Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.8 od 20 glasov Ocenite to novico!
Majda Potrata
Majda Potrata je najavila vložitev predloga novele varčevalnega zakona. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten

Dodaj v

SD proti posegom v pokojnine

Sorodna novela varčevalnega zakona je bila enkrat že zavrnjena
12. september 2012 ob 18:00
Ljubljana - MMC RTV SLO

SD namerava znova vložiti predlog novele varčevalnega zakona, s katerim ne bi več posegali v pokojnine. Na podlagi obstoječega varčevalnega zakona je v juniju približno 26.300 upokojencev dobilo nižje pokojnine.

SD je k sopodpisu pri vložitvi novele povabil poslanske skupine DL-ja, PS-ja in DeSUS-a. Prva jim je že sporočila, da bo počakala na analizo posledic zakona, PS pa jim je zagotovil svoje podpise.

Po noveli, ki jo nameravajo vložiti, bi povrnili pravice iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja pod posebnimi pogoji vsem upravičencem, te pravice pa bi se znova uresničevale v skladu z veljavnim zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, je v današnji izjavi za javnost povedala namestnica vodje poslanske skupine SD-ja Majda Potrata in dodala, da bi bila po noveli ohranjena pravica do letnega dodatka za upokojence, kot je veljala pred uveljavitvijo zakona za uravnoteženje javnih financ.

Predlog nove pokojninske reforme sicer napoveduje zakon, ki bi urejal posebne pokojnine in naj bi bil uveljavljen v letu dni. A to bi pomenilo, da bi bili vse do takrat upokojenci iz različnih skupin v neenakem položaju, je dejala Potrata.

"Pri varčevalnem zakonu gre za nespoštovanje načel pravne države, saj niso vsi upokojenci obravnavani enako," je opozorila. "Vzrok, zakaj so nekateri izvzeti iz varčevanja, drugi pa ne, ni natančneje pojasnjen," je še opozorila.

Poslanka Pozitivne Slovenije Barbara Žgajner Tavš je v imenu te poslanske skupine sporočila, da bodo znova sopodpisniki novele, kot so bili sopodpisniki pri noveli z enako vsebino, ki je bila julija zavrnjena v DZ-ju.

Zaradi varčevalnega zakona je v juniju približno 26.300 upokojencev dobilo nižje pokojnine, znižanje pa je v povprečju znašalo nekaj manj kot 100 evrov. Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (Zpiz) je o znižanju pokojnin upokojencem poslal najprej obvestila, konec avgusta pa še uradne odločbe, ki jih je dobilo okoli 1.000 upokojencev manj.

Del zakona, ki se nanaša na znižanje pokojnin, je tudi v presoji na ustavnem sodišču. Varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek-Travnik je namreč vložila zahtevo za oceno ustavnosti 143. člena varčevalnega zakona, ki se nanaša na znižanje pokojnin okoli 26.000 upokojencem. Med upokojenci, ki so se jim pokojnine znižale, je približno 8.000 tistih, ki so del delovne dobe prebili v nekdanjem SFRJ-ju, približno 7.500 pa borcev NOB-ja.

Varuhinja v svoji zahtevi med drugim opozarja na ustavno sporen način sprejemanja zakona, kršitev načela jasnosti in določnosti predpisov ter kršitev človekovega dostojanstva. Varuhinja ustavnemu sodišču predlaga absolutno prednostno obravnavo in začasno zadržanje. Ustavno sodišče bo njeno zahtevo predvidoma obravnavalo v četrtek.

