Referendum 2017
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 45 glasov Ocenite to novico!
Drugi tir, Divača
Pobudnik referenduma o zakonu o drugem tiru Vili Kovačič bo poskušal v kampanji volivce prepričati, da se da drugi tir zgraditi ceneje, hitreje in z manj škode za okolje kot načrtuje vlada. Foto: BoBo
Drugi tir, Divača
Na nogah je tudi opozicija. Najglasnejši so v SDS-u, kjer poudarjajo, da zakon za infrastrukturni projekt sploh ni potreben. Foto: BoBo
Drugi tir, Divača
Že odkar je vlada projekt drugi tir označila za prioriteto in pospešila aktivnosti, povezane z investicijo, so se v javnosti pojavile številne kritike vladnih načrtov in tudi več različic umestitve drugega tira v prostor. Foto: Radio Koper
Drugi tir, Divača
Cilj nasprotnikov vladnega projekta je, da zakon na referendumu pade. Foto: BoBo
Drugi tir, Divača
Krajani ob progi Divača-Koper so glasno zahtevali dvotirno progo. Foto: BoBo

Vsi bi drugi tir, toda drugačnega, drugje in cenejšega

Nasprotniki sprejetega zakona zagrizli v referendumsko kampanjo
5. september 2017 ob 06:39,
zadnji poseg: 5. september 2017 ob 11:39
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Drugi tir je eden izmed prioritetnih projektov Cerarjeve vlade, njegove uresničitve so se lotili s pripravo zakona. A ta je med opozicijo, delom stroke in civilne družbe naletel na močan odpor.

O projektu drugi tir je bilo v zadnjih mesecih več razprav v DZ-ju, okroglih miz in posvetov, vpleteni pa so si po vsem tem še vedno enotni le v stališču, da Slovenija drugi tir med Divačo in Koprom nujno potrebuje.

Vlada je zakon v DZ poslala po nujnem postopku, z vetom so ga nato poskušali ustaviti državni svetniki, a so koalicijski poslanci tudi v drugo zagotovili dovolj glasov, da je prestal parlamentarno pot. V državnem zboru so mu sicer nasprotovale vse opozicijske stranke, v razpravo pa se je poleg politike in stroke vključila tudi civilna družba.


Kovačič na čelu nasprotnikov zakona

Najglasnejši nasprotnik zakona o drugem tiru je vodja gibanja Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič, ki je hkrati pobudnik referenduma o drugem tiru, razpisanega za 24. september. Odlok o razpisu referenduma je DZ sprejel 4. julija, predlog pristojnega parlamentarnega odbora za infrastrukturo, okolje in prostor, da se referendum izvede zadnjo septembrsko nedeljo, pa so podprli koalicijski poslanci.

Opozicija se je zavzemala, da bi bil datum referenduma razpisan na dan predsedniških volitev, kar so utemeljili s tem, da bi privarčevali okoli tri milijone evrov. Kovačič se je zato obrnil tudi na ustavno sodišče, vendar je to njegovo pobudo zavrnilo.
Kovačič je sicer prepričan, da se da drugi tir zgraditi ceneje, hitreje in z manj škode za okolje, kot načrtuje vlada. Meni, da obstajajo odlične alternative oz. druge trase, ki ne vsebujejo slepega črevesa in zavoja proti Trstu, ki ga vsebuje vladna trasa. Opozarja tudi na korupcijska tveganja - očita namreč, da projekt ni bil izbran na javnem razpisu, ampak v zaprtem krogu maloštevilne strokovne skupine.

Vladne poteze je Kovačič sicer že večkrat poskušal izpodbiti na ustavnem sodišču, v ustavno presojo bo vložil tudi zakon, če ta prestane referendumsko preizkušnjo, je napovedal.

Jutri bomo na MMC-ju objavili še stališča zagovornikov sprejetega zakona o drugem tiru.


