018 ob 18:06
A nismo tudi zato šli v EU, da bomo "tam" lahko tudi delali?

In moja izkušnja? Desetletja , seveda doma, v SLO vsak dan v službo 3o km v eno smer in me še ni konec...
In v čem je problem, če je treba 27 km "čez mejo"?
In še za boljšo plačo?!
Ja, najtežje je prestopiti meje v svojji glavi, a ne?

No, sam prašam...
pozitivnisvet
# 25.01.2018 ob 17:48
hehe, 5 komentarjev pa ze vidim zakaj sem sel iz slovenije :D se to da nekdo gre v tujino skusa nekdo koga zanicit, da je sel na slabse in sirit negativo :D sam delam v Nemciji, placa je 1700 neto (plus regres in boznica, 3 izmene), je pa res da je to izjema (pa nimam visoke izobrazbe, vem pa tekoce nemsko). Vecina proizvodna dela in skladisce (ena izmena) so tam 1136 evrov. 3 izmene 1300, najslabse placane sluzbe, da pa se dobiti tudi boljse. Sicer pa je vsakemu bedaku jasno da ne mores delat v tujini v pisarni ali neka visokokvalificirana dela, ker ne mores nikoli znati tako tekoce jezika kot domacin (strokovne besede itd). Tukaj delam najmanj do sedaj v zivljenju, ce primerjam z deli v sloveniji, je prava milina. Tudi odnos sefov v obeh sluzbah ko sem jih imel. Je pa res da se je bilo tezko privadit biti 9 ur v sluzbi namesto 8, zaradi ene ure pavze mezmes, ker ni vsteta v delovni cas, ampak placa odtehta tale minus :D Na koncu meseca po placilu najemnine (velike sobe v centru) in vseh stroskov gre nekje 950 evrov na stran vsak mesec.
the law1
# 25.01.2018 ob 18:15
@delfino_

Žal plač sami od sebe ne bodo dvigovali, ker so preveč obdavčene. Davčne reforme pa v tem mandatu od nikoder.

No, ravno avstrijci so leta 2016, kar konkretno znižali davke na plače in to za celih 1,5% BDP. Naši požeruhi pa nič. No, požeruhi iz JS bi nas radi oskubili še za dodatno milijardo.
Bivši uporabnik
# 25.01.2018 ob 17:19
Hja, kaj naj rećem.. Pomembno je, da imamo boljše zdravstvo, šolstvo in dostopnost do stanovanj, kot v bivši Jugi.. Imamo višje plače in zaposlitev kolikor hočeš.. Smo manj zadolženi, tako posamezniki, kot država, kot v bivši Jugi........... Potem je pa ura zazvonila in je bilo treba vstat in v biznis za minimalca...Ah, ta naša druga Švica...
delfino_
# 25.01.2018 ob 18:23
Medtem pa država fura gospodarsko rast z ljudmi na minimalcih! Vse manj Slovencev pristaja na to, država pa zato v navezi z delodajalci raje uvaža tujo delovno silo, namesto da bi razmere uredila.
wisan
# 25.01.2018 ob 17:56
Toliko v zvezi z "gromozansko gospodarsko rastjo", o kateri mediji po naročilu politike na veliko poročajo v zadnjem času ! In te laži so potem osnova, ali legalizacija štrajka v javni upravi !!!! Če bi že bilo to v zvezi s konjunkturo res, potem bi bilo edino logično, da dodatke dobijo zaposleni v gospodarstvu in ne v javni upravi. In potem bodo mediji spet poročali, kako delodajalci izkoriščajo delavce, a požere vse država. Tu je jasno, da Slovenijo izkorišča le javna uprava, oz. negospodarski sektor.
S 1.1.2018 so avstrijci spet zaostrili pogoje opravljanja prekomejnih storitev. Vse več SLO-podjetij končuje z delom v Avstriji. Predstavljajte kaj se bo zgodilo s podatki o gospodarski situaciji v Sloveniji, če se ta trend nadaljuje in, če se v Slovenijo vrnejo vsi, ki sedaj delajo v Avstriji. Nemčiji,... ?? Seveda lahko lažejo in potvarjajo resnico naprej. Kdo pa jim kaj more ?
SLO - politika, vlada, ki jo sestavlja in vse vlade od osamosvojitve naprej: bravo, vsaka čast: Vse le en haufn kriminalcev ali včasih le nesposobnežev.
SamoRes
# 25.01.2018 ob 17:52
Na drugi strani pa se dvigne zdravnikom in direktorjem za eno mesečno delavsko plačo, to je grozljivo kakšno razslojevanje se gremo. Za enega zdravnika mora delat deset delavcev.
Bahami
# 25.01.2018 ob 17:31
Realnost, da se Slovenci vedno številčnejše selijo tam, kjer jim več ponudijo. "Slovenske vladarje" (beri grobarje) pa to ne zanima.Bodo pa uvozili del. silo iz Romunije, Bolgarije, Kosova...
Mujo bi rekel za Slovenijo....."Prošao voz".
Optimist99
# 25.01.2018 ob 18:49
Avstrija in Nemcija sta super za pare, druzine.