G. C.

Prijavi napako
Komentarji
Danger_Mouse
# 12.09.2012 ob 21:08
Zakaj za vraga se SD toliko trga za te nadpovprečne penzije, če so bojda socialisti oz. socialdemokrati? Kaj niso socialisti ponavadi tisti, ki se borijo za socialno najšibkejše v družbi? Zakaj se SD torej ne trga za tiste, ki imajo 400 eur penzije? Še en dokaz več, da levice pri nas v resnici ni.
Nobena od teh 26.300 penzij ni nižja od 622 eur in nobenega ni bila vplačana s prispevki.
vihraviuporabnik
# 12.09.2012 ob 19:57
Rdečo luč za rdeče pokojnine !!
malidelnicar
# 12.09.2012 ob 19:21
realna slika - to glede hiš si zanimivo napisal. Slovenci so si v socializmu na puf gradili prevelike in nefunkcionalne hiše, ki jih danes niso pripravljeni prodati in mnogi ne morejo več vzdrževati. Pri nas je ogromen procent lastniških stanovanj krepko več kot na Zahodu. Najemništvo sploh ni razvito (razvite so samo oderuške cene najemnin!). Potem pa govorimo, da smo kao revni.
resnicoljuben
# 12.09.2012 ob 20:32
SD - samo drekači, nič ne bi spremenili, zlasti ne privilegijev, ki so neupravičeni, mešate drek z navidezno solidarnostjo.
Znižajte davke, javno porabo in postavite učinkovito državo,gospodarstvu dajte dihat, nehajte se pufat in zganjat propadlo ideologijo, kdor pa noče delat, pa naj tudi ne je! To je vsa filozofija življenja
fil94
# 12.09.2012 ob 18:59
uh, nikar tako nazorno z usti in tisto žvarovno! :D
sicer pa tisti upokojenci, ki želijo imeti jahto, vikend ali zasebni observatorij, to lahko vseeno imajo, kljub enakim pokojninam. tak človek je že prej 40 let dobro služil in si je lahko priskrbel vse, kar bi si na stara leta želel...
nikhrast
# 12.09.2012 ob 18:31
Večina Slovencev sploh ne ve ali je to pokojnina ali socialna pomoč.
Če je socialna pomoč, potem kahko daš vsem isto vsoto, pokojnine se pa zaslužijo z investicijami. To je treba enkrat razumeti.
Forex
# 13.09.2012 ob 11:07
Ravno SD, je nekatere najknižje penzije uničil z ukinitvijo Varstvenega dodatka, ki so ga kot prvi dali med Socijalne tranferje, kar v zgodovini še ni bilo. A očitno SD ve, kaj dela! Potrata je res potrata vsega!
vihraviuporabnik
# 13.09.2012 ob 10:27
2012-09-13 ob 10.27

simona hamer

Ravno februarja je zarezalo v tisočera srca,
ker jim je vlada Boruta Pahorja z Svetlikovim
zakonom pobrala starostne pokojnine in varstveni dodatek.

Torej SD , ki je neka stranka v boju za pobiranje
volilnih glasov revežev, pokrade reveže in bije boj za
tiste, ki ravno tako niso vplačevali v ZPIZ in imajo večje
pokojnine kot mi, ki smo vplačevali 40 let,
pokojnine brez (malusov) ODBITKOV za
polno starost in del. dobo so 0d 400-660 € za garače,
večina izpod 622 € .