Tudi opozicija bi drugi tir, a cenejši

Na nogah je tudi opozicija. Najglasnejši so v SDS-u, kjer poudarjajo, da zakon za infrastrukturni projekt sploh ni potreben, volivcem pa bodo poskušali povedati, da ne nasprotujejo drugemu tiru, ampak načinu, ki si ga je vlada izbrala za njegovo gradnjo, s katerim se očitno predvidevajo velika preplačila. V stranki namreč menijo, da je vladna naložba za drugi tir vodena nepravilno, cena projekta, določena z zakonom, pa je previsoka in škodljiva za davkoplačevalce. Prepričani so, da je vlada pripravila zakon, ki omogoča sistemsko korupcijo in napajanje lobijev z denarjem.

V NSi-ju so prepričani, da drugi tir potrebujemo, a ne tovrstne različice, kot jo predvideva sprejeti zakon, in ne za tak denar. Prizadevali so si za obravnavo alternativnih predlogov trase za drugi tir - največkrat je bila na odborih DZ-ja za infrastrukturo omenjena različica profesorja na strojni fakulteti Jožeta Duhovnika.

V Levici nasprotujejo predvsem vstopu zalednih držav v projekt. Po njihovem mnenju je sporno predvsem to, da bomo za gradnjo drugega tira plačali preveč oziroma več, kot če bi bi gradnjo financirali samo iz javnih sredstev, in ne iz javno-zasebnega partnerstva, zaradi nasprotovanja zakonu pa so tako vladi kot pobudnikom referenduma že predlagali nov zakon.

Referendum po mnenju Zavezništva socialno-liberalnih demokratov ne bo rešil nič, saj da drugi tir potrebujemo, bi bila pa po njihovem mnenju potrebna sprememba zakona. Da drugi tir nujno potrebujemo, vendar ne na način, kot je zdaj zastavljen, je prepričan tudi vodja poslanske skupine nepovezanih poslancev Bojan Dobovšek.

Nasprotovanje izbrani trasi
Že odkar je vlada projekt drugi tir označila za prioriteto in pospešila dejavnosti, povezane z naložbo, so se v javnosti pojavile številne kritike vladnih načrtov in tudi več različic umestitve drugega tira v prostor. Avtor ene je že omenjeni profesor Jože Duhovnik, ki meni, da je projekt vlade nesmiseln, ker ne zagotavlja dvotirnosti železniške povezave brez uporabe prehoda prek Kraškega roba.

Sam bi drugi tir med Koprom in Divačo gradil ob že obstoječi progi, razen v odseku proge, ki je zgrajena prek Kraškega roba, kjer je okolje že prizadeto. Ob tem poudarja, da je umestitev popolnoma nove proge, kot predvideva vlada, v tako občutljiv kraški svet bistveno težja.

Poudarja tudi, da je projekt, kakršnega so zastavili v njegovi strokovni skupini, mogoče zgraditi do leta 2022, kar je vsaj štiri leta pred vladnim projektom.

Gospodarstveniki nočejo dodatnih bremen
Med gospodarstveniki pa sta na neodobravanje naleteli podražitev cestnin za tovornjake in uvedba dajatve na pretovor v Luki Koper, s čimer želi država zagotoviti sredstva za financiranje drugega tira. Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS), kjer zakon sicer podpirajo, so namreč prepričani, da prevozniki dodatnih obremenitev ne morejo več prenesti.

Tudi Luka Koper se zaveda pomena gradnje drugega tira med Koprom in Divačo, saj je uresničitev njene poslovne strategije odvisna prav od tega, kljub temu pa je zakon o gradnji drugega tira po njihovem prepričanju v nasprotju s koncesijsko pogodbo med Luko Koper in državo. Dodatna taksa za pretovor bo obremenila poslovanje družbe, do teh dodatnih stroškov pa se lahko opredelijo le delničarji, so prepričani.

Državni sekretar Jure Leben je sicer napovedal, da bodo pripravili ukrepe, s katerimi naj bi ta dodatek nevtralizirali, prav tako naj bi poskušali najti poravnalne ukrepe, da taksa na pretovor ne bo bremenila poslovanja Luke.