Primer:
moz in zena, oba zdravstvenika... vsak zasluzi cca. 1700 neto. Ce izovzamemo najemnine v strohig centrih, in Dunaj, dobita v predmestju dvosobno stanovanje warm ( s stroski) za 500-700eur. Hrana je primerljiva kot v Slo. Avtomobilsko zavarovanje in registracija je drazja kot v Slo, imajo pa zrihtan javni prevoz, da avto ni nuja.

Slovenija. Oba na minimalcu, dvosobno stanovanje v Dravljah pa 600+. zdaj pa zivi. Kje je se otrok!

Fajn je, ce je vec znancev, kolegov... da imas slovensko druzbo, kadar si jo zazelis.. Hrvati imajo se slabi polozaj. Polovica mladih odraslih v Varazdinu in Osijeku zivi in dela v Nemciji.
feminist
# 25.01.2018 ob 18:26
Kdor je živel v socializmu se nad to kapitalistično sužnjelastniško družbo lahko le zgraža.

tole slovensko/balkansko verzijo kapitalisticnega suznjelastnistva so oblikovali in se vedno oblikujejo (vlada in opozicija) ravno ljudje, ki so bili pri koritu tudi v bivsem sistemu.
kar se janezek nauci, to janezek zna.
vsx1016
# 25.01.2018 ob 19:46
Moj brat je v Sloveniji delal 15 let na CNC. Za 1200 eur. Pa je šel en dan do šefa, da se pogovori o zvišanju plače, tam, vsaj za 200 eur. Šef mu je rekel naj počaka kakšen teden, da razmisli. Ves teden se je šef mojega brata izogibal. Po tednu dnevih pa je brat šel do šefa in ga vprašal. Seveda mu niso ugodili.
Brat si je takoj našel službo v Avstriji, tudi na CNC. V enem mesecu si je vse zrihtal. Plačo je imel prve 3 mesece 2.800 eur nato so mu jo vzdignili na 3.400 eur. Pa še se da.
Delo? Vse gre na easy, nobene ihte, vse gre po planu. Noben ne teži. Čeprav je delal le 3 mesece je decembra dobil še 13 plačo + nekaj malega božičnice. Zdaj v januarju dobi neki urlaub geld, neke vrste regres. Če hoče iti na fitnes mu firma da nekje 250 eur za to.

Mi smo v gnojšnici.
SamoRes
# 25.01.2018 ob 18:16
henodarling
# 25.01.2018 ob 18:13
Mal si pozabljiv...Ali pa živiš na Marsu.
Ta čas, da zdravnik doštudira, ima delavec že 10 do 15 let delovne dobe!


