Referendum 2017
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 22 glasov Ocenite to novico!
false
Zvone Černač, Predsednik Odbora za infrastrukturo in prostor pri Strokovnem svetu SDS Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Referendumski klepet: SDS

Klepet v okviru referendumske kampanje
14. september 2017 ob 09:01
Ljubljana - MMC RTV SLO

V okviru referendumske kampanje je bil gost MMC-jeve spletne klepetalnice predstavnik Slovenske demokratske stranke (SDS) Zvone Černač.

Organizatorji referendumskih kampanj v klepetalnici pojasnjujejo svoja stališča glede drugega tira. Vsi se strinjajo, da ga Slovenija potrebuje, niso si pa edini pri tem, kje in kako naj bi potekala trasa, koliko zanj plačati in kdo naj ga gradi.

Seznam vseh klepetov v okviru referendumske kampanje

Danes bosta gosta še vodja Strokovnega sveta pri predsedniku SLS-a in nekdanji minister Andrej Umek ob 12. uri in Jožef Jarh iz Stranke enakopravnih dežel ob 14. uri.



T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
lahk
# 14.09.2017 ob 09:19
Bo prav zanimivo, če bo znal in upal povedati kaj konkretnega ali bomo poslušali naučene floskule, ki jih pripravijo piar službe.
Zjesenic
# 14.09.2017 ob 10:33
Spet samo floskule in nobenega resnega načrta ne predstavi, razen, da če oni pridejo na oblast bodo zgradili v 4 letih. Pajade. Še vedno čakamo otok pred Izolo in Gardaland na Ptuju.
mile952
# 14.09.2017 ob 10:49
Žal gospod Černač ni odgovarjal konkretno. Ga vprašam naj pove traso, ki jo sedaj zagovarja a ni bilo odgovora. Zatem sem postavil vprašanje, zakaj je njegova Vlada takrat izbrala ravno traso, ki jo hoče uresničiti ta Vlada, sedaj pa Černač trdi, da je bil ta projekt izbran, ker je gradbena operativa potrebovala primerno drag in obsežen projekt? Kaj se je vmes spremenilo, da je prišel do novega razodetja. Seveda ni odgovoril.

Sicer ga pa popolnoma razumem, jaz na ta vprašanja tudi ne bi odgovarjal, ker bi se samo zapletel in bi se videlo, da je tale referendum čisto politično motiviran in stranka sama niti nima pravih alternativ. Je pa človek dokaj bister, to mu pa priznam.
Guinness
# 14.09.2017 ob 10:44
Večji problem je, da so včasih pri odločitvah v ospredju drugi, ne strokovni argumenti.

Ja Zvonko, tukaj pa se strinjama
uiophjk
# 14.09.2017 ob 10:49
Leta 2010 je R Italija odstopila od skupnega projekta, ki je predvideval tudi finančno sodelovanje.

i) Tisti priključek proti Italiji je bil samo trik, da se stvar predstavi kot del V. koridorja. Na potek proge ni imel čisto nobenega vpliva.

ii) Kdor je resno verjel, da Italijani mislijo zgraditi hitro potniško progo iz centra Trsta do Divače, ni bil pri pravi pameti.
uiophjk
# 14.09.2017 ob 10:57
@mile952

lahko bi rekel, da s traso ni nič narobe, in da je problem v financiranju. Kar sicer drugje omenja in ima gotovo prav.

Žal pa se ni sposoben distancirati od tistih nebuloz, da bi zgradili dvotirno progo za pol denarja po neki fiktivni trasi. Še od Duhovnikove bedastoče se noče čisto jasno distancirati, čeprav to modro preloži na "stroko".
sirus
# 14.09.2017 ob 13:23
V SDS nismo proti projektu nove proge, pač pa proti zakonu, ki uzakonja slabo rešitev. DPN je bil sprejet v začetku leta 2005, po več letnem načrtovanju. Leta 2010 je R Italija odstopila od skupnega projekta, ki je predvideval tudi finančno sodelovanje. Okoliščine so se torej bistveno spremenile, projekt bi bilo potrebno revidirati, čas je bil nekje do leta 2015.