Potrata tega še omenila ni, zdaj se pa oglaša.
Sramota, da upalo pokukat izpod tega svojega šmira.
goldhorn
# 13.09.2012 ob 09:38
7500 borcev NOB?!? Stoletniki ali borci pri petih letih?
STANE
# 12.09.2012 ob 22:52
realna slika
Zelo cenim tvoje komentarje,tu pa je le nekaj lapsusov.Kdo bi še plačeval prispevke,če bi imeli vsi penzije 800 eur? Najnižji upokojenci bi imeli kar penzijo 800 eur,super zadovoljni.Najvišje plače...kdo bi plačeval prispevke ?
Upokojenec bi prodal hišo mladi družini...realnost je v večini takšna,da otroci z družinami živijo pri starših in hiše dozidavajo in dvigujejo.Starejši so tako navezani na svoje domove,da gredo samo "mrtvi skozi vrata..Otroci v većini ne pustijo prodati,sploh če sami nimajo hiške.Veselo čakajo kje v bloku na dediščino.
Danes ima tako visoko penzijo mogoče 20% upokojencev.Krepko bi bilo treba denarja v blagajno,ob predpostavki,da ima okrog 10% upokojencev pokojnino večjo kot 1000 eur.
fil94
# 12.09.2012 ob 20:44
resnicoljuben - predvidevam, da imaš lastno firmo ali pa vsaj 5000 eur plače? ugibam, glede na želje po nižjih davkih?
ps::) in če si zdaj privzdignil obrv, preberi kakšno čtivo o osnovnih političnih teorijah... (teorijah! ne ideologijah..)
resnicoljuben
# 12.09.2012 ob 20:43
realna slika - uravnilovka še nikoli ni bila dobra, poglej si Kubo, S Korejo, kjer država misli, da ve, kako naj živijo ljudje.
Upam da boš star in bogat, imel veliko otrok, ki jih boš dobro vzgjil in došolal, tako da se ne bodo kregali za dediščino in jo boš lahko odstopil kaki mladi revni družini, da jo "sesuje" do konca....pa da ne boš toliko vitalen, da bi mislil na "žvarovno"...mislim, da pojma nimaš, kako danes mnogi v jeseni življenja preko 80 polno in vitalno živijo - res pa je, da je potrebno prej kakih 50 let misliti, zdravo, zmerno in pametno - umno živeti...
Največje pokojnine in več 100m2 hiše,stanovanja in vikende ima ogromno upokojencev t.i. leve provenience, tako da ne se delat tako socialne....kaviar komunistov-egalatistov, ki drugim serjejo po glavi in jih učijo, kako naj živijo, sami pa delajo diametralno nasprotno, ne le da nisem nikoli maral, ampak dobim kar pike...se še spomniš Orwelove Živalske farme? Vsi smo enakopravni, ampak prasci smo pa bolj enakopravni od drugih....
rdeči baron
# 13.09.2012 ob 07:20
Potrata časa,
Seveda ste proti, saj se jih tudi niste zaslužili.

Velike penzije imajo predvsem tisti ki si jo niso zaslužili.
Delavski narod SFRJ..ima čast...brez oblasti... in nizke penzije.
A6
# 13.09.2012 ob 13:27
Vsi enako pokojnino - 800 eur. Nihče več, nihče manj. Drek v domu za starostnike enako smrdi bivšemu direktorju, kot knapu!
Pa nehate se že prkljat okrog pokojnin!


naceloma se proti uravnilovki, ampak... odlicno! samo borcem se zniza s 7000€ na 800€, pa bo za vse dovolj oz se prevec denarja
SteVsiNeumni?
# 13.09.2012 ob 02:45
Kaj Potrata. Ko ste pa revežem vzeli varstveni dodatek je pa kul z zakonom iz začetka leta?
Seveda lahko ga še vedno dobijo in zakreditirajo svoje otroke...
Meni gre na bruhanje vse skupaj.

HAHA in ti naj bi se borili za reveže. Reveži so za njih tisti s 1000EUR plus.

Nobene morale od teh naših socialistov. Gledajo samo na "naše"
resnicoljuben
# 12.09.2012 ob 20:32
SD - samo drekači, nič ne bi spremenili, zlasti ne privilegijev, ki so neupravičeni, mešate drek z navidezno solidarnostjo.
Znižajte davke, javno porabo in postavite učinkovito državo,gospodarstvu dajte dihat, nehajte se pufat in zganjat propadlo ideologijo, kdor pa noče delat, pa naj tudi ne je! To je vsa filozofija življenja
sintaksa
# 13.09.2012 ob 15:17
ene navadne picke ste.. zakaj mislite, da se borijo ti upokojenci? Zato, ker so vplacevali celo zivljenje dovolj, da bi danes imeli dovolj. A nimajo dovolj, ker so se danes mladi ljudje odlocili, da je to kar dobivajo mnogo prevec (400-700eur?!). Kaj bomo mi, fantje in dekleta, rekli na konstantno zmanjsevanje pokojnin, ne glede da smo npr. vplacevali dovolj za solidno penzijo?
Pride nova vlada in se odloci najprej pobrat pri upokojencih, pa je 1000 drugih virov, kjer bi lahko pobrali. To je nateg. Za koga vi drzite, z drzavo, ki pobere vec davkov kot za casa kmeckih uporov, al s sebi enakimi?
Clovek je res ena napaka v vesolju..
realna slika
# 12.09.2012 ob 20:58
@resnicoljuben

