Referendum 2018
V studiu je bilo 26 predstavnikov organizatorjev. Foto: MMC RTV SLO
Skoraj vsi so za gradnjo drugega tira, razhajajo se pri načinu izvedbe. Foto: BoBo

Predreferendumsko soočenje: 26 organizatorjev ter argumenti za in proti

Ob 20. na 1. programu TV Slovenija
10. maj 2018 ob 19:18,
zadnji poseg: 10. maj 2018 ob 22:03
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Mnenja je v oddaji Referendum 2018 soočilo 26 organizatorjev referendumske kampanje za in proti zakonu o gradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper.

Spomnimo, državni zbor je zakon sprejel maja lani. Nato je septembra lani sledil referendum, na katerem pobudnikom referenduma ni uspelo prepričati volivcev, da zakon ni primeren. Ker je vlada financirala svojo referendumsko kampanjo, so se pritožili na vrhovno sodišče in po sodni poti uspeli, da bo v nedeljo referendum ponovljen.

V studiu TV Slovenija se je z voditeljico Vido Petrovčič soočilo 26 organizatorjev uradne referendumske kampanje.

Ljubo Žnidar pravi, da se stranka SDS zavzema za čimprejšnjo izgradnjo drugega tira, ne podpira pa načina, s katerim vlada želi voditi investicijo, saj zakon po mnenju največje opozicijske stranke ni dober za Slovenijo. Najnižja vrednost projekta omenjena v zakonu je 1,3 milijarde evrov za enotirno progo, opozarja. Noben odsek, ne ceste ne železnice, se ni gradil na tak način, da se je vanj mešala politika. "Menim, da še sam direktor ne ve, kakšne zaveze bodo z zakonom doletele Luko Koper," je dejal Žnidar.

Jan Škoberne je spomnil, da SD že ves čas zastopa stališče, da se pri projektu povežejo Slovenske železnice, Luka Koper in država. V stranki se kljub temu niso odločili, da bi polena metali pod noge tistemu, ki je predlagal drugačen način. Škoda bo ob nasprotovanju zakonu za gospodarstvo tako velika, da bodo pomisleki, ki jih spremljamo v soočenju, malenkostni, je opozoril Škoberne in dodal, da zakon govori o tem, da imamo gradbeno dovoljenje in civilni nadzor, ki določa, da po koncu koncesijskega obdobja infrastruktura ostaja last Slovenije.

Jožef Jarh iz Stranke enakopravnih dežel meni, da je predvsem pomembna gradnja dveh tirov in da trenutni zakon ne odpravlja zaostalosti slovenskega železniškega omrežja, tako gospodarsko kot potniško.

Vili Kovačič, ki zastopa sebe kot pobudnika referenduma, se uvodoma ni strinjal z očitki Bratuškove, ki meni, da bi denar za referenduma lahko porabili za gradnjo novih stanovanj. Dodaja, da če bi SMC umaknil zakon, kakor je predlagal, referendumov ne bi bilo. Kovačič meni, da je govor o podaljševanju gradnje zavajanje, za boljšo traso pa Cerar sploh noče slišati, dodaja. Trenutna trasa predvideva 10 km pod zemljo in je "podzemni vrtiljak". Spomnil je še, da je bil zakon v državnem svetu zavrnjen. "Cerar, bodite manj domišljavi in bodite bolj realist," je dejal Kovačič, ki meni, da ne bomo kar tako izginili s transportnega zemljevida Evrope, trenutni projekt drugega tira pa je po Kovačičevem mnenju precej spornejši od projekta Teš 6.

Miro Cerar iz SMC-ja je volivke in volivce pozval, naj zakon podprejo, saj razbremenjuje davkoplačevalce, kar pomeni, da bo z investitorjem več denarja ostalo za druge resorje. Cerar pravi, da zakon omogoča dvotirno progo in nadzor civilne družbe in zagotavlja transparentnost. Če bomo še dolgo govorili o tem, bomo izgubili še evropska sredstva, pravi Cerar, ki meni, da bomo tako postali slepo črevo v tem delu Evrope. "Zadeve ne bi smeli politizirati," je dejal Cerar, ki je za neresnično označil izjavo, da bo Luka Koper prodana Madžarom. "Projekt podpirajo Evropska unija, Evropska komisija, pet zalednih držav in Evropska investicijska banka," pravi Cerar in Viliju Kovačiču odgovarja, da če bi šli znova v iskanje boljše trase, bi potrebovali novih pet let. Sogovornike je zaprosil, naj javnosti ne zavajajo, in dodal, da tisti, ki ne podpirajo zakona, omogočajo, da nas bodo druge države obšle.