Zahtevali in dobili dvotirno progo
Ploščo pa je obrnila Mestna občina Koper. Konec maja so občinski svetniki na izredni seji soglasno sprejeli deklaracijo, v kateri so odločno nasprotovali uveljavitvi zakona o drugem tiru in podpirali zahtevo za sklic referenduma, pri tem pa občane pozivali, da na referendumu glasujejo proti. Sami so se namreč zavzemali za državno financiranje projekta brez udeležbe tujih držav in gradnjo dvotirne proge.

Gradnja dvotirne proge je bila sicer ena od osrednjih zahtev civilne družbe, zato je vlada na začetku junija s posebnim sklepom zagotovila, da bo gradnja drugega tira omogočala zgradnjo dvotirne proge.

"Tudi tam, kjer bodo predori, bodo cevi speljane tako, da bo mogoča dvotirnost, saj je to zagotovo najboljša rešitev," je dejal premier Miro Cerar. To je pomirilo Koprčane, ki nato zahteve za razpis referenduma niso več podpirali in so se zdaj vključili celo v referendumsko kampanjo in bodo javnost skušati prepričati o potrditvi zakona, saj je po navedbah občine s popravki, ki jih je vlada v projekt vnesla na njihovo pobudo, to ustrezna pot za izvedbo tega projekta, ki bo ključno vplival na gospodarski razvoj njihovih krajev

Trasa kot jo podpirajo v Strokovni skupiuni Jožeta Duhovnika.

Tina Hacler
Prijavi napako
Komentarji
Moje_mnenje
# 05.09.2017 ob 07:01
Duhovnik, Jazbinšek in podobni pametnjakovici NISO stroka.

Točno. Tako kot AAG, Marinček in podobni ne.

Slovenija je zapadla pod diktaturo takih, ki so zgolj gostilniški "strokovnjaki" ali hobby mojstri, pa vendar lahko blokirajo razvoj. Hkrati pa so izdatno podprti od politične opcije, ki ne more prenesti uspeha nasprotne, pa tudi, če gre cela država po bregu navzdol.
Račun pa bo plačal narod z bedo in brezposelnostjo, Mladi pa v tujino. So ti gnjavatorji pozabili, da rabijo penzijo? Ne, so preveč "strokovnjaki".
Krimsky
# 05.09.2017 ob 06:46
Gradnja babilonskega stolpa se je ustavila, ker je Gospod graditeljem zmešal jezike ...
~
... mi pa skupnega še našli nismo.

Vsi sicer govorimo slovensko, in prisegamo, da v srcu dobro mislimo.
Teoretično ne moremo imeti vsi prav, nekdo se zagotovo moti.

Si kdaj postavite vprašanje: »Kaj če se motim jaz?«
NzA
# 05.09.2017 ob 07:36
dvotirna proga - JA, drugi tir definitivno - JA, vendar za to ceno - NE.
Potrebna je konkretna revizija in predstavitev javnosti, kako nameravajo porabiti ves denar za gradnjo, ker smo že prevečkrat nasedli na prazne obljube - TEŠ6 - politikov, ki so nas, po domače povedano, nategnili do daska in pokradli, kjerkoli se je to dalo.

Žalostno, da ne zaupam niti enemu politiku v tej državi, verjetno nisem edini.
Homer.
# 05.09.2017 ob 07:26
Zato ker bo ta vložek madžarske ravno tako treba vračati Madžarom, le da bo obrestna mera višja.
Po domače povedano, Madžari bodo najeli kredit in ga nam prodali po višji ceni.
mirkoxx
# 05.09.2017 ob 06:45
Referendum je samo prelaganje odgovornosti na ljudstvo... z vsako izvedbo (ali ne izvedbo) bodo težave, referendum pa bo izgovor za vse.
theone
# 05.09.2017 ob 06:44
Pozabili ste napisati placnika oglasa: 2TDK in vlada RS na vase stroske dragi drzavljani
Follow Me
# 05.09.2017 ob 07:05
Mandžari si manejo toke hehhe
krjavelj
# 05.09.2017 ob 06:38
Kovačiču je potrebno nujno izstaviti račun za škodo, ki jo načrtno povzroča sodržavljanom in državi
Springbok
# 05.09.2017 ob 08:28
Jure Leben (napačna uporaba akademskega naslova), Metod Dragonja (prihvatizacija Leka) in kamarila zbrana v podjetju 2TDK mi ne vlivajo zaupanja. Pri gradnji 2. tira se bo kradlo,
Miham
# 05.09.2017 ob 07:41
vse naj bo transparentno in javno dostopno kam gre davkoplačevalski denar