Nisem mislil, da se hiše podarja, temveč se jih legalno proda družini. Zakaj bi v dvonadstropni hiši ostala stara ženica. Zakaj? Lahko lepo hišo proda (ONA, ne pa otroci) in z denarjem živi dostojno starostno življenje. Enkrat mesečno si privošči pedikerja, enkrat mesečno masažo, dvakrat letno toplice, kako gledališče... Poleti mesec morskega oddiha.
Pri nas je pa tako, da v podartijah živijo ostareli, ki jih komajkdaj kdo povoha, dva čuka fliknejo za kurjavo, elektrika, voda, trava, rože po vseh terasa... Oprostite. Životarijo! Namesto, da bi prodali (za manjši denar lahko tudi otrokom) in lepo dostojno dočakali zaključek življenja. Starost je lahko lepa, samo treba je imeti mozek, da jo tako narediš.
Marsikaj bi bilo rešenega... Marsikaj...
fil94
# 12.09.2012 ob 18:27
se strinjam, ampak žal nemogoče - za 800 eur bi morali krepko zvišati prispevke; povprečna neto pokojnina znaša okrog 560 eur :/
realna slika
# 12.09.2012 ob 18:15
Vsi enako pokojnino - 800 eur. Nihče več, nihče manj. Drek v domu za starostnike enako smrdi bivšemu direktorju, kot knapu!
Pa nehate se že prkljat okrog pokojnin!
STANE
# 13.09.2012 ob 15:30
Realna slika
Povej titim,ki imajo zasluženo penzijo 1.000 in več, kaj bi rekli na to.To je uravnilovka,ki je še socializem ni poznal.Bolj logična je obdavčitev hiš.ki bi morala veljat za vse in ne le za upokojence.
galoper
# 13.09.2012 ob 12:03
Na morju volilnih glasov so obrnili jadra, ker je napovedan veter iz smeri Desusa
V_n_u_k
# 13.09.2012 ob 11:25
Ni tako enostavno glede izselitve ostarelih iz svoje hiše . Morate vedeti,da so ljudje navajeni na okolje, na sosede ,na svoj dom ,ki so si ga s trudom naredili,zato jih ne morete kar nagnat iz njihovih domov, ker niti selitve v drugo okolje niso zmožni ,predvsem , če otroci nič ne pomagajo,temveč samo čakajo, kdaj bodo stari umrli, da bodo oni prodali ,ker so življenja v blokih ali kje drugje že vajeni .
Potrata se pa naj zaveda, da je starim ljudem prav SD odvzela državne pokojnine, ki so jih dobivale ženske , ki niso bile v službi, temveč doma čuvale otroke, gospodinjile ,delale na polju in povsod, zdaj so pa ostale brez vsega, če jim mož od svoje pokojnine ne da nič vstran.
realna slika
# 12.09.2012 ob 18:39
Ne, prav nič ni potrebno zvišati prispevkov. Prispevki naj ostanejo takšni kot so, prestrukturirati je treba, pa bo šlo! Tukaj pri teh pokojninah pa jaz vedno pike dobim!