Metod Dragonja iz družbe 2TDK je v uvodu dejal, da je treba najprej zagotoviti pravne pogoje in finančna sredstva za projekt. Del bo prispeval proračun, del pa finančni trgi, pravi. "Naša naloga bo, da izvedemo projekt tako, da bo v ponos Sloveniji in postanemo logistični lider v Evropi," dodaja. Udeležba Madžarske je dala evropsko razsežnost projektu, kar pomeni, da smo zato pridobili več evropskih sredstev, argumentira sodelovanje s sosednjo državo.

Anica Bidar iz Resnične resničnosti je poudarila, da so vsi za drugi tir, večina pa jih je proti načinu financiranja drugega tira, saj država išče vire v tujini in tudi tujcem daje del Luke Koper. "To je nesprejemljivo," je izjavila. Je proti temu, da bi davkoplačevalci 45 let odplačevali posojila, pri čemer se niti zdaj ne ve, koliko bo treba odplačati.

Marko Golob iz društva Sloga je proti zakonu, ker je trenutna tehnična konstrukcija po njegovem mnenju neustrezna, ker je projekt predrag in ker so v dogovoru z Madžarsko tajne klavzule, za katere ne vemo, kaj vsebujejo. S tem zakonom vežemo roke tudi prihodnji vladi, ki bi lahko bolje izvedla projekt, meni Golob. Zakaj bi se Slovenija pri Madžarski zadolževala za dva odstotka, če se v Evropi za en odstotek, in zakaj se nihče ni hotel pogovarjati z Brazilijo in Kitajsko kot morebitnima vlagateljema, se sprašuje Golob.

Andrej Šiško, Zedinjena Slovenija, je za to, da zgradimo 2. tir "do Šentilja, ne le do Divače", a je proti zakonu. Tega nimamo zgrajenega, ker kup vlad ni naredilo nič, da bi bilo to zgrajeno, pravi in dodaja, da je treba glasovati proti, ker nam bodo vladajoči sicer spet kradli: "Iti je treba na referendum in s tem pokazati, da imamo te politike dovolj." Nesprejemljivo je, da se vlada na skrivaj dogovarja z drugo državo, še meni Šiško.

Anton Štihec iz Glasu za otroke in družine je sporočil, da bodo v celotni Združeni desnici proti. Moti jih predvsem podjetje 2TDK, ki je po njihovem mnenju nepotrebno. Zakon sploh še ne velja in družba sploh še ni uradni investitor, a je že prejela desetine milijonov evrov, "to je neposreden dokaz, da 2TDK ne potrebujemo". Tir se lahko zgradi drugače in brez zakona, je sporočil.

Gašpar Gašpar Mišič pravi, da zastopa tiste, ki se zavedajo, da je v Sloveniji že veliko zamujenih priložnosti. O drugem tiru pravi, da imamo gradbeno dovoljenje že dve leti, imamo Luko Koper, zato bi lahko končno uporabili geostrateško moč v Sloveniji. Drugi tir je projekt vseh dosedanjih vlad, zato morajo vsi sodelujoči v kampanji sprejeti del odgovornosti, da še ni zgrajen, meni in opozarja, da imamo dejansko vse za začetek gradnje, naslednja vlada pa bi lahko uresničila vse, kar je ta začela.

Matej Tašner Vatovec iz Levice je poudaril, da so za gradnjo drugega tira, a ne na način, ki ga je predlagala vlada. S tem bi namreč škodovali Luki Koper in celotni logistični verigi v Sloveniji. Madžarska bi v 2TDK vložila le 200 milijonov evrov, Slovenija vso preostalo večino. Pri tem bi tujci dolgoročno pobirali smetano, dobičke, je bil ogorčen. Slovenija mora zato tir zgraditi sama.

Miha Jazbinšek zakon podpira. Aprila je dal pro bono predlog vladi, v katerem je poudaril, da je predvidenih 97 milijonov preveč za širitev stranskih cevi, zato ji predlaga, da združi cevi v eno dvotirno. V njegovem načrtu B je tudi to, da se vkopi začnejo delati takoj, a dodaja, da vlada lahko brez madžarskih 200 milijonov spravi finančno konstrukcijo na 760 milijonov.