Minister za infrastrukturo in prostor Republike Slovenije

Zvonko Černač (imenovan 10. februarja 2012 - razrešen 27. februarja 2013)


LOL
uiophjk
# 14.09.2017 ob 12:23
@Sklonjen
je alternativa jasna ... nazaj za mizo in soočiti mnenja stroke

Aha. Jasna alternativa.
mile952
# 14.09.2017 ob 11:44
Zagovorniki izgradnje 2. tira delajo veliko napako, ker v javnost pošiljajo politike in ne strokovnjake za izgradnjo železnic. Naj odgovarja na vprašanja javnosti tudi projektant te trase, ne pa nek ditrektor projekta ki seveda nima o železnici in trasi veliko pojma, da o drugih ne govorim. O nasprotnikih pa niti nima smisla razmišljati, vsi so popolnoma izgubljeni v času in prostoru, kot sem nekje prebral. Nimajo pojma, razen nekaterih izjem. Pa tu ne mislim Černača, da nima pojma. Ta točno ve zakaj se gre, vendar kot politik, ki zagovarja neko politično linijo in ne stroke, se mora na polno sprenevedati.
.
pripet
# 14.09.2017 ob 10:52
In kaj je Černač konkretnega povedal? Floskule brez veze.
Progo je nujno pričeti graditi. Vse drugo je zguba časa, ki se za nas isteka.
Homer.
# 14.09.2017 ob 14:00
In kakšno kvalifikacijo ima Černač, da lahko "čez oslinjen prst" oceni, da je 2.tir dvakrat preplačana investicija?
Kot vem ima poleg politične pravno izobrazbo in ne finančno.....
samyyy44
# 14.09.2017 ob 11:32
Če ve, da bo njihov projekt stal pol manj od trenutnega, potem bi lahko tudi povedal točno ceno. Sicer pa sploh ne vem, kako lahko govori o ceni, če se še sploh niso odločili za traso.
Homer.
# 14.09.2017 ob 19:14
@Sklonjen
Ti jaz odgovorim:
1) take rešitve so primerne kvečjemu za kakšno gorsko turistično železniško progo
2) Duhovnikova rešitev ni nikjer na svetu uporabljena za take namene in jo nobena država ne uporablja, ker ne ustreza nobenim današnjim standardom tovornega prometa.
3) Trasa proge gre še vedno skozi vodno varstveno področje Rižane.

Če povzamem, je končna različica trase 2.tira izbrana kot najboljša varianta, ki upošteva tako zahteve lokalnih skupnosti, varovanja vodnih virov, naklona, zahtevane hitrosti, .... in drugih zahtev. In le ta varianta je šla skozi vse postopke in dobila gradbeno dovoljenje.

Kakršnokoli zahajanje v nebuloze novih variant pomeni še najmanj 20 let zamika, kar si ne moremo privoščiti. Že tako je 2.tir le rešitev delček problema, kajti potrebno bi bilo rešiti celotno železniško omrežje. Če se bomo za vsakih 30 km proge usklajevali 20 let, potem bodo uporabniki izbrali kake druge poti, mi pa bomo ostali eksotična oaza s turističnim vlakom in parno lokomotivo od Franca Jožefa......
uiophjk
# 14.09.2017 ob 11:17
@pripet
Floskule brez veze.
Progo je nujno pričeti graditi. Vse drugo je zguba časa, ki se za nas isteka.


Tudi to je floskula. Žal sta obe strani polni floskul, racionalne argumente iščeš kot iglo v kupu sena. Recimo na ponedeljkovem soočenju. Kjer je Leben za povrh še v prvi minuti na dan privlekel "Reductio ad Janšum".

Je pa res, da je tokrat 90% vprašanj bralcev zelo na mestu. Še je upanje.
Mirko Tipka
# 14.09.2017 ob 11:06
Najboljši sogovornik do sedaj (od vseh, kar sem jih slišal do sedaj), kljub temu, da ni povedal nič pametnega. Še sedaj ne vemo, kakšna je njihova alternativa trenutnemu stanju. Nekare njegove trditve pač niso logične (kmečka logika)... če niso logične, niso resnične
...sicer pa od SDS tako in tako nisem pričakoval drugega...
uiophjk
# 15.09.2017 ob 09:39
Kar se pa tehnične rešitve tiče, se boš moral pa tudi za forum nekoliko bolj potruditi. In ne drži, da mi je potrebno prav dosti dokumentacije, čeprav je ne manjka ... predvsem Duhovnikova je zanimiva in prav zato jo izpostavljam.