Mal si pozabljiv, da v Sloveniji delavec plača zdravniku šolanje.
Naj potem odplačajo šolanje po zaposlitvi.
hrgotax
# 25.01.2018 ob 19:01
Niso problem visoke plače zdravnikov,
problem so nizke plače delavcev.
Minimalci ustvarjajo revščino,
ljudje delajo po dva 'šihta',
da preživijo, uničujejo si zdravje,
trpi vzgoja otrok, penzija bo mala,
pa še te ne bodo dolgo uživali,
ker bodo zaradi iztrošenosti umrli prej, kot bi sicer.
Komu se to zdi pravično in solidarnostno?
delfino_
# 25.01.2018 ob 18:10
Po domače povedano, če kakšen delodajalec bere to, zvišajte plače ali pa se pejte nekam solit.

Žal plač sami od sebe ne bodo dvigovali, ker so preveč obdavčene. Davčne reforme pa v tem mandatu od nikoder.
Arndovia
# 25.01.2018 ob 19:09
To je povsem normalno. Ljudje vedno gredo s trebuhom za kruhom. In ce je v Avstriji toliko visji standard in je tako blizu, potem ni treba biti veleum, da pogruntas, da se dolocen odstotek prebivalstva poda na to pot. Sploh iz upostosenega Pomurja.

Je pa tudi res, da si ljudje predstavljajo, da pa se tam cedita med in mleko. Sploh zadnji stavek zadnjega odstavka pove, da se jih veliko vrne, ker so stroski zivljenja visji, ljudje pogresajo domaco okolje, druzino, znance (ne bos nikoli Avstrijec, pa ce se se tako potrudis) itd.

To je blagoslov in hkrati prekletstvo globalizacije oz. v tem konkretnem primeru EU-integracije ;)
wisan
# 25.01.2018 ob 18:15
casar: Me d bolniškim dobila dopust. V Avstriji je pa zdrava in brez bolniškega. Kako je izkoriščala Slovenijo
To se dogaja zato, ker to podpira naš zdravstveni sistem, država. Za vsak drek odobrijo bolniško in jo vlečejo v božjo mater. Oziroma le tako dolgo, dokler je "bolnik" na plečih delodajalca. Takoj, ko bi ga morala prevzeti država, ga pošlje zdravniška komisija delati, ne glede na zdravstveno stanje, ali drugače povedano, neozdravljenega. In že po dveh urah dela je spet nazaj v ambulanti,...., itd. Never ending story - na račun delodajalcev.
Na drugi strani pa tolikokrat popljuvani delodajalci delajo petek in svetek, bolani ali z zlomljeno nogo, vseeno, ker drugače firme ne preživijo.
k.u.j.o.
# 25.01.2018 ob 18:48
Slovenija 2018 je sramota za Pahorja, Janšo in vse tiste politike, ki so od 1991 v parlamentu in na funkcijah.

Žal pa tem ljudem je vseeno za to, v nasprotnem bi že zdvnaj odstopili in prepustili delo drugim...

Sam sem tudi izjemno razočaran nad lastno državo, ki zgleda da uživa v siromašenju svojih ljudi.

Iz obljub o državi prihodnosti in priložnosti, smo pristali v državi polni represije omejitev in vedno večjimi reveži ...
krena
# 25.01.2018 ob 18:47
Oh ne, takrat bo delavec že na britofu. Dohtar mu ne bo nikoli nič plačeval. Nič se bat.
nonparel
# 25.01.2018 ob 22:30
Glede cen najemnin za stanovanja pri nas, ne vem zakaj navajate vedno cene v Ljubljani. Tam so cene najvišje, pa tudi večina naših dnevnih migrantov ni iz Ljubljane, temveč iz severovzhodne Slovenije, kjer so najemnine tudi do pol nižje.
No, pa zdaj delajte primerjave z Avstrijo in Nemčijo napram Sloveniji.
Alorius
# 25.01.2018 ob 21:44
A ja, pa gorivo je cenejše v avstriji

Koliko pa je kaj ponovno nameščanje Windowsov in driverjev v Grazu in koliko v Mariboru?