Blaž Svetek (Naprej Slovenija) je pozval h glasovanju proti. Zakon je po njegovem mnenju mafijsko napisan, "skoraj v vsakem členu je čutiti mafijskost". Zakon tudi "ne rešuje ničesar". Napovedal je, da bodo poslance in predlagatelje polovili in dali pred sodišče.

Dimitrij Zadel iz Luke Koper je sporočil, da Luka 2. tir potrebuje čim prej, takoj, že včeraj. Gradnja naj se začne takoj, je pozval. Dogajanje spremljajo konkurenti in si manejo roke, prav tako so pozorni kupci. V Luki Koper so že dobili opozorila, da če se gradnja ne bo začela, bodo začeli iskati alternative. To pomeni, da lahko izgubijo že obstoječe posle in tudi prihodnje. 64 odstotkov tovora Luke Koper gre po železnici, je poudaril.

Andrej Magajna iz Novih Socialdemokratov je tudi izpostavil, da nihče ni proti gradnji, in pozval svoje nasprotnike, naj mu ne podtikajo, da je proti razvoju itd. NS je proti obliki gradnje, "kot se je pojavila", in proti zakonu. Obstajajo alternativni predlogi, ki pomenijo bistveno cenejšo in hitrejšo gradnjo, Kot nekdanji parlamentarec pa je dejal, da je bil tudi način sprejemanja zakona nesprejemljiv. Cerarju je očital, da je to s "piarovci" izbral kot svoj projekt izboljšanja podobe v javnosti, "da se bodo kazali pred občinstvom z zasajeno lopato". Treba je glasovati proti, v projekt vrniti stroko in resen pristop, je izjavil Magajna.

Mirko Slosar iz Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti je dejal, da so tam zaposleni neopredeljeni, in ni povedal, kako bo glasoval. Izrazil pa je ogorčenje, da obe strani - po njegovem mnenju - zavajata. Tako z naslovom referenduma kot z netransparentnostjo. Spomnil je, da so zaposleni Luke Koper leta 2015 zbirali podpise za gradnjo in jih dobili 27.000. Zato so pričakovali, da se bodo zadeve že zdavnaj premaknile. Poudaril je, da Luka Koper že "danes poka po šivih in da ni več časa za šale". Avstrijci imajo konkurenčen projekt gradnje železnice čez Italijo do leta 2025, in če Slovenija do takrat ne bo pripravljena, bo škoda velika.

Janko Sever iz krajevne skupnosti Črni Kal je opozoril, da prihaja iz kraja, skozi katerega teče trenutna dotrajana proga. Okolje je degradirano, kraški rob je poln jam in vedno več je možnosti za katastrofo, opozarja. Vlak, ki bi zgrmel v dolino, bi lahko uničil celotno vas, pravi in dodaja, da lahko naredimo nov zakon in še štiri projekte, a bo vedno nekdo nečemu nasprotoval. "Če se kaj zgodi na tej progi, Luke Koper ni več in tudi naše vasice ni več," čimprejšnjo gradnjo in zakon o drugem tiru podpira Sever in se sprašuje, koliko bo nesreča stala davkoplačevalce.

Boštjan Tavčar iz Piratske stranke pravi, da podpira gradnjo drugega tira, a da vlada o projektu preprosto ne razkrije vseh podatkov. Tudi dve pozicijski stranki sta začeli dvomiti o nekaterih delih projekta, pravi Tavčar, kar utemeljuje, da so stvari sumljive, in dodaja, da ni jasno, ali bo projekt stal 900 milijonov, 1,5 milijarde ali dve milijardi. Gradbeniki z manj kot 30-odstotnim tveganjem ne računajo na Krasu, opozarja Tavčar, ki opozarja, da bo cena na koncu višja, spisani bodo aneksi, ki pa predstavljajo največje tveganje za korupcijo.

Zvonko Lah iz Stranke Andrej Čuš in Zeleni Slovenije ne podpira zakona, ker je po mnenju stranke projekt zastarel in predvideva samo gradnjo enega tira, menijo tudi, da ne potrebujemo družbe 2TDK in sofinanciranja drugih držav, zato predlagajo, da se projekt novelira, da se trasa skrajša, naklon proge poveča in se zgradita dva tira v vrednosti do 800 milijonov evrov.