da ne bo spet vreča brez dna, korito za posvečene, kot je običaj v tej "drugi švici"....
patriot44x2
# 05.09.2017 ob 07:13
Pa še nekaj kdaj bomo take vlake kot v animaciji videli na naših tirih? Potovanje za slabih 100 kilometrov 1 uro pa pol ne hvala.
atal
# 05.09.2017 ob 07:47
Projekt bo večinoma plačan iz davkoplačevalskega denarja. Pa naj se davkoplačevalci odločijo. Naloga medijev (nacionalnih) pa je čimbolj korektno seznanjanje javnosti o argumentih ZA in PROTI.
rader1991
# 05.09.2017 ob 07:09
kdo blokira gradnjo? sds kdo ke ukinil 2 januar? sds ....
mihael1
# 05.09.2017 ob 08:16
S čim pa ta gospod garantira , da bo njegov projekt cenejši in boljši?

Z jezikom , a takih je veliko.
garmond
# 05.09.2017 ob 08:12
Če bom jaz in ostali prebivalci Slovenije odločali o tem na referendumu, potem to ne bo strokovna odločitev o drugem tiru. Prej politična. Ker večina se bo pri svoji odločitvi ravnala po svoji politični usmerjenosti, oziroma po tem v katero smer bo njihova politična opcija agitirala. Se pravi levičar bo glasoval tako kot bo agitirala leva politika, desničar pa tako kot bo agitirala desna politika.
Tako to gre pri nas v Sloveniji, referendumi so ponavadi dvoboj med levimi in desnimi, o strokovnosti tukaj ni ne duha ne sluha. Politika (stranke) referendume samo izrablja za svoje politične igrice in svojo korist, posledice in škodo pa potem nosijo vsi državljani Slovenije.
Zato se jaz tega referenduma sigurno ne bom udeležil, to svetujem tudi vsem, ki mislijo samo z svojo glavo, tako bomo naredili samo dobro za nas vse, ki imamo radi našo domovino.
Politiki pa se naj zmenijo v parlamentu, saj zato smo jim dali mandat in jih dobro plačujemo, ne pa da odgovornost za razne odločitve prevalijo na narod.
patriot44x2
# 05.09.2017 ob 07:09
Zakon je slab in pika. Za tak denar morajo narediti 270 kilometrov tirov ne pa samo 27.
windmaster
# 05.09.2017 ob 07:00
Gradili bodo tako kot so si zamislili in ukradli točno toliko kot so si zamislili, referendum gor ali dol.
tureavanture
# 05.09.2017 ob 08:50
Končno nekdo ki hoče preprečiti nov TEŠ6, vi ga pa zmerjate. Pa naj bo, za hlapce rojeni.
smallbudget
# 05.09.2017 ob 09:57
Drugi tir: DA
Za 1,5 milijarde€: NE!