Če ti povem da je bilo Avstrijcem ceneje prit (3 komadi) na Ptuj k frizeru in dat na novo nalagat Windowse itd... potem vemo kako je VSE ceneje v Avstriji.

Skratka, ja, se strinjam, ampak ni pa vse tako lepo kot eni razlagate...
Buldog
# 25.01.2018 ob 21:42
@zozozo
25.01.2018 ob 21:33

To je že res, imamo pa pol nižji BDP na prebivalca. Torej nehaj že enkrat primerjat obdavičitev enake neto plače v absolutnem znesku med Slovenijo in Avstrijo, ker je to nesmiselno.

Ne trudi se, ne bo razumel. Ne razume, da so plače višje v AT zaradi višje produktivnosti, višje dodane vrednosti, drugačne strukture gospodarstva, razlike v življenjskih stroških,... On že leta vztraja pri primerjavi obdavčitve absolutnih zneskov. Za njega je 1000 eur plače v npr. Luxembourgu enako kot 1000 eur plače v Avstriji kot 1000 eur plače pri nas in kot 1000 eur plače na Hrvaškem. Ne razume pa, da 1000 eur plače v LUX dobi redko kdo, 1000 eur v AT je skoraj minimalna plača, pri nas je malenkost podpovprečna, na HR pa nadpovprečna. Vse države bi morale imeti pa po njegovo enako obdavčen ta znesek.
zozozo
# 25.01.2018 ob 21:33
In še nekaj mi smo zraven Avstrije ne pa Ugande

To je že res, imamo pa pol nižji BDP na prebivalca. Torej nehaj že enkrat primerjat obdavičitev enake neto plače v absolutnem znesku med Slovenijo in Avstrijo, ker je to nesmiselno.

[Na] Novi Zelandiji je 17% obdavčena pa si lahko vse tiste olajšave nekam vtakneš

Mi smo zraven Avstrije ne pa Nove Zelandije.
m72
# 25.01.2018 ob 20:09
"Iz zgornje statistike je razvidno zakaj je Hitler metal slovanske narode v peči.
Čredna mentaliteta v kateri mora za vse poskrbeti pastir oz. država.
"Država, država!!" joka vsak od najstnikov do penzionerjev, najbolj smešno je ko to počnejo najbolj izobraženi, ki naj bi bili sposobni ustvariti največ dodane vrednosti.
Na drugi strani pa germanska samoiniciativnost prinaša rezultate.
Geni so močni."


Zblojenost pa "über alles". Njihova in tvoja.
Zgodovinar_666
# 25.01.2018 ob 19:26
Ko stokate o plačah seveda vsi vi lažnivci pozabite povedati, da je strošek delodajalca za minimalno plačo približno 1.200 EUR na mesec.

DDV v Sloveniji je 22% v Avstriji pa 20%. Zakaj je to pomembno? Ker plače v firmah se plačujejo od neto zaslužka pri izdelkih, storitvah. Izdelek oz. storitev, ki stane 100 EUR z DDV, je v resnici za tistega na drugi strani samo 82 EUR. 18 EUR je treba dati državi. Delavec na minimalcu delodajalca stane približno 15.000 EUR na leto. Delavec pa od tega dobi na svoj račun recimo 10.000 EUR na leto. Skupaj z malico in prevozom. 5.000 EUR vzame država. In to se vam zdi normalno. In teh 5.000 EUR je poleg 22% DDV, ki ga je država vzela.

Se pravi, če imaš samo delavce, ki jim izplačuješ minimalno plačo, pa nimaš niti evra stroškov (najemnine, ogrevanje, elektrika, oglaševanje, računovodstvo, internet, material) mora delavec narediti za 18.500 EUR prometa. Od katerega torej država vzame v obliki DDV in prispevkov 8.500 EUR.