Sabina Mozetič iz Mestne občine Koper meni, da lahko le s čimprejšnjo gradnjo drugega tira Luka Koper ostane eden paradnih konjev slovenskega gospodarstva. Gradnja se mora zato po njenem mnenju nemudoma začeti. O vrednosti naložbe se ves čas govori, a končno ceno bomo vedeli, ko bodo prispele ponudbe investitorjev, pravi Mozetičeva, ki poudarja, da bodo na pregled razpisa povabili civilno javnost, da bo preverjala njegovo transparentnost.

Zmago Jelinčič (SNS) je spomnil, da je njegova stranka v DZ že leta 2005 vložila zakon o drugem tiru, a je bil zavrnjen. Ta zakon, ki je zdaj aktualen, pa je "grozljiv", saj predvideva 1,4 milijarde evrov stroškov. To bo z davkom zraslo na dve milijardi, s časovnimi zamiki pa 3,5 milijarde, in to za 20 kilometrov, medtem ko za ta denar drugje zgradijo stotine kilometrov, je izjavil Jelinčič. Izrazil je še očitek evropski komisarki Violeti Bulc: medtem ko je italijanski komisar za Italijo zagotovil "ogromno denarja, ona hodi po žerjavici in ničesar ne naredi za Slovenijo".

Alenka Bratušek (SAB) je prepričana, da je takšno prelaganje odločanja na ljudi neodgovorno, in to zato, ker so tako rekoč vsi za gradnjo, razpravlja se le o tehničnih podrobnostih. Za šest milijonov, kot bosta stala referenduma, bi zgradili 60 stanovanj za mlade družine, razprava pa se zapravlja za to temo, medtem ko bi lahko čas bolje porabili za zdravstvo in upokojence.

Janko Veber iz Sloge je izrazil ogorčenje nad tem, da so v projekt vključeni Madžari. Po njegovem mnenju vlada vztraja pri vključitvi zasebnega vlagatelja, čeprav Evropska komisija tega že več let ni zahtevala. Še več, vlada je pred leti po Vebrovem mnenju zapravila možnost, da bi za projekt porabila samo javna sredstva in pri tem prejela 85 odstotkov nepovratnih evropskih sredstev. "To je katastrofa za slovensko gospodarstvo."

Poznavalci razmer sicer menijo, da bo pri tokratnem ponovljenem referendumu ključen dosežen kvorum, ki znaša 20 odstotkov vseh volilnih upravičencev. Predčasnega glasovanja se je udeležilo manj ljudi kot v prvem poskusu.

VIDEO
REFERENDUM
Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
rangerno1
# 10.05.2018 ob 20:20
Kaj je s tem Jazbinškom... ne moreš z neko jagersko ali vojaško plahto pridet v studio na soočenje glede referenduma. Kot v kakšni ceneni špricer gostilni, samo opanke mu še manjkajo.
ivavalant
# 10.05.2018 ob 20:29
V tem studiju večina sodelujočih nima pojma o trransportni tehnologiji, logistiki, geologiji, krajinski arhitekturi, vodenju velikih projektov .... Tisti z najmanj izkušenj in znanj so najglasnejši in najbolj demagoški ....
Zakaj naj grem na referendum? Tudi jaz nimam potrebnih znanj, da bi lahko kompetentno odločala o predmetu glasovanja.
Naj vsak v tej državi opravi svoje delo! Če nimaš nobenega dela, ne ruši tistih, ki bi želeli opraviti svoje delo
skera
# 10.05.2018 ob 20:25
Tele vaša soočenja zadnje čase so pa pod vsako kritiko.
LetherHosen
# 10.05.2018 ob 20:26
Vsi so za drugi tir. :-)
profich
# 10.05.2018 ob 21:50
Cerar je tri nivoju kulture nad kovacicem
nonparel
# 10.05.2018 ob 20:38
Drugi tir bo očitno zgrajen takrat, ko bo večina teh "strokovnjakov" v studiju, z mano vred, že pokojnih.
nepokorni
# 10.05.2018 ob 22:22
Desnica ruši projekt drugega tira, skoraj je sesula Magno (ker ima Janša deal z Orbanom in mađar24TV), so proti vsem možnim reformam na vseh področjih, kličejo trojko, strašijo z migranti ...