Ne vem zakaj za neko izvedbo projekta potrebujemo kar nek nov zakon (IN O TEM GLASUJEMO NA REFERENDUMU) in neko tralala 2TDK firmo.
ckzkj
# 05.09.2017 ob 07:27
SDS bo zrušil še en projekt po Magni!
Nimajo pa toliko med nogami, da bi direktno kontrirali, ampak vedno preko nekih satelitov.
V stilu, samo da ne bodo drugi imeli zaslug, če jih jaz ne morem imeti. Beda!
projektant
# 05.09.2017 ob 14:05
Me prav zanima kdo je stroka pri komentatorjih, ki pravijo da Duhovnik, Jazbinšek in Varl niso stroka.
Mimogrede, Duhovnikov projekt so podprli Inženirska akademija Slovenija, Zveza inženirjev Slovenije, IZS pa zaradi gradbenega lobija, ki nas spet pripravlja za lomastenje po proračunu pa s figo v žepu.
Kakor jaz vem Duhovnik zagovarja dvotirno progo od samega začetka in gradno za 800 milijonov, ter dokazuje, da Luka Koper ne zaslužila s prevozom in dodatnimi cenami v petdestih letih več kot 900 milijonv na račun prevoza.
Ali res mislite, da se lahko preplača za vsako ceno vsako neumnost.
Danes pa sem še prebral, da se je nekdo želel 9000 delovnih mest in mu Duhovnik odgovarja po kmečki logiki, da je to čista laž
Predlagam, da ne loputate z vrati, da ne bo še več stekla sesutega, potem bodo pa vzdrževalci krivi. Hc!
K_ris
# 05.09.2017 ob 08:35
@nonparel

Kasnejše pojavljanje komentarjev je posledica tega, da so komentatorji, ki jih naštevaš, pod kontrolo. Zato se njihov komentar prikaže šele, ko ga administrator odobri.
mooodeeel
# 05.09.2017 ob 08:26
Odlocno PROTI!
gesan
# 05.09.2017 ob 08:15
Mi moramo v tej državi razčistit in počistit najprej z sitemsko lopovščino katere del je tudi tale, ki nam sedaj pametuje o požrešnosti ene strani!
Pokradli so nam vse kar so lahko pokradli in kradli bi še naprej!
So na najvišjih položajih politike, prava nasploh...in folk še zmeraj ni dojel od kot obubožanost te države!

Debilno se mi zdi namreč še vedno, da folk kupuje zgodbice takšnih samovšečnežev, ki so celo ponosni na svoje preteklo delo, ki je to v bistvu spravilo v obupno finančno in gospodarsko stanje!

In idiot si upa povedat še to, da bi še enkrat "oddelal" povsem enako, če bi imel to možnost...

PA to je bolano! To moraš res bit pravi kreten, da ob takšnih pametizmih živiš še v prepričanju, da si pameten.

Kaj so potem tisti, ki takšne kupujejo?
Alchemist
# 05.09.2017 ob 07:28
Izbrana trasa je že v redu, poteka večinoma pod zemljo, kjer poteka nad zemljo pa posega v območja, ki jih je itak že prizadela avtocesta. To je tudi najbolj ugodno z vidika varovanja kraške krajine in občutljivega območja Bržanije.

Ključna težava je in ostaja način financiranja, prek katerega hoče država tir delno privatizirati in ali skleniti raboto za delno privatizacijo Luke.
Mefisto
# 05.09.2017 ob 06:48
Duhovnik, Jazbinšek in podobni pametnjakovici NISO stroka.
shark77
# 05.09.2017 ob 10:08
Drugi tir? DA
Enotirna proga? NE
Za tako visoko ceno? NE
Z soudeležbo drugih držav za katere sploh ne vemo kaj bodo imele od tega? NE
jodlzi
# 05.09.2017 ob 08:15
delom stroke?

ko sem se pogovarjal z želežničarji, tistimi, ki delajo v organizaciji tovornega prometa, so mi povedali, da je to eno samo nabiranje političnih točk in da je postavitev 2. tira nujna ter da ta projekt nikakor ni slab.

sam nisem strokovnjak za to, povzemam pa besede in stališča ljudi, ki živijo od tega.
SamoRes
# 05.09.2017 ob 07:25
Referendum in še par ostalih za nazaj naj plača SDS. Stran so zmetali že milijone.
AM
# 05.09.2017 ob 07:21
Zakaj še kdo ni predstavil jasne alternative ki imela cena X EUR ?