Delavec seveda ne reče, da je dobil od delodajalca 10.000 EUR, ker odšteje malico in prevoz. In reče, joj kako sem jaz bogi, dobil sem samo 8.000 EUR v celem letu. To, da je pa dobil še malico in prevoz ter da je delodajalec plačal 8.500 EUR državi pa ne zanima nikogar. Ker to je pa od lufta prišlo. Delodajlci so grdi. Smotani. Skratka vse najslabše o njih.

Če delavec dobi na letni ravni na račun 15.000 EUR, kolikor bi moral biti po vašem mnenju nek minimum od minimuma, pa bi moral delodajalec državi dati že okoli 12.000 EUR. Ampak to nikogar ne zanima, ker problem je seveda izključno v delodajalcih. Visoki davki so nepomembni. To, da delavci ne razumejo, koliko je treba narediti za izplačilo plač je tudi nepomembno itd.

Saj izvozniki lahko marsikaj izboljšajo, ker masovno proizvajajo. So pa tukaj storitvena dela, ki pač težko izplačujejo vedno višje plače ob enakih cenah. In ko se bodo te cene dvignile, boste pač to morali plačati ali pa se zadovoljiti s slabšimi ali manj pogostimi koriščenji teh storitev. Morda celo oboje.

Ko pa se govori o Avstriji je pa tako, da so tam storitve dražje, pa cene izdelkov tudi. Ampak tega seveda številni nočejo videti.Tudi Avstrijci morajo paziti na denar.
21.12.2012
# 25.01.2018 ob 18:48
27 km do službe pač ni razdalja. Za moj okus je do 50 km še sprejemljivo, dlje pa mučenje. Nekaj še odvisno sicer od ceste oz. povezave.
Kdor lahko dobi delo čez mejo in se vozaka ali pa se tam stacionira, ker pač ni na slo vezan, ja super, če znese.
Dictamus
# 25.01.2018 ob 18:23
21.644, saj to še niti enega malo večjega nogometnega stadiona ne bi mogli zapolniti ;) Ljudje pač gredo, vedno so in vedno bodo! Tudi v drugih državah, ne samo pri nas! :D

Poglejmo malo v Avstrijo: (cca. 4x več prebivalcev kot Slovenija)
37.931 jih dela v Švici
164.246 jih dela v Nemčiji
mlamat
# 25.01.2018 ob 17:53
@pozitivnisvet

Motiš se. Jaz delam v pisarni.
Bivši uporabnik
# 25.01.2018 ob 17:34
7up ---- Sem starejši možak in tele tvoje primerjave seveda ne držijo vode.... Kar se življenske dobe in zdravstva tiče gre seveda 1. za zamik vpliva in 2. ni primerjava Yu vs Slo, pač pa Slo v Yu vs Slo, sedaj .. Kar pa se tiče nepremičnin, pa sploh ne mislim odgovarjati, ker si napisal prvovrstno neumnost.... Pa ne pišem tega iz kake nostalgije, pač pa zgolj zato, da se končno enkrat reče bobu bob.... Slovenija je od časa Yuge če upoštevamo vse parametre nazadovala in ne napredovala, enako, kot to velja za vsa ostala plemena bivše Juge..... Države bivšega Varšavskega pakta pa so seveda druga zgodba... Pa tudi tam če pogledaš res vse ni tako rožnata zgodba, kot se to zdi na prvo žogo...
7up
# 25.01.2018 ob 17:30
mlamat

Če oddaš tvojo nepremičnino v najem tretji osebi in nimaš v slo žene/otrok, lahko že sedaj 100% odjaviš davčno rezidentsvo. Najbolj je pomenbno, da odjaviš v slo stalno prebivališče,...
Buldog
# 26.01.2018 ob 01:14
@Skippy
26.01.2018 ob 01:04

Ti spet primerjaš jabolka in hruške. Povprečna plača v Sloveniji je 18.000 bruto, v Avstriji 45.000 bruto. In potem ti primerjaš ti dve cifri HA HA HA. Primerjaj 18.000 bruto v Avstriji in Sloveniji. Vse ostalo je nesmiselno.