Slovenija ima 5 % gospodarsko rast, brezposelnost na enemu zgodovinskih minimumov, odpravljajo se varčevalni ukrepi, višajo se plače, pokojnine, vlaga se v infrastrukturo, gradi bolnišnice in šole, kupuje plovila, helikopterje, iz tujine dežujejo pohvale ... pri nas pa imaš občutek, da smo v državljanski vojni in da nas bo vsak čas konec.

Je**š tako desnico.
MR3210RM
# 10.05.2018 ob 21:37
A lahko tega Kovacica eden nekam zaklene pa kljuc vrze v stran....
Kaksen kmetavz....pa ne morem verjet da to zvi v SLO....
DOL s Kovacicem...takoj!!!
Knight Kant
# 10.05.2018 ob 20:40
Kot pravi Šiško, je treba glasovati proti zakonu, da se še ne bi zgradilo tistega, kar bi moralo biti zgrajeno že zdavnaj in bi v stari avstroogrski zgradili v nekaj mesecih.

V stari avstoogrski pred gradnjo Šiška sevedi ne bi spraševali za njegovo mnenje, bi bil pa bolj verjetno itak v zaporu.
ajvard
# 10.05.2018 ob 21:05
udeležba:

+ pod 10 %
- nad 10 %
zakocena_je
# 10.05.2018 ob 21:03
Pa to je neverjetno. Pojma nimajo. Kako lahko sprasujete politike o 2.tiru????
Pa ste normalni? Kje je pa stroka?
Tile kljukci pojma nimajo kaj kvasijo.
josh k.
# 10.05.2018 ob 22:07
Novinarka kar tako odreže, brez nekega zaključka. Kaj takega v tujih medijih ne vidiš. Kaj bo konec sveta, če se odmevi začnejo par minut kasneje !?
nonparel
# 10.05.2018 ob 21:19
To bo spet eden izmed tistih najbolj bedastih referendumov pri nas. Ljudi, ki nimajo pojma o strokovnih stvareh izgradnje drugega tira, spraševat o tem na referendumu, je bedarija erste klase. Že ti v studiju nimajo pojma, kot je že zapisala pred mano @zakocena_je, kaj šele laično ljudstvo.
Potem pa se bodo, eni ali drugi, hvalili kako so imeli prav, saj jim je v tem še ljudstvo potrdilo.
Še malo, pa bo se na referendumih vpraševalo narod na kateri način naj kirurg operira pacienta.
Kontrabant1
# 10.05.2018 ob 20:57
Ko vidim Dragonjo in Miškića vem , da bodo javne finance izpuhtele
pink panther
# 10.05.2018 ob 21:43
vida danes preveri,če je jelačič vrnil mikrofon,saj veš knjige pa to
nonparel
# 10.05.2018 ob 20:53
Gremo na referendum, da se vpraša nas, "prave" strokovnjake.
garmond
# 10.05.2018 ob 20:50
Nekaj sem spoznal v teh zadnjih 27. letih, žal. Smo država z daleč največjim odstotkom pokvarjenih ljudi. Nihče nam ni raven, kdaj se bo ta dosežek zapisal v Guinessovo knjigo rekordov?
josh k.
# 10.05.2018 ob 21:36
"Kaj je s tem Jazbinškom... ne moreš z neko jagersko ali vojaško plahto pridet v studio na soočenje glede referenduma"

Samo pokaže koliko ga briga samo, da je zraven...po debati pa na špricer.
Radoveden
# 10.05.2018 ob 20:58
Smešni so. Govorijo kaj bo če ne bo železnice, oni tip skozi z bogo vasico, Gašpar bluzi o tem da se rabi... pa a ste vi v studiu al kaj. A niso to že vsi povedali? Ja, potrebujemo, noben ni proti tiru. So pa eni za "ni važno koliko stane" drugi pa da se zgradi racionalno. Že popo je rekel da se lahko zgradi poceni, pa to če štejemo še vse provizije zraven :)
Zdaj pa kar "ni važno koliko stane". Ja, pardon, pa je važno, ker v tej državi do sedaj nihče ni prevzel še nobene odgovornosti za ceno. Aneksi na anekse in končna cena vedno v nebo,

A lahko to enkrat presekamo??
Radoveden
# 10.05.2018 ob 20:54
Men ni vseen kok bo koštalo. Samo to. Sej bomo zgradil. Samo za kolk. To je vse. Brzina in način sprejemanja tega zakona je tisto kar mi ni všeč. Na bistvena vprašanja ki razkrivajo slabosti, ne odgovorijo naravnost.