Namreč, ok če nekdo tekom svoje kariere dobro zasluži, mora pač konkretno dobro vlagati v pokojninsko blagajno. Če celo življenje dobro služi, pomeni, da si je najbrž naredil kakšno zalogo za pokojnino. Pri nas je pa tako. Direktorček gre v penzijo, v Portorožu jahta, na Krvavcu vikend, v oskrbi pri nekem kmetu 3 konje, v lasti pa dva huda avta. Seveda, razume se, da je vikend tudi v Dalmaciji. Ja madona! Seveda, to vse je treba žvet!!! Valjda hočjo imet pokojnine tri jurčke!
Potem me pa zmoti to: Mama in Ata, dvonadstropna hiša - sin in hčerka vsak na svojem. Aha, mama in ata pa gmajno pa velik vrt, pa psa (upam da ne zlatga prinašalca)... Takole pravim jaz! Če sta oba v pokoju pripada bivalne površine 60 kvadratov! Gotovo. Vse kar je več, daješ direktno davek v pokojninsko. Zdaj pa stari sedijo na na pol porušenih bajta! Hiše so za prodat, da jih dobijo mlade družinice (nakupni davek, če bi kupil od upokojencev bi moral del it v pokojninsko), kjer so otroci in imajo na voljo vrt in psa (zdaj lahko zlatega prinašalca) .
S tem bi ubili več muh na en mah. Hiše bi bile urejene in lepe, ter cenovno dostopne. Davek bi se direktno stekal v pokojninsko, starejši pa ne bi imeli več toliko stroškov in bi si mirno lahko privoščili dopust, ali dva več na leto. Ne pa da mlade zajedajo za kurjavo cele bajte, mlade terajo naj jim kosijo okrog bajte...
Evo, vse rešeno! Tukaj se pa jajca pa ne vem kaj še vse, pa pokojnine gor, pokojnine dol.... 75 star človek ne potrebuje jahte, da jo vzdržuje. Halooo! Zakaj, a da mlado smrketo pelje gor, da mu po ustih valja tisto žvarovno?!
Realnost!!
sintaksa
# 13.09.2012 ob 15:20
A6, povej kje in kdaj, da ti prilepim eno okol buče s petokrako zvezdo.
zabiče
# 13.09.2012 ob 11:51
penzija bi morala biti 70% povprečne plače zadnjih desetih let pred upokojitvijo
zgornja meja starosti 65 let za moške,za ženske 63 let
polna penzija je 40 let del dobe za moške,38 let za ženske
invalidska penzija 70% povprečne plače iz obdobja enega leta pred nastankom invalidnosti
za vsako leto,ki "zmanjka" pri starostni upokojitvi 5% manjši znesek na izračunano povprečje zadnjih desetih let
če "zmanjka" več,kot pet let se doda človeku najnižjo penzijo,ki znaša 500 evrov,kar je tudi najnižja invalidska penzija
10% dodatek na izračunano povprečje zadnjih desetih let ,k penziji iz poklicev,ki narušijo človekovo psihofizično zdravje(rudarji,policisti,gasilci..nared
iti smiselen in natančen spisek poklicev oz.delovnih mest)
če ima človek manj,kot 25 let delovne dobe-ni upravičen do nobene penzije