Menim, da gre samo zato, kdo bo dobil provizije v žep.

Na referendum me ne bo, ker menim, da takšna vsebina ne more biti predmet referenduma.
barezi
# 05.09.2017 ob 07:06
2. TIR = TEŠ 6. BLOK korupcija do neba! Na referendumu bom PROTI !
mikic007
# 06.09.2017 ob 04:09
Vsi ponavljate(jo), da potrebujemo drugi tir. Ali ga res? Kdo? Osebno ga ne. Očitno ga tudi Luka ne, vsaj ne toliko, da bi ga sama plačala. Za tistih 5% kolikor bomo zaenkrat zmanjšali promet na primorki je to slaba rešitev. Za toliko samo romuni dvgnejo letni promet. Zgradili bomo tale 1 tir in vse bo skoraj enako, ker bomo ukinili obstoječega. Super, miljardo smo dali za malo sodobnejšo zadevo. Steklenični vrat pa bodo vse druge proge po Sloveniji ...

Tukaj se prerekate, kot da bi vam delali dovoz do bajte, pa v resnici ne boste imeli nič od tega, razen dolgov. TEŠ vsaj nekaj proizvaja za nas, Luka očitno ne dovolj, da bi zaposlila delavce po zakonu. Itak vem, da boste glasovali za ZAKON (ker o tem se odloča), ker je to bojda razvoj in blabla. Miljarda v luft za en mini krak železnice ..

Ste se vprašali, zakaj točno sedaj takšna hajka? Zato ker je Kolektor končno zrasel na raven, da lahko vsaj približno zadosti minimalnim zahtevam, da dobi tole pralnico denarja. Isti, ki so nas okradli pri vseh prejšnjih investicijah, so sedaj podedovali vse bivše gradbene firme, jih združili v Kolektor in naredili nov bankomat. In vam se zdi, da se odločate za prihodnost, za razvoj. Bi bilo smešno, če že dolgo ne bi bilo žalostno.
janezvalva
# 05.09.2017 ob 17:24
jaz nimam nič proti 2. tiru, vendar ne na račun davkoplačevalcev.
tista podjetja, katera rabijo 2. tir, naj zberejo privat kapital, pa naj si zgradijo 2. tir
Normandijec
# 05.09.2017 ob 12:30
Spoštovani, kaj ne bi bil bolj potreben drugi tunel skozi Karavanke?
spicy
# 05.09.2017 ob 11:57
pa še nekaj malega o oglaševanju:

Glas ZA je za razvoj države.
Glas PROTI je proti nadaljnemu ropanju države.

Resno, to so vsi argumenti, ki jih premorejo zagovorniki ali pa te, ki so proti ?
Ne eno ne drugo me ne prepriča, prej dobim občutek, da gre zgolj za še eno medsebojno obračunavanje.... seveda na končno našo škodo.
tone7
# 05.09.2017 ob 10:55
Drugi tir je vsekakor potreben in Slovenija ga potrebuje. Če bi tudi politika tako razmišljala , bi že pred desetletjem dogradila ozko grlo želežniške infrastrukture. Tako se drugi tir postavlja ob bok T6 in bo le velik zaslužek politikov obstoječe vlade. Že več kot 50 milijonov evrov davkoplačevalskega denarja je izpuhtelo le za oglede in neke pilotske načrte. In to je poglavitni razlog zakaj državljani ne zaupajo nobeni politični opciji pri nas. Ministrica za zdravje je zapravila pol milijona evrov za svetovalce???? Si predstavljate koliko pacientov bi rešili za ta denar???
Drugi tir JA, samo ne v režiji naše politike, kajti ti so grobarji slovenskega naroda
Canis.Lupus
# 05.09.2017 ob 10:26
krjavelj
# 05.09.2017 ob 06:38
Prijavi neprimerno vsebino Kovačiču je potrebno nujno izstaviti račun za škodo, ki jo načrtno povzroča sodržavljanom in državi


A bomo tebi izstavli račun za razliko, ko bo iz X € za izgradnjo cena po aneksaciji narasla na x na kvadrat €?