Najboljši je pa Mišić. Sej vemod a lahko za 600, 700 milijonov naredimo ampak jaz bom podprl zakon da že enkrat naredimo. Torej, ni važno koliko stane, samo da je. Ja če je pa tako gospodje, potem pa ne jamrat nad TEŠ6, ker samo da ga imamo, pa cena filanja bančne luknje tudi ni pomembna, ker je bilo važno da ga rešimo, pa cene žilnih opornic tudi niso pomembne saj ja vemo da jih bolniki rabijo.
cycoII
# 10.05.2018 ob 21:56
Take oddaje so posledica zakonodaje, glej Zakon o RTV. Javna televizija je na žalost dolžna delat tak usran format.
dvor
# 10.05.2018 ob 21:53
Me pa zanima na katerem področju je Mišič strokovnjak?! Popolnoma nekompetenten mešalec megle!
LetherHosen
# 10.05.2018 ob 20:27
Še vedno trdim, da Vili Kovačič ni prebral zakona in direktive o interoperabilnosti železnic.
nopasaran
# 10.05.2018 ob 21:58
Vilija trese, saj ga še rukne kap.
Od_tastarga_sin
# 10.05.2018 ob 21:34
A še kdo jemlje resno tale referendum? No, kakorkoli... Na referendum me ne bo, ker se mi zdi nesmiseln. Verjamem, da podobno razmišlja večina Slovenk in Slovencev.
Simba
# 10.05.2018 ob 22:51
okej nepokorni, pa recimo da JJ res ruši da bi še hujši deal sklenil z Orbanom...
kaj pa ostali? recimo, zakaj je levica proti? ne proti gradnji, ampak proti zakonu?
jaz sem proti iz istega razloga kot ga je levica navedla - da, ne rabimo Orbana za tistih 200 mio...
nepokorni
# 10.05.2018 ob 22:45
@Simba

Glede na to, da nisi neumen, se ne sprenevedaj! Leta 2011 smo imeli superreferendum, na katerem smo zavrnili pokojninsko reformo. Isti zakon je leta 2012 z nekaj spremenjenimi naslovi poglavij sprejela Janševa vlada. In v primeru 2. tira bi bilo identično ...

Gre se za destrukcijo, oviranje dela vlade, zaviranje razvoja Slovenije in politično taktiko, ko se denimo SMC ukvarja z referendumi, namesto da bi se ukvarjali s čim koristnejšim. Slednje je bila odlična priložnost, da nasproti SMC-ju obrneš še koalicijske partnerje - kar se je v kombinaciji z interpelacijami tudi zgodilo.

Ampak vedeti moramo, da račun te stagnacije in nazadovanja na koncu plačamo vsi mi. Potem se pa še piz**mo, kako da še nismo postali Druga Švica.

In absurd vseh absurdov - SDS vodi. Mater, smo glupi! :-)))))
jockan
# 10.05.2018 ob 21:53
V Avsto-ogrski so gradili bohinjsko progo s krampi in lopatami, danes pa z vso silno mehanizacijo ne moremo zgradit teh ubogih 27 km proge.
kimi12345
# 11.05.2018 ob 00:33
ko zmanjka argumentov, pa se zacne obtozevanje da so glasovi proti, proti drugem tiru. Dajte si to ze enkrat dopovedat. Velika vecina ki je proti zakonu podpira gradnjo drugega tira, jabolko spora je v tem zakonu in podjetju TDK. Ce se gradnja izvede transparentno tako kot vsi ostali zelezniski projekti preko SZ Infra bi imel s tem malokdo probleme.
veza
# 10.05.2018 ob 23:56
Buldog
# 10.05.2018 ob 23:51

če Dragonja vodi 2TDK, potem je to bistveno slabše, kot je v Avstriji, tam gotovo take skenslajo
Buldog
# 10.05.2018 ob 22:31
Neverjetno, kako nekater poslanci nabijajo o tem, da bo morebitni dogovor z Madžarsko vseboval tajne določbe. To, da pogajanja o mednarodni pogodbi potekajo v tajnosti ni nič novega. Številne mednarodne pogodbe Republike Slovenije so bile tajno spogajane, poslanic pa so imeli in še vedno imajo pravico biti seznanjeni s temi tajnimi pogajanji. Ko je treba pa pogodbo "skleniti" je pa še vsaka mednarodna pogodba postala popolnoma javna, ko je šla v Državni zbor.