no tle mate zdej "pokojninsko reformo"
in sem siguren da ja pravična in poštena in za vse enaka
zabiče
# 13.09.2012 ob 08:49
Nobena od teh 26.300 penzij ni nižja od 622 eur in nobenega ni bila vplačana s prispevki.

sej to je pa problem
"meja" višine penzije
če bi ta meja bila 800 evrov
bi se noben ne prepiral
oz.bi morali biti vsi tiho,ker 800 evrov pa je čisto dovolj
realna slika
# 13.09.2012 ob 12:46
@STANE

Ja, saj imaš tudi ti prav! Glej, menim, da je pri nas treba resno vzeti primer pokojnin, ker tako zafurano kot je zdaj, verjemi da niti nova reforma ne bo čisto nič rešila. Ne Pahorjeva in ne od tega smrkca (čeprav jo je itak prepisal).
Vse kakor se bo vse skupaj čez dest let pokazalo kot navaden lapsus. Spet... Znova in znova! Potrebno je resno razmišljati bolj široko in bistveno bolj dolgoročno, kot se dela sedaj.
Moje mnenje je sledeče.
Dandanes so gospe pri šestdesetih letih, skorajda v svojih najboljših letih. Jaz se recimo spomnim, ko sem bil majhen, da je vsaka ženska pri petdesetih oblekla tisto ruto in fertah in se v trenutku prelevila v staro, sitno, zagrenjeno starom mamo. Danes se gospe pripeljejo z novim modelom avta, moja žena npr. pa ima v svojem salonu z umetnimi nohti skorajda pol strank tistih nad petdeset. Kar je pohvalno. Namreč mi na te ljudi pozabljamo. Ni penzioner tisti, ki nič ne prispeva, le vleče pokojnino.
Zame je meja 800 eur pokojnine odlična poslovno-gospodarska poteza. Namreč, tako kot sem povedal, bi moral biti v dobi pokoja za vsakega upokojenca določena kvadratura, če je le-ta večja, potem mora plačevati davek, ki bi šel direktno v pokojninsko. Če bi se odločil hišo prodat, potem gre ta davek (ali del v pokojninsko). Če pa želi hišo obdržati za svoje potomce pa gre to tako: določi se dediča, ko je starostnik živ, in ta dedič bo pač plačeval tisti davek na hišico, kjer je upokojenec in ima več kvadratov, kot mu je "dovoljeno". Če noče plačevati, bo ta davek plačevala država sama sebi, vendar bo nepremičnina tudi v lasti države, ko bo šlo za smrt upokojenca. Tukaj bi se kar lepo nabralo v pokojninsko. No, saj ne rečem, da bi naj šlo kar tako na lahko, vendar bo v tej smeri treba prej ali slej razmišljati. Poleg tega, bi (ker bi bila dediščina določena že v dobi upokojenčevega življenja) razbremenili sodišča. Ne pa da se po smrti ene mame, dva sinova in vnuka kregata za bedni kos gmajne. Če si dedni upravičenec, boš zakonsko poskrbel za dostojno življenje staršev ali drugih zapustnikov! To je to!
Poleg tega, pa tisto kar sem že zgoraj napisal. Če bodo vsi upokojenci imeli dostojno pokojnino, bodo tudi dostojno trošili. Slovenski turizem v večini živi od starejših - tega NE POZABIT. Če bi gospa imela dostojno penzijo, si bo privoščila pogosteje frizerja, toplice, pedikuro, šla na Bled na kremšnito, šla v gledališče... Skratka ne zdi se mi smiselno, da imamo tak odnos do starejših, kot ga imamo oz. ima država. Dajmo, poskrbimo da se troši, od tega bomo imeli vsei. In še enkrat. Noben problem ni narediti penzije na dostojno raven. Samo mozeg rabimo.
realna slika
# 13.09.2012 ob 17:02
A6
Ne vtikaj se v borce, ker so ti državo dali! Dokler živijo naj imajo penzije, za vse tiste nesrečne čase v gmajni. Njihove penzije bi jaz samo prestrukturiral veš. Farouš bi obdavčil, pa bi bilo dovolj za vse, tudi za njihove penzije! Toliko gorja, ko jim je cerkev zakuhala... Mislim, škoda besed!
simona hamer
# 13.09.2012 ob 09:38
IZ OČI V OČI

Februarja je življenje obstalo.
Ptice so nerade letale in duša
je drgnila ob pokrajino kakor drgne
čoln ob pomol, h kateremu je privezan.

Drevesa so kazala hrbte.
Globino snega so merile mrtve bilke.
Zunaj na srenu so se starale stopinje.
Po ponjavo je mrla govorica.

Nekega dne je nekaj prišlo k oknu.
Delo je zastalo, ozrl sem se kvišku.
Barve so gorele. Vse se je obrnilo.
Z zemljo sva si stekla naproti.