PROTI dokler se ne predstavi natančna finančna in gradbena konstrukcija projekta! Brez aneksov ipd!!
tureavanture
# 05.09.2017 ob 09:23
Gesan, 3.5 mld evrov je mal dosti denarja samo zato, da bi SDS izgubil kakšen % na prihodnjih volitvah.
Tudi sam sem nasprotnik SDSa, ampak za vsako ceno, sploh pa takšno kot je sedaj v igri (mojega in tvojega davkoplačevalskega denarja), je to absurd.
pjandura
# 05.09.2017 ob 07:58
Drugi tir rabimo in tudi bo. Predolgo se že mečka, naredite že kaj. Drago bo itak, za izvedbo pa je zadolžena stroka.
lordstandish
# 05.09.2017 ob 06:42
Ce narod glasuje za zakon (o 2. Tiru se ne glasuje- clanek nacrtno zavajo) potem prakticno podeli licenco za krajo cerarju, smc in sd. In ne pozabite zeleznico bosta delala kucanova petric s kolektorjem in skrabcev riko... tako se bo kanaliziral denar v "nase" zepe
quasinormal
# 06.09.2017 ob 12:10
Če bi bilo referendumsko vprašanje pošteno, bi se moralo glasiti: Ali ste pripravljeni za gradnjo 2. tira po "načrtu vlade" (doslej ga še nismo slišali??!) odšteti 3% svojega letnega dohodka ali ne. Prepričan sem, da bi 99% forumskih gobezdačev dobro pomislilo predno napadajo Vilija in propagirajo ta novi TEŠ6 a.k.k. vrečo brez dna. Podobno finančno odgovornost nad oddanim glasom bi morali uvesti pravzaprav na vsa referendumska vprašanja in volitve, ki imajo kakršnokoli neposredno zvezo s financami.Žal je lop neposredno po privatni denarnici edino kar izuči komunističnega kolektivista.
spicy
# 05.09.2017 ob 12:09
@semaino

kot sem že v spodnjem postu napisal, domnevni 4km so v teoriji, vprašanje je, kakšen bi bil potem končen rezultat, ali če dejansko sploh je mogoča trasa tam....

v teoriji lahko hitro pridemo, do cenejše izvedbe nekih gradbenih del, ko pa pri načrtovanju začnemo upoštevati vse dejavnike, lastnike zemljišč, sestave tal, morebitna zaščitena območja, morebitne obstoječe napeljave plina, vode itd... pa zna bit znesek povsem drugačen, če ne celo celotna trasa.... o tem govorim...
spicy
# 05.09.2017 ob 11:46
No posodobitev železniške infrastrukture definitivno potrebujemo, če je v nekem razvojnem načrtu zraven tega "drugega tira" še posodobitev celotne infrastrukture, logističnih kapacitet, dodaten pomol v luki itd.... potem je zadeva smiselna, najverjetneje tudi finančno vzdržna... samostojna investicija v drugi tir, se mi pa nekako ne zdi smiselna....

dejstvo je, da je premalo informacij tako iz ene kot iz druge strani :) Dvomim pa da si bo kdo vzel čas in celo dopoldne brskal po spletu, da bi prišel do kakšnih konkretnih informacij ali odločitve za ali proti.... večino bo najverjetneje žal prepričal že argument, da je alternativa cenejša, čeprav tudi o tej alternativi ni veliko podatkov... so bol laični... oziroma teoretični... kar pomeni, da bi v praksi izvedba tudi te "cenejše" varjante lahko bila na koncu še dražja...
oliva
# 05.09.2017 ob 10:58
@bojanvasiljevic:
"Mimogrede zakaj rtvslo nima posebne rubrike in oznake za referendum, "

Saj jo ima.
Takoj zraven rubrike Slovenija (med rubrikama Slovenija in Svet).