Neverjetno, kako nekateri nabijajo, da bodo tujci postali lastniki 2. tira. Lastnik 2. tira je Republika Slovenija, 2 TDK jo bo dobil zgolj v upravljanje. Če bo kdo želel postati lastnik 2. tira, bo treba spremeniti zakon, kar pomeni, da se lahko o tem takrat izvede referendum.

Neverjetno, s kakšno lahkoto nekateri zavajajo glede alternativnih variant. Za kakršnokoli alternativno varianto je treba spremeniti uredbo o državnem prostorskem načrtu, pridobiti novo gradbeno dovoljenje, nova okoljska dovoljenja,... Vse to zavleče začetek gradnje za vsaj 2 leti.
profich
# 10.05.2018 ob 21:56
@klipan

To sploh ni res... udelezba tistih ki so proti more biti dovolj visoka, ne skupna udelezba...
peglezn
# 10.05.2018 ob 21:27
OMG res... kak beden nivo debate, predvsem na eni strani.
mihajloo
# 10.05.2018 ob 21:02
Nevideno. Only in Bananistan.

Še dobro da so nam Avstrijci 1850 zgradili železnico, ki jo uporabljamo še danes. Drugače bi danes v Bananistanu še vedno potovali s konjsko vprego.
P1X3L
# 10.05.2018 ob 20:51
miljon samih pametnih pa noben nima prav... a ni to čudno
Vijolčni1
# 10.05.2018 ob 20:35
Ne morem se odlocit, katera stran me manj preprica s svojimi izjavami :D
Sandalovina
# 11.05.2018 ob 11:37
Vsi smo za izgradnjo 2.tira, ne strinjamo se pa glede zakona, ki je po mojem mnenju netranspareneten. Vlada namreč ni odgovorila na bistvena vprašanja glede finansiranja, vlogi Madžarske in kaj bo Madžarska dejansko dobila za vloženih 200 milijonov. Ne mislit, da bodo denar vložili iz čistega altruizma. Ravno zaradi netransparentnosti je velika možnost, da se nam ponovi TEŠ6. Zato, ne, hvala, glasovala bom proti. Ne gre za nikakršno ljubosumje ali nagajanje, gre za transparentnost in čiste račune.
Pjanc
# 10.05.2018 ob 22:00
hahahahahahah tale zaključek me je pa na rit vrgu zdle. :D Moderatorka totalno brez občutka. Pa kaj v Sloveniji res nimamo enega pametnega novinarja???
kimi12345
# 10.05.2018 ob 21:39
S tem nivojem soocenja je slovenski politicni prostor dosegel novo dno.

Pa tudi nivo moderajcije je porazen. Novinarka nepripravljena da sooci argumente, "partijski" nivo moderacije.
pink panther
# 10.05.2018 ob 20:48
saj vsi vemo,da potrebujemo drugi tir zato vsi,ki ste za podpišite,da odgovarjate z vsem svojim premoženjem pa je
veza
# 11.05.2018 ob 00:27
Drugi tir rabimo. Takoj.

prometni minister Gašperšič je pred štirimi leti povedal, da ga ne potrebujemo še 30-40 let, pa kako naj tak sedaj piše zakone in gradi drugi tir, ne bodi smešen, Cerar je pet pred dvanajsto začel nekaj na silo, ko je bilo že prepozno za pravo akcijo, nova vlada bo morala od začetka vse znova zalaufat.
veza
# 10.05.2018 ob 23:51
Gr8_1
# 10.05.2018 ob 20:24

Kako imajo gradbeno dovoljenje, če nimajo še vseh soglasij tudi ne vedo kako bodo gradili??? A so ga dobili na lepe oči?