Tomas Tranströmer
(Prevod: Maja Caserman)
STANE
# 12.09.2012 ob 22:37
Danger Mouse
8.000 odvzetih penzij je bilo plačanih s prispevki za polno delovno dobo !
papiga
# 12.09.2012 ob 21:45
Danger Mouse, s prispevki ni plačana tudi nobena pokojnina, ki je vplačevane iz bruto osnove tam nekje 860 eurov. Vsi na minimalcu bi imeli okrog 310 eurov pokojnine, če im ne bi dodajala država iz proračuna. Če bi imeli individualne račune brez medgeneracijske solidarnosti, bi vsi na minimalcu imeli pokojnine za 6 let in 4 mesece in to ne velike, ampak take okrog 380 eurov.
Potem bi lahko šli prosit ali pa umrli. Tako je to. Tvoja in tebi podobnih hudoba se ti lahko zelo hitro vrne.
tudi tisti upokojenec, ki je bil v partizanih, edino kar od tega ima je dvojno štetje let, to pomeni namesto 4 let 8 let, in ta 4 leta so tista ugodnost, ki mu jo država že zdaj plača iz proračuna, je več kot zaslužena. Ti ljudje so umirali za nas, življenje so dali za nas, zmrzovali so 4 zime v hosti na našo svobodo, da smo midanes samostojni, v svoji nekulturi, primitivizmu in sovraštvu jim pa ti in tebi podobni to odrekate. Vi ste žalost te družbe, ne oni, niti vseh 26.300 izrednih penzij niti se mi ne zdi grozna 1,4 miljarde, ki jo država prispeva za penzije najšibkejših. Beda in dno te družbe ste vi, ki jim to očitate, kibijim to vzeli.Družba, ki ne z na ceniti svoje pzitivne zmagovite zgodovine, dati priznanje in počastiti svojih herojev, se zavedati minljivosti mladosti tudi zase, se zavedati ranljivosti in ogroženosti od revščine prav vsakega osebka te družbe, ni vredna ne teh herojev, ne izrednih ljudi,ki so omogočili da je obstala in je še tukaj. Taki posamezniki kot si ti, ste enaki tistim, ki so brezsramno sodelovali z okupatorjem, se mu klanjali, se mu zavlačili v tazadnjo, da bi v svoji strahopetnosti preživeli in imeli ugonodsti. Videl si, kako so tvoji idejni sorodniki končali. In prav jim je in če bo kdo njih dejanje ponovil, se mu bo zgodilo isto. Izdajstvo in beda duha, se kaznuje v vsaki družbi, se je, se in se bo. Ti pa se vsedi pred ogledalo in si le priznaj, da si bednik, ki ne loči dobrega od slabega, ki ja neuk in zaslepljen. Ker če bi imel le trunko vesti, če bibil nagnjen k dobremu, ne bi tako zaničevalno pisal o ljudeh, ki so na oltar domovine postavili svoja mlada življenja, zdaj so pa pač stari. Kot boš tudi ti, zelo kmalu.In da ne bo ugibanj. Nimam še 40 let in se me penzije ne tičejo, niti je ne bom dobival tukaj, sem poskrbel, da ne bom del te podle nacifašistične zgodbe, ki se na teh prostorih odvija, nam in zanamcem v sramoto, ker jo dovolimo.
Tanatos
# 12.09.2012 ob 18:22
Spanje

Zdaj slečem svojo zgodovino,
zdaj sem le še telo.
V spanju imam drugo domovino,
ne več resničnost, ampak tisto, kar je pod njo,

strašen svet, ki je zmeraj malo preveč zares,
ki se samo meni dogaja,
vsakonočna sanjska zmes,
sanjskih vlakov ranžirna postaja.

Spodnja resničnost me kot jetika davi,
love me pošasti, padam v prepade,
v nič se sesipam kot zvezdni prah.

Nekdo mi izpred oči svet ukrade.
Zbudim se. In svet se spet pojavi:
simultanka zgodovine, včerajšnji šah.

(Ervin Fritz
heureka
# 12.09.2012 ob 18:20
Med upokojenci, ki so se jim pokojnine znižale, je približno 8000 tistih, ki so del delovne dobe prebili v nekdanji SFRJ, približno 7500 pa borcev NOB.
Ker je Jansi njihova nostalgija ,ki jo izrazajo z raznimi mitingi tako moteca,je pac nasel Izhod,kako jih lahko z gladom utisa. Sistem,ki so ga v KZ ze tako uspesno uporabili nacisti.
Na ta nacin se jih lahko dokoncno resi.....ne bodo vec niti njemu niti za njegovim vernikom z svojimi nastopi predstavljali neki anahronizem v moderni jansevski druzbi..
Kazalo