---

Ali ste že dobili gradivo na dom?
Jaz sem ga že, nisem pa se ga še lotila (preučevat).
Springbok
# 05.09.2017 ob 09:33
@ Klian - ravno zaradi ankesov pri avtocestah, Patrii in TEŠ6 nihče ne verjame, da se tudi tokrat ne bo kradlo. Nadzor gor ali dol. Se ne verjame. Verjamame da 2. tir potrebujemo. A veno, da se bo kradlo.

Edini način, da se ne krade, je zelo preprost: Država omeji svojo izpostavljenost. Na primer na 600 mio, EUR in niti cent več. Za razliko do končne cene in anekse pa jamčijo Luka Koper, SŽ, občina Koper, gospodarstvo, gradbeniki, Orban, SMC, Dragonja, puklasti, ipd.
hexen
# 05.09.2017 ob 09:08
Jarik
# 05.09.2017 ob 09:00
In ta razvoj zahteva najprej in ne na koncu kot pri nas - zgrajeno infrastrukturo za naše gospodarstvo !!!


Ja razvoj ne pa korupcijski cirkus, v katerega noben živ zasebni investitor ni hotel vložiti: 27 kilometrov proge za 1.4 milijarde evrov!!! Pa to sploh ni končna cifra!
garmond
# 05.09.2017 ob 09:08
@hexen, že dolgo berem tvoje komentarje, ampak ne vem zakaj vedno znova in znova poudarjaš da si levičar. Ker to nisi. Ker cel tvoj komentar demantira tisto, kar napišeš na koncu....da si levičar.
Pa da ne bo pomote, meni je popolnoma vseeno kaj si.
tore
# 05.09.2017 ob 08:51
Dodal je, da mora vsak državljan iti na referendum, ker bomo imeli zaradi 2,2 milijarde evrov, ki bodo šle iz državnega proračuna za drugi tir, nižje pokojnine, manj sredstev za zdravstveno zavarovanje in manj sredstev za šolstvo ter raziskave.

To je bistvo. Tu ne gre za to kdo ima daljšega.
800 milijonov za dvotirno (dr.Duhovnik) proti vladni 1 mrd za en tir + obnova obstoječega + kasneje še ? koliko za še en tir. Tudi varianta ki se izogne vijuganju po Tinjanu je cenejša od vladne.

Prednosti cenejše variante (D) je še da se lahko gradi postopoma (glede na potrebe LK), tako da se vsako leto dogradi cca 2 km. V 10 letih brez posojil lahko dogradimo teh 22 km drugega tira ob obstoječem. S tem se pretočnost proge močno poveča in s tem prihodki države od Luke. Nato se pa zgradi še 4 km tunela pod kraškim robom.
Seveda se lahko vse to naredi v 4 letih, vendar ni potrebe, ker se promet v Luki povečuje postopoma.
Tudi hitrost ne bo manjša ker se bo popravilo par ovinkov. Varnost prometa je pa zunaj neprimerno večja kot v tunelu.
brehme
# 05.09.2017 ob 08:47
Državna podjetja, vlada, in novinarski hlapci nas prepričujejo,da preplačamo zadevo. Tajkunski Delo, vsak dan reklama za to traso in to ceno, in vsaj dan norčevanje z nasprotnikov. Isto počne najbolj etična vlada vseh časov, sebi nameni denar, nasprotnikom, državljanom slovenije pa ne. Etika vlada.
gesan
# 05.09.2017 ob 08:42
prav zanbimivo je v tej državi to, da sedaj kar naenrkat lopovščina moti tudi tiste, ki so v svoji dobi vladanja, kradli, zlorabljali...

NA drugi strani pa imaš takšne, ki jih lopovščina niti malo ne moti, če bodo od tega imeli korist prav njihovi!

In potem naj bi še moral verjet, da niso oboji prav isti!?!
TOčno to so!

S tem ,da so eni malo bolj predrzni in žaljivi!
In to je vsa razlika!
Kazalo