Ja, pri primerjavi obdavčitev se v resnih študijah in resnih primerjavah gleda obdavčitev minimalne plače, povprečne plače in določenega odstotka povprečne plače (67%, 133% 167%), ne pa absolutnega zneska.

Absolutnega zneska se ne gleda zato, ker je absolutni znesek v določeni državi lahko manj kot minimalna plača, drugje je pa lahko enak znesek krepko nadpovprečna plača. Očitno bi ti enako plačo psebe, ki ne presega minimalne plače, in plačo osebe, ki krepko presega povprečno plačo, obdavčil enako.
Buldog
# 26.01.2018 ob 00:42
@the law1
25.01.2018 ob 21:49

Zadnjič pač nisi štekal, da bi sistem v stilu Danske z ničelnimi obveznimi prispevki brez problema deloval in to ob tem, da bi bila potem minimalna plača vsaj 920 EUR

To, da ima Danska ničelne obvezne prispevke, je do neke mere debela laž, kar seveda veš, ker sem ti že večkrat pisal odstotke in zneske, ki se jih plačuje na Danskem. Na Danskem delavci in delodajalci plačujejo obvezno za "socailna zavarovanja" v privatne sklade in se zato teh obveznih plačil v primerjavah obdavčitev ne šteje med socialne prispevke. Poleg tega pa morajo delodajalci plačevati tudi še obvezne prispevke državi.

Pri povprečni bruto plači, ki je leta 2016 znašala 412.555 DKK, je samska oseba prejela neto plačo v znesku 264.195 DKK. Poleg bruto plače delodajalca bremeni še plačilo obveznih socialnih prispevkov državi v višini 3.227 DKK. Davek za zdravstveno zavarovanje znaša 3% in je vključen v že upoštevano obdavčitev dohodka.

Od neto plače 264.195 DKK delavec plača obvezno še vsaj 1.136 DKK za pokojninsko zavarovanje privatnemu skladu (beseda "vsaj" zato, ker je dejanska višina odvisna od pokojninskega načrta). Poleg tega zaposleni v zasebnem sektorju plačajo obvezno še 614 DKK v sklad za primer brezposelnosti in 750 DKK v sklad za starševsko varstvo za tiste, ki niso vključeni v kako drugo shemo starševskega zavarovanja.

Poleg tega delodajalec obvezno plača še dvojni znesek delavčevega prispevka za pokojninsko zavarovanje, torej 2.272 DKK.

Torej je delavčev razpoložljivi dohodek po vseh teh obveznih prispevkih največ 261.695 DKK (največ zato, ker je lahko vključen v dodatne sheme socialnega zavarovanja, ki mu dajejo več od minimalnih pokojnin, starševskihh zavarovanj,..).
Deodajalec pa za tak razpoložljivi dohodek delavca plača najmanj 418.054 DKK (najmanj zato, ker ima lahko delavce vključene v dodatna socialna zavarovanja, kar delavcem zagotavlja potem višje pokojnine, višje zavarovalne vsote,...).

Delavec dobi tako največ 63% tega, kar plača delodajalec. Ali drugače povedano: davki, prispevki in obvezna zavarovanja predstavljajo najmanj 37% celotnega "stroška" delodajalca. V Sloveniji pa delavec dobi 58% oziroma davki, prispevki in obvezna zavarovanja znašajo 42% celotnega "stroška" delodajalca.