Čisto enostavno. Če hočeš 2000t vlak poriniti v klanec 8%, rabiš brez pospeševanja silo 1570kN. Od tega lokomotiva prevzame kakšnih 300kN, ostane dobrih 1200kN, ki bi jih moral potiskati od spodaj. Odbojniki na tovornih vagonih te sile ne zdržijo. Duhovnik sicer trdi, da jo, ker se sklicuje na evropsko normo za strukturno trdnost vagonov ob trkih, ampak za redno obratovanje ni relevantna. To je tako, kot če bi na avtocesti načrtoval dvigalo, v katerega se avtomobili zaletijo s hitrostjo 50km/h. Ker so po EuroNCAP testirani za trk pri taki hitrosti.

Pa še ena podrobnost, ki jo Duhovnik rad izpusti:
Zmerja se hvali, koliko lokomotiv bodo prihranili, ker bo imela proga razen vlečnice samo 12‰ naklona. Pri tem pa kaže zemljevid, kjer je med Divačo in Prešnico v uporabi stara trasa, ki ima do 20‰ naklona v obe smeri.
Homer.
# 15.09.2017 ob 08:16
Dobro, si fan Duhovnika in pač ne vidiš širše slike.
Za dobro Slovenije upam da referendum ne bo uspel (čeprav sem nasprotnik zakona)!
Sklonjen
# 14.09.2017 ob 20:26
@homer
"Zakon o drugem tiru je seveda treba popraviti, a zaradi tega ne moremo zavrniti projekta.
In za to gre!"


Ne, da ga ne moremo ... moramo ga in to na referendumu. Kot že rečeno gre za 45 letno obsodbo države na sistematizirano krajo, kar je razumljivo nedopustno. In ne govori, da je usklajen, če imamo razpisan referendum na to temo.

Kar se pa tehnične rešitve tiče, se boš moral pa tudi za forum nekoliko bolj potruditi. In ne drži, da mi je potrebno prav dosti dokumentacije, čeprav je ne manjka ... predvsem Duhovnikova je zanimiva in prav zato jo izpostavljam. Ker sem pa tehnično relativno dobro podkovan, bom-kot že rečeno, z veseljem poslušal tvojo zgodbo o tehnični rešitvi, ki naj bi bila primerna le za gorski turistično progo... zakaj le? Izvoli!
sirus
# 14.09.2017 ob 19:48
Sklonjen

Vlečnic sploh ni treba pojasnjevat, največ pojasnil okoli njih je na nova24.
Homer.
# 14.09.2017 ob 19:40
Čez 20 let proge ne potrebujemo več.......
Odgovor je seveda dovolj argumentiran za pojasnilo na forumu.
Tebi in podobnim, pa ne bi bili dovolj niti fascikli dokumentacije, ki so seveda na razpolago za resne študije.
Že to je neresno, da se osporava projekt, potem ko je šel čez vse postopke do končnega gradbenega dovoljenja. In to se je dogajalo od Janševe do Cerarjeve vlade.

Zakon o drugem tiru je seveda treba popraviti, a zaradi tega ne moremo zavrniti projekta.
In za to gre!
Sklonjen
# 14.09.2017 ob 19:25
Tvoj odgovor seveda ni argumentiran in je zato neresen. Ne glede na to, pa je to stvar strokovne razprave, ki pa ni bila opravljena. Če je predlog neresen, ga itak ne bo težko ovreči. Taka pa je tudi tvoja navedba, da "Kakršnokoli zahajanje v nebuloze novih variant pomeni še najmanj 20 let zamika, kar si ne moremo privoščiti."
Na to ti lahko odgovorim le; Bolje to, kot pa uzakonjenih 45 let sistematičnega ropanja države, kakor je to predvideno po spornem zakonu!!!
Sklonjen
# 14.09.2017 ob 17:49
@uiohijk
"Izum Duhovnikove vlečnice? Bodi resen."


To ni izum, je pa odlična tehnična rešitev, ki ne bi bila uporabljena ne prvič in ne zadnjič!
Bom pa z veseljem prisluhnil pojasnilu, zakaj imaš to rešitev za neresno?!
uiophjk
# 14.09.2017 ob 17:35
Tudi ti boš razumel, da so od takrat nastopila nekatera pomembna nova dejstva!

In ta so?

Kvazi-pristop in umik Italije? Stvar je spravil nazaj v začetno stanje.

Izum Duhovnikove vlečnice? Bodi resen.

Bolj ohlapni naravovarstveni standardi? Dvomim.