imajo gradbeno dovoljenje za enotirno zadevo in en predor zraven, ki naj bi služil za vzdrževanje, potem se je Cerar spomnil, da bi bilo treba zgraditi dvotirno progo, za kar pa sploh nimajo niti gradbenega dovoljenja in niti izračuna, za koliko bi to podražilo projekt.
Proti!
SFRJJNA
# 10.05.2018 ob 21:57
Sramotno soočenje! Kot v vasi Smrkcev, Cerar je ATA Smrk, V. Kovačič pa Gargamel!
Dejstvo je, da bi vsi gradili II. TIR, vendar žal ni dovolj črnega fonda za vse, radi bi kradli na m3!
Jaz bi najraje dal II. TIR zgraditi čisto tretji osebi, zaradi mene so lahko Kitajci ali Severni Korejci samo, da se ne bo kradlo na veliko!
Celt
# 10.05.2018 ob 21:00
Nehajte ga srat pa dajte kitajcem gradit... zadeva rešena in rešena bosta tudi Gorenje in Aerodrom Maribor 100%
Binder Dandet
# 11.05.2018 ob 09:50
Malo sem se med klikanjem ustavil na debati. Bravo Škoberne. Tako mlad, pa že čisti politik. Ni znal drugega poudarjat kot kako bo nasprotna stran kradla, če pride na oblast. In to pravi SDjevec.

Vili Kovačič me pa na mojga dedka spominja. Si vzame čas.:D

Prvič sem bil proti zakonu. Moram si osvežit spomin, ampak se nekak ne morem spravit zraven, da bi zopet eno in isto poslušal.
zapravico
# 11.05.2018 ob 07:32
Slovenija je za drugi tir,samo ne za tak denar.Ceno navijejo do neba,da se lahko potem zgubi nekaj sto milijonov
Guliarth
# 11.05.2018 ob 07:01
ZA transparentni II tir. EU naj nadzira pa, da vas vidimo kapitalisti umazani od TEŠa.
kimi12345
# 11.05.2018 ob 00:41
"a misliš, da je na SŽ vse v redu, da tam ni korupcije, potem si optimist, hočem samo povedat, da Cerar ne bo nič pokasiral, kot Pahor, oba sta pa omogočala drugim, da so polnili žepe."

Ce ves da je tam korpucija si jo dolzan prijavit pristojnim organom.

Sicer pa kot vsak velik sistem ima sistem SZ svoje probleme. Mi se pogovarjamo eksplicitno samo o podjetju SZ Infrastruktura, ki je zadolzeno za gradnjo tirov. Kaj imajo strojevodje na SZ in ostale zdrahe, pa mene ne zanimajo prav mnogo.

Pa se to glede drugega tira. To da je Dragonja lani rokohitrsko naznanil, da je uspel poceniti projekt za xxx milijonov, je en ogromen red flag za cel projekt. Ki kaze samo na to, da je projekt katastrofalno voden iz strani DRI. Take stvari se pri dobro vodenih projektih ne dogajajo.
kimi12345
# 11.05.2018 ob 00:14
"mogoče Cerar tega niti ne ve ali vsaj ne natančno, on je kot otrok, ki hoče imeti eno igračko, sicer trmari in se meče po tleh."

Mater ste naivni, clovek je 30 let povezan s politiko pa da tega ne bi vedel. Logicno da tocno ve kaj dela tam.

To glede SD in SDS nima nobene veze. SZ infra trenutno dela na vec projektih ki so vsi skupaj (iz glave in cez palec) v visini vec kot TDK pa ni nobenih problemov.

Najverjetneje je, da EU pritiska na Cerarja da napravi kot je plan v TDK. Izvedba po nase bi bila videna v Bruslju kot upor proti njim. Cerar bi v tem primeru moral skozi tezka pogajanja za denar s strani blending mehanizma EIB-a. Mozno je da bi denar iz blendinga delno izgubili (obstaja delna verjetnost), vendar bi se vedno lahko vzeli EIB posojilo (izven blending mehanizma). Glavni point da nas sili v spanovijo z Madzari je da se projekt podrazi, tako da bo del tovora odsel tudi po Avstrijski progi ker bo v tem primeru competitive. Drugo je da se Slovenijo disciplinira in se jo s tem projektom pokaze kot zgled in ubogljivca na vzhodu. Kaj nam je tega treba?
kimi12345
# 10.05.2018 ob 23:59
@ Buldog

"Med 2TDK in SŽ-Infrastruktura ni neke razlike, razen v tem, da je lastnik 2 TDK lahko še druga država. "

Kaj v citiranem ni jasno? Si si odgovoril sam, da je cel namen posebne firme vstop druge drzave v projekt.

2TDK ne rabimo, ker lahko njegove pristojnosti prevzame SŽ-Infrastruktura.
Kazalo