Kot torej še enkrat lahko vidiš, Danska dejansko nima ničelnih obveznih prispevkov. Glede deleža davkov, prispevkov, zavarovanj v stroških delodajalca je samo 5 odstotnih točk razlike med DK in SLO, s tem da marsikatero zavarovanje pri nas krije precej večji nabor pravic kot obvezno minimalno na DK.
Alorius
# 25.01.2018 ob 21:37
Spet padaš na isto finto, ki smo jo enkrat že dali skozi. Pa recimo, da naredimo izračun za 1.300 EUR neto v Sloveniji in Avstriji

Strošek delodajalca letno v Sloveniji: 28.224 EUR
Strošek delodajalca v Avstriji: 24.363 EUR

Se pravi za 1.300 EUR neto na mesec ima delodajalec v Sloveniji za cca. 4.000 EUR višje stroške kot delodajalec v Avstriji


Se strinjam, ampak ti pa daješ spet drugo napako, ker 1.300€ v SLoveniji ni enako kot 1300€ v Avstriji za življenje... =) Verjetno je ravno za cca. teh 4.000€ na letni ravni ceneje živet v Sloveniji (vrtci itd...)
semaino
# 25.01.2018 ob 20:26
@nonparel v AT je vrtec v vecini dezel brezplacen za vse. Dobro jutro v kapitalizmu.
mitjek
# 25.01.2018 ob 19:57
Vozim se dnevno 120 km v eno smer do službe v Gradcu...
beninorc
# 25.01.2018 ob 19:11
ups še to. pri nas dobiš plačo 1300 bruto neto dobiš 900. pri njih ni bruto . ti veš koliko dobiš na leto in koliko je tvoja urna postavka. moja je bila 16 funtov in odbil 2 za davek ki sem ga plačal konec leta.če koga kaj zanima naj vpraša mu razložim samo da ne pišete neumnosti.lp
m72
# 25.01.2018 ob 18:50
"Granadir ne ves kaj pišes. Cisto vsi parametri so v prid slovenije. Ma kaksna jugoslavija. Slovenija napreduje z zelo velikimi koraki."

Saj, saj, samo da smer ni prava :-)

Majster, nekateri poznamo oba sistema - iz življenja, ne iz floskul - poznamo prednosti in slabosti in znamo objektivno razsojati. Tak da, umiri se.
7up
# 25.01.2018 ob 18:20
SamoRes

Zdravniške plače so posledica državnega/monopolnega zdravstvenega sistema. Ko na trgu nimaš konkurence lahko povezana skupina sama administrativno določa kaj, koliko in za koliko bo delala.

Tudi v gospodarsvu so ljudje, ki imajo precej višjo plačo kot pa zdravniko. Ali si jo zaslužijo? Lastniki očitno menijo, da ja,...
SamoRes
# 25.01.2018 ob 17:46
Tudi v času rekordne gospodarske rasti tretjina zaposlenih za pošteno delo prejema plačo, ki ne omogoča normalnega preživetja

Kdor je živel v socializmu se nad to kapitalistično sužnjelastniško družbo lahko le zgraža. Popolno razčlovečenje najšibkejših v družbi in kopičenje bogastva na njihov račun na drugi strani. Smo ljudje ali roboti, ki jih po uporabi zavržeš?
dibsi
# 25.01.2018 ob 17:21
Migranti.
zozozo
# 26.01.2018 ob 02:14
Vsem priporočam, da si ogledajo zgornji graf, ki zdaj prikazuje obdavčitev v Sloveniji in v Avstriji od leta 2000 do zdaj, in da v luči tega še enkrat preberejo komentarje od @thelaw1 in podobnih.
zozozo
# 26.01.2018 ob 02:06
Itak pa nič ne primerjam jaz, ampak primerja OECD. In zgoraj imamo zdaj v grafu obdavčitev v Sloveniji in v Avstriji. Tam je razvidno, da je obdavčitev višja in je vedno bila višja v Avstriji.