Možnost vožnje skozi Italiji? Samo na papirju.
Sklonjen
# 14.09.2017 ob 17:22
@uiophjk
"Seveda je bila opravljena, leta 1999. Glej predavanje "


Tudi ti boš razumel, da so od takrat nastopila nekatera pomembna nova dejstva!
uiophjk
# 14.09.2017 ob 14:51
Kaj pa bo drugega alternativa, če ne soočenje mnenj in strokovna razprava, ki do sedaj žal ni bila opravljena??!

Seveda je bila opravljena, leta 1999. Glej predavanje

http://www.izs.si/novica/objavljamo-predstavitev-prof-dr-bogdana-zgonca-o-problematiki-gradnje-2-tira-divaca-k-2012/
Sklonjen
# 15.09.2017 ob 12:45
@uiophijk
"Odbojniki na tovornih vagonih te sile ne zdržijo. Duhovnik sicer trdi, da jo, ker se sklicuje na evropsko normo za strukturno trdnost vagonov ob trkih, ampak za redno obratovanje ni relevantna. To je tako, kot če bi na avtocesti načrtoval dvigalo, v katerega se avtomobili zaletijo s hitrostjo 50km/h. Ker so po EuroNCAP testirani za trk pri taki hitrosti."


Te so razumljivo precej velike sile, podatka pa seveda nisem preverjal. Resno pa dvomim, da bi v primeru, če drži, nihče ne poslal Duhovnika nazaj v prvi razred fakultete, zato dvomim, da imaš prav. Vsekakor ne spremeni mojega mnenja, da je treba soočiti stroko, ki naj se med seboj pomeri in preizkusi, posledično pa odloči za najboljšo možnost, ne pa da je že sedaj glavno vodilo, kdo bo največja hijena nad 45 letno bianco menico!!!
Sklonjen
# 15.09.2017 ob 09:12
Sem fan dobrih rešitev in njegova je ena izmed njih. Še vedno pa čakam pojasnilo o "turistični progi", ki si jo omenil.
Glede referenduma pa si se ujel v paradox ... si za referendum, nisi pa za zakon ??!
Referendum je PROTI zakonu, kar pomeni, da boš zelo verjetno glasoval PROTI :)
Sklonjen
# 14.09.2017 ob 13:03
@uiophjk
"Aha. Jasna alternativa"


Kaj pa bo drugega alternativa, če ne soočenje mnenj in strokovna razprava, ki do sedaj žal ni bila opravljena??!
Res smešno ... kot otroci!
Sklonjen
# 14.09.2017 ob 11:20
@mirko
"Še sedaj ne vemo, kakšna je njihova alternativa trenutnemu stanju."


Če ti do sedaj ni postalo jasno, resno dvomim, da ti kdaj bo. Ker gre za referendum s katerim je potrebno preprečiti sistemsko in na 45 let zamejeno krajo (kar je škandalozno), je alternativa jasna ... nazaj za mizo in soočiti mnenja stroke, potem pa v skladu in transparentno v akcijo!
tweety7
# 14.09.2017 ob 10:07
Gospod V. Kovačič je definitivno najboljši možni "ambasador - promotor" referendumske kampanije ZA ZIUGDT ! Vlada in vse ostale politične stranke, ki zagovarjajo in podpirajo / zagovarjate in podpirate ZIUGDT oz. zagovarjate realizacijo drugega tira... resnično druge kampanije, ki bi ljudi nagovarjala, da oddajo glas ZA - ne potrebujejo / ne potrebujete... Saj je tu "cenjeni in spoštovani" gospod Kovačič, ki se bo (med tem) do 24.9 (zagotovo) pritožil še na kakšno sodišče... Problem pa je v tem, da mu bo počasi resnično (če bo tako aktivno pisal te pritožbe), enostavno zmanjkalo sodišč, na katere bi se še lahko pritožil ;) Pridružujem se stališčem Zavezništva... Gre za strokovno, gospodarsko in razvojno vprašanje, do katerega se morajo opredeliti ustrezni strokovni, infrastrukturni, gradbeni in politični deležniki... Sem proti referendumu, ki se uporablja zgolj in samo za ozke politične namene... O drugem tiru naj se opredelijo za to pristojni organi in posamezniki... ZA ZIUGDT !
Sklonjen
# 14.09.2017 ob 10:03
Čestitke vsem posameznikom, še posebej pa komisiji Godčeve in Anžeta Logarja za vrhunsko opravljeno delo!
Sklonjen
# 14.09.2017 ob 10:01
Čestitam SDS za načelnost vztrajnost in državotvornost ... vedno močnejša volilna podpora ni naključje!
Kazalo