Je pa zanimivo, da je bila nekoč v Sloveniji zelo podobna obdavčitev v Avstriji, pa takrat gospodarstvo nič ni trpelo, ampak je cvetelo. Težave v gospodarstvu, zdtavstvu, javnih storitvah, in splošna slaba volja v družbi, so se zgodili približno istočasno z nižanjem obdavčitve plač.

Jaz ne bom zdaj trdil, da je negativne trende povzročilo znižanje obdavčitve, je pa obenem povsem očitno, da nam znižanje obdavčitve ni prineslo pozitivne spremembe.
Buldog
# 26.01.2018 ob 01:38
@Skippy
26.01.2018 ob 01:21

to je razumljivo. Ampak on navaja, da je v Avstriji nižja obdavčitev.
Iz citata, ki si ga navedel, izhaja, da je v Avstriji višja obdavčitev.

Pravilno je, da se primerja obdavčitev dveh delavcev, ki opravljata enako delo.
Taka primerjava je manj ustrezna od primerjave obdavčitve minimalne, povprečne in odstotkov povprečne plače. Primerjava obdavčitve plačila za enako delo ne upošteva vpliva trga dela na višino plače in posledično njeno uvrstitev v davčni razred. V eni državi je lahko za enako delo plačilo minimalna plača, nekje drugje je pa lahko povprečna plača. To pa pripelje spet do enakega izkrivljanja kot primerjava obdavčitve enakega plačila, kajti minimalna plača je praviloma manj obdavčena kot povprečna plača.
Buldog
# 26.01.2018 ob 01:04
@Gastrbajtr
26.01.2018 ob 00:05

Ja, za zdravnika specialista mora delati več kot 10 ljudi s povprečno plačo.

Zdravnik specialist je najmanj 42.plačni razred, kar pomeni 2.198 EUR bruto (1400 neto) in lahko pride do 57.plačnega razreda 3.900 EUR bruto (2.200 neto). Plače zdravnikov se plačujejo iz prispevkov, ki znašajo malenkost več kot 6% za delavce in delodajalce. Če je povprečna bruto plača v Sloveniji 1500 EUR je prispevek delavca 90 EUR in tudi delodajalca, torej skupaj pribl. 180 EUR. Za plačo specialista 2.198 EUR bruto mora torej delati več kot 12 ljudi s povprečno plačo, za plačo 3.900 EUR bruto pa mora delati več kot 20 ljudi.
Alorius
# 25.01.2018 ob 22:10
Dvig minimalne plače bo najbolj koristil državi. Zaradi teh 25 EUR bo država dobila 20 EUR oz. cca. 7,2 milijona EUR

Glede tega koliko je dobro dobit pa je dejstvo da kdaj pa kdaj se gre tudi v tujino


Govorimo o osebnem vidiku, pusti državni del... ponavljam in povejče se strinjaš ali ne... imaš raje 1.000€ na mesec in 800€ nujnih stroškov za osnovo ali 650€ in 300€ osnovnih stroškov...

Večna napaka je nerazumevanje zgornje povedi... namesto da bi se borili za nižanje življenskih stroškov in optimizacijo se borimo za višjo plačo in potem se sprijaznimo z tem da vsake pol leta podražijo ponudniki interneta in telefonije, potem zavarovalnice itd... in na koncu smo na istem ali celo slabšem, čeprav imamo vsakih par let nekaj 10€ zraven...

Bedarija.
maco481990
# 25.01.2018 ob 21:35
Še sreča da imamo Avstrijo!
zozozo
# 25.01.2018 ob 20:59
Na spletnem mestu od OECD si lahko malo pogledate, kako ti podatki zgledajo dejansko.

Zgornji graf (v članku) prikazuje stanje za samsko osebo brez otrok, s povprečno plačo -- ker je članek ravno o Avstriji, povejmo, da tam obdavčitev v takem primeru znaša 47% (v primerjavi z 42.7% pri nas).

Če izberete druge vrste podatkov, se naše številke in številke v drugih državah in povprečje OECD precej spreminjajo.
Kazalo